Pitäiskö huolestua kun avovaimo suuttui minulle siitä, että haluan avioehdon kun ollaan menossa avioliittoon. Avovaimon mielestä en luota siihen, suunnittelen eroa valmiiksi ynnä muuta, tästä tuli ihan kunnon riita, pihtailua ja vanhojen riitojen kaivelua.
En tajua mitä haittaa avioehdosta on kenellekään joka pelaa puhtaat jauhot pussissa, sehän vasta tulee voimaan erossa ja suojaa molempien omat omaisuudet. Miten se muka on reilua että antaisin puolet omaisuudestani (joka avokkia huomattavasti suurempi) avokille erossa, minä olen tämän omaisuuden eteen tehnyt töitä ja säästänyt.
Jos mä olen menossa ajamaan autoa ja laitan turvavyön, niin en mä suunnittele ajaa kolaria, vaan valmistaudun sen riskiin ja ettei kaikki asiat ole aina minusta kiinni enkä voi niihin vaikuttaa muuten kuin varautumalla etukäteen. Nykyään 61% avioliitoisra päätyy eroon, niin ei ollenkaan epätodennäköistä että se osuisi omalle kohdalle.
Avioehto paha?
Anonyymi-ap
4
546
Vastaukset 4
- Anonyymi
Pitäis huolestua. Rahat vaan kiiluu silmissä.
- Anonyymi
Ei avioliittoon ilman avioehtoa. Luulin loppuelämän jutuksi ja niin vain ero tuli.
- Anonyymi
Sinähän vain turvaat lastesi aseman ja perinnön
- Anonyymi
Fiksu ihminen tekee avioehdon, se on itselleni päivän selvä asia. Mieheni kanssa halusimme selkeästi turvata tulevat perintömme. Eikä tarvitse kenkeään ajatella miksi ovat avioituneet.
Eihän siinä eroaikeista ole kyse vaan järkevästä ja toista kunnioittavasta asiasta. Tunnettua on toki sekin, että jos ero sitten jostain syystä tulee, ei ole 1 eikä 2 kertaa kun rahasta tapellaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3701478Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan801015Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.88913Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49738- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38702- 53668
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10598- 35594
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528- 47527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80470
- 48469