Kaapissa itselleen...

Anonyymi-ap

Näin myöhään heränneenä lesbona minusta tuntuu, että omassa sukupolvessa on paljon ihmisiä, jotka ovat ns kaapissa itselleen,niin kuin minäkin oli. Sitten vähän nuoremmissa tuntuu olevan enemmän niitä jotka ovat olleet tietoisia omasta suuntautumisestaan, mutta eivät ole uskaltaneet/pystyneet mitään asialle tekemään. Ovat vaikka ajatelleet olevansa bi-seksuaaleja... Niin tällä logiikalla luulen, että itseäni vanhemmissa sukupolvissa 50+ on vielä vaikeampaa tunnistaa itsestään samansukupuolista rakastumista, tunteita ja halua. Moni ns. maallisen rakkauden puutteessa ja sitä kokematta, suuntaavat seksuaalisuuttaan ymmärtämättä rakkauden toispuoleiseen uskonnolliseen tai uushenkiseen maailmaan. Itsestä se maanpäällinen rakkaus ois vaan niin paljon parempi tapa olla, kuin usko jumaliin yms. Niin monet saattavat olla edelleen kaapissa itselleen, vaikka näin paljon prideä muutoin hehkutetaankin. Että jos jopa 40 prosenttia nuorista naisista kokee naisia kohtaan seksuaalista halua, niin kyllä on porukkaa muissa sukupolvissa kaapissa itselleen!!!

7

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Comphet lesbous ja comphet trauma...

      • Anonyymi

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        Mitä comp het sinulle tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa sisäistettyä käsitystä siitä, että ihminen on heteroseksuaalinen ja että ns oikea romanttinen suhde on heteroseksuaalinen nais-mies-dynamiikan suhde. Vain sellainen suhde ja sellaisessa suhteessa toiseen voi olla "oikeaa rakkautta". Muu on jotain muuta ja vähemmän tai huonoa, ei oikeaa rakkautta. Ja tässä ajatusketjussa on itselleni monta toisinajattelun paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.

        Itsellä tuohon prosessiin liittyi kaikenlaista tuntemusta ja pelkoja monista aisoista, joita sitten projisoi ympäristöönsä että myös pelkäsi itse kokeneensa. Kirjallisuudesta tiedän, että se kuuluu asiaan. Esim. oman seksuaalisuuden löytämiseen liittyvä kriisi näkyi 90-luvulla pedofiliasyytöksinä ja nyt aiemmassa vaiheessa tapahtuvana transkokemuksena. Usein asiaan liittyy jo kauemmin ollutta oireilua syömiseen ja omaan kehoon kohdistuvan vahingoittamisen kanssa. Ovat jossain määrin tuttuja itsellekin. Mielestäni on hyvä tietää kuinka eri käsittelykeinot ovat aikaan sidottuja tapoja käsitellä poikkeavaa seksuaalisuuttaan heterokeskeisessä maailmassa. Se antaa lisää ymmärrystä, ettei ole yksin, vaan suhteessa yhteisöön, josta paljon pelkoja heijastuu omaan kokemukseen.


    • Anonyymi

      Ja höpö höpö.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      208
      1685
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1110
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      927
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      817
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      586
    Aihe