1V hääpäivä

onnellinen

Mitä avioparit antavat toisillensa 1V hääpäivälahkoiksi?? ois ihan kiva tietää.
Onko ne koruja vai mitä muuta erikoista??
Kiitos etukäteen

3

8652

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta häitään juhliva

En tiedä onko olemassa mitään erityistä mitä yleensä annetaan hääpäivälahjaksi. Kai jokainen voi itse keksiä; mitä haluaisi antaa puolisolleen/mitä puoliso haluaisi/tarvitsisi.

En tiedä onko lahjominen varsinaissesti niin tarpeellista... Voittehan käydä vaikka yhdessä ulkona syömässä tms.

• marina

perinteisesti (nimitykset ovat kertyneet 1900 aikana) hääpäivät on nimetty seuraavan listan mukaan (ainakin kulta- ja hopeahääpäivä lienevät kaikille tuttuja termejä). ja hääpäivälahja on samaa materiaali kuin päivän nimi:

1. paperi/pumpuli
      2. pumpuli/paperi
      3. nahka
      4. keramiikka/kukka/hedelmä
      5. puu
      6. sokeri/rauta
      7. villa/kupari
      8. pronssi/kumi
      9. pellava/paju/savi/keramiikka
      10. tina/posliini
      11. teräs
      12. silkki
      12½. kupari/nikkeli
      13. pitsi
      14. norsunluu
      15. kristalli

20. posliini/pronssi

25. hopea

30. helmi/norsunluu

35. koralli/jade

40. rubiini

45. safiiri

50. kulta

55. smaragdi

60. timantti

65. kruununtimantti/kruununjalokivi/rauta

70. rauta/puu

75. timantti/rauta/pelti/briljantti

lähde: www.naimisiin.info

• tinka78

eilen mietimme mieheni kanssa kun tämänkuun lopussa tulee häistämme vuosi, ja kysyin mieheltäni miten vietämme? niin hän siihen et osta sinä lahja mutta hän ei aijo ostaa mitään minulle!olen järjestänyt lapsellemme hoitopaikan siksi vkonlopuksi ja nyt on niin pahaolla että tekisi mieli perua se tytön mummulaan meno ja unohtaa kokopäivä..mies muuttui täysin häiden jälkeen ei muista syntymäpäiviäkään ennen naimisiin menoa muisti liiankin hyvin..pahaolla täl hetkellä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4744
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      254
      1416
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1151
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe