Yritykseni toimitilassa sattui jäätyneiden putkien myötä putkirikko ja vesivahinko. Laminaattilattiat kastuivat pahoin alta ja päältä, tila oli täysin veden vallassa. Vahinko ei ollut minun eli vuokralaisen syy ja tästä olemme vuokranantajan kanssa samaa mieltä.
Tätä vesivahinkoa edelti liiketilan jäätyminen eli tilassa oli 5pv -10 astetta pakkasta. Jouduin tästä johtuen perumaan kaikki asiakkaani ja ohjaamaan toisaalle. Kaikissa asioissa olin vuokranantajaani heti yhteydessä, mutta asioille ei tehty hänen puoleltaan mitään sillä hetkellä.
Nyt vesivahingon myötä vuokranantaja ei ole tehnyt tilassa mitään korjaustoimenpiteitä ja ehdotti, että jatkan töitäni normaalisti kunnes hän saa vakuutusyhtiöltään tiedon miten toimia. Nyt hän on saanut tiedon , että remontin alku venyy kuulemma kesään kun on niin laaja ja alkaa vasta sen jälkeen kun minä lähden tilasta pois (irtisanoin vuokrasopimukseni ja irtisanomisaika on 3kk).
Pitääkö minun muka oikeasti tehdä töitä vesivahingon pahoin katselemassa tilassa, ilman että siellä tehdään mitään kuivatuksia/korjauksia? Eihän tämä ole mahdollista, että asia menee näin. Lattiat ovat aivan kamalan näköiset ja vesimäärä on tottakai tehnyt vahinkoa materiaaleille. En tähän suostunut ja nyt minulle sanotaan, että jos en halua tilassa työskennellä niin minun kuuluu silti maksaa vuokra normaalisti, enkä saa ansionmenetyksistä korvausta tms. Olen ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon ja yksinyrittäjänä mietin mihin muualle minun kannattaisi ottaa yhteyttä pikimmiten kun koko yritystoimintani ja talouteni on vaakalaudalla.
Vesivahinko vuokratilassa
Anonyymi-ap
2
195
Vastaukset
- Anonyymi
En ole vesivahinkoihin perehtynyt, enkä minkään lajin asiantuntija tässä. Mutta jos lattia on kuivunut jo, kai jotain kamalan näköisiä kohtia voi peittää muovimatolla tilapäisesti. Rautakaupoissa kai myydään halpoja lattian pinnotteita? Eikö tällaiset voi vähentää yrityksen kirjanpidossa tai verotuksessa tuotoista pois?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940