Hyviä Nuortenkirjoja,rakkaus-juttuja.ym

voikukkanen

Hei! Kyselisin tässä hyviä nuortenkirjoja. Kertokaahan niitä. Niissä pitäs olla joku rakkaus-juttu. Edes jonkulainen.. ;) Tai joku nuorten juttuihin liittyvä kirja. Tai joku NOVELLI kirja..jossa olis nuorten juttuja...

Tyyliin Esim. Puhdas valkoinen , Korkealle ja kovaa , Totuus vai tehtävä, Sammaliston ratsutallit, Poika nimeltä Iines, Kolauksia, R.I.P , Rakas Mikael, pyryttää, Linda.K , Lätkässä, Onnenpoika ja Pelienkeli, kundi kuin kameleontti..ym..?:D

kertokeehan kirjoja.. :D

68

22358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukijatar

      kokeileipa lukea Mila Teräksen Tyttö tulevaisuudesta tai
      Johanna Thydellin Katon kokoinen tähtitaivas.

      • voikukkanen

        Kiitos.kaikille. :)


    • paljoa

      Joo, en ole kamalasti prehtynyt nuortenkirjoihin, mutta "Maagiset farkut" (kirjailijaa en muista) on typerähköstä nimestään huolimatta perhanan hyvä kirja. Luota minuun. Pääpainotus siinä on kyllä ystävyyteen, ei rakkauteen, mutta on siinä jonkin verran romantiikkaakin. Ja se on vaan niin surullinen. *niisk*

    • Siinä ois ainakin yksi nuorten kirja sarja!

      • Kä!

        Ja tasoton kun mikä. Amerikkalaista sarjatuotantopaskaa. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta se nyt vaan on.


      • mirkku<3

        Mä suosittelen sweet valley high-sarjaa!! IHAN SAIRAAN HYVÄ!!!! niit on kiva lukee, just koska ne kertoo kahest 16 vuotiaast tytöstä!! kannattaa ees kattoo..


      • niitä riittää

        joo kannattaa lukee sweetvalleyhighejä! niitä riittää kyllästymiseen asti :D


      • sutsisatsaa
        niitä riittää kirjoitti:

        joo kannattaa lukee sweetvalleyhighejä! niitä riittää kyllästymiseen asti :D

        ykski riittää kyllästyttämään xD


      • sassa

        no todellakin! iha huippu sarja! suosittelin sitä muutamalle ystävälleni ja heidän reaktionsa oli jotain tähän tapaan " no enpätiiä " tai " näyttää ja kuulostaa ihan huonolta" mutta luettuaan yhen kaks kirjaa, he olivatkin jo ihan koukussa :DD nyt lienee jo lukeneet koko sarjan,kirjoja varmaan 50 suomeksi :)) itekki oon lukenu koko sarjan, suosittelen!


    • The Rat

      Saaressa kasvaa omenapuu, tms. :-)

      On tosin aika paljon aikaa siitä kun luin, mutta oli aika hyvä...

    • Aurinkoinen:)

      No niitä on monia... En tiedä, tarkoititko harkitsevasi myös kirjasarjojen lukua, mutta niissä ainakin löytyy. Tuija Lehtisen Laurat ja Mirkat, nuortenkirjoja ja romantiikkaa on. Merja ja Marvi Jalon yhteiset Pappilan ponitytöt- kirjat on ok, mutta jos et tykkää hevosista ni en tiedä jaksatko lukea. Merja Jalon Nummelat, mutta sama juttu kun edellisissä. Sitten... Niitä on niin paljon! Kati-sarja, mutta niissäkin on hevosia. Sitten Amorina, onnenhevonen ja muut sarjan osat, ne voi kiinnostaa vaikket tykkäiskään hevosista, koska hevoset ei ole pääroolissa. Marvi Jalon Ratsutyttö-sarja... Yksittäisiä on ainakin Muinainen taika-kirja, kirjottajaa en muista kun lukemisesta on aikaa, mutta sen muistan että hyvä oli! Niin, ei nyt pahalla mutta Sweet Valley Highit on suorastaan aika syvältä. Mutta voithan kokeilla niitäkin. Aloita vaikka noista, sitten... No, jatketaanpa listaa. Kuhmutöyryn huimapäät-sarja on hyvä vaikka otsikko onkin aikas... No jaa. Ritta Jacobssonin Nina-sarja on romanttinen ja hauskakin. Jos kirjastollasi on nettisivut, niiltä voi hakea kirjoja esm. juuri aiheen perusteella, kannattaa kokeilla. Toivottavasti löydät paljon hyviä kirjoja!

      • voikukkanen

        Juu.kiitoksia oikein paljon. olen lukenut noita nummelanponitalleja,hyviä ne on. :DD joo.kiitos.muillekkin paljot.. totta puhut sweet walleyt on aika syvältä. :/


      • nessua
        voikukkanen kirjoitti:

        Juu.kiitoksia oikein paljon. olen lukenut noita nummelanponitalleja,hyviä ne on. :DD joo.kiitos.muillekkin paljot.. totta puhut sweet walleyt on aika syvältä. :/

        Tällainen kivA rakkaus kirja:
        jaqueline wilson, Voi itku!

        ja sitten nämä ovat aivan ihania kauhukirjoja:
        R.L Stinen
        Kirjasarjat: Nightmareroom ja Goosebumbs. ERITTÄIN HYVÄT!!!


      • .
        nessua kirjoitti:

        Tällainen kivA rakkaus kirja:
        jaqueline wilson, Voi itku!

        ja sitten nämä ovat aivan ihania kauhukirjoja:
        R.L Stinen
        Kirjasarjat: Nightmareroom ja Goosebumbs. ERITTÄIN HYVÄT!!!

        Siis Nightmareroomit ja Goosebumpsit on kyl niin ala-astekamaa. Siis itse luin niitä joskus kolmannella luokalla, minkä ikäne oikee oot?


      • Twilighter-Qrisse
        . kirjoitti:

        Siis Nightmareroomit ja Goosebumpsit on kyl niin ala-astekamaa. Siis itse luin niitä joskus kolmannella luokalla, minkä ikäne oikee oot?

        mä oon 13 ja luen niitä edelleen...

        En ole sama tyyppi, mutta silti...


      • Koira-98
        Twilighter-Qrisse kirjoitti:

        mä oon 13 ja luen niitä edelleen...

        En ole sama tyyppi, mutta silti...

        Itse olen kohta 15w ja rakastan Goosebumpsii


    • saini-aurora

      no en tiedä minkä ikäinen olet mutta ainakin anu holopaisen kristallien valtakunnassa on rakkaustarinaa fantasialla höystettynä. erittäin hyvä kirja.

    • :) ;) :D

      jos haluat jotn nuorten kirjoja jossa on rakkausjuttuja niin kannattaa lukea houkutus. kirjailia stephenie meyer. se kertoo edwartista joka on vampyyri ja se rakastuu ihmistyttöön nimeltä bella ja tunne on molemminpuolinen. :D vaikka tällä tunteella on oma vaaransa, että saattaisi tappaa bellan kun siinaä on nii kova houkutus. kannattaa lukea!

      • DieHardTwilightFan

        Houkutus-kirja sarja on paras! :D En lue paljon, enkä tosiaan pidä rakkaus hömpötyksistä mut silti ne kirjat iski ja kovaa! :D Suosittelen niitä! Houkutuksesta on ilmestynyt suomenkielellä toinen osa Uusi Kuu ja englanniksi on ilmestynyt kolmas osa Eclipse. Oon lukenu molemmat suomen kieliset versiot ja kaikki englannin kieliset versiot ja sanoisin että jos kielipäätä riittää niin kannattaa lukea ne englanniksi. :D Ne vaan on parempii englanniks. 8)


      • Twilighter-Qrisse
        DieHardTwilightFan kirjoitti:

        Houkutus-kirja sarja on paras! :D En lue paljon, enkä tosiaan pidä rakkaus hömpötyksistä mut silti ne kirjat iski ja kovaa! :D Suosittelen niitä! Houkutuksesta on ilmestynyt suomenkielellä toinen osa Uusi Kuu ja englanniksi on ilmestynyt kolmas osa Eclipse. Oon lukenu molemmat suomen kieliset versiot ja kaikki englannin kieliset versiot ja sanoisin että jos kielipäätä riittää niin kannattaa lukea ne englanniksi. :D Ne vaan on parempii englanniks. 8)

        Mikä on sun mielestä paras? Mä en tiedä, vasta Houkutus takana... Ihan tulevaisuutta ajatellen. =)


      • HYIVITTU
        Twilighter-Qrisse kirjoitti:

        Mikä on sun mielestä paras? Mä en tiedä, vasta Houkutus takana... Ihan tulevaisuutta ajatellen. =)

        YÄÄÄÄK HOUKUTUKSETON TÄYTTÄ PASKAA!


    • Tapsu

      Marja-Leena Tiaisen Alex-sarja, Tittamari Marttisen Tuulensuoja ja Rohkeusleikit sekä Viivi Pusu -sarja, ruotsalainen Eva ja Adam -sarja, Anu Jaantilan klassikkokirja Jenkkivuosi... suosittelen ainakin näitä!!!!

    • möfkö

      Suosittelen ehdottomasti myös Laura-sarjaa!
      Itse olen saanut sellaisen kuvan, että svh:t ovat pinnallisia. Mutta mistäs sen tietää, kun ei ole lukenut.

    • Twilighter-Qrisse

      Nyt tulee uusi klassikko: HOUKUTUS. 1 000 000 kertaa parempi kuin leffa!

    • .....

      Kirjoittaneet:
      Sean Steward ja
      Jordan Weisman

    • Adalmiina__

      Twilight-sarjaa on jo suositeltu ja se on ihan kiva, jos tykkää romantiikasta ja elämää suuremmista tunteista. Salla Simukalla on ihan kivoja nuortenkirjoja mm. tyttöjen välisestä rakkaudesta. Jos poikien väliset suhteet kiinnostaa, nii kandee lukea Uma Karman kirja Kaiken se kestää. Tuija Lehtisen Laura-sarjassa on muistaakseni myös jotain romanssia.

      • Li-iisa

        Twilightit on tosiaan hyviä (: Itse suosittelen Maggie Stiefvaterin Väristystä (:
        Ja Darren Shan-sarjaa (: Siinä on 12 osaa (: Loistava :pp
        NÄLKÄPELI ON ERINOMAINEN SARJA !! SE KANNATTAA LUKEA. Suzanne Collinssin nälkäpeli - sarjassa on kolme osaa, kaikki loistavia ! (: Ja sittennn.. Hmm. Taru Sormusten Herrasta-trilogia on ihana

        ELIKKÄ...
        Maggie Stiefvater - Väristys
        Darren Shan-sarja. Darren Shanin kirjoittama ;D
        Suzanne Collins - Nälkäpeli
        Tolkienin Taru sormusten Herrasta
        Agatha Christien - Eikä yksikään pelastunut muut..
        P.C. Cast & Kristin Cast - Merkitty (Yön talon ensimmäinen osa)

        NUO KANNATTAA LUKEA !


      • sassa
        Li-iisa kirjoitti:

        Twilightit on tosiaan hyviä (: Itse suosittelen Maggie Stiefvaterin Väristystä (:
        Ja Darren Shan-sarjaa (: Siinä on 12 osaa (: Loistava :pp
        NÄLKÄPELI ON ERINOMAINEN SARJA !! SE KANNATTAA LUKEA. Suzanne Collinssin nälkäpeli - sarjassa on kolme osaa, kaikki loistavia ! (: Ja sittennn.. Hmm. Taru Sormusten Herrasta-trilogia on ihana

        ELIKKÄ...
        Maggie Stiefvater - Väristys
        Darren Shan-sarja. Darren Shanin kirjoittama ;D
        Suzanne Collins - Nälkäpeli
        Tolkienin Taru sormusten Herrasta
        Agatha Christien - Eikä yksikään pelastunut muut..
        P.C. Cast & Kristin Cast - Merkitty (Yön talon ensimmäinen osa)

        NUO KANNATTAA LUKEA !

        NÄÄ ON HYVIÄ! i love ! tykkään kaikista paitsi darren shanista :P ja lisään tähän vielä muutaman jota ite suosittelisin! vampyyrisiskokset! ihana sarja ;) ja sitten sellanen ku veden alla- kat falls :)) ja onha niitä vaikka mitä muitaki mitä vois suositelle ! ::D en jaksa luetella :P


      • I Love Romance
        Li-iisa kirjoitti:

        Twilightit on tosiaan hyviä (: Itse suosittelen Maggie Stiefvaterin Väristystä (:
        Ja Darren Shan-sarjaa (: Siinä on 12 osaa (: Loistava :pp
        NÄLKÄPELI ON ERINOMAINEN SARJA !! SE KANNATTAA LUKEA. Suzanne Collinssin nälkäpeli - sarjassa on kolme osaa, kaikki loistavia ! (: Ja sittennn.. Hmm. Taru Sormusten Herrasta-trilogia on ihana

        ELIKKÄ...
        Maggie Stiefvater - Väristys
        Darren Shan-sarja. Darren Shanin kirjoittama ;D
        Suzanne Collins - Nälkäpeli
        Tolkienin Taru sormusten Herrasta
        Agatha Christien - Eikä yksikään pelastunut muut..
        P.C. Cast & Kristin Cast - Merkitty (Yön talon ensimmäinen osa)

        NUO KANNATTAA LUKEA !

        Nuo kaikki ovat hyvia, eli kannattaa lukea :)


    • -Neule-

      Itse luin teini-iässä Maan lapsen sarjan pari kertaa. Ovat aikamoisia tiiliskiviä, mutta lukeminen sujui, kun niissä oli sopivasti esihistoriaa, romantiikkaa, seksiä ja seikkailuja.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Maan_lapset

      • samaamieltä

        maan lapset on just rentoo luettavaa ja niissä riittää lukemista pitkäksikin aikaa ja itse luen parhaillaan kuudetta osaa maalattujen luolien maa. ne nimet on aika outoja ja semmosta historia kamaa mutta niihin jää koukkuun!


    • tsirppis

      Hänellä on loistavia, ehkä vähän "rajumpia" nuorten kirjoja, Tinka-kirjat muistan vieläkin oikein hyvin, kuten myös Pilven varjon ja Pimeän pelon. Eivät ole sillai kauheen lepposia, mutta täyttä asiaa ja silmiä avaavia. Suosittelen :)

      • BookCrazy

        Lue tuo eragon kirjasarja ihan loistava! Itse en oo lukenut kun vasta ekan osan mutta ihan sairaan hyvä! Siinä ei vielä ollut rakkautta mutta luulen että eragon rakastuu siihen yhteen. Mutta en kerro keneen kun sit se menee pilalle. Älä katso sitä elokuvana kun se on elokuvana ihan *****! Siihen ei kyllästy vaikka joka osassa on jotain 650 sivua. ERAGON 4EVER!


      • BookCrazy
        BookCrazy kirjoitti:

        Lue tuo eragon kirjasarja ihan loistava! Itse en oo lukenut kun vasta ekan osan mutta ihan sairaan hyvä! Siinä ei vielä ollut rakkautta mutta luulen että eragon rakastuu siihen yhteen. Mutta en kerro keneen kun sit se menee pilalle. Älä katso sitä elokuvana kun se on elokuvana ihan *****! Siihen ei kyllästy vaikka joka osassa on jotain 650 sivua. ERAGON 4EVER!

        Tässä vielä kirjailijan nimi = Christoper Paolini.


    • luen siis olen

      Aika vanha ketju, mutta toimii edelleen!

      Haluan ehdottomasti suositella Tiina Lehtinevan nuortenkirjasarjaa Unelmien talli -josta löytyy alkuperäisen ketjun aloittajan kaipaamaa rakkautta. Siinä on draamaa, seikkailua, jännitystä, hevosia, vähän uskojuttuja, ystävyyttä ja kaikkea muuta. Sarjassa seurataan kaveriporukan elämää ja se on todella vaihderikas! Suosittelen lämpimästi.

      Samoin kirjailijan uusin kirja Älä itke enkeli oli aivan ihana. En voinut sille mitään että itkin kun sain sen luettua. Loppu on koskettava, enkä usko että sitä voi arvata ennalta!

      Samoin vielä muita hyviä, niin Heli Hyvönen: Eivät keijut kenkiä käytä, Tuija Lehtisen kirjat, Kari Levolan Tahdon ja Robin Gunnin "Krisse-sarja" (Toiveunia, Kesälomalupaus ja Ikuisesti sinun). Siinä joitakin suosikkejani.

    • TYTTÖ 14 V

      KANNATTAA LUKEA SARAH MLYNOWSKIN RINTSIKOITA JA LUUDANVARSIA! Vaikka nimi kuulostaakin ensin hiukan oudolta, kirja on todella hyvä! Sarjassa on ilmestynyt kolme muutakin kirjaa, ne kaikki olen lukenut. Yllää mainitsemani on kirjasarjan ensimmäinen.

    • Neitokainen~

      Jaa-a, mitäs tässä nyt... Potterit on yksi vaihtoehto, mutta suosittelen lukemaan Tittamari Marttisen Tuulensuojan ja Rohkeusleikit.

      Laura Honkasalon Siskoni, enkelinluinen tyttö on myös niin upea.

    • katniss

      kanttaa aivan ehdottomasti lukea maggie stiefvaterin kirjat väristys ja häivähdus (kolmas osa tulossa) !

      muista lukemisen arvoisia teoksia mm.
      suzanne collins- nälkäpeli
      Jenny downham- ennen kuin kuolen
      stephenie meyerin Twilight-saaga
      christopher paolini- perillinen trilogia
      charlaine harris- sookie stackhouse sarja
      brian jacques- redwallintarut
      Aleksi delikouras- fatalninja
      chris bradford- nuori samurai
      lia hearn- otorin klaanin tarinat

      noilla luulis pääsevän alkuun :)

    • ArtemisFowl

      Becca Frizpatrick- Langennut enkeli
      Tuija Lehtisen Laura ja Mirkka -sarjat
      Harlan Coben- Lupaus
      Artemis Fowl -sarja

    • ubmas

      Lueppa Anna-Leena Härkösen Häräntappoase. Joidenkin mielestä todella naiivi kirja mutta itse pidin. Saattaa johtua siitä, että Härkönen itse kirjoitti kyseisen kirjan kovin nuorena.

    • Hiinåkka

      Niitä kirjoja.. J.K.Rowlingin kaikki Harry Potter-kirjat. R.L.Stinen Kummitusluola on todella hyvä ja suosittelen lämpimästi. Juoni oli arvaamaton, eikä loppua pystynyt arvaamaan etukäteen. Sirpa Puskalan Tapaus Allu Salminen (kirjan juoni ei niin kauhean hyvä loppujen lopuksi ollut, mutta kirja kokonaisuudessaan oli koskettava ja sai miettimään omaa elämää.) Anna-Leena Härkösen Häräntappoase (vanha kirja ja vaikutti aluksi tylsältä, mutta siitä kasvoikin tarina, jota ei unohda.)
      Ei ny justii tuu muita mieleen, mut toivottavasti oli ees vähä apuu ja toivon et luet kyseisiä kirjoja. :)

    • Frendejä & kundeja

      Cathy Hopkins: Frendejä ja kundeja kirjasarja on todella hyvä! Kannattaa lukea!

      • shien

        samaa mieltä!! aivan huippu sarja! kaikki kirjat luettuna ja nyt sitten cathy hopkinsin uus sarja , tuhannen taalan tytöt ! suosittelen!


      • shien kirjoitti:

        samaa mieltä!! aivan huippu sarja! kaikki kirjat luettuna ja nyt sitten cathy hopkinsin uus sarja , tuhannen taalan tytöt ! suosittelen!

        Juu, hyvä sarja, mulla toinen kirja menos(: Pidän!


    • Glitter girl

      Twilight - sarja on niin hyvä että kirjat lukee vaikka unissaan! Suosittelen sitä kaikille
      jotka ovat kiinnostuneita vampyyreista ja vähän pussailemisesta!

      • sassa

        aaa hyvä sarja! eka kirja on ihan paras, houkutus siis ja seuraavatki oikeen hyviä , viimenen aamunkoi, ei ehkä vastannu odotuksiani, mutta luettavaa sekin :))


    • Kirja hullu

      Joo hei kannattaa lukee Twilight sarjaa vaikka oliskin nähny ne leffat sillä se on paljon paljon paljon parempi kirjana!
      Mut en oikeen tiiä mitään romanttisii kirjoi mut täs olis 10-13vuotialle fantasia kirjoi jotka on tosi hyvii:
      -Septimus Heap (en muista kirjailiaa)
      -Keploleutokalma (en muista kirjailiaa)
      -Isä sai keväällä siivet Tomi Kontio
      -Smarakti Atlas (en muista kirjailiaa)
      Ja sit yks kauhu kirja joka on aika karmiva:
      -Coraline (en muista kirjailiaa)

    • -.-himolukija-.-

      No ite oon lukenu näitä ja musta kaikki tosi hyviä

      Georgia Nicholsonin salatut elämät- Louise Rennison. Päiväkirja tyyppinen sarja 16 tai 15-vuotiaast englatilaisest tytöst

      Viivi Pusu- Tittamari Marttinen

      Frendejä ja kundeja- Cathy Hopkins kertoo neljäst englantilaisest tytöst

      Rintsikoita ja luudanvarsia-Sarah Mlynowsk

      Lizzie Mcuire - kirjailijaa en muista

      muita nyt heti ei tuumielee mut kyl noil alkuu pääse ;D

    • stravaganza sarja se on tosi hyvä ainakin mun mielestä. Kirjailija on mary hoffman.

    • Rakastaa kirjoja

      Keplo leutokalma sarja on paras ja näkijä ja percy jackson ja olumpuksen sankarit ja vampyyripäiväkirjat ja valehtelevatvietteliät ja yöntalo ja surunsyöjät ja historianvartijat ja matka alkaa ja hautausmaan poikaja twilihgt ja harry potter ja kaikki sellaset

    • nälkäpeli

      Nälkäpeliiiiii , se on toooosi hyvä

      • Mie oon aatellu, et vois lukee, ku kaikki kehuu tot Nälkäpeli-sarjaa :)


    • asdiyvfbncm

      No, mielestäni ainakin noi rachel riley -kirjat on hyviä. Uusin osa tuli juuri, niissä sitä romantiikkaa ainakin olis.

      Niitä on ainakin:
      Hanki elämä, Rachel Riley
      Haku päällä, Rachel Riley
      Rakkaus odottaa, Rachel Riley
      Yksinkertaista elämää, Rachel Riley

      En tiiä onko suomennettu enempää.

      • I Love Romance

        Juu, ei ole suomennettu enempää. (Ainakaan vielä) Itse olen siitä valittanut Gummerkuselle :)


    • Nälkäpeli 4ever <3

      Nälkäpeli ja Twilight on ihania kirjoja!!!!!!!!! Kannattaa lukea!!!! :) :D

    • Suosittelen näitä kirjasarjoja

    • anonym9

      Helsingin alla (kirjailija on joku Maria Turs...) on paras nuorten fantasiakirja, jonka olen lukenut!

    • 15vv lukekaa

      kandee lukee semmonen kirja ku päin mäntyä!! ihan super hyvä :) siinä on hyvä tarina ja siin on kiva ns rakkaustarina :) en muista kirjailijaa mutta suomalainen kummiski.

    • Minä vaan

      Kannattaa lukee sellaset kirjat ku Ennen kuin kuolen ja Tähtiin kirjotettu virhe.
      Molemmat on kyllä aika raskaita syöpä-aiheita mut aivan ihanii kirjoja ja kannattaa varata nenäliinoja ku lukee. Molemmissa!

    • Hei oikeesti!

      Oon 13...ja voi luoja mitä kirjoja tonne on ehotettu luettaviks tän ikäsille :DD no okei, jotkut niistä oli hyviä, esim. Twilight, Nälkäpeli ja Harry Potterit...mut sit taas ne jotkut lapselliset kirjat .__. Jos tykkäät fantasiasta ja rakkaudesta kirjoissa, niin kannattaa lukee nää:
      Langennut enkeli-sarja (ihan paras :3)
      Veden alla (toinenkin osa, nimeltään Vastavirta)
      Lucian (ihana kirja♥)
      Varjojen kaupunki-sarja (eka osa on Luukaupunki)
      Yön talo-sarja
      Across the Unicerse-sarja
      Kuolemattomat-sarja (ihan ok, välillä hieman tylsä)

    • Love<3books

      Lemony Snicketin Surkeiden sattumusten sarja. En oikein tiedä, onko nuorten- vai lastenkirja, mutta vanhin päähenkilö on 14-vuotias :) Across the Universe on myös hyvä, kuten myös Maria Turchaninofffin Arra.

      Vielä muutama:

      Väristys, Häivähdys, Ikuisuus (trilogia)
      Lucian
      Tarkoitettu, Rajalla, Perillä

      Ai niin ja Meg Rosoffin Poikkeustila! Älkääkä vain hämääntykö tökeröstä kannesta, oikeasti aivan mahtava ja ajatuksiaherättävä kirja! :)

    • punaletti

      Anna-kirjat ovat ihania, vaikka ovatkin toki vanhoja. Itse olen lukenut vain englanniksi, mutta tuskin suomeksikaan sen pahempia :)

    • Lotraaja

      Niinkuin jotkut jo vinkkaskin, niin lue Taru Sormusten Herrasta ja Tyttö tulevaisuudesta :-)

    • Kauri Munnas

      Lupaava lastenkirja tulossa!
      Käykäähän tykkäämässä, jotta kirja saa paljon tykkäyksiä ja näkee päivänvalon. :)

      "Nyt kaikki kynnelle kykenevät tykkäämään Peikoista, jotta saadaan kerättyä paljon tykkäyksiä ja esikoisteos julkaistua! Suomessa kun ei ole julkaistu vielä yhtäainoaa kunnon kuvakirjaa Peikoista, joten eiköhän nyt ole aika!"

      https://www.facebook.com/peikot

    • booklover1

      No, Darren Shanit ❤️❤️, Harry Potterit , Nälkäpelit ja vampyyrisiskokset on ihania. Myös valehtelevt viettelijät on ihana!!! Mutta tallaisia lyhyitä kevyitä luettavia on Stara (Tom Ryans) ja merenneito ristiaallokossa (en nyt muista kirjailijaa) kaikki taidettiin jo mainitakkin... Ainuin melkein unohdin, fantasiaa jos haluttaisiin siihen olisi Charmed (siskoni on noita) kirjasarja joka perustuu tv-sarjaan. ❤️❤️

    • Anne Frank

      Anne Frank on IHANA kitja. Se todelkakin. Avaa silmät ja laittaa miettimään!!! ❤️❤️

    • Jatkoavaa

      Jos nyt tätä vielä lukee niin tässä ois pari:

      1. Kerstin Gier; rakkaus ei katso aikaa -trilogia. Kertoo Gwendolyn Sepherd nimisestä tytöstä joka tajuaa kantavansa sukunsa aikamatkailijageeniä. Eli joutuu mukaan kaikkeen aikamatkailuun. Tapaa myös Gideon De Villers nimisen pojan ja kuinka yllättäin rakastuu.

      2. Cassandra Clare; Kuusiosainen Varjojen kaupungit kirjasarja. Kertoo Clarysta joka joutuu varjonmetsästäjien, ihmissusien ja vampyyrien salaiseen maailmaan. Ja tapaa varjometsästäjä Jacen. Claryn mukana kulkee myös hyvä ystävänsä Simon.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe