Vesivahinko vuokratilassa

Anonyymi-ap

Yritykseni toimitilassa sattui jäätyneiden putkien myötä putkirikko ja vesivahinko. Laminaattilattiat kastuivat pahoin alta ja päältä, tila oli täysin veden vallassa. Vahinko ei ollut minun eli vuokralaisen syy ja tästä olemme vuokranantajan kanssa samaa mieltä.
Tätä vesivahinkoa edelti liiketilan jäätyminen eli tilassa oli 5pv -10 astetta pakkasta. Jouduin tästä johtuen perumaan kaikki asiakkaani ja ohjaamaan toisaalle. Kaikissa asioissa olin vuokranantajaani heti yhteydessä, mutta asioille ei tehty hänen puoleltaan mitään sillä hetkellä.

Nyt vesivahingon myötä vuokranantaja ei ole tehnyt tilassa mitään korjaustoimenpiteitä ja ehdotti, että jatkan töitäni normaalisti kunnes hän saa vakuutusyhtiöltään tiedon miten toimia. Nyt hän on saanut tiedon , että remontin alku venyy kuulemma kesään kun on niin laaja ja alkaa vasta sen jälkeen kun minä lähden tilasta pois (irtisanoin vuokrasopimukseni ja irtisanomisaika on 3kk).

Pitääkö minun muka oikeasti tehdä töitä vesivahingon pahoin katselemassa tilassa, ilman että siellä tehdään mitään kuivatuksia/korjauksia? Eihän tämä ole mahdollista, että asia menee näin. Lattiat ovat aivan kamalan näköiset ja vesimäärä on tottakai tehnyt vahinkoa materiaaleille. En tähän suostunut ja nyt minulle sanotaan, että jos en halua tilassa työskennellä niin minun kuuluu silti maksaa vuokra normaalisti, enkä saa ansionmenetyksistä korvausta tms. Olen ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon ja yksinyrittäjänä mietin mihin muualle minun kannattaisi ottaa yhteyttä pikimmiten kun koko yritystoimintani ja talouteni on vaakalaudalla.

2

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole vesivahinkoihin perehtynyt, enkä minkään lajin asiantuntija tässä. Mutta jos lattia on kuivunut jo, kai jotain kamalan näköisiä kohtia voi peittää muovimatolla tilapäisesti. Rautakaupoissa kai myydään halpoja lattian pinnotteita? Eikö tällaiset voi vähentää yrityksen kirjanpidossa tai verotuksessa tuotoista pois?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe