Alkaa pikku hiljaa kypsyttämään nää tavalliset, rautakaupoissa myytävät poranterät. Heti kun tulee eteen joku suurempi urakka, niin heti on terä tylsänä ja pää kireenä.
Tiedän kyllä, että ammattikäyttöön tarkoitetut terät kestää parhaiten, mutta en viittis kuitenkaan maksaa metalliporan teräsarjasta ihan mitä vaan maltaita. Mitä kohtuuhintaista merkkiä pitäis siis pakkiin hommata, ettei hommat tyssää tykkänään?
Mistä kunnon poranteriä?
7
12260
Vastaukset
- kokemuksia
Halpoihin, noin kymmenen euron poranteräsarjoihin pitäisi liittää varoitus: ei saa käyttää metallin poraamiseen.
Minulla on muutaman vuoden kokemus Dormer-merkkisistä poranteristä kodin remontti- ja askartelukäytössä. Sarja maksoi aikanaan parisataa markkaa, mutta terät ovat yhä kuin uusia. Laatikossa on toistakymmentä metalliporaa yhden ja kymmenen millin väliltä. - sdfd
vähän kallis mutta mun mielestä on huippulaatua ja hinta/laatusuhde on erinomainen vaikka se on bilteman. Kannattaa kokeilla!
Bilteman Tuotenro
20200 39,90 €
PORASARJA 25KPL 1-13MM "PRO"
25 kpl Titaani-pinnoitettua ja täyshiottua (HSS-) pikateräsporaa. Kestävät huomattavasti
pidempään kuin tavalliset pikateräsporat. Sarjaan kuuluu Ø 1 - 13 mm:n poria. Toimitetaan maalatussa peltikotelossa, jossa numeroidut reiät porille 0,5 mm:n välein. - Drilleri
Joo, metalliporanterät on ollu se suurin ongelma. Täytyypä testata ainakin nämä tässä mainitut merkit.
- terien ostoon
Kyllähän ne merkkituotteet on hyviä, mutta usein ylihintaisia, koska brandi maksaa. Viisas ostaa vähintäänkin yhtä laadukkaat tuotteet merkittömänä mikäli mahdollista. Joskus on kyllä pakko ostaa merkkituotteita, kun hinta/laatu-suhteeltaan ei parempia löydy.
Yleensäkin parhaat tuotteet hinta/laatu-suhteeltaan löytää paikallisesta terähuollosta/teriä myyvästä erikoisliikkeestä. Siellä myytävät terät ovat yleensä samoja, mitä he itsekin käyttävät, eli terät ovat ammattilaislaatua. Kyseiset myyjät myyvät teriään pääasiassa teollisuuteen, joten pitäisi kelvata vaativammallekin harrastelijalle. Hienoista logoista ja pakkauksista voi joutua tinkimään, mutta saa varmasti hinta/laatu-suhteeltaan parhaat tuotteet.
Tinkimisestä puheenollen, yritykset ovat yleensä pieniä ja myyjänä itse yrittäjä, joten tinkiminen kannattaa.
- jönsis
Itsellä on positiivisia kokemuksia Alpenin poranteristä.
Teriä myy ainakin IKH-liikkeet- Myy myös
Teriään yksittäi, eli ei tarvitse ostaa koko sarjaa jos tarvitsee vain yhden koon teriä.
Eivät ole järkyttävän halpoja. - Vaari 49
Myy myös kirjoitti:
Teriään yksittäi, eli ei tarvitse ostaa koko sarjaa jos tarvitsee vain yhden koon teriä.
Eivät ole järkyttävän halpoja.Teollisuuspalveluilta löytyy yleensä monta hintatasoa joskin kotona on konepajalaadut kysymällä myyjältä vaihtoehtoja. Itse sain 30 mm terän noinpuolella rahalla enkä ottanut halvinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789