Kuolinpesästä lainaa?

Anonyymi-ap

Veljeni haluaisi ottaa "lainaa" kuolinpesästä. Tämä kuolinpesä on luotu vanhempani kuoleman jälkeen. Minua pyydetään nyt pankin kautta hyväksymään tai allekirjoittamaan jotain että tämä onnistuu.

En tiedä näistä asioista paljon. Onko kuinka yleistä ottaa lainaa kuolinpesästä? Ja tämä taitaa olla laillista? En ymmärrä miksi ei voi pankista ottaa lainaa. En jotenkin ymmärrä koko asiaa.

6

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohdin mainita että siis jokin valtakirjaa pyydetään pankin kautta tekemään tämän kautta.

      • Anonyymi

        Laina ei voi olla suurempi kuin hänen osuus kuolinpesästä. Muuten sinä joudut kärsimään. Olet oikeassa, Laina haetaan pankilta, ei kuolinpesältä. Kuolinpesään tulee myös veroja maksettavaksi, perintöveroja.
        Elääpä veljesi viimeisillään jos täytyy kuolinpesästä saada lainaa.
        Jakakaa se pesä niin pääsette eroon.
        Älä hyväksy mitään sellaista mitä joudut itse kärsimään jos veljesi ei maksakaan lainaansa takasin.
        Pyydä pankilta selvitys että mistä on kyse ja aiheuttaako se sinulle ja sinun perintöosalle missään vaiheessa ongelmia. Jos on edes teoreettinen mahdollisuus että ongelmia tulee niin sanot EI KÄY.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laina ei voi olla suurempi kuin hänen osuus kuolinpesästä. Muuten sinä joudut kärsimään. Olet oikeassa, Laina haetaan pankilta, ei kuolinpesältä. Kuolinpesään tulee myös veroja maksettavaksi, perintöveroja.
        Elääpä veljesi viimeisillään jos täytyy kuolinpesästä saada lainaa.
        Jakakaa se pesä niin pääsette eroon.
        Älä hyväksy mitään sellaista mitä joudut itse kärsimään jos veljesi ei maksakaan lainaansa takasin.
        Pyydä pankilta selvitys että mistä on kyse ja aiheuttaako se sinulle ja sinun perintöosalle missään vaiheessa ongelmia. Jos on edes teoreettinen mahdollisuus että ongelmia tulee niin sanot EI KÄY.

        Lisään vielä että itse en antaisi suostumusta. Niin tiukalla jos on nyt, niin tilanne ei parane millän lainoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että itse en antaisi suostumusta. Niin tiukalla jos on nyt, niin tilanne ei parane millän lainoilla.

        Mietin juuri samaa että joudunko itse sitten myöhemmin maksamaan jotain? En edes tiennyt että jouduin maksamaan jotain perintöveroa todella paljon. Onneksi vanhempani auto saatiin myytyä ja siitä saaduilla rahoilla sain maksettua sen. Ilman siitä saatuja rahoja en olisi saanut maksettua ilman lainaa. Erikoista että jotain perintöveroa varten ehkä joutuisi ottamaan lainan.

        Vanhempani taisi sanoa että siellä on noin 60,000 euroa ja veljeni haluaisi ottaa 20,000 euroa. Ei vanhempani ja veljeni mitään huijareita ole. Tiedän sen mutta erikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin juuri samaa että joudunko itse sitten myöhemmin maksamaan jotain? En edes tiennyt että jouduin maksamaan jotain perintöveroa todella paljon. Onneksi vanhempani auto saatiin myytyä ja siitä saaduilla rahoilla sain maksettua sen. Ilman siitä saatuja rahoja en olisi saanut maksettua ilman lainaa. Erikoista että jotain perintöveroa varten ehkä joutuisi ottamaan lainan.

        Vanhempani taisi sanoa että siellä on noin 60,000 euroa ja veljeni haluaisi ottaa 20,000 euroa. Ei vanhempani ja veljeni mitään huijareita ole. Tiedän sen mutta erikoista.

        Kysyinkin vanhemmalta tuolta että koituuko tästä minulle jotain maksettavaa. Hän sanoi ettei...


    • Anonyymi

      Kuolinpesän varoista voi ottaa lainaa, jos osakkaat niin yksimielisesti päättävät. Samoin voi ottaa ennakkoperintöä.

      Lainaa kuolinpesä voi antaa niin paljoin kuin velkojen maksamisen jälkeen varoja jää. Lainatessa on hyvä muistaa, että velka on "velipuoli" maksettaessa. Jos luottotapioita tulee, se jää perillisten vastuulle periä varoja lainaajalta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe