Pitäisi selvittää te-toimistolle metsätilalla työskentelemättömyys?

Anonyymi-ap

Miten osoitan TE-toimistolle, että minä en (todellakaan) ole tehnyt enkä tee nytkään töitä sisarusten kanssa yhteisesti perimälläni pienellä metsäpalstalla, joka on 500 kilometrin päässä?
En edes tiedä, mitä niillä töillä tarkoitetaan. Mitä siellä voisin tehdä, että saisin palkkakuitteja? Ja kuka minulle palkkaa maksaisi?

Vastasin jo, että ei työllistä minua enkä usko että työllistää tulevaisuudessakaan. Vastasin yli kolme viikkoa sitten, eikä ole kerrottu, kelpaako vastaus.

Liitteeksi vaativat kopiot palkkakuiteista ja todistuksen työskentelystä.
Mutta kun minulla ei ole mitään, mitä lähettää, kun en työskentele.

Joudunkohan selvittämään asiaa vielä? Miten sen todistaisi, että ei tee töitä metsäpalstalla jossain 500 kilometrin päässä? En edes käy siellä kuin muutaman vuoden välein katsomassa että pääseekö tietä pitkin vielä perille...

TE-toimistolla kestää kai 3-4 viikkoa lukea vastaus, joten jos jotain puuttuu, niin menee taas melkein kuukausi.

Jouduin äsken tuotannollisista ja taloudellisista syistä työttömäksi ja luulen, ettei nyt enää kohta kuusikymppiselle ja raihnaiselle kukaan mitään töitä tarjoaisi. Tuskin edes haastatteluun kutsuvat. Yritetään silti.

20

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkivat tietosi. Lisäksi byrokratian 2 viikkoinen ( odottavat palkkaansa).

    • Anonyymi

      Olivatpa vielä verotustietojakin kysyneet että Paljonko sulla on poistoja ja paljonko vähennyksiä että ootko arvonlisäverollinen ja saatko arvonlisä palautusta ei olivatpa sanoneet että et saa tehdä vähennyksiä verotuksessa kun olet työtön Etkö sä olla arvonlisäverollinen kun olet työtön juttua

    • Anonyymi

      Minut tulkittiin samasta TE toimistossa osa aikaisesti yrittäjäksi kun olin osakkaana maa ja metsätilan kuolinpesassa. ..

      Selvittiin jossain lomakkeella ettei se työllistää minua kokopäiväisesti niin ei ollut vaikutusta työttömyysturvaa mutta en nyt tiedä miten jatkossa kun nämä hallituksen uudet säännöt tulee voimaan

      • Anonyymi

        Olipa lähellä, mutta läheltä ei lasketa.


    • Anonyymi

      On se oikeus ja kohtuus, että kuolinpesät realisoidaan ja sillä rahalla on ensin elettävä. Sitten vasta käsi ojossa luukulle.

      • Anonyymi

        Jos on maksanut etukäteen työttömyyskassalle tai liitolle vuosittain jäsenmaksun tai kuukausittain osan palkasta, jotta saisi työttömyyden kohdatessa jonkin aikaa ansiosidonnaista, niin silloin sitä on saatava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on maksanut etukäteen työttömyyskassalle tai liitolle vuosittain jäsenmaksun tai kuukausittain osan palkasta, jotta saisi työttömyyden kohdatessa jonkin aikaa ansiosidonnaista, niin silloin sitä on saatava.

        ei saa nykyään eli ns liiton rahaa ei ole

        te tsto pakottaa "paja" töihin vuodeksi työmark tuella tai jollekin kurssille 9e/pv ja työmarkkina tuki tai perus pv raha,

        sitten sekin kun monta työhakemusta /vko lähettää pitää

        jos et suostu kyykytykseen ja anna kakki näytettä myös terveystarkistus kuukauden välein = KARENSSI MONTA VUOTTA = toimeen tulo tuki ainoa tulosi!


    • Anonyymi

      TE-toimiston urpojen pitää todistaa, että on ollut töissä. Tulorekisterit ja yms. käytössään. Ei työntekijän pidä olemattomia todistella. Jo on aikoihin eletty.

      • Anonyymi

        Totta. Verottajakin ajaa eräajona ristiin etuus- ja palkkatuloja aikaikkunoissa, jotta vilpillisin keinoin työttömyystukea saaneet paljastuvat.


    • Anonyymi

      TE-luuskat tekevät kaikkensa, jotta ei tarvitsi edes tuota muutaman satasen kiturahaa maksella.

    • Anonyymi

      TE-toimiston menettelystä pitäisi käynnistää laaja sisäinen tutkinta välittömästi.

    • Anonyymi

      Otat kirveen mukaan ja menet sen kanssa sinne TE-palveluun heilumaan. Vinkkejä voi katsella Hohto elokuvasta ( The Shining)

      • Anonyymi

        En edes omista kirvestä. t. kaupunkilainen metsänomistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edes omista kirvestä. t. kaupunkilainen metsänomistaja

        Nyt ois kirveelliselle töitä tarjolla. t:R


    • Anonyymi

      En työllisty enkä ole koskaan työllistynyt perikunnan omistamalla metsäpalstalla.

      Allekirjoitus.

      Tietenkin, koska työtön lausuu omassa asiassaan niitä lausumaa on lähtökohtaisesti pidettävä epäluotettavana. Nyt kuitenkin TE-toimisto joko uskoo lausumaa tai hankkii todisteita päinvastaisesta.

      • Anonyymi

        Lapselliset TE-toimistojen pissikset eivät ymmärrä metsänomistamisesta juuri mitään. Itse olen myös metsänomistaja. Muutaman kerran kesällä käyn metsäpalstallani vesomassa ihan huvin ja hyödyn kannalta. Varsinaiset raivaustyöt teetän metsänhoitoyhdistyksen metsureilla.


      • Anonyymi

        Et ole tikkua ristiin laittanut


    • Anonyymi

      Riistakameran tallenne riittää.

      • Anonyymi

        Voisi laittaa livekamerat valvomaan alueelle johtavia teitä, niin TE-toimistossa voisivat seurata koko ajan, että tapahtuuko siellä jotain, kulkeeko joku sinne, onko kirves mukana, miten pitkään ollaan paikalla yms.
        Jos kameran toiminta katkeaa kuitenkin esim. sähkön loppumiseen, lumentulon tai myrskyn takia, kameran varastamiseen, niin heti karenssi päälle.


    • Anonyymi

      Eiköhän tuo riitä, kun on työmarkkinoiden käytettävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe