Kaasujääkaappi

Maximus

Meille hommattiin mökille kaasujääkaappi. Kätevä peli, mutta ohjeessa on että kaikki tavarat pitää säilyttää tiiviissä muovirasioissa. Minkä takia? Mitä haittaa on jos ei ole rasiassa, mitä ruokiin tulee silloin?

33

52235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokiin

      ellei peitä.

      • tule

        hajuja ruokiin, kaasukaappi ollut mökillä jo 15 vuotta, nyt asensin toisenkin 105 litraisen.


      • Anonyymi
        tule kirjoitti:

        hajuja ruokiin, kaasukaappi ollut mökillä jo 15 vuotta, nyt asensin toisenkin 105 litraisen.

        Laitettiin mökille kunnon kellari, eikä enää ole tarvittu jääkaappia. Saihan siitä kaasurosvosta parisataa myydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitettiin mökille kunnon kellari, eikä enää ole tarvittu jääkaappia. Saihan siitä kaasurosvosta parisataa myydessä.

        Oli meilläkin kaasujääkaappi, kaasuvalot ja liesi. Onneton "purkki" se jääkaappi ja ihan sikamainen kaasunkulutus.
        Nyt laitettiin mökille 900 watin monikide paneelit ja 750 ah/12 v. AAKEEÄM akusto. Kompressorijääkaappi (on myös pakastinosa) pelittää, samoin valot, kännyjen ym. lataukset jne. Ei muuten lopu virta meidän mökiltä. Kertaakaan ei ole akkujännite laskenut alle 12,6 voltin.
        Koko paketti pyöreet 3200 euroa asennuksineen.
        Kaasuliesi sai jäädä, mutta kaikki muut kaasuromppeet laitettiin huitsantuuttiin.


    • HANKINNASSA

      Minulla on juuri ajatuksena hommata kaasu jääkaappi ja luin tämän juttusi, joten kiinnostais viekö moinen peli paljon kaasua ja onko hintasa hankinta ???? Kiitos jos vastaat näihin kysymyksiin......

      • Maximus

        Meillä sibir merkkinen 105 litranen kaappi. n.550e. 11kg kaasupullo riittää yhtämittaisessa käytössä n.30-40 vuorokautta. Mielestäni ei mikään paha kulutus. Itse ollut tosi tyytyväinen. Kannattaa vaan hommata kunnon muovirasiat mitä on sit helppo ja mukava käyttää. Siinä on myös pakastin, mutta ei sovellu pakastamiseen, vain valmiiksi jäisille tuotteille. Mutta kyllä meillä on ainakin kylmäkallet saanut siinä jäähän. Pitää siis jäässä mutta teho ei riitä oikein sulan tavaran pakastamiseen. Omasta puolestani suosittelen.


      • xxx
        Maximus kirjoitti:

        Meillä sibir merkkinen 105 litranen kaappi. n.550e. 11kg kaasupullo riittää yhtämittaisessa käytössä n.30-40 vuorokautta. Mielestäni ei mikään paha kulutus. Itse ollut tosi tyytyväinen. Kannattaa vaan hommata kunnon muovirasiat mitä on sit helppo ja mukava käyttää. Siinä on myös pakastin, mutta ei sovellu pakastamiseen, vain valmiiksi jäisille tuotteille. Mutta kyllä meillä on ainakin kylmäkallet saanut siinä jäähän. Pitää siis jäässä mutta teho ei riitä oikein sulan tavaran pakastamiseen. Omasta puolestani suosittelen.

        on sveitsiläinen kaappi. Electrolux on ostanut tuon firman muutama vuosi sitten. E:llä rupeaa olemaan jo turhan vahva ote monella (kodin)konealalla.
        Meidän jää kaappiimme on suuri, toiseksi suurin Sibirin malli. Ostettiin käytettynä n. 5 v sitten.
        Kaappi on toimiva, vaikka taitaa olla aika vanha.
        11 kg:n pullo kaasua kuluu kesäkuumalla jopa 18 päivässä. Huonelämpötila kannattaa yrittää pitää alle 25 asteen, muuten tuntuu että kaappi ei jaksa pitää enää niin kylmänä kuin pitäisi. Vaikuttaa siltä, että sähkökäyttöisissä kaapeissa riittää paremmin teho kuin tässä, vaikka Sibir onkin eräänlainen kaasujääkaappien Mersu.
        Muut kaasulaitteemme ovat kiinni toisessa yhteisessä pullossa. Meillä on aina varastossa vielä 4 varapulloa.
        Ruokia ei olla peitelty, sellaista ohjetta ei ole käyttöohjeissa muistaakseni. Yleensähän jääkaappi imee kostetutta pois kaapista ja muodostaa jäätä, olisiko siksi tuo ohje jotta ruoka ei kuivu.
        Jos jääkaappi tuppaa tekemään jäätä paljon, on se kuulemma pakastelokeron tiivistevika.


      • Maximus
        xxx kirjoitti:

        on sveitsiläinen kaappi. Electrolux on ostanut tuon firman muutama vuosi sitten. E:llä rupeaa olemaan jo turhan vahva ote monella (kodin)konealalla.
        Meidän jää kaappiimme on suuri, toiseksi suurin Sibirin malli. Ostettiin käytettynä n. 5 v sitten.
        Kaappi on toimiva, vaikka taitaa olla aika vanha.
        11 kg:n pullo kaasua kuluu kesäkuumalla jopa 18 päivässä. Huonelämpötila kannattaa yrittää pitää alle 25 asteen, muuten tuntuu että kaappi ei jaksa pitää enää niin kylmänä kuin pitäisi. Vaikuttaa siltä, että sähkökäyttöisissä kaapeissa riittää paremmin teho kuin tässä, vaikka Sibir onkin eräänlainen kaasujääkaappien Mersu.
        Muut kaasulaitteemme ovat kiinni toisessa yhteisessä pullossa. Meillä on aina varastossa vielä 4 varapulloa.
        Ruokia ei olla peitelty, sellaista ohjetta ei ole käyttöohjeissa muistaakseni. Yleensähän jääkaappi imee kostetutta pois kaapista ja muodostaa jäätä, olisiko siksi tuo ohje jotta ruoka ei kuivu.
        Jos jääkaappi tuppaa tekemään jäätä paljon, on se kuulemma pakastelokeron tiivistevika.

        Meillä huonelämpö ollu nyt n.22-23 astetta. Kaappi oli jääny täysille nii oli kolmen tunnin jälkee lämpöä 2 astetta. Että ainakin tos mallissa tuntuu tehoa riittävän. Meillä siis koko on mallia "työpöydän alle".


      • mökkiläinen/karavaanari
        Maximus kirjoitti:

        Meillä huonelämpö ollu nyt n.22-23 astetta. Kaappi oli jääny täysille nii oli kolmen tunnin jälkee lämpöä 2 astetta. Että ainakin tos mallissa tuntuu tehoa riittävän. Meillä siis koko on mallia "työpöydän alle".

        Meillä olisi tarvetta tilavalle jääkaapille mökki oloihin ja vaununkin jääkaappi temppuilee.
        Haluamme varma toimisen kestävän kaapin.
        mistä kaappeja voi hankkia?


      • Jussi48
        mökkiläinen/karavaanari kirjoitti:

        Meillä olisi tarvetta tilavalle jääkaapille mökki oloihin ja vaununkin jääkaappi temppuilee.
        Haluamme varma toimisen kestävän kaapin.
        mistä kaappeja voi hankkia?

        Kaasuvalo oy myy kaappeja. Itselläni on Zipir merkkinen kaappi mökillä ja toimii todella hyvin.


      • ostaja myös
        mökkiläinen/karavaanari kirjoitti:

        Meillä olisi tarvetta tilavalle jääkaapille mökki oloihin ja vaununkin jääkaappi temppuilee.
        Haluamme varma toimisen kestävän kaapin.
        mistä kaappeja voi hankkia?

        löysin netistä tälläsen paikan ku solarshop bergman oy sijaitsee kouvolassa


    • jotain mäihää

      Ostin käytettynä kaapin. Aluksi toimi ihan hyvin lämpötila jääkaapissa jopa 2 ja pakkasessakin -15. Mutta nyt jääkaapissa on 20 ja pakkasessa n.-5. Missä mahtaa olla vikaa termostaatissako??

      • make

        Palopää on likainen ja ehkäpä ruosteessa. Sen voit puhaltaa puhtaaksi paineilmapullolla tai vie huoltoliikkeeseen niin vaihtavat koko palopään. Hina varmaanki alle 100e. Sitten toimii taas seuraavat 15v.


    • saako enää toimimaan?

      Muuten hyvä peli, mutta Sibiristä tuli ammoniakit "pihalle ". Onko korjattavissa? Jos kellään on kokemusta tällaisesta, haluaisin mieluusti lukea siitä. Jos joku ammatti-ihminen tämän lukee ja haluaa jakaa tietoa, olisi varmaan moni muukin kiinnostunut.

    • Blondi Kyyröstä

      Apua. Mitä tehdä kun jääkaapin pietzo-sytytin ei toimi eli ei tuu liekkiä.Sse on ollut mökillä 3 vuotta ja kahtena ensimmäisenä kesänä toimi, mutta nyt ei. Pitääkö blondin opetella kaasusytytinkin korjaamaan??? Mitä teen, kun syrjäkylälle tilaa korjaajan jo matkakuluja kertyy mittavasti ja kaasulaitteiden tuntijoita on vähän.

    • 0442558ja sata

      Jos kaasua tulee palopäälle eikä syty pietzolla, niin on todennäköisesti jokin roska tippunut pietzon kärkien väliin estäen kipinän "hyppäämisen".

    • mök

      Mä puhdistan aina pietzon taivutetulla rautalangalla sekä puhaltamalla ja sen jälkeen hyvin kipinöi.

    • sibir 5v

      itelläkin sibir ,oon laittanut kaapin taa 2 pientä laitetuuletinta .jopa viilenee vaikka kämpässä melkein 30 lämmintä.ja kun mökkikausi alkaa kaappi muutaman kerran yläsalaisin että neste menee säiliöön .tää vanha konsti useesti auttaa.

    • Metsämökin tonttu

      Minulla on Domestic merkkinen kaasujääkaappi on ollut jo 6vuotta.Eikä tarvi ruokia säilyttää missään rasioissa ,vaan aivan kuten kotonakin jääkaapissa.Maksoi silloin 395euroa kyllä minäainakin olen ollut tyytyväinen.Häkävaroitin muista ostaa samalla kertaa.ja myös kaasuvaroitin.

    • Bonehill

      Entäpä kaasujääkaapin talvenkestävyys? Appiukko on aikeissa hommata moisen hinkkeen mökilleen ja haluaisi päästä vähällä. Kaappi sijoitetaan katettuun&lasitettuun grillikatokseen, jossa on talvella tietenkin pakkasta. Hän haluaisi välttää keväiset ja syksyiset kaapinkantamiset ja on epätietoinen, voiko kaapin jättää talveksi katokseen. Kärsiikö kaappi vaiko eikö?

      • Wattipää

        Jätä huoleti sinne grillikatokseen vaan, ei se miksikään mene kun on sateen suojassa. No, jos on jossain meren rannalla niin sitten en osaa sanoa, mutta sisämaassa kestää ihan hyvin olla pakkasessa.


    • mullakin

      kannattaa talvex viedä sisään ulkokuori ei kestä sääävaihteluita hyvin keväällä taas ulos

    • OKHX

      Ruuat kannattaa säilyttää tiiviissä rasioissa aina riippumatta siitä, millä jääkaappi toimii. Kaasujääkaappi ei siinä suhteessa poikkea sähköllä toimivasta. Näin menetellen säilyvyys on parempi, eivätkä anna ja ota hajuja.

    • 45665

      Minulla on yli 20v vanha elektrolux kaasujääkaappi. Ei juurikaan enää kylmene. Kaasupaappi pitäisi huollattaa muutaman vuoden välein. Kaasuliekin päällä on palokaasujen pakoputki, johon kehittyy ruostekarstaa vanhemmiten. Karsta tippuu liekkipesään ja liekki pienenee. Vaikka huollan, niin muutaman viikon päästä liekkipesä on taas "tukossa". Jos näin käy, niin ei kannata enää korjata. Ehkä uuden hankkiminen on kannattavampaa. Olen itse nuohonnut pakoputken metallitikun ja nihkeän rätin avulla. Liekkipesän imuroin imurilla kun samalla harjaan sitä pienellä pensselillä. . Muistakaa, että palokaasut pitää ohjata ulos eristetyn metalliputken avulla. Niitä ei saa päästää huonetilaan, koska ne on terveyshaitta. Samaa palokaasua kuin keitettäessä kahvia, mutta kahvia keitetään vain 5 minuttia kerrallaan.

      • gfgfgftrtrtr

        Tämäpä on minulle aivan uutta tietoa että : palokaasut pitää ohjata ulos eristetyn metalliputken avulla?
        Miksi itse valmistajat ei mainitse asiasta mitenkään?


      • kaasua komisario pep
        gfgfgftrtrtr kirjoitti:

        Tämäpä on minulle aivan uutta tietoa että : palokaasut pitää ohjata ulos eristetyn metalliputken avulla?
        Miksi itse valmistajat ei mainitse asiasta mitenkään?

        Ei muuten tarvitse ohjata palokaasuja ulos, ellei tila jossa kaappi sijaitsee ole aivan pieni. Minulle kävi valtuutettu kaasuasentaja asentamassa kaasusysteemin mökille tupakeittiöön ja olisi varmasti maininnut asiasta jos "savupiippu" kaasulle olisi pitänyt tehdä. Tupakeittiössä neliöitä n. 25 ja kuutioita ainakin kolminkertainen määrä.

        Siltikin kannattaa laittaa häkävaroitin ja mieluusti myös kaasuvaroitin tilaan jossa kaappia käytetään. Eihän niistä koskaan tiedä...


      • ghhghghgytty
        kaasua komisario pep kirjoitti:

        Ei muuten tarvitse ohjata palokaasuja ulos, ellei tila jossa kaappi sijaitsee ole aivan pieni. Minulle kävi valtuutettu kaasuasentaja asentamassa kaasusysteemin mökille tupakeittiöön ja olisi varmasti maininnut asiasta jos "savupiippu" kaasulle olisi pitänyt tehdä. Tupakeittiössä neliöitä n. 25 ja kuutioita ainakin kolminkertainen määrä.

        Siltikin kannattaa laittaa häkävaroitin ja mieluusti myös kaasuvaroitin tilaan jossa kaappia käytetään. Eihän niistä koskaan tiedä...

        entä jos tila on 10m2 ja yksi paikka nukkujalle?


      • Anonyymi
        kaasua komisario pep kirjoitti:

        Ei muuten tarvitse ohjata palokaasuja ulos, ellei tila jossa kaappi sijaitsee ole aivan pieni. Minulle kävi valtuutettu kaasuasentaja asentamassa kaasusysteemin mökille tupakeittiöön ja olisi varmasti maininnut asiasta jos "savupiippu" kaasulle olisi pitänyt tehdä. Tupakeittiössä neliöitä n. 25 ja kuutioita ainakin kolminkertainen määrä.

        Siltikin kannattaa laittaa häkävaroitin ja mieluusti myös kaasuvaroitin tilaan jossa kaappia käytetään. Eihän niistä koskaan tiedä...

        Laki sanoo kaasulaitteen kulutuksen ylittyessä määrätyn rajan, täytyy pakokaasut johtaa ulos. En muista grammamäärää tunnissa. Laitteessa pitää olla myös laitteet ulos ohjaukseen.
        Muissa laitteissa pitää olla kieltokyltti sisällä käytöstä. Esim grillit, kovatehoset lämmittimet ym. Jääkaapin pakokaasun ulos ohjas on järkevää jo lämmön tuoton vuoksi, jos se esim kesällä häiritsee. Kaappi myös toimii paremmin.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse huollattaa muutaman vuoden välein. Tää kirjoittaja on varmaa joku epätoivonen kodinkonehuoltaja konkurssin partaalla.

        Meillä upo freetime vuodelta 93, ikinä ei ole huollettu tai putsattu. Toimii edellee ja pitää kylmänä 33 asteessa niin että limsa on jäässä jos kylmimmällä pitää. Säilytetty ulkona vielä.


    • Anonyymi

      Vois harkita myös tavallista 220 voltin jääkaappia ja n. 1200w aurinkokennojärjestelmä. Minulla on 600w edestä paneeleja ja 40 l kompressori jääkaappi. Tarkoitus olisi kaksinkertaistaa paneelien määrä,että isompikin jääkaappi toimisi, samalla sähkö riittäisi kaikkeen muuhunkin, mihin vain keksii sähköä tuhlata. 600w lisää, jääkaappipakastinkin toimisi.

      • Anonyymi

        Miettisin tuon sähkön "tuhlauksen" uudelleen. Välillä ei suomessa kesinä paista kuukauteen kunnolla vaikka on lämmintä ja kaappia tarvii. Naapurisi nauraa kaasujääkaappinsa kanssa silloin partaansa.


      • Anonyymi

        Tein 100 litran kaappipakastimesta jääkaapin mökille. Kulutus tippui 1/3:een (12 Ah/vrk) vs. samankokoinen jääkaappi. Paneli 255W ja akku 220Ah. Säilytys kuistilla....yöllä vähän viileempi helpottaa kulutusta.


    • Anonyymi

      Jos kaasujääkaappi on sisätiloissa, pitää olla erittäin hyvä tuuletus koko ajan ja häkävaroitin, jossa häkäpitoisuus näkyy numeroina hinta 20-30€. Kun liekki nokeentuu, häkää tulee enemmän! Kesäkäytössä liekki ja pakoputki putsattava kerran kesässä. Häkä on erittäin myrkyllistä ja siitä voi saada pysyvät vauriot kehoon. Parempi sijoitus kaapille on varasto tai terassi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe