Työkoiran hankinta

Turvallisuus ennen kaikkea

Ajattelin nyt täältäkin tulla kysymään mielipidettä että kumpi olisi helpompi kouluttaa ja kummalla enemmän kestävyyttä (mielestänne hyvät huonot puolet)
Laekenois vai Malinois? Molemmillahan on kyllä vahva vartiointi vietti.

Itsellä jo sekarotuinen uros, josta työkoiraa ei kyllä saa koskaan =)

9

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäpä

      Laekenois on pidättyväisempi ja huonommin motivoitavissa kuin käyttölinjainen malinois.
      Näyttölinja kannattaa unohtaa heti alkuunsa...
      Käyttömali on kyllä haastava mutta oikein ohjattuna saat koirasta vaikka mitä (paitsi luultavimmin et näyttelytähteä).
      Laekenois on vielä sen verran harvinainen että yksilö erot ovat suuria. Siinä missä toinen laku voi olla hyvä palveluskoira on toinen pidättyväinen tikittävä aikapommi.
      Työkoiraksi suosittelen ehdottomasti malia. Niistä löytyy jo paljon näyttöäkin työkoirana. Niiden pitäisi olla toimivia :) Ja vielä ei tätä muunnosta ole keretty pilaamaan...

      • Turvallisuus ennen kaikkea

        ..olinkin miettinyt. Puolustusvoimathan käyttävät yllättävän paljon tätä rotua tehtävissään.
        Ja olisihan se hyvä ettei tarvitsisi itse käydä koiraa puolustamaan ;)

        Meillähän kyllä on toinen koira ja sen luonne on aivan hurjan voimakas.. joten tiedän tasan tarkkaan mitä on haastavan koiran kouluttaminen =)

        Näyttelytähteä koirasta ei todellakaan tulisi.

        No kyllä se mali-vauva tähän torppaan joskus vielä tulee ;)


    • Allu

      Etsit sopivaa?

      • Turvallisuus ennen kaikkea

        Olen hankkimassa itselleni työkoiraa vartiointi työhön.


    • tervueren

      Myös tervuerenissa on käyttölinja, joka polveutuu käyttömaleista. Ainoa ero on pitempi karva.

    • jonna

      js olet koiraa hankkimassa, kannattaa AINA kysyä eläinlääkäriltä, koska internet on täynnä feikkejä. itse kannatan kyllä hyvin paljon kodittoman koiran ottamista!!

      • Itse ottaisin malin tai käy...

        Minä katselisin työkoiraa joko maleista tai käyttölinjaisista tervuista.. Lakuista en tosin uskalla mitään sanoa, koska niihin törmää harvemmin.

        Jonna, miten ihmeessä sinun vastauksesi palvelee kysyjää? Ja miksi ihmeessä jonkun pitäisi ottaa työkoiraksi löytökoira, jonka kohdalla edes taustoista ei ole mitään tietoa?


      • lakupekka
        Itse ottaisin malin tai käy... kirjoitti:

        Minä katselisin työkoiraa joko maleista tai käyttölinjaisista tervuista.. Lakuista en tosin uskalla mitään sanoa, koska niihin törmää harvemmin.

        Jonna, miten ihmeessä sinun vastauksesi palvelee kysyjää? Ja miksi ihmeessä jonkun pitäisi ottaa työkoiraksi löytökoira, jonka kohdalla edes taustoista ei ole mitään tietoa?

        Ei lakuja kannata ajatella työkäyttöön. Koko variaatio on jo pilalle sukurutsattu. Niillä ei ole myöskään näyttöjä. Malilla on. Puheista ei kannata välittää, vaan oikeista tuloksista.


      • syytä muistaaa

        Kodittomista koirista ei ole työkoiriksi. Silloin kun työkoiraa hankitaan on sen käyttöominaisuuden asetettava ykköseksi. Huono työkoira voi olla jopa vaarallinen ohjaajalleen. Olen myös sitä mieltä, että kodittomat koirat pitää lopettaa. Niistä on aiheutunut jo liikaa ongelmia. Virolaisten kulkukoirien roudaaminen Suomeen on pönttöpäiden hommaa. Se pitäisi vihdoinkin kieltää. Virolaisten pitäisi itse lopettaa kulkukoiransa eikä tunkea niitä tänne helposti höynäytettävien empaatikkojen kautta. Tautivaara on niissää liian suuri. Nämä empaatikot hoitavat kulkukoiriaan usein huonosti myös täällä. Se on jo nähty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      245
      2289
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      164
      1487
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      213
      951
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe