asbestipölyä

Anonyymi-ap

Taloyhtiössä laboratoriossa todennettu asbestipölylöydös asukkaille yhteisissä tiloissa. Kuukauteen taloyhtiön hallitus eikä isännöinti ole hiiskahtanutkaan asiasta talon asukkaille, ja kyseiseen tilaan on edelleen ihmisillä vapaa pääsy, tilaa ei ole suljettu, vaan asian ympärillä on täysi hiljaisuus. Kuinka asiaa pitäisi tai olisi järkevää viedä eteenpäin?

20

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käske puheenjohtajan tai isännöijän laittamaan sinne suodatin. Tai sulkee tilat.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­­N­­y­­m­f­­o­m­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18260544

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Asbestipölyä on siis huoneen ilmatilassa ja varissut putkieristeistä lattialle. Kuukauden verran olen kehotellut lukitsemaan edes oven huoneeseen niin, ettei kukaan tietämätön talsi sinne ja imaile asbesteja, mutta kun asiaan ei reagoida.

• Anonyymi

Soita poliisit.

• Anonyymi

Luuleeko aloittaja että tähän turhaan aloitukseen reagoidaan ?

• Anonyymi

Oletko ko taloyhtiön hallituksessa?

• Anonyymi

Tupakansavu olisi vaarallisempaa.

• Anonyymi

Sä olet niin hauska kuolen nauruun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä olet niin hauska kuolen nauruun

70-vuotiaana olen hengittänyt kumpaakin. Tupakansavua useinkin, passiivisesti, silloin kun sitä ei pidetty vaarallisena. Asbestihan on melko vaaratonta tupakansavuun verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

70-vuotiaana olen hengittänyt kumpaakin. Tupakansavua useinkin, passiivisesti, silloin kun sitä ei pidetty vaarallisena. Asbestihan on melko vaaratonta tupakansavuun verrattuna.

Vai asbesti vaaratonta. Kysypä Tuusniemen Paakkilan kylän entisiltä asukkailta.
        Ai niin, vaikea kysyä kun kukaan ei ole enää hengissä.

• Anonyymi

Onko laboratoriossa todettu ilmanäytteestä asbestia vai vain putkieristeissä? Aikoinaan putkieristeet kipsattiin pinnaltaan, jolloin kipsipinta suojasi eristettä. Jos pintaa, ei rikota ja hangata eristettä, niin asbestia ei pääse ilmaan. Vaikka eriste olisi näkyvissä ei se ilmaan itsestään leviä. Tosin, tällöin eriste pitäisi suojata peitekerroksella.
      Jos teillä on noin vanha talo, niin asbestia on myös kaikissa seinien tasoitekerroksissa, laattasaumoissa ja porrashuoneiden lattiapinnotteissa. Tämäkään asbesti ei itsestään ilmaan leviä.

• Anonyymi

Asbesti ei ilmeisesti ole vaaraksi kenellekkään niin pitkää kun se on piilossa ja sidottuna rakenteisiin. Alkupään tekstin perusteella näin ei nimenomaan ole vaan asbestia on mm. putkieristeistä rapissut lattialle.
        Kyllä kai noihin tiloihin täytyy estää pääsy ihmisiltä ja valmistella korjaustoimenpiteitä.
        Isännöintiin yhteys, ei tilanne vaikenemalla parane.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asbesti ei ilmeisesti ole vaaraksi kenellekkään niin pitkää kun se on piilossa ja sidottuna rakenteisiin. Alkupään tekstin perusteella näin ei nimenomaan ole vaan asbestia on mm. putkieristeistä rapissut lattialle.
        Kyllä kai noihin tiloihin täytyy estää pääsy ihmisiltä ja valmistella korjaustoimenpiteitä.
        Isännöintiin yhteys, ei tilanne vaikenemalla parane.

Sa putkieristeistä lattialle varissut aine on todennäköisesti kipsikäärettä, jonka alla itse eriste on piilossa.

• Anonyymi

Asbestipöly on melkein yhtä vaarallista kuin hölynpöly.

• Anonyymi

Ja asbestoosi on vaan vähän pidempi flunssa.

• Anonyymi

Asbestia on nimenomaan päässyt putkieristeistä pölynä huoneen ilmatilaan ja varissut lattiallekin. Sekä ilmanäytteessä että pyyhkäisynäytteestä löytyi asbestiapölyä. Isännöinti on ollut alusta alkaen tietoinen asiasta, sitä kautta tilattiin testaajat. Silti ei mitään ole positiivisten testien jälkeen tapahtunut. Saastuneeseen tilaan vapaa pääsy oven kautta edelleen, 3 viikkoa löydöksistä.

• Anonyymi

Sinun kannattaa näyttää tämä viestiketju hallituksen puheenjohtajalle niin johan asia hoituu.

• Anonyymi

Kohta 3,5 viikkoa

• Anonyymi

"NAAMARI SUUN ETEEN,VALKOINEN SUOJAHAALARI JA HUPPU MUOVI-IKKUNALLA PÄÄHÄN JA ASBESTIPURKUUN,HIKI TULEE"!!!

• Anonyymi

Ilmoita kirjallisesti kunnan viranomaisille ja kirjallinen kysely myös taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle.

Jos pyyhkäisynäyte sisälsi asbestia niin sitä on jo ilmassa ja leviää eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe