Mihin seurakuntaan raamattu opettaa liittymään?

Anonyymi-ap

Kertokaa seurakunnan nimi ja laittakaa raamatulliset perustelut seurakunnan nimen lisäksi.
Raamatun kohtia siitä odotan.

215

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On vain yksi seurakunta - Jumalan seurakunta - ja Jumala liittää siihen antamalla Pyhän Hengen. Ihmiset voivat sitten liittyä ja erota järjestöistä, mutta ne eivät ole Jumalan seurakunta.

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­­N­­y­­­m­f­­­o­­­m­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Liittymällä Jeesukseen tapahtuu liittyminen Hänen laumaansa (= seurakunta):
      "Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen. " Joh. 10:9. Laidun = seurakunta. Psalmi 23.
      Vanha synti-ihminen haudataan kasteen hautaan. Room. 6:4.

      • Anonyymi

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.


      • Anonyymi

        Noin siinä mentiin taas minä tiedän oppiin johanneksesta psalmiin siitä roomalaisten luokse. Noin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

        Olipa taas rienaajan sarvipää sanoittamassa tapansa mukaan asioita.
        No, jeesustelevatko ne syntejä anteeksi, siellä kotona, kun vauvakasteessa lampaitten haarukset on kihnutettu ja kun se on lopsittu olalle anteeksi, siitä ei saa edes polllliiiisille sanoa, se on synti- peri-syntiä se. Sitähän sinä ajatuksellasi halusit kertoa, eli tästäpäivästä.

        Jos homppeli joutuu vankilaan, se tulee terveenä pois, mutta se vauvakasteenlapsia perhepiirissä hinkkaaja voi vankilassa päästä hengestä, kun vankikin käsittää, että vauvakasteellista ei pidä suojella, koska lapsi kärsii. He kostavat lapsenpuolesta.
        Siksi vauvakasteelliset pyytävät turvaselliin- jos jotenkin kuitenkin jäävät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

        Eipä siitä ole Helluntaiseurakunnissa merkkiäkään. Siellä oli Saalem-seurakunta. Siinä oli Eino Manninen johtajana. Sitten Filadelfia seurakunta, myohemmin Siiloam.


    • Anonyymi

      Apostolisen ajan seurakuntaan, jonka nimenä silloin käytettiin Jumalan seurakunta:

      Ei ole raamatullista käyttää seurakunnasta epäraamatullisia nimityksiä, koska seurakunta on Jumalan. Se tarkoittaa, että olemme Jeesuksen kalliilla verellä ostetut Hänelle kuuluviksi. Ilm. 1:5,6. Hänen yksi laumansa (Joh. 10:16) ilman nimikylttejä on yhtä kuin Hänen seurakuntansa.
      Huomaa siis omistussuhde. Seurakunta on Jumalan:
      – ”Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle.” 1 Kor. 1:2; 2 Kor. 1:1.
      – ”Älkää olko pahennukseksi … Jumalan seurakunnalle.” 1 Kor.10:32; 11:16; 15:9.
      – ” .. eikä Jumalan seurakunnilla.” 1 Kor. 11:16.
      – ” .. vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa?” 1 Kor. 11:22.
      – ”… että minä ylen määrin vainosin Jumalan seurakuntaa.” Gal. 1:13.
      – ”Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntien seuraajia, jotka ovat Juudeassa.” 1 Tessal. 2:14.
      – ”että tietäisit miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta.” 1 Tim. 3:15.
      Seurakunta on siis Jumalan! Siksi käytämme siitä vain tätä raamatullista nimeä.
      Myös paikkakunnan mukaan nimittäminen on raamatullista. Mm. 1 Tess. 1:1: ”… tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.” Samoin voidaan siis sanoa esim. Turun seurakunta, Helsingin srk. Tampereen srk. Jne.
      Me samassa kaupungissa asuvat uskoon tulleet ja sen jälkeen raamatullisesti kastetut ihmiset olemme oman paikkakuntamme seurakunta. Tiit. 1:5. Ilm. 1:11.
      Mihin sinun siis pitää liittyä? – Liity Jeesukseen! Silloin kuulut Hänen seurakuntaansa.

      Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä." Apt. 2:41,42.

      • Anonyymi

        Noin siinä tuli pätkä Paavalia ja päätteeksi Pietaria. 2000 vuotta vanhaa historiaa oikein.


      • Anonyymi

        KÄYTÄNNÖSSÄ se on HELLUNTAISEURAKUNTA - johon HERRA kjohdattaa ne jotka EIVÄT NISKUROI HERRAA vastaan - SILLÄ siellä Raamattua tulkitaan ja opetetaan TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Herra liittää uudestisyntyneen omaan, Jumalan ja Kristuksen seurakuntaansa. Tämä on se ainut alkuperäinen uskovien seurakunta.

      Muut seurakunnat ovat ihmisten itsensä pystyttämiä organisaatioita, joissa on oma hallitus ym. ja joihin sitten joku liittyy ja joku ei.

      Jotkut taas liitetään toisten toimesta ilman uskoakin johonkin organisaatioon, kuten evlut-piireissä tapahtuu.

      • Anonyymi

        Apt. 2:47 ...Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.


      • Anonyymi

        Kaikki se toiminta, jossa ollaan jotain -laisia tai -läisiä, on eriseuraisuutta / lahkolaisuutta / puolue touhua, eli Kristus eli Seurakunta on silloin jaettu, eikä niin tulisi olla.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?

        Nyt siis Kristus on jaettu eriseuroihin !

        Galatalaiskirje 5
        19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki se toiminta, jossa ollaan jotain -laisia tai -läisiä, on eriseuraisuutta / lahkolaisuutta / puolue touhua, eli Kristus eli Seurakunta on silloin jaettu, eikä niin tulisi olla.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?

        Nyt siis Kristus on jaettu eriseuroihin !

        Galatalaiskirje 5
        19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Ja jos nyt joku ihmettelee sitä, että mikä siinä eriseuraisuudessa / lahkolaisuudessa on niin pahaa ja pielessä, niin kerronpa nyt osan siitä:

        Jumalan lapsen uskon perusta tulisi olla Kristus, eli KOKO Sana.

        Mutta lahkolaisuudessa se ei olekkaan noin, vaan uskon perusta onkin sen lahkon oma ihmisten rakentama oppirakennelma !

        Siis ihmis opit ovat korvanneet Jumalan Sanan Totuutena, eli ihmisoppeihin lutetaan paljon enemmän, kuin Jumalan Sanaan.

        Meille pakanoille on siis käynyt yhtä huonosti kuin Jeesuksen ajan juutalaisille.

        Raamatussa näet Herra nuhteli ns. " vanhinten perinnäissäännöistä " , jotka ovat siis aivan samaa touhua kuin nykyisissä lahkolaisuuksissa harjoitetaan, ihmisopit ovat korvanneet Jumalan Sanan totuutena !


        Matt. 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

        Mark. 7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.

        Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?

        Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

        Ja puoluetouhua / eriseuraisuutta / lahkolaisuutta on siis kaikki, jossa seurakunnan eteen laitetaan jotain muuta kuin paikkakunnan nimi.

        Eli katolilaisuus, lutherilaisuus, helluntailaisuus, babtismi, adventismi...................


      • Anonyymi

        Niinku EV LUT ja katoliset riidoistaan huolimatta on evankeliumin uskoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt. 2:47 ...Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Apostolit 2 joka päivä YMMÄRRÄ TÄMÄ JOKA PÄIVÄ JOKAINEN PÄIVÄ ON YHTÄ HYVÄ ( ja tämä oli 2000 vuotta sitten siellä jo alkaen sieltä pelastukseen vedettyjä joka päivä jokainen päivä jokainen päivä päivillä ei ole erotusta ihan jokainen päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos nyt joku ihmettelee sitä, että mikä siinä eriseuraisuudessa / lahkolaisuudessa on niin pahaa ja pielessä, niin kerronpa nyt osan siitä:

        Jumalan lapsen uskon perusta tulisi olla Kristus, eli KOKO Sana.

        Mutta lahkolaisuudessa se ei olekkaan noin, vaan uskon perusta onkin sen lahkon oma ihmisten rakentama oppirakennelma !

        Siis ihmis opit ovat korvanneet Jumalan Sanan Totuutena, eli ihmisoppeihin lutetaan paljon enemmän, kuin Jumalan Sanaan.

        Meille pakanoille on siis käynyt yhtä huonosti kuin Jeesuksen ajan juutalaisille.

        Raamatussa näet Herra nuhteli ns. " vanhinten perinnäissäännöistä " , jotka ovat siis aivan samaa touhua kuin nykyisissä lahkolaisuuksissa harjoitetaan, ihmisopit ovat korvanneet Jumalan Sanan totuutena !


        Matt. 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

        Mark. 7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.

        Matt. 15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?

        Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

        Ja puoluetouhua / eriseuraisuutta / lahkolaisuutta on siis kaikki, jossa seurakunnan eteen laitetaan jotain muuta kuin paikkakunnan nimi.

        Eli katolilaisuus, lutherilaisuus, helluntailaisuus, babtismi, adventismi...................

        Siis katolisuus ei ole kristinuskoa, vaan pakanauskonto. Adventisteilla ja helluntailaisilla ja luterilaisilla on Raamatusta poikkeavia oppeja. Baptistit ovat lähimpänä raamatullista seurakuntaa. He eivät ole koskaan olleet paavin uskonnon jäseniä, vaan se on tappanut heitä sankoin joukoin. Helluntailaisten, luterilaisten ja adventistien juuret on katolisessa pakanauskonnossa.


    • Anonyymi

      Varsinkin luterilaisessa lahkossa on omat sääntökokoelmat, uskontunnustukset, katekismukset ja muut perinnäissäännöt. Heillä on oma Raamattunsakin, 1992 valmistunut kirkkoraamattu.

      • Anonyymi

        Tosin sama se on kuin muillakin


      • Anonyymi

        Kristityillä on tosiaan yhteiset uskontunnustukset


      • Anonyymi

        Yrität nyt selittää ettei lutterit olisi lukenut Raamattua ennen vuotta 1992 onnittelut järjen päätelmät kertoo ettei ole järkeä ja hellarit pilasi 92 käännöksen siirtämällä sanoja eri paikkoihin. Uskontunnustus on lutterissa ortodoksisessa katolisessa aivan sama alkuperä 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität nyt selittää ettei lutterit olisi lukenut Raamattua ennen vuotta 1992 onnittelut järjen päätelmät kertoo ettei ole järkeä ja hellarit pilasi 92 käännöksen siirtämällä sanoja eri paikkoihin. Uskontunnustus on lutterissa ortodoksisessa katolisessa aivan sama alkuperä 2000 vuotta sitten.

        Luulet vain. Lutterin käännös on vasta 1500- luvulla esiintullutta pykeltämistä.
        Opettele hieman kirkkohistoriaa- ja jätä antisemitismi nukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität nyt selittää ettei lutterit olisi lukenut Raamattua ennen vuotta 1992 onnittelut järjen päätelmät kertoo ettei ole järkeä ja hellarit pilasi 92 käännöksen siirtämällä sanoja eri paikkoihin. Uskontunnustus on lutterissa ortodoksisessa katolisessa aivan sama alkuperä 2000 vuotta sitten.

        Uusi testamentti kirjoitettiin aikanaan muinaisella kreikan kielellä ja pastorin ammattitaitoon kuuluu siksi kyky lukea tekstiä alkukielellä. Uskonpuhdistuksen tärkeä anti oli, että Raamattu tahdottiin saada jokaisen luettavaksi hänen omalla kielellään. Raamattu tai sen osia on käännetty lukemattomille nykykielille. Kun kieli muuttuu vuosikymmenien ja vuosisatojen aikana, tarvitaan uusia käännöksiä. Kansainvälinen kenttä on täynnä erilaisia käännöksiä, joista osa pyrkii enemmän sanatarkkuuteen ja osa enemmän sujuvuuteen. Tämän sivuston pääosin käyttämä suomenkielinen käännös on Kirkkoraamattu 1992 ja englanninkielinen English Standard Version.

        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/miten-uusi-testamentti-syntyi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität nyt selittää ettei lutterit olisi lukenut Raamattua ennen vuotta 1992 onnittelut järjen päätelmät kertoo ettei ole järkeä ja hellarit pilasi 92 käännöksen siirtämällä sanoja eri paikkoihin. Uskontunnustus on lutterissa ortodoksisessa katolisessa aivan sama alkuperä 2000 vuotta sitten.

        Sitte tuli Raamattu Kansalle- käännösSe aloitettiin yhteiskristillisin voimin 1987. Se on uskollisempi alkukielelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi testamentti kirjoitettiin aikanaan muinaisella kreikan kielellä ja pastorin ammattitaitoon kuuluu siksi kyky lukea tekstiä alkukielellä. Uskonpuhdistuksen tärkeä anti oli, että Raamattu tahdottiin saada jokaisen luettavaksi hänen omalla kielellään. Raamattu tai sen osia on käännetty lukemattomille nykykielille. Kun kieli muuttuu vuosikymmenien ja vuosisatojen aikana, tarvitaan uusia käännöksiä. Kansainvälinen kenttä on täynnä erilaisia käännöksiä, joista osa pyrkii enemmän sanatarkkuuteen ja osa enemmän sujuvuuteen. Tämän sivuston pääosin käyttämä suomenkielinen käännös on Kirkkoraamattu 1992 ja englanninkielinen English Standard Version.

        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/miten-uusi-testamentti-syntyi/

        ESV on yksi lukuisista per-versioista. Englanninkielisistä seurakunnista erottaa valheelliset jo siitä, että ne käyttävät jotain muuta kuin King Jamesin Raamattua, joka on täydellinen. Jos ette sitä tienneet, ja jos totuus kiinnostaa, kuunnelkaa Brandon Petersonia. Hän on todistanut KJB:n täydellisyyden matemaattisesti. Kiinnostavaa tietoa 1880-luvulta alkaneista väännöksistä tarjoaa myös David Daniels ja Gail Riplinger. Peter Ruckmannilla on runsaasti vanhoja opetuksia aiheesta; hän oli yksi aikamme parhaita Raamatun tuntijoita. Netistä löytyy useita KJB-opettajia: Geoffrey Grider (NTEB), Robert Breaker, Charles Lawson, David Peacock, Spencer Smith, Raymond Thomas...


    • Anonyymi

      Olisikohan asia niin, että jokaisella seurakunnalla olisi oma tulkinta raamatusta kun itse raamattu on kirjoitettu jo ennen kuin seurakuntia oli edes olemassa niin ei ne olemattomille mitään ohjeita ole voineet antaa.

      • Anonyymi

        Niin seurakunnat kirjoitti itse uuden testamentin tositarinat sen ajan tapahtumista mut jääkää te vaan ulos. Joosua 7


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on okkultistinen seurakunta, minkä pahat miehet on tuonut maahan 100 v. sitten. Ei sillä ole mitään yhteyttä Raamatun seurakuntiin.

      • Anonyymi

        Aina vain sekoitat äärikarismaattisuuden, joka erkani helluntailaisuudesta, ja helluntailaisuuden.


      • Anonyymi

        Myyntijeesusta rabbit myy vääriä jeesuksia rahasta


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Helluntaiseurakunnat Suomessa ovat suomalaisten miesten perustamia


    • Anonyymi

      Raamatussa ei opasteta liittymän ainakaan minkäänlaisiin helluntailaisten seurakuntiin, koska itse lahkokin on vasta reilu sata vuotta vanhaa touhua.

      • Anonyymi

        Katolinen kirkko ja Luterinen kirkko ovat pedofiilikirkkoja.


      • Anonyymi

        Helluntailiike on paljastunut, että se on homppelimiesten perustama harhaoppinen lopun ajan uskonlahko. Ei hyvä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen kirkko ja Luterinen kirkko ovat pedofiilikirkkoja.

        Hellarit huoraa niin kauheesti lähiöissä ettei kestä katsoa saati huumejutut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit huoraa niin kauheesti lähiöissä ettei kestä katsoa saati huumejutut

        Huumepiiput hasis hamppu tuodaan pyhiinvaellus matkoilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit huoraa niin kauheesti lähiöissä ettei kestä katsoa saati huumejutut

        Kylläpä siinä perisynti taas paukuttaa henkseleitään.
        https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/perisynti-kaikkien-syntien-aiti/

        -tuntuuko hyvältä? Kertoisin kyllä asian toisella lailla. Raamattu kertoo ennemmin sen, että sinulla on oma -kyky- valintaan, mitä päästelet suustasi. Se on se vapaan valinnan mahdollisuus sinulla. Sinä itse valitset, mitä kirjoitat ja miten ilmaiset itseäsi.
        Se ei ole perisyntiä, vaan omaa syntiäsi. Eli oman tahtosi autonomia, se hallitsee sitä, mitä latelet tänne ja purat itseäsi esiin. Sinulla on kyky kääntää tämä esiintulosi voitoksi.
        Eli alatkin todistamaan elämästä. Se on katsos vapaan tahtosi valintaa.
        Ilman tuota vapaata tahtoa, ei elämällä olisi todellakaan tarkoitusta, kun se perisyntikertomuksesi hahra. se teettää sokean pisteen mieleesi. Luulet, että perisynnin nimessä- saat keljuilla palstalla miten paljon vain, se on vain sitä perisyntiä. Eli olet uskonut valheen elämäsi suunnaksi. Et usko vapaan tahdon - minkä Jumala on antanut meille- siihen ollenkaan. Siksi olet kirkko- oppisi vanki. Et käsitä vapaata tahtoa, että sanoittaisitkin asiat toisin, että Jumalan rakkaus tulisi esiin, ts. olisit Jumalan kuvana.
        Vapaa tahto- se irrottautuu palstan turhamaisuuksista, ja vapaasta tahdosta käsin tekee mielenmuutoksen ja lähtee Elämäntielle.
        Sitä sinulta puuttuu. Jumalan sisäinen tunteminen. Kun se vapaa tahto- ikäänkuin ei ole tajuntaan tullut, elämällä ei ole tarkoitusta, vaan ihmisopin mätä saa mädättää lihaa ja maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit huoraa niin kauheesti lähiöissä ettei kestä katsoa saati huumejutut

        Tässä raamatun vastainen vale, kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei perustanut kristityille kirkkoa eikä asettanut Paavia laittomuuden tappaneen Pietarin asemaan avaimineen ja vallan kera:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiike on paljastunut, että se on homppelimiesten perustama harhaoppinen lopun ajan uskonlahko. Ei hyvä ollenkaan.

        Valetta. Suomen Helluntaiherätys on suomalaisten miesten perustama. Norjalainen Barrat kutsuttiin Suomeen pienen lestadiolaisryhmän kutsumana. Hän valaisi Jumala Sanaa Raamatun totuuksista. Pyhän Hengen kasteesta, apostolien opetuksistaym,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen kirkko ja Luterinen kirkko ovat pedofiilikirkkoja.

        Katolinen 'kirkko' on Rooman valtakunnan jatke, ei mikään kristittyjen seurakunta. Jos joku katolinen tulee uskoon, hän jättää tuon babylonin kirkon. Katolinen inkvisitio on tappanut kymmeniä miljoonia kristittyjä, ehkä jopa enemmän kuin kommarit. Paavi saattaa olla se Ilmestyskirjassa mainittu väätä profeetta, joka saa kaikki ottamaan pedon merkin ja kumartamaan petoa. Paavi on innokas ekumenian ajaja ja veljeilee muhamettilaisten kanssa. Tiesittekö, että Johanneksen ilmestyksessä näkemä merkkisarja, jonka hän tulkitsi numeroiksi 600, 60 ja 6 kreikaksi on lähes identtisen näköinen arabiankielisen fraasin 'allahin nimessä' kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä raamatun vastainen vale, kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei perustanut kristityille kirkkoa eikä asettanut Paavia laittomuuden tappaneen Pietarin asemaan avaimineen ja vallan kera:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        Rooman valtakunta yritti tuhota kristityt. Kun se ei siinä onnistunut, se päätti liittoutua heidän kanssaan ja perusti katolisen uskonnon 300-luvulla ja teki siitä valtionuskonnon. Se ei ole koskaan ollut kristillinen. Marian palvonta, jumalkuvat, aneet, syntien luetteleminen ihmiselle (joka raportoi kaikki merkittävät salaisuudet ylemmilleen), kristittyjen vainoaminen, kommunistien kanssa veljeily, ekumenia, homottaminen, ehtoollisen muuttuminen Jeesuksen vereksi ja ruumiiksi... siinä muutama.


    • Anonyymi

      Jenkkilahkot ja niiden perustajat:

      Jehovalaisuus: Charles ´Russell
      Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
      Mormonismi: Joseph Smith
      Adventismi: Ellen G. White

      • Anonyymi

        Luterilaisuus on katolisuuden lahko eikä hajuakaan raamatulliselle seurakunnalle.

        Suomen suurin ja surkein lahko jonka opeilla kukaan ei pelastu.


      • Anonyymi

        Jehovat ei tiedä missä on Israel ja HARMAGEDDON


      • Anonyymi

        Tämä sinun vapaa- tahtosi haluaa vain haastaa riittaa oman- mielesi tulella, että tuntuisi lihassa mukavalle, eikä Jumalan mielenmukaisuus- haastakaan sinua- vapaasti kirkastamaan Elämää.
        Sehän tuossa sinussa on oma- ongelmasi.

        Jumalan valinta on sovitus Kristuksessa ja Hän haluaa, että olisit sinäkin valinnoissasi ja vapaasta tahdosta - opetuslapsi- Jumalan kuvana, eikä omanakuvanasi.
        Mielikuvien vanki -

        Jumalan valinta on pelastus Kristuksen sovitustyön kautta ja se valinta on PYHÄ.

        Ja meille on annettu vapaa tahto- kyky tehdä mitä haluamme. Kyky tehdä pahaakin, eli olla suunapäänä tekemässä suusyntiä palstalla.
        Mutta, on vapaa valinta olla elämässä Luojan kanssa samanmielisenä, jossa kirkastastaisimme hengessä, tästä pelastuksesta.

        Mitä valitset sitten "vapaassa tahdossa"?

        Jeesus sanoo- tule ja seuraa minua.

        Ainutlaatuisena- mitä teet? Vapaa valinta- oma mielensä- ja valinta hyvän ja pahanvälillä!

        Siinä se ideaalinen Vapaan valinnan kertomus, saa vapaasti valita.

        Tietenkin vapaassa valinnassa on Luojan luomistyö raja- et voi siivettää itseäsi, että kasvattaa ne selkään ja lähtee lentämään. tikkaita tietenkin voi laittaa taivaaseen, noin hmm. että enkelit nousevat ja laskevat - ylös ja alas. Siinäpä olisi mielenkiintoinen tapahtuma.

        Palvelevat henget liikkeellä.

        Mutta, voisiko ajatella, että kun on tämä vapaa- vapaus- sekä tahto.
        muutetaanko tämä maailma omaltakohdin- ettei niin olla omahyväisiä etsimään vääränvääntöisiä sanoja.... Se on sinun vapaus- ketä edustat.


      • Anonyymi

        Katsoin, kuka on Parham, eihän paha mies ollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on katolisuuden lahko eikä hajuakaan raamatulliselle seurakunnalle.

        Suomen suurin ja surkein lahko jonka opeilla kukaan ei pelastu.

        Luterilaisten joukossa on myös kristittyjä. Ihmettelen kyllä, miksi esimerkiksi Päivi Räsänen ei lähde sieltä. Ehkä hän katsoo tehtäväkseen yrittää korjata sitä sisältä päin. Urhea nainen.


    • Anonyymi

      Muista Lootin vaimoa!

      • Anonyymi

        Juutalainen lootin vaimo tuijottaa pää taaksepäin aina nykyäänkin.


    • Kun olin ratkaisuni tehnyt menin yksinäni hell. Kokoukseen. Siellä sattui olemaan yhteiskristillinen ilta eli yksi henkilö kustakin kristitystä srk. Yksi esitteli adventismin, toinen oman lahkonsa, yksi baptistit jne.
      Minun rukoukseni sille illalle oli ennen kokousta että näytä Jeesus minulle minun srk.

      • Sain itse valita oman seurakuntani. Ihmisten välittömyyden ja ihanan koskettavan musiikin takia jatkoin hell. Srk.
        Olin ollut rippikoulyikäisenä töissä luterilaisessa. Ja työtä se laitos mulle edelleen edustaa. Adventisteja tarvitsin kun poika meni kouluun jne. Nyt kari o niemen perustama pikkusrk palvelee mua hyvin. Toivon syke, joka koostuu myös entisistä hellareista ym.
        Jumala rakkaudessaan on luonut meille monta kirkkokuntaa jotka ihmisineen auttavat ja tukevat meitä. Ja sunnuntaisapattipäivät auttavat pitämään identiteetin uskovaisena.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sain itse valita oman seurakuntani. Ihmisten välittömyyden ja ihanan koskettavan musiikin takia jatkoin hell. Srk.
        Olin ollut rippikoulyikäisenä töissä luterilaisessa. Ja työtä se laitos mulle edelleen edustaa. Adventisteja tarvitsin kun poika meni kouluun jne. Nyt kari o niemen perustama pikkusrk palvelee mua hyvin. Toivon syke, joka koostuu myös entisistä hellareista ym.
        Jumala rakkaudessaan on luonut meille monta kirkkokuntaa jotka ihmisineen auttavat ja tukevat meitä. Ja sunnuntaisapattipäivät auttavat pitämään identiteetin uskovaisena.

        Itse kävin aikoinani kymmeniä vuosia sitten eri kirkkojen kokouksissa.

        Jumalan johdatuksena sapatin tuntemiseen, niin valitsinkin Adventismin. Silloin ei ollut Adventisteilla naiset pastoreina. Nykyään on, en hyväksy naisia pastoreiksi, eikä Pieni vähemmistö Adventisteja hyväksy.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin aikoinani kymmeniä vuosia sitten eri kirkkojen kokouksissa.

        Jumalan johdatuksena sapatin tuntemiseen, niin valitsinkin Adventismin. Silloin ei ollut Adventisteilla naiset pastoreina. Nykyään on, en hyväksy naisia pastoreiksi, eikä Pieni vähemmistö Adventisteja hyväksy.

        1234567---

        Mä oon luullut että sä olet itsekin naispuolinen? Mäkin olin helluntaiseurakunnassa tosi hämilläni ja surullinen kun siellä naiset opettivat. Olen myös lukenut ensimmäiset naispastorit 80-luvulta kertoivat tarinansa, kun siltä se vaikutti että pyhä Henki oli heidänkin kanssaan


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sain itse valita oman seurakuntani. Ihmisten välittömyyden ja ihanan koskettavan musiikin takia jatkoin hell. Srk.
        Olin ollut rippikoulyikäisenä töissä luterilaisessa. Ja työtä se laitos mulle edelleen edustaa. Adventisteja tarvitsin kun poika meni kouluun jne. Nyt kari o niemen perustama pikkusrk palvelee mua hyvin. Toivon syke, joka koostuu myös entisistä hellareista ym.
        Jumala rakkaudessaan on luonut meille monta kirkkokuntaa jotka ihmisineen auttavat ja tukevat meitä. Ja sunnuntaisapattipäivät auttavat pitämään identiteetin uskovaisena.

        Yleisötilaisuudet on mainos- ja houkutustilaisuuksia.

        Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa ihania taivaslauluja helmiporteista ja kultaisista kaduista.

        Jos pääset, niin mene helluntaisten sisäpiirin kotikokoukseen, niin tulet toisiin ajatuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisötilaisuudet on mainos- ja houkutustilaisuuksia.

        Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa ihania taivaslauluja helmiporteista ja kultaisista kaduista.

        Jos pääset, niin mene helluntaisten sisäpiirin kotikokoukseen, niin tulet toisiin ajatuksiin.

        Siellä niitä henkiä aletaan manaamaan ja mantraamaan paikalle ja pyydetään antamaan merkkejä paikallaolosta.
        Tule henki...tule henki...tule henki ja tee sitä ja tätä, henkeä jopa käsketään ja komennetaan tekemään erilaisia asioita...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä niitä henkiä aletaan manaamaan ja mantraamaan paikalle ja pyydetään antamaan merkkejä paikallaolosta.
        Tule henki...tule henki...tule henki ja tee sitä ja tätä, henkeä jopa käsketään ja komennetaan tekemään erilaisia asioita...

        Mulla on kotikokuksista kokemusta kyllä. Ei kaikkiin hullutuksiin tarvi osallistua itse, minusta kokouksissa on hieman tylsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin aikoinani kymmeniä vuosia sitten eri kirkkojen kokouksissa.

        Jumalan johdatuksena sapatin tuntemiseen, niin valitsinkin Adventismin. Silloin ei ollut Adventisteilla naiset pastoreina. Nykyään on, en hyväksy naisia pastoreiksi, eikä Pieni vähemmistö Adventisteja hyväksy.

        1234567---

        Joka päivä niitä jokainen päivä niitä jotka sai pelastuksen ihan jokainen päivä AP.teot 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisötilaisuudet on mainos- ja houkutustilaisuuksia.

        Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa ihania taivaslauluja helmiporteista ja kultaisista kaduista.

        Jos pääset, niin mene helluntaisten sisäpiirin kotikokoukseen, niin tulet toisiin ajatuksiin.

        Rahanlypsy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kävin aikoinani kymmeniä vuosia sitten eri kirkkojen kokouksissa.

        Jumalan johdatuksena sapatin tuntemiseen, niin valitsinkin Adventismin. Silloin ei ollut Adventisteilla naiset pastoreina. Nykyään on, en hyväksy naisia pastoreiksi, eikä Pieni vähemmistö Adventisteja hyväksy.

        1234567---

        Mietihän 1234567777 kun Jumala sanoi- kelle sanoi, Aabrahamille, uskon isälle- Kuutele Saaraa..

        Sinun mielikuva on kahleellinen. Et ole vapaa- Kiellät naisilta profetoimisen, esimerkkinä, sekä puhumisen, vaikka hän olisi Jumalanpuhdistama- Uudenliitonpappi.
        Eli yleinen pappeus, jossa tämä ihminen kirkastaa Kristusta.

        kovapa olet raja-aitoja rakentamaan, omasta vapaasta tahdostasi.

        Entäpä - Jumala? Jumalantarina- Hän toteuttaa sen lukemattomilla tavoilla. Et sinä, emmekä me. Eli Luoja, tämä sapatin Herra- Hän päättää, mikä tuo kertomus on. Se on taivaan käsissä.

        Ymmärtääkö 12345677 Pyhä Henki sieltä tuoma oppi, sen sanomassa tulee sydämille, puhumaan sovituksesta ja ylösnousseesta Herrasta. Halulliset -heillä on vapaa tahto-. uskooko hän. Se ei katsos ole SINUN rajallisen mielesi hallinnassa. Koskahan ymmärrät paikkasi elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietihän 1234567777 kun Jumala sanoi- kelle sanoi, Aabrahamille, uskon isälle- Kuutele Saaraa..

        Sinun mielikuva on kahleellinen. Et ole vapaa- Kiellät naisilta profetoimisen, esimerkkinä, sekä puhumisen, vaikka hän olisi Jumalanpuhdistama- Uudenliitonpappi.
        Eli yleinen pappeus, jossa tämä ihminen kirkastaa Kristusta.

        kovapa olet raja-aitoja rakentamaan, omasta vapaasta tahdostasi.

        Entäpä - Jumala? Jumalantarina- Hän toteuttaa sen lukemattomilla tavoilla. Et sinä, emmekä me. Eli Luoja, tämä sapatin Herra- Hän päättää, mikä tuo kertomus on. Se on taivaan käsissä.

        Ymmärtääkö 12345677 Pyhä Henki sieltä tuoma oppi, sen sanomassa tulee sydämille, puhumaan sovituksesta ja ylösnousseesta Herrasta. Halulliset -heillä on vapaa tahto-. uskooko hän. Se ei katsos ole SINUN rajallisen mielesi hallinnassa. Koskahan ymmärrät paikkasi elämässä.

        Raamattu tuntee naisprofeettoja monia, esim. Hulda. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        Papin/ pastorin virka on miehen virka, ei koskaan naisen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tuntee naisprofeettoja monia, esim. Hulda. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        Papin/ pastorin virka on miehen virka, ei koskaan naisen.

        1234567---

        "Papin/ pastorin virka on miehen virka, ei koskaan naisen."

        Valitettavasti Raamatussa ei esiinny lainkaan sellaista kuin papin/pastorin VIRKA ja siihen VIHKIMINEN.

        Katolista hapatusta nämäkin, joten käsityksesi pastorin virasta miehen virkana on yhtä EPÄRAAMATULLINEN kuin nainen pastorin virassa.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei siis opeteta liittymään luterilaiseen kirkkoon, adventisteihin, helluntailaisiin tai yhteiskristilliseen uskontoon yms.

      • Anonyymi

        Siis pitääkö liittyä sinun kuppikuntaan ?


      • Anonyymi

        Kyllä hengellinen koti on tärkeä- mutta, ettei ala kodissa pomottamaan, että ME olemme se Herrankansa, jonka kätten teoilla pelastutaan.
        Adventismissa- heidän sanojen mukaan, tunnustavat uskovaisuuden muuallakin, mutta nämä yskikasteelliset, se tupa lämpiää sisäänpäin. Siellä kuolee häkään.

        Sana on kieltänyt sellaisen väestönlaskennan, että ikäänkuin se jäsenrekisteri rakennetaan ja siitä luetaan, kuka pääsee perille, ja tätä rekisteriä ylläpidetään vaikkapa- hätäkasteen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hengellinen koti on tärkeä- mutta, ettei ala kodissa pomottamaan, että ME olemme se Herrankansa, jonka kätten teoilla pelastutaan.
        Adventismissa- heidän sanojen mukaan, tunnustavat uskovaisuuden muuallakin, mutta nämä yskikasteelliset, se tupa lämpiää sisäänpäin. Siellä kuolee häkään.

        Sana on kieltänyt sellaisen väestönlaskennan, että ikäänkuin se jäsenrekisteri rakennetaan ja siitä luetaan, kuka pääsee perille, ja tätä rekisteriä ylläpidetään vaikkapa- hätäkasteen kautta.

        Mutta, adventisteissa on äärijoukkoa, joka on ottanut lakihenkisyyden tulen helmoihinsa.
        Sitten jopa tupansa sisällä, kieltävät "yleisenpappeuden" sanoman.
        Lasketaan yksilön -arvo- joka ikäänkuin täyttää seurakunnassa luvan puhua. Eli naisväki hiljaa. Siinä ei nähdä sitä Jumalan rakastaman ihmisen sielun arvoa, jossa Herra laskee omansa, riippumatta hänen havaintotasostaan, taidoistaan, asteestaan oppineisuuteen. Tahi onko varakas, vai köyhä jne.

        Jumalalle jokainen yksilö osoitetaan, että hän on tasapäinen Herran edessä, eli ei enempää, eikä vähempää kuin se --yksi--. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei ---yksikään- joka Häneen uskoo hukkuisi.

        Ja tämä on se YKSI- uskovaisuuden todistuspappeus. Kuka on Hänen Herransa, eli mikä Henki hänen sisällään asuu. joka puolustaa, sekä pitää hänestä huolen.

        Siitähän on kyse. Tällaisen numerokirjoittajat, [he eivät] – (koska heidänkin tietonsa on vajavainen), eivät ole Jumala- mutta tulkinnallaan he astuvat itse- mieltymyksineen jumalaksi, esittävät ---omaa--- sanaansa mieltymyksensä mukaan-.

        Jumalan tuuli puhaltaa - se tulee -se menee- eikä numerokirjoittaja adventistina voi kahlita Herran tahtoa. Herra käyttää pappeudessa - profetoimisessakin uskomassa olevaa naista.
        Eli suun puheessa nousee esiin Jumalan arvo- eikä se, että mussutetaan naisen lankeemuksesta- tai perisynnistä.

        Raamatun alkusanoma kertoo Aadamin ja Eevan tahtoelämän merkityksestä, mitä se meilläkin on tänään. Sana kuuliaisuus on merkityksellinen.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta. Ja kuulleet voivat valita olla kuuliaisia ja tehdä niin.
        Se on sitä Jumalan antaman --vapaan--- >valinnan< merkitystä, mikä antaa elämälle sen sisällön. Saan valita ja vapaana.

        Hengellinen sota, se on miesten ja naisten oma sisäinen taistelu- jossa tahto- vapaana valintana verille asti taistelee, se on ideaalinen sota- syntiä vastaan. Ettei valitse vikaisuutta.

        Vaikka tämä Lucifer- käy sotaa, että terveys revitään ruumiinkehosta irti – vieläpä puoliso kuolee rinnalta. Mutta lohdutuksen kiitos Herralle, että kuitenkin se kuolema on kuoleman uni- josta herätetään, se on uni, väliaikainen - lepo. Tämän sanoittaa kirjoitukset. -lohduttakaa toisianne näillä sanoilla. 1 Tessalonikalaiskirjeen sanoilla.

        Se ei ole tuomion uni, mutta kadotetulle, tuomion kuolema tulee vasta tuomion julistuksen jälkeen. Se on helvetillinen tuli, jossa Jumala ei anna iankaikkisen elämän armolahjaa, vaan tappaa syntiä tekevän sielun - ja palavat olkiukkona- tuhkaksi. tallattavaksi so. toinen kuolema.

        Mutta, Herran omille, he saavat- [huomaa sana--- morsiamena- ] ylösnousemusruumiin, ja heillä on iankaikkinen elämä- armolahjana.

        Eli miehet- tämä adventistinumeroinenkin - opettelee morsiamen arvoa, ja miettii Ylkäänsä taivaassa.

        Tietenkin miehillä on aadameina - jotka perheen perustavat vastuu lasten kasvatuksesta.
        Kotipappeina, he viihtyvät Ylimmäisen pappinsa edessä rukouskammiossa, ovi lukittuna, ettei maailman äänet ja merenpauhu käy tupaan ja siivoavat rukouskammion hapatteista.
        Hapate on synti ja Jeesus Ylimmäinen Pappi- lunastajana, hänen verensä lunasti, se ei ollut hapan. Hänen sisäinen sielunsa täällä oli synnitön. Siksi lunastusveri- muistoaterialla happamattomana, edustaa lunastuksen sovitusta esikuvallisuudessa.

        Sieltä perheen pää- rukouskammiosta ulos tullessa - rakastavat sitä vaimoaan, kuten Kristus seurakuntaa JA!!! -opettavat lapsensa Sanaan sisälle, että vastuullisen elämän valtaamina, ymmärtäisivät elämän, että vapaasti valitsisivat, Vapaassa – vapaantahdon mukaan - seuraamaan Jumalan Karitsaa – Häntä joka ottaa pois maailman synnin.

        Se on perheenpään pappeuden syvin merkitys ja perheen äiti, jolla muutoinkin on täysi työ- huoltaa kotiaan, hän on siksi antanut isälle, eli puolisolle kasvatustehtävän ja siinäpä sitä papittamista sitten sielun pyhyydessä on.

        Se puoliso on rakkauden kohde, luu- minun luistani- jne. ja puoliso on Jumalan kuva siinäkin, asiassa. Hänen sisällään on Jumalan armon Henki ja se yhtälö laulaa yhdessä riemulaulua ja riemuin todistavat Herrasta- kuinka Jumala on pelastaja.

        Tämä tässä nyt- talla kertaa.
        Seurakunta – elämänkirjallinen- Ylipapin ohjaaman pappeuden sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, adventisteissa on äärijoukkoa, joka on ottanut lakihenkisyyden tulen helmoihinsa.
        Sitten jopa tupansa sisällä, kieltävät "yleisenpappeuden" sanoman.
        Lasketaan yksilön -arvo- joka ikäänkuin täyttää seurakunnassa luvan puhua. Eli naisväki hiljaa. Siinä ei nähdä sitä Jumalan rakastaman ihmisen sielun arvoa, jossa Herra laskee omansa, riippumatta hänen havaintotasostaan, taidoistaan, asteestaan oppineisuuteen. Tahi onko varakas, vai köyhä jne.

        Jumalalle jokainen yksilö osoitetaan, että hän on tasapäinen Herran edessä, eli ei enempää, eikä vähempää kuin se --yksi--. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei ---yksikään- joka Häneen uskoo hukkuisi.

        Ja tämä on se YKSI- uskovaisuuden todistuspappeus. Kuka on Hänen Herransa, eli mikä Henki hänen sisällään asuu. joka puolustaa, sekä pitää hänestä huolen.

        Siitähän on kyse. Tällaisen numerokirjoittajat, [he eivät] – (koska heidänkin tietonsa on vajavainen), eivät ole Jumala- mutta tulkinnallaan he astuvat itse- mieltymyksineen jumalaksi, esittävät ---omaa--- sanaansa mieltymyksensä mukaan-.

        Jumalan tuuli puhaltaa - se tulee -se menee- eikä numerokirjoittaja adventistina voi kahlita Herran tahtoa. Herra käyttää pappeudessa - profetoimisessakin uskomassa olevaa naista.
        Eli suun puheessa nousee esiin Jumalan arvo- eikä se, että mussutetaan naisen lankeemuksesta- tai perisynnistä.

        Raamatun alkusanoma kertoo Aadamin ja Eevan tahtoelämän merkityksestä, mitä se meilläkin on tänään. Sana kuuliaisuus on merkityksellinen.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta. Ja kuulleet voivat valita olla kuuliaisia ja tehdä niin.
        Se on sitä Jumalan antaman --vapaan--- >valinnan< merkitystä, mikä antaa elämälle sen sisällön. Saan valita ja vapaana.

        Hengellinen sota, se on miesten ja naisten oma sisäinen taistelu- jossa tahto- vapaana valintana verille asti taistelee, se on ideaalinen sota- syntiä vastaan. Ettei valitse vikaisuutta.

        Vaikka tämä Lucifer- käy sotaa, että terveys revitään ruumiinkehosta irti – vieläpä puoliso kuolee rinnalta. Mutta lohdutuksen kiitos Herralle, että kuitenkin se kuolema on kuoleman uni- josta herätetään, se on uni, väliaikainen - lepo. Tämän sanoittaa kirjoitukset. -lohduttakaa toisianne näillä sanoilla. 1 Tessalonikalaiskirjeen sanoilla.

        Se ei ole tuomion uni, mutta kadotetulle, tuomion kuolema tulee vasta tuomion julistuksen jälkeen. Se on helvetillinen tuli, jossa Jumala ei anna iankaikkisen elämän armolahjaa, vaan tappaa syntiä tekevän sielun - ja palavat olkiukkona- tuhkaksi. tallattavaksi so. toinen kuolema.

        Mutta, Herran omille, he saavat- [huomaa sana--- morsiamena- ] ylösnousemusruumiin, ja heillä on iankaikkinen elämä- armolahjana.

        Eli miehet- tämä adventistinumeroinenkin - opettelee morsiamen arvoa, ja miettii Ylkäänsä taivaassa.

        Tietenkin miehillä on aadameina - jotka perheen perustavat vastuu lasten kasvatuksesta.
        Kotipappeina, he viihtyvät Ylimmäisen pappinsa edessä rukouskammiossa, ovi lukittuna, ettei maailman äänet ja merenpauhu käy tupaan ja siivoavat rukouskammion hapatteista.
        Hapate on synti ja Jeesus Ylimmäinen Pappi- lunastajana, hänen verensä lunasti, se ei ollut hapan. Hänen sisäinen sielunsa täällä oli synnitön. Siksi lunastusveri- muistoaterialla happamattomana, edustaa lunastuksen sovitusta esikuvallisuudessa.

        Sieltä perheen pää- rukouskammiosta ulos tullessa - rakastavat sitä vaimoaan, kuten Kristus seurakuntaa JA!!! -opettavat lapsensa Sanaan sisälle, että vastuullisen elämän valtaamina, ymmärtäisivät elämän, että vapaasti valitsisivat, Vapaassa – vapaantahdon mukaan - seuraamaan Jumalan Karitsaa – Häntä joka ottaa pois maailman synnin.

        Se on perheenpään pappeuden syvin merkitys ja perheen äiti, jolla muutoinkin on täysi työ- huoltaa kotiaan, hän on siksi antanut isälle, eli puolisolle kasvatustehtävän ja siinäpä sitä papittamista sitten sielun pyhyydessä on.

        Se puoliso on rakkauden kohde, luu- minun luistani- jne. ja puoliso on Jumalan kuva siinäkin, asiassa. Hänen sisällään on Jumalan armon Henki ja se yhtälö laulaa yhdessä riemulaulua ja riemuin todistavat Herrasta- kuinka Jumala on pelastaja.

        Tämä tässä nyt- talla kertaa.
        Seurakunta – elämänkirjallinen- Ylipapin ohjaaman pappeuden sisällä.

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja

        kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)


        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

        Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

        Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
        (Joh 5:24-30)


        Joh 6:37  Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

        Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        (Joh 6:39-40)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, adventisteissa on äärijoukkoa, joka on ottanut lakihenkisyyden tulen helmoihinsa.
        Sitten jopa tupansa sisällä, kieltävät "yleisenpappeuden" sanoman.
        Lasketaan yksilön -arvo- joka ikäänkuin täyttää seurakunnassa luvan puhua. Eli naisväki hiljaa. Siinä ei nähdä sitä Jumalan rakastaman ihmisen sielun arvoa, jossa Herra laskee omansa, riippumatta hänen havaintotasostaan, taidoistaan, asteestaan oppineisuuteen. Tahi onko varakas, vai köyhä jne.

        Jumalalle jokainen yksilö osoitetaan, että hän on tasapäinen Herran edessä, eli ei enempää, eikä vähempää kuin se --yksi--. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei ---yksikään- joka Häneen uskoo hukkuisi.

        Ja tämä on se YKSI- uskovaisuuden todistuspappeus. Kuka on Hänen Herransa, eli mikä Henki hänen sisällään asuu. joka puolustaa, sekä pitää hänestä huolen.

        Siitähän on kyse. Tällaisen numerokirjoittajat, [he eivät] – (koska heidänkin tietonsa on vajavainen), eivät ole Jumala- mutta tulkinnallaan he astuvat itse- mieltymyksineen jumalaksi, esittävät ---omaa--- sanaansa mieltymyksensä mukaan-.

        Jumalan tuuli puhaltaa - se tulee -se menee- eikä numerokirjoittaja adventistina voi kahlita Herran tahtoa. Herra käyttää pappeudessa - profetoimisessakin uskomassa olevaa naista.
        Eli suun puheessa nousee esiin Jumalan arvo- eikä se, että mussutetaan naisen lankeemuksesta- tai perisynnistä.

        Raamatun alkusanoma kertoo Aadamin ja Eevan tahtoelämän merkityksestä, mitä se meilläkin on tänään. Sana kuuliaisuus on merkityksellinen.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta. Ja kuulleet voivat valita olla kuuliaisia ja tehdä niin.
        Se on sitä Jumalan antaman --vapaan--- >valinnan< merkitystä, mikä antaa elämälle sen sisällön. Saan valita ja vapaana.

        Hengellinen sota, se on miesten ja naisten oma sisäinen taistelu- jossa tahto- vapaana valintana verille asti taistelee, se on ideaalinen sota- syntiä vastaan. Ettei valitse vikaisuutta.

        Vaikka tämä Lucifer- käy sotaa, että terveys revitään ruumiinkehosta irti – vieläpä puoliso kuolee rinnalta. Mutta lohdutuksen kiitos Herralle, että kuitenkin se kuolema on kuoleman uni- josta herätetään, se on uni, väliaikainen - lepo. Tämän sanoittaa kirjoitukset. -lohduttakaa toisianne näillä sanoilla. 1 Tessalonikalaiskirjeen sanoilla.

        Se ei ole tuomion uni, mutta kadotetulle, tuomion kuolema tulee vasta tuomion julistuksen jälkeen. Se on helvetillinen tuli, jossa Jumala ei anna iankaikkisen elämän armolahjaa, vaan tappaa syntiä tekevän sielun - ja palavat olkiukkona- tuhkaksi. tallattavaksi so. toinen kuolema.

        Mutta, Herran omille, he saavat- [huomaa sana--- morsiamena- ] ylösnousemusruumiin, ja heillä on iankaikkinen elämä- armolahjana.

        Eli miehet- tämä adventistinumeroinenkin - opettelee morsiamen arvoa, ja miettii Ylkäänsä taivaassa.

        Tietenkin miehillä on aadameina - jotka perheen perustavat vastuu lasten kasvatuksesta.
        Kotipappeina, he viihtyvät Ylimmäisen pappinsa edessä rukouskammiossa, ovi lukittuna, ettei maailman äänet ja merenpauhu käy tupaan ja siivoavat rukouskammion hapatteista.
        Hapate on synti ja Jeesus Ylimmäinen Pappi- lunastajana, hänen verensä lunasti, se ei ollut hapan. Hänen sisäinen sielunsa täällä oli synnitön. Siksi lunastusveri- muistoaterialla happamattomana, edustaa lunastuksen sovitusta esikuvallisuudessa.

        Sieltä perheen pää- rukouskammiosta ulos tullessa - rakastavat sitä vaimoaan, kuten Kristus seurakuntaa JA!!! -opettavat lapsensa Sanaan sisälle, että vastuullisen elämän valtaamina, ymmärtäisivät elämän, että vapaasti valitsisivat, Vapaassa – vapaantahdon mukaan - seuraamaan Jumalan Karitsaa – Häntä joka ottaa pois maailman synnin.

        Se on perheenpään pappeuden syvin merkitys ja perheen äiti, jolla muutoinkin on täysi työ- huoltaa kotiaan, hän on siksi antanut isälle, eli puolisolle kasvatustehtävän ja siinäpä sitä papittamista sitten sielun pyhyydessä on.

        Se puoliso on rakkauden kohde, luu- minun luistani- jne. ja puoliso on Jumalan kuva siinäkin, asiassa. Hänen sisällään on Jumalan armon Henki ja se yhtälö laulaa yhdessä riemulaulua ja riemuin todistavat Herrasta- kuinka Jumala on pelastaja.

        Tämä tässä nyt- talla kertaa.
        Seurakunta – elämänkirjallinen- Ylipapin ohjaaman pappeuden sisällä.

        Raamattu tuntee naisprofeettoja esim. Hulda, ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        Naispappeutta/naispastoreita, ei Raamattu tunne.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hengellinen koti on tärkeä- mutta, ettei ala kodissa pomottamaan, että ME olemme se Herrankansa, jonka kätten teoilla pelastutaan.
        Adventismissa- heidän sanojen mukaan, tunnustavat uskovaisuuden muuallakin, mutta nämä yskikasteelliset, se tupa lämpiää sisäänpäin. Siellä kuolee häkään.

        Sana on kieltänyt sellaisen väestönlaskennan, että ikäänkuin se jäsenrekisteri rakennetaan ja siitä luetaan, kuka pääsee perille, ja tätä rekisteriä ylläpidetään vaikkapa- hätäkasteen kautta.

        "Sana on kieltänyt sellaisen väestönlaskennan, että ikäänkuin se jäsenrekisteri rakennetaan"

        Kaikilla suuren PorttoBabylonin seurakunta o r g a n i s a a t i o i l l a on omat jäsenrekisterinsä, joiden avulla pidetään lukua omalle nimelle kastettujen a v i o t t o m i e
        n lasten lukumäärästä.

        Esimerkkihän on saatu Katoliselta Äitikirkolta, jonka mielestä elämän kirja ei ole tarpeeksi luotettava, vaan tarvitaan ihmisten kirjanpitoa pitämään Jumala ajan tasalla PORTTOMORSIANtyrkkyjen synnyttämien äpärien lukumääristä, jotka morsiamet YLKÄÄ odotellessaan ovat synnyttäneet ja joiden aisankannattajaksi Ylkää yritetään tällä tavoin huijata. Tai avioliiton ulkopuolella syntyneille isättömille babylonlapsukaisille yritetään uskotella, että Jeesushan se teidän isänne on, vaikka äiti yksin on teidät omiin nimiinsä kastanut...että kyllä se isukki teidät sitten tunnustaa ja ottaa omiin nimiinsä, kun palaa kodinvalmistamismatkaltaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu tuntee naisprofeettoja esim. Hulda, ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        Naispappeutta/naispastoreita, ei Raamattu tunne.

        1234567---

        "Naispappeutta/naispastoreita, ei Raamattu tunne."

        No eipä pidä alkuunkaan paikkaansa.

        Raamattu tuntee AINOASTAAN kaikkien uskovien pappeuden eli siis myös naispappeuden, mutta sen sijaan VIRKApappeja/pastoreita Raamattu ei tunne, olivat nämä sitten naisia tai miehiä.

        Tämän katoliselta Äitikirkolta perityn hapatuksen lisäksi Adventtikirkko pelleilee vielä vihkimisillään, kun miespastoreita vihitään virkoihinsa, mutta naisia ei, sillä virkoihin (tai avioliittoonkaan) VIHKIMISIÄ Uusi Testamentti ei tunne. Katolista TAIKAUSKOA siis nämä vihkimisetkin.

        Olet pahasti sekaisin noiden uskonkäsitystesi kanssa, kun tarkastelet kaikkea katoliselta Äitikirkolta perittyjen KIRKKOlinssien läpi.

        Laita päähäsi ne epäraamatulliset Sola Scriptura -lasit, joihin te protestantit väitätte muka uskovanne, niin alat todella nähdä, mitä siellä Raamatussa oikeasti sanotaan ja mitä ei.


    • Anonyymi

      Tältä alueelta on alkanut olla paljon opetusta netissä. Tämänkin aloituksen muutamat ensimmäiset kommentit todistavat, että asia ymmärretään laajasti.
      Videossa kerrotaan Jeesuksen Kristuksen kuningaskunnasta:

      https://youtu.be/fmqwnuxWGRw

      .

    • Anonyymi

      Juuri tyypillinen suomalaisen kysymys. Jumalan seurakuntaan. 1. kirjoittaja kirjoitti liittyessä Jumalan seurakuntaan saadaan PH. Mikään automaatio se ei ole. Voi kyllä käydä niinkuin Efesossa, Apt. 19.

      • Anonyymi

        Efeson museo alue on Turkissa muuten voitte käydä


    • Anonyymi

      Uskon, että Jumala yhtyy siihen, että löytyy veljiä ja sisaria, jotka pitävät yhtä.

    • Anonyymi

      "Mihin seurakuntaan raamattu opettaa liittymään?"

      Mikset aloittaja kerro itse, mihin seurakuntaan tai vähintäänkin lahkoon kuulut? Helluntailaisuus palsta antaa jo tosin aika paljon vihjeitä ko. lahkosta.

      • Anonyymi

        Mikä on lahko ? Nuorisoseuraliikekö , ay-liike , palokunta vai Marttakerho ? Vai torvisoittoryhmä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lahko ? Nuorisoseuraliikekö , ay-liike , palokunta vai Marttakerho ? Vai torvisoittoryhmä ?

        Uskonnollinen yhdyskunta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on lahko ? Nuorisoseuraliikekö , ay-liike , palokunta vai Marttakerho ? Vai torvisoittoryhmä ?

        Suomessa tunnetuin uskonlahkoista lienee helluntailaiset. Taitaa olla isoinkin noin 1%:n kannatuksellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa tunnetuin uskonlahkoista lienee helluntailaiset. Taitaa olla isoinkin noin 1%:n kannatuksellaan.

        Lestat lähetys seurat vapaamuurarit hellareiden vapaamuurarit jne lahkoja eriseuroja. ( Muistakaa jokainen päivä yhtä hyvä jokainen päivä annettiin pelastus jo 2000 vuotta sitten joka päivä


    • Anonyymi

      Aloittaja

      Sinun tulisi tulla ensiksi uskoon. Seurakunta kyllä selviää sitten. Kuulut lähes varmasti kirkkoon. Niin pimeä on vinttisi.

    • Anonyymi

      Eihän seurakunta ole mikään ihmeellinen paikka jossa kaikki muuttuu erilaiseksi, jossa enkeleiksi muuttuneet Jumalan kuvat kävelevät vastaan ja jossa ollaan jo kuin taivaan esikartanoissa. Ei siellä penkissä istua jököttäminen ja jonkin jorinoiden kuunteleminen sinällään muuta elämää miksikään eikä heilauta taivaspaikkaa välttämättä mihinkään.

      Usko on aina henkilökohtainen suhde Jumalaan, jossa seurakunta voi auttaa, jossa näkee millaisia suhteita muilla on Jumalaan, jossa voi kokea Hengen yhteyttä, mutta itsessään se ei ihmiseen tuo uskoa eikä Pyhää Henkeä, vaan se tulee henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan.

      Aivan samalla usko vaikuttaa arkielämässä, töissä, kotona kaupungilla tai missä tahansa. Se sama Jumalan Pyhä Henki on läsnä jos on ollakseen myös siellä sekä vahvistaa ihmistä eikä se voi mennä niin että ihminen kävelee arkielämässä kuin zombi tai robotti ja vasta seurakunnassa herää elämään.

      Ja jos ihminen vahingossa jotain kirjoittaa, kuten nykyisin paljon tapana, niin siinäkin se Pyhä Henki kyllä antaa viisautta että pystyy edes jollakin tavalla keskittymään asiaan eikä päästele vain parkuja kuten hörhöt.

      • Anonyymi

        "Ei siellä penkissä istua jököttäminen ja jonkin jorinoiden kuunteleminen sinällään muuta elämää miksikään eikä heilauta taivaspaikkaa välttämättä mihinkään."

        Kyllä se penkissä jököttäminen pelasti ainakin alkukristityt joutumasta kirkon murhaamiksi, kun luopui raamatullisesta kaikkien uskovien pappeudesta ja alkoi rahoittamaan ja ylläpitämään kirkon virkapappeja.

        Nykyajan kristityillähän tätä vaaraa ei enää ole, mutta aivopesu on tehnyt tehtävänsä ja lähes kaikki kristityt haluavat kuulua johonkin uskonnolliseen organisaatioon virka/leipäpappeineen ja -pastoreineen. Jopa osa uskomattomistakin haluaa kuulua kirkkoon joko "varmuuden vuoksi" tai saadakseen kirkkovihkimiset ja/tai -hautajaiset, jotka nekin on kirkon omaa keksintöä, sillä tällaisia toimituksia ei ole annettu Raamatussa tehtäväksi UTn seurakunnalle.


    • Anonyymi

      Helluntailaisilta puuttuu Totuuden Henki kokonaan.

      muita henkiä ja alkeisvoimia niissä kyllä vaikuttaisi olevan

    • Anonyymi

      Sellaisesta seurakunnasta tai ihmisistä kannattaa pysyä kaukana, joka oikeuttaa oman uskonsa ja pelastuksensa muita herjaamalla. Sellaisten ihmisten seurata eikä läsnäolosta ei seuraa yhtään mitään hyvää. Se on yksi varmimmista harhaopin merkeistä.

      • Anonyymi

        Eli nyt sanot niin, että KAIKKI ovat väärässä !!!

        Eli omasikin on omien sanoisesi mukaan väärsssä !!!

        Onneksi olkoon vaan !! :)


    • Anonyymi

      Herjaaminen on lähes sataprosenttinen harhaopin ja eksytyksen merkki. Jos herjaamalla muita yrittää oikeuttaa oman uskonsa, niin siihen ei kyllä raamatullisuus taivu yhtään millään tavalla vaikka miten löytäisi virheitä muista ja näkisi miten Raamatussa muista varoitetaan, niin se ei kerro mistään muusta kuin siitä että itse on hairahtanut täydellisesti.

      • Anonyymi

        Miksi sinä itse herjaat ?

        Eli nyt sanot niin, että KAIKKI ovat väärässä !!!

        Eli omasikin on omien sanoisesi mukaan väärsssä !!!

        Onneksi olkoon vaan !! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä itse herjaat ?

        Eli nyt sanot niin, että KAIKKI ovat väärässä !!!

        Eli omasikin on omien sanoisesi mukaan väärsssä !!!

        Onneksi olkoon vaan !! :)

        Vielä pitää se sanoa, että minä en ole oikeasssa !

        Olen erehtyväinen, mutta:

        Jumala ja Jumalan Sana on oikeassa !

        Eli ihan kaikki opit tulee koetella Jumalan Sanallla , se Sana on Totuus !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pitää se sanoa, että minä en ole oikeasssa !

        Olen erehtyväinen, mutta:

        Jumala ja Jumalan Sana on oikeassa !

        Eli ihan kaikki opit tulee koetella Jumalan Sanallla , se Sana on Totuus !

        Ortodoksikirkoissa on omat haaraliikkeet vapaamuurarit ja oppinsa tietty osa on perus alku oikeaa oppia. Kuin muissakin on. Lestat jehovat on ihan omat lahkot


    • Anonyymi

      Rakkaat sisareni ja veljeni, Herrassa Jeesuksessa❣️

      Haastan meidät kaikki Herran Jeesuksen verellä pestyt, pelastetut ja pyhät, rukoilemaan, että Jumalan suunnitelma seurakunnan ennalleen asettamisesta voisi toteutua Hänen tahtonsa mukaisesti.

      Pyydän myös rukoilemaan niiden uskovien puolesta, jotka ovat jollain tavalla joutuneet ekumenian kanssa tekemisiin, että Jumala armossaan ja rakkaudessaan avaisi heidän silmät näkemään ja korvat kuulemaan ekumeenisen valeykseyden valheen, joka johdattaa porttokirkon syliin ja näin ikuiseen vaivaan ja kadotukseen.


      Rukoillaan myös, että me herran Jeesuksen omat saisimme järkähtämättömänä seisoa Kristus kulmakivenä ja Herra Jumala kalliolna ja katse kiinitettynä meidän vapahtajaan ja pelastajaan Herra Jumalaan eikä mihinkään epäjumalaan Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä mihinkään Kristus-Logokseen.

      Amen.

      • Anonyymi

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan helluntailaisten kanssa ja heti mieheen karkasi kiinni se Olsenin ja Parhamin henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan helluntailaisten kanssa ja heti mieheen karkasi kiinni se Olsenin ja Parhamin henki.

        Hän oli bi jo ennen sitä.


      • Anonyymi

        Aaaaameeen, aaaaameeen, Hallelujah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan helluntailaisten kanssa ja heti mieheen karkasi kiinni se Olsenin ja Parhamin henki.

        Joo kyllä helluntai vaparit eksyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokian pappi erehtyi ekumeniaan helluntailaisten kanssa ja heti mieheen karkasi kiinni se Olsenin ja Parhamin henki.

        JuutalaiUutedn kääntyminen on lain alle menemistä myös Jalovaara on synagogaa ortodoksia vapaamuurareita. Ei kuulkaa olla oikealla tiellä.


      • Anonyymi

        Ei siellä mitään ristiä ole jalovaarat pehkoset Koivisto


      • Anonyymi

        Kiitos haasteesta.
        Tämä kaikki on rukousaiheemme.
        Rakkaat sisareni ja veljeni, Herrassa Jeesuksessa❣️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli bi jo ennen sitä.

        Kyllä se tuli sieltä Olsenin hengestä, nuori hell. pastori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli bi jo ennen sitä.

        Parannuksen tehnyt bi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tuli sieltä Olsenin hengestä, nuori hell. pastori?

        Olsenilla ei ole mitään tekemistä nykyhelluntailaisuuden kanssa. Hän ei ole ollut edes missään suomalaisessa helluntaiseurakunnassa johtajana, vaan sai häädön ulkomaille. Jeesus kutsui Juudaksenkin ja antoi armoitusta. Kuitenkin hänestä ei ole jälkeäkään Raamatussa, muuta kuin että hän tuhoutui


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa mitään sellaisia seurakuntia enää, joita voisi suositella.
      Nykyaikana uskossa voi olla ilman seurakuntaakin. Osta Raamattu (33/38) ja kuuntele hengellisiä lauluja internetistä.

      • Anonyymi

        Raamatun takana on yleensä tai edessä sivu missä lukee ketkä käänsi tämän ja jos siellä lukee hellari nimi se on jo heti kieroon käännetty lauseet sanojen paikka vaihdettu


    • Anonyymi

      Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus !
      Siunausta kaikille toivoo yks,veli.

    • Anonyymi

      Hallelujaa, Jeesus yksin sulle laulan minäkin.
      Haluun olla yhdessä ja juhlistaa loputonta Jumalan rakkautta yhdessä seurakunnan kanssa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Te olette hylänneet Herra Jumalan, luomiskertomuksen Herra Jumalan 1 Moos. 2 : 4.
      Tuon jumalan tilalle olette rakentaneet Isä , Poika ja Pyhä Henki ja Kristus- Logos ja Kristuksen kirkko -rskennelman..

      Te olette kuoleman ansainneet. Apostoli Paavali kirjoittaa teistä trinitaristeista Room. 1 : 18 - 32.
      Koko Suomen Ekumeenisen Neuvoston jäsenkunta on kuoleman oma ...jae 32.
      Hallituksen puheenjohtaja on Luoma vv.2022 - 2024.

      Lukekaa ekumenia.fi/ jäsenkunta.

    • Anonyymi

      Kyllä jokaiseen seurakuntaan voi mennä ja oikeastaan pitääkin tutustua. Kiinnostavinta ei ole niinkään se mitä siellä opetetaan, miten tulkitaan tai tutkitaan Raamattua, vaan millaisia ihmisiä siellä on. Millaisia Jumalan lapsia olemukseltaan siellä on ja mitkä he puhuvat jos sattuvat jotain juttelemaan. Se kertoo paljon enemmän kuin jonkin paasaaminen asioista, jotka eivät ketään liikuta millään tavalla. Monille tämä on vaikea pala ja he sanovat ettei pidä katsoa ihmiseen, vaan Jumalan sanaan tai Jeesukseen, mutta uskova on uudestisyntyneenä Jumalan kuva ja juuri se millainen ihminen on, juuri se kertoo uskosta mikä ihmisellä on. Juuri se kertoo Pyhän Hengen vaikutuksesta ihmisessä. Mikään muu ei ole uskoa.

      • Anonyymi

        Ei ole hyvä harrastaa hajaannuksen tukemista menemällä nimikyltti"seurakuntiin".


    • Anonyymi

      Jos ihminen ei voi mennä avoimesti jokaiseen seurakuntaan tai uskonnolliseen kokoontumiseen, niin hänen uskossaan on jotain vikaa. Siellä ei tarvitse viihtyä, ei olla samaa mieltä ja voi kokea että ihmiset ovat enemmän paholaisen kätyreitä kuin Jumalan lapsia, mutta vain sen itse toteamalla voi niin uskoa. Ei sen mukaan miten herjaajat asian näkevät ja mitä mieltä ovat.

      Ja jokainen seurakunta on sellainen millaisia siellä olevat ihmiset ovat. Eikä sitä voi puolustella siten että täydellisessä seurakunnassa on epätäydellisiä ihmisiä, että ei kukaan ole täydellinen. Ei täydellisen tarvitse kenenkään olla, mutta jokaisessa ihmisessä näkyy Jumalan Pyhän Hengen vaikutus. Tai se ettei sitä vaikutusta ole. Siksi jokainen ihminen on aina mielenkiintoinen tapaus. Oppi ja oppirakennelmat tai teologia ei ole koskaan itsessään kiinnostavaa ellei se liity johonkin ihmiseen millaiseksi on ihmisen tehnyt.

    • Anonyymi

      Missä sinä Raamatusta sellaista luet?

      • Anonyymi

        Ei Raamatussa ole neuvoja miten mennä seurakuntaan. Ei Raamattu ole sentään aivan kuin ihmisen käyttöohjekirja, josta luetaan jokaiseen tilanteeseen ohje miten pitää käyttäytyä.

        Siellä kerrotaan lähinnä siitä millainen on hengellinen ihminen, mitä on elää Hengen vapaudessa eikä minkään neuvojen ja ohjeiden orjuudessa. Siitä itseasiassa opastetaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatussa ole neuvoja miten mennä seurakuntaan. Ei Raamattu ole sentään aivan kuin ihmisen käyttöohjekirja, josta luetaan jokaiseen tilanteeseen ohje miten pitää käyttäytyä.

        Siellä kerrotaan lähinnä siitä millainen on hengellinen ihminen, mitä on elää Hengen vapaudessa eikä minkään neuvojen ja ohjeiden orjuudessa. Siitä itseasiassa opastetaan pois.

        Jeesus lähetti lainopettajia, jotta ihmiset tietäisivät, mihin elämä tulee perustaa, minkä mukaan tulee kaikille viimeinen tuomio, kun jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, sen mukana mitä tekojekirjaan ja lainkirjaan on kirjoitettu.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Paavalin olisi pitänyt tunnustaa Stefanuksen murha, mutta ei niin tehnyt, vaan piilotteli Damaskontien tapahtumien jälkeen nykyisen Turkin alueella kolme vuotta, ennen kuin näytti naamaansa oikeille apostoleille. Lisäksi piilotteli Damaskon kaupungissa kymmenisen vuotta, eikä kukaan tiedä, mitä siellä puuhasteli.

      1. Joh. 3:15

      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

      • Anonyymi

        Lainrikkojat eli laittomuuden tekijät eivät kestä kuulla lain opetusta. Ne vetoaa omiin uskonratkaisuihinsa ja julistavat itse itsensä uskovaisiksi ja autuaiksi.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Uskova voi tosiaan mennä Kristuksen vapaudessa aivan mihin tahansa seurakuntaan pelkäämättä mitään. Ja hänen pitääkin mennä tietääkseen oikeasti mikä Henki missäkin vallitsee eikä uskoa vain joidenkin pahansuopia juttuja.

      Eikä seurakuntaa arvostella vain sen mukaan mikä oppi siellä on, vaan sen mukaan miten siellä on uuden liiton Henki läsnä. Vaikka oppi olisi täydellinen, sen mukaan seurakunta on itsensä Jumalan asettama ja seurakuntalaiset heti Jumalasta seuraavia, niin ei sillä opetukseilla ja opilla ole väliä, vaan sillä millaisia seurakuntalaiset ovat, miten heihin on iskostunut se uuden liiton oppi, jonka Johannes aloitti, että taivasten valtakunta on tullut lähelle. Se ei ole enää kirjoissa ja kansissa, vaan se tulee Pyhänä Henkenä ihmisiin ja tekee heistä todellisia Jumalan lapsia, eikä kirjanoppieneita joiden oppi on kyllä hyvä ja oikeaan pyrkivät, mutta he itse ovat perkeleen lapsia ja heidän tekojaan ei pidä tehdä.

      Ja siinä arvostelussa noudatetaan sitä Jeesuksen neuvoa että eivät suurimpia ole ne, jotka istuivat ensimmäisillä istuimilla, jotka ovat eniten äänessä, vaan kun ei ole omia ansioita, ei ole sitä lihallista uskonnollisuutta, niin ihminen arvioidaan sen mukaan miten hänessä on Jumalan Henki, miten hän itsessään kuvastaa Kristusta.

      Oikeastaan mikä sen mielenkiintoisempaa voi olla kuin tutkiskella seurakuntia ja ihmisiä siellä tavalla. Sitä miten he ovat omaksuneet uuden liiton sanoman, miten se on iskostunut heidän sydämiinsä ja miten Jumalan armo on koskettanut heitä. Ei suurempaa tutkimusmatkaa voi olla jos vielä kohtaa muitakin kuin läpeensä fariseuksia.

    • Anonyymi

      Siinäpä se.

      Jos katsotaan tapahtumia Efesossa, niin siitä voimme saada osviittaa, kuinka toimia seurakunnan osalta.

      6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
      8 Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta.
      9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.
      10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. ( Apt 19)

      Tästä käy ilmi, kuinka Paavali erotti Jeesukseen Kristukseen uskovat, Jeesuksen pyhät, sellaisesta seurakuntayhteydestä, joka ei noudattanut Jumalan Pojan valtakunnan mukaista totuuden evankeliumia.

      Ja senpä vuoksi Jumalan Pojan valtakuntaan siirretyt, siirrettiin pois vääränlaisesta seurakuntayhteydestä.

      Ei voitu noudattaa yhden seurakunnan mallia, koska paikkakunnalla toimiva synagoogassa kokoontuva seurakunta ei ollut Jeesukseen uskovia varten.

      Ja jos katsotaan Efeson seurakuntaa, niin jotta seurakunta voisi toimia, niin se edellytti seurakuntaan Pyhän Hengen valitsemat paimenet, jotka paimentavat seurakuntaa, heidän tehtävänsä oli valvoa koko seurakuntaa ja paimentaa sitä.

      16 Sillä Paavali oli päättänyt purjehtia Efeson ohitse, ettei häneltä kuluisi aikaa Aasiassa; sillä hän kiiruhti joutuakseen, jos suinkin mahdollista, helluntaiksi Jerusalemiin.
      17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
      ..
      28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
      29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
      30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
      31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
      32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
      ( Apt 20)

      Kuinka aloittaja siis näkee, mikä on se oikea seurakuntamalli ja se oikea oppi, joka yhdistää kaikki uskovat?

      Kuka erottaa uskovat vääristelevistä seurakunnista ja kokoaa yhdeksi seurakunnaksi.

      Efesossa tuolloin, se aloittajan peräänkuuluttama seurakunta, oli Kristuksen seurakunta Efesossa.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Uusitestamentillinen seurakuntamalli on edelleen Jumalan tahdon mukainen: "TE olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä." 1 Kor. 12:27. "TE" tarkoittaa Korinttin kaupungissa olleita uskoon tulleita ihmisiä, jotka olivat antaneet kastaa itsensä uskoon tulonsa jälkeen. Apt. 18:8. Siis uskoon tulleet IHMISET ovat seurakunta. Ja saman paikkakunnan uskoon tulleet ovat oman asuinkuntansa seurakunta. Tiit. 1:5. Yksi seurakunta yhdessä kaupungissa on Jumalan suunnitelma. Se voi kokoontua useissa eri paikoissa, kunhan ne kokoontumispaikat eivät saa aikaan, että pidetään pieniryhmiä eri seurakuntina.
        Ymmärtääkö joku?


    • Anonyymi

      Juuri sentähden on suuri rikkaus tutkiskella eri seurakuntia ja siellä vallitsevaa tunnelmaa. Juuri niin pitää tehdä eikä pahantahtoisuuden vuoksi, vaan siksi että todella tietää itse missä mennään ja voi myös sattua iloisia yllätyksiä, iloisia kohtaamisia Jumalan lasten kesken. Jumalan lasten ei tarvitse tehdä toisistaan poliisikuulustelua opista tunteakseen toisensa ja voidakseen olla kuin olisivat olleet ikuiset ystävät, vaikka näkevät ensimmäistä kertaa.

      Tietenkin voi tunnelma olla myös erilainen. Voi hyvinkin olla sisäälämpiävä tunnelma jossain joukoissa ja jossa vierasta katsotaan kummissaan kuin olisi avaruusolio. Saarnaa kuunnellaan jähmettyineinä kuin suolapatsas peläten että tulee salama taivaasta ja lyö syntisen tainnoksiin. Ja että varsinkin sitä vierasta iskee kun tullut tänne jotain vakoilemaan.

      Mutta sen rikkauden Jumala on antanut ihmiselle, että hän voi Kristuksen vapaudessa liikkua missä haluaa, hän ei ole sidottu ihmisten orjuuteen, ei heidän vaatimuksiin, ei syytöksiin, ei herjoihin, vaan Jumalan Henki ohjaa häntä ja se antaa hänelle voiman ja mielen eikä niinkään se miten maailma makaa.

      • Anonyymi

        Kuinka sitten ajattelet siitä, että seurakuntaelämään kuuluu paimenet ja "alamaisuus" paimennukselle?

        Paimenten tehtävä on pitää huolta omasta hengellisestä elämästään ja ohjata sitä laumaa, johon tehtävään Pyhä Henki on hänet asettanut, paimentamaan seurakuntaa Jumalan Hengen johdossa.

        Kuinka sellainen sopii itseelliselle nykyihmiselle?
        Hyväksytkö ihmisen paimeneksesi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sitten ajattelet siitä, että seurakuntaelämään kuuluu paimenet ja "alamaisuus" paimennukselle?

        Paimenten tehtävä on pitää huolta omasta hengellisestä elämästään ja ohjata sitä laumaa, johon tehtävään Pyhä Henki on hänet asettanut, paimentamaan seurakuntaa Jumalan Hengen johdossa.

        Kuinka sellainen sopii itseelliselle nykyihmiselle?
        Hyväksytkö ihmisen paimeneksesi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jumalan asettamat paimenet eivät hyväksy lauman hajottamista eri nimikylttien alle. Apt. 20:29,30. Lauman hajottaminen ja sellaisen toiminnan hyväksyminen on julmien susien toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan asettamat paimenet eivät hyväksy lauman hajottamista eri nimikylttien alle. Apt. 20:29,30. Lauman hajottaminen ja sellaisen toiminnan hyväksyminen on julmien susien toimintaa.

        Oletko siis lojaali seurakuntasi paimenille ( vanhimmat )?

        Eikös tänä päivänä juuri ihmisten itsekkyys ja omahyväisyys saa muodastamaan oman mielensä mukaisia eriseuroja?

        Tämä palstahan todistaa siitä aika hyvin.

        Voisitko nimetä yhden Jumalan asettaman paimenen tässä ajassa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko siis lojaali seurakuntasi paimenille ( vanhimmat )?

        Eikös tänä päivänä juuri ihmisten itsekkyys ja omahyväisyys saa muodastamaan oman mielensä mukaisia eriseuroja?

        Tämä palstahan todistaa siitä aika hyvin.

        Voisitko nimetä yhden Jumalan asettaman paimenen tässä ajassa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Nyt puuttuu kyllä ihan perusteet.

        Mikä on oikea Seurakunta?

        Miten Raamattu sen määrittää?

        Kuka / ketkä ovat oikeita / todellisia vanhimpia ja paimeni/ opettajia?

        Siis vasta kun nämä perus ja ydin asiat ovat selvillä, sitten vasta voidaan kysyä sitä, että oletko lojaali / alamainen seuranunnan vanhimille?

        Joten voitko nyt siis ensin määrittää oikean Seurakunnan ja miten se määritetään?

        Ja miten määritetään se, että kuka ihan oikeasti on vanhin tai paimen/ opettaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puuttuu kyllä ihan perusteet.

        Mikä on oikea Seurakunta?

        Miten Raamattu sen määrittää?

        Kuka / ketkä ovat oikeita / todellisia vanhimpia ja paimeni/ opettajia?

        Siis vasta kun nämä perus ja ydin asiat ovat selvillä, sitten vasta voidaan kysyä sitä, että oletko lojaali / alamainen seuranunnan vanhimille?

        Joten voitko nyt siis ensin määrittää oikean Seurakunnan ja miten se määritetään?

        Ja miten määritetään se, että kuka ihan oikeasti on vanhin tai paimen/ opettaja?

        Oikeassa seurakunnnassa on seurakuntavirat.

        Kuten saatoimme lukea Efeson seurakunnasta.

        16 Sillä Paavali oli päättänyt purjehtia Efeson ohitse, ettei häneltä kuluisi aikaa Aasiassa; sillä hän kiiruhti joutuakseen, jos suinkin mahdollista, helluntaiksi Jerusalemiin.
        17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
        ..
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        Jos olet seurakuntayhteydessä, niin ko. seurakunnassa on paimenet, kaitsijat, jotka valvovat ko. seurakunnan toimintaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa seurakunnnassa on seurakuntavirat.

        Kuten saatoimme lukea Efeson seurakunnasta.

        16 Sillä Paavali oli päättänyt purjehtia Efeson ohitse, ettei häneltä kuluisi aikaa Aasiassa; sillä hän kiiruhti joutuakseen, jos suinkin mahdollista, helluntaiksi Jerusalemiin.
        17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
        ..
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        Jos olet seurakuntayhteydessä, niin ko. seurakunnassa on paimenet, kaitsijat, jotka valvovat ko. seurakunnan toimintaa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Et vastannut siihen, että mikä on se oikea Seurakunta?

        Eli mihin ja minkälaiseen seurakunta yteyteen uskovan tulee kuulua?

        Lisäksi siis sekin, että kenet / ketkä Pyhä Henki on asettanut ja keitä taas ei ole asettanut?

        Miten sen määrität / tiedät?


    • Anonyymi

      Karsinaoppia kysellään... jahas, mitä sitä jauhaa- eihän tämä edisty, kun lucifer- on jaot tehnyt ja esittää, että meitin kirkkokirjat on taivaskirjat.

      • Anonyymi

        Näin on kyllä tosi. Monet luulevat kuuluvansa seurakuntaan, jos nimi on kirjoitettuna jäsenkortistossa. Se on opetettu kaikille ihmisille totuutena, jota ei saisi edes arvostella.
        Mutta Jumalan totuus on, että kukaan ei kuulu seurakuntaan sen perusteella, että nimi on kirjoitettuna kirkonkirjaan.


      • Anonyymi

        Jotain yksittäisiä tahoja olen havainnut vuosien varrella, joissa ko. tahojen toimesta on julistettu, että "vain kuulumalla meihin voit pelastua" tai vain "meillä on totuus".

        Kuitenkin niitä on jokseenkin harvoja.

        Eli, en nyt sanoisi sitä yleisenä esityksenä , >>että meitin kirkkokirjat on taivaskirjat>>.


        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain yksittäisiä tahoja olen havainnut vuosien varrella, joissa ko. tahojen toimesta on julistettu, että "vain kuulumalla meihin voit pelastua" tai vain "meillä on totuus".

        Kuitenkin niitä on jokseenkin harvoja.

        Eli, en nyt sanoisi sitä yleisenä esityksenä , >>että meitin kirkkokirjat on taivaskirjat>>.


        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kerrotko nyt sen, että mihin eriseuraan / lahkoon sinä Usko Toivonen itse kuulut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain yksittäisiä tahoja olen havainnut vuosien varrella, joissa ko. tahojen toimesta on julistettu, että "vain kuulumalla meihin voit pelastua" tai vain "meillä on totuus".

        Kuitenkin niitä on jokseenkin harvoja.

        Eli, en nyt sanoisi sitä yleisenä esityksenä , >>että meitin kirkkokirjat on taivaskirjat>>.


        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Mihin Usko Toivonen katosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin Usko Toivonen katosi?

        Kuinka niin?

        Pitäisikö minun olla joka hetki läsnä tällä palstalla?

        Katson kuuluvani siihen "nasaretilaisten lahkoon"

        Entäpä sinä? Mihin lahkoon/eriseuraan sinä itse kuulut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin?

        Pitäisikö minun olla joka hetki läsnä tällä palstalla?

        Katson kuuluvani siihen "nasaretilaisten lahkoon"

        Entäpä sinä? Mihin lahkoon/eriseuraan sinä itse kuulut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Minä kysyin nyt sitä sinun omaa paikallis seurakunta yhteyttä, enkä mitään "nasaretilaisten lahko" juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin?

        Pitäisikö minun olla joka hetki läsnä tällä palstalla?

        Katson kuuluvani siihen "nasaretilaisten lahkoon"

        Entäpä sinä? Mihin lahkoon/eriseuraan sinä itse kuulut?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Eli sinun oma paikallis seurakuntasi, jossa sinä siis olet alamainen niille vanhimmillesi?

        Helluntaikirkko?

        Helluntaiseurakunta?

        Vapaakirkon srk?

        Lutherilainen srk?

        Babtisti srk?

        Vai etkö uskalla edes kertoa totuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinun oma paikallis seurakuntasi, jossa sinä siis olet alamainen niille vanhimmillesi?

        Helluntaikirkko?

        Helluntaiseurakunta?

        Vapaakirkon srk?

        Lutherilainen srk?

        Babtisti srk?

        Vai etkö uskalla edes kertoa totuutta?

        Minä taisin ensin esittää kysymyksen sinulle.

        Joten vastaahan ensin esittämääni kysymykseen, jotta keskustelu olisi reilua.

        Minulta kysellään paljon ja yleensä vastaan, mutta jos minä esitän kysymyksen,
        niin juuri kukaan ei vastaa.

        Onko sama ilmiö sinunkin kohdallasi?

        Mutta koska tiedän, että vastausta kysymykseeni minun on turha sinulta odottaa, niin omalta osaltani vastaan, että katson että Jumala johdatti minut uskoon tultuani paikalliseen helluntailaiseen rukoushuone yhdistykseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taisin ensin esittää kysymyksen sinulle.

        Joten vastaahan ensin esittämääni kysymykseen, jotta keskustelu olisi reilua.

        Minulta kysellään paljon ja yleensä vastaan, mutta jos minä esitän kysymyksen,
        niin juuri kukaan ei vastaa.

        Onko sama ilmiö sinunkin kohdallasi?

        Mutta koska tiedän, että vastausta kysymykseeni minun on turha sinulta odottaa, niin omalta osaltani vastaan, että katson että Jumala johdatti minut uskoon tultuani paikalliseen helluntailaiseen rukoushuone yhdistykseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Eli nyt alkoi tämä sinun kieroilusi TAAS kerran.

        Mato sinä olet, etkä mies.

        Mutta minulla on selkärankaa, toisin kuin sinulla, joka elät puolueessa / eriseurassa / lahkossa.

        Minä kuulun uudestisyntymäni kautta paikalliseen Seurakuntaan, johon kuuluvat kaikki paikkakuntani uudestisyntyneet uskovat.

        Jumala minut siihen liitti.

        Seurakuntayhteyttä minulla ei ole, sen ovat kaltaisesi eriseuraiset / lahkolaiset tehneet mahdottomaksi.

        Te olette jakaneet sen Seurakunnan puolueiksi, ja toiminnallanne olette hajoittaneet sen todellisen Seurakunnan moniksi eriseuroiksi.

        No, minä ymmärrän Sanasta sen selvästi, että minun ei tule olla osallisena noihin teidän puolueisiinne / eriseuroihinne / lahkoihinne, sillä Sana sanoo SELVÄSTI NÄIN:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Tuohon liittyen kehoitus:

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Eli jos ja kun sinä ja kaltaisesi haluatte toimia tahallanne väärin ja vastoin Raamatun selvääkin selvempiä ohjeita, niin minulla ei ole ollut, eikä ole muuta vaihoehtoa, kuin olla sitten Herran kanssa kahden.

        Minä näet en halua olla lihallinen ja toimia tahallani väärin ja vastoin Rakastavan Jumalan tahtoa, se on väärä ja paha paatumuksen tie, joka voi viedä lopulta kadotukseen.

        Joten kaiken kaikkiaan, sinun on ihan turha syytellä minua siitä, että minulla ei ole sitä seurakuntayhteyttä.

        Se, ettei minulla sitä ole, on kokonaan teidän syynne ja vikanne, koska te haluatte elää synnissä. vastoin Jumalan selvää tahtoa.

        Joten miksi alistaisin itse itseni teidän vanhimpienne alle, jotka siis kaiken aikaa elävät synnissä, eivätkä parannusta tee, vaikka nämäkin asiat on teille moneen kertaan jo Raamatusta toteen näytetty.

        Eli kuten jo kirjoitin sinulle Usko Toivonen.

        Ketkä ovat todellisia vanhimpia ja, mikä on oikeasti Jumalan tahdon mukainen Seurakunta?

        Oikeita vanhimpia eivät ole harhaan johtajat, jotka itse elävät synnissä, siis elävät synnissä, eivät siis vain lankea syntiin, vaan elävät siinä joka päivä ja joka hetki.

        Eikä oikean Seurakunnan edessä ole Raamatun mukaan muuta, kuin paikan nimi.

        Ei siis mitään helluntai seurakuntia eikä lutherilaisia seurakuntia, vaan kuten Raamatussa sanotaan esim. Galatian Seurakunta.

        Mikä ihme teitä pitää kiinni tuossa valheessa / synnissä, jossa ehdoin tahdoin haluatte elää ?

        En voi käsittää!

        Uudestisyntyneen suurin halu tulisi olla halu toimia Jumalan tahdossa, eikä lihan tahdossa !

        Ettekö kuule / halua kuulla:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt alkoi tämä sinun kieroilusi TAAS kerran.

        Mato sinä olet, etkä mies.

        Mutta minulla on selkärankaa, toisin kuin sinulla, joka elät puolueessa / eriseurassa / lahkossa.

        Minä kuulun uudestisyntymäni kautta paikalliseen Seurakuntaan, johon kuuluvat kaikki paikkakuntani uudestisyntyneet uskovat.

        Jumala minut siihen liitti.

        Seurakuntayhteyttä minulla ei ole, sen ovat kaltaisesi eriseuraiset / lahkolaiset tehneet mahdottomaksi.

        Te olette jakaneet sen Seurakunnan puolueiksi, ja toiminnallanne olette hajoittaneet sen todellisen Seurakunnan moniksi eriseuroiksi.

        No, minä ymmärrän Sanasta sen selvästi, että minun ei tule olla osallisena noihin teidän puolueisiinne / eriseuroihinne / lahkoihinne, sillä Sana sanoo SELVÄSTI NÄIN:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Tuohon liittyen kehoitus:

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Eli jos ja kun sinä ja kaltaisesi haluatte toimia tahallanne väärin ja vastoin Raamatun selvääkin selvempiä ohjeita, niin minulla ei ole ollut, eikä ole muuta vaihoehtoa, kuin olla sitten Herran kanssa kahden.

        Minä näet en halua olla lihallinen ja toimia tahallani väärin ja vastoin Rakastavan Jumalan tahtoa, se on väärä ja paha paatumuksen tie, joka voi viedä lopulta kadotukseen.

        Joten kaiken kaikkiaan, sinun on ihan turha syytellä minua siitä, että minulla ei ole sitä seurakuntayhteyttä.

        Se, ettei minulla sitä ole, on kokonaan teidän syynne ja vikanne, koska te haluatte elää synnissä. vastoin Jumalan selvää tahtoa.

        Joten miksi alistaisin itse itseni teidän vanhimpienne alle, jotka siis kaiken aikaa elävät synnissä, eivätkä parannusta tee, vaikka nämäkin asiat on teille moneen kertaan jo Raamatusta toteen näytetty.

        Eli kuten jo kirjoitin sinulle Usko Toivonen.

        Ketkä ovat todellisia vanhimpia ja, mikä on oikeasti Jumalan tahdon mukainen Seurakunta?

        Oikeita vanhimpia eivät ole harhaan johtajat, jotka itse elävät synnissä, siis elävät synnissä, eivät siis vain lankea syntiin, vaan elävät siinä joka päivä ja joka hetki.

        Eikä oikean Seurakunnan edessä ole Raamatun mukaan muuta, kuin paikan nimi.

        Ei siis mitään helluntai seurakuntia eikä lutherilaisia seurakuntia, vaan kuten Raamatussa sanotaan esim. Galatian Seurakunta.

        Mikä ihme teitä pitää kiinni tuossa valheessa / synnissä, jossa ehdoin tahdoin haluatte elää ?

        En voi käsittää!

        Uudestisyntyneen suurin halu tulisi olla halu toimia Jumalan tahdossa, eikä lihan tahdossa !

        Ettekö kuule / halua kuulla:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Ahaa! vr62:han se sieltä paljastui.

        Kyllä se Jumalan tahto on, että seurakunnissa on paimenet.

        Kuten tuosta Apt 20. luvun tekstikohdastakin voimme lukea.

        Ja ehkäpä silloinkin oli ihmisiä, jotka sanoivat Paavalille:

        >> Joten miksi alistaisin itse itseni teidän vanhimpienne alle >>

        Kaikki eivät sopeudu seurakuntayhteydessä olemiseen. Paimennuksen alle.

        Kuitenkin Raamatun ilmoitus kehottaa osallistumaan seurakunnan kokoontumisiiin.

        Galatiassa oli useita seurakuntia.

        1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. ( Gal 1)

        Eikä nekään olleet täydellisä seurakuntia. Siellä oli Kristuksesta pois langeneita.
        Joten olisiko niistäkään mikään ollut sinun arvollesi sopiva. Tuskinpa vaan.

        Eikä sellaista olekaan, koska me ihmiset emme ole täydellisiä, et sinäkään ole.

        Jos mikään seurakunta ei ole sinun kriteereitäsi täyttävä, niin silloin sinä olet ulkopuolella seurakuntaelämästä ja se on sinun oma valintasi.

        Jumala puhuu seurakunnille.

        Onhan niitä joitakin ihmisiä tullut vastaan näissä palstakirjoituksissa, jotka asettuvat toisten yläpuolelle, eikä Jumala anna heille seurakuntapalvelijan tehtävää.

        Jotka siis huutavat Herra, Herra, mutta eivät tee, niin kuin Herra sanoo.

        41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa! vr62:han se sieltä paljastui.

        Kyllä se Jumalan tahto on, että seurakunnissa on paimenet.

        Kuten tuosta Apt 20. luvun tekstikohdastakin voimme lukea.

        Ja ehkäpä silloinkin oli ihmisiä, jotka sanoivat Paavalille:

        >> Joten miksi alistaisin itse itseni teidän vanhimpienne alle >>

        Kaikki eivät sopeudu seurakuntayhteydessä olemiseen. Paimennuksen alle.

        Kuitenkin Raamatun ilmoitus kehottaa osallistumaan seurakunnan kokoontumisiiin.

        Galatiassa oli useita seurakuntia.

        1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. ( Gal 1)

        Eikä nekään olleet täydellisä seurakuntia. Siellä oli Kristuksesta pois langeneita.
        Joten olisiko niistäkään mikään ollut sinun arvollesi sopiva. Tuskinpa vaan.

        Eikä sellaista olekaan, koska me ihmiset emme ole täydellisiä, et sinäkään ole.

        Jos mikään seurakunta ei ole sinun kriteereitäsi täyttävä, niin silloin sinä olet ulkopuolella seurakuntaelämästä ja se on sinun oma valintasi.

        Jumala puhuu seurakunnille.

        Onhan niitä joitakin ihmisiä tullut vastaan näissä palstakirjoituksissa, jotka asettuvat toisten yläpuolelle, eikä Jumala anna heille seurakuntapalvelijan tehtävää.

        Jotka siis huutavat Herra, Herra, mutta eivät tee, niin kuin Herra sanoo.

        41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Yhä olet umpisokea !

        Ne paimenesi eivät ole Herran asettamia, sillä Herra ei aseta sellaisia paimenia, jotka elävät synnissä ja opettavat muitakin elämään synnissä, eli ERISEURASSA / LAHKOSSA / PUOLUEESSA !

        Miksi minä alistuisin eksyttäjien alle ???

        Sehän olisi aivan järjetöntä touhua, etkö sinä raukka sitä tajua ?

        Lisäksi kuten JO edellä kirjoitin, niin koko seurakunta on lähtökohtaisesti pielessä, kun esim Suomessa se ei ole vaikkapa Kälviän Seurakunta, vaan Kälviän Helluntai seurakunta !

        Raamatussa ei ole mitään helluntai seurakuntia, eikä lutherilaisia seurakuntia.

        Raamatun mukaan on ensinnäkin Seurakunta, eli Kristuksen Ruumis, johon kuuluvat ihan kaikki uudestisyntyneet uskovat.

        Sitten se jakaantuu maittain ja paikkakunnittain , kaupungeittain ja lopulta yhdellä paikkakunnalla voi olla useita seurakuntia, jotka kokoontuvat kukin tahollaan.

        Eli Galatian seurakunnat eivät olleet mitään helluntai seurakuntia, vaan Galatian seurakuntia vain.

        Nykyisin kai puhuttaisiin "soluista".

        Oletko todella noin sokea, vai etkö vain halua nähdä tätä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä olet umpisokea !

        Ne paimenesi eivät ole Herran asettamia, sillä Herra ei aseta sellaisia paimenia, jotka elävät synnissä ja opettavat muitakin elämään synnissä, eli ERISEURASSA / LAHKOSSA / PUOLUEESSA !

        Miksi minä alistuisin eksyttäjien alle ???

        Sehän olisi aivan järjetöntä touhua, etkö sinä raukka sitä tajua ?

        Lisäksi kuten JO edellä kirjoitin, niin koko seurakunta on lähtökohtaisesti pielessä, kun esim Suomessa se ei ole vaikkapa Kälviän Seurakunta, vaan Kälviän Helluntai seurakunta !

        Raamatussa ei ole mitään helluntai seurakuntia, eikä lutherilaisia seurakuntia.

        Raamatun mukaan on ensinnäkin Seurakunta, eli Kristuksen Ruumis, johon kuuluvat ihan kaikki uudestisyntyneet uskovat.

        Sitten se jakaantuu maittain ja paikkakunnittain , kaupungeittain ja lopulta yhdellä paikkakunnalla voi olla useita seurakuntia, jotka kokoontuvat kukin tahollaan.

        Eli Galatian seurakunnat eivät olleet mitään helluntai seurakuntia, vaan Galatian seurakuntia vain.

        Nykyisin kai puhuttaisiin "soluista".

        Oletko todella noin sokea, vai etkö vain halua nähdä tätä asiaa.

        Niin, kuten edellä totesin.

        Kaikki eivät ole kelvollisia seurakuntaelämään.

        Pitävät itseään esim. liian arvollisina. Ylpeinä? Liian hyvinä?

        Eikös Pietarikin vanhimpana langennut syntiin.
        Olisitko hyväksynyt sellaisen seurakunnan, missä Pietari oli vanhimpana?

        Kuinka sinä lähetät lähetystyöntekijöitä?
        Kuinka kustannat lähetystyön?

        Ymmärrän kyllä ajatuksesi perusteen, mutta kuinka palvelet paikkakunnallasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa! vr62:han se sieltä paljastui.

        Kyllä se Jumalan tahto on, että seurakunnissa on paimenet.

        Kuten tuosta Apt 20. luvun tekstikohdastakin voimme lukea.

        Ja ehkäpä silloinkin oli ihmisiä, jotka sanoivat Paavalille:

        >> Joten miksi alistaisin itse itseni teidän vanhimpienne alle >>

        Kaikki eivät sopeudu seurakuntayhteydessä olemiseen. Paimennuksen alle.

        Kuitenkin Raamatun ilmoitus kehottaa osallistumaan seurakunnan kokoontumisiiin.

        Galatiassa oli useita seurakuntia.

        1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. ( Gal 1)

        Eikä nekään olleet täydellisä seurakuntia. Siellä oli Kristuksesta pois langeneita.
        Joten olisiko niistäkään mikään ollut sinun arvollesi sopiva. Tuskinpa vaan.

        Eikä sellaista olekaan, koska me ihmiset emme ole täydellisiä, et sinäkään ole.

        Jos mikään seurakunta ei ole sinun kriteereitäsi täyttävä, niin silloin sinä olet ulkopuolella seurakuntaelämästä ja se on sinun oma valintasi.

        Jumala puhuu seurakunnille.

        Onhan niitä joitakin ihmisiä tullut vastaan näissä palstakirjoituksissa, jotka asettuvat toisten yläpuolelle, eikä Jumala anna heille seurakuntapalvelijan tehtävää.

        Jotka siis huutavat Herra, Herra, mutta eivät tee, niin kuin Herra sanoo.

        41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Vielä lisää tuosta paimenen kelpaamisesta minulle.

        Jos siis seurakuntasi paimen pyörittää eriseuraa / lahkoa, niin ei sellainen paimen kelpaa paimeneksi, ei sitten millään, sillä hän ELÄÄ silloin synnissä, eli eriseurassa.

        Jos siis "paimenesi" ei vielä tämän vertaa käsitä, niin sellainen "paimen" ei ole tullut Herran opettamaksi eikä kykene siis paimenen / opettajan toimeen.

        Siis tuo on yksi toimi, jossa ovat nuo 2 puolta, eli opettajuus ja paimentaminen.

        Laajemmin Suomessa on nyt tämä tilanne, eli on väärät paimenet hommissa:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Lasten ja pahankuristenko alle, minun tulisi alentua ???

        Ei kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisää tuosta paimenen kelpaamisesta minulle.

        Jos siis seurakuntasi paimen pyörittää eriseuraa / lahkoa, niin ei sellainen paimen kelpaa paimeneksi, ei sitten millään, sillä hän ELÄÄ silloin synnissä, eli eriseurassa.

        Jos siis "paimenesi" ei vielä tämän vertaa käsitä, niin sellainen "paimen" ei ole tullut Herran opettamaksi eikä kykene siis paimenen / opettajan toimeen.

        Siis tuo on yksi toimi, jossa ovat nuo 2 puolta, eli opettajuus ja paimentaminen.

        Laajemmin Suomessa on nyt tämä tilanne, eli on väärät paimenet hommissa:

        Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

        Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Lasten ja pahankuristenko alle, minun tulisi alentua ???

        Ei kiitos !

        Ok.

        Ajatteletko, että evankeliumin julistaminen on tapahtunut ilman mainitsemiasi "eriseuroja"?

        Ajatteletko, että se on ollut turhaa, eikä ole johtanut mihinkään, koska Jumala ei ole läsnä sellaisissa "eriseuroissa", niiden julistuksessa?

        Eikö sana rististä, ole Jumalan voima, niiden kautta julistettuna?
        Ja eikö juuri seurakuntien paimenet ohjaa sitä, mitä siellä sallitaan julistettavan?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.

        Ajatteletko, että evankeliumin julistaminen on tapahtunut ilman mainitsemiasi "eriseuroja"?

        Ajatteletko, että se on ollut turhaa, eikä ole johtanut mihinkään, koska Jumala ei ole läsnä sellaisissa "eriseuroissa", niiden julistuksessa?

        Eikö sana rististä, ole Jumalan voima, niiden kautta julistettuna?
        Ja eikö juuri seurakuntien paimenet ohjaa sitä, mitä siellä sallitaan julistettavan?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Nyt ei ole kyse mistään evankeliumin julistamisesta saati siitä, että keiden ansiota se muka on !

        Väärä toiminta on väärää, eikä sitä voi peitellä millään "hyvillä teoilla" eikä oikeuttaa sitä !

        Miksi yhä vain vänkäät vastaan, synti on syntiä ja siitä tulee luopua !

        Ettekö kuule / halua kuulla:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Miksi et halua luopua ?

        Rakastatko enemmän vääryyttä, kuin Totuutta, eli Sanaa, eli Herraa ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuten edellä totesin.

        Kaikki eivät ole kelvollisia seurakuntaelämään.

        Pitävät itseään esim. liian arvollisina. Ylpeinä? Liian hyvinä?

        Eikös Pietarikin vanhimpana langennut syntiin.
        Olisitko hyväksynyt sellaisen seurakunnan, missä Pietari oli vanhimpana?

        Kuinka sinä lähetät lähetystyöntekijöitä?
        Kuinka kustannat lähetystyön?

        Ymmärrän kyllä ajatuksesi perusteen, mutta kuinka palvelet paikkakunnallasi?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Tässä tulee nyt se, johon JO EDELLÄ viittasin !

        Sinä laitat nyt minun syykseni ja viakseni sen, että te toimitte väärin, eikä minulla siksi ole mahdollisuutta Seurakuntayhteyteen !

        Todella kieroa !

        Syyttää toista siitä, että itse toimii väärin ja elää synnissä, ja siten tekee mahdottomaksi toisen halun / tarpeen oikeaan Seurakuntayhteyteen !

        Sinä / te toimitte väärin ja minusta teette syypään !

        Voi hyvää päivää sentään tätä teidän touhuanne !

        Tässä nyt tulee selvästi näkyviin se, miksi niin moni Hengellinen jää ulkopuolelle.

        No, siihen Herra minua jo aikoja sitten valmisti ja kertoi sen, mitä on tuleva:

        Hepr. 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

        Tähän liittyen asiaa, jota sinä et yhäkään käsitä:

        Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Kerrotko muuten minulle sen, mitä tämä viimeinen Raamatunpaikka tarkoittaa ?

        Osaatko ?

        Voit kysyä apua "opettajiltasi" ihan vapaasti, jos ja kun on vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kyse mistään evankeliumin julistamisesta saati siitä, että keiden ansiota se muka on !

        Väärä toiminta on väärää, eikä sitä voi peitellä millään "hyvillä teoilla" eikä oikeuttaa sitä !

        Miksi yhä vain vänkäät vastaan, synti on syntiä ja siitä tulee luopua !

        Ettekö kuule / halua kuulla:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Miksi et halua luopua ?

        Rakastatko enemmän vääryyttä, kuin Totuutta, eli Sanaa, eli Herraa ???

        Kyllä siinä on kysymys juuri evankeliumin esillä pitämisestä.

        Elämän sanan tarjolla pitämisestä.

        Sitä paholainen vastustaa.

        Ja sen puute näkyy tästä maallistuneesta kansakunnasta.

        Onko sinun päätehtäväsi kaivella vikoja uskovista, vai olisiko se kuitenkin olla mukana evankeliumin työssä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on kysymys juuri evankeliumin esillä pitämisestä.

        Elämän sanan tarjolla pitämisestä.

        Sitä paholainen vastustaa.

        Ja sen puute näkyy tästä maallistuneesta kansakunnasta.

        Onko sinun päätehtäväsi kaivella vikoja uskovista, vai olisiko se kuitenkin olla mukana evankeliumin työssä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Eli synissä saa siis elää, ei ole mitään väliä !

        Se on nyt sinun sanomasi, eikä mikään evankeliumin levittäminen !

        Haluat vain hyväksyttää sen oman synnissä elämisesi !

        Ja peitellä sitä tekosyillä.

        Voi tuota sinun sydämesi paatumuksen syvyyttä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli synissä saa siis elää, ei ole mitään väliä !

        Se on nyt sinun sanomasi, eikä mikään evankeliumin levittäminen !

        Haluat vain hyväksyttää sen oman synnissä elämisesi !

        Ja peitellä sitä tekosyillä.

        Voi tuota sinun sydämesi paatumuksen syvyyttä !

        Vaikka olisinkin paatunut, niin ei se estä evankeliumin julistamista.

        Uskohan tulee edelleenkin kuulemista ja siis Herran puoleen kääntymyksen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on kysymys juuri evankeliumin esillä pitämisestä.

        Elämän sanan tarjolla pitämisestä.

        Sitä paholainen vastustaa.

        Ja sen puute näkyy tästä maallistuneesta kansakunnasta.

        Onko sinun päätehtäväsi kaivella vikoja uskovista, vai olisiko se kuitenkin olla mukana evankeliumin työssä?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ja tämä menee jo todella törkeäksi sinulta:

        " Sitä paholainen vastustaa. "

        Lopeta hyvä ihminen tälläiset vihjailut / olkinukkien viljely !

        No, näinhän se kaltaistenne kanssa menee, eli jos teidän väärät touhunne paljastaa, niin sitten alkaa tälläiset touhut.

        Nämä kertovat vain sinusta itsestäsi ja siitä, mitä sinä oikeasti paatuneessa sydämessäsi kannat.

        Ja kuten jo kirjoitin, niin osaltani ei tässä keskustelussa ole kyse ollenkaan evankeliumin levittämisestä, vaan kyse on nyt siitä, että mikä on Seurakunta ja mikä taas eriseura / lahko / puolue ?

        Jos on ongelmia, niin lue ketjun otsikko !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä menee jo todella törkeäksi sinulta:

        " Sitä paholainen vastustaa. "

        Lopeta hyvä ihminen tälläiset vihjailut / olkinukkien viljely !

        No, näinhän se kaltaistenne kanssa menee, eli jos teidän väärät touhunne paljastaa, niin sitten alkaa tälläiset touhut.

        Nämä kertovat vain sinusta itsestäsi ja siitä, mitä sinä oikeasti paatuneessa sydämessäsi kannat.

        Ja kuten jo kirjoitin, niin osaltani ei tässä keskustelussa ole kyse ollenkaan evankeliumin levittämisestä, vaan kyse on nyt siitä, että mikä on Seurakunta ja mikä taas eriseura / lahko / puolue ?

        Jos on ongelmia, niin lue ketjun otsikko !

        Niin, paholainen pyrkii estämään pelastuksen evankeliun julistamisen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, paholainen pyrkii estämään pelastuksen evankeliun julistamisen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Se, että sinä kierosti vihjailet minun olevan paholaisen asialla, on todella törkeää touhua.

        Mutta siitähän on TAAS kyse, että yrität siirtää huomion pois omista synneistäsi ja vääristä toimistasi.

        Säälittävää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinä kierosti vihjailet minun olevan paholaisen asialla, on todella törkeää touhua.

        Mutta siitähän on TAAS kyse, että yrität siirtää huomion pois omista synneistäsi ja vääristä toimistasi.

        Säälittävää...

        No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt.

        Vaan seurakunnan päätehtävä on pitää esillä pelastuksen evankeliumia, jotta tapahtuisi kääntmys Herran puoleen.

        Ja se julistaminen voi tapahtua aivan hyvin niissä epätäydellisissä tahoissa, joita pidät eriseuroina.

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt.

        Vaan seurakunnan päätehtävä on pitää esillä pelastuksen evankeliumia, jotta tapahtuisi kääntmys Herran puoleen.

        Ja se julistaminen voi tapahtua aivan hyvin niissä epätäydellisissä tahoissa, joita pidät eriseuroina.

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Miksi kaiken aikaa ohitat tämän Sanan:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Epätäydellisyyteen ei tule jäädä !

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

        Miksi tämä Tie ei maistu sinulle, eli Totuus ?

        Miksi et halua edes pyrkiä Jumalan tahtoon ???

        Vaikka sinä itse avaat ketjuja sen tärkeydestä, että Jumala, Pyhän Henkensä kautta näyttäisi meille meidän syntisyytemme.

        Miksi taistelet Totuutta vastaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt.

        Vaan seurakunnan päätehtävä on pitää esillä pelastuksen evankeliumia, jotta tapahtuisi kääntmys Herran puoleen.

        Ja se julistaminen voi tapahtua aivan hyvin niissä epätäydellisissä tahoissa, joita pidät eriseuroina.

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Niin ja älä viitsi kieroilla Usko Toivonen !

        Kirjoitit:

        " No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt. "

        Sinä vastasit minulle !

        Ja viesteihisi sinä laitoit sen pariinkin kertaan :

        " Niin, paholainen pyrkii estämään pelastuksen evankeliun julistamisen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. "

        Vaikka keskustelu ei ollut ollenkaan evankeliumin julistuksesta !!!

        Eli oikeasti siis !

        Minä kehoitin sinua tutkimaan omaa eriseuraisuuttasi, joka siis on syntiä.

        Sinä käänsit asian niin, että minä muka pyrin estämään sinun evankeliumin sanoman levittämisesi, vaikka mistään sellaisesta ei ollut millään tapaa kyse !

        Minä vain ja ainoastaan kehoitin sinua viimeinkin tekemään parannusta eriseuraisuudestasi / lahkolaisuudestasi, joka Sanan mukaan on syntiä ja lihan tekoa !

        Näillä kahdella asialla ei ole mitään yhteyttä, vaikka sinä sellaisen yrität tehdä sydämesi paatumuksessa ja siten oikeuttaa omat väärät toimesi, eli syntisi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja älä viitsi kieroilla Usko Toivonen !

        Kirjoitit:

        " No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt. "

        Sinä vastasit minulle !

        Ja viesteihisi sinä laitoit sen pariinkin kertaan :

        " Niin, paholainen pyrkii estämään pelastuksen evankeliun julistamisen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. "

        Vaikka keskustelu ei ollut ollenkaan evankeliumin julistuksesta !!!

        Eli oikeasti siis !

        Minä kehoitin sinua tutkimaan omaa eriseuraisuuttasi, joka siis on syntiä.

        Sinä käänsit asian niin, että minä muka pyrin estämään sinun evankeliumin sanoman levittämisesi, vaikka mistään sellaisesta ei ollut millään tapaa kyse !

        Minä vain ja ainoastaan kehoitin sinua viimeinkin tekemään parannusta eriseuraisuudestasi / lahkolaisuudestasi, joka Sanan mukaan on syntiä ja lihan tekoa !

        Näillä kahdella asialla ei ole mitään yhteyttä, vaikka sinä sellaisen yrität tehdä sydämesi paatumuksessa ja siten oikeuttaa omat väärät toimesi, eli syntisi !

        No, jos se jotakuta kiinnostaa, niin tuoltahan se on luettavissa tästä ketjusta. Se evankeliumin, sanan rististä, julistaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos se jotakuta kiinnostaa, niin tuoltahan se on luettavissa tästä ketjusta. Se evankeliumin, sanan rististä, julistaminen.

        Sieltä on luettavissa myös tuo edellä kirjoittamani asia, eli Usko Toivosen kömpelö yritys peitellä omaa syntiään / eriseuraisuuttaan !

        Noin ne väärät toimivat, eli huomio yritetään siirtää itse käsittelyssä olevasta asiasta ihan muuhun !

        Taikurit käyttävät samaa keinoa, eli silmänkääntöä !

        Eli todella heikko silmänkääntö yritys, ei mene läpi !

        Joten kerrataan se käsiteltävä asia:

        Miksi kaiken aikaa ohitat tämän Sanan:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että NE, JOTKA SELLAISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Epätäydellisyyteen ei tule jäädä !

        Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

        Miksi tämä Tie ei maistu sinulle, eli Totuus ?

        Miksi et halua edes pyrkiä Jumalan tahtoon ???

        Vaikka sinä itse avaat ketjuja sen tärkeydestä, että Jumala, Pyhän Henkensä kautta näyttäisi meille meidän syntisyytemme.

        Miksi taistelet Totuutta vastaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä todellakaan ole sitä sinuun liittänyt.

        Vaan seurakunnan päätehtävä on pitää esillä pelastuksen evankeliumia, jotta tapahtuisi kääntmys Herran puoleen.

        Ja se julistaminen voi tapahtua aivan hyvin niissä epätäydellisissä tahoissa, joita pidät eriseuroina.

        Pelastuksen evankeiumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Veli Usko Toivonen oletko jo ehtinyt kuunnella Jippun puheen RadioDei plus
        Jippu ja Teemu Topra ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinun oma paikallis seurakuntasi, jossa sinä siis olet alamainen niille vanhimmillesi?

        Helluntaikirkko?

        Helluntaiseurakunta?

        Vapaakirkon srk?

        Lutherilainen srk?

        Babtisti srk?

        Vai etkö uskalla edes kertoa totuutta?

        Hopetimekirkko,Lähetyssrk,Soihdunkantajat,OneWay,Heilroom,Adventti jossakin,Baptistikirkko (seitsemmänpäivän)Arkki,Avainsrk ja muitakin lisäksi.


    • Anonyymi

      Kun menee vieraaseen seurakuntaan, niin ei siinä tarvitse silloin ajatella mitään paimenpoika menttaliteettiä, vaan silloin menee vain aistimaan sitä mikä tunnelma siellä on, millaisia ihmisiä siellä on ja miten Pyhä Henki heissä vaikuttaa. Ei silloin edes ole mitään odotuksia, ei toiveita eikä pyri mihinkään vaikuttamaan, vaan Herran hengessä suorittaa omia tutkimuksiaan aiheuttamatta mitään erityistä häiriötä tai sekaannusta, vaan tyytyy täysin siihen mikä siellä on seurakuntajärjestys. Kokee sitten joko pettymyksen tai iloisen yllätyksen, niin ei tee siitä erikseen mitään numeroa, vaan ottaa sen Jumalan lahjana kuten elämän muutoinkin.

      Omassa porukassa sitten on silloin kun on liittynyt siihen hyväksynyt sen paimenet, sen mikä henki ja toiminta siellä on sillä hetkellä ollut. Ei muutoin olisi ollut mitään järkeä liittyä ja olla mukana.

      Seurakunnassa on myös aina mahdollista se että kaikki eivät liity siihen vilpittömällä mielellä, vaan pelkästään aiheuttaakseen hajaannusta ja hämmennystä. Aina on olemassa ns. valheveljien mahdollisuus kuten Raamattukin mainitsee asian sekä myös se, että hengellisyys menee oudoille urille. Yksittäinen ihminen ei kuitenkaan pysty sellaisia vastaan taistelemaan ja on vain tärkeää pitää oma suhde Jumalaan ja Pyhään Henkeen puhtaana vaikka joskus ympärillä kävisi outo puhuri.

    • Anonyymi

      Norjalainen homo perusti Suomeen 40 ens. hell.srk.
      Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti.

    • Anonyymi

      Ei tässä ole kysymys luterilaisesta tai helluntaiseurakunnasta, vaan raamatullisesta seurakunnasta.

      • Anonyymi

        Ei tosiaan herjaajien seurakunnasta ollut kysymys. Sellainen ei ole raamatullinen missään mielessä ja jos sattuu astumaan sisään sellaiseen seurakuntaan, jossa opetus on sitä miten eksyneitä muut ovat, mitä vikaa muissa on, miten väärässä ovat kaikessa ja vain miten me olemme oikeassa ja Jumalan valittuja, niin silloin ei kannata jäädä pidemmäksi aikaa kuulemaan. Kyse ei ole raamatullisesta seurakunnasta eikä sellaiseen vahingossakaan eksy kukaan Jumalan lapsi.


    • Anonyymi

      Herjaaminen on tosiaan varmin eksytyksen merkki. Ei Jumala lähettänyt meitä herjaamaan, vaan ristiinnaulittua Kristusta julistamaan, jolloin ihminen vapautuu synnin ja lain orjuudesta Jumalan valtakuntaan.

    • Anonyymi

      Erään OneWay seurakunnan työntekijöiden suusta olen kuullut herjauksia toisista seurakunnista: pulju, lahko, karsina, ym.

    • Anonyymi

      He eivät edusta Jeesusta.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä, ylimielisiä parjaajia ja herjaajia on jokaisessa ihmisyhteisössä. Se johtuu opetuksen puutteesta.

    • Anonyymi

      Itse en ole löytänyt seurakuntaa mistään maallisesta järjestöstä. Monissa esimerkiksi puhutaan että pelastuminen on armosta uskon kautta ja seuraavaksi kerrotaan mitä kaikkea täytyy tehdä että pelastuu. Itse olen toistaiseksi Kristuksen ruumiin jäsen. Seurakuntani on kaikki uskovat elämässäni ja kaikki jotka jakavat saman uskon kuolleeseen ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.

      Raamatusta on löydettävissä seuraavia ehtoja pelastukselle: pitää olla kastettu, täytyy puhua kielillä, täytyy tehdä ihmetekoja, täytyy tehdä hyviä tekoja, pitää noudattaa lakia, pitää synnyttää lapsia (naisille), täytyy kestää loppuun asti.

      Koen oikeaksi kuunnella pakanain apostolia, eli Paavalia. Häntä ei lähetetty kastamaan, ei ihmeitä tekemään tai ihmisviisaudessa julistamaan, vaan ristin sanaa julistamaan, pelastuksena jokaiselle joka uskoo. Olen sitä mieltä että kirkot ovat erehtyneet siinä, kenelle Jeesus puhui maan päällä ollessaan. Evankeliumit ovat hyvin kansallismielisiä. Jeesus ei edes pyrkinyt tavoittamaan pakanakansoja vaan pysytteli Israelissa. Vasta Paavali alkoi kunnolla julistamaan uskoa Jeesukseen pakanakansoille. Kansoille joilla ei ollut tietoa juutalaisten laeista, profeetoista ja liitoista. Hän toi Jeesuksen heille uutena Jumalana. Kirjeissään hän ei sano että seurakunnat pelastuisivat kun pitäisivät kaiken mitä Jeesus on maan päällä sanonut. Silti kirkot opettavat että näin on. Ei Paavali jakanut Raamattuja seurakunnille, koska niitä ei vielä ollut yleisesti saatavilla kootussa muodossa. Pakanat uskoivat Jeesukseen ja tulivat sitä myöden osallisiksi pelastuksesta ja osaksi seurakuntaa joka on Kristuksen ruumis.

      • Anonyymi

        Juuri näin sen tulee tapahtua.
        Ensin julistetaan evankeliumia Jeesuksesta ja Hänen sijaisuhristaan. Synti on sovitettu ristillä. Se on täytetty! Kun ihminen sitten tahtoo korjata suhteensa Jeesukseen ja ristintyöhön, voimme rukoilla hänen kanssaan ja julistaa hänelle synninpäästön Jeesuksen veren kautta. Näin tapahtuu uudestisyntyminen Pyhästä' Hengestä. Siinä vaiheessa Jeesuksen vastaan ottanut ihminen tahtoo hylätä syntielämänsä; ja hänellä on siihen Jumalalta saatu voima. Seuraava askel on katseelle lähteminen.
        Näin opettaa Apt. 2:38,41.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin sen tulee tapahtua.
        Ensin julistetaan evankeliumia Jeesuksesta ja Hänen sijaisuhristaan. Synti on sovitettu ristillä. Se on täytetty! Kun ihminen sitten tahtoo korjata suhteensa Jeesukseen ja ristintyöhön, voimme rukoilla hänen kanssaan ja julistaa hänelle synninpäästön Jeesuksen veren kautta. Näin tapahtuu uudestisyntyminen Pyhästä' Hengestä. Siinä vaiheessa Jeesuksen vastaan ottanut ihminen tahtoo hylätä syntielämänsä; ja hänellä on siihen Jumalalta saatu voima. Seuraava askel on katseelle lähteminen.
        Näin opettaa Apt. 2:38,41.

        Odottelen uutisia siitä kuinka te herättelette ihmisiä kuolleista ja parannatte heitä sairauksista joista lääketiede ei voi heitä parantaa.

        Samaan aikaan itse julistan vain ristiinnaulittua Kristusta. Enkä aio olla kuten osa galatalaisista, jotka hylkäsivät ristin sanan ja alkoivat perustamaan pelastuksensa omiin tekoihinsa, ja lankesivat pois armosta joka on Jeesus, Jumala, ristiinnaulittuna.

        Kaikki nuo esittämäni ehdot "löytyvät" Raamatusta mutta iso osa niistä ei koske nykyajan ihmisiä ja osa on pelkkää ihmisten satuilua.

        Jeesus esimerkiksi opetti että jos ei itse anna anteeksi niin ei saa Jumalalta anteeksi. Paavalin kautta sama Jeesus opettaa että tulisi antaa anteeksi mutta ei aseta sitä ehdoksi omalle anteeksiannolle. Kuinka se voisikaan olla ehto kun on jo anteeksisaanut?

        Efesolaiskirje 4:32
        "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

        Tällaiset jakeet paljastavat miten eksyneitä valtaosassa seurakuntia ollaan. Armo on aikoja sitten hylätty jos sitä on koskaan edes ymmärretty. Jumala ei odota että ihminen lihallisesti parantaa tapansa, vaan Henki kuolettaa lihan teot. Henki myös opettaa mikä sanoma on tarkoitettu millekin aikakaudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odottelen uutisia siitä kuinka te herättelette ihmisiä kuolleista ja parannatte heitä sairauksista joista lääketiede ei voi heitä parantaa.

        Samaan aikaan itse julistan vain ristiinnaulittua Kristusta. Enkä aio olla kuten osa galatalaisista, jotka hylkäsivät ristin sanan ja alkoivat perustamaan pelastuksensa omiin tekoihinsa, ja lankesivat pois armosta joka on Jeesus, Jumala, ristiinnaulittuna.

        Kaikki nuo esittämäni ehdot "löytyvät" Raamatusta mutta iso osa niistä ei koske nykyajan ihmisiä ja osa on pelkkää ihmisten satuilua.

        Jeesus esimerkiksi opetti että jos ei itse anna anteeksi niin ei saa Jumalalta anteeksi. Paavalin kautta sama Jeesus opettaa että tulisi antaa anteeksi mutta ei aseta sitä ehdoksi omalle anteeksiannolle. Kuinka se voisikaan olla ehto kun on jo anteeksisaanut?

        Efesolaiskirje 4:32
        "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

        Tällaiset jakeet paljastavat miten eksyneitä valtaosassa seurakuntia ollaan. Armo on aikoja sitten hylätty jos sitä on koskaan edes ymmärretty. Jumala ei odota että ihminen lihallisesti parantaa tapansa, vaan Henki kuolettaa lihan teot. Henki myös opettaa mikä sanoma on tarkoitettu millekin aikakaudelle.

        ....
        Ja vielä hämmentääkseni niitä jotka luulevat että tämän päivän sanoma on: usko ja ota kaste:

        1 Korinttolaiskirje 1:17
        "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan..."

        Uppistakeikkaa. Pyhä Henki sanoo Paavalin kautta että hän ei lähettänyt Paavalia kastamaan. Kuinkas se näin on, kun aiemmat apostolit lähetettiin?

        Ja pelastava evankeliumi kuuluu:

        1 Korinttolaiskirje 15:1-4
        "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ..."

        Ei sanaakaan kasteesta pelastavassa evankeliumissa. Tulee vain pysyä uskossa kuolleeseen ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen.


      • Anonyymi

        Niin, Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta yksin uskon kautta hänen vereensä. Siihen asti apostolit opettivat hiukan erilaista oppia. Apostolien tekojen 13. luvussa kerrotaan, miten Paavali sai muut apostolit vakuuttumaan, että hän oli saanut uuden evankeliumin Jeesukselta. Sen jälkeen kaikki omaksuivat Paavalin opin.

        Heti armon ajan uskovien ylöstempauksen jälkeen (toivottavasti jo tänä vuonna) evankeliumi muuttuu taas. Siinä ajassa edellytetään omia tekojakin. Ei saa ottaa pedon merkkiä, ei saa palvoa petoa. Pitää antaa kunnia Jumalalle.


    • Jeesukseen kristukseen, hänen yhteyteensä.

    • Anonyymi

      Kiitosaihe Jumalalle, että lähes kaikki ovat käsittäneet tämän asian samalla tavalla.

    • Anonyymi

      Raamattu opettaa, että seurakunnalla oli alussa selkeä osoite jokaisella paikkakunnalla. Mihin muuten olisi osoitettu esim. Paavalin kirjeet? "Korinttossa olevalle Jumalan seurakunnalle!" 1 Kor. 1:2. Ei kirjettä varmaankaan viety jollekin yksityishenkilölle!!!
      Kolossalaiskirje osoitettiin myös seurakunnalle, joka kokoontui Filemonin kodissa. Filem. / 2. " ... ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle."
      Efesossa oli seurakunnalla selkeä osoite, Tyrannoksen koulu. Apt. 19:9: "Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannoksen koulussa."
      Jerusalemissa seurakunnalla oli monta osoitetta. Mm. Apt. 1:13. 8:3. 12:12. 21:18.

      Ihmisiä kutsuttiin Jeesuksen tykö saamaan syntinsä anteeksi. Sitten heidät ohjattiin oman seurakunnan maantieteellisessä osoitteessa pidettäviin yhteisiin kokoontumisiiin. Esim. 1 Kor. 14:26. Niitä kokoontumisia ei sitten sopinut jättää. Hebr. 10:25.

      Mihin osoitteeseen kirjoittaisin, jos aikoisin tervehtiä esim. Tampereella olevaa Jumalan seurakuntaa? Onko siellä yhtäkään SEURAKUNNAN osoitetta? Tiedän, että uskonsuuntien osoitteita kyllä on kymmenittäin.
      Tämä asia pitäisi saada kuntoon, että voisi pitää yhteyttä eri paikkakuntien seurakuntiin!

    • Anonyymi

      Kirjoita paikalliseen sanomalehteen.

    • Anonyymi

      Osoiteasia on ongelmallinen ellei ole yhteistä kokouspaikkaa.

    • Anonyymi

      Kristittyjen pitää antaa valonsa loistaa niin että koko kotikaupunki tietää, että tuossa on uskossa oleva ihminen, ja se asuu tuossa talossa.

    • Anonyymi

      Herättävä aloitus.
      Siinäpä kysymys.

    • Anonyymi

      Paavali julisti evankeliumia, ja muut kristityt kastoivat uskoon tulleet. Näin kertoo mm. Apt. 18:8. Yksikään uskoon tullut ei jäänyt alkuseurakunnan aikana kastamattomaksi. "Ottakoon kukin teistä kasteen" oli opetus. "Kukin teistä" tarkoittaa jokaista. Apt. 10:48.

      • Anonyymi

        Jeesus paljasti Paavalille uuden evankeliumin, 1 kor 15:1-4. Apostolien tekojen 13. luvussa kerrotaan, miten muutkin apostolit omaksuivat Paavalin saaman uuden evankeliumin, joka perustui armoon ja uskoon, ei omiin tekoihin.


    • Anonyymi

      Seurakuntaan luettiin kuuluvaksi uskoon tullut ja parannuksen tehnyt, joka oli kastettu upotuskasteella vedessä Jeesuksen nimeen.

      "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua." Apt. 2:41.

    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko perustettiin 1500 vuotta seurakunnan perustamisen jälkeen. Sen tähden ei kenenkään ole hyvä kuulua tuohon uususkontoon.

      • Anonyymi

        Noo Jumalalla on lapsia kaikissa suunnissa me ei olla tuomareita.


      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko on Raamatun mukaan eriseura / lahko / puolue !

        Ja katolinen kirkkohan perustettiin ennen sitä, joten onko katolinen kirkko muka se ainoa oikea ?

        Herää hyvä ihminen jo kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" harhoista, sillä:

        Vesikaste ei pelasta ketään !

        Pelastuminen vaatii HENKILÖKOHTAISEN uskon !

        Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Vauva ei voi uskoa yhtään mitään !

        Ilosanoma tulee kyetä ymmärtämään ja uskomaan !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kirkkokuntien oppirakennelma on siis täysin tyhjän päällä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on Raamatun mukaan eriseura / lahko / puolue !

        Ja katolinen kirkkohan perustettiin ennen sitä, joten onko katolinen kirkko muka se ainoa oikea ?

        Herää hyvä ihminen jo kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" harhoista, sillä:

        Vesikaste ei pelasta ketään !

        Pelastuminen vaatii HENKILÖKOHTAISEN uskon !

        Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Vauva ei voi uskoa yhtään mitään !

        Ilosanoma tulee kyetä ymmärtämään ja uskomaan !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kirkkokuntien oppirakennelma on siis täysin tyhjän päällä !

        Kiitos näistä oikeista sanoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on Raamatun mukaan eriseura / lahko / puolue !

        Ja katolinen kirkkohan perustettiin ennen sitä, joten onko katolinen kirkko muka se ainoa oikea ?

        Herää hyvä ihminen jo kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" harhoista, sillä:

        Vesikaste ei pelasta ketään !

        Pelastuminen vaatii HENKILÖKOHTAISEN uskon !

        Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Vauva ei voi uskoa yhtään mitään !

        Ilosanoma tulee kyetä ymmärtämään ja uskomaan !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kirkkokuntien oppirakennelma on siis täysin tyhjän päällä !

        Raamattu ei puhu vesikasteesta. Raamatussa kaste pelastaa uskon kautta

        Jos joku ei usko se on kadotuksen alla


      • Anonyymi

        Oli hyvä yrittää puhdistaa paavin pakanauskontoa, ja oli hyvä lähteä siitä, mutta olisi pitänyt puhdistaa tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli hyvä yrittää puhdistaa paavin pakanauskontoa, ja oli hyvä lähteä siitä, mutta olisi pitänyt puhdistaa tarkemmin.

        Jos puhut helluntailaisista ja vapaista suunnista niin totta


    • Anonyymi

      Moni asia selvisi .

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siinä videossa asia on saanut vastauksen.


      • Anonyymi

        Videossa on oikein tuo asia.


      • Anonyymi

        Hauska varmaan lätkiä omalle postaukselleen vastauksia.


    • Anonyymi

      Apt 2: 40-41
      40:hän kehoitti heitä sanoen: Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE KASTETTIIN, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
      Jos ihminen on tullut jonkun seurakunnan kautta uskoon, olettaisin, että luonnolline seuraus on, että siihen seurakuntaan hän liittyy, missä uskoon on tullut. Minä olen poikkeus, tulin uskoon laivassa, Etelä-Amerikassa. Sitten tulin Suomeen ja löysin Helluntaiseurakunnan. Siihen aikaan ( 70-luvulla ) oli helluntaiseurakunta yhtenäinen, oli raamattutunteja, raamattuviikkoja. Puhuttiin usein ottaen opetusta Vanhasta Testamentista

    • Anonyymi

      Acts 13 (KJB):

      43 Now when the congregation was broken up, many of the Jews and religious proselytes followed Paul and Barnabas: who, speaking to them, persuaded them to continue in the grace of God.

      44 And the next sabbath day came almost the whole city together to hear the word of God.

      45 But when the Jews saw the multitudes, they were filled with envy, and spake against those things which were spoken by Paul, contradicting and blaspheming.

      46 Then Paul and Barnabas waxed bold, and said, It was necessary that the word of God should first have been spoken to you: but seeing ye put it from you, and judge yourselves unworthy of everlasting life, lo, we turn to the Gentiles.

      47 For so hath the Lord commanded us, saying, I have set thee to be a light of the Gentiles, that thou shouldest be for salvation unto the ends of the earth.

      48 And when the Gentiles heard this, they were glad, and glorified the word of the Lord: and as many as were ordained to eternal life believed.

      49 And the word of the Lord was published throughout all the region.

      50 But the Jews stirred up the devout and honourable women, and the chief men of the city, and raised persecution against Paul and Barnabas, and expelled them out of their coasts.

      51 But they shook off the dust of their feet against them, and came unto Iconium.

      52 And the disciples were filled with joy, and with the Holy Ghost.

    • Anonyymi

      "Mihin seurakuntaan raamattu opettaa liittymään?"

      Raamattu on mykkä kirja, eikä opeta yhtään mitään.
      Erilaiset pastorit ja opettajat käyttävät kirjaa ihmisten manipuloimiseen.

      • Anonyymi

        Raamattu, Jumalan Sana, avautuu nöyrille. Sitä pitää lukea rukoillen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu, Jumalan Sana, avautuu nöyrille. Sitä pitää lukea rukoillen

        Rukoillen ja vilpittömällä mielellä lukemalla Raamatun sanan merkitykset avautuvat.
        Kokeile.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voimakasta Jumalan puhetta netissä.

    • Anonyymi

      Uskoisin, että se seurakunta, jossa on tullut uskoon, on luonnollisin paikka. Minä olen poikkeus. Tulin uskoon Etelä-Ameriikassa. Kun tulin Suomeen, löysin Helluntaiseurakunnan

    • Anonyymi

      Se ei ole helluntaikirkko tai muukaan valtioon sidoksissa oleva laitos.
      Helluntaikirkon herätysliikkeessä on jo lähes täysi yhteys valtionkirkon malliin. Siellä yhteyttä harrastetaan ekumeenisen liikkeen jäsenkirkkojen kanssa. On siis kyseessä samanveroinen eksytys luterilaisuuden kanssa.

    • Anonyymi

      Totta on. Seurakunnan ei pidä olla sidoksissa yhteiskuntaan.

    • Anonyymi

      Seurakunnassa syntyy Jumalan kunniaksi uusia uskovia. Tämä on merkki oikeasta suunnasta. Myös lauluja syntyy:

      https://youtu.be/v-7LO9525qM

    • Anonyymi

      Monenlaista löytyy. Ei ole paljoa risaajia mukana. Näin keskustelu toimii.

      Linkissä video oikeasta seurakunnasta, johon olemme jo liittyneet:
      https://youtu.be/6p638GMr8sA

      • Anonyymi

        Weijo Lindroos on perustanut ihan oman lahkon.

        Ja hän opettaa harhaoppia.

        Hänen mukaansa vesikaste pelastaa ja liittää seurakuntaan, mikä on paha harha.

        Jumala liittää uudestisyntyvän Seurakuntaan siinä uudestisyntymän hetkessä Pyhällä Hengellä kasteaen, eli siinä hetkessä saatu Pyhä Henki littää uskoon tulleen Seurakuntaan sen osaksi ja jäseneksi.

        Mutta Weijo ei päästä uudestisyntynyttä pyhien yhteiselle ehtoolliselle, jos heitä ei ole vedellä kastettu ja siten Weijo siirtää pelastuksen ulkoiseen vesikaste toimitukseen !

        Paha harha !

        Vesikaste ei pelasta, eikä liitä Seurakuntaan !

        Jumala liittää Pyhällä Hengellä uudestisyntymisessä !

        Varokaa tuota eksyttäjää !


    • Anonyymi

      Asuinpaikkasi perusteella kuulut omaan Seurakuntaasi!

      Raamatun aikaan myös Alkuseurakunnissa Seurakunnat olivat aina synnyinkaupungin / kylän mukaan

      Paavali kirjoitti esim. Rooman Seurakunnalle ja Filippiläisille jne.

      Mihinkään lahkoihin / eriseurat ei Raamatun mukaan tule ryhtyä!

      • Anonyymi

        Juuri näin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin !

        Helsingin ateistit kuuluvat siis Helsingin seurakuntaan.


    • Anonyymi

      Vastaansanomatta on niin. Jokainen uskoon tullut kuuluu oman paikkakuntansa seurakuntaan, eikä sen lisäksi pidä kuulua kirkkoihin.

    • Anonyymi

      Tämä Jeesukseen liittyminen ja sitten kaste Jeesuksen nimeen katsottiin seurakuntaan liittymiseksi helluntailaisuuden alussa. Mutta sitten 1920 luvulla otettiin mukaan nimen kirjoittaminen jäsenkortistoon, josta kehittyi seurakuntaan liittyminen. Nyt helluntaikirkossa ei enää katsota ihmisen kuuluvan seurakuntaan ellei hänen nimeään ole jäsenkortistossa. Ja sellaiset heidän mielestään kuuluvat helluntaiseurakuntaan, joiden nimi on jäsenkortistossa, vaikka he eivät olisikaan liitossa Jeesuksen kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllä se edelleen vapaissa suunnissa tiedetään, että Kristuksen ruumiiseen ei kuulu kukaan uudestisyntymätön tai Jeesuksesta eronnut ihminen.

    • Anonyymi

      Raamattu kertoo, että uskova liitetään Jumalan seurakuntaan eli ihminen liittyy Herran seurakuntaan automaattisesti uudestisyntymässä. Sen lisäksi he liittyvät muiden uskovien seuraan paikkakunnalla, eli hakeutuvat muiden uskossa olevien joukkoon, kokoontuen yhdessä heidän kanssaan.

      Mitään "helluntai"- ym. seurakuntia, tai sellaisiin liittämisiä, Raamattu ei tietenkään edes tunne. Helluntaialaisuuskin taitaa olla vasta reilu 100 vuotta vanha, kun taas kristinusko on jo 2 000 vuotta vanha. On siis sanomattakin selvää, ettei Raamattu voi kehottaa liittymään sellaisiin. Myös muut ns. nykyseurakunnat ovat syntyneet vasta alkukristillisen seurakunnan jälkeen. Niihin voi kukin uskova sitten halutessaan liittyä, mutta mitään velvoitetta ei tietenkään ole mihinkään ry:n, järjestöön tai ns. paikallisseurakunnan (jollaiseksi niitä väärin nimitetään) jäseneksi ruveta. Paikallisseurakuntahan tarkoittaa kaikkkia uskovia paikkakunnalla ja tuollaiset ovat vain paikallisseurakunnan osia.

      Herra kyllä tällaisetkin liittymiset hyväksyy, jos joku haluaa liittyä näihin järjestöihin ym. uskoontulonsa jälkeen. Mutta ei Herra tietenkään keneltäkään edellytä sellaista. Se vaatimus tulee täysin ihmisten puolelta. Monet seurakunnat esim. torppaavat uskovalta palvelemisen, puhumisen ym., jos ei myös liity heidän organisaatioonsa. Se tietenkin on sitten heidän syntinsä, josta ei itse joudu tilille, jos tällaista kohtelua on seurakunnassa osakseen saanut.

      Kohta, jossa Raamattu puhuu "oman seurakunnan kokouksesta" on käännetty väärin ja siitä kohdasta myös opetetaan väärin. Alkukieli ei puhu mitään "omasta" seurakunnasta, koska kaikki paikkakunnan uskovat ovat yhtä, eikä Raamattu puhu "kokouksestakaan" (kokousmuotoisista tapaamisista), vaan yhteen tulemisesta ja kokoontumisesta muiden uskovien kanssa. Alkuseurakunnassa uskovat elivät koko elämäänsä yhdessä, eivät he järjestäneet yhteisiä kokouksia ja tilaisuuksia, kuten asia nykyään väärin ymmärretään. Sen takia mikä tahansa muiden uskovien tapaaminen ja näkeminen toteuttaa Jumalan tahdon ja Raamatun sanan, vaikka ei kävisi yhdessäkään järjestön kokouksessa.

    • Anonyymi

      Raamatun opetuslapset olivat koolla päivittäin, avustivat toinen toisiaan yms., mutta paljon enemmän Raamattu puhuu siitä, että he juoksivat paikkakunnalla ja maailmalla evankeliumia viemässä. Nykysin asia on aivan päinvastoin: ollaan pääasiassa koolla ja aniharvoin evankeliumia viemässä.

      Uskon, että kokousten televisiointi, videointi ja radiointi on tullut juuri sen takia, etteivät uskovat ole enää lähteneet ulos kaikkialle maailmaan. Sen takia Herran on pitänyt saada evankeliumi ulos seurakunnasta muulla tavoin. Eihän hän kerran pakota uskovia mihinkään.

    • Anonyymi

      Näin vappuna, kun monet uskovat kokoontuvat yhteen paikkakunnalla "yli seurakuntarajojen" erilaisiinJeesus-marsseihin ja tilaisuuksiin - on hyvä katsoa ihan uudella tavalla ympärilleen ja muistuttaa itseään siitä, että näin uskovien kokoontumisen paikkakunnalla kuuluisi olla aina; ilman eriseuroja tapahtuvaa yhdessä olemista ja tekemistä.

      • Anonyymi

        Näin on oikein. Olemme YKSI seurakunta.
        Raamatussa ei opeteta liittymään helluntaikirkkoon tms.


    • Anonyymi

      Leikatkaa Raamatusta Uusi Testamentti pois ja ryhtykää Juutalaisiksi.

    • Anonyymi

      Raamattu opettaa liittymään paikalliseen Helluntaiseurakuntaan. Aamen.

    • Anonyymi

      Mitä siis Raamattu opettaa?
      "Kuinka siis on, veljet? Kun kokoonnutte yhteen, jokaisella on jotakin annettavaa: laulu, opetus tai ilmestys, puhe kielillä tai sen selitys. Kaikki tapahtukoon rakentumiseksi..." 1 Kor. 14:26.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe