onks nois yleensä vaihdelaatikos klappia? Kun omassa huomaa klapin jos ajelee vaik ykkösellä ja painaa vähän kaasua ja sit kaasu pois ni välys on aikast suuri..!!??
900 cbr rr -93
6
954
Vastaukset
- jakari
Tarkastas vaimenninkumit takalätkän alta. Omassa CBR:ssä sama vaiva joka loppui kun vaihdoin ko.gummit
- chris
Kyllä kaikissa pyörissä jonkun verran klappia on. Vertaa toiseen pyörään.
- Nimetön
En tiedä klapeista,mutta mun -95 bladessa kun paikallaan pistää ykkösen sisään se kolahtaa melko lujaa ja kun päästää kytkimestä ja antaa kaasua niin liikkeelle lähtiessä kuuluu lootasta pieni ylimääräine kolahdus,kuuluuko bladen lootaan vai ei? ainakaan mun edellisessä cbr 600:sessa ei sellasta ollu...
- chris
Nimetön kirjoitti:
En tiedä klapeista,mutta mun -95 bladessa kun paikallaan pistää ykkösen sisään se kolahtaa melko lujaa ja kun päästää kytkimestä ja antaa kaasua niin liikkeelle lähtiessä kuuluu lootasta pieni ylimääräine kolahdus,kuuluuko bladen lootaan vai ei? ainakaan mun edellisessä cbr 600:sessa ei sellasta ollu...
Erityisesti ykköstä pesään laitettaessa kuuluu kolahdus, koska prätkien vaihdelaatikossa ei ole synkronointia. Eli vaihteensiirtäjä siirtää rattaan hammaslukituksen vieressä olevaan rattaaseen. Liikkeelle lähdettäessä ei pitäis enää kolahduksia kuullua. Tarkista pykälä silmässä ja takapyörää edestakaisin liikuttamalla missä väljät on. Käy tällä tavalla kaikki vaihteet läpi.
Eli seuraavat kohdat:
- löytyykö ylimääräistä klappia vetopyörästössä ( vaatii eturattaan kannen irroittamisen)
- ketjut, onko mahdollisesti liian löysällä / venenyt epätasaisesti.
- Takarattaan vaimennuskumit
- Jos kytkin kulunut tai mahd. muuta vikaa, niin sieltäkin saattaa ylimääräisiä kolahduksia kuulua. - honda
Kyl siin on enemmän klappia ku pitäis olla.. Ja takarattaan vaimennuskumit oon kattonu. Eturatastakin oon heilutellu ja tuntuis et klappi tulis sieltä.??
- chris
honda kirjoitti:
Kyl siin on enemmän klappia ku pitäis olla.. Ja takarattaan vaimennuskumit oon kattonu. Eturatastakin oon heilutellu ja tuntuis et klappi tulis sieltä.??
Pyörässä välykset kertaantuu. On välystä kampiakselin ja kytkimen välillä ja sitten tulee vaihteistosta vielä lisää välystä. Eli kyllä klappi on aika iso loppupäässä. En usko että sulla on syytä huoleen. Kiihdytä reilusti joka vaihteella ja vaihda isompaan. Samoin käytä kunnolla moottorijarrutusta. Älä käytä vaihteistoa on off tyyliin, koska rakenne ei siitä tykkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803