Toyota kiusaa VAG-konsernia

Anonyymi-ap

Toyotan loistava itselataavien hybridiautojen mallisto on niin kovassa iskussa, että VAG-konserni on joutunut aivan paniikkiin. Jos yhden suositun Skoda-mallin hintaa joudutaan alentamaan Toyotan loistavan myyntituloksen vuoksi peräti 7500 €, niin konkurssia kohti ollaan menossa. Sähköautoihin panostaminen oli VAG-konsernilta paha virheliike.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6c7f27ce-ba5f-457a-b390-ef37016b9923

34

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiusa se on pienikin kiusa.

    • Anonyymi

      Sähköautoissa on kova hintasota, kiitos kiinalaisten.
      VW:llä ei ole mitään hätää Toyotan suhteen, koska se on jo sopeuttanut tuotantonsa nykytekniikkaan ja tulevaisuuteen ja VW myy maailman tilanteeseen nähden ihan hyvin ja liikevaihto on hyvällä tasolla.

      • Anonyymi

        Isollakin liikevaihdolla voi tehdä ison konkurssin. Liikevaihto ei kerro kannattavuudesta yhtään mitään.
        Surkea eeuun pakottama kahden vuoden takuu sensijaan kertoo laadusta tai oikeammin sen puutteesta joka suoraan korreloi ostajien käyttäytymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isollakin liikevaihdolla voi tehdä ison konkurssin. Liikevaihto ei kerro kannattavuudesta yhtään mitään.
        Surkea eeuun pakottama kahden vuoden takuu sensijaan kertoo laadusta tai oikeammin sen puutteesta joka suoraan korreloi ostajien käyttäytymiseen.

        Toyotalla on suuremmat velat ja ei noista bensahalpiksista saa juurikaan katetta.


    • Anonyymi

      + vw aikoo lopettaa halpamerkkiensä tuotannon !
      seatin 2025 mennessä ja skoda loppuu 2025 -2026 mennessä !
      vw aikoo kuulemma keskittyä volsun sähköautoihin
      ja audin ylös nostamiseen suosta jossa hommaa riittääkin!

      voi kääkkä parkoja sitten on pakko ostaa oikea vw kun kopioita ei enää saa !

      • Anonyymi

        Älä jaksa keksiä noita valheita. Onko sulla taas paha päivä Toyotan omapoika?


    • Anonyymi

      Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun.

      • Anonyymi

        " Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun. "


        Toyotan ratkaisua on helppo ymmärtää sitä taustaa vasten, että 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Mitä järkeä on yrittää valmistaa sähköautoja ihmisille, jotka eivät niitä pysty päivittäin lataamaan? Toyotan itselataavat hybridiautot ovat rakenteeltaan niin nerokkaita ja kestäviä, että niitä tullaan myymään vielä pitkään kaikkialla maailmassa. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun. "


        Toyotan ratkaisua on helppo ymmärtää sitä taustaa vasten, että 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Mitä järkeä on yrittää valmistaa sähköautoja ihmisille, jotka eivät niitä pysty päivittäin lataamaan? Toyotan itselataavat hybridiautot ovat rakenteeltaan niin nerokkaita ja kestäviä, että niitä tullaan myymään vielä pitkään kaikkialla maailmassa. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

        Siis selvästi kehitysmaamerkki. Keskittyy myymään sinne, missä bensa menee vielä kaupaksi ja sähköverkot ovat huonossa hapessa.


    • Anonyymi

      Helmitaulutollukka on masennuksen takia hoidossa.

    • Anonyymi

      Sähköautokiima alkaa olla laantumaan päin, kun nyt ne joilla on järkevä latausmahdollisuus kotisähköllä, on autonsa hankkineet.

      Seuraava pompsaus tulee vasta kun seuraavan sukupolven akut tulee massatuotantoon ja toimintamatkat alkaa olla pakkaskeleissäkin yli 500km joka autossa. Siihen menee vuosia aikaa.

      Onneksi siirtymäkaudeksi on tarjolla ympäristöystävällistä hybridiä muunmuassa Toyotalta. Siellä ymmärretään mihin kaikkeen kannattaa tässä hetkessä panostaa ja mitä ihmiset tarttee ympäri maailman.

      • Anonyymi

        Tokiossa ymmärretään se, koko maailmassa sähköautojen latausinfraa ei käytännössä ole olemassa. Sen saattaminen edes siedettävälle tasolle ottaa aikaa kymmeniä vuosia. Ei siis ole mitään kiirettä lähteä tarjoamaan sähköautoja ihmisille, jotka eivät pysty lataamaan autoa kotonaan.

        Nyt sähköautoihin kaiken panostaneet autotehtaat ovat suuressa ahdingossa ja ne kilpailevat toisensa hengiltä. Tokiossa katsellaan naureskellen tätä viimeistä taistoa ja myydään samalla paljon itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan, koska kysyntä kasvaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokiossa ymmärretään se, koko maailmassa sähköautojen latausinfraa ei käytännössä ole olemassa. Sen saattaminen edes siedettävälle tasolle ottaa aikaa kymmeniä vuosia. Ei siis ole mitään kiirettä lähteä tarjoamaan sähköautoja ihmisille, jotka eivät pysty lataamaan autoa kotonaan.

        Nyt sähköautoihin kaiken panostaneet autotehtaat ovat suuressa ahdingossa ja ne kilpailevat toisensa hengiltä. Tokiossa katsellaan naureskellen tätä viimeistä taistoa ja myydään samalla paljon itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan, koska kysyntä kasvaa koko ajan.

        Tokiossa naureskellaan maapallon lämpiämiselle, sinne voisi taas pari ydinpommia tiputtaa niin oppisivat ihmisten tavoille.


    • Anonyymi

      Toyotalla on kaiketi paras strategia autotuotannossa, hybridi on haluttua tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Se on aivan sama mitä ihminen haluaa ja mitä maapallo vaatii, tämä kulkineemme avaruudessa.


      • Anonyymi

        Kuinka Toyotan vetyautostrategialla pyyhkii? Ovatko Mirai myymälän oven saranat lujilla?


      • Anonyymi

        Se on vilunkivagenille tuo autonrakennus vähän vaikea rasti. 40- kertaisista päästöistä kun ei oikein vieläkään ole päästy kuiville. Toki yritetään kyhäillä sähköautoharjoitelmia kun se tie nousi pystyyn ja pää tuli veävän käteen vaativemmilla tekniikoilla . Toyota tekee sellaisia autoja joita kansa ostaa meillä ja maailmalla niinkuin tilastoisa voimme lukea. Peräti kahden miljoonan auton ylivoimaisella etumatkalla. Siinä on hymy herkässä ja välillä naurattaakin kun saksaseisojia viedään hinurikoukussa isompaan huoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka Toyotan vetyautostrategialla pyyhkii? Ovatko Mirai myymälän oven saranat lujilla?

        Onhan ne, ja lukko säpissä.


    • Anonyymi

      Tojota yritti harjoitella 30 vuotta että oppisi tekemään riisiritsan joka menisi läpi kolaritesteistä huijaamatta.

      Ei oppinut ja nyt on ollut tehtaita kiinni jo yli kuukauden kun viranomainen vei valmistuslisenssit pois. Saa nähdä kuinka kauan menee tämän petoksen selvittelyyn.

    • Anonyymi

      Toyotan virhe oli siinä, että se jättäityi hybridien varaan paistattelemaan liian pitkäksi aikaa. Muut menivät ohi, ja uusivat mallistoaan sähköisiksi. Niillä on nyt paremmat ajat edessä, ja Toyotalla Nokian kohtalo.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä tosiasioita on vaikea ymmärtää. Jos 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähkautoa kotonaan, niin kannattaako sähköautoja silloin ollenkaan tehdä. Eiköhän ensiksi pitäisi laittaa latausinfra kuntoon, ja vasta sen jälkeen on sähköautojen vuoro.


    • Anonyymi

      Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla?

      • Anonyymi

        " Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla? "


        Tuo kysymys sinun pitäisi esittää Toyota-tehtaan edustajille, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen tavallinen autonkäyttäjäkin osaa antaa oikean vastauksen. Toyotalla sujuu sähköautorintamalla erittäin hyvin, sillä tehdas on rakentanut menestyksellisesti sähköisiä voimalinjoja nerokkaisiin hybridiautoihinsa jo melkein 30 vuotta. Siinä suhteessa homma on hanskassa.

        Täyssähköautoja Toyota alkaa tosissaan rakentaa vasta sitten, kun maailman latausinfra saadaan parempaan kuntoon. Sitä odotellessa kannattaa kaikkien järkevien ihmisten ajella itselataavilla hybridiautoilla.

        Ihmiset on nykyisin höynäytetty ostamaan ladattavia hybridiautoja, mutta Toyotan tapauksessa ilman latausominaisuutta oleva hybridiauto on selvästi parempi. Se on kevyempi ja muutenkin mukavampi käyttää, koska latailua ei tarvitse koskaan miettiä. Kyllähän Toyotan ladattava hybridikin hienosti toimii, mutta ihan turhaa latausominaisuuden laittaminen hienoon HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla? "


        Tuo kysymys sinun pitäisi esittää Toyota-tehtaan edustajille, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen tavallinen autonkäyttäjäkin osaa antaa oikean vastauksen. Toyotalla sujuu sähköautorintamalla erittäin hyvin, sillä tehdas on rakentanut menestyksellisesti sähköisiä voimalinjoja nerokkaisiin hybridiautoihinsa jo melkein 30 vuotta. Siinä suhteessa homma on hanskassa.

        Täyssähköautoja Toyota alkaa tosissaan rakentaa vasta sitten, kun maailman latausinfra saadaan parempaan kuntoon. Sitä odotellessa kannattaa kaikkien järkevien ihmisten ajella itselataavilla hybridiautoilla.

        Ihmiset on nykyisin höynäytetty ostamaan ladattavia hybridiautoja, mutta Toyotan tapauksessa ilman latausominaisuutta oleva hybridiauto on selvästi parempi. Se on kevyempi ja muutenkin mukavampi käyttää, koska latailua ei tarvitse koskaan miettiä. Kyllähän Toyotan ladattava hybridikin hienosti toimii, mutta ihan turhaa latausominaisuuden laittaminen hienoon HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan on.

        Minusta ladattava hybridi on paljon parempi, kuin pelkällä bensalla kulkeva, koska sillä voi ajaa myös halvalla kotitaloussähköllä. Nykyistä plugaria on tarvinnut tankata melko harvoin. Silti, seuraava autoni on pelkästään ladattava, 4-500 km rangella. Onneksi näissä alkaa olla jo valinnan varaakin. Tankattavat on minun kohdalla loppu tämän plugarin myötä.


    • Anonyymi

      Paljon pa*kaa tekevä Toyota on lähdössä sinne konkurssiin.
      Melkoisia maksuja seuraa näistä viimeaikaisista huijauksista.

      • Anonyymi

        Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa?

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.

        Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari?

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?

        Patteripellet on vähän vajaita kuten patteriautojen rangetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.

        Harva mökki Suomessa on ilman sähköä, eikä laturin asentaminen paljoa vaadi. Puhelinsoitto, ja sähkäri käy sen asentamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?

        Onneksi Suomessa, ja Euroopassa yleensäkin lataus ei ole ongelma. SIksi oma valintani on sähköauto.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      mites skodalla sujuu moottorien / sähköautojen suunnittelu / rakentaminen. KÄÄKKÄ ! ?
      ei yhtään omaa auto markkinoilla kaikissa volsun kone tekniikka ja osat 100% vw
      skoda ei pysty tekemään yhtään autoa ilman volkkaria oli se bensa diiseli tai sähkö !!… 😆😆
      tsemppiä kääkällä politrukin / kommunisti skeidojen kanssa kopio vw
      skodan tuotanto loppui 91
      toivoisit varmaan että muutkin kommunisti merkit trabant fso mosse herätettäisiin elämään volsun siivellä kuten skoda !
      välillä elämän tosi asiat / faktat satuttaa
      itseppä olet alamäkesi valinnut kopio volkkarisi kanssa !!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maria Junger kuollut!

      https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/c0c779d1-7575-4b25-ac3a-bacfb890e224 Vaihtoi kumppania useammin kuin pikkar
      Maailman menoa
      437
      11246
    2. Junger Maria on kuollut

      Tämä EI ole ilon päivä. Tiedoksi sille hömelölle, joka aina toitottaa "ilon päivää" aiheesta kuin aiheesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      3602
    3. Maria Jungner on kuollut.

      Kaikkein viehättävin teeveekuuluttaja Maria Jungner, 50, on kuollut. R.I.P.
      Sinkut
      46
      2383
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. Onko katseenkestävä vai pitääkö piilotella? 💆‍♂️
      Ikävä
      158
      2331
    5. Miksi en vaan voi

      olla ajattelematta sua? Aiheutat suuria tunteita ❤️ Harvoin kokee näin voimakkaasti.
      Ikävä
      100
      1505
    6. Mitä sanoisit nainen

      Jos sanoisin että sä oot elämäni nainen ja tahtoisin viettää sen vain sun kanssas 🙏❤️
      Ikävä
      109
      1423
    7. En muista koskaan itkeneeni...

      Niin paljon jonkun ihmisen perään kuin sinun perääsi olen itkenyt. En edes sen ihmisen, joka oli elämässäni todella pitk
      Ikävä
      89
      1279
    8. SM 2024 -kisojen onnistujat ja yllättäjät

      Aloitetaan Kujanhaaran voitolla Olympia-toivo Sahasta. Mahtava suoritus ja huikeaa työtä urheilijalta sekä valmentajalta
      Judo
      65
      920
    9. Onhan tämä sydäntä särkevää

      Miksi ei puhuttu aikanaan? Miksi kaikki meni niin kuin meni :(
      Ikävä
      67
      889
    10. Surullisia uutisia

      Äärettömän kaunis Maria Jungner on kuollut äkillisesti. Oli vasta 50 vuotias. Upea nainen. Suuri suru! Tuli kaikille jär
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      852
    Aihe