Karkausvuosi

Eikös tämä vuosi ole karkausvuosi. Vaviskaa sinkkumiehet. Joudutteko hamekankaan ostoon😄.

67

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidän sinkkumiehen vapaudesta kiinni viimeiseen veripisaraan.

      • Mikä siinä on niin ihanaa?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Mikä siinä on niin ihanaa?

        Vanh konstaapeli A S Reinikainen puolusti yksinoloa sanomalla, että "37 vuotta poliisina on opettanut, että avioliitto ja alkoholi aiheuttaa melkein kaikki riid


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanh konstaapeli A S Reinikainen puolusti yksinoloa sanomalla, että "37 vuotta poliisina on opettanut, että avioliitto ja alkoholi aiheuttaa melkein kaikki riid

        siis riidat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanh konstaapeli A S Reinikainen puolusti yksinoloa sanomalla, että "37 vuotta poliisina on opettanut, että avioliitto ja alkoholi aiheuttaa melkein kaikki riid

        😄. Onko avioliitossa jotain vialla jos ei koskaan riidellä?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Mikä siinä on niin ihanaa?

        Yksi sukulainen joka on sinkkumies , tulee olemaan sinkku kuolemaansa asti. Äse näkemys mikä hänellä on elämästä ja naisista on hieman kiero jotenkin, aina vaan sillä tasolla että nainen on miehen omaisuutta jos ollaan aviossa.. ja että nainen on alempiarvoinen jotenkin. Ja todella ottaa kovat kännit joka pyhä koska se on hänen mielestään miehen merkki . Kukaan nainen ei sellaista edes havittele unissaankin


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        😄. Onko avioliitossa jotain vialla jos ei koskaan riidellä?

        Miesten ( vanhanaikaisten) mielestä on riitaa silloin jos vaimolla on jostain asiasta eri mielipiteitä. Olin vuosia mieheni kanssa ja täytyy sanoa ettei meillä koskaan riidelty mistään!keskusteltiin asioista jousta oli eri mielipiteet ei sen kummempaa.
        Joten se riippuu miehestäkin miten käsittää sanan riita , voi olla että se on naiselle ainoastaan se että on erimieltä asioista .kypsä mies eroittaa toisistaan riidan ja erilaieåset mielipiteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi sukulainen joka on sinkkumies , tulee olemaan sinkku kuolemaansa asti. Äse näkemys mikä hänellä on elämästä ja naisista on hieman kiero jotenkin, aina vaan sillä tasolla että nainen on miehen omaisuutta jos ollaan aviossa.. ja että nainen on alempiarvoinen jotenkin. Ja todella ottaa kovat kännit joka pyhä koska se on hänen mielestään miehen merkki . Kukaan nainen ei sellaista edes havittele unissaankin

        Minä kuuntelun vasta alle nelikymppistä miestä joka puhui ihan vakavissaan että mies on perheen pää ja päättää asioista. Tietääkseni hän ei ole koskaan ollut itse parisuhteessa. Pikkusen kyllä epäuskousena kuuntelin mutta en sanonu mitään. Vaan eihän sitä tiedä jos hänkin jossain vaiheessa elämäänsä jonkun alistkvan löytää😄.


      • Siili2 kirjoitti:

        Minä kuuntelun vasta alle nelikymppistä miestä joka puhui ihan vakavissaan että mies on perheen pää ja päättää asioista. Tietääkseni hän ei ole koskaan ollut itse parisuhteessa. Pikkusen kyllä epäuskousena kuuntelin mutta en sanonu mitään. Vaan eihän sitä tiedä jos hänkin jossain vaiheessa elämäänsä jonkun alistkvan löytää😄.

        Siis alistuvan.


      • Siili2 kirjoitti:

        Minä kuuntelun vasta alle nelikymppistä miestä joka puhui ihan vakavissaan että mies on perheen pää ja päättää asioista. Tietääkseni hän ei ole koskaan ollut itse parisuhteessa. Pikkusen kyllä epäuskousena kuuntelin mutta en sanonu mitään. Vaan eihän sitä tiedä jos hänkin jossain vaiheessa elämäänsä jonkun alistkvan löytää😄.

        Siis alistuvan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesten ( vanhanaikaisten) mielestä on riitaa silloin jos vaimolla on jostain asiasta eri mielipiteitä. Olin vuosia mieheni kanssa ja täytyy sanoa ettei meillä koskaan riidelty mistään!keskusteltiin asioista jousta oli eri mielipiteet ei sen kummempaa.
        Joten se riippuu miehestäkin miten käsittää sanan riita , voi olla että se on naiselle ainoastaan se että on erimieltä asioista .kypsä mies eroittaa toisistaan riidan ja erilaieåset mielipiteet.

        Totta. Asioista voidaan olla eri mieltä ilman että se on riita.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Totta. Asioista voidaan olla eri mieltä ilman että se on riita.

        Erostani oli kulunut jo kymmenen vuotta ja olimme samaan aikaan jonkun sukulaisen juhlissa, kun joku sukulaisensa kysyi, että vieläkö olette riidoissa, kun en entistä miestäni mitenkään huomioinut. Vastasin vaan, ettemme koskaan riidoissa olleetkaan, kun ei ollut mitään asiaakaan.


    • Anonyymi

      Jösses jos joku vapaa mies suostuisi. Siinä olisivat pasmat takussa.

      • Nii. Kannattaa miettiä nuo pasmat ennen kuin kosii😁.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Nii. Kannattaa miettiä nuo pasmat ennen kuin kosii😁.

        Tuossa on hyvä vastaus myös edelliseen kysymykseen. Harva saa riidan aikaiseksi itsensä kanssa


    • Anonyymi

      Ei pelkoa, kun olen niin huono noissa miesjutuissa!

      • Niivvai jos kosimasi on yhtä "huono"


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niivvai jos kosimasi on yhtä "huono"

        En kosi ketään, kun kaikki ovat niin huonoja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kosi ketään, kun kaikki ovat niin huonoja!

        Joka itsensä ylentää se alennetaan vai mites se ny oli.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Joka itsensä ylentää se alennetaan vai mites se ny oli.

        ”Ylentää!” Kuka nyt ylentää, kun sanoin, että olen niin huono noissa miesasioissa? Sinä itse otit ”huonon” puheeksi😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ylentää!” Kuka nyt ylentää, kun sanoin, että olen niin huono noissa miesasioissa? Sinä itse otit ”huonon” puheeksi😳

        Olin vastaavinani tähän kommenttiin:
        "En kosi ketään, kun kaikki ovat niin huonoja!"
        Anonyymi
        2024-01-18 10:23:31


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Olin vastaavinani tähän kommenttiin:
        "En kosi ketään, kun kaikki ovat niin huonoja!"
        Anonyymi
        2024-01-18 10:23:31

        Niin, kun olen itse huono, niin en tapaa kuin huonoja! Jos olisin ”hyvä”, niin ehkä tapaisinkin niitä ”hyviä”!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun olen itse huono, niin en tapaa kuin huonoja! Jos olisin ”hyvä”, niin ehkä tapaisinkin niitä ”hyviä”!

        Määrittele "hyvä".


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Määrittele "hyvä".

        En osaa ”hyvää” määritellä, kun en ole hyvä tunnistamaan heitä, enkä tiedä mikä on hyvä. Olen hyvä tapaamaan jotain satusetiä, pikkurikollisia ym.

        Parempi, kun pysyy erossa, kun siinä olen ”hyvä”!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En osaa ”hyvää” määritellä, kun en ole hyvä tunnistamaan heitä, enkä tiedä mikä on hyvä. Olen hyvä tapaamaan jotain satusetiä, pikkurikollisia ym.

        Parempi, kun pysyy erossa, kun siinä olen ”hyvä”!

        No tiedät ja tunnistat kuitenkin kuka on "huono". Eikö huono ole hyvän vastakohta?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No tiedät ja tunnistat kuitenkin kuka on "huono". Eikö huono ole hyvän vastakohta?

        Nih! Hyvä on hyvä ja huono on huono. Minkäs teet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nih! Hyvä on hyvä ja huono on huono. Minkäs teet?

        No elä kehtaa! Nokka vaan kohti uusia pettymyksiä😁.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No elä kehtaa! Nokka vaan kohti uusia pettymyksiä😁.

        Ok! Sellaista reipasta menoa😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok! Sellaista reipasta menoa😂

        Juu 😆.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No tiedät ja tunnistat kuitenkin kuka on "huono". Eikö huono ole hyvän vastakohta?

        Jos nainen ei ole hellan ääressä viihtyvä olio ja osallistuu esim yhteiskunnallisiin asioihin niin onko hän huono silloin .
        Äitini oli sellainen ja sai aikaan muutoksia kunnallisissa asioissa jotka hyödyntävät muidenkin naisten elämää esim ensimmäisen päiväkodin meidän alueella vaikka sitä siihen aikaan kovasti ei-heterot vastustivat, kas kunnaiden paikka oli muka kotona, ja miehen palkalla ei oikein pyöritelty perhettä.
        Varmaan hyvin huono ihminen miesten mielestä , mutta hyvä asemassaan mitä tuli naisten oikeuksiiin joista silloin vielä ei oikein kukaan nostanut kissaa pöydälle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen ei ole hellan ääressä viihtyvä olio ja osallistuu esim yhteiskunnallisiin asioihin niin onko hän huono silloin .
        Äitini oli sellainen ja sai aikaan muutoksia kunnallisissa asioissa jotka hyödyntävät muidenkin naisten elämää esim ensimmäisen päiväkodin meidän alueella vaikka sitä siihen aikaan kovasti ei-heterot vastustivat, kas kunnaiden paikka oli muka kotona, ja miehen palkalla ei oikein pyöritelty perhettä.
        Varmaan hyvin huono ihminen miesten mielestä , mutta hyvä asemassaan mitä tuli naisten oikeuksiiin joista silloin vielä ei oikein kukaan nostanut kissaa pöydälle .

        Korjaus ei- heterot on miehet. Taas puhelin sovellettu omaa tekstiään
        Siis miehet vastustivat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nainen ei ole hellan ääressä viihtyvä olio ja osallistuu esim yhteiskunnallisiin asioihin niin onko hän huono silloin .
        Äitini oli sellainen ja sai aikaan muutoksia kunnallisissa asioissa jotka hyödyntävät muidenkin naisten elämää esim ensimmäisen päiväkodin meidän alueella vaikka sitä siihen aikaan kovasti ei-heterot vastustivat, kas kunnaiden paikka oli muka kotona, ja miehen palkalla ei oikein pyöritelty perhettä.
        Varmaan hyvin huono ihminen miesten mielestä , mutta hyvä asemassaan mitä tuli naisten oikeuksiiin joista silloin vielä ei oikein kukaan nostanut kissaa pöydälle .

        Eiköhän nykyisin siinä hellan äärellä ole se joka ehtii ja paremmin hommat taitaa. Pää-asia että hommat toimii. Etenkin lapsiperheissä.


    • Anonyymi

      Kaapukangas on loppunut kaupoista?👰

      • Ai pitäiskö kosimallesi olla kaapu?


    • Anonyymi

      Kannattaisi katsoa peiliin, ja miettiä omaa ikäänsä. Kyllä viimeinen käyttöpäivä lähestyy tai on jo mennyt ohi monelta tänne kirjoittavalta.

      • Ai mikä se on eräpäivä ihmisellä? Tuttavani 93-vuotias meni juuri kihloihin ja pariutui. Ei ikä ole mikään este.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ai mikä se on eräpäivä ihmisellä? Tuttavani 93-vuotias meni juuri kihloihin ja pariutui. Ei ikä ole mikään este.

        Minä olen myös nähnyt muutaman näitä iäkkäitä pareja, siksi kai elävätkin kauan kun heillä ei ole ennakkoluuloja siitä mitä toiset kivasti haluaisivat ohjailla siis vanhan pitäisi vaan olla vanha ! Eikä vanhoilla ole tunne elämää heidän mielestään.äitsekkin kaksikymppisenä elin siinä luulossa että vahat ei ole soveliaita mihinkään parisuhteeseen enää, kunnes ammattini puolesta kehityin ja näin että ihmisillä on tunne elämä ihan vaan loppuun asti.
        Mustan kun hyvin nuorena hävetti kun eräs iäkkäämpi ystäväni oli miehensä kanssa meillä kylässä ja näin kun pussasivat toisiaan kun olin pöytää laittamassa tarjoilukuntoon. Sanoin poika ystävälleni että ihan kamalaa kun tuollaiset vanhat ihmiset pussailee oikein häpesin heidän puolestaan , nämä vanhat olivat 40 vuotiaita , koska itse olin alle 20 vuotias niin he olivat minun silmissäni ikäloppuja . Onneksi ei jäänyt se ajatus iäksi päähäni ihmisistä . Joten ihminen kehittyy koko ajan ja ennakkoluuloista on jo nuorena päästävä eroon , muuten ne jäävät päähän iäksi .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen myös nähnyt muutaman näitä iäkkäitä pareja, siksi kai elävätkin kauan kun heillä ei ole ennakkoluuloja siitä mitä toiset kivasti haluaisivat ohjailla siis vanhan pitäisi vaan olla vanha ! Eikä vanhoilla ole tunne elämää heidän mielestään.äitsekkin kaksikymppisenä elin siinä luulossa että vahat ei ole soveliaita mihinkään parisuhteeseen enää, kunnes ammattini puolesta kehityin ja näin että ihmisillä on tunne elämä ihan vaan loppuun asti.
        Mustan kun hyvin nuorena hävetti kun eräs iäkkäämpi ystäväni oli miehensä kanssa meillä kylässä ja näin kun pussasivat toisiaan kun olin pöytää laittamassa tarjoilukuntoon. Sanoin poika ystävälleni että ihan kamalaa kun tuollaiset vanhat ihmiset pussailee oikein häpesin heidän puolestaan , nämä vanhat olivat 40 vuotiaita , koska itse olin alle 20 vuotias niin he olivat minun silmissäni ikäloppuja . Onneksi ei jäänyt se ajatus iäksi päähäni ihmisistä . Joten ihminen kehittyy koko ajan ja ennakkoluuloista on jo nuorena päästävä eroon , muuten ne jäävät päähän iäksi .

        Nykyoset "vanhat" eivät kysy lupaa keneltäkään mikä on ihan oikein. Ĺ


    • Anonyymi

      Ai se on jo taas, karkausvuosi. Edellisestä hamekankaasta valmistettu hame on j
      vielä hyvässä kuosissa. Vai pistäisikö jo käärinliinoja varten kosia, mietintään :)

      • Juu. Voihan sen hameen sitten toivoa puettavan arkkuun kun sen aika on😇.


    • Anonyymi

      haloooo naiset
      ketä kosittas
      saataisiin v a r m a s t i kaunis tyylikäs hamekangas ilimatteeksi
      kärsimyksestä ku saamme kileteisen vastauksen,

      halllloooooo ketä kosittais, kuka ois kosimisen arvoinen ??????????????

    • Anonyymi

      Hello "Erinaceus europaeus2"-nimimerkki, joka vetäsit semmosen alotuksen, että en malta olla kommentoimatta siihen. Malttamattomuuteni johtuu siitä, että oon ihmetellyt, mistä ihmeestä tuommonen tapa on lähtenyt liikenteeseen että mukamas juuri Hamekangasta mies antaa, mikäli hää ei koko kosijaa piittaa ottaa. Muistini mukaan kautta aikain on tämä vitsikäs tapa ollut olemassa.
      JA tuli mieleen, että voisiko sitä höveliäästi ihan pokkana kosinnan yhteydessä, ohimennen vaikkapa mainita, että koska ei hameita käytä, niin jos rukkaset annetaan, niin voiskos hamekankaan tilalle saada esim. Verhokankaan.

      Mulla voisi olla yks leskimies, jota voisin kosasta ja jos säkä kävis, että hän kieltäytyisi kosinnastani, niin olisi todella, to-del-la, mukavaa saada Vallilan verhokankaan hamekankaan tilalle. Mulla on olohuoneessa aivan suurenmoiset Vallilan verhot. Honka- verhot nimeltään. Mustavalkoset. Vallilan verhot on pirun kalliit, suorastaan heevetin kalliit. En mitenkään malttaisi hankkia yläkertaan makuuhuoneeseeni Vallilan verhoja. Niitä pitäis olla viis kipaletta ja ihan maahan asti. Metrejä enemmän ku vaan vähä.

      Mitä mieltä "Erinaceus europaeus2" on, että voisinko Vallilaa pyytää menettämättä kasvojani. Ja mitä mieltä muut palstalaiset on? Olis kiva tietää. Neuvoja otan vastaan.

      Tarttee miettiä hyvin tarkkaan tuota kosimista, kun olis aika kurjaa jos sais myöntävän vastauksen. Mul´ei ole mitään aikomusta alkaa vaimoksi. Tää leskimies on tosi mukava, huumorintajuinen ja fiksu. Ei mitään vikaa. Mutta kuitenkin ottasin mieluummin verhot kuin miehen. Ihan näin meidän kesken sanottuna.

      Heikunkeikku

      • Erinaceus europaeus2, piti vähän aikaa miettiä et tulikohan tämä vastaus väärään ketjuun mutta kun luin eteenpäin hoksasin ennen kun luin edes puoleen väliin että Heikkuhan se täällä keikkuu😁.

        Voit pyytää Vallilan mustavalkoista honkaa. Eihän hänen tarvitse tietää et kankaasta tuleekin verhot. Jos ihmettelee metrimäärää kerrot vaan että haluamassasi hameessa kuuluu olla sopivaa kerroksellisuutta. Ei miehet semmosen päälle ymmärrä😄.

        Mutta. On riski että vastaakin myöntävästi. Sinun pitäisi tehdä suunnitelma millä torppaat moisen myöntävän vastauksen. Keksit jotain epämiellyttävää käytöstä. Ilkeilet, et pidä kiinni sopimuksista ja kaikkea sellaista mistä tiedät että EI pidä kyllä varmasti keksit jotain siihen tarkoitukseen sopivaa. Sanot vaikka että haluat sitten adoptoida vähintään viisi lasta etkä missäännimessä halua asua samassa taloudessa. Tuossa koin alkuun. Jospa joku keksii parempia konsteja välttyä myöntävältä vastaukselta.


      • Siili2 kirjoitti:

        Erinaceus europaeus2, piti vähän aikaa miettiä et tulikohan tämä vastaus väärään ketjuun mutta kun luin eteenpäin hoksasin ennen kun luin edes puoleen väliin että Heikkuhan se täällä keikkuu😁.

        Voit pyytää Vallilan mustavalkoista honkaa. Eihän hänen tarvitse tietää et kankaasta tuleekin verhot. Jos ihmettelee metrimäärää kerrot vaan että haluamassasi hameessa kuuluu olla sopivaa kerroksellisuutta. Ei miehet semmosen päälle ymmärrä😄.

        Mutta. On riski että vastaakin myöntävästi. Sinun pitäisi tehdä suunnitelma millä torppaat moisen myöntävän vastauksen. Keksit jotain epämiellyttävää käytöstä. Ilkeilet, et pidä kiinni sopimuksista ja kaikkea sellaista mistä tiedät että EI pidä kyllä varmasti keksit jotain siihen tarkoitukseen sopivaa. Sanot vaikka että haluat sitten adoptoida vähintään viisi lasta etkä missäännimessä halua asua samassa taloudessa. Tuossa koin alkuun. Jospa joku keksii parempia konsteja välttyä myöntävältä vastaukselta.

        Lisään vielä että Englannissa kieltävän vastauksen antaneet ovat antaneet rukkaset. Hamekangas tai rukkaset ovat hyvitystä kieltävästä vastauksesta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Erinaceus europaeus2, piti vähän aikaa miettiä et tulikohan tämä vastaus väärään ketjuun mutta kun luin eteenpäin hoksasin ennen kun luin edes puoleen väliin että Heikkuhan se täällä keikkuu😁.

        Voit pyytää Vallilan mustavalkoista honkaa. Eihän hänen tarvitse tietää et kankaasta tuleekin verhot. Jos ihmettelee metrimäärää kerrot vaan että haluamassasi hameessa kuuluu olla sopivaa kerroksellisuutta. Ei miehet semmosen päälle ymmärrä😄.

        Mutta. On riski että vastaakin myöntävästi. Sinun pitäisi tehdä suunnitelma millä torppaat moisen myöntävän vastauksen. Keksit jotain epämiellyttävää käytöstä. Ilkeilet, et pidä kiinni sopimuksista ja kaikkea sellaista mistä tiedät että EI pidä kyllä varmasti keksit jotain siihen tarkoitukseen sopivaa. Sanot vaikka että haluat sitten adoptoida vähintään viisi lasta etkä missäännimessä halua asua samassa taloudessa. Tuossa koin alkuun. Jospa joku keksii parempia konsteja välttyä myöntävältä vastaukselta.

        No mutta siili-siili, Erinaceus europaeushan on sun tieteellinen nimesi, alajaksona Selkärankaiset vertbrata, kuten tietänet :) Domeeni: Aitotumaiset Eucarya.
        On siinä hienonsorttisia nimiä siilille. Vähempikin hienostuneisuus riittäisi mielestäni. Menee vähä pröystäilyn puolelle. Noh, hyvähän sun sitte olleskellessas :)

        Mutta asiaan:
        Vallilan Honkaa mulla siis on olkkarissa ja tahtoisin jonkun muunmoisen ja muunvärisen. Honka on mustavalkoinen. Yläkertaan passaisi joku värikkäämpi Vallila.
        Kiitos neuvosta, on toki tiedossa, että miehet eivän suinkaan ole niin tietoisia metrimäärien päälle kuten ei varmaankaan metrihinnoista. Se ei tullut mun mieleeni kuin vasta, kun asiasta kirjoitit. Hahahaaaa.... "hameessa kuuluu olla sopivaa kerroksellisuutta", Jos/kun alan suorittamaan kosintaani, niin saanen käyttää juuri tuota lausettasi. :) Kerroksellisuus saattaa hyvinkin imeä metritolkulla kangasta. Ja vielä jos hame on maahan saakka, aina olkapäistä alkaen. Tradaa, melkein aistin uudet verhot täälä yläkerran ikkunoissa.

        Joo, on riski että kosintani hyväksytään. Oon niin pirun mukava, että sen takia tämä mies saattaa hyvinkin tuumia siirtymistä tänne Vaasaan. Mun pitää ajatella asiaa hyvin-hyvin tarkasti. Ilkeillä en tahdo, kun tää mies on kuitenkin niin mukavan sorttinen.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Lisään vielä että Englannissa kieltävän vastauksen antaneet ovat antaneet rukkaset. Hamekangas tai rukkaset ovat hyvitystä kieltävästä vastauksesta.

        Siilin lisäykseen:
        Pyh, minä kun en alkaisi edes harkitsemaan kosintaa, jos saisin kieltävästä vastauksesta VAIN Rukkaset. Nakrattaa oikein hahahaa. Pienet rukkaset (mul´on pieni käsi) on aika tyhmä lahja. Kangas on huomattavasti parempi hyvitys.

        Tullen ilmoittamaan sitten, jos meikäläisellä on uudet verhot yläkerras :)

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta siili-siili, Erinaceus europaeushan on sun tieteellinen nimesi, alajaksona Selkärankaiset vertbrata, kuten tietänet :) Domeeni: Aitotumaiset Eucarya.
        On siinä hienonsorttisia nimiä siilille. Vähempikin hienostuneisuus riittäisi mielestäni. Menee vähä pröystäilyn puolelle. Noh, hyvähän sun sitte olleskellessas :)

        Mutta asiaan:
        Vallilan Honkaa mulla siis on olkkarissa ja tahtoisin jonkun muunmoisen ja muunvärisen. Honka on mustavalkoinen. Yläkertaan passaisi joku värikkäämpi Vallila.
        Kiitos neuvosta, on toki tiedossa, että miehet eivän suinkaan ole niin tietoisia metrimäärien päälle kuten ei varmaankaan metrihinnoista. Se ei tullut mun mieleeni kuin vasta, kun asiasta kirjoitit. Hahahaaaa.... "hameessa kuuluu olla sopivaa kerroksellisuutta", Jos/kun alan suorittamaan kosintaani, niin saanen käyttää juuri tuota lausettasi. :) Kerroksellisuus saattaa hyvinkin imeä metritolkulla kangasta. Ja vielä jos hame on maahan saakka, aina olkapäistä alkaen. Tradaa, melkein aistin uudet verhot täälä yläkerran ikkunoissa.

        Joo, on riski että kosintani hyväksytään. Oon niin pirun mukava, että sen takia tämä mies saattaa hyvinkin tuumia siirtymistä tänne Vaasaan. Mun pitää ajatella asiaa hyvin-hyvin tarkasti. Ilkeillä en tahdo, kun tää mies on kuitenkin niin mukavan sorttinen.

        Heikunkeikku

        Hmmmm. Pitäisiköhän päivittää nikkini Aitotumaiseksi😄. Heti tiesin tuon E-e:n kun googletin, vaikka jo vähän aavistelinkin mutta varmistin. Liian aatelisia mulle. Siili käy ihan hyvästi.

        Ilkeilet vaan ihan pikkuriikkisen, sen verran että ei suutu mut kosintaakaan ei vastaa myöntävästi. Ellet sitten kuiteski tahdo😊. Pyydät sitten vaikka mieleisesi verhot yhteiseen makkariinne huomenlahjaksi🙃.


      • Anonyymi

        TAI sanos hamekanngas
        tai rahana, heh heh,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siilin lisäykseen:
        Pyh, minä kun en alkaisi edes harkitsemaan kosintaa, jos saisin kieltävästä vastauksesta VAIN Rukkaset. Nakrattaa oikein hahahaa. Pienet rukkaset (mul´on pieni käsi) on aika tyhmä lahja. Kangas on huomattavasti parempi hyvitys.

        Tullen ilmoittamaan sitten, jos meikäläisellä on uudet verhot yläkerras :)

        Heikunkeikku

        Juu tulehan kertomaan kuis kävi. Verhot vai........😄.


    • Anonyymi

      Lähitienoolla ei ole näköpiirissä sellaista jonka kelpuuttaisin , joten en lähde kangastakaan vonkaamaan kun en pidä hameitakaan ja kauempaa ei kiinnosta lähteä katselemaankaan.

      • Anonyymi

        On se koomista akoilla toi miähen kaipuu! Olinhan minäkin aikoinaan aviossa melkein kolmekymmentä vuotta ja viisikymppisenä erosin, kun en halunnut jäädä tyypin kanssa kahdestaan. Eihän minulla ollut enää mitään asiaakaan. Tuntuisi aika ahdistavalta, jos nyt olisi vanhenevaan papparaiseen sidottu, joka pyörisi nurkissani. Ei kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se koomista akoilla toi miähen kaipuu! Olinhan minäkin aikoinaan aviossa melkein kolmekymmentä vuotta ja viisikymppisenä erosin, kun en halunnut jäädä tyypin kanssa kahdestaan. Eihän minulla ollut enää mitään asiaakaan. Tuntuisi aika ahdistavalta, jos nyt olisi vanhenevaan papparaiseen sidottu, joka pyörisi nurkissani. Ei kiitos!

        Moni nainen muuten haluaa erota juuri 50 iässä , ja eräskin sanoi minulle että oli ajatellut ” nyt tai koskaan ” ja erosi miehestään Alkoi elämään omilla ehdoillaan ilman niitä odotettuja tehtäviä mitä hänen olisi naisena ollut tehtävä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni nainen muuten haluaa erota juuri 50 iässä , ja eräskin sanoi minulle että oli ajatellut ” nyt tai koskaan ” ja erosi miehestään Alkoi elämään omilla ehdoillaan ilman niitä odotettuja tehtäviä mitä hänen olisi naisena ollut tehtävä .

        Niinpä. Naiset eivät ole enää riippuvaisia miehestä toimeentulon suhteen. Jos suhde ei tyydytä, voi lähteä lätkimään. Ja päinvastoin. Moni mieskin lähtee lätkimään siinä vaiheessa kun lapset on lentäneet pesästä. Eli ei se ole sukupuolesta kiinni.

        Onko teistä jotenkin väärin erota iäkkäämpänäkin jos suhde on kuollut? Ei mitään yhteistä, ei puhuttavaa eikä muutakaan? Voihan sitä tietenkin elää kuin kämppikset jos se molempia tyydyttää?


    • Anonyymi

      Voisin kosia, jos olisin varma, että saisin kieltävän vastauksen ja
      hamekankaan tilalle saisin vaikka ruokakassin.

      Itse en osaa ommella ja hamekangas pitäisi viedä ompelijalle ja sehän tietty maksaa eli en ala maksamaan kosimisesta. :)

      • Anonyymi

        Jep ihan sama täälä, että jos "pirhana viete" (äitini käyttämä sanonta aikoinaan) olisi ihan-ihan varma, että saisi kieltävän vastauksen, niin kyllähän sitä sitte vois paukahuttaa kosinnat, vaikka monellekin miehelle. Noh, pikkuusen liitoittelen, mutta sopii tähän stooriin :)

        Saattaa olla että mulla onnistuis juuri ja juuri hameen tekeminen (joku suora putkimalli heheee), mutta en viittis vaivootella. Ja kun en hameista piittaa.

        Ruokakassi olis mainio vaihtoehto kankaalle. Mun mieles oli Vallilan verhot. Mutta ja mutta, oon nyt aprikoinut oikein ajan kanssa, että en ala kosimaan tänä vuonna. Kahtotaan neljän vuoden kuluttua uudemman kerran :)

        Sitä paitsi nyt on verhoistakin alennusmyynnit menos, että vetäsen ostoksen omilla rahhhoilla.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep ihan sama täälä, että jos "pirhana viete" (äitini käyttämä sanonta aikoinaan) olisi ihan-ihan varma, että saisi kieltävän vastauksen, niin kyllähän sitä sitte vois paukahuttaa kosinnat, vaikka monellekin miehelle. Noh, pikkuusen liitoittelen, mutta sopii tähän stooriin :)

        Saattaa olla että mulla onnistuis juuri ja juuri hameen tekeminen (joku suora putkimalli heheee), mutta en viittis vaivootella. Ja kun en hameista piittaa.

        Ruokakassi olis mainio vaihtoehto kankaalle. Mun mieles oli Vallilan verhot. Mutta ja mutta, oon nyt aprikoinut oikein ajan kanssa, että en ala kosimaan tänä vuonna. Kahtotaan neljän vuoden kuluttua uudemman kerran :)

        Sitä paitsi nyt on verhoistakin alennusmyynnit menos, että vetäsen ostoksen omilla rahhhoilla.

        Heikunkeikku

        Niivvai jos usiampaa kosis kerralla ja kaikki suostuis miten siinä sitte kävis?
        Jos minä nyt oisin siinä siviilisäädyssä et ois mahollista kosia niin en varppina kosis kettää.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niivvai jos usiampaa kosis kerralla ja kaikki suostuis miten siinä sitte kävis?
        Jos minä nyt oisin siinä siviilisäädyssä et ois mahollista kosia niin en varppina kosis kettää.

        Totta töriset Siili. En kuunaan, enkä ikinä menisi enää naimisiin.
        Oon jo tottunut yksinasumiseen, että en tahtoisi saman katon alle asumaan kenenkään kanssa.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta töriset Siili. En kuunaan, enkä ikinä menisi enää naimisiin.
        Oon jo tottunut yksinasumiseen, että en tahtoisi saman katon alle asumaan kenenkään kanssa.

        Heikunkeikku

        Kyllä. Vaikka nyt menee kaksin en panisi pahaksi olla yksinkään. Tykkään olla ihtenikin kanssa ja viihdyn iteksenikin. 😁.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kyllä. Vaikka nyt menee kaksin en panisi pahaksi olla yksinkään. Tykkään olla ihtenikin kanssa ja viihdyn iteksenikin. 😁.

        Viihdyn myös loistavasti yksin. Naisen ailahtelevista mielialoista on kärsitty niin paljon, että on hienoa viettää loppuelämä ilman niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viihdyn myös loistavasti yksin. Naisen ailahtelevista mielialoista on kärsitty niin paljon, että on hienoa viettää loppuelämä ilman niitä.

        Niin. Toisaalta ei se välttämättä toisessakaa se vika ole vaan jos elämä niin menee että joutuis itekseen olemaan ei sekään ole huono vaihtoehto. Ei sillai ole kenestäkään riippuvainen. En ole koskaan asunut yksin. Kokemus se voisi olla sekin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niin. Toisaalta ei se välttämättä toisessakaa se vika ole vaan jos elämä niin menee että joutuis itekseen olemaan ei sekään ole huono vaihtoehto. Ei sillai ole kenestäkään riippuvainen. En ole koskaan asunut yksin. Kokemus se voisi olla sekin.

        Ei naisen mielialojen heittely ole vika vaan ominaisuus, jonka kanssa on opittava elämää mikäli sen vaihtoehdon valitsee. Olen myös kuullut sanottavan, että naista ei ole luotu ymmärrettäväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei naisen mielialojen heittely ole vika vaan ominaisuus, jonka kanssa on opittava elämää mikäli sen vaihtoehdon valitsee. Olen myös kuullut sanottavan, että naista ei ole luotu ymmärrettäväksi.

        No rajansa mielialojen heittelylläkin. Normaalin raja on olemassa siinäkin.
        Minkä takia jonkun sellaisen ottaisinpuolisoksi jota ei ole tarkoituskaan voida ymmärtää?


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan osta mitään kankaita vaikka kieltäydynkin

      • Ai onko riski olemassa et joku oikeasti kosisi😁?

        Taitaa olla jo vanhentunut perinne.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe