Kaapissa itselleen...

Anonyymi-ap

Näin myöhään heränneenä lesbona minusta tuntuu, että omassa sukupolvessa on paljon ihmisiä, jotka ovat ns kaapissa itselleen,niin kuin minäkin oli. Sitten vähän nuoremmissa tuntuu olevan enemmän niitä jotka ovat olleet tietoisia omasta suuntautumisestaan, mutta eivät ole uskaltaneet/pystyneet mitään asialle tekemään. Ovat vaikka ajatelleet olevansa bi-seksuaaleja... Niin tällä logiikalla luulen, että itseäni vanhemmissa sukupolvissa 50+ on vielä vaikeampaa tunnistaa itsestään samansukupuolista rakastumista, tunteita ja halua. Moni ns. maallisen rakkauden puutteessa ja sitä kokematta, suuntaavat seksuaalisuuttaan ymmärtämättä rakkauden toispuoleiseen uskonnolliseen tai uushenkiseen maailmaan. Itsestä se maanpäällinen rakkaus ois vaan niin paljon parempi tapa olla, kuin usko jumaliin yms. Niin monet saattavat olla edelleen kaapissa itselleen, vaikka näin paljon prideä muutoin hehkutetaankin. Että jos jopa 40 prosenttia nuorista naisista kokee naisia kohtaan seksuaalista halua, niin kyllä on porukkaa muissa sukupolvissa kaapissa itselleen!!!

7

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Comphet lesbous ja comphet trauma...

      • Anonyymi

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        Mitä comp het sinulle tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa sisäistettyä käsitystä siitä, että ihminen on heteroseksuaalinen ja että ns oikea romanttinen suhde on heteroseksuaalinen nais-mies-dynamiikan suhde. Vain sellainen suhde ja sellaisessa suhteessa toiseen voi olla "oikeaa rakkautta". Muu on jotain muuta ja vähemmän tai huonoa, ei oikeaa rakkautta. Ja tässä ajatusketjussa on itselleni monta toisinajattelun paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.

        Itsellä tuohon prosessiin liittyi kaikenlaista tuntemusta ja pelkoja monista aisoista, joita sitten projisoi ympäristöönsä että myös pelkäsi itse kokeneensa. Kirjallisuudesta tiedän, että se kuuluu asiaan. Esim. oman seksuaalisuuden löytämiseen liittyvä kriisi näkyi 90-luvulla pedofiliasyytöksinä ja nyt aiemmassa vaiheessa tapahtuvana transkokemuksena. Usein asiaan liittyy jo kauemmin ollutta oireilua syömiseen ja omaan kehoon kohdistuvan vahingoittamisen kanssa. Ovat jossain määrin tuttuja itsellekin. Mielestäni on hyvä tietää kuinka eri käsittelykeinot ovat aikaan sidottuja tapoja käsitellä poikkeavaa seksuaalisuuttaan heterokeskeisessä maailmassa. Se antaa lisää ymmärrystä, ettei ole yksin, vaan suhteessa yhteisöön, josta paljon pelkoja heijastuu omaan kokemukseen.


    • Anonyymi

      Ja höpö höpö.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe