Opettaja ryyppää!

mentori-x

Mitä mieltä olette kun opettaja ryyppää?

32

1760

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Judge

kukin tekee tavallaan. Kunhan ei työtä haittaa. Turha alkaa moralisoimaan kenenkään tapaa viettää sitä ainoaa elämää mikä on annettu.

• emerita

Usein todistuksissa lukee:"Osoittanut virassa ja sen ulkopuolella xx käytöstä."
        Toimiiko opettaja luokkaretkellä virkavastuulla vain onko hän vapaalla?

• taikanainen

linjoilla olen kanssasi tuosta, vapaa-aikahan se on opettajallakin, kuin muillakin. Jos työnsä hoitaa kunnollisesti, eikä juopottele työ-aikana niin en näkisi siitä haittaa olevan....jos nyt ei hänelle itselleen sitten.

• taikanainen
        emerita kirjoitti:

on että opettaja toimiin luokkaretkellä virkavastuulla. Saanee palkkaakin tuolta ajalta??

• Ajomies
        taikanainen kirjoitti:

on että opettaja toimiin luokkaretkellä virkavastuulla. Saanee palkkaakin tuolta ajalta??

Muistan aikoinaan, että koulussa aivan ensimmäisenä päivänä syksyllä selvitettiin valvontatehtävät. Hyvin tarkkaan valvonta-alueineen ainakin isommissa kouluissa.
        Kaikki kirjattiin.
        Muistan uimahallikäynneistä ollee kalabaliikin
        joskus vuosikymmeniä sitten
        - OAJ taisi olla asialla kun vastuuasiat olivat epäselviä.

• taikanainen
        Ajomies kirjoitti:

Muistan aikoinaan, että koulussa aivan ensimmäisenä päivänä syksyllä selvitettiin valvontatehtävät. Hyvin tarkkaan valvonta-alueineen ainakin isommissa kouluissa.
        Kaikki kirjattiin.
        Muistan uimahallikäynneistä ollee kalabaliikin
        joskus vuosikymmeniä sitten
        - OAJ taisi olla asialla kun vastuuasiat olivat epäselviä.

sellainen hämärä muistikuva jostain hämmingistä liittyen uimahallikäynteihin ja opetukseen siellä, oliko siinä silloin joku hukkumistapauskin kyseessä?

No, menee hiukan avauksen aiheen vierestä kysymykseni, vaan jospa sopii kuitenkin tähän ketjuun.

• Ajomies
        taikanainen kirjoitti:

sellainen hämärä muistikuva jostain hämmingistä liittyen uimahallikäynteihin ja opetukseen siellä, oliko siinä silloin joku hukkumistapauskin kyseessä?

No, menee hiukan avauksen aiheen vierestä kysymykseni, vaan jospa sopii kuitenkin tähän ketjuun.

Mietin tuossa tarkkaa aikaakin ja se oli
        muistaakseni 1974, jolloin minäkin taisin olla yhden päivän keväällä lakossa.
        En olisi lakkoillut, mutta kun se sattui mukavasti kylvöntekoaikaan niin sai ylimääräisen vapaapäivän.
        Olen innokas uinnin harrastaja itse ja koin tuolloinkin uimataidon kuuluvan kaikille tärkeäksi.

Minusta ei ole lainkaan paha juttu, että kirjoittelu rönsyilee. Monet tällä palstalla kirjoittelevat painoivat kolme vuosikymmentä sitten valkolakin päähänsä. Toiset valmistuivat ammattiin.

• Opettaja minäkin
        emerita kirjoitti:

Opettajilla on kuukausipalkka. Luokkaretkellä kuukausipalkka tietenkin 'juoksee', mutta ylimääräistä korvausta ylityöstä en ainakaan minä ole koskaan saanut, vaikka valvonta on käsittänyt koko vuorokauden. Itsestään selvää kuitenkin on, että ottaessaan vastuun oppilaista opettaja ei voi hankkiutua humalatilaan.

• luokanvalvoja

tekee tosi moni oppilaskin, vaikkei ikä sallis.
      Oletetaan open olevan jo edes 18v.
      Pappikin juo, poliisi, lääkäri, jne...uuttako??

• maalais-manta

mielestäni saa opekin ottaa kuppia kunhan pitää sen kupin teon omalla ajalla ettei kanna huvia töihin mukanaan.

• emerita

Näinhän se on;
        älä tee kuten minä vaan niinkuin opetan.
        Piispatar tiesi viisi vuotta uskoen miehensä julistusta, ettei muita naisia ole.
        Kun tapahtuu vahinko niin aletaan kysyä:
        Kuka vastaa?

• yopollo
        emerita kirjoitti:

Näinhän se on;
        älä tee kuten minä vaan niinkuin opetan.
        Piispatar tiesi viisi vuotta uskoen miehensä julistusta, ettei muita naisia ole.
        Kun tapahtuu vahinko niin aletaan kysyä:
        Kuka vastaa?

meillä enää opeteta että alkoholin käyttö on kielletty. Kieltolakikin kaatui iäisyys sitten. Käyttää saa kunhan vastaa toimistaan on se perinteinen oppi aina ollut.

• Vastaus

Miksi juuri opettajan pitäisi esittää "enkeliä"? Paljon olen nähnyt myös lääkäreitä ja muita akateemisia tuolla riehoissa. Tietysti eri asia ryyppääkö? vai RYYPPÄÄKÖ? Missä se raja sitten kulkee?

• Ajomies

Katson paraikaa Maarit Tastulan ohjelmaa "Punainen lanka", jossa mielenkiintoisella tavalla tulee esiin
        tuo, että asioista vaietaan, niitä salataan.
        Ihailtavaa seurata seesteisen naisen kerrontaa.

Ennen opettaja koettiin kyläyhteisön kokoavana hahmona. Hän asui- oli velvollisuus asua koululla
        olevassa opettajan asunnossa. Tässäkin suhteessa
        tilanne on muuttunut.
        Kirkkoherrallakaan ei ole velvollisuutta asua pappilassa - ei edes seurakunnassaan, joonka paimen oon.

• tolla
        Ajomies kirjoitti:

Katson paraikaa Maarit Tastulan ohjelmaa "Punainen lanka", jossa mielenkiintoisella tavalla tulee esiin
        tuo, että asioista vaietaan, niitä salataan.
        Ihailtavaa seurata seesteisen naisen kerrontaa.

Ennen opettaja koettiin kyläyhteisön kokoavana hahmona. Hän asui- oli velvollisuus asua koululla
        olevassa opettajan asunnossa. Tässäkin suhteessa
        tilanne on muuttunut.
        Kirkkoherrallakaan ei ole velvollisuutta asua pappilassa - ei edes seurakunnassaan, joonka paimen oon.

avaajalla taas kovin "samanlaist" jutut ja muut joka palstalla. sellaista sattuu toisinaan.

• Ajomies
        tolla kirjoitti:

avaajalla taas kovin "samanlaist" jutut ja muut joka palstalla. sellaista sattuu toisinaan.

Muistan lapsuudesta, että poika istui reen pankolla samalla tavalla kuin isäkin ennen.
        Nyt muuten tuli ukkoskuuro päälle, joten oon syytä sulkea kone.
        Sataako teillä ja ukkostaako ?

• yopollo

eiköhän tässä ole aikaa ennen kun tulee taas töiden aika.

• ukuliton

Onni yksillä,
        kesä kaikilla.
        Mitä aiot lomaillessasi
        virkata, punoa tai juonia?

• yopollo
        ukuliton kirjoitti:

Onni yksillä,
        kesä kaikilla.
        Mitä aiot lomaillessasi
        virkata, punoa tai juonia?

jo takana, merellä, lintuja, valokuvausta, kirjoittelua ym ym.

Sama meno jatkuu vielä kolmisen viikkoa.

Ja tietysti nukkua öisin, vaihtelua pöllölle.

• On aivan sama mitä se tekee

• Ajomies

Itse ottaisin kuitenkin kumppanikseni emerita-open, joka ei tissuttele ja ainakin hallitsee juomisensa.
        - Humalainen mies ei ole häävi katsella, mutta humalainen nainen on rivo näky - olkoon vaikka emerita-ope.

• se nyt
        Ajomies kirjoitti:

Itse ottaisin kuitenkin kumppanikseni emerita-open, joka ei tissuttele ja ainakin hallitsee juomisensa.
        - Humalainen mies ei ole häävi katsella, mutta humalainen nainen on rivo näky - olkoon vaikka emerita-ope.

itsensä ulos jättäsi. ota ainakin kaikki kolme itseäsi tästäkin ketjusta mukaan nin asiat on hyvin tai jatka keskustelua itsesi kanssa.

• taikanainen
        se nyt kirjoitti:

itsensä ulos jättäsi. ota ainakin kaikki kolme itseäsi tästäkin ketjusta mukaan nin asiat on hyvin tai jatka keskustelua itsesi kanssa.

minä olen ainakin minä, enkä kenenkään alias.

• mutta
        taikanainen kirjoitti:

joku muu ei, kun tarkkaan lukee

• Pirre*
        mutta kirjoitti:

aloittaa uuden ajojahdin..?

• Pirre*
        mutta kirjoitti:

, mäne suolle siitä...

• Ajomies
        se nyt kirjoitti:

- Toiskan emäntä kastaa vain viidennenkin korpun,
        ei meillä lasketa !

On se hyvä, että nikinlaskijoita riittää.
        - Omista ei ole niin suurta lukua pidetty, eihän ?

• Ajomies
        taikanainen kirjoitti:

Tullessani ensi kerran palstalle tällä nikillä' niin kerroin ensi puheenvuorossani, kuka olen ja miksi tämä nikki.
        Kerroin myös mitä rekattua nikkiä käytän ja yhteystietoni.
        Kuitenkin joittenkin pääasiallinen asia on vain huomautella toisten nikeistä itse tietenkään kertomatta, kuka tai mikä itse oikeasti on ja monellako nikillä kirjoittaa.
        Tähänkin keskusteluun osallistun Ajomies-nikillä.

Hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu aina kiehtoo.

• muassa
        Ajomies kirjoitti:

Tullessani ensi kerran palstalle tällä nikillä' niin kerroin ensi puheenvuorossani, kuka olen ja miksi tämä nikki.
        Kerroin myös mitä rekattua nikkiä käytän ja yhteystietoni.
        Kuitenkin joittenkin pääasiallinen asia on vain huomautella toisten nikeistä itse tietenkään kertomatta, kuka tai mikä itse oikeasti on ja monellako nikillä kirjoittaa.
        Tähänkin keskusteluun osallistun Ajomies-nikillä.

Hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu aina kiehtoo.

:)))

Keskustelua ei ole että omat nikit keskustelevat, se on bluffia. Samoin se että nurkattuna taikoo jostakin uuden nikin joka sitten taas jankuttaa samaa kuin jo nurkattu, vain ajanpeluuta ja turhaa ketjun venyttämistä. Skitsoillekin aina sitä painotetaan että äänet ovat osa omaa persoonaa.

Ja kun nyt keskustelen kanssasi, en ole tällä kertaa aliaksesi.

• ärsyttää
        Ajomies kirjoitti:

- Toiskan emäntä kastaa vain viidennenkin korpun,
        ei meillä lasketa !

On se hyvä, että nikinlaskijoita riittää.
        - Omista ei ole niin suurta lukua pidetty, eihän ?

eli "keskusteleminen" itsensä kanssa ja jankutuksen jatkaminen toisella aliaksella kun argumentit ovat loppuneet. Muuten nikkien määrä on tietysti yhdentekevää.

• Ajomies
        ärsyttää kirjoitti:

eli "keskusteleminen" itsensä kanssa ja jankutuksen jatkaminen toisella aliaksella kun argumentit ovat loppuneet. Muuten nikkien määrä on tietysti yhdentekevää.

Tuollaiset asiattomat repliikit, kuten sinulla nyt, ärsyttää.

Täällä oli taannoin Miss Runoilija, joka kirjoitti kymmeniä runonsäkeitä peräkkäin.
        Sanon, että nautin todella hänen kirjoittelustaan.
        Usein harmittelin sitä, että joku meni katkaisemaan ketjun asiattomalla lausunnollaan
        - kuten sinäkin nyt teit !

• ärsyttää
        Ajomies kirjoitti:

Tuollaiset asiattomat repliikit, kuten sinulla nyt, ärsyttää.

Täällä oli taannoin Miss Runoilija, joka kirjoitti kymmeniä runonsäkeitä peräkkäin.
        Sanon, että nautin todella hänen kirjoittelustaan.
        Usein harmittelin sitä, että joku meni katkaisemaan ketjun asiattomalla lausunnollaan
        - kuten sinäkin nyt teit !

asiaviestin ohittaminen ja luoviminen muualle. Nuo mainitut asiat ovat jotakin muuta kuin keskustelua. Opettele tunnistamaan asia, ja vastaamaan siihen asiallisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe