Perätön ilmianto

Anonyymi-ap

Onko tämmöinen toiminta rikos ?
Veljeni teki tahallaan ja vain kiusanteolla Kelaan ilmoituksen, että minä olen muuttanut ulkomaille. Siis tarkoitus vain satuttaa minua.
En siis ole mihinkään muuttanut enkä muuttamassa !
Saan pientä kansaneläkettä työeläkkeeni lisäksi.
Kelalta tuli ilmoitus, että " teidän on anneytaba selvitys ko. asiassa" 2 viikon aikana, tai eläkkeenne maksu keskeytetään.
Niinpä piti sitten Kelalle vakuuttaa, että suomessa olen ja hengissäkin vielä.
Tein kyllä rikosilmoituksen, mutta tuskin siitä mitään tulee.
Tämmöinen toiminta tämän veljen taholta voi toistua vaikka joka kuukausi, niin pitääkö minun vain kiltisti Kelalle aina selvityksiä antaa ?

18

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On rikos jäädä kansaneläkkeen varaan.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­N­­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­­N­­y­m­­f­­o­m­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18245005

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Oletpa reppana !
      Kuuleppas ymmärtämätön.. Olen 40-vuotiaana joutunut vajaakuntoiseksi. En päässyt eläkkeelle vaikka moninivelrikot ja olkapää leikattu ( ei täysin toimintakykyinen edelleenkään )
      Syy työkyvyttömyyseläkkeen epäämiseen oli liian hyvä koulutus ja työkokemus. Eli minulla oli merkonomin, taloushallinnon ( kirjanpito) ja sihteerin tutkinnot. Jouduin sitten vain pyörimään työttömänä js vain työllistämisjaksoilla äläskeleposia hommia tekemään.
      Lääkäri sanoi suoraan, että jos olisin ollut siivooja niin olisin eläkkeelle päässyt vaivojeni vuoksi.
      Nyt katsottiin ja perusteltiin, että minä voin kevyitä toimistotöitä tehdä... No niitä kevyitä.. ei löytynyt eikä kukaan olis palkannut, kun en olis saanut edes hyväksyttävää lääkärintodistusta terveydestäni.
      Tämä on syönyt minun eläkkeen kertymismahdollisuuden... Ei se etten olis töitä tehnyt tai kouluttautunut !!!
      Viimeisin työni ennen nivelrikkojeni aiheuttamaa vajaakuntoisuutta oli TYÖVOIMANEUVOJA !!!
      Ja se Kelan eläke hyvin pieni lisä työeläkkeen päälle ei muuta. Niin paiskippa poika ensin hommia ja saa sairaus joka vaikeuttaa työntekoa, niin tule sitten uudelleen kirjoittelemaan älyttömyyksiä !!!

      • Anonyymi

        Aloittaja kyselikin vain mahdollista rikokseksi katsottavaa tekoa veljensä suunnalta.
        Hänellä tuskin on ollut mitään tarkoitusta millään tavalla vähätellä tai arvostella juuri sinua ja elämääsi.
        Ei näitä juttuja kannata ottaa henkilökohtaisesti, eivät ole tarkoitettu kohdistumaan yhteen ainoaan ihmiseen.
        Ei ole ihme, kun monet ihmiset nykyään loukkaantuvat herkästi, ja ottavat itseensä asioista, jotka eivät edes heitä koske.
        Ei kaikkia edes kiinnosta muiden asiat, joka sekin toki joskus valitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kyselikin vain mahdollista rikokseksi katsottavaa tekoa veljensä suunnalta.
        Hänellä tuskin on ollut mitään tarkoitusta millään tavalla vähätellä tai arvostella juuri sinua ja elämääsi.
        Ei näitä juttuja kannata ottaa henkilökohtaisesti, eivät ole tarkoitettu kohdistumaan yhteen ainoaan ihmiseen.
        Ei ole ihme, kun monet ihmiset nykyään loukkaantuvat herkästi, ja ottavat itseensä asioista, jotka eivät edes heitä koske.
        Ei kaikkia edes kiinnosta muiden asiat, joka sekin toki joskus valitettavaa.

        Nimenomaan tämä perättömän ilmiannon tekijä tarkoitti että aiheuttaa minulle harmia ja vahinkoa. Taustalla yritys vahingoittaa minua mahdollisimman paljon ja nujertaa henkisesti.
        Liittyy erittäin riitaiseen isämme kuolinpesän jakoon !
        Siis ihan tahallista ja vahingoittamistarkoituksessa tehty ilmianto. Tiesi tasan tarkkaan, että en ole edes ajatellut ulkomaille muuttoa !!
        KIUSALLA SIIS TEHTY. JA VÄITTÄÄ, ETTÄ VOI TEHDÄ MYÖS JATKOSSA VAIKKA MITÄ EIKÄ KUKAAN HÄNELLE MITÄÄN MAHDA, KUN MAJAILEE TÄLLÄ HETKELLÄ VIETNAMISSA !!


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole perätön ilmianto nimistä rikosta. Väärä ilmianto on, mutta siinä edellytetään, että ilmiannettu joutuu vaaraan, että hänet pidätetään, vangitaan, hän joutuu syytteeseen, tai hänet tuomitaan, tai joutuu jonkin muun pakkokeinon kohteeksi.
      Suomessa ei myöskään ole kiusanteko nimistä rikosta, joten....
      Ihmiset tekevät toisilleen kiusaa, mutta harvoin kiusasta käräjille päästään.

      • Anonyymi

        No eikös se ole pakkokeinon kohteeksi joutumista, silloin, jos joutuu tekemään selvityksiä ja uhataan (Kela) katkaista toimeentulo. Siis joutuu tekemään selvityksiä sen vuoksi, että toinen tahallaan sen aiheuttaa. Eikä edes puhelut Kelaan ole ilmaisia ja joutuu odottamaan kauan tai jättämään soittopyynnön ja sitten sitä puhelua odotella..

        Näitähän voi siis tehtailla vaikka joka päivä ja kohde joutuu aina selvittelemään... !!
        Voi teettää siis toiselle turhaa työtä perättömillä ilmoituksilla !! Hyvä tietää !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se ole pakkokeinon kohteeksi joutumista, silloin, jos joutuu tekemään selvityksiä ja uhataan (Kela) katkaista toimeentulo. Siis joutuu tekemään selvityksiä sen vuoksi, että toinen tahallaan sen aiheuttaa. Eikä edes puhelut Kelaan ole ilmaisia ja joutuu odottamaan kauan tai jättämään soittopyynnön ja sitten sitä puhelua odotella..

        Näitähän voi siis tehtailla vaikka joka päivä ja kohde joutuu aina selvittelemään... !!
        Voi teettää siis toiselle turhaa työtä perättömillä ilmoituksilla !! Hyvä tietää !!!

        Kela ei ole esitutkintaviranomainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela ei ole esitutkintaviranomainen.

        Niinno, sanamuoto on kyllä "Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle..."

        Mutta joo, ei selvityksen antaminen hallinnollisessa asiassa ole ko. säännöksessä tarkoitettu pakkokeino, syyte tai rikosoikeudellinen seuraamus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno, sanamuoto on kyllä "Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle..."

        Mutta joo, ei selvityksen antaminen hallinnollisessa asiassa ole ko. säännöksessä tarkoitettu pakkokeino, syyte tai rikosoikeudellinen seuraamus.

        No onpa laki. Siis ei kun tehtailemaan perättömiä ilmiantoja viranomaisille !!! Ei se sitten ole rikos.
        Että kokeileppa muutama tehdä vaikka naapurista.
        Kerro sitten täällä tuliko syytettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa laki. Siis ei kun tehtailemaan perättömiä ilmiantoja viranomaisille !!! Ei se sitten ole rikos.
        Että kokeileppa muutama tehdä vaikka naapurista.
        Kerro sitten täällä tuliko syytettä.

        Kyllä viranomaisille ilmoituksia saa tehtailla. On viranomaisen virkavelvollisuus erottaa oikeat ja hyödylliset ilmoitukset huuhaasta ja kiusanteosta.
        Kaikki huuhaa ja kiusanteko ei kuitenkaan ole rikollista, vain rikoslaissa määritely sellainen.

        Eikä minun tarvitse kokeilla mitään, työskentelen itse viranomaisessa, ja käsittelemme jatkuvasti ilmoituksia, osa hyviä ja hyödyllisiä, osa höpöhöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viranomaisille ilmoituksia saa tehtailla. On viranomaisen virkavelvollisuus erottaa oikeat ja hyödylliset ilmoitukset huuhaasta ja kiusanteosta.
        Kaikki huuhaa ja kiusanteko ei kuitenkaan ole rikollista, vain rikoslaissa määritely sellainen.

        Eikä minun tarvitse kokeilla mitään, työskentelen itse viranomaisessa, ja käsittelemme jatkuvasti ilmoituksia, osa hyviä ja hyödyllisiä, osa höpöhöpöä.

        Juuri noin se menee. Kerrankin yksi, joka tietää. Viranomaisen virkavelvollisuus on tarkastaa sille tehty ilmoitus, onko siinä mitään järkeä. Esim. V. 1965 tapahtuneen Bodomjärven murhaajaksi on poliisille ilmoittautunut yli 100 henkilöä. Jos poliisi pyytää yleisöltä apua rosvon tunnistamiseksi, niin poliisille saattaa tulla satoja tunnistuksia, jotkut kiusantekona, kostona, tai ilkeyksissä tehtyjä täysin syyttömästä ihmisestä. Ne eivät ole väärä ilmianto nimisiä rikoksia, ellei poliisi haksahda, kuten laki kertoo, ilmiannettu joutuu vaaraan joutua kiinni otetuksi, tai esim. pidätetyksi ilmiannon vuoksi.
        Toki ne voivat olla kunnianloukkauksia, mutta poliisi on velvollinen pitämään kaiken esitutkinassa saadun tiedon omana tietonaan.


    • Anonyymi

      On se rikos. Muutenhan niitä ilmiantoja voisi tehdä kuka tahansa ja mistä tahansa.

    • Anonyymi

      Luin minilexistä, että ei ole rikos, jos viranomainen ilman lisäselvityksiä toteaa ilmiannon perättömäksi.

      Nyt kun perättömän ilmiannon kohteelta vaadittiin selvityksiä ja uhattiin seurauksilla, jos ei anna selvitystä, niin KYLLÄ ON RIKOS !
      Odotan mitä poliisi vastaa vai lyökö vain ö-mappiin !

      • Anonyymi

        Vastaa varmasti, mutta voit varautua, että siihen menee aikaa.
        Pitkät jonot tuppaa olemaan tuolla oikeuspuolella, lakiasioissa, käräjillä, ym.


      • Anonyymi

        Kertoiko minilex sinulle vastausta mihin lainkohtaan rikosväitteesi perustaa? Väärä ilmianto käsiteltiin jo. Ei kelpaa. Joku muu?

        Yleisesti ottaen, jos minilex on ainoa oikeudellisen tiedon lähde, kannattaa olla varovainen, kuinka ehdottomia väitteitä esittää.


    • Anonyymi

      Mikä tekee Hammarista ykkösmiehen? Istuminen vankilassa vai ihmisten tappaminen? En oikeen nää järkee kummassakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4520
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      124
      3919
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2471
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1473
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1178
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1173
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1143
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe