Toyota kiusaa VAG-konsernia

Anonyymi-ap

Toyotan loistava itselataavien hybridiautojen mallisto on niin kovassa iskussa, että VAG-konserni on joutunut aivan paniikkiin. Jos yhden suositun Skoda-mallin hintaa joudutaan alentamaan Toyotan loistavan myyntituloksen vuoksi peräti 7500 €, niin konkurssia kohti ollaan menossa. Sähköautoihin panostaminen oli VAG-konsernilta paha virheliike.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6c7f27ce-ba5f-457a-b390-ef37016b9923

34

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiusa se on pienikin kiusa.

    • Anonyymi

      Sähköautoissa on kova hintasota, kiitos kiinalaisten.
      VW:llä ei ole mitään hätää Toyotan suhteen, koska se on jo sopeuttanut tuotantonsa nykytekniikkaan ja tulevaisuuteen ja VW myy maailman tilanteeseen nähden ihan hyvin ja liikevaihto on hyvällä tasolla.

      • Anonyymi

        Isollakin liikevaihdolla voi tehdä ison konkurssin. Liikevaihto ei kerro kannattavuudesta yhtään mitään.
        Surkea eeuun pakottama kahden vuoden takuu sensijaan kertoo laadusta tai oikeammin sen puutteesta joka suoraan korreloi ostajien käyttäytymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isollakin liikevaihdolla voi tehdä ison konkurssin. Liikevaihto ei kerro kannattavuudesta yhtään mitään.
        Surkea eeuun pakottama kahden vuoden takuu sensijaan kertoo laadusta tai oikeammin sen puutteesta joka suoraan korreloi ostajien käyttäytymiseen.

        Toyotalla on suuremmat velat ja ei noista bensahalpiksista saa juurikaan katetta.


    • Anonyymi

      + vw aikoo lopettaa halpamerkkiensä tuotannon !
      seatin 2025 mennessä ja skoda loppuu 2025 -2026 mennessä !
      vw aikoo kuulemma keskittyä volsun sähköautoihin
      ja audin ylös nostamiseen suosta jossa hommaa riittääkin!

      voi kääkkä parkoja sitten on pakko ostaa oikea vw kun kopioita ei enää saa !

      • Anonyymi

        Älä jaksa keksiä noita valheita. Onko sulla taas paha päivä Toyotan omapoika?


    • Anonyymi

      Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun.

      • Anonyymi

        " Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun. "


        Toyotan ratkaisua on helppo ymmärtää sitä taustaa vasten, että 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Mitä järkeä on yrittää valmistaa sähköautoja ihmisille, jotka eivät niitä pysty päivittäin lataamaan? Toyotan itselataavat hybridiautot ovat rakenteeltaan niin nerokkaita ja kestäviä, että niitä tullaan myymään vielä pitkään kaikkialla maailmassa. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Milloinkas se Toyota aikoo oikeasti lähteä kilpailemaan sähköautojen markkoille? Teslalla on nyt maailman eniten myydyn mallin pokaali, ja BYD on kasvanut suurimmaksi sähköautojen myyjäksi maailmalla. Eikä Geely ja kumppanit Kiinassa tee Toyotan eloa mitenkään helpommaksi. Eurooppalaisilla merkeillä on kohta kmallistot täynnä vain sähköautoja, ja Toyota yhä tusaa niiden neljännesvuosisadan takaisten bensahybridien kanssa. Siinä käy Nokiat pian, jos ei ole jo käynytkin. Myynti vetää vielä, mutta se tie on pian käyty loppuun. "


        Toyotan ratkaisua on helppo ymmärtää sitä taustaa vasten, että 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Mitä järkeä on yrittää valmistaa sähköautoja ihmisille, jotka eivät niitä pysty päivittäin lataamaan? Toyotan itselataavat hybridiautot ovat rakenteeltaan niin nerokkaita ja kestäviä, että niitä tullaan myymään vielä pitkään kaikkialla maailmassa. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea.

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

        Siis selvästi kehitysmaamerkki. Keskittyy myymään sinne, missä bensa menee vielä kaupaksi ja sähköverkot ovat huonossa hapessa.


    • Anonyymi

      Helmitaulutollukka on masennuksen takia hoidossa.

    • Anonyymi

      Sähköautokiima alkaa olla laantumaan päin, kun nyt ne joilla on järkevä latausmahdollisuus kotisähköllä, on autonsa hankkineet.

      Seuraava pompsaus tulee vasta kun seuraavan sukupolven akut tulee massatuotantoon ja toimintamatkat alkaa olla pakkaskeleissäkin yli 500km joka autossa. Siihen menee vuosia aikaa.

      Onneksi siirtymäkaudeksi on tarjolla ympäristöystävällistä hybridiä muunmuassa Toyotalta. Siellä ymmärretään mihin kaikkeen kannattaa tässä hetkessä panostaa ja mitä ihmiset tarttee ympäri maailman.

      • Anonyymi

        Tokiossa ymmärretään se, koko maailmassa sähköautojen latausinfraa ei käytännössä ole olemassa. Sen saattaminen edes siedettävälle tasolle ottaa aikaa kymmeniä vuosia. Ei siis ole mitään kiirettä lähteä tarjoamaan sähköautoja ihmisille, jotka eivät pysty lataamaan autoa kotonaan.

        Nyt sähköautoihin kaiken panostaneet autotehtaat ovat suuressa ahdingossa ja ne kilpailevat toisensa hengiltä. Tokiossa katsellaan naureskellen tätä viimeistä taistoa ja myydään samalla paljon itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan, koska kysyntä kasvaa koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokiossa ymmärretään se, koko maailmassa sähköautojen latausinfraa ei käytännössä ole olemassa. Sen saattaminen edes siedettävälle tasolle ottaa aikaa kymmeniä vuosia. Ei siis ole mitään kiirettä lähteä tarjoamaan sähköautoja ihmisille, jotka eivät pysty lataamaan autoa kotonaan.

        Nyt sähköautoihin kaiken panostaneet autotehtaat ovat suuressa ahdingossa ja ne kilpailevat toisensa hengiltä. Tokiossa katsellaan naureskellen tätä viimeistä taistoa ja myydään samalla paljon itselataavia hybridiautoja kaikkialle maailmaan, koska kysyntä kasvaa koko ajan.

        Tokiossa naureskellaan maapallon lämpiämiselle, sinne voisi taas pari ydinpommia tiputtaa niin oppisivat ihmisten tavoille.


    • Anonyymi

      Toyotalla on kaiketi paras strategia autotuotannossa, hybridi on haluttua tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Se on aivan sama mitä ihminen haluaa ja mitä maapallo vaatii, tämä kulkineemme avaruudessa.


      • Anonyymi

        Kuinka Toyotan vetyautostrategialla pyyhkii? Ovatko Mirai myymälän oven saranat lujilla?


      • Anonyymi

        Se on vilunkivagenille tuo autonrakennus vähän vaikea rasti. 40- kertaisista päästöistä kun ei oikein vieläkään ole päästy kuiville. Toki yritetään kyhäillä sähköautoharjoitelmia kun se tie nousi pystyyn ja pää tuli veävän käteen vaativemmilla tekniikoilla . Toyota tekee sellaisia autoja joita kansa ostaa meillä ja maailmalla niinkuin tilastoisa voimme lukea. Peräti kahden miljoonan auton ylivoimaisella etumatkalla. Siinä on hymy herkässä ja välillä naurattaakin kun saksaseisojia viedään hinurikoukussa isompaan huoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka Toyotan vetyautostrategialla pyyhkii? Ovatko Mirai myymälän oven saranat lujilla?

        Onhan ne, ja lukko säpissä.


    • Anonyymi

      Tojota yritti harjoitella 30 vuotta että oppisi tekemään riisiritsan joka menisi läpi kolaritesteistä huijaamatta.

      Ei oppinut ja nyt on ollut tehtaita kiinni jo yli kuukauden kun viranomainen vei valmistuslisenssit pois. Saa nähdä kuinka kauan menee tämän petoksen selvittelyyn.

    • Anonyymi

      Toyotan virhe oli siinä, että se jättäityi hybridien varaan paistattelemaan liian pitkäksi aikaa. Muut menivät ohi, ja uusivat mallistoaan sähköisiksi. Niillä on nyt paremmat ajat edessä, ja Toyotalla Nokian kohtalo.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä tosiasioita on vaikea ymmärtää. Jos 95 % maailman potentiaalisista autonostajista ei pysty lataamaan sähkautoa kotonaan, niin kannattaako sähköautoja silloin ollenkaan tehdä. Eiköhän ensiksi pitäisi laittaa latausinfra kuntoon, ja vasta sen jälkeen on sähköautojen vuoro.


    • Anonyymi

      Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla?

      • Anonyymi

        " Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla? "


        Tuo kysymys sinun pitäisi esittää Toyota-tehtaan edustajille, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen tavallinen autonkäyttäjäkin osaa antaa oikean vastauksen. Toyotalla sujuu sähköautorintamalla erittäin hyvin, sillä tehdas on rakentanut menestyksellisesti sähköisiä voimalinjoja nerokkaisiin hybridiautoihinsa jo melkein 30 vuotta. Siinä suhteessa homma on hanskassa.

        Täyssähköautoja Toyota alkaa tosissaan rakentaa vasta sitten, kun maailman latausinfra saadaan parempaan kuntoon. Sitä odotellessa kannattaa kaikkien järkevien ihmisten ajella itselataavilla hybridiautoilla.

        Ihmiset on nykyisin höynäytetty ostamaan ladattavia hybridiautoja, mutta Toyotan tapauksessa ilman latausominaisuutta oleva hybridiauto on selvästi parempi. Se on kevyempi ja muutenkin mukavampi käyttää, koska latailua ei tarvitse koskaan miettiä. Kyllähän Toyotan ladattava hybridikin hienosti toimii, mutta ihan turhaa latausominaisuuden laittaminen hienoon HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kuinka Tojotalla sujuu sähköautorintamalla? "


        Tuo kysymys sinun pitäisi esittää Toyota-tehtaan edustajille, mutta näin yksinkertaiseen kysymykseen tavallinen autonkäyttäjäkin osaa antaa oikean vastauksen. Toyotalla sujuu sähköautorintamalla erittäin hyvin, sillä tehdas on rakentanut menestyksellisesti sähköisiä voimalinjoja nerokkaisiin hybridiautoihinsa jo melkein 30 vuotta. Siinä suhteessa homma on hanskassa.

        Täyssähköautoja Toyota alkaa tosissaan rakentaa vasta sitten, kun maailman latausinfra saadaan parempaan kuntoon. Sitä odotellessa kannattaa kaikkien järkevien ihmisten ajella itselataavilla hybridiautoilla.

        Ihmiset on nykyisin höynäytetty ostamaan ladattavia hybridiautoja, mutta Toyotan tapauksessa ilman latausominaisuutta oleva hybridiauto on selvästi parempi. Se on kevyempi ja muutenkin mukavampi käyttää, koska latailua ei tarvitse koskaan miettiä. Kyllähän Toyotan ladattava hybridikin hienosti toimii, mutta ihan turhaa latausominaisuuden laittaminen hienoon HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinjaan on.

        Minusta ladattava hybridi on paljon parempi, kuin pelkällä bensalla kulkeva, koska sillä voi ajaa myös halvalla kotitaloussähköllä. Nykyistä plugaria on tarvinnut tankata melko harvoin. Silti, seuraava autoni on pelkästään ladattava, 4-500 km rangella. Onneksi näissä alkaa olla jo valinnan varaakin. Tankattavat on minun kohdalla loppu tämän plugarin myötä.


    • Anonyymi

      Paljon pa*kaa tekevä Toyota on lähdössä sinne konkurssiin.
      Melkoisia maksuja seuraa näistä viimeaikaisista huijauksista.

      • Anonyymi

        Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa?

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.

        Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari?

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?

        Patteripellet on vähän vajaita kuten patteriautojen rangetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ihan itsekö, ihan omasta päästäsikö vai kristallipallosta tuli noin vapisuttavaa tietoa? "


        Ei viestissäni ollut mitään vapisuttavaa tietoa, vaan kertoilin ihan rauhallisesti sähköautoiluun liittyviä tosiasioita. Olen vanha sähköalan ammattilainen, joten hallitsen vielä eläkkeellä ollessakin hyvin energiaperiaatteen, että tyhjästä ei voi nyhjäistä.

        Yksinkertainen totuus on se, että latausmahdollisuus pitää ensin olla, jotta sähkäautolla pystytään ajelemaan. Ellei latausinfraa ensin saada kuntoon, niin sähköautoilusta on silloin ihan turha haaveilla. Tällaisia ajatuksia eläkeukon aivot vieläkin tuottavat, ja siksi ajelenkin vielä pitkään itselataavalla hybridi-Toyotalla.

        Harva mökki Suomessa on ilman sähköä, eikä laturin asentaminen paljoa vaadi. Puhelinsoitto, ja sähkäri käy sen asentamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siis fossiilisella bensalla ladattavalla maapalloa lämmittävällä aasialaisella. Luuletko olevasi suurikin sankari? "


        En ole koskaan väittänyt olevani sankari, mutta on minulla vähän ymmärrystä näistä autoasioista. Tajuan hyvin sen, että ensin pitää olla riittävästi bensiiniasemia, mikäli halutaan ajella bensiinikäyttöisillä autoilla. Samaten ensin pitää olla riittävästi latausasemia, jos halutaan liikkua sähköautoilla. Maissa, joissa sähköverkosto ei kestä sähköautojen lataamista, täytyy kansalaisten ajella vielä polttomoottoriautoilla. Jos näissä maissa halutaan siirtyä sähköautojen käyttöön, niin kunnollinen latausinfra pitää rakentaa ensin. Mikä näiden yksinkertaisten perusasioiden ymmärtämisessä tuottaa sinulle vaikeuksia?

        Onneksi Suomessa, ja Euroopassa yleensäkin lataus ei ole ongelma. SIksi oma valintani on sähköauto.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      mites skodalla sujuu moottorien / sähköautojen suunnittelu / rakentaminen. KÄÄKKÄ ! ?
      ei yhtään omaa auto markkinoilla kaikissa volsun kone tekniikka ja osat 100% vw
      skoda ei pysty tekemään yhtään autoa ilman volkkaria oli se bensa diiseli tai sähkö !!… 😆😆
      tsemppiä kääkällä politrukin / kommunisti skeidojen kanssa kopio vw
      skodan tuotanto loppui 91
      toivoisit varmaan että muutkin kommunisti merkit trabant fso mosse herätettäisiin elämään volsun siivellä kuten skoda !
      välillä elämän tosi asiat / faktat satuttaa
      itseppä olet alamäkesi valinnut kopio volkkarisi kanssa !!!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe