Kaapissa itselleen...

Anonyymi-ap

Näin myöhään heränneenä lesbona minusta tuntuu, että omassa sukupolvessa on paljon ihmisiä, jotka ovat ns kaapissa itselleen,niin kuin minäkin oli. Sitten vähän nuoremmissa tuntuu olevan enemmän niitä jotka ovat olleet tietoisia omasta suuntautumisestaan, mutta eivät ole uskaltaneet/pystyneet mitään asialle tekemään. Ovat vaikka ajatelleet olevansa bi-seksuaaleja... Niin tällä logiikalla luulen, että itseäni vanhemmissa sukupolvissa 50+ on vielä vaikeampaa tunnistaa itsestään samansukupuolista rakastumista, tunteita ja halua. Moni ns. maallisen rakkauden puutteessa ja sitä kokematta, suuntaavat seksuaalisuuttaan ymmärtämättä rakkauden toispuoleiseen uskonnolliseen tai uushenkiseen maailmaan. Itsestä se maanpäällinen rakkaus ois vaan niin paljon parempi tapa olla, kuin usko jumaliin yms. Niin monet saattavat olla edelleen kaapissa itselleen, vaikka näin paljon prideä muutoin hehkutetaankin. Että jos jopa 40 prosenttia nuorista naisista kokee naisia kohtaan seksuaalista halua, niin kyllä on porukkaa muissa sukupolvissa kaapissa itselleen!!!

8

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Comphet lesbous ja comphet trauma...

      • Anonyymi

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tota traumaa pitää tunkea joka paikkaan?
        "Pakotettu heterous" on ihan oikea asia mutta suurin osa heteroelämästä irtautuneista ole traumatisoituneita.

        Mitä comp het sinulle tarkoittaa? Minulle se tarkoittaa sisäistettyä käsitystä siitä, että ihminen on heteroseksuaalinen ja että ns oikea romanttinen suhde on heteroseksuaalinen nais-mies-dynamiikan suhde. Vain sellainen suhde ja sellaisessa suhteessa toiseen voi olla "oikeaa rakkautta". Muu on jotain muuta ja vähemmän tai huonoa, ei oikeaa rakkautta. Ja tässä ajatusketjussa on itselleni monta toisinajattelun paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs siinä triggeröi? Oma kokemukseni seksuaalisuudestani on sellainen, joten haluan keskustella siitä ja kun täällä on muitakin mh lesboja, joiden kanssa keskustella aiheesta. Voin laittaa kyllä triggerwarning muistutuksen seuraavaan, sillä ei ole tarkoitus triggeröidä. Minulle itselleni se on tuonut ymmärrystä omaa seksipelkoani kohtaan ja myös yliherkkyysoirehdintaani kohtaan. Myös monet unet ja fantasiat ovat saaneet uudenlaista sisältöä ymmärtävämpää tulkintaa. Että mikä käytös tai fantasia on vaikka trauman ylläpitoa ja mikä rakkaudellista yhdessäoloa. Tällä tavoin koen oman seksuaalisuuteni ja haluni selkiytyvän. Ja se on mielestäni hyvä juttu. Siksi trauma informoitu ajattelu. Sitä käytetään nykyään sotessaki.

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ei triggeröi mikään mutta on aika vaarallista lähteä pintapuolisella traumainformatiivisella työoteosaamisella kaivelemaan kun ei välttämättä ole osaamista ottaa vastaan ja antaa apua kun mahdollisesti jonkun pandoranlippaan aukaisee. Tiedän että sitä käytetään nykyisin vähän kaikessa ja vähän kaikki käyttää vaikkei osaamista ja ymmärrystä olisikaan.

        Itsellä tuohon prosessiin liittyi kaikenlaista tuntemusta ja pelkoja monista aisoista, joita sitten projisoi ympäristöönsä että myös pelkäsi itse kokeneensa. Kirjallisuudesta tiedän, että se kuuluu asiaan. Esim. oman seksuaalisuuden löytämiseen liittyvä kriisi näkyi 90-luvulla pedofiliasyytöksinä ja nyt aiemmassa vaiheessa tapahtuvana transkokemuksena. Usein asiaan liittyy jo kauemmin ollutta oireilua syömiseen ja omaan kehoon kohdistuvan vahingoittamisen kanssa. Ovat jossain määrin tuttuja itsellekin. Mielestäni on hyvä tietää kuinka eri käsittelykeinot ovat aikaan sidottuja tapoja käsitellä poikkeavaa seksuaalisuuttaan heterokeskeisessä maailmassa. Se antaa lisää ymmärrystä, ettei ole yksin, vaan suhteessa yhteisöön, josta paljon pelkoja heijastuu omaan kokemukseen.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­­­N­­­y­m­­f­o­­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18250704

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ja höpö höpö.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      55
      2889
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      975
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      974
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      834
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      94
      720
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      605
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe