Vesivahinko vuokratilassa

Anonyymi-ap

Yritykseni toimitilassa sattui jäätyneiden putkien myötä putkirikko ja vesivahinko. Laminaattilattiat kastuivat pahoin alta ja päältä, tila oli täysin veden vallassa. Vahinko ei ollut minun eli vuokralaisen syy ja tästä olemme vuokranantajan kanssa samaa mieltä.
Tätä vesivahinkoa edelti liiketilan jäätyminen eli tilassa oli 5pv -10 astetta pakkasta. Jouduin tästä johtuen perumaan kaikki asiakkaani ja ohjaamaan toisaalle. Kaikissa asioissa olin vuokranantajaani heti yhteydessä, mutta asioille ei tehty hänen puoleltaan mitään sillä hetkellä.

Nyt vesivahingon myötä vuokranantaja ei ole tehnyt tilassa mitään korjaustoimenpiteitä ja ehdotti, että jatkan töitäni normaalisti kunnes hän saa vakuutusyhtiöltään tiedon miten toimia. Nyt hän on saanut tiedon , että remontin alku venyy kuulemma kesään kun on niin laaja ja alkaa vasta sen jälkeen kun minä lähden tilasta pois (irtisanoin vuokrasopimukseni ja irtisanomisaika on 3kk).

Pitääkö minun muka oikeasti tehdä töitä vesivahingon pahoin katselemassa tilassa, ilman että siellä tehdään mitään kuivatuksia/korjauksia? Eihän tämä ole mahdollista, että asia menee näin. Lattiat ovat aivan kamalan näköiset ja vesimäärä on tottakai tehnyt vahinkoa materiaaleille. En tähän suostunut ja nyt minulle sanotaan, että jos en halua tilassa työskennellä niin minun kuuluu silti maksaa vuokra normaalisti, enkä saa ansionmenetyksistä korvausta tms. Olen ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon ja yksinyrittäjänä mietin mihin muualle minun kannattaisi ottaa yhteyttä pikimmiten kun koko yritystoimintani ja talouteni on vaakalaudalla.

2

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole vesivahinkoihin perehtynyt, enkä minkään lajin asiantuntija tässä. Mutta jos lattia on kuivunut jo, kai jotain kamalan näköisiä kohtia voi peittää muovimatolla tilapäisesti. Rautakaupoissa kai myydään halpoja lattian pinnotteita? Eikö tällaiset voi vähentää yrityksen kirjanpidossa tai verotuksessa tuotoista pois?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3695
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3300
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2530
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2058
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1436
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe