Törkeä ratti

Anonyymi-ap

Tuli sitten ajeltua todella törkeissä lukemissa, yli 2 promillea. Järkyttävä morkkis. Kortti tietty pois. Olen vielä nippanappa alle 18v. Ei sattunut mitään muuta onneksi, jäin kiinni penkkaan.

Kauankohan pitää ootella tietoa verikokeista ja sitten tuomiota? Ajokielto varmaan pitkä ja syystäkin, mutta joudunko kiven sisään? Pitääkö käydä koko autokoulu uudestaan?

12

1480

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Törkeä rattijuopumus, alaikäisyys vaikuttanee alentavasti?

• Anonyymi

Jos on ajanut vielä johonkin penkkaan, niin törkeän ratin lisäksi tulee liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
        Ajokiellon pituus ja rangaistus riippuvat promilleista, tai viinanhöyrystä mg/litrasta. Ajokiellon pituutta lyhentää se, että kysyjä on todennäköisesti ensikertainen. Rangaistusta taas pienentää se, että alle 18 v. tuomitaan nuorena henkilönä 3/4 siitä mitä 18 täyttänyt.
        Ajokiellon normaali kesto lievissä törkyrateissa ensikertaiselle on 3 kk - 7 kk. Liukuma 3 kk - 8 kk. Minimi on 3 kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on ajanut vielä johonkin penkkaan, niin törkeän ratin lisäksi tulee liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
        Ajokiellon pituus ja rangaistus riippuvat promilleista, tai viinanhöyrystä mg/litrasta. Ajokiellon pituutta lyhentää se, että kysyjä on todennäköisesti ensikertainen. Rangaistusta taas pienentää se, että alle 18 v. tuomitaan nuorena henkilönä 3/4 siitä mitä 18 täyttänyt.
        Ajokiellon normaali kesto lievissä törkyrateissa ensikertaiselle on 3 kk - 7 kk. Liukuma 3 kk - 8 kk. Minimi on 3 kk.

Promillethan oli ihan kunnolliset. Ajelu tapahtui onneksi hiljaisella pikkutiellä eikä liikenteen seassa. Joutuuko alaikäinen vankilaan?

• Anonyymi

Eikö kellään kokemusta viime aikoina?

• Anonyymi

En haaveile lyhyestä ajokiellosta ja rahakin on vain rahaa mutta onko isokin riski joutua kiven sisään, opiskelut katkeaisivat...

• Anonyymi

Suomi tunnetaan maana, missä ovat maailman lievimmät rangaistukset. Alle 18 vuotias joutuu vankilaan vain törkeistä ryöstöistä ja henkirikoksesta.

• Sanoisin todennäköisyyden olevan yli 99%, ettei aloittaja joudu vankilaan. Tuomio saattaa olla vankeutta kuukausi tai pari, mutta ehdollisena. Sen lisäksi tulee tuntuva sakko ja puolisen vuotta ajokieltoa.

• Anonyymi

Miten voi olla mahdollista,että ajokieltopäätöksen teossa voi mennä näin pitkään? Puhalsin jotain 1,25,ja siitä on jo kulunut yli viisi kuukautta eikä ole mitään kuulunut.

• Anonyymi

Se johtuu siitä, että ajokiellon pituus on enemmän, kuin viisi kuukautta. Normaalisti se on törkeässä rattijuopumuksessa ensikertalaiselle 7 kk, mutta nyt sitä pidentää penkkaan ajo, jolloin ajokiellon pituus on 8 kuukautta.

• Anonyymi

Siis en ole tämä henkilö mikä aloitti.Puhalsin 1.24 eli pelkkä törky ratti. Se tapahtui 18.9,ja päätös tulee 7.5.Aika pitkään menee.

• Anonyymi

Kyllä kaikki on mennyt oikein. Törkyratin ajokiellon nomaali kesto on 7 kk, mutta liukuma on 8 kuukauteen saakka. Kun ajokieltosi päättyi kärystä oli kulunut 7 kk 19 päivää, eli se jäi alle 8 kuukauden. Itse varmaan tiedät, miksi poliisi on käyttänyt liukumaa.

• Anonyymi

No sanopa sinä? Ensikertalainen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      352
      1051
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      728
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      656
    4. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      578
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      40
      545
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      523
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      320
      496
    8. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      461
    9. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    10. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      451
    Aihe