Onko kokemusta? Tulevatko toimeen, vai pitääkö rottahäkkiä vahtia aina ja pitää suljetussa huoneessa? Vai pitäiskö olla ottamatta rottia, kun on jo kisuja?
Onko jollain rottia ja KISSOJA?
4
377
Vastaukset
- rotta+ kissa
heips! itselläni on ainakin toiminut tuollainen eläinyhdistelmä!:)
Aiemmin omistin hiiriä ja katin. Silloin häkkiä piti pitää silmällä jos kissa oli samassa tilassa. Se oli todella kiinnostunut hiiristä. Meni tilaisuuden häkin päälle ja yritti tassulla saada hiiriä..
Tilanne oli kuitenkin toinen rotan aikaan. Olisiko ollut molemminpuolista kunnioitusta että rotta ja kissa tulivat toimeen, aivan kuin hyvätkin kaverit..:) Aluksi tutustutin ne toisiinsa häkin läpi. Kun rotta oli jo isompi ja niillä näytti menevän hyvin, näytin rottaa sylissä kissalle. Vähitellen totutin kaverukset olemaan rotan irtiollessakin samassa huoneessa, ja kaikki meni hyvin! kaipa ne saivat seuraa toisistaan, kun yhdessä viihtyivät ja minun rottani kyllä näytti kissalle jos tämä tuli liian tuttavalliseksi!( ei tietenkään vahingoittanut kissaa) Tällaisessa tilanteessa on silti muistettava, ettei luota kissan ja rotan väliseen ystävyyteen liikaa.. En koskaan jättänyt näitä eläimiä hetkeksikään kahdestaan!Meillä yhdeksän rottaa, kome kissaa ja koira.
Elävät sulassa sovussa, vai pitäisikö sanoa
etteivät välitä toisistaan.
Luonnolliset viholliset eivät lemmikkeinä välttämättä ole vihollisia. Monesti on tärkeää järjestys missä eläimet kotiin tulee. Jos eläin oppii pentuna, että toinen laji kuuluu perheeseen, on se sitä läpi elämän;)
Sekä kissat että rotat ovat älykkäitä, fiksuja että oppivia eläimiä ===> miksi yhdistelmä ei siis toimisi. Kuten ihmisissä, on niissäkin luonne-eroja ja jotkut pelot saattavat sirtyä emolta jälkeläisille;)
Viime perjantain 3.6. BorgåBladetissa oli hellyttävä kuvä siitä, kun luonnonvarainen kettu ja kotikissa nukkuivat yhdessä kerällä olkien päällä.- minä uskallan
Kiitos sinulle vastauksesta! Ehkä minä uskallan hankkia 2 rottaa, kun olen asiaa miettinyt nyt niin kauan. Alussa pitää vahtia kokoajan ja tuylevaisuudessa toivottavasti ei enää. Voin ensin pitää rotat suljetussa huoneessa, niin ettei kissat pääse pelottelemaan. Ensimmäinen rottani Peppe oli vanhempieni luona päivän matkahäkissään ja pelästyi kuollakseen kissaa. Kun tulin kotiin kissa istui häkin vieressä. Vanhempani olivat lupauksiostaan huolimatta jättäneet tilantaan vahtimatta. Peppe ei koskaan enää ollut yhtä luottavainen ja ihana. Paljon hänessä muuttui. Mutta näinhän ei saa päästää käymään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003597
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413163- 2212739
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382329- 351646
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241476Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411456- 141351
- 131289
- 221261