Vanha Windows10-työasema, jossa alkuperäinen pieni käyttislevy (olikohan 160 GB hdd) ja uudempi 1 TB hdd lähinnä backup-käytössä. Jos lisää varalta kolmanneksi massamuistiksi SSD:n, niin onko ihan väärin käyttää sitä backup-levynä? Nopeus menee hukkaan, mutta vastaavasti ei luulisi vikaantuvan herkästi kun levylle ei jatkuvasti kirjoiteta (verrattuna Windows-käyttislevyyn)?
Konetta käytetään mm. kuvankäsittelyyn ja 3D-softien pyörittämiseen.
HDD + HDD + SSD?
2
227
Vastaukset
- Anonyymi
Asenna käyttis puolijohdelevylle niin koneesi piristyy kummasti.
Juuri tämä.
Vielä vastaukseksi avauksessa kysyttyihin:
"niin onko ihan väärin käyttää sitä backup-levynä?"
On, koska turhaan teet koneesta paljon huonomman ja hitaamman käyttää. Kannattaa laittaa ohjelmat ja Windows SSD:lle ja sitten suuremmat tiedostot ja backup kovalevyille.
"Nopeus menee hukkaan, mutta vastaavasti ei luulisi vikaantuvan herkästi kun levylle ei jatkuvasti kirjoiteta (verrattuna Windows-käyttislevyyn)?"
Vikaantuminen ei ole pitkään aikaan ollut ongelma, mutta jos välttämättä tahdot ja pelkäät sitä kulutusta voit siirtää Swap-tiedoston kovalevylle Windowsissa.
Modernimmat SSD:t tosin kestävät ihan hyvin, erityisesti isompikokoiset eivätkä ne hajoa yllättäen (siis ilman varoitusta) toisin kuin kovalevyt
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684