Toyota, keskinkertainen auto

Anonyymi-ap

Toyotalla on maine luotettavana ja viattomana autona. Totuus on, että merkki ratsastaa menneellä maineellaan, Toyotan laatu ja luotettavuus on tullut jo pidemmän aikaa alaspäin. Toyota painii nykyään keskinkertaisten autojen sarjassa luotettavuudeltaan.

Saksan katsastustilastoissa kehitys on selvästi nähtävissä. Siteeraus Moottori-lehdestä Saksan suurimman katsastusorganisaatioiden 4-5 vuotiaiden autojen tuloksista:

"Paras japanilainen 4–5-vuotiaiden ryhmässä (Suzuki) löytyy vasta sijalta 15. Vuosikymmeniä katsastustilastoissa menestynyt Toyota on pudonnut kärjestä. Paras Toyota 4–5-vuotiaiden ryhmässä löytyy vasta sijalta 34."

47

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanoisin kyllä, että Toyota on tuossa keskikastissa siellä häntäpäässä.
      Nykyinen laatu ja viat, ruostumista unohtamatta pudottaa Toyotan arvostuksen todella alas. Koskaan Toyotan ominaisuudet eivät ole olleet kummoisia, mutta viattomuuden ansiosta on ollut suosittu, mutta nyt viattomuus on menetettyä ja mitään hyvää ei ole jäljellä.

      • Anonyymi

        Onneksi ostin nykyisen Toyotani 18 vuotta sitten. Ehdottomasti paras auto mitä olen omistanut ikinä. Ainut pahempi vika mitä ollut vuosien varrella on alkuperäisakun äkillinen pettäminen aikanaan 7 vuotiaana. Muuten viat ovat olleet luokkaa "palanut lamppu". Autoon tulee 300000 km mittariin tänä vuonna. Toyotan aikana ollut toisena autona ensin Peugeot, sitten VW, sen jälkeen BMW ja nyt Škodan sähköauto mutta Toyotasta ei ole ajatustakaan luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ostin nykyisen Toyotani 18 vuotta sitten. Ehdottomasti paras auto mitä olen omistanut ikinä. Ainut pahempi vika mitä ollut vuosien varrella on alkuperäisakun äkillinen pettäminen aikanaan 7 vuotiaana. Muuten viat ovat olleet luokkaa "palanut lamppu". Autoon tulee 300000 km mittariin tänä vuonna. Toyotan aikana ollut toisena autona ensin Peugeot, sitten VW, sen jälkeen BMW ja nyt Škodan sähköauto mutta Toyotasta ei ole ajatustakaan luopua.

        Pitää vielä jatkaa: Kun kävimme pohjoisessa tammikuun ekalla viikolla, ei tullut mieleenkään lähteä matkaan sähköautolla vaan olimme reissussa 18 v. automaattivaihteisella Corolla Versolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä jatkaa: Kun kävimme pohjoisessa tammikuun ekalla viikolla, ei tullut mieleenkään lähteä matkaan sähköautolla vaan olimme reissussa 18 v. automaattivaihteisella Corolla Versolla.

        18 vuotiaalla autolla -40 asteen pakkasessa lapissa?
        Ei paljon päätä palele! Oliko diesel? Omasta Superbista AD-Blue putki halki eikä pakkasta kun -30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18 vuotiaalla autolla -40 asteen pakkasessa lapissa?
        Ei paljon päätä palele! Oliko diesel? Omasta Superbista AD-Blue putki halki eikä pakkasta kun -30.

        1,8 bensa. Pakkasta tosiaan talon lämpömittarin mukaan -41, mutta auton oma lämpömittari loppuu -30 asteeseen eli sitä ei nähnyt millaisia lukemia matkalla oli. Auto toimi hyvin, mutta oli tietenkin lohkolämmittimessä ennen käynnistystä jos oli pitempään parkkeerattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18 vuotiaalla autolla -40 asteen pakkasessa lapissa?
        Ei paljon päätä palele! Oliko diesel? Omasta Superbista AD-Blue putki halki eikä pakkasta kun -30.

        Niin mutta sulla onki skööda


    • Anonyymi

      Toyota on hea pulmaauto, sest ragiseb iseenesest ilma plekkpurkideta

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuoko on parasta mihin pysyt, vuoden 2020 juttu maksumuurin takana.
        Katsastushan ei kerro kuin sen hetkisen kunnon tieliikenne kelpoisuuden kannalta.
        Se ei kerro kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä.
        Toyotalla ajetaan vähiten, eikä juurikaan ammattikäytössä, joten tuo "kestää kovaa käyttöä" on hauska vitsi, vähän kuin se "Prius näyttää jostain suunnasta Lambolta", hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko on parasta mihin pysyt, vuoden 2020 juttu maksumuurin takana.
        Katsastushan ei kerro kuin sen hetkisen kunnon tieliikenne kelpoisuuden kannalta.
        Se ei kerro kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä.
        Toyotalla ajetaan vähiten, eikä juurikaan ammattikäytössä, joten tuo "kestää kovaa käyttöä" on hauska vitsi, vähän kuin se "Prius näyttää jostain suunnasta Lambolta", hihii!

        Ottaako vähän päähän taas Toyotan ylivoimainen voitto viime vuonna? Ero peräti 6631 kpl kakkoseen.

        Voin lohduttaa että tilanne jatkunee samana myös ensi vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako vähän päähän taas Toyotan ylivoimainen voitto viime vuonna? Ero peräti 6631 kpl kakkoseen.

        Voin lohduttaa että tilanne jatkunee samana myös ensi vuonna.

        Ottaako vähän päästä, kun jokaiseen ihan asialliseen kriittiseen näkemykseenkin pitää heittää tuo sama tylsä juttu. Sitä paitsi, jos osaisit katsoa noiden lukujen taakse huomaisit tuon eron muihin merkkeihin olleen aiempina vuosina suhteessa suurempi kuin viime vuonna. Toyotan markkinaosuus pieneni viime vuonna.
        Eli muiden merkkien osuus uusista, Suomessa rekisteröidyistä autoista on kasvanut ja Tojon pienentynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako vähän päähän taas Toyotan ylivoimainen voitto viime vuonna? Ero peräti 6631 kpl kakkoseen.

        Voin lohduttaa että tilanne jatkunee samana myös ensi vuonna.

        Juu mutta se että on ollut viimeiset 10 vuotta eniten myyty automerkki Suomessa ei takaa sitä että tänä vuonna tilanne olisi sama. Ei todellakaan. Sanon tämän kymmenien vuosien kokemuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako vähän päähän taas Toyotan ylivoimainen voitto viime vuonna? Ero peräti 6631 kpl kakkoseen.

        Voin lohduttaa että tilanne jatkunee samana myös ensi vuonna.

        Toyota -2009 6,5 milj autossa lasinnostimen tulipalovaara
        2009-- 2010 jumittuvat kaasupolkimet 9 milj autoa
        2015 lasinnostimen tulipalovaara 6,5 milj autoa
        Ruostuvia tavisautoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota -2009 6,5 milj autossa lasinnostimen tulipalovaara
        2009-- 2010 jumittuvat kaasupolkimet 9 milj autoa
        2015 lasinnostimen tulipalovaara 6,5 milj autoa
        Ruostuvia tavisautoja

        "2009-- 2010 jumittuvat kaasupolkimet 9 milj autoa"
        Muistan tuon tapauksen, koska koski autoani. Jumiutuvia ei ollut yhdeksää miljoonaa. Jumiutumista tapahtui Amerikoissa. ja Toyota kutsui laitattamaan yhdeksään miljoonaan Avensikseen pienen lisäosan kaasupolkimen yhteyteen.
        Tavisautohan Toyota on, mutta luotettava vaikka esimerkiksi ajo-ominaisuudet eivät ole huippua.
        Terveisin Toyotaa 32 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2009-- 2010 jumittuvat kaasupolkimet 9 milj autoa"
        Muistan tuon tapauksen, koska koski autoani. Jumiutuvia ei ollut yhdeksää miljoonaa. Jumiutumista tapahtui Amerikoissa. ja Toyota kutsui laitattamaan yhdeksään miljoonaan Avensikseen pienen lisäosan kaasupolkimen yhteyteen.
        Tavisautohan Toyota on, mutta luotettava vaikka esimerkiksi ajo-ominaisuudet eivät ole huippua.
        Terveisin Toyotaa 32 vuotta.

        Toyotan korjauskeino, prikka kaasupolkimeen, aiheutti yleistä hilpeyttä.


    • Anonyymi

      Toyotan tilanne on vähän sama kuin Suomen mäkihyppy, mennyt on maine ja kunnia.

    • Anonyymi

      Minulla oli märkäkorvana joskus -80 luvulla Camaro-paita päällä että kaikki tietäisivät millä tässä ajellaan, mutta että joku pitää joitan Toyota-kamoja päällään, en ymmärrä!

      • Anonyymi

        Camaro-paita paljasti tavallista tyhmemmän autoilijan mutta eihän siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Camaro-paita paljasti tavallista tyhmemmän autoilijan mutta eihän siinä.

        Niin, nyt kaduttaa! Olisihan Toyotan kyytiin ollut enemmän tyttöjä tulossa kuin metallipunaiseen Chevrolet Camaro Rally Sportiin. Ihailevat katseet seuraavat nerokasta toyotistia missä hän vain ikinä kulkeekin. ps. Tänä päivänä, hyvä toyotisti, auton kuuluu olla täyssähköauto, eikä Toyotaa kiinnosta luopua polttomoottoreistaan. Luopiot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nyt kaduttaa! Olisihan Toyotan kyytiin ollut enemmän tyttöjä tulossa kuin metallipunaiseen Chevrolet Camaro Rally Sportiin. Ihailevat katseet seuraavat nerokasta toyotistia missä hän vain ikinä kulkeekin. ps. Tänä päivänä, hyvä toyotisti, auton kuuluu olla täyssähköauto, eikä Toyotaa kiinnosta luopua polttomoottoreistaan. Luopiot!

        Ei kai kukaan tyttö kaipaa minkään jokapäiväisen Camaron kyytiin jos vaihtoehtona on päästä luotettavan Toyotan matkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan tyttö kaipaa minkään jokapäiväisen Camaron kyytiin jos vaihtoehtona on päästä luotettavan Toyotan matkaan.

        Yh-äiti voi hädässään etsiä Tojomiehestä lapsilleen elättäjää, sinkut eivät edes vilkaise.


    • Anonyymi

      Mistäs tässä tapellaan?

      Jotkut märkäkorvat haluaa joko päteä omaa pahaa oloa tai sitten haluaisivat päättää mitä toiset tekee. Yleenstä tämä on merkki heikosta itsetunnosta.

    • Anonyymi

      Siltikin se on eurooppalaisia halvempi / helpompi ylläpitää ja on toimintavarma . Aloittajan ajatuksista välittämättä .

      • Anonyymi

        Tukekaa vain Aasia taloutta, idiootit!


      • Anonyymi

        Minulle ei ole mitään väliä sillä, mihin kastiin Toyota katsotaan nuorison keskuudessa kuuluvan. Edellisella Toyotallani ajettiin jokapäiväistä ajoa kaikkiaan 28 vuotta, eikä sitä tarvinnut korjailla. Auton alkuperäinen akkukin (japanilainen KOBE) meni huonoksi vasta 13 vuotta vanhana.

        Vaihdoin reilu 4 vuotta sitten 28 vuotta vanhan Toyotani 2 vuotta vanhaan itselataavaan hybridi-Toyotaan. Sekin on toiminut edellisen Toyotani tapaan täysin moitteettomasti. Muuhun automerkkiin en enää ikinä vaihda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei ole mitään väliä sillä, mihin kastiin Toyota katsotaan nuorison keskuudessa kuuluvan. Edellisella Toyotallani ajettiin jokapäiväistä ajoa kaikkiaan 28 vuotta, eikä sitä tarvinnut korjailla. Auton alkuperäinen akkukin (japanilainen KOBE) meni huonoksi vasta 13 vuotta vanhana.

        Vaihdoin reilu 4 vuotta sitten 28 vuotta vanhan Toyotani 2 vuotta vanhaan itselataavaan hybridi-Toyotaan. Sekin on toiminut edellisen Toyotani tapaan täysin moitteettomasti. Muuhun automerkkiin en enää ikinä vaihda.

        Se on sama kuin köyrisi elämänsä aikana vain yhtä naista, tietämättä yhtään millaista herkkua voisi muualla olla. Mutta kun se on niin LUOTETTAVA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei ole mitään väliä sillä, mihin kastiin Toyota katsotaan nuorison keskuudessa kuuluvan. Edellisella Toyotallani ajettiin jokapäiväistä ajoa kaikkiaan 28 vuotta, eikä sitä tarvinnut korjailla. Auton alkuperäinen akkukin (japanilainen KOBE) meni huonoksi vasta 13 vuotta vanhana.

        Vaihdoin reilu 4 vuotta sitten 28 vuotta vanhan Toyotani 2 vuotta vanhaan itselataavaan hybridi-Toyotaan. Sekin on toiminut edellisen Toyotani tapaan täysin moitteettomasti. Muuhun automerkkiin en enää ikinä vaihda.

        Ajat todella vähän vuodessa sitten
        Ei Toyota ole paljon ajavan auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei ole mitään väliä sillä, mihin kastiin Toyota katsotaan nuorison keskuudessa kuuluvan. Edellisella Toyotallani ajettiin jokapäiväistä ajoa kaikkiaan 28 vuotta, eikä sitä tarvinnut korjailla. Auton alkuperäinen akkukin (japanilainen KOBE) meni huonoksi vasta 13 vuotta vanhana.

        Vaihdoin reilu 4 vuotta sitten 28 vuotta vanhan Toyotani 2 vuotta vanhaan itselataavaan hybridi-Toyotaan. Sekin on toiminut edellisen Toyotani tapaan täysin moitteettomasti. Muuhun automerkkiin en enää ikinä vaihda.

        Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina.

        Toyota on Suomen ja koko maailmankin ylivoimaisesti suosituin ja ostetuin automerkki! Tuskin on satua? Se piirtää, kenellä on liitua! Haittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on Suomen ja koko maailmankin ylivoimaisesti suosituin ja ostetuin automerkki! Tuskin on satua? Se piirtää, kenellä on liitua! Haittaakse?

        Ostetuin voi olla, mutta ei halutuin. Toyota on kuin Alkon myydyimmät alahyllyn kyykkyviinit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina.

        Näin autokaupassa Toyot Auriksen vm 2013. Siinä oli mittarissa lukema 15987. Siis alle 16tkm kymmenen vuotta vanhassa autossa. Vuodepssa tuolla on ajettu n.1600km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin autokaupassa Toyot Auriksen vm 2013. Siinä oli mittarissa lukema 15987. Siis alle 16tkm kymmenen vuotta vanhassa autossa. Vuodepssa tuolla on ajettu n.1600km.

        Kytkin voi olla jo loppu ja moottori karstassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina.

        " Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina. "


        Minä nyt en ole mikään tietämätön ja arka autoilija. Minulla on myös hyvin pitkä kokemus siitä, miten laadukkaita ja kestäviä saksalaiset paremmat autot ovat jokapäiväisessä käytössä. Vuodesta 1976 vuoteen 1997 asti ajelin paljon työajoa suurehkoilla 6-sylinterisillä automaattivaihteisilla saksalaisilla autoilla, joten minulla on melkoisen hyvä käsitys saksalaisesta autotekniikasta ja saksalaisten autojen toimivuudesta. Lyhyesti sanottuna kyllähän saksalaisillakin autoilla voi ajaa, mutta silloin joutuu asumaan autokorjaamolla. Nuorelta intomieliseltä kaverilta se vielä onnistuu, mutta vanhempi mies alkaa vaatia autoltaan jo toimivuuttakin, ja silloinhan valinta osuu varmatoimiseen Toyotaan.

        Vuonna 1997 ostin ensimmäisen 6 vuotta vanhan Toyotan, ja sen jälkeen vasta tajusin, kuinka typerä olin aiemmin ollut, kun kymmeniä vuosia vapaaehtoisesti taistelin saksalaisten romujen kanssa. Toyotan varmatoimisuus oli suorastaan ällistyttävä saksalaisromujen jälkeen. Autoa ei tarvinnut koskaan korjailla, vaan normaalit huollot riittivät hyvin. Kun vain muisti vaihtaa moottoriöljyn kerran kahdessa vuodessa, niin muuta huoltoa auto ei juuri tarvinnut, vaan aina se oli laakin peli. Ajelin tällä autolla 22 vuotta, ja mittarissa oli vaihtohetkellä vähän yli 250000 km.

        Tietysti Tojotaani tehtiin kaikki normaalit huollot ajallaan (tein hommat itse). Jakohihnan vaihdoin säännöllisesti 6 vuoden välein, koska se on tehtaan suositus. Eteen vaihdettiin yhden kerran jarrupalat, koska kitkapinnat alkoivat irrota. Takajarruille ei tarvinnut koskaan tehdä mitään, joten 28 vuoden jälkeenkin takapyörien jarruhihnat olivat vielä alkuperäiset. Etuiskunvaimentimetkin olivat alkuperäiset, mutta takaiskunvaimentimet jouduin kerran vaihtamaan, koska toinen iskunvaimennin muuttui kovalla palḱkasella hyvin jäykäksi.

        Vanhassa Toyotassani oli automaattivaihteisto. Se toimi koko ajan täysin moitteettomasti, eikä sitä tarvinnut koskaan huoltaa. Kertaakaaan vaihteistoon ei vaihdettu öljyä, eikä sitä jouduttu koskaan lisäämäänkään. Kun annoin auton vaihdossa autokauppaan, niin silloinkin vaihteistoöljy oli aivan kirkasta ja hajutonta eli vaihteisto oli 28 vuoden ajon jälkeenkin uudenveroisessa kunnossa.

        Kokemusteni mukaan Toyota on paras mahdollinen ajoneuvo tavalliseen arkiajoon, sillä se toimii niin mainiosti. Nykyistä hybridi-Toyotaani en enää itse pysty huoltamaan, koska tarvittavia tietokoneohjelmistoja ei anneta asiakkaille. Kerran vuodessa käytän auton merkkihuollossa, jossa öljyt vaihdetaan sekä akku ja hybridikoneisto tarkistetaan tietokoneella. Helpommaksi autoilu ei voi enää tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Voi sinua tietämätöntä ja arkaa autoilijaa. Ethän voi edes tietää kuinka paljon parempia muut merkit ja autot ovat. Se on kuitenkin ihan varmaa, että tuota vahaan Toyotaasi on korjattu ja osia vaihdettu paljonkin ja huollettu tunnollisesti, mutta kaikki muutkin kestää kun huolletaan ja korjataan. Et kertonut paljonko tuolla yksilöllä ajettiin.
        No satujahan nuo jutut on aina. "


        Minä nyt en ole mikään tietämätön ja arka autoilija. Minulla on myös hyvin pitkä kokemus siitä, miten laadukkaita ja kestäviä saksalaiset paremmat autot ovat jokapäiväisessä käytössä. Vuodesta 1976 vuoteen 1997 asti ajelin paljon työajoa suurehkoilla 6-sylinterisillä automaattivaihteisilla saksalaisilla autoilla, joten minulla on melkoisen hyvä käsitys saksalaisesta autotekniikasta ja saksalaisten autojen toimivuudesta. Lyhyesti sanottuna kyllähän saksalaisillakin autoilla voi ajaa, mutta silloin joutuu asumaan autokorjaamolla. Nuorelta intomieliseltä kaverilta se vielä onnistuu, mutta vanhempi mies alkaa vaatia autoltaan jo toimivuuttakin, ja silloinhan valinta osuu varmatoimiseen Toyotaan.

        Vuonna 1997 ostin ensimmäisen 6 vuotta vanhan Toyotan, ja sen jälkeen vasta tajusin, kuinka typerä olin aiemmin ollut, kun kymmeniä vuosia vapaaehtoisesti taistelin saksalaisten romujen kanssa. Toyotan varmatoimisuus oli suorastaan ällistyttävä saksalaisromujen jälkeen. Autoa ei tarvinnut koskaan korjailla, vaan normaalit huollot riittivät hyvin. Kun vain muisti vaihtaa moottoriöljyn kerran kahdessa vuodessa, niin muuta huoltoa auto ei juuri tarvinnut, vaan aina se oli laakin peli. Ajelin tällä autolla 22 vuotta, ja mittarissa oli vaihtohetkellä vähän yli 250000 km.

        Tietysti Tojotaani tehtiin kaikki normaalit huollot ajallaan (tein hommat itse). Jakohihnan vaihdoin säännöllisesti 6 vuoden välein, koska se on tehtaan suositus. Eteen vaihdettiin yhden kerran jarrupalat, koska kitkapinnat alkoivat irrota. Takajarruille ei tarvinnut koskaan tehdä mitään, joten 28 vuoden jälkeenkin takapyörien jarruhihnat olivat vielä alkuperäiset. Etuiskunvaimentimetkin olivat alkuperäiset, mutta takaiskunvaimentimet jouduin kerran vaihtamaan, koska toinen iskunvaimennin muuttui kovalla palḱkasella hyvin jäykäksi.

        Vanhassa Toyotassani oli automaattivaihteisto. Se toimi koko ajan täysin moitteettomasti, eikä sitä tarvinnut koskaan huoltaa. Kertaakaaan vaihteistoon ei vaihdettu öljyä, eikä sitä jouduttu koskaan lisäämäänkään. Kun annoin auton vaihdossa autokauppaan, niin silloinkin vaihteistoöljy oli aivan kirkasta ja hajutonta eli vaihteisto oli 28 vuoden ajon jälkeenkin uudenveroisessa kunnossa.

        Kokemusteni mukaan Toyota on paras mahdollinen ajoneuvo tavalliseen arkiajoon, sillä se toimii niin mainiosti. Nykyistä hybridi-Toyotaani en enää itse pysty huoltamaan, koska tarvittavia tietokoneohjelmistoja ei anneta asiakkaille. Kerran vuodessa käytän auton merkkihuollossa, jossa öljyt vaihdetaan sekä akku ja hybridikoneisto tarkistetaan tietokoneella. Helpommaksi autoilu ei voi enää tulla.

        " Kokemusteni mukaan Toyota on paras mahdollinen ajoneuvo tavalliseen arkiajoon, sillä se toimii niin mainiosti. Nykyistä hybridi-Toyotaani en enää itse pysty huoltamaan, koska tarvittavia tietokoneohjelmistoja ei anneta asiakkaille. Kerran vuodessa käytän auton merkkihuollossa, jossa öljyt vaihdetaan sekä akku ja hybridikoneisto tarkistetaan tietokoneella. Helpommaksi autoilu ei voi enää tulla. "


        Tuli tänään taas todistettua se, että itselataava hybridi-Toyota menee vähällä bensalla talvellakin. Käytiin vaimon kanssa naapurikaupungissa tuttavien luona kahvilla, jolloin reissulla tuli ajoa kaikkiaan 260 km. Menomatkalla kulutus oli 4,3 l/100 km ja paluumatkalla 4,2 l/100 km. Tie oli kuiva ja jäinen, ja lämpötila 4 - 6 pakkasasteen välillä. Ajo-olosuhteet olivat siis aivan ihanteelliset.

        Jos olisimme ajaneet saman reissun edellisellä suurehkolla saksalaisella autollani, niin samoissa olosuhteissa kulutus olisi ollut maantieajossa noin 8,5 l/100 km. Itselataava hybridi-Toyota on siis aivan pistämätön taloudellisuudessa talvikeleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kokemusteni mukaan Toyota on paras mahdollinen ajoneuvo tavalliseen arkiajoon, sillä se toimii niin mainiosti. Nykyistä hybridi-Toyotaani en enää itse pysty huoltamaan, koska tarvittavia tietokoneohjelmistoja ei anneta asiakkaille. Kerran vuodessa käytän auton merkkihuollossa, jossa öljyt vaihdetaan sekä akku ja hybridikoneisto tarkistetaan tietokoneella. Helpommaksi autoilu ei voi enää tulla. "


        Tuli tänään taas todistettua se, että itselataava hybridi-Toyota menee vähällä bensalla talvellakin. Käytiin vaimon kanssa naapurikaupungissa tuttavien luona kahvilla, jolloin reissulla tuli ajoa kaikkiaan 260 km. Menomatkalla kulutus oli 4,3 l/100 km ja paluumatkalla 4,2 l/100 km. Tie oli kuiva ja jäinen, ja lämpötila 4 - 6 pakkasasteen välillä. Ajo-olosuhteet olivat siis aivan ihanteelliset.

        Jos olisimme ajaneet saman reissun edellisellä suurehkolla saksalaisella autollani, niin samoissa olosuhteissa kulutus olisi ollut maantieajossa noin 8,5 l/100 km. Itselataava hybridi-Toyota on siis aivan pistämätön taloudellisuudessa talvikeleillä.

        Vähällä polttoaineella Toyota kulkee.


    • Anonyymi

      Ne jotka haluaa toimivan ja luotettavan, pitää toyotasta. Ne jotka haluaa maantiejyrän ja jännitystä elämään niin ostaa jonkun saksalaisen. Jos on mukavuutta arvostava ja hieman boheemi ostaa ranskalaisen.

    • Anonyymi

      Ei ole tämän eläkeläispapparan yksikään auto jättänyt tielle, vaikkei ainutkaan ole ollut aasialainen.

    • Anonyymi

      Kunhan vältät kaikkia ranskalaisia, italialaisia ja amerikkalaisia autoja niin hyvin pärjäät!

    • Anonyymi

      Ihmisellä pitäisi olla sen verran tyylitajua ettei Toyotassa näyttäydy.

    • Anonyymi

      Jos puhutaan ihan oikeaa ja todettua asiaa, niin voin todeta, ettei Toyota ole enää aikoihin ollut edes keskinkertainen autoksi, vaan kovin ongelmallinen tapaus vikoineen ja ongelmineen.

      • Anonyymi

        Toyota on edelleen laadukas auto. Se on pitkäikäinen, kestävä ja siinä ei ole mitään vikoja. Suomen talveen yksi parhaista ellei paras auto. Vaativissa olosuhteissa Toyotan vahvuudet tulee esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on edelleen laadukas auto. Se on pitkäikäinen, kestävä ja siinä ei ole mitään vikoja. Suomen talveen yksi parhaista ellei paras auto. Vaativissa olosuhteissa Toyotan vahvuudet tulee esille.

        Kun jätetään pois essonbaarin vaarikerhon höpötykset ja keskitytään siihen mitä faktoja tiedämme Toyotasta niin aika heikossa hapessa on Toyotan laatu ollut jo vuosia.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jätetään pois essonbaarin vaarikerhon höpötykset ja keskitytään siihen mitä faktoja tiedämme Toyotasta niin aika heikossa hapessa on Toyotan laatu ollut jo vuosia.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jätetään pois essonbaarin vaarikerhon höpötykset ja keskitytään siihen mitä faktoja tiedämme Toyotasta niin aika heikossa hapessa on Toyotan laatu ollut jo vuosia.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        Toyota on Lapinkin ylivoimaisesti ostetuin auto. Harmittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on Lapinkin ylivoimaisesti ostetuin auto. Harmittaakse?

        Ei se mitenkään minua haittaa että Lapissa ostetaan kuraa joka hyytyy pakkasissa.
        Se on heidän ongelmansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitenkään minua haittaa että Lapissa ostetaan kuraa joka hyytyy pakkasissa.
        Se on heidän ongelmansa.

        TM:
        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Eihän näitä juuri osteta, surkeita volkkareita.


    • Anonyymi

      Kia ja Hyny ovat keskikertaisia autoja ja Toyotalla oltaisiin onnellisia jos pääsisivät edes lähelle näitä korealaisia autoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1507
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1168
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      174
      941
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      852
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      90
      748
    Aihe