koliikki

nimetön

meillä vauva kolmen viikon ikäinen. vajaan 2 viikon ikäisenä itkut alkoivat. ensin luultiin ja toivottiin että ne johtuivat minun lääkekuurista. meillä kokeiltiin ensin maitohappobakteereja, mutta ei hyötyä ja nyt kahden päivän ajan ollaan käytetty cuplaton-tippoja ja on ollut ainakin vähän apua. vielä pari päivää sitten iltaitku oli todella kovaa huutoa ja vauva veti itsensä suoraksi ja jäykistyi ja kädet teki pakon omisia liikkeitä. surulla myönnyttävä että pienellä on koliikki, vaikka viimeiseen yritti uskotella muuta. Nyt haluaisin kokeilla vyöhyketerapiaa, koska olen kuullut monilta että on auttanut. Mihin minun täytyy ottaa yhteyttä? Osaavatko neuvolassa kertoa vyöhyketerapiasta?

18

14880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä

      tai puhelinluettelosta paikkakuntasi hierojia/vyöhyketerapeutteja, heistä varmaan joku osaa neuvoa kuka on erikoistunut lasten koliikkiin ja sen vyöhyketerapiaan. Näin ainakin me löysimme paikkakuntamme vyöhyketerapeutin. Neuvolassakin ehkä osaavat neuvoa...

      • Äippä-76

        löydettiin puhelinluettelosta.
        Neuvolassa eivät saa mainostaa ketään tiettyä, mutta voivat neuvoa mistä etsiä.
        Kannattaa soitella eri paikkoihin ja kysellä kuinka kauan ovat tehneet ko. hoitoa ja vertailla hintoja ja osa voivat käydä kotonakin hieromassa (kotikäynniestä saattavat periä enemmän, mutta on vauvalla ehkä helpompi rentoutua kotona).
        Sitten kun löytää sopivan henkilön, niin kysy samalla opastusta, jotta voi kokeilla itsekin.
        Meillä kävi 2x kotona (sen jälkeen muutamia kertoja hieroin itse ja auttoi) ja opasti ilman kyselyä, liekkö huomasi, että katsoin tarkasti toimintaa :)
        Yleensä hoitoihin tarvitaan 2-4x että tulokset näkyvät. On varmasti kokeilun arvoista!


      • jatkoit
        Äippä-76 kirjoitti:

        löydettiin puhelinluettelosta.
        Neuvolassa eivät saa mainostaa ketään tiettyä, mutta voivat neuvoa mistä etsiä.
        Kannattaa soitella eri paikkoihin ja kysellä kuinka kauan ovat tehneet ko. hoitoa ja vertailla hintoja ja osa voivat käydä kotonakin hieromassa (kotikäynniestä saattavat periä enemmän, mutta on vauvalla ehkä helpompi rentoutua kotona).
        Sitten kun löytää sopivan henkilön, niin kysy samalla opastusta, jotta voi kokeilla itsekin.
        Meillä kävi 2x kotona (sen jälkeen muutamia kertoja hieroin itse ja auttoi) ja opasti ilman kyselyä, liekkö huomasi, että katsoin tarkasti toimintaa :)
        Yleensä hoitoihin tarvitaan 2-4x että tulokset näkyvät. On varmasti kokeilun arvoista!

        hieromista itse? Mie olen nyt hieronut vyöhyketerapian käyntien jälkeen 3½ viikkoa joka päivä ja olen miettinyt joko uskaltaisi alkaa harventamaan/lopettaa. Neiti kun alkaa pikkuhiljaa oppia liikkuumaan, ei enää oikein pysy paikoillaan ja hierominen käy jo hieman hankalaksi... ;)


      • Äippä-76
        jatkoit kirjoitti:

        hieromista itse? Mie olen nyt hieronut vyöhyketerapian käyntien jälkeen 3½ viikkoa joka päivä ja olen miettinyt joko uskaltaisi alkaa harventamaan/lopettaa. Neiti kun alkaa pikkuhiljaa oppia liikkuumaan, ei enää oikein pysy paikoillaan ja hierominen käy jo hieman hankalaksi... ;)

        hieroin ehkä 2viikkoa, en enään muista on aika kauan aikaa jo tuosta...
        Sepä se just on, kun ne alkaa liikkuun ja tulee muuta mielenkiintoista huomattua ympärillä :)
        Mutta huomasin, että oma hierontakin auttoi.
        Hieroja sanoi mulle, että suunnilleen samaan aikaan iltapäivästä kun hieroo joka päivä tai miten tarvetta tuntuu.
        Että ei niinku aamulla ja toisena päivänä illalla.
        Yleensähän koliikki huudot osuu iltaan niin silloin hyvä aika hieroa iltapäivällä.
        Hieromisen voi lopettaa, kun oireetkin vähenee vaikka pikkuhiljaa jos tuntuu ettei uskalla kertaheitolla heittää pois.
        Tai voihan sitä tehdä isoksikin asti, jos malttavat pysyä aloillaan ja nauttivat siittä :)
        Kokeile rohkeasti!


      • sitten
        Äippä-76 kirjoitti:

        hieroin ehkä 2viikkoa, en enään muista on aika kauan aikaa jo tuosta...
        Sepä se just on, kun ne alkaa liikkuun ja tulee muuta mielenkiintoista huomattua ympärillä :)
        Mutta huomasin, että oma hierontakin auttoi.
        Hieroja sanoi mulle, että suunnilleen samaan aikaan iltapäivästä kun hieroo joka päivä tai miten tarvetta tuntuu.
        Että ei niinku aamulla ja toisena päivänä illalla.
        Yleensähän koliikki huudot osuu iltaan niin silloin hyvä aika hieroa iltapäivällä.
        Hieromisen voi lopettaa, kun oireetkin vähenee vaikka pikkuhiljaa jos tuntuu ettei uskalla kertaheitolla heittää pois.
        Tai voihan sitä tehdä isoksikin asti, jos malttavat pysyä aloillaan ja nauttivat siittä :)
        Kokeile rohkeasti!

        vähentämään, koliikki oireet nimittäin on kyllä hävinneet. Ja omastakin hieronnasta selvästi apua. Mutta en taida uskaltaa heittää kerralla pois... ;)


      • Äippä-76
        sitten kirjoitti:

        vähentämään, koliikki oireet nimittäin on kyllä hävinneet. Ja omastakin hieronnasta selvästi apua. Mutta en taida uskaltaa heittää kerralla pois... ;)

        kun ei uskalla.
        Huutoa jos on kuunnellut pitkään, niin tulee pelko et jos tulee uudelleen.

        Meillä esikoisella oli koliikki ja toisen kanssa ei ollut muuta kuin pientä kitinää ennen yöunille menoa, niin kyllä sitä oli itse jännitystilassa, että koska muuttuu huudoksi ja tutkaili vauvaa et onko normaalia kitinää vai joko nyt taas tällänkin.
        Koliikista voi jäädä ikuinen pelkotila vanhemmille.
        Vieraan lapsen huuto ei tunnu niin pahalta kuin oman lapsen, joka on niin hermoja riipaisevaa.

        Zemppiä sulle, kyllä se on jo ohi, oman mielenrauhan vuoksi tee silleen pikkuhiljaa :)


      • äipäkkä
        jatkoit kirjoitti:

        hieromista itse? Mie olen nyt hieronut vyöhyketerapian käyntien jälkeen 3½ viikkoa joka päivä ja olen miettinyt joko uskaltaisi alkaa harventamaan/lopettaa. Neiti kun alkaa pikkuhiljaa oppia liikkuumaan, ei enää oikein pysy paikoillaan ja hierominen käy jo hieman hankalaksi... ;)

        Auttoi jo ekasta kerrasta, kävin kolmesti ja sain hierontaohjeet kotiin.
        Sitä ennen kokeilin kuplaton tippoja ja maitohappopakteereja ei mitään hyötyä.
        Käy ihmeessä kokeilemassa, olen myös kuulut että jos lapsella on allergia ei vyöhyketerapia auta?


      • ilta
        Äippä-76 kirjoitti:

        kun ei uskalla.
        Huutoa jos on kuunnellut pitkään, niin tulee pelko et jos tulee uudelleen.

        Meillä esikoisella oli koliikki ja toisen kanssa ei ollut muuta kuin pientä kitinää ennen yöunille menoa, niin kyllä sitä oli itse jännitystilassa, että koska muuttuu huudoksi ja tutkaili vauvaa et onko normaalia kitinää vai joko nyt taas tällänkin.
        Koliikista voi jäädä ikuinen pelkotila vanhemmille.
        Vieraan lapsen huuto ei tunnu niin pahalta kuin oman lapsen, joka on niin hermoja riipaisevaa.

        Zemppiä sulle, kyllä se on jo ohi, oman mielenrauhan vuoksi tee silleen pikkuhiljaa :)

        ilman hierontaa... ja ilman itkuja on jo nukkumassa ;)


      • Äippä-76
        ilta kirjoitti:

        ilman hierontaa... ja ilman itkuja on jo nukkumassa ;)

        Siinäs näit! :D
        Turhaa jännitit :)
        Kyllä se on loppunu kokonaan.


      • tarinalle
        Äippä-76 kirjoitti:

        Siinäs näit! :D
        Turhaa jännitit :)
        Kyllä se on loppunu kokonaan.

        tuli häpi endi :) !!!
        kiitos rohkaisusta !


      • Äippä-76
        tarinalle kirjoitti:

        tuli häpi endi :) !!!
        kiitos rohkaisusta !

        kiitellä!
        Hyvää kesää!


      • Nimetön
        Äippä-76 kirjoitti:

        löydettiin puhelinluettelosta.
        Neuvolassa eivät saa mainostaa ketään tiettyä, mutta voivat neuvoa mistä etsiä.
        Kannattaa soitella eri paikkoihin ja kysellä kuinka kauan ovat tehneet ko. hoitoa ja vertailla hintoja ja osa voivat käydä kotonakin hieromassa (kotikäynniestä saattavat periä enemmän, mutta on vauvalla ehkä helpompi rentoutua kotona).
        Sitten kun löytää sopivan henkilön, niin kysy samalla opastusta, jotta voi kokeilla itsekin.
        Meillä kävi 2x kotona (sen jälkeen muutamia kertoja hieroin itse ja auttoi) ja opasti ilman kyselyä, liekkö huomasi, että katsoin tarkasti toimintaa :)
        Yleensä hoitoihin tarvitaan 2-4x että tulokset näkyvät. On varmasti kokeilun arvoista!

        tervehdys.voisinko saada sen hierojan osoitteen joka auttoi teidän koliikki tapauksessa.sama ongelma ja ois kiva kokeilla.

        terv,sonja


    • kaisa

      meilläkin pikkuneiti kärsi koliikista. Cuplatonia kokeiltiin ja se auttoi jonkun verran. Se alkaa vaan vaikuttaa pidemmän käytön jälkeen. Vyöhyketerapiasta löytyi apu meille ja vauva oli tyytyväinen. en muista montako kertaa käytiin...ehkäpä kuutisen kertaa. meillä toimi...kannattaa koittaa

    • meillä

      Heips

      Meillä oli aika paha koliikki pojalla. Kolmannen kerran jälkeen alkoi selkeästi helpottaa, viidennen kerran jälkeen oli kuin eri poika.

      Kokeile ihmeessä vyöhyketerapiaa, mitään et voi hävitä!

      Puhelinluettelosta löytyy vyöhyketerapeutteja, neuvoloissa pitäisi olla myös tietoa näistä.

    • marianne

      Hei,

      5- vuotias tyttäremme on tutustunut vyöyketerapiaan myöskin vauvana. Viikon ikäisestä kävimme viikon välein 10-15 min. kerta noin kuuden viikon ajan = 6 kertaa. Siihen loppuivat vatsavaivat. Senkin jälkeen ollaan aina turvauduttu vyöhyketerapiaan, kun esim. sitkeä flunssa on iskenyt. Lapsi oikein nauttii, kun itsekin hieromme jalkapohjia iltaisin, on ollut perus terve tyttö koko ajan.
      Kokeile itsekin vyöhyketrapiaa, kun stressi ja väsymys, kuukautiskierto- yms. häiriöt iskevät.

    • Kokeilkaa!

      Meidän tytöllä ei auttanut Cuplaton lainkaan. Kuulin sitten jostain että apteekista saa ilman reseptiä Disflatyl -nimistä ilmavaiva/koliikkilääkettä. Tehosi meidän tyttöön tosi hyvin, loppui iltahuudot. Kokeilkaa ihmeessä!

    • onnellinen

      kokeile ihmeessä dds-junioria!!!!
      meidänki muksuun koiltiin kaikkea,mutta heti ku aloitti dds-juriorin ni tapahtui ihmeitä.4 päivää kulunut ja vieläkin vähän vääntelehtii,mutta huuto loppui siihen paikkaan....

    • paivise

      meillä poika nyt 6 kk, ihan kiltti nykyään, paitsi hampaita tekee ja kiukuttelee.. mutta auta armias sitä ihan vauvana.. siis huusoi kuin syötävä myös sylissä ja teki mitä hyvänsä.. joka päivä huusi keskimäärin 12 tuntia, välillä vain 10 tai sitten 15 tuntia.. yhtähuutoa koko päivä.. ei ollut mitään yö/päivä rytmiä vaan huusi ja oli hiljaa vain syönnin ajna tai sitten otti jotain 15-30 minsan hengähdystaukoja noin 3 tunnin välein..

      ekaa kertaa kun vyöhyketerapeutti kävi meillä, niin timi oli jo 9 viikkoa.. en saanut aiemmin aikaiseksi tilattua aikaa, kun en oikein uskonut siihen ja yritin selvitä yksin, mies kulki töissä.. sen eka 45 minsan jälkeen poika huusi putkeen 19 tuntia ja 30 minuuttia.. sen jälkeen vyöhyket. kävi meillä vielä 2 kertaa, mutta en oikein tiedä sanoa oliko siitä hyötyä vaiko iän puolesta huuto sitten väheni, mutta huutoa kesti noin 4 kk asti... poika joi minun maitoa 2 kki ja siirtyi sitten tutteliin, mitään väliä ei ollut oliko minun maitoa vai ei.. cuplatonit testattiin ja maitohappobakteerit.. ei hyötyä ehkä nuo gefilus maitohappobakteerit vähän auttoi, mutta ei merkittävästi...

      nyt ollaan tekemässä toista lasta.. kunhan ei samanlaista huutoa olisi, vaikka ihmiset sanoo, ettei voi tulla kahta samanlaista huutajaa, niin onpa niitä sellaisiakin tapauksia.. todella hermoja raastavaa aikaa, ja voin sanoa suoraan, etten voinut ole nauttinut yhtään raskausaikana odottamisesta (oksensin koko 9 kk ja tipassa piti kulkea usein).. enkä ole nauttinut myöskään pojan huutorumbasta, joka alkoi 1.5 viikon iässä ja jatkui 4 kk asti.. olen ollut niin yliväsynyt koko ajan, että luultavasti en tule ikinä muistamaan mitä on tapahtunut alkuvuodesta 2005, yleensäkään uutisia tms mitään asioita..

      sori, jos kirjoitukseni masensi jotakin, joka etsii juuri tietoa koliikista ja tietoa asiasta ja toivoo (ja toivottavasti) löytää hyvän konstin vähentää huutoa, mutta on näitä tämmöisiäkin tapauksia kuin meillä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe