Mitä avioparit antavat toisillensa 1V hääpäivälahkoiksi?? ois ihan kiva tietää.
Onko ne koruja vai mitä muuta erikoista??
Kiitos etukäteen
1V hääpäivä
3
8606
Vastaukset
- Kohta häitään juhliva
En tiedä onko olemassa mitään erityistä mitä yleensä annetaan hääpäivälahjaksi. Kai jokainen voi itse keksiä; mitä haluaisi antaa puolisolleen/mitä puoliso haluaisi/tarvitsisi.
En tiedä onko lahjominen varsinaissesti niin tarpeellista... Voittehan käydä vaikka yhdessä ulkona syömässä tms. - marina
perinteisesti (nimitykset ovat kertyneet 1900 aikana) hääpäivät on nimetty seuraavan listan mukaan (ainakin kulta- ja hopeahääpäivä lienevät kaikille tuttuja termejä). ja hääpäivälahja on samaa materiaali kuin päivän nimi:
1. paperi/pumpuli
2. pumpuli/paperi
3. nahka
4. keramiikka/kukka/hedelmä
5. puu
6. sokeri/rauta
7. villa/kupari
8. pronssi/kumi
9. pellava/paju/savi/keramiikka
10. tina/posliini
11. teräs
12. silkki
12½. kupari/nikkeli
13. pitsi
14. norsunluu
15. kristalli
20. posliini/pronssi
25. hopea
30. helmi/norsunluu
35. koralli/jade
40. rubiini
45. safiiri
50. kulta
55. smaragdi
60. timantti
65. kruununtimantti/kruununjalokivi/rauta
70. rauta/puu
75. timantti/rauta/pelti/briljantti
lähde: www.naimisiin.info - tinka78
eilen mietimme mieheni kanssa kun tämänkuun lopussa tulee häistämme vuosi, ja kysyin mieheltäni miten vietämme? niin hän siihen et osta sinä lahja mutta hän ei aijo ostaa mitään minulle!olen järjestänyt lapsellemme hoitopaikan siksi vkonlopuksi ja nyt on niin pahaolla että tekisi mieli perua se tytön mummulaan meno ja unohtaa kokopäivä..mies muuttui täysin häiden jälkeen ei muista syntymäpäiviäkään ennen naimisiin menoa muisti liiankin hyvin..pahaolla täl hetkellä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472