Jos me suomalaiset omistaisi riittävästi tuotantoa niin voisimme päättää 4c kwh kiinteästi

Anonyymi-ap

Koska suomessa ei suomalaiset omista tuotantoa niin aluehinta jatkuvasti tämä ja tänne tuodaan lisäksi ulkomailta sähköä. Jos omistaisimme itse tuotantoa omassa maassa riittävästi niin voisimme laittaa minkä hinnan tahansa itselle.

Meillä suomessa on ihmiset sellaisia että kukaan ei aja asioita eteenpäin joilla kansa vaurastaa sekä kulut laskee.

https://www.svk.se/en/national-grid/the-control-room/


Ei äänestetyt ihmiset ole ymmärtäneet oman maan ja kansan etua.

7

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos mummolla olisi munat, kyseessä olisi vaari.

      Jos saisin lottovoiton, olisin rikkaampi.

      Jos ufomiehet tulisi ja rakentaisi Suomen täyteen ydinvoimaloita, voisi sähköä myydä 4 c/kWh.

      Raalimaailmassa ei voimaloita kannata rakentaa, jos sähkö pitää myydä ulos melkein nollahinnalla.

      Tuulivoimalla kannattavuusraja nyt 5,5 c/kWh eikä ne muutkaan vaihtoehdot juuri halvemia ole. Ja tämä on pörssihinta, ilman veroja. Lisätään verot päälle, niin mennään jo reiluun 8 c/kWh. Siirtomaksut yms. päälle, niin hinta on jo lähempänä 15 c/kWh.

      Eli 4 c/kWh kuluttajahinta vaatisi, että sähköntuottajille maksettaisiin joku 2 c/kwh = max 50 % tuotantokustannuksista ja siirtoverkkoyhtiö saisi nollakorvauksen. Kommunismia pukkaa. Siinä systeemissä leipä oli halpaa ja hyllyt tyhjinä.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­m­­­f­o­­m­­­a­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mitenkähän vielä muutama vuosi sitten sai sähkölle kiinteän hinnan 4,5senttiä/kWh?
      Tehtiinköhän sitä silloin tappiolla?

      • Anonyymi

        Puhutko nyt kokonaishinnasta vai pelkän energian osuudesta?


      • Anonyymi

        ol3; hjuva diili, joskus hapa sökö


    • Anonyymi

      Vähintään otsikko pitäisi kirjoittaa oikein.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe