Käynnissä olevan Tekniikan Maailman talvitestin lämpimin auto oli uusi ladattava Toyota Prius

Anonyymi-ap

"Kovalla pakkasella tehdyissä maantiekokeissa autojen sisällä olevat anturit osoittivat, että lämpimin oli hybridi Toyota Prius, jonka sisälämpötila nousi 32 asteen pakkasessa keskimäärin +28 asteeseen ja reilun 20 asteen pakkasella keskimäärin yli +30 asteeseen."

Yllä oleva on leike Tekniikan Maailmasta

https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2024-teslassa-kuskille-tuli-niin-kuuma-etta-han-riisui-paitansa-mutta-onko-teslassa-testien-paras-lammityslaite/

83

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Lapissa, Kemijärvellä ja Savukoskella on kaikkein eniten Toyotia eli kolmasosa autoista?

      Ketjun aloituksessa on vastaus yhdeltä Toyotan alueelta tuohon kysymykseen.

      Laatu ja luotettavuus kovissa oleissa ovat muut vastaukset.

      • Anonyymi

        Takajalkatila oli kaikkein lämpimin ja autotoimittajat väittivät, että takana matkustaville ei ole lämpösuuttimia. Eivät kehdanneet vilkaista etupenkkien alle.


      • Anonyymi

        Näinhyvin se asia oli aiemminkin kun Corolla oli mukana talvivertailussa:

        Tekniikan Maailman mukaan Corolla sai täyden kympin arvosanat hallittavuudesta ja vielä tärkeämpänä lämmityslaitteesta. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen. Kokonaisuutena Tekniikan Maailma totesi Corollan olevan hieno talviauto.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5


      • Anonyymi

        Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

        "Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

        "Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kaikkialla vain Toyotan ylivoimaisesta laadusta, luotettavuudesta ja muotoilusta kertovia ylistäviä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla vain Toyotan ylivoimaisesta laadusta, luotettavuudesta ja muotoilusta kertovia ylistäviä juttuja.

        Entä ne jutut missä kerrotaan Toyotan hybridin ongelmasta kun eivät tahdo käynnistyä pakkasilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ne jutut missä kerrotaan Toyotan hybridin ongelmasta kun eivät tahdo käynnistyä pakkasilla?

        Ongelmia on, ja pahoja.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmia on, ja pahoja.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Toyotan omapoika on menettänyt taas mielensä hallinnan ja spämmää samaa väärinkäyttö tapausta jo kymmeniä kertoja parin päivän sisään.
        Ei Toyotan ongelmat miksikään muutu, vaikka TM: testaajat tekivät virheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ne jutut missä kerrotaan Toyotan hybridin ongelmasta kun eivät tahdo käynnistyä pakkasilla?

        Toyotassa muka talviautoiluongelmia ... elä naurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ne jutut missä kerrotaan Toyotan hybridin ongelmasta kun eivät tahdo käynnistyä pakkasilla?

        Se on siellä Törhön autoliikkeessä keksitty juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa muka talviautoiluongelmia ... elä naurata.

        Mikäs auto se oli jonka jarrut petti 15 asteessa? Onko jo korjattu tälle vuodelle?

        Siinä ei lämmitintä tarvita kun hiki pukkaa pintaan kun yrittää turhaan polkea jarrua tasoristeykseen tullessa.


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä on noin kuumasta matkustamosta?
      Talvella ei kuitenkaan kukaan lähde shortseissa ja paidassa liikenteeseen ja kesälläkin autoa mieluummin jäähdytetään lähemmäs +23 asteiseksi.
      Mutta pitäähän Teron yrittää edes jostain kaivaa mielestään hyviä asioita Toyotasta kun oikeat asiat on kovin vähissä.

      • Anonyymi

        Olet näköjään ymmärtänyt vertailun täysin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään ymmärtänyt vertailun täysin väärin.

        No valista ja kerro minulle sitten miten tuo mahdollisimman suuri lämpötila on tärkeää. Minusta tasainen ja kohtuullisen nopea lämpeneminen on paljon tärkeämpää. Toisaalta istuinlämmitys on todella tärkeä ja ratinlämmitys todella mukava lisä josta en luovu helpolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No valista ja kerro minulle sitten miten tuo mahdollisimman suuri lämpötila on tärkeää. Minusta tasainen ja kohtuullisen nopea lämpeneminen on paljon tärkeämpää. Toisaalta istuinlämmitys on todella tärkeä ja ratinlämmitys todella mukava lisä josta en luovu helpolla.

        Sen ratinlämmityksen saa honda kivikkiin 50000 eurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No valista ja kerro minulle sitten miten tuo mahdollisimman suuri lämpötila on tärkeää. Minusta tasainen ja kohtuullisen nopea lämpeneminen on paljon tärkeämpää. Toisaalta istuinlämmitys on todella tärkeä ja ratinlämmitys todella mukava lisä josta en luovu helpolla.

        Munun uudessa Priuksessani ainakin on ratin lämmitys ja ratti lämpenee hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No valista ja kerro minulle sitten miten tuo mahdollisimman suuri lämpötila on tärkeää. Minusta tasainen ja kohtuullisen nopea lämpeneminen on paljon tärkeämpää. Toisaalta istuinlämmitys on todella tärkeä ja ratinlämmitys todella mukava lisä josta en luovu helpolla.

        Sekä Priuksen Style- että Premium-malleissa on ratin lämmitys ja Premium-mallissa todella tehokkaat istuinlammitykset ja myös takapenkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munun uudessa Priuksessani ainakin on ratin lämmitys ja ratti lämpenee hetkessä.

        Kokeilepa uudelleen lämpiääkö yläkehältä ja alakehältä – ei lämpiä. Oikeissa autoissa lämpiää koko ratti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Priuksen Style- että Premium-malleissa on ratin lämmitys ja Premium-mallissa todella tehokkaat istuinlammitykset ja myös takapenkillä.

        Säästömallin ratinlämmitys kun lämpiää vain osittain, siis tyypillistä Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Priuksen Style- että Premium-malleissa on ratin lämmitys ja Premium-mallissa todella tehokkaat istuinlammitykset ja myös takapenkillä.

        Juu ja ahdas pikkukippo maksaa silloin yli 50ke, on se valtava hinta Toyotan pikkukiposta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa uudelleen lämpiääkö yläkehältä ja alakehältä – ei lämpiä. Oikeissa autoissa lämpiää koko ratti.

        Tyypillinen tollokuski joka pitää ratista kiinni klo. 6 ja 12 asennoissa. Teikäläisillä se lippalakkipää rötköttää keskellä autoa vastaan tullessa, veltto selkä kai tai jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja ahdas pikkukippo maksaa silloin yli 50ke, on se valtava hinta Toyotan pikkukiposta.

        Style maksaa 44.000, joten taas valehtelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Style maksaa 44.000, joten taas valehtelit.

        Hinnat alkaen setämies versio, no se on nolo.
        Kunnon varusteilla ja muilla välttämättömyyksillä hinta kohoaa reilusti yli 50ke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen tollokuski joka pitää ratista kiinni klo. 6 ja 12 asennoissa. Teikäläisillä se lippalakkipää rötköttää keskellä autoa vastaan tullessa, veltto selkä kai tai jotain.

        Kuka niin on sanonut, että pitää kiinni ylä- tai alakehältä?
        Kun olet autoinesi missä tahansa, jossa joudut kääntymään jyrkästi, joudut tojon osittain toteutetusta "lämmitetystä" ohjauspyörästä ottamaan kiinni sen kylmästä osasta. Tai jos haluat välttää kylmää ratin osaa, joudut kiinnittämään siihen erityistä huomiota, joka on pois muusta havainnoinnista.
        Tojo tekee näitä varustelistaa pidentäviä puolivalmisteita laajemminkin. Esimerkkinä vaikka "lämmitettävä tuulilasi", joka lämpiää vain alareunasta lasinpyyhkimien kohdalta. Täysin hyödytön ominaisuus kun erittäin tarpeellinen pissapojan suuttimien lämmitys kuitenkin puuttuu. Sitä Toyota ei ole keksinyt vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat alkaen setämies versio, no se on nolo.
        Kunnon varusteilla ja muilla välttämättömyyksillä hinta kohoaa reilusti yli 50ke.

        Mikä on setämies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat alkaen setämies versio, no se on nolo.
        Kunnon varusteilla ja muilla välttämättömyyksillä hinta kohoaa reilusti yli 50ke.

        Ostin 3v vanhan, 47K ajetun ex.leasing MB GLC bensahybridin kahden vuoden tehdastakuulla Saksasta näkemättä autoa. Auto toimitettiin laivalla Helsinkiin. Veroineen ja konsultti / kuskauspalveluineen se tuli maksamaan 46 300€ (hybridien autoveroprosentti laski 2019 ja vero menee käyttöönottovuoden mukaan).

        Autossa on sähkökoukku, lasikatto, täysnahkasisutus, keinonahalla verhoiltu kojelauta, musta sisäkatto, musta tammiviilu sen ikävän kiiltävän muovin sijaan, kaikki apuhärpäkkeet erilaisista vahdeista etäisyyden mukaan säätyvään vakionopeudensäätimeen. Auto pysyy hyvin kaistalla kun kaistamerkinnät ovat näkyvissä vaikka kädet irroittaa ratista. Tosin jossain vaiheessa se rupeaa piipittämään. Vakionopeudensäätimellä on mukavaa körötellä jonossa ja se pysäyttää tarvittaessa auton ja lähtee uudestaan liikkeelle liikenteen mukana. Käytän vakionopeudensäädintä myös regeneratiiviseen jarruttamiseen. Auto oli täysin virheetön, ei ensimmäistäkään kiveniskemää (nyt on) ja myyjän puolesta juuri huollettu ja katsatettu. Ainoa miinus oli talvirenkaiden puute, jotka nekin tilasin Saksasta aluvanteineen ja paineantureineen (pohjoismaiset Michelin X-Ice Snow kitkat).

        Eli Priuksen hinnalla voit ajaa hyvin varustetulla vähän käytetyllä plugari Mersulla hieman vaivaa näkemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään ymmärtänyt vertailun täysin väärin.

        Paras on se nopeimmin käyttölämpöiseksi lämpiävä sisätila, mahdollisimman tasainen lämpötila koko matkustamossa ja puhtaana pysyvät lasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munun uudessa Priuksessani ainakin on ratin lämmitys ja ratti lämpenee hetkessä.

        Ei lämpeä sununkaan Priuksen ratti koko kehältään, koska tojo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin 3v vanhan, 47K ajetun ex.leasing MB GLC bensahybridin kahden vuoden tehdastakuulla Saksasta näkemättä autoa. Auto toimitettiin laivalla Helsinkiin. Veroineen ja konsultti / kuskauspalveluineen se tuli maksamaan 46 300€ (hybridien autoveroprosentti laski 2019 ja vero menee käyttöönottovuoden mukaan).

        Autossa on sähkökoukku, lasikatto, täysnahkasisutus, keinonahalla verhoiltu kojelauta, musta sisäkatto, musta tammiviilu sen ikävän kiiltävän muovin sijaan, kaikki apuhärpäkkeet erilaisista vahdeista etäisyyden mukaan säätyvään vakionopeudensäätimeen. Auto pysyy hyvin kaistalla kun kaistamerkinnät ovat näkyvissä vaikka kädet irroittaa ratista. Tosin jossain vaiheessa se rupeaa piipittämään. Vakionopeudensäätimellä on mukavaa körötellä jonossa ja se pysäyttää tarvittaessa auton ja lähtee uudestaan liikkeelle liikenteen mukana. Käytän vakionopeudensäädintä myös regeneratiiviseen jarruttamiseen. Auto oli täysin virheetön, ei ensimmäistäkään kiveniskemää (nyt on) ja myyjän puolesta juuri huollettu ja katsatettu. Ainoa miinus oli talvirenkaiden puute, jotka nekin tilasin Saksasta aluvanteineen ja paineantureineen (pohjoismaiset Michelin X-Ice Snow kitkat).

        Eli Priuksen hinnalla voit ajaa hyvin varustetulla vähän käytetyllä plugari Mersulla hieman vaivaa näkemällä.

        Juu pääsee Mersulla korjaamolle. Vikaa piisaa, ja vielä kötöstys-sakuhybridi. Ne ei osaa tehdä hybridiä, Toyota osaa.


    • Anonyymi

      No mutta! Eikös nämä Teknarin testit ole aina olleet Volkkarin maksamia? Miten nyt, kuka nyt on maksanut?

    • Anonyymi

      Noinko oli taas tojo paras?

      • Anonyymi

        Tuskin, joskus ovat pärjänneet lämmityslaitteiden avulla ja silloinkin kun puhutaan lämpötiloista joita ei kukaan käytä, eli yli +23 asteista ja pienestä erosta miten nopeasti lämpö nousee +15-+23 välillä. Kyllä jo +15 on hyvä lämpötila mihin kaikkien lämmöt nousee nopeasti ja +18- +20 vaatikin jo riisuutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin, joskus ovat pärjänneet lämmityslaitteiden avulla ja silloinkin kun puhutaan lämpötiloista joita ei kukaan käytä, eli yli 23 asteista ja pienestä erosta miten nopeasti lämpö nousee 15- 23 välillä. Kyllä jo 15 on hyvä lämpötila mihin kaikkien lämmöt nousee nopeasti ja 18- 20 vaatikin jo riisuutumista.

        Siinä on hyvä osoitus sinun ymmärryksestäsi ja pelkällä lämpimyydellä ei vertailuja voiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on hyvä osoitus sinun ymmärryksestäsi ja pelkällä lämpimyydellä ei vertailuja voiteta.

        Mitä tarkoitat: "pelkällä lämpimyydellä"? Kun on kaikki muutkin ominaisuudet paremmin ja ylitse muiden niin silloin piikkipaikka on taattu niinkuin Toyotalle on päässyt käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat: "pelkällä lämpimyydellä"? Kun on kaikki muutkin ominaisuudet paremmin ja ylitse muiden niin silloin piikkipaikka on taattu niinkuin Toyotalle on päässyt käymään.

        Lämpimyydellä on vain pieni vaikutus loppupisteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimyydellä on vain pieni vaikutus loppupisteisiin.

        Varsinkin, kun Tesla lämpeni nopeammin, vaikkei saavuttanutkaan saunalämpötiloja. Nopeus on tässä parempi ominaisuus, kuin korkein lämpötila lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin, kun Tesla lämpeni nopeammin, vaikkei saavuttanutkaan saunalämpötiloja. Nopeus on tässä parempi ominaisuus, kuin korkein lämpötila lopussa.

        Et tainnut tutkia kuvaajaa huolella. Ainoastaan Teslan katto lämpeni nopeammin. Jalkatiloissa ja keskiarvossa se oli hitaampi ja kylmempi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojo tuli liukumäkeä perse edellä alas. Loistava talviominaisuus.

    • Anonyymi

      Koeajoin Priuksen ja se kulki uskomattoman hyvin syvässä lumessa, vaikka ei ole neliveto

    • Anonyymi

      Minulla ei ole autoa riesanani ja silloin kun autoa tarvitsen ylettömän päihtymykseni vuoksi tullessani kapakasta kotiin, muistan aina taksijonosta tarkistaa ettei auto ole Toyota. Pienessä kotikaupungissani ei onneksi ole takseina kuin länsiautoja ja Kiat ym. eivät ole länsiautoja vaikka toyyyyyotististit muuta vannoittavatkin. Oliko amispojille outo sana? Kuten Jörn Donnerkin eläessään sanoi; Lukeminen kannattaa aina! Siis muitakin kuin Toyyyyotan mainoksia.

      • Anonyymi

        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. Taksi jää välille mutta eipä tuo teikäläistä alkoholistia haitanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. Taksi jää välille mutta eipä tuo teikäläistä alkoholistia haitanne.

        Ilman saksalaisia sinäkin ajaisit nyt Ladalla, runkku, ja olisit nyt Ukrainassa murhaamassa siviilejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman saksalaisia sinäkin ajaisit nyt Ladalla, runkku, ja olisit nyt Ukrainassa murhaamassa siviilejä.

        Ilman saksalaisia, impotentti, maamme olisi vauras ja maapinta-alaa reilusti enemmän. Elinkeinorakenteemme olisi monipuolisempi eikä olisi ollut suomettumisia sun muita.


    • Anonyymi

      Luepa vielä sotahistoriaa miten japsit raiskaivat ja kiduttivat miehittämiään Tyynenmeren kansoja. Siellä japseja vihataan vieläkin yli kaiken. Siinä sinun ihannoimasi kansa ja sen humaanit uroteot. Jos kohtaisimme en olisi sinua kohtaan yhtään sen armeliaampi, mitä japanilaiset olivat muita vinosilmiä kohtaan. Niks naks!

      • Anonyymi

        Onneksi sakemannit olivat kuin enkeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sakemannit olivat kuin enkeleitä.

        Suomen Lappi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sakemannit olivat kuin enkeleitä.

        Miksi ne japanilaisia ydinpommitti? Japanilaisethan ovat kaikki reiluja heppuja ja iloisia veikkoja! Ja niiiin LUOTETTAVIA!


    • Anonyymi

      Tähän autooni olen kyllä todella tyytväinen. Testejä en niin seuraa mutta jotenkin vaan pidän kaikesta ja tunteesta että kaikki toimii pitkään hyvin. Kaverin iso bmw on hiukan laadukkaamman tuntuinen mutta kait yli 100000€ auto täytyykin olla hiukan parempi mutta ikinä koskaan en ottaisi semmoista bmwtä riesaksi,on korjattu usein jo. Toyota on paras! Niin ja lämmin.

      • Anonyymi

        "kaikki toimii pitkään hyvin", tuo kertoo suuresta ja sokeasta uskosta jos etukäteen "tuntee" uutuusmallista tuon.
        Ja tuo Bemu tarina vielä vakuudeksi huonosta keksitystä tarinasta.
        Etkö vieläkään ole oppinut ettei noissa jutuissa kannata liioitella ja valehdella liikaa, menee aina uskottavuus.


    • Anonyymi

      Kaikissa koeajoissa kehutaan ja ylistetään tätä Priusta. Googleta,

      • Anonyymi

        Onko noin, ei kai nyt sentään.
        Ensitesteissä autoja poikkeuksetta kehutaan kun toimittajat pääsevät ulkomaille täyden ylläpidon iloihin ilmaiseksi ja annetaan ajaa 10 minuuttia ja sitten annetaan mainosteksti joka "olisi kiva, että huomioisitte nämä sanat" kun arvioitte auton.

        Odotellaan näitä vertailutestejä ja sitten vasta voimme nähdä missä Priuksen taso on.
        Ruosteenestokäsittelyä tuskin löytyy ja ainakin sisusta on muovinen, mittaristo jää piiloon ratin taakse, takatilat surkeat, ei juurikaan tavaratilaa, lataus ominaisuudet puutteelliset ja hitaat, näistäkin on kerrottu, mutta Toyota lasien takaa nekin unohtuu helposti, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin, ei kai nyt sentään.
        Ensitesteissä autoja poikkeuksetta kehutaan kun toimittajat pääsevät ulkomaille täyden ylläpidon iloihin ilmaiseksi ja annetaan ajaa 10 minuuttia ja sitten annetaan mainosteksti joka "olisi kiva, että huomioisitte nämä sanat" kun arvioitte auton.

        Odotellaan näitä vertailutestejä ja sitten vasta voimme nähdä missä Priuksen taso on.
        Ruosteenestokäsittelyä tuskin löytyy ja ainakin sisusta on muovinen, mittaristo jää piiloon ratin taakse, takatilat surkeat, ei juurikaan tavaratilaa, lataus ominaisuudet puutteelliset ja hitaat, näistäkin on kerrottu, mutta Toyota lasien takaa nekin unohtuu helposti, vai mitä?

        Lue tuhansien maailman lehtien ja kuluttajajärjestöjen ylistykset uudesta Priuksesta, äläkä valehtele.


    • Anonyymi

      Polttis motor luulisi tuottavan hukkalämpöä ihan riittävästi jopa toyotassa?🤡

      • Anonyymi

        Ei näköjään tuota muissa kuin Toyotassa.


    • Anonyymi

      Tottahan -28 pakkasilla pitää matkustamo saada vähintään +30 lämpöön. Tuo on ihan tärkein ja hyödyllisin asia mitä maailmassa olla voi.

      • Anonyymi

        Se on katsos, vara on viisautta ja etenkin pelivara jos on pelimies. Onko perää että vikavagen tarjoaa vain kylmää kyytiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on katsos, vara on viisautta ja etenkin pelivara jos on pelimies. Onko perää että vikavagen tarjoaa vain kylmää kyytiä?

        Riittävä lämmitys riittää, kaikki muu on turhaa. Olisi Toyota panostanut ennemmin vaikka ruosteenestokäsittelyyn tai parempaan elektroniikkaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähkö ja Toyotan lämmönvaihdin antavat hyvät lämmöt.


    • Anonyymi

      Pian tulee koko talvivertailun tulokset.

      • Anonyymi

        Koeajossani tuo Prius lämpeni uskomattoman nopesti ja istuinlämmittimet alkoivat heti kuumottaa takapuolta. Kulki myös paksussa lumessa paremmin kuin neliveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajossani tuo Prius lämpeni uskomattoman nopesti ja istuinlämmittimet alkoivat heti kuumottaa takapuolta. Kulki myös paksussa lumessa paremmin kuin neliveto.

        Nyt on jutut kuin Putinin esikunnalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jutut kuin Putinin esikunnalla!

        Minakin ole koeajanut tuon auton ja tilannut. Tuo teksti on totta joka sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jutut kuin Putinin esikunnalla!

        Tuo voi pitää Toyotan nelivetoon. Toyotan neliveto on sellainen kun etuvetoisen auton takapyörille lisätään akkuporakoneen moottori. Se saattaa toimia liikkeellelähtö avustimena.


    • Anonyymi

      Prius on tällä hetkellä Tekniikan Maailman talvitestissä kuudentena ja Toyotan vahvimmat osa-alueet kuten lämpiävyys ja hallittavuus puuttuvat tuloksista. Prius tulee nousemaan kärkikahinoihin.

    • Anonyymi

      Siinä näette! Passaa autoksi myös pohjoiseen. Ilmankos poroisännillä on Toyotaa.

    • Anonyymi

      Ei auta lämppäri, kun akku on tyhjä, auto on kuollut ja auton ovet ei edes avaudu kuin mekaanisella avaimella.

      • Anonyymi

        Mitähän sinäkin horiset.


    • Anonyymi

      Upea ja kuuma auto tuo Prius.

      • Anonyymi

        Testin puolivälin raportissa Prius on 6. ja alussa on kaikki ajamiseen liittyvät osa-alueet testattuna, eli jääkäytännössä lämmityslaitteen varaan nouseeko sijoitus. Tosin oikeassa elämässä se "ylikuuma" matkustamo ei ole lainkaan kiva juttu ja on hyödytön.


    • Anonyymi

      Montako kilometriä sillä päästiin Lapissa pelkällä sähköllä?

      • Anonyymi

        Ei mitattu, kun ei kulje pakkasella pelkällä sähköllä. Mitä tuollaisella autolla tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitattu, kun ei kulje pakkasella pelkällä sähköllä. Mitä tuollaisella autolla tekee?

        Voi kuvitella ajavansa sähköautolla.


      • Anonyymi

        Kulkee sähköllä siihen asti kun pakkasta on eneintään miinus 10 astetta. Se on erittäin järkevä ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulkee sähköllä siihen asti kun pakkasta on eneintään miinus 10 astetta. Se on erittäin järkevä ratkaisu.

        Onhan se mahtavaa, kun lataa 4 tuntia, niin voi ajaa puoli tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se mahtavaa, kun lataa 4 tuntia, niin voi ajaa puoli tuntia.

        Kun lataa neljä tuntia niin voi ajaa 80 km sähköllä. Tiedän kun omistan.


    • Anonyymi

      Onpas vaan Toyota, onpas vaan kuuma.

      • Anonyymi

        Toyota on tällä hetkellä talvitestissä kuudentena ja kaikki Toyotan parhaimmat osa-alueet ovat testaamatta. Toyota ottaa yhden kolmesta kärkipaikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tällä hetkellä talvitestissä kuudentena ja kaikki Toyotan parhaimmat osa-alueet ovat testaamatta. Toyota ottaa yhden kolmesta kärkipaikasta.

        Ja niinhän siinä taas kävi, että Toyota kiri lopussa ja pääsi kunniakkaalle viidennelle sijalle. Edellä olivat vain BMW, Mercedes, Volkswagen ja Tesla.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe