Vanha Windows10-työasema, jossa alkuperäinen pieni käyttislevy (olikohan 160 GB hdd) ja uudempi 1 TB hdd lähinnä backup-käytössä. Jos lisää varalta kolmanneksi massamuistiksi SSD:n, niin onko ihan väärin käyttää sitä backup-levynä? Nopeus menee hukkaan, mutta vastaavasti ei luulisi vikaantuvan herkästi kun levylle ei jatkuvasti kirjoiteta (verrattuna Windows-käyttislevyyn)?
Konetta käytetään mm. kuvankäsittelyyn ja 3D-softien pyörittämiseen.
HDD + HDD + SSD?
2
197
Vastaukset
- Anonyymi
Asenna käyttis puolijohdelevylle niin koneesi piristyy kummasti.
Juuri tämä.
Vielä vastaukseksi avauksessa kysyttyihin:
"niin onko ihan väärin käyttää sitä backup-levynä?"
On, koska turhaan teet koneesta paljon huonomman ja hitaamman käyttää. Kannattaa laittaa ohjelmat ja Windows SSD:lle ja sitten suuremmat tiedostot ja backup kovalevyille.
"Nopeus menee hukkaan, mutta vastaavasti ei luulisi vikaantuvan herkästi kun levylle ei jatkuvasti kirjoiteta (verrattuna Windows-käyttislevyyn)?"
Vikaantuminen ei ole pitkään aikaan ollut ongelma, mutta jos välttämättä tahdot ja pelkäät sitä kulutusta voit siirtää Swap-tiedoston kovalevylle Windowsissa.
Modernimmat SSD:t tosin kestävät ihan hyvin, erityisesti isompikokoiset eivätkä ne hajoa yllättäen (siis ilman varoitusta) toisin kuin kovalevyt
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924