On pelottavaa

Anonyymi-ap

Kun tulee se syntymäpäivä 18 vuotta. Silloin tarvitaan ympärille luotettavat ystävät.
Moni nuori haluaa päästä bailaamaan ravintolaan. Se maailma on hyvin viinanhuuruinen, sillä omistajat etsivät aina voittoa ja mitäpä muuta siellä myydään eniten kuin alkoholi annoksia. Ja niissä on alkoholipitoisuus on suuri.
Jo yksi lasillinen on nuorelle usein liikaa, enää ei jaksa pitää huolta itsestään.

Olet silloin vaarallisessa tilanteessa, nuori aikuistuva niin tyttö kuin poikakin on vaarassa. Varmasti löytyy kauniita sanoja niin nuorilta kuin vanhoilta ja useimmiten kyllä miehiltä, silloin vokotellaan jopa yritetään halailla, nuo kehut kauniiksi tai halailut voivat tuntua pienessä humalassa aivan ihmeellisiltä.

Joten jos tuntematon tai tunnettukin tulee kovin imartelemaan, mieti mitä hän sinusta haluaa, mieluiten lähde kotiin ystävien kanssa ja vietä siellä se syntymäpäivä vaikkapa tuon käväisyn jälkeen, jossa tulet näkemään sellaista, jota minä aikakin kartan ja oikeastaan pelkäänkin. Et varmasti halua tulla raiskatuksi.

Toivon jokaisen saavan aikuisuuteen terveen alun, jossa sitten osaa vastata asioistaan hyvin ja osaa pitää itsestään ja ystävistään huolta.

Liian moni joutuu hyväksikäytetyksi tuossa aikuisuuden alussa, sitä toivon välttämään ja ymmärtämään, että alkoholin käyttö on ymmärrettävä, sillä todella pieni määrä voi viedä jopa tajunnan, kuka huolehtii vasta eilisestä lapsesta.
Vai kuvitteleeko bileväki, että sinne kuuluu myös seksin haku ja hyväksikäyttö.

22

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usein kuintenkin kohdella lapsena.

    • Anonyymi

      Itse en käynyt baarissa vasta kuin 23 vuotiaana ensimmäinen kerrann
      Kun olin 18-19 vuotias niin elin jo yhdessä kuusitoista vuotiaan tyttöystävän kanssa, kun kaverit juhlivat niin minä vietin koti-iltoja hänen kanssaan.

      • Anonyymi

        Panitteko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panitteko?

        Päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäin.

        Onko kivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäin.

        ETTE PANNUT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kivaa?

        EI NE EDES PANNU xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI NE EDES PANNU xD

        No kyllä seksi kuului päivittäiseen elämäämme, ihan normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä seksi kuului päivittäiseen elämäämme, ihan normaalia.

        Ei ole normaalia tuollainen, pitää olla vähintään 30-vuotias, ei teinit saa panna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole normaalia tuollainen, pitää olla vähintään 30-vuotias, ei teinit saa panna.

        Hah Hah hyvä vitsi. Me asuttiin jo myös yhdessä sentään 🤷‍♂️
        Meillä oli ihan normaali parisuhde, kun olen kertonut jossain amerikkalaisille niin ne on saattanut kauhistua että elin alaikäisen kanssa.


    • Anonyymi

      On se, ja Jeesus tulee millä hetkellä vaan.

    • Anonyymi

      jos on tollasii asioita, että tuo pelottaa niin kannattaa kyllä jäädä sit kotiin kökkkii ja sitte vanhana piikana harmitella kun on vieläkin ihan yksin ...

      Toisilla on intoa nuorena aikuisena kokea kaikkea ja silloin kannattaakin tutustua kaikkeen uuteen ilman himmausta, mutta normi varovaisuus kannattaa ja pitäkää myös kavereista huolta.

      • Anonyymi

        Ei kannata muuta kuin jumittaa himassa noin nuorena ja näin on värske.
        Pitää olla vähintään 25-vuotias, jotta kannattaa lähtä reissuille, jos vielä kiinnostaa.


    • Kuka käskee lähtee johonki baariin heti ku täyttää 18, ja eikö sinne muka saa hyvää seuraa mukaan jos aivan väenvängällä pitää mennä.

      • Anonyymi

        Jumaleissön, noinkin hienolta nimimerkiltä noin asiallinen kommentti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumaleissön, noinkin hienolta nimimerkiltä noin asiallinen kommentti.

        Ripulireikä ei koskaan peräänny, aina mennään omalla nimellä, ei ikinä mitään anonyymiä.


    • Anonyymi

      Nuoret: Alkoholi on kaksiteräinen miekka. Sanon toisin, alkoholi on petollista, viisaiden juoma.

    • Anonyymi

      Itse muistan omat 18v juhlat (ainakin osan). Viinaa meni ja paljon.

      • Anonyymi

        Eiiiii menny


    • Anonyymi

      Henkisesti alikehittynyt ajautuu juuri noin .

    • Anonyymi

      Mitä siitä ahdistumaan? 18 täyttäminen on aivan sama kuin 12 täyttäminen, vuoden vanhempi ja that's it.
      Itse täytin armeijassa 18 eikä se vaikuttanut mitään mihinkään, paitsi että pääsin erään kapiaisen omistamaan autokouluun.
      Korttikin tuli että heilahti, 600 mk muistaakseni. Pappa betalade.
      Aivan toinen juttu oli sitten 40 täyttäminen. Silloin alkoi jo aavistella elämän rajallisuutta.

      • Anonyymi

        Itse en käynyt armeijaa tai siviilipalvelusta vaikka olin henkisesti ja fyysisesti täysin terve.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe