Kissa ei syö

Kaisa

Hei,

Minulla on kaksi maatiaskissaa, molemmat ovat olleet ikänsä sisäkissoja. Nyt toinen, kahdeksan vuotias tyttökissa on ruvennut nirsoilemaan ruoan kanssa, vaikka annan samaa ruokaa kuin ennenkin.

Käytös on muuten "normaalia", kissa on ehkä vähän väsyneemmän oloinen kuin tavallisesti. Soitin eläinlääkäriin ja sieltä ehdotettiin seuraamaan tilannetta vielä viikon verran. Jos tilanne ei korjaannu, ensimmäisenä tutkitaan maksa- ja munuaisarvot.

Olisiko kellään ehdottaa tilanteeseen kotikonstia, jolla kissan saisi syömään? Tuleeko mieleen mitään, mikä kissalla voisi olla vialla?

Kiitos paljon avustanne.

18

14022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OLLENKAAN?

      Jos kissa ei syö, on se yleensä kipeä! Jos kissasi ei ole mitään syönyt, on sinun vietävä se heti lääkärille, kissasihan nääntyy! Juoko se mitään? Juominen on erittäin tärkeää myös.

      Kissasi kipeyteen viittaa tuo syömättömyys ja sitten apeus, ne ovat alamaissa ollessaan kipeitä, kuten monet ihmisetkin. Älä jää enää soittelemaan, vaan mene kipinkapin lääkärille!!

      • Kaisa

        Elikkäs, kyllä kissa syö, mutta erittäin vähän. Kissa juo normaalisti, sitä olen seurannut tarkasti.

        Kuvailin kyllä eläinlääkärille tarkasti kissan käyttäytymistä ja hänen mielestään käytös ei ole vielä vakavaa. Itseäni kyllä vaivaa, minne ruokahalu on yht'äkkiä kadonnut.

        Vien kissan kokeisiin alkuviikosta jos tilanteeseen ei tule muutosta, tai jos näyttää menevän yhtään huonompaan suuntaan.

        Eläinlääkäri ei osannut antaa muuta selitystä, kuin että kissa voi esim. osoittaa mieltää jostain, mutta en keksi mistä, koska mitään muutoksia ei lähiaikoina ole tapahtunut.

        Edelleen neuvoja otetaan vastaan.


      • hirni
        Kaisa kirjoitti:

        Elikkäs, kyllä kissa syö, mutta erittäin vähän. Kissa juo normaalisti, sitä olen seurannut tarkasti.

        Kuvailin kyllä eläinlääkärille tarkasti kissan käyttäytymistä ja hänen mielestään käytös ei ole vielä vakavaa. Itseäni kyllä vaivaa, minne ruokahalu on yht'äkkiä kadonnut.

        Vien kissan kokeisiin alkuviikosta jos tilanteeseen ei tule muutosta, tai jos näyttää menevän yhtään huonompaan suuntaan.

        Eläinlääkäri ei osannut antaa muuta selitystä, kuin että kissa voi esim. osoittaa mieltää jostain, mutta en keksi mistä, koska mitään muutoksia ei lähiaikoina ole tapahtunut.

        Edelleen neuvoja otetaan vastaan.

        Kissoilla voi olla myös "vähäruokaisempia" kausia. Kaverini kissa paastosi(siis söi tosi vähän) viime kuun puolella pari viikkoa mutta alkoi sitten syödä taas normaalisti. Eläinlääkärin neuvo kuulostaa ihan järkevältä, seuraile tilannetta vielä sen viikon jos mitään äkillistä ei ilmene.
        Tottakai kannattaa yrittää myös tarjota kissalle jotain herkkua: meidän kissan namia on raaka muikku (pakastettu, ettei tule matoja), täysrasvainen kermaviili(hyla, joillakin kissoilla on mahakipuja tavallisista maitotuotteista) ja margariini/voi sormen päästä nuoltuna.
        Myös pakasteseiti on monien kissojen mielestä ihan namia. Voit myös höystää kissan normaalia ruokaa tilkalla öljyä.


      • Kaisa
        hirni kirjoitti:

        Kissoilla voi olla myös "vähäruokaisempia" kausia. Kaverini kissa paastosi(siis söi tosi vähän) viime kuun puolella pari viikkoa mutta alkoi sitten syödä taas normaalisti. Eläinlääkärin neuvo kuulostaa ihan järkevältä, seuraile tilannetta vielä sen viikon jos mitään äkillistä ei ilmene.
        Tottakai kannattaa yrittää myös tarjota kissalle jotain herkkua: meidän kissan namia on raaka muikku (pakastettu, ettei tule matoja), täysrasvainen kermaviili(hyla, joillakin kissoilla on mahakipuja tavallisista maitotuotteista) ja margariini/voi sormen päästä nuoltuna.
        Myös pakasteseiti on monien kissojen mielestä ihan namia. Voit myös höystää kissan normaalia ruokaa tilkalla öljyä.

        Tässä tämän hetken kuulumiset:

        Seuraavana päivänä kissa näytti entistä apeammalle ja soitin toiseen eläinlääkäriin, josta kehotetiin tuomaan kissa heti tutkittavaksi.

        Kissalle tehtiin kaikki peruskokeet röntgenistä verikokeisiin, ja selvisi että kissa sairastaa maksan vajaatoimintaa. Tämä vaiva on kehittynyt kissalle pikkuhiljaa ja ilmenee yleensä vasta siinä vaiheessa kun tilanne on päässyt vakavaksi.

        Kissalle annettiin nestettä suonen sisäisesti ja minulle mukaan pullollinen sokeriliuosta, jota syötän sille ruiskulla.

        Ensimmäinen päivä oli aivan kamala, kissa oksenteli rauhottavan lääkkeen takia ja oli todella huonokuntoisen näköinen. Lääkäri sanoi, että veriarvot on todella huonot: "En voi luvata selviääkö."

        Nyt kissalle annetaan ainoastaan sellaista ruokaa, joka sopii maksan ja munuaisten vajaatoimintaa sairastavalle kissalle. Tähän asti kissa ei ole suostunut syömään itse, joten olen syöttänyt sitä väkisin ruiskulla. Kissa on piristynyt silmissä ja pistää jo kovasti hanttiin kun näkee minun tulevan ruiskun kanssa. Tässä ei ole nyt muuta mahdollisuutta, kun yrittää saada kissan olo kohenemaan pakkoruokinnalla ja toivoa että tämän myötä sen oma ruokahalu paranee ja se rupeaa syömään itse.

        Kuukauden päästä on kontrolli, jossa katsotaan veriarvot ja mihin suuntaan tilanne kehittyy. Hirmu surullistahan tämä on, mutta toivoa on vielä. Monet kissat voivat elää laadukasta elämää tämän sairauden kanssa vuosia, pääasia olisi nyt saada ruokahalu palaamaan.

        Teen kaikkeni ja jos kellään on kokemuksia aiheesta niin kaikki tieto on tervetullutta.

        Jos näyttää että kissan ruokahalu ei palaa ja se kieltäytyy syömästä pitkään, kunnioitan sitten kissan päätöstä, se tahtoo jo itse kissojen taivaaseen.


      • Kaisa
        Kaisa kirjoitti:

        Tässä tämän hetken kuulumiset:

        Seuraavana päivänä kissa näytti entistä apeammalle ja soitin toiseen eläinlääkäriin, josta kehotetiin tuomaan kissa heti tutkittavaksi.

        Kissalle tehtiin kaikki peruskokeet röntgenistä verikokeisiin, ja selvisi että kissa sairastaa maksan vajaatoimintaa. Tämä vaiva on kehittynyt kissalle pikkuhiljaa ja ilmenee yleensä vasta siinä vaiheessa kun tilanne on päässyt vakavaksi.

        Kissalle annettiin nestettä suonen sisäisesti ja minulle mukaan pullollinen sokeriliuosta, jota syötän sille ruiskulla.

        Ensimmäinen päivä oli aivan kamala, kissa oksenteli rauhottavan lääkkeen takia ja oli todella huonokuntoisen näköinen. Lääkäri sanoi, että veriarvot on todella huonot: "En voi luvata selviääkö."

        Nyt kissalle annetaan ainoastaan sellaista ruokaa, joka sopii maksan ja munuaisten vajaatoimintaa sairastavalle kissalle. Tähän asti kissa ei ole suostunut syömään itse, joten olen syöttänyt sitä väkisin ruiskulla. Kissa on piristynyt silmissä ja pistää jo kovasti hanttiin kun näkee minun tulevan ruiskun kanssa. Tässä ei ole nyt muuta mahdollisuutta, kun yrittää saada kissan olo kohenemaan pakkoruokinnalla ja toivoa että tämän myötä sen oma ruokahalu paranee ja se rupeaa syömään itse.

        Kuukauden päästä on kontrolli, jossa katsotaan veriarvot ja mihin suuntaan tilanne kehittyy. Hirmu surullistahan tämä on, mutta toivoa on vielä. Monet kissat voivat elää laadukasta elämää tämän sairauden kanssa vuosia, pääasia olisi nyt saada ruokahalu palaamaan.

        Teen kaikkeni ja jos kellään on kokemuksia aiheesta niin kaikki tieto on tervetullutta.

        Jos näyttää että kissan ruokahalu ei palaa ja se kieltäytyy syömästä pitkään, kunnioitan sitten kissan päätöstä, se tahtoo jo itse kissojen taivaaseen.

        Katsoin kissan kärsimistä kolme päivää. Sille tuli hirveä stressi pakkoruokkimisesta ja juottamisesta.
        Se ei tehnyt enää mitään muuta, kun tuijotti seinää. Viimeisenä päivänä se oksensi lääkkeetkin pois.

        Tein päätöksen ja kissa vietiin lopetettavaksi.

        Suru on sanoinkuvaamaton.

        Kiitos viesteihini vastanneille.
        Kissat ovat mestareita peittämään sairautensa, jos epäilette, että omalla lemmikillä on jotain vialla, niin vielää se hoitoon pikimmiten.


      • Oi voi
        Kaisa kirjoitti:

        Katsoin kissan kärsimistä kolme päivää. Sille tuli hirveä stressi pakkoruokkimisesta ja juottamisesta.
        Se ei tehnyt enää mitään muuta, kun tuijotti seinää. Viimeisenä päivänä se oksensi lääkkeetkin pois.

        Tein päätöksen ja kissa vietiin lopetettavaksi.

        Suru on sanoinkuvaamaton.

        Kiitos viesteihini vastanneille.
        Kissat ovat mestareita peittämään sairautensa, jos epäilette, että omalla lemmikillä on jotain vialla, niin vielää se hoitoon pikimmiten.

        Hei, sama kohtalo oli täälläkin ja menetin rakkaan kisuliseuralaiseni juhannusaattona. Sama oli sairaus myös.


      • kissafani2
        Kaisa kirjoitti:

        Tässä tämän hetken kuulumiset:

        Seuraavana päivänä kissa näytti entistä apeammalle ja soitin toiseen eläinlääkäriin, josta kehotetiin tuomaan kissa heti tutkittavaksi.

        Kissalle tehtiin kaikki peruskokeet röntgenistä verikokeisiin, ja selvisi että kissa sairastaa maksan vajaatoimintaa. Tämä vaiva on kehittynyt kissalle pikkuhiljaa ja ilmenee yleensä vasta siinä vaiheessa kun tilanne on päässyt vakavaksi.

        Kissalle annettiin nestettä suonen sisäisesti ja minulle mukaan pullollinen sokeriliuosta, jota syötän sille ruiskulla.

        Ensimmäinen päivä oli aivan kamala, kissa oksenteli rauhottavan lääkkeen takia ja oli todella huonokuntoisen näköinen. Lääkäri sanoi, että veriarvot on todella huonot: "En voi luvata selviääkö."

        Nyt kissalle annetaan ainoastaan sellaista ruokaa, joka sopii maksan ja munuaisten vajaatoimintaa sairastavalle kissalle. Tähän asti kissa ei ole suostunut syömään itse, joten olen syöttänyt sitä väkisin ruiskulla. Kissa on piristynyt silmissä ja pistää jo kovasti hanttiin kun näkee minun tulevan ruiskun kanssa. Tässä ei ole nyt muuta mahdollisuutta, kun yrittää saada kissan olo kohenemaan pakkoruokinnalla ja toivoa että tämän myötä sen oma ruokahalu paranee ja se rupeaa syömään itse.

        Kuukauden päästä on kontrolli, jossa katsotaan veriarvot ja mihin suuntaan tilanne kehittyy. Hirmu surullistahan tämä on, mutta toivoa on vielä. Monet kissat voivat elää laadukasta elämää tämän sairauden kanssa vuosia, pääasia olisi nyt saada ruokahalu palaamaan.

        Teen kaikkeni ja jos kellään on kokemuksia aiheesta niin kaikki tieto on tervetullutta.

        Jos näyttää että kissan ruokahalu ei palaa ja se kieltäytyy syömästä pitkään, kunnioitan sitten kissan päätöstä, se tahtoo jo itse kissojen taivaaseen.

        Meidän tyttö kissa jouduttiin kaksi viikkoa sitten lopettamaan,sillä oli ollut reilu 2v maksanvajaa toiminta ja sillä oli oma ruokavalio siihen. Sitähän ei voi parantaa,se pikku hiljaa kehittyy pahempaan suuntaan vaikka meilläkin se piristyi välillä kun sai lääkettä,mutta sitten se meni yht äkkiä ihan apaattiseksi ja ei oikein syönytkään kuin hiukan silloin tällöin. Vein sen lääkäriin ja kun he siellä tiesivät perussairauden,lääkäri koitteli ja tunsi siellä ison möhkäleen ja arveli sen olevan kasvain=syöpä ja iteltä meinas mennä jalat alta,itku pääsi ja halusin vielä asiasta varmistuksen,he ottivat röntgen kuvan ja se oli melkein nyrkin kokoinen kasvain maksassa. Piti tehdä järjellä päätös,vaikka se kissa oli meille kaikki kaikessa ja niin kiltti ja nukkui aina mun vieressä. Oli pakko lopettaa,koska ei saa kiusata eläintä ja tuottaa sille enempää tuskaa. Se on ihan varma,että sillä oli kipuja,mutta sitkeesti vaan nukkui vieressä ja oli minussa kiinni. Voimia sinulle kellä on tämä sama asia joskus edessä..se on kamalaa tehdä,mutta järkee pitää käyttää siinä vaiheessa kun ei ole enää mitään tehtävissä. Meillä itkettiin kaks viikkoa ja vieläkin tulee aina välillä itku kun sitä hetkeä muistelee! Meillä on myös sylden kaveri kassu ja se ihmetteli,että minne kaveri hävisi. Meille se ottaa koville,kun ollaan niin kissa ihmisiä:)


      • surupusero
        kissafani2 kirjoitti:

        Meidän tyttö kissa jouduttiin kaksi viikkoa sitten lopettamaan,sillä oli ollut reilu 2v maksanvajaa toiminta ja sillä oli oma ruokavalio siihen. Sitähän ei voi parantaa,se pikku hiljaa kehittyy pahempaan suuntaan vaikka meilläkin se piristyi välillä kun sai lääkettä,mutta sitten se meni yht äkkiä ihan apaattiseksi ja ei oikein syönytkään kuin hiukan silloin tällöin. Vein sen lääkäriin ja kun he siellä tiesivät perussairauden,lääkäri koitteli ja tunsi siellä ison möhkäleen ja arveli sen olevan kasvain=syöpä ja iteltä meinas mennä jalat alta,itku pääsi ja halusin vielä asiasta varmistuksen,he ottivat röntgen kuvan ja se oli melkein nyrkin kokoinen kasvain maksassa. Piti tehdä järjellä päätös,vaikka se kissa oli meille kaikki kaikessa ja niin kiltti ja nukkui aina mun vieressä. Oli pakko lopettaa,koska ei saa kiusata eläintä ja tuottaa sille enempää tuskaa. Se on ihan varma,että sillä oli kipuja,mutta sitkeesti vaan nukkui vieressä ja oli minussa kiinni. Voimia sinulle kellä on tämä sama asia joskus edessä..se on kamalaa tehdä,mutta järkee pitää käyttää siinä vaiheessa kun ei ole enää mitään tehtävissä. Meillä itkettiin kaks viikkoa ja vieläkin tulee aina välillä itku kun sitä hetkeä muistelee! Meillä on myös sylden kaveri kassu ja se ihmetteli,että minne kaveri hävisi. Meille se ottaa koville,kun ollaan niin kissa ihmisiä:)

        menetin kissani rakkaan samasta syystä :(

        Ei oireillut muuten ku vlillä oksenti mutta luultiin että johtui hotkimisesta..

        No sitten viime viikolla kissa yht'äkkiä turposi , oli kertynyt nestettä kehoon.. kun vietiin lääkäriin niin sanoivat että lihakset on haihtunut olemattominn ja kissa kärsii nestevajaudesta (oli alkanut pparin viimeisen päivän aikana juomaan todella paljon! )
        ja se ei sitten imeytynyt :( Vertakaan ei meinanneet saada, joka tassu ajettiin kaljuksi ja viimeisestä tuli pari pisaraa..

        Olihan kissani jo 13v mutta olisis saanut kyllä elää vielä toiset 13v päälle :(

        noh.. Ottivat kokeet ja muuten terve mutta se maksa vajaatoiminta :( Iho oli alkanut kellertämään jo, ja kissalla olisis ollut maks. 2 kärsivää elinviikkoa jäljellä joten annoimme sen lähteä viimeiselle matkalleen enempiä kipuja saamatta


      • Anonyymi
        Kaisa kirjoitti:

        Tässä tämän hetken kuulumiset:

        Seuraavana päivänä kissa näytti entistä apeammalle ja soitin toiseen eläinlääkäriin, josta kehotetiin tuomaan kissa heti tutkittavaksi.

        Kissalle tehtiin kaikki peruskokeet röntgenistä verikokeisiin, ja selvisi että kissa sairastaa maksan vajaatoimintaa. Tämä vaiva on kehittynyt kissalle pikkuhiljaa ja ilmenee yleensä vasta siinä vaiheessa kun tilanne on päässyt vakavaksi.

        Kissalle annettiin nestettä suonen sisäisesti ja minulle mukaan pullollinen sokeriliuosta, jota syötän sille ruiskulla.

        Ensimmäinen päivä oli aivan kamala, kissa oksenteli rauhottavan lääkkeen takia ja oli todella huonokuntoisen näköinen. Lääkäri sanoi, että veriarvot on todella huonot: "En voi luvata selviääkö."

        Nyt kissalle annetaan ainoastaan sellaista ruokaa, joka sopii maksan ja munuaisten vajaatoimintaa sairastavalle kissalle. Tähän asti kissa ei ole suostunut syömään itse, joten olen syöttänyt sitä väkisin ruiskulla. Kissa on piristynyt silmissä ja pistää jo kovasti hanttiin kun näkee minun tulevan ruiskun kanssa. Tässä ei ole nyt muuta mahdollisuutta, kun yrittää saada kissan olo kohenemaan pakkoruokinnalla ja toivoa että tämän myötä sen oma ruokahalu paranee ja se rupeaa syömään itse.

        Kuukauden päästä on kontrolli, jossa katsotaan veriarvot ja mihin suuntaan tilanne kehittyy. Hirmu surullistahan tämä on, mutta toivoa on vielä. Monet kissat voivat elää laadukasta elämää tämän sairauden kanssa vuosia, pääasia olisi nyt saada ruokahalu palaamaan.

        Teen kaikkeni ja jos kellään on kokemuksia aiheesta niin kaikki tieto on tervetullutta.

        Jos näyttää että kissan ruokahalu ei palaa ja se kieltäytyy syömästä pitkään, kunnioitan sitten kissan päätöstä, se tahtoo jo itse kissojen taivaaseen.

        EI minulla muuya, muuta,, muuta kuin, että otan sydämestäni osaa huoleesi.
        Soolon omistaja


      • Anonyymi

        Minäkin olen kanssasi samaa mieltä. Vie kissasi lääkäriin, niin saat mielenrauhan ja kissasi toivottovasti avun.


      • Anonyymi
        Kaisa kirjoitti:

        Katsoin kissan kärsimistä kolme päivää. Sille tuli hirveä stressi pakkoruokkimisesta ja juottamisesta.
        Se ei tehnyt enää mitään muuta, kun tuijotti seinää. Viimeisenä päivänä se oksensi lääkkeetkin pois.

        Tein päätöksen ja kissa vietiin lopetettavaksi.

        Suru on sanoinkuvaamaton.

        Kiitos viesteihini vastanneille.
        Kissat ovat mestareita peittämään sairautensa, jos epäilette, että omalla lemmikillä on jotain vialla, niin vielää se hoitoon pikimmiten.

        Otan osaa, suru on varmasti suuri, mutta kaikkesi teit. Minä olisin tehnyt samoin.


      • Anonyymi
        hirni kirjoitti:

        Kissoilla voi olla myös "vähäruokaisempia" kausia. Kaverini kissa paastosi(siis söi tosi vähän) viime kuun puolella pari viikkoa mutta alkoi sitten syödä taas normaalisti. Eläinlääkärin neuvo kuulostaa ihan järkevältä, seuraile tilannetta vielä sen viikon jos mitään äkillistä ei ilmene.
        Tottakai kannattaa yrittää myös tarjota kissalle jotain herkkua: meidän kissan namia on raaka muikku (pakastettu, ettei tule matoja), täysrasvainen kermaviili(hyla, joillakin kissoilla on mahakipuja tavallisista maitotuotteista) ja margariini/voi sormen päästä nuoltuna.
        Myös pakasteseiti on monien kissojen mielestä ihan namia. Voit myös höystää kissan normaalia ruokaa tilkalla öljyä.

        Mutta mitä tehdä, kun kissa syö hyvin pieniä annoksia kerrallaan, ja tietenkin sitä haukutuinta ruokaa Lazzia. BRIT. Ganagan, KUIVAMUONAA EI OLENKAAN. Raaka lihaa. edes kanaa ei olenkaan. Irvistelee lohelle ja kanankaulalle.Oikeasaan mikään i ole sen lempiruokaa. Painaa nyt 8.3 kg.


    • Pesuaine

      No meillä se ei syö mutta oli syönyt pyykin pesuainetta. Oltiin käyty eläin lääkärissä. Sai lääkkeen , kieli on ihan palanut ja ei syö.. selviääkö se?

      • 20140

        No mikä sen eläinlääkärin arvio oli? Ei täällä palstalla ole ennustajaa.


    • Anonyymi

      Anteeksi, että poikkean hieman aiheesta, mutta kunhan tässä ihmettelen, että kyllä ne kissatkin voivat elää kauan. Asun maaseudulla metsien ympäröimänä ja meillä on 15v. vaelteleva maatiaiskissa. En ole kyllä nähnyt kissaa enää pitkään aikaan, liekö tullut tiensä päähän. Kierteli aina naapuritkin ruoan toivossa. Voimia teille!

      • Anonyymi

        Onko sinulle yks hailee, mikä kissasi kohtalo on.


    • Anonyymi

      Vaikka keskustelun alusta on noin 15vuotta... Kai tänne joku vielä eksyy? Hommasimme perheeseen uuden kissanpennun, noin 4kuukautta vanhan. Tuo pentu on yllättävän laiha, eikä se suostu syömään. Johtuuko vain pelosta, kun pentu muutenkin tärisi alussa ja käveli häntä koipien välissä.

      • Anonyymi

        Millaisesta paikasta on,saitko siis selkeet hoitohjeet,tiedon sirutuksesta ja lääkärintarkistuksesta?
        Olisi tärkeä alkuun antaa tuttua ruokaa,että syö ja ei vasta mene kuralle.
        Kyllä sen syödä ja juoda tarvii,muuten kuivuu ja tulee ongelmia.Jos se on kovin peloissaan,rauhoittakaa alue jossa on.Jättäkää siis yksin rauhassa ruoka ja vesikuppien kanssa.Vieraat ihmiset voi pelottaa niin,ettei uskalla syödä jos ovat jatkuvasti kissan lähellä,tai on vieraita ääniä.Eli,kissa rauhalliseen tilaan yksin, ja ruokaa ja vettä sille,sekä vessaloota ja makuupaikka.Ja annatte olla siellä rauhassa , jotta uskaltais syödä.
        Kun on kotiutunut,ja syö hyvin.Hoitakaa sen madotukset,jos niitä ei oo hoidettu.
        Sirutus ja rokotukset , sekä leikkuutus muutaman kk päästä kannattaa myös hoitaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe