Miten osoitan TE-toimistolle, että minä en (todellakaan) ole tehnyt enkä tee nytkään töitä sisarusten kanssa yhteisesti perimälläni pienellä metsäpalstalla, joka on 500 kilometrin päässä?
En edes tiedä, mitä niillä töillä tarkoitetaan. Mitä siellä voisin tehdä, että saisin palkkakuitteja? Ja kuka minulle palkkaa maksaisi?
Vastasin jo, että ei työllistä minua enkä usko että työllistää tulevaisuudessakaan. Vastasin yli kolme viikkoa sitten, eikä ole kerrottu, kelpaako vastaus.
Liitteeksi vaativat kopiot palkkakuiteista ja todistuksen työskentelystä.
Mutta kun minulla ei ole mitään, mitä lähettää, kun en työskentele.
Joudunkohan selvittämään asiaa vielä? Miten sen todistaisi, että ei tee töitä metsäpalstalla jossain 500 kilometrin päässä? En edes käy siellä kuin muutaman vuoden välein katsomassa että pääseekö tietä pitkin vielä perille...
TE-toimistolla kestää kai 3-4 viikkoa lukea vastaus, joten jos jotain puuttuu, niin menee taas melkein kuukausi.
Jouduin äsken tuotannollisista ja taloudellisista syistä työttömäksi ja luulen, ettei nyt enää kohta kuusikymppiselle ja raihnaiselle kukaan mitään töitä tarjoaisi. Tuskin edes haastatteluun kutsuvat. Yritetään silti.
Pitäisi selvittää te-toimistolle metsätilalla työskentelemättömyys?
21
426
Vastaukset
- Anonyymi
Tutkivat tietosi. Lisäksi byrokratian 2 viikkoinen ( odottavat palkkaansa).
- Anonyymi
Olivatpa vielä verotustietojakin kysyneet että Paljonko sulla on poistoja ja paljonko vähennyksiä että ootko arvonlisäverollinen ja saatko arvonlisä palautusta ei olivatpa sanoneet että et saa tehdä vähennyksiä verotuksessa kun olet työtön Etkö sä olla arvonlisäverollinen kun olet työtön juttua
- Anonyymi
Minut tulkittiin samasta TE toimistossa osa aikaisesti yrittäjäksi kun olin osakkaana maa ja metsätilan kuolinpesassa. ..
Selvittiin jossain lomakkeella ettei se työllistää minua kokopäiväisesti niin ei ollut vaikutusta työttömyysturvaa mutta en nyt tiedä miten jatkossa kun nämä hallituksen uudet säännöt tulee voimaan- Anonyymi
Olipa lähellä, mutta läheltä ei lasketa.
- Anonyymi
On se oikeus ja kohtuus, että kuolinpesät realisoidaan ja sillä rahalla on ensin elettävä. Sitten vasta käsi ojossa luukulle.
- Anonyymi
Jos on maksanut etukäteen työttömyyskassalle tai liitolle vuosittain jäsenmaksun tai kuukausittain osan palkasta, jotta saisi työttömyyden kohdatessa jonkin aikaa ansiosidonnaista, niin silloin sitä on saatava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on maksanut etukäteen työttömyyskassalle tai liitolle vuosittain jäsenmaksun tai kuukausittain osan palkasta, jotta saisi työttömyyden kohdatessa jonkin aikaa ansiosidonnaista, niin silloin sitä on saatava.
ei saa nykyään eli ns liiton rahaa ei ole
te tsto pakottaa "paja" töihin vuodeksi työmark tuella tai jollekin kurssille 9e/pv ja työmarkkina tuki tai perus pv raha,
sitten sekin kun monta työhakemusta /vko lähettää pitää
jos et suostu kyykytykseen ja anna kakki näytettä myös terveystarkistus kuukauden välein = KARENSSI MONTA VUOTTA = toimeen tulo tuki ainoa tulosi!
- Anonyymi
TE-toimiston urpojen pitää todistaa, että on ollut töissä. Tulorekisterit ja yms. käytössään. Ei työntekijän pidä olemattomia todistella. Jo on aikoihin eletty.
- Anonyymi
Totta. Verottajakin ajaa eräajona ristiin etuus- ja palkkatuloja aikaikkunoissa, jotta vilpillisin keinoin työttömyystukea saaneet paljastuvat.
- Anonyymi
TE-luuskat tekevät kaikkensa, jotta ei tarvitsi edes tuota muutaman satasen kiturahaa maksella.
- Anonyymi
TE-toimiston menettelystä pitäisi käynnistää laaja sisäinen tutkinta välittömästi.
- Anonyymi
Otat kirveen mukaan ja menet sen kanssa sinne TE-palveluun heilumaan. Vinkkejä voi katsella Hohto elokuvasta ( The Shining)
- Anonyymi
En edes omista kirvestä. t. kaupunkilainen metsänomistaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edes omista kirvestä. t. kaupunkilainen metsänomistaja
Nyt ois kirveelliselle töitä tarjolla. t:R
- Anonyymi
En työllisty enkä ole koskaan työllistynyt perikunnan omistamalla metsäpalstalla.
Allekirjoitus.
Tietenkin, koska työtön lausuu omassa asiassaan niitä lausumaa on lähtökohtaisesti pidettävä epäluotettavana. Nyt kuitenkin TE-toimisto joko uskoo lausumaa tai hankkii todisteita päinvastaisesta.- Anonyymi
Lapselliset TE-toimistojen pissikset eivät ymmärrä metsänomistamisesta juuri mitään. Itse olen myös metsänomistaja. Muutaman kerran kesällä käyn metsäpalstallani vesomassa ihan huvin ja hyödyn kannalta. Varsinaiset raivaustyöt teetän metsänhoitoyhdistyksen metsureilla.
- Anonyymi
Et ole tikkua ristiin laittanut
- Anonyymi
Riistakameran tallenne riittää.
- Anonyymi
Voisi laittaa livekamerat valvomaan alueelle johtavia teitä, niin TE-toimistossa voisivat seurata koko ajan, että tapahtuuko siellä jotain, kulkeeko joku sinne, onko kirves mukana, miten pitkään ollaan paikalla yms.
Jos kameran toiminta katkeaa kuitenkin esim. sähkön loppumiseen, lumentulon tai myrskyn takia, kameran varastamiseen, niin heti karenssi päälle.
- Anonyymi
Eiköhän tuo riitä, kun on työmarkkinoiden käytettävissä.
- Anonyymi
Oteat vain että kun metsä myydään ja hakataan niin sen tekee metsäyhtiöt eikä Herra itse......ei siellä metsässä muuta työtä tehdä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289