Onko kenelläkään vielä kokemuksia otsikon kamerasta ? Itse aion tutustua heti kun saan tilaisuuden. Mielenkiintoinen yhdistelmä tavallista still-ja videokuvausta. Eikä hintakaan näyttäisi liian pahalta about 500€.
Powershot S2 is
44
20907
Vastaukset
- liinu
ostin justiin tämän kyseisen kameran ja sain sen mb netin hintavertailusta 370 e . en ole vielä saanut sitä mutt siitä saat sen halvalla
- Jalluwaan
ko. kameraa vaan pikkuveljen S1:en, jossa on 60% kuva verrattuna S2:een...
- Jalluwaan
Jalluwaan kirjoitti:
väärässä, sorry, kuinka voi olla noin halvalla, ootko ollu tyytyväinen Liinu?
- liinu
Jalluwaan kirjoitti:
ihmettelin kovasti tuota mitä laitoit viestiin, kyllä minä tiedän mitä ostan. mulla on ollu tuo sinun pikkuveljen kamera ja tykkäsin siitä huonoa oli vaan liian vähäinen tarkuus. mitä pikkuveljesipitää siitä? mitä se kuvaa.
- JAz
liinu kirjoitti:
ihmettelin kovasti tuota mitä laitoit viestiin, kyllä minä tiedän mitä ostan. mulla on ollu tuo sinun pikkuveljen kamera ja tykkäsin siitä huonoa oli vaan liian vähäinen tarkuus. mitä pikkuveljesipitää siitä? mitä se kuvaa.
Kasuplanin kampe hintaan 370e on S1. S2 kakkosen hinta 510e. Kävin just kotisivuillaan.
- liinu
JAz kirjoitti:
Kasuplanin kampe hintaan 370e on S1. S2 kakkosen hinta 510e. Kävin just kotisivuillaan.
vai kävit. niin se on nyt maanantaina sen hinta oli 510, mutta ostin kameran lauantaina 371e..... minäkin ihmettelin kun kävin äsken kattoon niin siellähän se makso ny 510 e. mulla oli hyvä tuuri
- Jalluwaan
liinu kirjoitti:
vai kävit. niin se on nyt maanantaina sen hinta oli 510, mutta ostin kameran lauantaina 371e..... minäkin ihmettelin kun kävin äsken kattoon niin siellähän se makso ny 510 e. mulla oli hyvä tuuri
hyvä kamera, kokemuksia?
- Make
Otitko huomioon että kyseiseen hintaan ei varmaankaan irtoa suomenkielistä manuaalia,toki ronskilla enkullakin pärjää.
- tsök
Moro.
Minäkin etsin alkuvuodesta kameraa, jossa kattavan zoomin (mielellään kuvanvakaajalla), nopeiden toimintojen ja manuaalisäätöjen lisäksi olisi hyvät videokuvausominaisuudet. Hyvät kuvat ovat minulle videota tärkeämpiä. Videot ovat hyvä lisähöyste, niidenkään laadusta en silti haluaisi tinkiä. Aivan kaikki mahdolliset kamerat läpikäyden S1 IS oli tuolloin sopivin mitä löysin, muttei muutamine puutteineen valokuvaukseen tarpeeksi hyvä. Päätin odottaa, josko Canon toisi markkinoille päivityksen S1:stä tai muut valmistajat nokittaisivat.
Kevät toi tullessaan uusia malleja, joiden myötä oman harkintalistani kolmen kärki näytti tältä:
- Canon S2 IS
- Casio EX-P505
- Sony H1
Casion etuna on (harvinaisen tasokas) videokuvan MPEG4-pakkaus, kompaktius ja puolta pienempi paino kuin Canonilla ja Sonylla. 6-kertainen zoom ja kuvausominaisuudet jäävät kuitenkin jälkeen. Kuvanvakaajaakan ei ole. Jos videota on tarvetta kuvata enemmän, kannattaa tutustua!
Olen oikeastaan aina Walkman-ajoista lähtien ollut "Sony-mies". Kotiin on vuosien mittaan kertynyt jos jonkinlaista Sonyn elektroniikkaa. Toisin kuin videokamerapuolella, valokuvauspuolella Sony mielestäni kuitenkin potkii vuodesta toiseen vähän maalin ohitse. Löysin netistä vertailun, jossa kaverilla oli ollut S2 ja H1 samalla kertaa käsissään ja hän oli ottanut kasan kuvia samoista kohteista molemmilla. Kuvat netissä olivat pienennöksiä; niiden perusteella laatuerot olivat pieniä, elleivät jopa olemattomia. Osoitetta en muista, mutta varmasti googlaamalla löytyy. Kuitenkin S2 pesee mielestäni H1:n ainakin käytettävyydessä ja videokuvan laadussa selkeästi.
Fujin ja Panasonicin kamerat eivät olleet listallani videokuvausheukkouksiensa vuoksi.
Sanyon/Fischerin ennakkoluulottomat laitteet jättävät paljon toivottavaa valokuvausominaisuuksissa ja kuvanlaadussa.
Varsinaisissa digijärkkäreissä lisäobjektiiveineen puolestaan olisi liikaa kannettavaa. Niiden kuvanlaatu, varsinkin heikommissa valaistusolosuhteissa kyllä kelpaisi.
Eli ostin S2 IS:n. Paras vaihtoehto itselleni tällä hetkellä. Vuoden, puolentoista kuluessa joku muu kamera tulee pesemään S2:n, mutta sellaista elämä on.
Kolmen illan leikkimisen jälkeen olen tyytyväinen S2:een. Ominaisuudet täyttävät ja osin ylittävät (realistiset) ennakko-odotukseni. Kunpa objektiivi vain yltäisi laajakulmassa 36 mm:ä parempaan (=epärealistinen toive). Kamera on todella nopeatoiminen, helppo säätää ja kuvanlaatu on erinomaista 5 MP-tasoa. Automaattiasetuksella kuvat ovat ok, mutta (kuten kaikilla kameroilla) useimmissa valaistusolosuhteissa kauniimpaa jälkeä saa säätämällä ainakin herkkyyden ja valkotasapainon itse. Kohinan osalta 50ASA ja 100ASA ovat erinomaisia, 200ASA vielä hyvä, mutta 400ASA näille 500 euron kameroille totuttua tasoa eli kannattaa välttää.
Kuvanvakaaja toimii hienosti: 2 sekunnin itselaukaisua apuna käyttäen 3-5 kuvan kuvan sarjan ottamalla saan ilman salamaa teräviä kuvia vielä melkoisen vähässä valossa. Salamankäyttö tulee jäämään hyvinkin neljännekseen siitä, mitä puolitoista vuotta vanhalla digipokkarillani.
S1 IS:aa on saatu maahan kysyntään nähden todella vähän. Täytyy olla onnea matkassa, jos saa sellaisen ennen heinäkuun puoliväliä.
Steve's Digicam on muuten yksi parhaita paikkoja tutustua kameravalikoimiin!- Hellsinkin´
kommenteista tsök, oletko ehtinyt tarkemmin tutustumaan video-ominaisuuksiin ? Pystyykö kuvaamaan muistikortillisen (1Gb/2Gb) kerralla vai pätkäiseekö kesken ?
- -OG-
Hellsinkin´ kirjoitti:
kommenteista tsök, oletko ehtinyt tarkemmin tutustumaan video-ominaisuuksiin ? Pystyykö kuvaamaan muistikortillisen (1Gb/2Gb) kerralla vai pätkäiseekö kesken ?
Niin sillä s2:lla voi ottaa 1 gigan tai vastaavasti 1 tunnin videokuvaa. enempään se ei pysty, mutta ei sitä vissiin oo videokameraksi tarkotettukaan. niinku joku oli jo tuolla aikasemmin laittanutkin, se on vaan hyvä lisähöyste.
- pellari
Melko hyvät kokemukset on tähän asti ollut kamerasta. Kuvausominaisuudet on varmaa vastinetta rahalle, myös videokuva on paras näkemäni digikameroissa. Videokuvaa tosiaan saa 1Gb kerralla, mutta käytännössä se tarkoittaa parhaalla laadulla reilua 7 minuuttia, yksi sekunti vie 2Mb tilaa. Lyhyitä pätkiä sillä siis kuvaillaan ei muuta.
Yksi ärsyttävä ongelma tässä on ollut. Kamera antaa satunnaisesti muistikortti häiriö -ilmoituksen. Tällöin ei voi kuvata lisää, ei tyhjentää korttia kamerassa, eikä selata kuvia. Ongelman voi kiertää tyhjentämällä kortin tietokoneella, kuvat saa talteen ja poistamalla kaikki tiedostot lopuksi kortilta kamera alkaa taas toimimaan sen kanssa.
Kun tuon vielä saa ratkaistuksi, niin olen kyllä tyytyväinen hankintaan. Muistikortin valmistaja on Kingston (elite pro 50x 1Gb), mutta muiden käyttäjien viesteistä olen ymmärtänyt ettei ongelma olisi kortissa vaan kameran sisäisessä ohjelmistossa.- huovi
Canonin kameroilla on ennenkin ollut häikkää juuri Kingstonin korttien kanssa. Moni suosittelee Sandiskia.
- Johanna
huovi kirjoitti:
Canonin kameroilla on ennenkin ollut häikkää juuri Kingstonin korttien kanssa. Moni suosittelee Sandiskia.
Olemme avokin kanssa ostamassa tätä Canonin S2 IS -kameraa, ja listalla oli juuri tuo Kingstonin Elite Pro -kortti.
Nyt siis tarvitsen tietoa jonkun kokemuksesta, että mikä kortti OIKEASTI TOIMII. Ettei tule paha mieli kun kamera ja kortti on hankittu.. Suositelkaa merkkejä ihan vapaasti :) - Hellsinkin´
Johanna kirjoitti:
Olemme avokin kanssa ostamassa tätä Canonin S2 IS -kameraa, ja listalla oli juuri tuo Kingstonin Elite Pro -kortti.
Nyt siis tarvitsen tietoa jonkun kokemuksesta, että mikä kortti OIKEASTI TOIMII. Ettei tule paha mieli kun kamera ja kortti on hankittu.. Suositelkaa merkkejä ihan vapaasti :)Sandisk Ultra II 66x 1 Gb:n kortti, ja toimii S2 IS:ssä kuin tauti. Hintaa oli 149€ pixmaniasta.
- Johanna
Hellsinkin´ kirjoitti:
Sandisk Ultra II 66x 1 Gb:n kortti, ja toimii S2 IS:ssä kuin tauti. Hintaa oli 149€ pixmaniasta.
Tänks! Hyvä tietää.. Vaaka kallistuu jo Sandiskin puolelle :)
- Grafia
Johanna kirjoitti:
Nyt siis tarvitsen tietoa jonkun kokemuksesta, että mikä kortti OIKEASTI TOIMII. Ettei tule paha mieli kun kamera ja kortti on hankittu.. Suositelkaa merkkejä ihan vapaasti :)Transcend 1024MB (1GB) 80X SecureDigital (SD) muistikortti on nyt ollut S2:n käytössä viikon ja hyvin pelittää. Ostin kortin Verkkokauppa.comista hintaan 85,90.
Kingstonin Compact Flashien kanssa oli ongelmia edellisen pokkarin kanssa.
Varmaan myös Sandisk on myös hyvä merkki. - Johanna
Grafia kirjoitti:
Transcend 1024MB (1GB) 80X SecureDigital (SD) muistikortti on nyt ollut S2:n käytössä viikon ja hyvin pelittää. Ostin kortin Verkkokauppa.comista hintaan 85,90.
Kingstonin Compact Flashien kanssa oli ongelmia edellisen pokkarin kanssa.
Varmaan myös Sandisk on myös hyvä merkki.Luultavimmin hankimme kameran netsuperstoresta, kun siellä näyttäisi tällä hetkellä olevan halvin hinta (471e), ja katselin mitä kortteja niiltä löytyy (sanokaa jos jostain saa suomesta halvemmalla ;P ).
Vastaan tuli tämmöinen: Silicon Power SD 1GB Ultima 45x, 90,40e. Ihan outo merkki, vai tunteeko joku? - Canonisti..
Johanna kirjoitti:
Luultavimmin hankimme kameran netsuperstoresta, kun siellä näyttäisi tällä hetkellä olevan halvin hinta (471e), ja katselin mitä kortteja niiltä löytyy (sanokaa jos jostain saa suomesta halvemmalla ;P ).
Vastaan tuli tämmöinen: Silicon Power SD 1GB Ultima 45x, 90,40e. Ihan outo merkki, vai tunteeko joku?On ehkä halvin hinta, mutta joudut odottamaan turkasen kauan.
Laitoin nimittäin itse n. kaksi viikkoa sitten sieltä samaisen kameran tilaukseen, koska niiden varastotietokanta näytti että tavaraa on varastossa.
Noh, viikko sitten vierähti ja rupesin ihmettelemään kun tavaraa ei kuulu lainkaan eikä mitään väliaikatietoja.
(Maksanutkin olin tavaran ennakkoon jo)
Vilkaisin uudestaan niiden kotisivulle, niin kas kummaa toimitusajan kohdalle olikin ilmestynyt vk30. Noh..taas kävin kiltisti odottelemaan, ja sama toistui..
Viikko kulua humpsahti, ja kun nyt katsoin, olipa sinne vaihtunut jo vk31. Ei näin.
Otin yhteyttä suoraan kyseiseen paikkaan, ja sain vastauksen että Canonilla on toimitusvaikeuksia suuren kysynnän vuoksi kyseisellä kameramallilla.
Myös muut ovat raportoineet samaa, ilmeisesti maahantuojan varastotkin tyhjillään, ja hekään eivät tienneet milloin sitä tulee.
Joten katsoin parhaimmaksi perua kaupan ja ostaa kameran jostain pikkuriikkisen kalliimmalla, jotta pääsisin välittömästi näpsimään.
Ettei mene parhaat kuvausilmat ohi kameraa odotellessa. - Johanna
Canonisti.. kirjoitti:
On ehkä halvin hinta, mutta joudut odottamaan turkasen kauan.
Laitoin nimittäin itse n. kaksi viikkoa sitten sieltä samaisen kameran tilaukseen, koska niiden varastotietokanta näytti että tavaraa on varastossa.
Noh, viikko sitten vierähti ja rupesin ihmettelemään kun tavaraa ei kuulu lainkaan eikä mitään väliaikatietoja.
(Maksanutkin olin tavaran ennakkoon jo)
Vilkaisin uudestaan niiden kotisivulle, niin kas kummaa toimitusajan kohdalle olikin ilmestynyt vk30. Noh..taas kävin kiltisti odottelemaan, ja sama toistui..
Viikko kulua humpsahti, ja kun nyt katsoin, olipa sinne vaihtunut jo vk31. Ei näin.
Otin yhteyttä suoraan kyseiseen paikkaan, ja sain vastauksen että Canonilla on toimitusvaikeuksia suuren kysynnän vuoksi kyseisellä kameramallilla.
Myös muut ovat raportoineet samaa, ilmeisesti maahantuojan varastotkin tyhjillään, ja hekään eivät tienneet milloin sitä tulee.
Joten katsoin parhaimmaksi perua kaupan ja ostaa kameran jostain pikkuriikkisen kalliimmalla, jotta pääsisin välittömästi näpsimään.
Ettei mene parhaat kuvausilmat ohi kameraa odotellessa.No minä vähän ihmettelinkin, kun katselin kyseisiä sivuja viime viikolla, kun varasto -kohdassa luki 30, ja sitten se muuttui siihen 31. Onneksi en ole vielä tilannut. Haluaisin myös mieluusti päästä kameraan käsiksi max. viikon sisällä tilauksesta. Mokoma värkkihän ehtii mennä vanhaksi jos liian kauan odottelee :D
- Johanna
Johanna kirjoitti:
No minä vähän ihmettelinkin, kun katselin kyseisiä sivuja viime viikolla, kun varasto -kohdassa luki 30, ja sitten se muuttui siihen 31. Onneksi en ole vielä tilannut. Haluaisin myös mieluusti päästä kameraan käsiksi max. viikon sisällä tilauksesta. Mokoma värkkihän ehtii mennä vanhaksi jos liian kauan odottelee :D
Netissä seikkailtuani, päädyin lopulta tilaamaan verkkokauppa.comista. Takuuhuollon suhteen itsellä sieltä positiivisia kokemuksia, samoin maksun ja toimituksen kanssa.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan, kuinka nopeasti saan (kumpiakin pitäisi olla varastossa) Transcendin gigaisen 80x kortin ja S2:n käteeni. Eikun päiviä laskemaan :) - Johanna
Johanna kirjoitti:
Netissä seikkailtuani, päädyin lopulta tilaamaan verkkokauppa.comista. Takuuhuollon suhteen itsellä sieltä positiivisia kokemuksia, samoin maksun ja toimituksen kanssa.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan, kuinka nopeasti saan (kumpiakin pitäisi olla varastossa) Transcendin gigaisen 80x kortin ja S2:n käteeni. Eikun päiviä laskemaan :)Aikas hyvin tuntuu verkkokauppa.comin toimitukset toimivan. Tein eilen tilausen siinä klo 22, ja tänään aamulla 10.30 tuli viesti, että tilaus on käsitelty ja postitettu :)
- Tuleva luontokuva harrastaja
Johanna kirjoitti:
Aikas hyvin tuntuu verkkokauppa.comin toimitukset toimivan. Tein eilen tilausen siinä klo 22, ja tänään aamulla 10.30 tuli viesti, että tilaus on käsitelty ja postitettu :)
Onneksi olkoon!
Kyllä verkkokauppa.com:in toiminta sentään on toista maata.:)
Kaikin puolin. Sieltä olen itsekin monasti tilannut, ja ollut tyytyväinen kyseisen firman toimitusvarmuuteen/nopeuteen/yhteydenpitoon, sekä tietysti takuuasioista huolehtimiseen.
Joko olette päässyt kuvia näpsyttelemään?
Varmasti hyvä kamera.:)
Monet ovat ylistäneet mm. kameran loistavaa supermacro kuvausominaisuutta jolla pääsee kuvailemaan kukkia ja mehiläisiä.:P
Ja toinen yleisimmistä kehun aiheista on ollut mainio kääntyvä näyttö, sekä suhteellisen hyvälaatuinen liikkuvan kuvan tallennus.
Itse kallistuin lopulta kuitenkin digijärkkärin puolelle, ja luultavasti tulee tilattua EOS-350D, näyttäisi olevan enemmän ominaisuuksiltaan miun vaatimuksia vastaava. Vaikka putket siihen tulevatkin maksamaan mansikoita.:|
Mutta hyvästä harrastuksesta kannattaa maksaa.:)
Ja ei se sieltä halvimmasta päästä ole S2:nenkaan.:) Hinta/laatusuhde kyllä kohdallaan. - sama hemuli ku aiemminkin
Tuleva luontokuva harrastaja kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kyllä verkkokauppa.com:in toiminta sentään on toista maata.:)
Kaikin puolin. Sieltä olen itsekin monasti tilannut, ja ollut tyytyväinen kyseisen firman toimitusvarmuuteen/nopeuteen/yhteydenpitoon, sekä tietysti takuuasioista huolehtimiseen.
Joko olette päässyt kuvia näpsyttelemään?
Varmasti hyvä kamera.:)
Monet ovat ylistäneet mm. kameran loistavaa supermacro kuvausominaisuutta jolla pääsee kuvailemaan kukkia ja mehiläisiä.:P
Ja toinen yleisimmistä kehun aiheista on ollut mainio kääntyvä näyttö, sekä suhteellisen hyvälaatuinen liikkuvan kuvan tallennus.
Itse kallistuin lopulta kuitenkin digijärkkärin puolelle, ja luultavasti tulee tilattua EOS-350D, näyttäisi olevan enemmän ominaisuuksiltaan miun vaatimuksia vastaava. Vaikka putket siihen tulevatkin maksamaan mansikoita.:|
Mutta hyvästä harrastuksesta kannattaa maksaa.:)
Ja ei se sieltä halvimmasta päästä ole S2:nenkaan.:) Hinta/laatusuhde kyllä kohdallaan...huomasinkin että vasta tänään sait ilmoituksen että kamera lähtenyt, joten ethän vielä ole päässyt näpsyttelemään.Koska posti ei samana päivänä sentään vastaanottajalle ehdi.
Tyhmä minä:) Olisi hyvä pysähtyä aina lukemaan kaikki tarkkaan ja ajatuksella.:p
Noh..
Jokatapauksessa erinomaisen kameravalinnan olet tehnyt.;)
Hyviä tulevia kuvaushetkiä!:) - Johanna
sama hemuli ku aiemminkin kirjoitti:
..huomasinkin että vasta tänään sait ilmoituksen että kamera lähtenyt, joten ethän vielä ole päässyt näpsyttelemään.Koska posti ei samana päivänä sentään vastaanottajalle ehdi.
Tyhmä minä:) Olisi hyvä pysähtyä aina lukemaan kaikki tarkkaan ja ajatuksella.:p
Noh..
Jokatapauksessa erinomaisen kameravalinnan olet tehnyt.;)
Hyviä tulevia kuvaushetkiä!:)Sain kameran perjantaina :) Olen sillä räpsinyt oikein olan takaa. Kuvan laatu saisi olla parempi, mutta luulisi tuollakin pärjäävän näin ensikameraksi. Paljon on vielä oppimista, että eiköhän kuvien laatu parane jahka osaan enemmän.
Tässä muutama makro-kuva:
(huom. kuvat ovat oikeassa koossa)
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/amppari.jpg
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/kukka.jpg
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/kukka2.jpg
Kuvatessa huomasin, että jalustalle olisi kyllä käyttöä. Moni kuva meni pieleen tärinän/vapinan takia.. - -Propelihattu-
Johanna kirjoitti:
Sain kameran perjantaina :) Olen sillä räpsinyt oikein olan takaa. Kuvan laatu saisi olla parempi, mutta luulisi tuollakin pärjäävän näin ensikameraksi. Paljon on vielä oppimista, että eiköhän kuvien laatu parane jahka osaan enemmän.
Tässä muutama makro-kuva:
(huom. kuvat ovat oikeassa koossa)
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/amppari.jpg
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/kukka.jpg
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/kukka2.jpg
Kuvatessa huomasin, että jalustalle olisi kyllä käyttöä. Moni kuva meni pieleen tärinän/vapinan takia..Alku on hyvä..:)
Harjoitushan tekee mestarin kuten sanotaan.
Millä ISO-moodilla olet muuten kuvat ottanut? ISO400?ISO200?
Kuvat ovat aika kohinaisia IS2:n kuviksi(suurennettuna kohinan erottaa selkeästi),
ja ampparikuva olisi tarvinnut hiukan kirkkaamman valon onnistuakseen paremmin.(hieman toisesta vinkkelistä kuvattuna ehkäpä)
Kenties tuo kaikki johtuu vain olosuhteista/tai hiukan pielessä olevista asetuksista.
Mutta eivät huonoja tuollaisenakaan.
Netissä eri puolilla olevista koekuvista päätellen tuolla kyseisellä kameralla saa erittäin loistavia kuvia, niin supermakro moodissa kuin kaukolaukauksenakin kun vaan asetukset on naksauttanut just eikä melkein kohdalleen tilanteen mukaan.
Jalusta on kyllä kätevä peli, etenkin vähän kauempana olevia kohteita kuvattaessa.
Käsi rupeaa väistämättä pitkään tähdätessä väsymään, ja tärinä on senmukainen joka johtaa usein siihen että kuvassa oleva kohde on sumea, kappaleelle tulee outoja varjoja tms erikoista.
Edes kameran laadukas tärinänvaimennus ei sitä enää korjaa jos tärinä/vapina on niin suurta. - Johanna
-Propelihattu- kirjoitti:
Alku on hyvä..:)
Kuvat ovat aika kohinaisia IS2:n kuviksi(suurennettuna kohinan erottaa selkeästi),
ja ampparikuva olisi tarvinnut hiukan kirkkaamman valon onnistuakseen paremmin.(hieman toisesta vinkkelistä kuvattuna ehkäpä)
Kenties tuo kaikki johtuu vain olosuhteista/tai hiukan pielessä olevista asetuksista.
Netissä eri puolilla olevista koekuvista päätellen tuolla kyseisellä kameralla saa erittäin loistavia kuvia, niin supermakro moodissa kuin kaukolaukauksenakin kun vaan asetukset on naksauttanut just eikä melkein kohdalleen tilanteen mukaan.
Jalusta on kyllä kätevä peli, etenkin vähän kauempana olevia kohteita kuvattaessa.
Käsi rupeaa väistämättä pitkään tähdätessä väsymään, ja tärinä on senmukainen joka johtaa usein siihen että kuvassa oleva kohde on sumea, kappaleelle tulee outoja varjoja tms erikoista.
Edes kameran laadukas tärinänvaimennus ei sitä enää korjaa jos tärinä/vapina on niin suurta.Kiits kiits.. Ihme että edes tuollaisia kuvia sain aikaan. Tuolla toisella palstalla vähän jo haukuttiin, että täytyy olla todella nolo, kun noin huonoja kuvia saa otettua.. Taisi tuo herkkyys olla 400.. En vielä noista niin tiedä, joten säätelin vaan kaikkia asetuksia kokeillakseni :P Opin kyllä vielä..
- Johanna
Alku on hyvä..:)
Edes kameran laadukas tärinänvaimennus ei sitä enää korjaa jos tärinä/vapina on niin suurta.Taidan tukkia pian koko palstan, mutta yritän tosissani oppia käyttämään kameraani. Eli neuvot ovat tervetulleita :)
http://koti.mbnet.fi/stackof/jossu/kuvat/kukka3.jpg
Tuossa ei enää niin hirveitä rakeita.. ISO oli automaatilla, ja ehkä parempi niin :D - -Propelihattu-
Johanna kirjoitti:
Taidan tukkia pian koko palstan, mutta yritän tosissani oppia käyttämään kameraani. Eli neuvot ovat tervetulleita :)
Tuossa ei enää niin hirveitä rakeita.. ISO oli automaatilla, ja ehkä parempi niin :DNo nyt rupeaa näyttämään jo siltä kuin pitääkin. Mukavasti täytti kukka jo kuvapinta-alaakin:)
Ja suurennetussa kuvassa ei enää itse pääkohde ollut rakeinen.
Kuinka läheltä kukkaa kuvasit?
Automaatti asento lienee ainakin alussa paras.
Eri moodeissa kuvaamalla näkee sitten parhaiten millä tulee parasta laatua kun laittaa vaikka kaikki kuvat rinnakkain ja vertaa siinä. Ja muodostaa niiden mukaan tulevaisuudessa tarvitsemansa perus säädöt. - Johanna
No nyt rupeaa näyttämään jo siltä kuin pitääkin. Mukavasti täytti kukka jo kuvapinta-alaakin:)
Ja suurennetussa kuvassa ei enää itse pääkohde ollut rakeinen.
Kuinka läheltä kukkaa kuvasit?
Automaatti asento lienee ainakin alussa paras.
Eri moodeissa kuvaamalla näkee sitten parhaiten millä tulee parasta laatua kun laittaa vaikka kaikki kuvat rinnakkain ja vertaa siinä. Ja muodostaa niiden mukaan tulevaisuudessa tarvitsemansa perus säädöt.Joku 30 cm oli tuo etäisyys. Yritin ensin lähempää, mutta salama teki alareunaan vähän ikävän varjon.
Sanotaan että kysyvä ei tieltä eksy, joten ihmettelen missä ihmeessä noita suurempia ISO-herkkyyksiä oikein tarvitaan, kun ne tuovat vain rakeita kuviin? - Lauantaikuvaaja
Johanna kirjoitti:
Joku 30 cm oli tuo etäisyys. Yritin ensin lähempää, mutta salama teki alareunaan vähän ikävän varjon.
Sanotaan että kysyvä ei tieltä eksy, joten ihmettelen missä ihmeessä noita suurempia ISO-herkkyyksiä oikein tarvitaan, kun ne tuovat vain rakeita kuviin?Suuremmilla ISO-herkkyyksillä pystytään ottamaan kuvia vähemmässä valossa. Eli mitä suurempi herkkyys, sitä herkemmin valottuu. Toisaalta samalla rakeisuus lisääntyy. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt. Viisaammat kertonevat lisää.
Olen itse nyt vajaan viikon tutustunut tuohon tekniikan ihmeeseen ja ollut tyytyväinen vaikka paljon on mullakin vielä opittavaa. Onneksi ostin suomiversion jossa on suomenkielinen käyttöohje. (Tuurilla tuttuun liikkeeseen oli jäänyt yksi yksilö, jota asiakas ei ollut hakenut. Hintakin saatiin ihan kohdalleen, maksoin viitosen enemmän kuin verkkokauppa huutaa saksaversioista). - S2-IS
Johanna kirjoitti:
Taidan tukkia pian koko palstan, mutta yritän tosissani oppia käyttämään kameraani. Eli neuvot ovat tervetulleita :)
Tuossa ei enää niin hirveitä rakeita.. ISO oli automaatilla, ja ehkä parempi niin :Dtässä ottamani kuva S2:lla, parempiakin löytyy koneelta.
- S2-IS
S2-IS kirjoitti:
tässä ottamani kuva S2:lla, parempiakin löytyy koneelta.
http://photobucket.com/albums/a14/S2IS_fani/?action=view¤t=IMG_0825.jpg
- mardikalifornia
Lauantaikuvaaja kirjoitti:
Suuremmilla ISO-herkkyyksillä pystytään ottamaan kuvia vähemmässä valossa. Eli mitä suurempi herkkyys, sitä herkemmin valottuu. Toisaalta samalla rakeisuus lisääntyy. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt. Viisaammat kertonevat lisää.
Olen itse nyt vajaan viikon tutustunut tuohon tekniikan ihmeeseen ja ollut tyytyväinen vaikka paljon on mullakin vielä opittavaa. Onneksi ostin suomiversion jossa on suomenkielinen käyttöohje. (Tuurilla tuttuun liikkeeseen oli jäänyt yksi yksilö, jota asiakas ei ollut hakenut. Hintakin saatiin ihan kohdalleen, maksoin viitosen enemmän kuin verkkokauppa huutaa saksaversioista).Lauantaikuvaaja on ihan oikeassa herkkyyden suhteen. Kuvaamisessa on tärkeitä asioita, herkkyys, aukko ja sulkimen nopeus. Herkkyydellä saadaan pimeämmässäkin kuvia, tosin rakeisuus kasvaa. Aukkoa suurentamalla saadaan pimeämmässä kuvia mutta terävyysalue kärsii. Huomattavaa on, että kun aukko suurenee, niin lukuarvo pienenee. Aikaa lyhennettäessä saadaan nopeakin liike pysäytettyä, mutta aukkoa on vastaavasti suurennettava. Tässä ihan lyhyesti, kannattaisi tutustua vaikkapa P.K Jaskarin Valokuvausoppaaseen. Kirja on vanha, mutta asiat eivät ole muuttuneet miksikään, eivätkä muutu. Kuvaaminen on kompromissien tekoa ja siksi varsin mielenkiintoista.
- hankinnassa
Tää 2 malli on mulla nyt just hankinnassa, mutta mites on noi vanhojen laitteiden lisävehkeet. Oon käsittänyt et sormiparistot AA menis tohon niin miten on ton olympoksen laturin niiden kanssa ja sen patterit, kai ne toimii, vai pitääkö investoida ihan kaikki uudelleen?
Pirun hienolta tuo kamera vaikuttaa, just sitä mitä haluisin.- S2-IS
sopii tuohon S2:Seen samat AA -paristot. SD-kortti
- hankinnassa
S2-IS kirjoitti:
sopii tuohon S2:Seen samat AA -paristot. SD-kortti
Kertokaas mitä tulee kameran mukana, siis kai sentään letkut jolla kuvat saa tietsikalle?
Vai mitä kaikkea pitää ostaa lisäksi että voi aloittaa jumalattoman näpsimisen siis harjoittelun? - olisi
hankinnassa kirjoitti:
Kertokaas mitä tulee kameran mukana, siis kai sentään letkut jolla kuvat saa tietsikalle?
Vai mitä kaikkea pitää ostaa lisäksi että voi aloittaa jumalattoman näpsimisen siis harjoittelun?pixmanian tarjouspaketteja S2is kamerasta
http://www.pixmania.com/fi/fi/102927/art/canon/powershot-s2-is-pack-plus.html - edelleen hankinnassa
olisi kirjoitti:
pixmanian tarjouspaketteja S2is kamerasta
http://www.pixmania.com/fi/fi/102927/art/canon/powershot-s2-is-pack-plus.htmlMahtaako tuohon saada minkäänlaisia SUOMENkielisiä ohjeita vai pitää spanskalla tai enskulla pärjätä??
- S2-IS
edelleen hankinnassa kirjoitti:
Mahtaako tuohon saada minkäänlaisia SUOMENkielisiä ohjeita vai pitää spanskalla tai enskulla pärjätä??
minkalaisia ohjeita kaipaat?
ennen kameran ostoa vai kuvaustilanteisiin?
1. ennen ostoa
- käy canonin sivuilla pyöriin
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/powershot_s2_is/index.asp?ComponentID=283430&SourcePageID=26181#1
2. kuvaustilanteisiin
- osta suomesta niin saat suomenkielisen ohjekirjan - edelleen
S2-IS kirjoitti:
minkalaisia ohjeita kaipaat?
ennen kameran ostoa vai kuvaustilanteisiin?
1. ennen ostoa
- käy canonin sivuilla pyöriin
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/powershot_s2_is/index.asp?ComponentID=283430&SourcePageID=26181#1
2. kuvaustilanteisiin
- osta suomesta niin saat suomenkielisen ohjekirjanMites oli niiden välineiden laita? Mitä tulee mukana ja mitä on välttämätöntä hankkia?
- S2-IS
edelleen kirjoitti:
Mites oli niiden välineiden laita? Mitä tulee mukana ja mitä on välttämätöntä hankkia?
Eli mukana tulee kamera, paristot, kantohihna(kaula), linssisuojus, 16Mt SD muistikortti, ohjekirjat, USB-johto, ohjelmisto cd:t, Audio/videokaapelit..
- S2-IS
S2-IS kirjoitti:
Eli mukana tulee kamera, paristot, kantohihna(kaula), linssisuojus, 16Mt SD muistikortti, ohjekirjat, USB-johto, ohjelmisto cd:t, Audio/videokaapelit..
sun kannattaa hankkia heti akkupatterit esim.2300mAh ja akkulaturi. Kantolaukkukaan ei ole haitaksi..
- Johanna
S2-IS kirjoitti:
sun kannattaa hankkia heti akkupatterit esim.2300mAh ja akkulaturi. Kantolaukkukaan ei ole haitaksi..
pattereilla räpsi jonkun 250 kuvaa kokeili ja kikkaili kameralla. Eli tavallisista pattereista ei hirveän pitkää iloa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448