Hormonikierukka ongelmat

Zai

Hei ! Minulle asennettiin Mirena hormonikierukka pari viikkoa sitten. Asennuksen jälkeen on ollut satunnaisia alavatsakipuja sekä melko runsasta vuotoa koko ajan. Onko kellään samanlaisia kokemuksia kuin itselläni ? Kuinka kauan kannattaa odottaa vuodon loppumista ? Kannattaako harkita jo poisottoa ??

Tuskastunut .....

27

72588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zai

      Hei ! Tuli tuo kierukka kysymys kai hieman väärään "osoitteeseen" ?? Googletus toi tänne (imetys) sivuille......

    • rauhassa

      oma kokemukseni kierukasta on hyvä. kuukautiset loppuivat kokonaan 3 kk jälkeen ja nyt ei ole ollut "melkein mitään" 4 vuoteen. pari kiloa on tullut lisää mutta muuten nautin elämästä tuhannesti enemmän kun menekat pois... näin minulla. ollut tosi hyvä. vaan kai aika yksilöllistä kuitenkin.

    • hjhol

      Minulle laitettiin mirena hormonikierukka pari vuotta sitten,minulla oli alkuun kovia alavatsakipuja,vuotoa ei ollut oikeastaan paljon.
      Kipujen vuoksi jouduin käymään lääkärissä ja sain särkylääkkeitä.Puoli vuotta se oli tuskallista aikaa ja kävi mielessä että pitäisikö siitä luopua,mutta sitten alkoi kivut hävitä ja on ollut helppoa.Minusta se on hyvä koska kuukautisia ei ole enää ollut.
      Jos kivut ei häviä niin kannattaa ottaa yhteyttä gynelogiin niin hän tutkii onko se paikoillaan,kyllä niiden kipujen pitäisi ajan myötä hävitä.

      • Turrreee

        käytitkö jotain muuta ehkäisyä ennen kierukkaa? syöttivätkö jotain minipillereitä ennen kierukan asettamista? itselläni on ollut vasta 2,5 vko kierukka ja kivut poltteleva alavatsakipu, tuntuu ettei mitään voi tehdä kun koskee ja minulla on eritäin korkea kipukynnys yleensä.


    • .........

      Odota vielä, itselläni on kaksi erilaista kokemusta kierukasta, ensimmäisestä loppui vuoto kokonaan, mutta tämä toinen vuosi "koko" ajan, jouduin käyttämään kierukkaa ja sidettä, KUNNES 9kk oli kulunut niin otatin kierukan pois. Kysyin lääkäriltä mikä oli, hän sanoi että hormonituotantoni vaikutti siihen että se nyt vaan ei sopinut. Mutta odottele nyt ainakin 4-6 kk ja sitten vasta mietit pois ottamista. Onhan se aika kallis investointi kuitenkin ja todella hyvä ratkaisu jos vaan soveltuu. Vielä sinun on aivan liian aikaista otattaa pois, kyllähän se vie oman aikansa että elimistö tottuu kierukkaan.

    • pilleristi

      Sillä kokemuksella, mitä omilla tutuillani ja ystävilläni on hormonikierukka ollut ja mitä ovat kertoneet, en kyllä itselleni aio sitä koskaan laitattaa. Sen verran negatiivisia kokemuksia olen kierukasta kuullut kaikilta. Naama muuttunut kuin murkkuikäisellä, vuoto-ongelmia, hermostuneisuutta, hikoilua, yms...

      • Milla.M

        onpas teillä kummallinen porukka siellä kun minulla taas päinvastoin kaikki kaverini joilla on hormonikierukka, ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Kukaan ei ole valittanut iho-ongelmista,kaikilla on kuukautiset jääneet kokonaan pois, kukaan ei ole valittanut hermostuneisuudesta tai ylipäätään mistään...! Enemmän niitä oireita taítaa kuitenkin tulla pillereistä.


      • vappupallo

        huh, olipa lohdullista lukea tuosta murkkuiästä. Olen kovin ihmetellyt, että voikohan tämä äkillinen finnihyökkäys johtua siitä kierukasta... eli en siis kuvitellut! Mielialanvaihtelutkin voin nyt sitten laittaa sen piikkiin.
        Mullakin kesti lähes puolivuotta ennen kuin kierto normalisoitui, nyt menkat on pitkät mutta niukat. Ja kipuja riitti myös.


    • ope

      Eka kertaa tulin näille keskustelusivuille ja löysin tämän mieltäni painavan aiheen.
      Eilen gynis kehoitti ja suositteli minulle mirenaa, koska kuukautiseni ovat kovin runsaat. Mitä sivuoireita siitä seuraa muita kuin jo mainitsemat alavatsakivut ja jatkuvaa pitkä vuoto? Onko useilla painon nousua? Entä miten paljon vaikuttaa seksielämään!!!???

      • mukavuuden haluinen

        Minulla on hormonikierukka, joka on jo toinen. Ei iho-ongelmia, ei painonnousua eikä mitään muutakaan negatiivista huomautettavaa. Menkat on ollut viimeksi 6v. sitten eli mielestäni ehdottomasti paras mahdollinen vaihtoehto ehkäisymuodoista. Olen koittanut e-pillereitä ja ehkäisyrengasta, molemmat vaihtoehdot ihan perseestä. Mm.. järkyttäviä mahakipuja sekä menkat kerran kuussa, mutta jokainenhan valitsee itse tiensä ja nämähän ovat vain mielipiteitä...


      • Orkkis
        mukavuuden haluinen kirjoitti:

        Minulla on hormonikierukka, joka on jo toinen. Ei iho-ongelmia, ei painonnousua eikä mitään muutakaan negatiivista huomautettavaa. Menkat on ollut viimeksi 6v. sitten eli mielestäni ehdottomasti paras mahdollinen vaihtoehto ehkäisymuodoista. Olen koittanut e-pillereitä ja ehkäisyrengasta, molemmat vaihtoehdot ihan perseestä. Mm.. järkyttäviä mahakipuja sekä menkat kerran kuussa, mutta jokainenhan valitsee itse tiensä ja nämähän ovat vain mielipiteitä...

        Heitän nyt omat kommenttini tähän ketjuun Mirenan puolesta..

        Olen elellyt hormonikierukan kanssa onnelliset 3,5 vuotta, asennus ei tuntunut missään ja siitä alkoi ikuinen joulu. Kaikki alavatsakivut ja menkat ovat jääneet pois. Sitä kuuluisaa puolenvuoden tiputtelua minulla ei ollut ollenkaan. Yhdet 2 päivän mittaiset tiputtelumenkat joskus 4 kk laiton jälkeen. Olen todella tyytyväinen tähän. Halut ovat mitä parhaat ja kaikki se ärsytys, kipu ja turvotus mitä e-pillereiden käytön aikaan oli on poissa.

        Vaikka menkkoja ei olekaan, tunnen oloni enemmän kuin naiseksi


      • Täyttä elämää
        Orkkis kirjoitti:

        Heitän nyt omat kommenttini tähän ketjuun Mirenan puolesta..

        Olen elellyt hormonikierukan kanssa onnelliset 3,5 vuotta, asennus ei tuntunut missään ja siitä alkoi ikuinen joulu. Kaikki alavatsakivut ja menkat ovat jääneet pois. Sitä kuuluisaa puolenvuoden tiputtelua minulla ei ollut ollenkaan. Yhdet 2 päivän mittaiset tiputtelumenkat joskus 4 kk laiton jälkeen. Olen todella tyytyväinen tähän. Halut ovat mitä parhaat ja kaikki se ärsytys, kipu ja turvotus mitä e-pillereiden käytön aikaan oli on poissa.

        Vaikka menkkoja ei olekaan, tunnen oloni enemmän kuin naiseksi

        ainakin mulla! Eka kierukka (levonova) laitettiin tk:ssa neljännen lapsen syntymän jälkeen, 12 v sitten. Vaihdettiin mirenaan 6v sitten, myös tk:ssa ja seuraava odottelee jo kaapissa asentamista.

        Hitonmoisen runsaat kahden viikon pituiset vuodot loppuivat kuin seinään aluksi, sittemmin toisen kierukan jälkeen oli muutaman kk tiputtelua mutta sittemmin on ollut melkein kellontarkka kierto ja 3-5 päivää niukkaa vuotoa/kk eli just sopivasti, että tietää, että vehje toimii.Sen olemassaolon voi jopa unohtaa, kunhan muistaa sitten,kun on aika vaihtaa.
        Pms oireet on lähes kadonneet.Ei ärtyisyyttä,ei haluttomuutta,ei masennusta eikä iho-oireita, eikä painonnousua.
        Tukkaa lähtee kaikilta koko ajan oli kierukkaa tai ei, mutta uutta kasvaa koko ajan. Hiustenlähtöhän voi olla myös perinnöllistä.

        Kierukkahan tosiaan voi joskus irrota, mutta siihen jätetään "naru" jonka voi itse löytää sormilla tunnustelemalla, jollei löydä niin sitten voi käydä tarkistuttamassa asian asiantuntijalla, eikä tarvi odottaa vuositarkastusta eikä huolestua turhaan,esim. ehkäisyneuvolan th osaa auttaa asiassa.

        Hankalinta kierukan kanssa on lääkärin valinta, kun jotkut ovat hyvin tarkkoja siitä, että kierukka pitää laittaa ehdottomasti vuotopäivien aikana ja toiset sanoo ettei sillä ole mitään merkitystä. Nämä tarkat perustelevat asiaa sillä että vuodon aikana kierukka on helpompi laittaa... mutta helpompi kenelle? Lääkärille , asiakkaalle vai kenties molemmille?
        Olen toistaiseksi itse onnistunut saamaan ajan vaihtoon vuodon aikana, mutta tällä kertaa tälle gynelle(yksityislääk.)olis käynyt mikä aika kierrosta tahansa.Kannattaa kysyä etukäteen, sillä asia on täysin lääkärikohtainen!

        Hintahan ei loppujen lopuksi ole kallis, silloin kun kierukka sopii,kun se toimii kuitenkin monta vuotta. Yli 12 vuoden kokemuksella voin ehdottomasti suositella synnyttäneille,joilla on jo lapsiluku täynnä tai jos haluaa huolettoman ja pitkäaikaisen ja luotettavan ehkäisymuodon.

        Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei tämäkään tapa ehkäistä ole 100% varma, eikä suojaa sukupuolitaudeilta.


    • Zai

      Hei. Aloitin tämän ketjun vuosi sitten. Minulle kierukka ei kertakaikkiaan sopinut sillä se poistettiin 5 kk. jälkeen. Oli jatkuvaa tiputteluvuotoa joka oli välin runsastakin. sekä alavatsakivut äityivät välin aika kovaksi. Eli nyt syön Yasminea uudelleen :-( Sääli.

      • violet 51

        Mulle asennettiin tänään ja kun siinä oli kaavinta mukana se meni nukutuksessa eli en tienny asiasta mitään mutta olisin ollut valmis lähtemään vaikka heti leikkauspöydältä himaan niinkuin melkein teinkin..yhtään kipulääkettä en oo ottanut enkä muuten koskaan edes synnyttänyt..

        vuotoa on vähän mutta olo muutern ok..mulla tää on vaihdevuosioireisiin jotka suoraan helvetistä..vähän tietty alkoi pelottaa kun luin kaikista lihomisista ja seksihalujen lähtemisestä mutta kyllä kai tämä on niin yksilöllistä ettei ikinä tietää..seuraava keino onkin sitten kohdun poista jos tää ei auta...


    • Ariel*

      Itselleni laitettiin Mirena hormonikierukka kohta puolitoista vuotta sitten. Kierukan asettaminen oli helpompaa kuin luulin, ensinmäisenä päivänä alavatsa kivut oli kuin kivuliaat menkat tai jopa kuin synnytys supistukset. Kierukka asetettiin jo kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Kivut helpotti, mitä nyt joskus vihlovaa kipua, mutta muuten oli ihan hyvä olla. Menkat alkoivat kahdeksan kuukauden kuluttua kun lopetin imetyksen. Ja ne oli normaalit. Vuosi tarkastuksessa lääkäri ei löytänyt enää kierukkaa ja minut lähetettiin röntgeniin, jossa paljastui että kierukka oli vatsaontelossa. Nyt odottelen lähetettä tähystykseen että se poistetaan. Tuskin enää kierukkaa laitan...=) ..Muita meikäläisiä?

      • mamma-69

        Hei, mulle asennettiin yli 5 vuotta sitten ensimm. Levonova. Se toimi loistavasti, aluksi jäi menkat puoleksi vuodeksi kokonaan pois. Kipuja ei ollut ollenkaan. Menkat alkoivat tulla 2kk:n tai 3kk:n välein. Ei kipuja. Kierukan vanhetessa alkoi menkat tulla epäsäännölliseksi, mutta vasta n. 3-4kk:tta ennen tän nykyisen Mirenan vaihtoa. Menkat alkoivat vuotaa todella pitkään 10-12 vrk. Sit ku tää Mirena vaihdettiin vajaa vuosi sitten, vuoti ensin kierukan asettamisen jälkeen muutamia päiviä. Menkat tuli joka kuukausi ja vuosivatrunsasta vuotoa nyt jopa 14 tai 15vrk yhteen menoon. Ja sit kaiken muun riesaksi menkkojen väliin ei jäänyt lopulta ku 14vrk eli pelkkää vuotamista ja runsasta sellaista. Seksielämälle on melkee saanu heittää hyvästit.Tympii. Alavatsakipuja on vaikka ei vuodakaan, vatsassa sellanen kummallinen pömpöttävä ja pinkeä olo. Nyt en todellakaa ymmärrä ja lääkärikin on ihmeissään, mistä tää johtuu. Normaalisti hormonikierukan laittamisen jälkeen pitäis tulla ensin tiputtelua ja sit voi menkat jäädä kokonaan pois. Ku mulla on menkat ollu aiemman kierukan kans vähävuotoiset ja ekaks ei vuotanut ollenkaan. Saas nähä pitääks mun otattaa tää kierukka kohta pois, tää on niin kummallista. Levonovan ja MIrenan pitäis olla täsmälleen samallaiset hormonikierukat, nimi on vaa kuulema vaihtunu.


      • Maaliskuun Idus
        mamma-69 kirjoitti:

        Hei, mulle asennettiin yli 5 vuotta sitten ensimm. Levonova. Se toimi loistavasti, aluksi jäi menkat puoleksi vuodeksi kokonaan pois. Kipuja ei ollut ollenkaan. Menkat alkoivat tulla 2kk:n tai 3kk:n välein. Ei kipuja. Kierukan vanhetessa alkoi menkat tulla epäsäännölliseksi, mutta vasta n. 3-4kk:tta ennen tän nykyisen Mirenan vaihtoa. Menkat alkoivat vuotaa todella pitkään 10-12 vrk. Sit ku tää Mirena vaihdettiin vajaa vuosi sitten, vuoti ensin kierukan asettamisen jälkeen muutamia päiviä. Menkat tuli joka kuukausi ja vuosivatrunsasta vuotoa nyt jopa 14 tai 15vrk yhteen menoon. Ja sit kaiken muun riesaksi menkkojen väliin ei jäänyt lopulta ku 14vrk eli pelkkää vuotamista ja runsasta sellaista. Seksielämälle on melkee saanu heittää hyvästit.Tympii. Alavatsakipuja on vaikka ei vuodakaan, vatsassa sellanen kummallinen pömpöttävä ja pinkeä olo. Nyt en todellakaa ymmärrä ja lääkärikin on ihmeissään, mistä tää johtuu. Normaalisti hormonikierukan laittamisen jälkeen pitäis tulla ensin tiputtelua ja sit voi menkat jäädä kokonaan pois. Ku mulla on menkat ollu aiemman kierukan kans vähävuotoiset ja ekaks ei vuotanut ollenkaan. Saas nähä pitääks mun otattaa tää kierukka kohta pois, tää on niin kummallista. Levonovan ja MIrenan pitäis olla täsmälleen samallaiset hormonikierukat, nimi on vaa kuulema vaihtunu.

        Mulla ensimmäisestä kierukasta loppui potku 4,5 vuoden käytön jälkeen jolloinka se meni vaihtoon. Nyt on toinen kierukka ollut vajaat puolitoista vuotta. Aluksi kierukka toimi kuten sen pitääkin, eli tiputtelua 7 vrk/kk, mutta nyt on jatkuvaa tiputtelua. Ensin 37 päivää, sitten tuli 6 päivän tauko, ja nyt alkoi taas. Olen miettinyt eri vaihtoehtoja, mm kilpparin toimintahäiriö on käynyt mielessä, ja koska ihan kohta täytän 43 vuotta, kenties jo oireita menopaussista. Viallinen kierukka? No, asia ei selviä kuin lääkärireissulla.


      • Kohtu vinossa

        Mulle laitettiin Mirena kolmisen viikkoa sitten. Kolmen vuotopäivän jälkeen oli lokoisa viiden päivän tauko, mutta sitten alkoi vuotaa kunnolla. Vuodon alkamista edelsivät kunnon kivut, ehkä terävämpinä kuin tavalliset kuukautiskivut. Kaikkein hulluinta oli, että samaan aikaan langat miltei kokonaan hävisivät kohdunkaulaan. Terkkari neuvoi odottelemaan, ja yllätys yllätys, tänään langat taas tuntuivat olevan parin sentin verran ulkona. Ihmettelen kovasti, liikkuuko kierukka kohdussa vai olikohan kohdunkaula jotenkin turvoksissa.. Joka tapauksessa tunnen kierukan lähes koko ajan (pienenä kipuna). Tai ainakin kuvittelen tuntevani. Taitaa mulla olla niin liikkuvainen kierukka, että se on kohta korvien välissä! Ja vuoto eikun lisääntyy. Toivottavasti elo tään kierukan kanssa muuttuu vähän ruusuisemmaksi..


      • Mummeli 51v
        Kohtu vinossa kirjoitti:

        Mulle laitettiin Mirena kolmisen viikkoa sitten. Kolmen vuotopäivän jälkeen oli lokoisa viiden päivän tauko, mutta sitten alkoi vuotaa kunnolla. Vuodon alkamista edelsivät kunnon kivut, ehkä terävämpinä kuin tavalliset kuukautiskivut. Kaikkein hulluinta oli, että samaan aikaan langat miltei kokonaan hävisivät kohdunkaulaan. Terkkari neuvoi odottelemaan, ja yllätys yllätys, tänään langat taas tuntuivat olevan parin sentin verran ulkona. Ihmettelen kovasti, liikkuuko kierukka kohdussa vai olikohan kohdunkaula jotenkin turvoksissa.. Joka tapauksessa tunnen kierukan lähes koko ajan (pienenä kipuna). Tai ainakin kuvittelen tuntevani. Taitaa mulla olla niin liikkuvainen kierukka, että se on kohta korvien välissä! Ja vuoto eikun lisääntyy. Toivottavasti elo tään kierukan kanssa muuttuu vähän ruusuisemmaksi..

        MInulle laitettiin uusi mirenakierukka neljäviikkoa sitten.Alku päivinä oli tosi voimakasta kipuilua ja vuotoa.Kipu on loppunut mutta vuoto jäi päälle.Olen 51v ja hormooni arvot sillämallilla että pitäisi olla jo vaihkari oireita.Kuumia aaltoja ei ole kuin saunassa ja mieheni kanssa lähikontaktissa.Keväällä entisen kierukan poistamisen jälkeen alkoi runsas vuoto ja lääkäri löysi vasemmasta munasarjasta myoman.22 pv on kontrolli että onko se hävinnyt uudella kierukalla vaiko menee leikkaukseen.Saapa nähdä kuinka tämä menee,no, varmaan hyvin.


    • nintsu

      hormoonikierukasta mitään.
      ensimmäinen lähti itestään pois paikoiltaan ja teki kahelle tyypille viiltoja kaveriin.

      • ElliR

        kierukan laitto sattui aivan huimasti. kiloja on laitonjälkeen tullut runsaasti.
        poiskaan en haluaisi otattaa koska menkat on pientä tiputtelua ennen tosi runsaat.
        ei kipuilua, halut hyvät. mutta tuo jatkuva painonnousu.


      • apuva tarvitseva
        ElliR kirjoitti:

        kierukan laitto sattui aivan huimasti. kiloja on laitonjälkeen tullut runsaasti.
        poiskaan en haluaisi otattaa koska menkat on pientä tiputtelua ennen tosi runsaat.
        ei kipuilua, halut hyvät. mutta tuo jatkuva painonnousu.

        Heipsan! Aattelin kysyä täältä kokemuksia Mirenasta, kun en oikein saa varmaa tietoa mistään.

        Elikkäs miulla on nyt 8kk vauva. Ensin söin jälkitarkastuksesta lähtien 3kk minipillereitä ja siirryin sitten heinäkuun 13pvä kierukan "onnelliseksi" käyttäjäksi.. 16pvä alkoi ensimmäiset kuukautiset aluksi todella runsaana, mutta muutaman päivän päästä alkoivat vähentyä. Nyt on 26. vuotopäivä menossa putkeen.. En tiedä voiko sanoa ihan tiputteluksikaan kun siteitä menee useampi päivässä. Pari päivää sitten luulin, että ovat loppumassa, kun vuoto selvästi väheni, mutta alkoikin nyt uudestaan. Onko tällanen normaalia? Olen kolmesti soittanut jo terkkulaan ni aina vastaus on että ekat menkat ja kierukan laitoin jälkeen etenkin saattaa pitkittyä.. Mut mikä on normaalia pitkittymistä? Kipuja ei oo varsinaisesti ollu laiton jälkeen yhtään, selkää jomottaa välillä ja päätä särkee, mut alkaa varmaan hemoglobiiniki olla aika matala..


      • pettynyt___
        apuva tarvitseva kirjoitti:

        Heipsan! Aattelin kysyä täältä kokemuksia Mirenasta, kun en oikein saa varmaa tietoa mistään.

        Elikkäs miulla on nyt 8kk vauva. Ensin söin jälkitarkastuksesta lähtien 3kk minipillereitä ja siirryin sitten heinäkuun 13pvä kierukan "onnelliseksi" käyttäjäksi.. 16pvä alkoi ensimmäiset kuukautiset aluksi todella runsaana, mutta muutaman päivän päästä alkoivat vähentyä. Nyt on 26. vuotopäivä menossa putkeen.. En tiedä voiko sanoa ihan tiputteluksikaan kun siteitä menee useampi päivässä. Pari päivää sitten luulin, että ovat loppumassa, kun vuoto selvästi väheni, mutta alkoikin nyt uudestaan. Onko tällanen normaalia? Olen kolmesti soittanut jo terkkulaan ni aina vastaus on että ekat menkat ja kierukan laitoin jälkeen etenkin saattaa pitkittyä.. Mut mikä on normaalia pitkittymistä? Kipuja ei oo varsinaisesti ollu laiton jälkeen yhtään, selkää jomottaa välillä ja päätä särkee, mut alkaa varmaan hemoglobiiniki olla aika matala..

        Mulla on ollut Mirena -kierukka nyt kaksi kuukautta, ja vähemmän kuin yhden käden sormien verran on ollut päiviä, joina ei vuotaisi paljon, melko paljon, vähän tai hiukan. Kuukautisista ei ole tietoa, koska ne on olleet koko ajan. Aina, kun alan toivoa, että jos tänään ei vuotaisi, vuoto alkaa taas. Imetän vielä 5kk vanhaa tytärtäni, ja siksi suostuin koko härpäkkeeseen. Saa kyllä olla ensimmäinen ja viimeinen kierukka minulla!

        Alan olla kypsä koko vekottimeen ja valmis julistamaan sen vähintään paholaisen keksinnöksi. Kuka haluaa ikuiset kuukautiset, en ainakaan minä!! Seksihaluja ei ole, koska tiedän olevani AINA verinen. Ihan kokonaan tämä ei ole seksielämää silti tuhonnut, mutta kesän kyllä aikalailla pilannut. Vuosisadan hellekesä vaippa housuissa, jeee.

        Täytyy tässä nyt vielä sinnitellä pari kuukautta, jos tilanne helpottaisi, mutta maku on mennyt kierukasta. Kallis kierukka tulee, jos se pitää ennen aikojaan ottaa pois. En varmasti ota enää toista vaan palaan ehkäisyrenkaaseen, vaikka sanoisi terkkatäti mitä kätevyydestä. Mieluummin tässä olisi selibaatissa imettämisen ajan kuin katselisi jatkuvia kuukautisia. Prkle!


      • turhista marinaa
        pettynyt___ kirjoitti:

        Mulla on ollut Mirena -kierukka nyt kaksi kuukautta, ja vähemmän kuin yhden käden sormien verran on ollut päiviä, joina ei vuotaisi paljon, melko paljon, vähän tai hiukan. Kuukautisista ei ole tietoa, koska ne on olleet koko ajan. Aina, kun alan toivoa, että jos tänään ei vuotaisi, vuoto alkaa taas. Imetän vielä 5kk vanhaa tytärtäni, ja siksi suostuin koko härpäkkeeseen. Saa kyllä olla ensimmäinen ja viimeinen kierukka minulla!

        Alan olla kypsä koko vekottimeen ja valmis julistamaan sen vähintään paholaisen keksinnöksi. Kuka haluaa ikuiset kuukautiset, en ainakaan minä!! Seksihaluja ei ole, koska tiedän olevani AINA verinen. Ihan kokonaan tämä ei ole seksielämää silti tuhonnut, mutta kesän kyllä aikalailla pilannut. Vuosisadan hellekesä vaippa housuissa, jeee.

        Täytyy tässä nyt vielä sinnitellä pari kuukautta, jos tilanne helpottaisi, mutta maku on mennyt kierukasta. Kallis kierukka tulee, jos se pitää ennen aikojaan ottaa pois. En varmasti ota enää toista vaan palaan ehkäisyrenkaaseen, vaikka sanoisi terkkatäti mitä kätevyydestä. Mieluummin tässä olisi selibaatissa imettämisen ajan kuin katselisi jatkuvia kuukautisia. Prkle!

        Minulla kierukka auttanut tosi hyvin pms-oireisiin. elämä onkin tällaista! Vuotoja ei ole ollut , alussa vain hieman kipua vasemmalle säteillen kohdusta. Kipulääkkellä kuriin. Pientä verrattuna pms--helvettiin!!! Todella pientä.


      • nööö
        turhista marinaa kirjoitti:

        Minulla kierukka auttanut tosi hyvin pms-oireisiin. elämä onkin tällaista! Vuotoja ei ole ollut , alussa vain hieman kipua vasemmalle säteillen kohdusta. Kipulääkkellä kuriin. Pientä verrattuna pms--helvettiin!!! Todella pientä.

        kiva kuulla et muillekkin tullu aknea...mulla ollu kohta vuoden eka puolivuotta oli aivan karmeaa vuosi vähän väliä mutta sitten tasaantu nyt karmeat alavatsa kivut tuleet???:(((


    • Huimaava

      Hei!
      Laitatin kierukan keväällä. Laitto ei sattunut, ja olin vähän kipeä vain sen päivän. Oikeastaan vain kotiin paluun ajan. Kuukautiset on temppuillut, mut nyt toivottavasti jo jääneet pois.

      Kesällä mulla alkoi kuitenkin omituinen huimaus ja pyörrytys. En ole pyörtynyt. Lääkäri ja neuvolatäti ei usko pyörrytyksen johtuvvan siitä, mutta ajattelin tulla tänne kyselemään onko kenelläkään muulla ollut samanlaista vaivaa. Myöskään valmisteen haittavaikutuksiin ei kuulu pyörrytys.

    • Kassu78

      Heips! Tosi vaikeaa päättää otanko kierrukan ,päätin että otan MUTTA ..mitä enemmän luen toisten kirjotuksia tulee sellanen olo että ei kiitos.Olen pähkäillyt asiaa ja kavereiden kanssa jutellut ,mitä kokemuksia kelläkin on mutta moni asia askarruttaa .Nuorimmainen on melkein 2kk ja ylihuomenna menen lääkärille jälkitarkastukseen joka voi asentaa sen.(kahden ihmisen välistä kanssakäymistä kaipailen ).Eipä ole ekoja menkkoja vielä tullut,johtunee imetyksestä .Mietin että uskallanko antaa JO asentaa vaiko pitääkö odottaa menkkoja .Jos nyt annan laittaa ja menkat eivät ole ehtineet vielä alkamaan niin eivät kai alkaisikaan mutt asennus voisi tehdä sen mahdolliseksi ..toivotonta ja pelokasta jos sattuu (itsellä erittäin kovia jälkisupistuksia jokaisesta lapsesta,siis jos samalla tavalla sattuu).Enkä halua että se "katoaisi sisällä ja joutuisi tähystykseen" saati siten että on "pitkään kipeä"..Voih,mitä ihmettä teen???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe