Kaapissa itselleen...

Anonyymi-ap

Näin myöhään heränneenä lesbona minusta tuntuu, että omassa sukupolvessa on paljon ihmisiä, jotka ovat ns kaapissa itselleen,niin kuin minäkin oli. Sitten vähän nuoremmissa tuntuu olevan enemmän niitä jotka ovat olleet tietoisia omasta suuntautumisestaan, mutta eivät ole uskaltaneet/pystyneet mitään asialle tekemään. Ovat vaikka ajatelleet olevansa bi-seksuaaleja... Niin tällä logiikalla luulen, että itseäni vanhemmissa sukupolvissa 50+ on vielä vaikeampaa tunnistaa itsestään samansukupuolista rakastumista, tunteita ja halua. Moni ns. maallisen rakkauden puutteessa ja sitä kokematta, suuntaavat seksuaalisuuttaan ymmärtämättä rakkauden toispuoleiseen uskonnolliseen tai uushenkiseen maailmaan. Itsestä se maanpäällinen rakkaus ois vaan niin paljon parempi tapa olla, kuin usko jumaliin yms. Niin monet saattavat olla edelleen kaapissa itselleen, vaikka näin paljon prideä muutoin hehkutetaankin. Että jos jopa 40 prosenttia nuorista naisista kokee naisia kohtaan seksuaalista halua, niin kyllä on porukkaa muissa sukupolvissa kaapissa itselleen!!!

7

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Comphet lesbous ja comphet trauma...

      • Anonyymi

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        Mitä comp het sinulle tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa sisäistettyä käsitystä siitä, että ihminen on heteroseksuaalinen ja että ns oikea romanttinen suhde on heteroseksuaalinen nais-mies-dynamiikan suhde. Vain sellainen suhde ja sellaisessa suhteessa toiseen voi olla "oikeaa rakkautta". Muu on jotain muuta ja vähemmän tai huonoa, ei oikeaa rakkautta. Ja tässä ajatusketjussa on itselleni monta toisinajattelun paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.

        Itsellä tuohon prosessiin liittyi kaikenlaista tuntemusta ja pelkoja monista aisoista, joita sitten projisoi ympäristöönsä että myös pelkäsi itse kokeneensa. Kirjallisuudesta tiedän, että se kuuluu asiaan. Esim. oman seksuaalisuuden löytämiseen liittyvä kriisi näkyi 90-luvulla pedofiliasyytöksinä ja nyt aiemmassa vaiheessa tapahtuvana transkokemuksena. Usein asiaan liittyy jo kauemmin ollutta oireilua syömiseen ja omaan kehoon kohdistuvan vahingoittamisen kanssa. Ovat jossain määrin tuttuja itsellekin. Mielestäni on hyvä tietää kuinka eri käsittelykeinot ovat aikaan sidottuja tapoja käsitellä poikkeavaa seksuaalisuuttaan heterokeskeisessä maailmassa. Se antaa lisää ymmärrystä, ettei ole yksin, vaan suhteessa yhteisöön, josta paljon pelkoja heijastuu omaan kokemukseen.


    • Anonyymi

      Ja höpö höpö.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe