Olen nyt joutunut työttömäksi.
Voin kuitenkin tehdä jotain pikkuhommaa joskus, mutta saan niistä pikkutöistä palkkaa aika harvoin. Työnantaja odottaa, että tulee kerralla 5-10 kertaa ja saan niistä muutaman sata euroa.
Saan myös eräisiin kokouksiin osallistumisesta palkkion, mutta ne maksetaan vasta vuoden lopussa kaikki kerralla. Viimeksi tuli 300 euroa vuodessa.
Odottaako työttömyyskassa, että jos merkitsen tehneeni töitä esim. kuukauden aikana yhtenä päivänä 2h, että minulla on siitä samalla kertaa myös palkkatodistus?
Jos ei ole palkkatodistusta, niin viivästyykö tuen maksu?
Miten pitkään odottavat palkkatodistusta?
Tai jääkö ansiosidonnainen kokonaan pois, jos mahdollisesti vaadittu palkkatodistus viivästyy liikaa?
Nimimerkki epätietoinen äskettäin työttömäksi jäänyt
Hidastuuko ansiosidonnaisen saaminen, jos on pari tuntia töitä viikossa?
4
189
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kassa odottaa aivan tarpeeksi kauan, eikä tuen maksu viivästy ollenkaan koska käsittely aloitetaan kunhan olet toimittanut tarvittavat dokumentit.
- Anonyymi
Mitkä dokumentit? Ei multa ainakaan YTK ole mitään kysellyt, ja olen aloittajan kanssa samankaltaisessa tilanteessa.
Maksetut palkat kassa näkee tulorekisteristä. Tehdyt työtunnit päivärahahakemuksesta. Satunnaisia työkeikkoja (alle 2 viikkoa kestäviä) ei ilmoiteta edes työkkärille.
- Anonyymi
Aivonsa toki saattaa tuntea menneen. Vaikka sinne eläkkeelle, ei narikkaan.
- Anonyymi
Tulot katsovat tulorekisteristä. Itse olin viime kesänä avustajana jonkun tunnin kesä ja heinäkuussa. Piti toimittaa ainoastaan työsoppari, hakemuskäsittely viivästyi viikolla mitä normaalisti meni...eli viikon myöhässä rahat tilillä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374