Syötkö kaurapuuroa aamuisin?

Anonyymi-ap

Minä syön.
https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/5d858c84-6074-4048-83f6-c012cf67352f

Kätevä tapa:
Keitän vesikeittimellä vettä.
1 dl kauraryynejä vatiin, siihen päälle 2 dl kiehuvaa vettä ja vähän jodisuolaa.
Annan olla kahvilautasen alla 5 minuuttia, hämmennän, ja valmis.

+ 1) voita, sokeria ja maitoa + eri hiutaleita
tai 2) mustikkaa, ja erilaisia hiutaleita ja rusinoita.

Parasta on voin, sokerin ja maidon kanssa.

63

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itte olen mikrossa maidon kanssa kypsyttänyt. Mansikkahilloa päälle.
      MUTTA on sitten tosi kylläännyttävää pöperöä-

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

🍑 ­N­­y­m­­­f­­o­­­m­­­a­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Noin kaksi vuotta syönyt kaurapuuroa vaikken en oikein tykkää, laitan puuron sekaan marjoja tai marja kiisseliä..
      Uskon että on ollut vaikutusta maksa-arvoihin, nyttemmin diabetes hoitoon.
      Täytys koittaa jotain muutakin esim. Ohrapuuroa.
      Päivärytmi ruuassa, samulla voileipää, päivällä puuro ja varsinainen ruoka klo 17:00, välikahvit.

• Terveyden takia, myös kauraleipää.
        Lautasellinen jossa runsaasti marjaa tai kiisseliä, nälkä ei hevin yllätä, lisäksi hedelmiä sitten puolituntia kuntopyörällä.
        Ettei mene liian överiksi terveyden kanssa voi silloin tällöin ostaa pullon hyvää viinaa, lootan sikareita sielua varten.
        Kolme nejä kuukautta pääsee pyöräilee, kyllä tämä tästä.

• Anonyymi

Pikahiutaleista mikrossa.

Nopeeta, tosin pitää olla tarkkana, että pysyy mukissa. Ois kyllä vedenkeitinkin, se vois ite asiassa olla helpompi tapa.

Olin niinkuin unohtanut kaurapuuron ja keksin sen muutama vuos sitten. Hyvää, ravitsevaa, helppoa ja terveellistä. Paitsi toi terveellisyys ei välttämättä pidä ihan paikkaansa. Nimittäin puuroon pitää laittaa suolaa, sitten maun takia jotain sokeria ja marjoja. Lopuks voisilmä. Ennen ei kulunut sokeria oikein ollenkaan, suolaa vain kohtuullisesti, voi vain paistamiseen. Nykyisin niitä pitää ostaa kaupasta vähän väliä-

=DW=

• Anonyymi

Myönnän että ei oo niin terveellistä suola ja voisilmä, mutta kun maistuu hyvälle.
        Ostin ennen joulua voipaketin, mutta ei tullut tehtyä sitten mitään erikoista. Nyt on syötävä se voipaketti loppuun, menis muuten haaskuun.
        Voita voi myös pakastaa.
        Samoin juustoa, kermaa ja maitoa.
        Otin tuossa äsken pakastettua maitoa pakastimesta. Käytän maitoa vain kahviin.

Muistuu myös mieleen entisaikaan ruishuttu, ja siihen voi ja sokeri.
        Mutta ehdottomasti EI marjoja siihen sekaan! Koulussa pakotettiin syömääm ruismarjapuuroa, opettaja lusikalla syötti.
        Jäin aina keskiviikkoisin kotiin ja valittelin vatsakipuja, kunnes äiti äkkäsi, että jäin siksi kun oli ruismarjapuuroa keskiviikkoisin.

Mentiin sitten lääkäriin ja sain lääkärintodistuksen, että ei tarvitse syödä ruismarjapuuroa koulussa.

• Anonyymi

Sillä kaurapuurolla vaa ei jaksa paljon mitään..oikeaa ruokaa tarttee.
        Eikä kauran maku ole hääppönen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnän että ei oo niin terveellistä suola ja voisilmä, mutta kun maistuu hyvälle.
        Ostin ennen joulua voipaketin, mutta ei tullut tehtyä sitten mitään erikoista. Nyt on syötävä se voipaketti loppuun, menis muuten haaskuun.
        Voita voi myös pakastaa.

Mutta ehdottomasti EI marjoja siihen sekaan! Koulussa pakotettiin syömääm ruismarjapuuroa, opettaja lusikalla syötti.
        Jäin aina keskiviikkoisin kotiin ja valittelin vatsakipuja, kunnes äiti äkkäsi, että jäin siksi kun oli ruismarjapuuroa keskiviikkoisin.

Mentiin sitten lääkäriin ja sain lääkärintodistuksen, että ei tarvitse syödä ruismarjapuuroa koulussa.

Meidän dietisti suosittelee ikääntyville voita , ja suolaakin normaalisti. Sanoi että voinokare puurosta ei ole mitenkään haitaksi , sillä iäkkäille ihmisille se on vaan hyväksi.
        Voi julistettiin pannaan aikoinaan muta nykyisin monet vanhainkodit käyttävät sitä normaalisti siis voita leivän päälle on parempaa kun jotkut kemiallisen tuotteet .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voita voi myös pakastaa.

Vispikermaa jos pakastaa niin sitä ei voi vispata enää.
        Voi on hyvää leivän päällä ja kun paistaa lettuja niin voilla niin tuloraja hyvä maku

• Anonyymi

En syö kaurapuuroa, mutta sekoitan maustamattomaan rahkaan kauraryynejä ja hiukan jotain makeutusta.

• Anonyymi

Syön aamukahvin kanssa pari kauraleivän palaa. Se on sama asia.
      Ehkä vähän liikaa hehkutetaan puuron terveellisyyttä. Se on yhtä
      terveellistä kuin desi kaurahiutaleita ja lisänä vesi. Ei mikään ihmeaine.

• Anonyymi

Kuka muistaa vielä penkkivellin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka muistaa vielä penkkivellin?

Juu kyllä penskana usein tehtiin penkkivelliä, kaurahiutaleita kun oli iso säkillinen omista kauroista teetettynä eikä niiden syömistä säännöstelty.

Kaurapuurolla aloitan aamuni aina kotona ollessa ja reissussakin jos vain mahdollista. Tosin puuron lisukkeet vaihtelee sen mukaan mitä missäkin on tarjolla, mutta koskaan en pelkkää kaurapuuroa syö.

• Anonyymi

Meitsi töhäyttää ryynit vesineen mikrossa pari minuutin pätkää sekoittaen välillä . Ja sit hutut huuleen .

• Anonyymi

Kun laitat ryynit kiehuvaan veteen, ja hämmennät aluksi, niin ei tartte välillä sekoitella ja ottaa edestakaisin mikrosta.
        Riittää jo kolme minuuttia, eli saman aikaan kuin mikrossa. En luule, että mikro on niin terveellinen. Eikä tartte olla pikakaurahiutaleita, kalliita vain.
        Laitoin tään niksin ihan vain, jos joku on kiinnostunut, jokainen tekee tyylillään.

Jos uunia lämmitän, niin siellä samalla ohrapuuro, sitä riittää muutamaksi aamuksi.

On tietysti sellainen erikoinen puuropannu, millä saa erikoishyvää puuroa.

Turha kuitenkin keittää liedellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun laitat ryynit kiehuvaan veteen, ja hämmennät aluksi, niin ei tartte välillä sekoitella ja ottaa edestakaisin mikrosta.
        Riittää jo kolme minuuttia, eli saman aikaan kuin mikrossa. En luule, että mikro on niin terveellinen. Eikä tartte olla pikakaurahiutaleita, kalliita vain.
        Laitoin tään niksin ihan vain, jos joku on kiinnostunut, jokainen tekee tyylillään.

Jos uunia lämmitän, niin siellä samalla ohrapuuro, sitä riittää muutamaksi aamuksi.

On tietysti sellainen erikoinen puuropannu, millä saa erikoishyvää puuroa.

Turha kuitenkin keittää liedellä.

Ei niitä tarvii mikrostakaan edestakaisin vedellä, riittävän korkea astia ja riittävästi aikaa että kuplii kunnolla niin ei tarvii erikseen sekoitella välillä. Itselle paras puurokuppi löytyi Ikeasta, on riittävän korkea ja tilava minun puurolleni ja voin syödä samasta kupista eikä ole muovikippo. En koskaan käytä pikahiutaleita, niillä ei saa kunnon puuroa.

• Anonyymi

Yksi työkaveri kun alkoi syömään joka aamu kaurapuuroa niin sanoi että kilot alkoi putoamaan vaikka ei hönellä niin paljon ollut kiloja liikaa mutta sen verran että se häiritsi itseään
      Itse syönyt joka aamu kaurapuuroa neljän vuoden ajan , mutta nyt on tullut stoppi puuro vaihtui kuppi teetä ja kaksi juustoleipää. Vaihtelu virkistää

• Anonyymi

Jos syö puuroa aamulla ei ehkä ole tarvetta napostella lihottavia välipaloja
        aamupäivällä.
        Ei kaurapuurolla itsessään ole mitään laihduttavaa vaikutusta.

• Anonyymi

Wauh!
      Oletkin keksinyt ihan jotain uutta ja mullistavaa. Sukula odottaa sinua ja tulevaisuutesi on auki taivaita myöten.

• Anonyymi

Juurikin niin ;)))

• Anonyymi

Viimeiset 7 vuotta eläkkeellä joka aamu ja Ekströmin hedelmäsoppaa :D

Gubbe 74

• Anonyymi

Vai pelkkä aamueläkeläinen. Ei kovin hauskaa jos sitten päivemmällä pitää taas töihin könytä. Ei siinä joku väskynäsoppa pitkälle auta.

• Anonyymi

minulle ei sovi puuro, nousee kurkkuun kun refluksia, välillä syön hapankorppupalan ja päälle voita

• Anonyymi

Minulla ollut sama riesa aika pahanakin aiemmin, mutta puuroa keitän ja haudutan joka aamu. Eri juttuja sen kanssa. Rusinoita, raastettua omenaa, muserrettua näkkäriä ja muutama nokare voita.
      Ei maitoa. Väitettiin aikoinaan, ettei rauta imeydy, jos nauttii kaurapuuron maidon kanssa.
      Joka aamu. Puuro tekee kylläisen olon, varsinkin jos lähtee kaupoille, jaksaa.
      Beng

• Anonyymi

Kaurapuuro on noin 1 desi kaurahiutaleita ja vettä lisänä. Ei sen kummempi.
      Syön sen yleensä kauraleipänä aamulla. Joskus saatan pikapuuronkin
      mikrossa tehdä. On se hyvää.

• Anonyymi

Kaurapuuro mustikkakeitolla ja pari ruokalusikallista rasvatonta raejuustoa sekä cashewpähkinöitä.
      Välillä ohrauunipuuroa maidolla.

• Anonyymi

Täytyykin ostaa mustikka keittoa taas. Pariin kuukauteen olen täydentänyt muilla.
        Unohdin banaanin, mitä viipaloin päälle.
        Vaihdella täyttyy.
        Raejuustoa en ole noin kokeillut saati cashewpähkinöitä.
        Talkkunajauhoa vois proteiinin takia.
        Beng

• Anonyymi

5 minuutin ryyneistä kattilassa puuro. On aivan eri asia kuin ne mikroviritykset.
      Paha kyllä kaikkeen kyllästyy,,kaurapuuroonkin kun kuukauden arkiaamuisin sitä vetelee naamaansa.

Mut puuro ja keitetty muna, pala leipää juustolla tai ,akkara siivuilla jamuki kahvia.
      Kummasti menee jonnekin iltapäivään noilla eväillä.

• Anonyymi

Sekoitan jugurttiin kokojyväkaurahiutaleita ja annan jääkaapissa olla yön yli. Paria sorttia marjoja pakkasesta sekaan, ehtivät sulaa.
      On kerrottu että raa´asta viljasta ei liukene ravintoaineet elimistöön, että paremmin liukenevat jo hiutaleet keittää. En ole saanut mistään vahvistusta asialle. Onko jollakin tietoa.
      Pidän siitä mössöstä todella paljon verrattuna puuroon. Nyt kun tässä istun, olen vielä musertanut pähkinöitä sekaan ja nakannut pari leselusikallistakin. On muuten hyvän makuista hitaasti rouskutella.

• Anonyymi

Tuo kokojyväkaura kuulostaa samalta, kuin maalaistalossa jauhettiin kotitarvemyllyllä eläimille ape-ja suurustarpeita.
      Lehmille herumiseen , ja Pollelle rahdinajoon.

• Anonyymi

Puuro tulee valmiina lautasella pöytään, kyllä, olen aina kovin kiitellyt.

• Anonyymi

Kyllä syön . Aviomieheni keittelee aamulla sekä puuron että kananmunat, itse kun olen aamu-unisempi. Illalla taas on minun vuoroni, eli laitan meille joka ilta iltapalaa, en kylläkään puuroa

• Anonyymi

Onpa täällä palstalla hyvätuloisia eläkeläisiä ?

• Anonyymi

Kaurapuuro lienee niitä ainuita kaupan ruoka-aineita, mikä on kohtuullisena hinnastaan pysynyt.
        Jotkut syövät voisilmän kanssa pelkästään, kuulemma parasta.
        Minä tarvitsen vaihtelua.
        Beng
        Lapsena en voinut sietää kaurapuuroa ja meni todella kauan ennen kuin lautanen oli tyhjä.

• Anonyymi

En todellakaan syö puuroa aamulla, enkä koskaan! En tiedä mitään kamalampaa syötävää kuin kaurapuuro, tosin ohra- ja ruispuuro ovat yhtä kamalia. Vispipuuro ja riisipuuro menee, muut jätän toisten herkuiksi,

• Anonyymi

Mitä tilalle, happeeta haukot?

• Anonyymi

Ostan kaupasta saarioisten ohrapuuroa ja lisään siihen ostamani pilttiä, lasten ruoka hylyltä,kulloinkin erinlaisia soseita vaihtoehtoisesti..

• Anonyymi

Toistakymmentä vuotta jo olen aamuisin päräyttänyt ohjeen mukaan mikrossa 4-viljan puuron (Myllyn Paras) mihin lisään 3 teelusikallista kauralesettä. Puuron päälle teelusikallinen sokeria. Puuron lisukkeena Valion mustikkakeitto.

Sen päälle iso kuppi kahvia plus keitetty muna ja leipäviipale jonka päällä juustoa siivu ja jotain makkaraa (maksamakkaraakin välillä) ja muutama siivu tomaattia. Jälkiruoaksi banaani ja noin 2 cm paksu siivu omenaa (Golden Delicious).

Kahvia keitän 4 dl kerralla josta puolet menee aamiaisella. Loput laitan termospulloon ja juon päiväkahviaikaan pullan kanssa.

Munat aloin joku aika sitten keittämään 5-6 kpl kerralla jotka säilytän jääkaapissa ja otan aamulla yhden ja laitan astiaan jonka päälle lasken raanasta kuumaa vettä missä se saa hautua sen ajan kunnes puurot ja kahvit ovat valmiita.
      Huomattava sähkönsäästö kun keittää 6 päivän munat kerralla sekä kahdet kahvit yhdellä kertaa!

Joskus on väitetty että kananmuna nostaa kolesteroliarvoja. Eipä ole näkynyt mitään muutosta viimeisen 15 vuoden aikana vaikka vuodessa menee minimissään 365 munaa,
      lisäksi muut satunnaiset vielä päälle.

Valion mustikkakeittoa on purkin selosteen mukaan tarjolla ilman lisämainintaa joka tarkoittaa sokeroitua ja sokeroimattomana jota viimeksimainittua käytin koska ajattelin sen olevan terveellisempää. Purkin kyljessä olevassa selosteessa kerrotaan että vain sokeroidussa keitossa on C-vitamiinia. (Aika outoa!) Sen jälkeen aloin käyttää sitä vitamiinien saannin vuoksi.

• Anonyymi

Mihin ne c-vitamiinit olisivat sokeroimattomasta kadonneet?
        Pakaste- tai pensasmustikatko sitten terveellisempiä.
        Minä kun tykkään numeroista, tuo 365 munaa per vuosi hieman hymyilytti.
        Annan arvosanan kiitettävä aamupalastasi, vaikket pyytänyt. Tuolla jaksaa.
        Beng

• Anonyymi

Jo vuosia sama sekoitus, 3 rkl turvotettua chiaa, 1 dl kaurahiutaleita (ei pika), 3,5 dl vettä ja hippu suolaa sekoitettuna isoon kuppiin ja mikroon täysteholle n.8 min eikä tarvii sekoitella välillä. Kuumaan puuroon sekoitan sitten n. 2,5 dl puolukkaa ja n. 0,5 dl aroniaa pakkasesta sekä n. 0,5 dl heraproteiinijauhetta , päälle vielä teelusikallinen hunajaa ja jälkiruuaksi mukillinen kaupunkikahvia ja 2 palaa ruisleipää tai saaristolaisleipää kalkkuna- ja juustosiivuilla. Tällä jaksan hyvin pitkälle yli puolen päivän.
      Kyllästymisen merkkejä ei ole näkynyt ja poikkeuksia vain kerran viikossa kuntosaliaamuina jolloin kahvi vasta salin jälkeen ja reissuilla jolloin aamupala kussakin paikassa tarjotun mukainen.

• Anonyymi

Chiasta en ole koskaan kuullutkaan ja aroniaa olen luullut joksikin koristepensaaksi. Saako niitä normaalimarketeista? En harrasta marjankeruuta joten haluaisin ostaa puolukat/mustikat valmiina kaupasta. Marjoja näkee vain toreilla loppukesästä mutta ei enää talvella missään. Siis mistä niitä saa tähän vuodenaikaan?
        Veikkaan että olet vihertävä naispuolinen kuntosalifriikki? Ei millään pahalla. Itsekin käyn salilla mutta olen pärjäillyt ilman mitään erikoisuuksia tähän asti.

• Anonyymi

Samaa mieltä edellisen kanssa että eihän niitä talvella mistään saa ainakaan tuoreina. Puolukoita täytyy olla kaapit ja kellarit täynnä jos joka päivä kulutta 2,5 desiä. Se tekee 90 litraa vuodessa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kanssa että eihän niitä talvella mistään saa ainakaan tuoreina. Puolukoita täytyy olla kaapit ja kellarit täynnä jos joka päivä kulutta 2,5 desiä. Se tekee 90 litraa vuodessa!

Joo, ei meikäläisen pakastimeen mahdu sellainen määrä ollenkaan.
        Sehän on kuin 2 saunasaavia pakastimessa täynnä tavaraa.
        https://fyrry.fi/tuote/saavi/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei meikäläisen pakastimeen mahdu sellainen määrä ollenkaan.
        Sehän on kuin 2 saunasaavia pakastimessa täynnä tavaraa.
        https://fyrry.fi/tuote/saavi/

Kaurapuuroon voi laittaa myös kauramaitoa.

Tiesittekö, että kauramaitoa voi tehdä itsekin?
        Kallista valmis kauramaito.
        Kuuklatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaurapuuroon voi laittaa myös kauramaitoa.

Tiesittekö, että kauramaitoa voi tehdä itsekin?
        Kallista valmis kauramaito.
        Kuuklatkaa.

Lautasellinen kauraryynejä ja sekaan pari desiä maitoa. Siinä sitä on tarpeeksi kauramaitoa. Ei kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Chiasta en ole koskaan kuullutkaan ja aroniaa olen luullut joksikin koristepensaaksi. Saako niitä normaalimarketeista? En harrasta marjankeruuta joten haluaisin ostaa puolukat/mustikat valmiina kaupasta. Marjoja näkee vain toreilla loppukesästä mutta ei enää talvella missään. Siis mistä niitä saa tähän vuodenaikaan?
        Veikkaan että olet vihertävä naispuolinen kuntosalifriikki? Ei millään pahalla. Itsekin käyn salilla mutta olen pärjäillyt ilman mitään erikoisuuksia tähän asti.

Olemme myöhässä.
        Ei auta kuin poimia pakastealtaasta.
        Aroniapensaasta saa syötäviä marjoja ja hyvin terveellisiä.
        Ne ovat myös niitä marjoja, että jos linnut kerkeävät ensin, niin tienoo on sinimusta.
        Tuhkamarjapensaassa on vähän samannäköisiä marjoja.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En todellakaan ole mikään kuntosalifriikki, vaan käyn selkäni takia kerran viikossa kaupungin liikuntatoimen kuntopiirissä kaupungin kuntosalilla ohjatussa ryhmässä .Vihertävästä olen vielä kauempana, vaikka jo vanha ämmä olenkin. Syömiseni on muuten ihan muuta kuin lautasmallit ja salaatit jätän kauppaan kun ei vatsa siedä. Myös muut yliherkkyydet ja allergiat sanelee ruokavalioni jonka olen kehittänyt ihan itse ja päässyt esim "kaasuvaivoista" lähes kokonaan eroon :)

Aroniaa olen saanut käydä keräämässä lähistöltä omakotitalojen pihoista niiltä ketkä ei itse käytä tai heillä on yli oman tarpeen. Myös taloyhtiön tontilla kasvaa pieni pensas jonka olen tyhjentänyt kun ei muille kelpaa, siitä olen aina muutaman litran saanut.
        Sitä on olemassa sekä pensas- että koristearoniaa, pensasaronia on makeampimarjainen ja matalampi pensas. Saattaa sitä kaupastakin löytyä, en ole katsonut mitä marjoja minkäkin marketin altaasta löytyy kun en muita käytä.

Puolukat ostan joka syksy kerääjältä suoraan vuoden tarpeen (3 ämpärillistä) pakkaseen, kun en itse enää kykene keräämään ja saan halvemmalla kuin kaupan pakastealtaasta.

Chian siemeniä saa ihan ruokakaupoistakin ja sitä sekoitan aina lasipurkkiin veden kanssa, reilu 4 rkl chiaa + reilu 3 dl vettä, turpoamaan "geeliksi" jota sitten lusikoin puuron sekaan.
        Itse ostan Kärkkäiseltä hinnan takia, kilon pussi kestää monta kuukautta. Samasta paikasta myös heraproteiinijauhe.

• Anonyymi

Näköjään painovirhe paholainen tullut puolukan desimäärään, oikea lukema on n.1,5 dl.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan tässä ole tuoreista marjoista mitään maininnutkaan.

• Anonyymi

Syön kaurapuuroa iltaisin. Pieni puuroannos antaa hyvä unen.

• Anonyymi

Tätä en tiennytkään että "Chian siemeniä sekoitan aina lasipurkkiin veden kanssa, reilu 4 rkl chiaa + reilu 3 dl vettä, turpoamaan "geeliksi".

Olen vain hujauttanut puuron sekaan suoraan lasipurkista, enkä mittaillut.
        Miten monta lusikallista pitäis laittaa illalla lasipurkkiin illalla?
        Yhden kaurapuuron annos?
        Ei kai 4 rkl?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä en tiennytkään että "Chian siemeniä sekoitan aina lasipurkkiin veden kanssa, reilu 4 rkl chiaa reilu 3 dl vettä, turpoamaan "geeliksi".

Olen vain hujauttanut puuron sekaan suoraan lasipurkista, enkä mittaillut.
        Miten monta lusikallista pitäis laittaa illalla lasipurkkiin illalla?
        Yhden kaurapuuron annos?
        Ei kai 4 rkl?

Chiaa saa syödä suositusten mukaan korkeintaan ruokalusikallisen päivässä, minulla tuo 4 rkl + reilu 3 dl vettä geeliksi turvonneena riittää 4 - 5 päivälle, riippuu vähän kuinka kukkuroillaan on lusikka kun purkista otan :) Yhteen annokseen siis korkeintaan se ruokalusikallinen turvottamatonta chiaa ja enempää ei päivän aikana.
        Itse syön vain aamupuurossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Chiaa saa syödä suositusten mukaan korkeintaan ruokalusikallisen päivässä, minulla tuo 4 rkl reilu 3 dl vettä geeliksi turvonneena riittää 4 - 5 päivälle, riippuu vähän kuinka kukkuroillaan on lusikka kun purkista otan :) Yhteen annokseen siis korkeintaan se ruokalusikallinen turvottamatonta chiaa ja enempää ei päivän aikana.
        Itse syön vain aamupuurossa.

Lisään vielä että pitää turvottaa vähintään 15 minuuttia, ei ole pakko pitää yön yli. Jopa viikon tarpeen voi turvottaa kerralla ja säilyy hyvin jääkaapissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että pitää turvottaa vähintään 15 minuuttia, ei ole pakko pitää yön yli. Jopa viikon tarpeen voi turvottaa kerralla ja säilyy hyvin jääkaapissa.

Kiitti tiedosta!
        Entäs kun minä olen hujauttanut ilman turvottamista?

Jatkossa turvotan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitti tiedosta!
        Entäs kun minä olen hujauttanut ilman turvottamista?

Jatkossa turvotan.

Voihan niitä sillainkin syödä, mutta sitten pitää huolehtia riittävästä nesteen saannista. Chia kun imee sitten sitä nestettä sieltä vatsasta jos ei ole jo valmiiksi turvotettu.

• Anonyymi

paistoin perunoita sipulin ja voin kanssa, tällä pärjää pitkälle, puuro väsyttää

• Anonyymi

Söin tänään puolikkaan kulhollisen Saarioisten valmis-ohrapuuroa. Kuumensin mikrossa. Söin sokerin, voinokareiden sekä lasillisen maitoa kera. Mulla riittää noista puuroista aina kahteen eri ateriaan. Vähällä vaivalla, eikä ole kallista.

• Anonyymi

On se vain niin, että voi ja sokeri käy joka puuroon parhaiten!
        Sanokoot terveysintoilijat mitä tahansa.

Muistan kun lapsena 50-luvulla aamiaiseksi oli kahvi ja vehnäpullan pala, ja sen päälle pantiin ensin voita ja sitten sokeria.

Jossain vaiheessa tuli penkkivelli (kauraryyniä) ja sitten oli joku puuro, minkä nimeä en muista) ja ruishuttu. Siihenkin laitettiin voita, en muista jos laitettiin sokeria.

Suklaata tehtiin niin, että kuppiin laitettiin kermaa, kaakaojauhoja ja sokeria.
        Makaroonivelliä oli usein.

• Anonyymi

pitkistä makarooneista tehty velli oli myös hyvää ja nauratti kun kasvoillekkin velli roisku niitä syödessä

• Makaroni- tai nisujauhovelliä meilläkin oli lapsena. Nisujauhovelliin paloiteltiin leipää sattumiksi. Hyvää oli.

• Puuro kaurahiutaleista joissa leseitä mukana. Raejuustoa, margariinisilimä ja marjoja tai marjakeittoa (spkeritonta). Nälkä pysyy lounasaikaan paremmin kuin pelkällä puurolla.

• Anonyymi

leipäressukin oli hyvää, tehtiin kuivista ruisleivän kannikoista

• Anonyymi

Syön joka aamu Ohrapuuroa,tervelisempää kuin kaurapuuro,luki netissä purojen vertailussa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe