Mitä siellä käräjillä oikein tapahtuu eli miten se menee. Siis huoltajuus, tapaamis ja elatushommelit. Onko minulla oma puheenvuoro ja kuulusteleeko vastapuoli minua. Tässä on tulossa riitaisat käräjät.
Käräjät
26
13891
Vastaukset
- joka laittaa asian vireille
ja vastapuoli saa haasteen johon on tietyn ajan kuluessa vastattava.Sen jälkeen asia menee esikäsittelyyn jossa molempia osapuolia kuullaan.Yleensä esikäsittelyn jälkeen on huoltoselvitys jossa katsotaan kummalla on paremmat edellytykset huoltajaksi.Molempien asianajajat kuulustelevat molempia osapuolia ja todistajia.
Kaikki paska kaivetaan esiin mitä toisesta osapuolesta hiukankin löytyy.Huoltoselvityksen tekee sosiaaliviranomaiset,tehdään kotikäyntejä sekä käydään toimistolla keskustelemassa.Sen jälkeen sosiaaliviranomaiset kertovat oman kantansa kumpi heidän mielestään on parempi huoltaja ja sosiaaliviranomaisten lausunto on se joka oikeudessa eniten painaa.
Samassa yhteydessä käsitellään myös elatusasiat ja tapaamisoikeudet ja päätetään huoltajuus.Yleensä oikeus suosittelee yhteishuoltoa mutta ei aina.- Huolestunut05
Mitä se sossu sitten kyselee, millasia kyssäreitä? No minä en ole eläissäni mitään pahaa tehny, en ole juoppokaan vaan aivan normaali äiti. Se vaan että exä on minut alusta asti mustamaalannu sossulle ja sossu ei ole ollut puolueeton vaan miehen puolella alusta asti. Minä kuulemma olen vaikea ihminen. Ja se muka teki minusta vaikean kun en suosiolla allekirjoittanu siellä elatus ja huoltopapereita. Elatus oli laskettu aivan alakanttiin tulojen nähden. Ex osaa puhumisen taidon ja olenkin sossun mielestä kuulemma vaikea. Voiko oikeudessa saada aivan toista ihmistä sossusta lausuntoaan tekemään ettei se kyseinen ihminen. Se oli niin pelottavakin. Eikä puolueeton alkuunkaan.
- tekemään
Huolestunut05 kirjoitti:
Mitä se sossu sitten kyselee, millasia kyssäreitä? No minä en ole eläissäni mitään pahaa tehny, en ole juoppokaan vaan aivan normaali äiti. Se vaan että exä on minut alusta asti mustamaalannu sossulle ja sossu ei ole ollut puolueeton vaan miehen puolella alusta asti. Minä kuulemma olen vaikea ihminen. Ja se muka teki minusta vaikean kun en suosiolla allekirjoittanu siellä elatus ja huoltopapereita. Elatus oli laskettu aivan alakanttiin tulojen nähden. Ex osaa puhumisen taidon ja olenkin sossun mielestä kuulemma vaikea. Voiko oikeudessa saada aivan toista ihmistä sossusta lausuntoaan tekemään ettei se kyseinen ihminen. Se oli niin pelottavakin. Eikä puolueeton alkuunkaan.
ulkopuolinen sosiaalityöntekijä,eli ei se jonka luona on alunperin asioinut ja juuri sen vuoksi ettei tule näitä 'kumman puolella olet' juttuja.
Se että jos et suostu tapaamisiin tai yhteishuoltoon vakeuttaa sinun asemaasi oikeudenkäynnissä jos mies on normaali mies eikä ole väkivalta- tai päihdeongelmia.Lähivanhemman tehtävä on edesauttaa sitä että lapsen oikeus saada tavata molempia vanhempia tasapuolisesti toteutuu.Jos sinulla ei ole pätevää syytä kieltää tapaamisia niin se on kiusanteoksi luokiteltavaa oikeudenkäynnissä jos et anna tavata.
Huoltoselvityksen jälkeen oikeus tekee päätöksen huoltajuudesta ja lapsen asuinpaikasta.Nykyään huoltajuuskiistan käsittely kestää oikeudessa n. 1-1½ vuotta.Sen jälkeen voi myös asian viedä hovioikeuden päätettäväksi jos katsoo että on tullut väärin kohdelluksi.
Mikä sinulla on syynä ettet suostu huoltajuuspaperia allekirjoittamaan?
- Huolestunut05
Millon tuomari sanoo oman päätöksensä vai tuleeko se vasta myöhemmin vai siinä lopuksi?
- Huolestunut05
tapaamasta lasta.
- asianajaja
Itte menossa toistamiseen oikeuteen tapaamisten käytäntöön panosta.
Eka kerralla ex sai valvotut tapaamiset jotka kuiteski ryssi, nyt 2v jälkeen hakee jälleen tapaamisia.
Kyllä suakin kuullaan sielä, Tuomari et vastapuolen asianajaja kyselee sulta juttuja, mut pää asiassa sun asianajaja on äänessä.
Kaikkeen mitä väität tapahtuneen, kannattaa olla hyvät todisteet/todistajat muuten sen on pelkkä väite tapahtuneesta ja sillä ei ole suurtakaan merkitystä tuomarin silmissä.- Pertsa
oletko oikeutettu maksuttomaan oikeudenkäyntiin tai korvaisiko kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus käräjäkuluja (jälkimmäistä vähän epäilen).
Asianajaja neuvoo näissäkin hommissa. Jos tuntuu kalliilta, voi kokeilla kunnallisia oikeusavustajia.
- ..........
Menin oikeusaputoimiston kautta, persaukinen kun olen. Sain sieltä asianajajan, toinen osapuoli tuli oman kalliin palkatun asianajajan kanssa. Tapasimme käräjähuoneessa, tuomari istui ylhäällä edessä, toinen osapuoli vasemmalla puolella asianajajansa kanssa, toinen oikealla, tuomari kyseli kummaltasin asianomaiselta omat kantansa lapsiin, muistaakseni ensin kummaltakin asianajajalta. No sitten kumpaasin vanhempaa kuulusteltiin yksin keskellä näiden oikean ja vasemman, siinä oli oikein tuoli missä piti istua, tuomari sitten siinä kyseli kaikanlaista jne. No tällainen kokemus minulla, aikas sekava, myönnän. Päätös tuli sitten aikoinaan kummallekkin vanhemmalle, äiti voitti "taistelun".
- 3 tytön yh-iskä
Kaikille isille tiedoksi, että nykypäivänä ei enää ole olemassa ns. "äiti myyttiä", jonka perusteella lapset määrätään äidille automaattisesti. Itse aloitin oikeustaistelun noin vuosi sitten 9-vuotiaista kaksostytöistä sekä heidän 3-vuotiaasta pikkusiskosta. 1.6. sain oikeuden päätöksen, jossa kaikki lapset määrättiin minulle. Ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka eivät lähde ko. prosessiin: sossujen haastattelut, kotikäynnit ja henkinen "helvetti" noin vuoden ajan. Itse oikeuden käynti kesti 2 päivää, jossa toki vastapuoli yritti kaivaa kaiken negatiivisen minusta, mutta siinä onnistumatta. Kaikissa eri vaiheissa täytyy pitää pää "kylmänä" ja ennenkaikkea, kun/jos menette oikeuteen, niin ottakaa "oikea" asianajaja, eikä mitään yleistä oikeusavustajaa. Itselläni oli asiallinen ja kokenut asianajaja ja mitä kuluihin tulee, niin ne oli 3000,00, josta minulle lankesi noin 600,00 lasku, kun olin oikeutettu oikeusapuun 20%:n omavastuulla. Sekään ei pidä paikkaansa, että sossujen lausunto olisi = lopullinen tuomio, itseni kohdalla näin ei käynyt. Oikeus on se joka päättää ja siellä ajetaan lasten etua, ei äitien eikä isien. Olin tasavertain lasten äidin kanssa, mutta oikeuden mielestä, lasten edun mukaista on asua minun luona. Jokainen huoltajuusriita on aina erilainen, mutta minun tarinani sai onnellisen lopun...
- Pertsa
3 tytön yh-iskä kirjoitti:
Kaikille isille tiedoksi, että nykypäivänä ei enää ole olemassa ns. "äiti myyttiä", jonka perusteella lapset määrätään äidille automaattisesti. Itse aloitin oikeustaistelun noin vuosi sitten 9-vuotiaista kaksostytöistä sekä heidän 3-vuotiaasta pikkusiskosta. 1.6. sain oikeuden päätöksen, jossa kaikki lapset määrättiin minulle. Ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka eivät lähde ko. prosessiin: sossujen haastattelut, kotikäynnit ja henkinen "helvetti" noin vuoden ajan. Itse oikeuden käynti kesti 2 päivää, jossa toki vastapuoli yritti kaivaa kaiken negatiivisen minusta, mutta siinä onnistumatta. Kaikissa eri vaiheissa täytyy pitää pää "kylmänä" ja ennenkaikkea, kun/jos menette oikeuteen, niin ottakaa "oikea" asianajaja, eikä mitään yleistä oikeusavustajaa. Itselläni oli asiallinen ja kokenut asianajaja ja mitä kuluihin tulee, niin ne oli 3000,00, josta minulle lankesi noin 600,00 lasku, kun olin oikeutettu oikeusapuun 20%:n omavastuulla. Sekään ei pidä paikkaansa, että sossujen lausunto olisi = lopullinen tuomio, itseni kohdalla näin ei käynyt. Oikeus on se joka päättää ja siellä ajetaan lasten etua, ei äitien eikä isien. Olin tasavertain lasten äidin kanssa, mutta oikeuden mielestä, lasten edun mukaista on asua minun luona. Jokainen huoltajuusriita on aina erilainen, mutta minun tarinani sai onnellisen lopun...
... kun istuessani käräjiä ns. memona (eli auskultantti kirjaa istunnossa tapahtumia ja lausuntoja ylös) esillä oli juttu, jossa isä oli joutunut hoitamaan perheen lapsia äidin sairastuttua henkisesti avioeron takia. Lapset olivat jo niin tottuneita elämään isän kanssa, ettei edes sossujen lausunnossa ehdotettu heidän siirtämistään äidille. Ikävältä tuntui, kun vanhemmat eivät voineet nähdä toisiaan edes lasten haun yhteydessä - sekin määrättiin päätöksessä tapahtumaan sossun tiloissa.
Mutta oliko kyse voitosta? Sitä en osaa sanoa. Voitto olisi minusta se, että lapsilla olisi koko tällaisen prosessin jälkeen hyvät suhteet kumpaankin vanhempaan! - myös
Pertsa kirjoitti:
... kun istuessani käräjiä ns. memona (eli auskultantti kirjaa istunnossa tapahtumia ja lausuntoja ylös) esillä oli juttu, jossa isä oli joutunut hoitamaan perheen lapsia äidin sairastuttua henkisesti avioeron takia. Lapset olivat jo niin tottuneita elämään isän kanssa, ettei edes sossujen lausunnossa ehdotettu heidän siirtämistään äidille. Ikävältä tuntui, kun vanhemmat eivät voineet nähdä toisiaan edes lasten haun yhteydessä - sekin määrättiin päätöksessä tapahtumaan sossun tiloissa.
Mutta oliko kyse voitosta? Sitä en osaa sanoa. Voitto olisi minusta se, että lapsilla olisi koko tällaisen prosessin jälkeen hyvät suhteet kumpaankin vanhempaan!Niin huonot välit et jo tuolloin 2v sitten,kun isä sai nuo valvotut tapaamiset jotka sitten ryssi oikeus määräsi mun pyynnöstä et lapset haetaan ja palautetaan niin ettei mun tartte nähdä sitä aivonsa juonutta ääliötä.
Meillä varmaan kans käy niin et sossun väki ja muut on mieltä ettei ole lasten edun mukaista tavata isäänsä kun on niin pitkän ajan takaa nähneet viimeex??
Kävi muuten todistjien kans niin et isällä on pelkästään sen mutsi todistamassa kuinka on lasten etu tavat isäänsä 2v jälkeen, mulla todistaa sossu, psykologi, päiväkodintyön tekijöitä, mies ystävä kuinka ei ole lasten edun mukaista tavata isäänsä, näinkin pitkän ajan jälkeen kuinkahan käy kumpi voittaa??? - Pertsa
myös kirjoitti:
Niin huonot välit et jo tuolloin 2v sitten,kun isä sai nuo valvotut tapaamiset jotka sitten ryssi oikeus määräsi mun pyynnöstä et lapset haetaan ja palautetaan niin ettei mun tartte nähdä sitä aivonsa juonutta ääliötä.
Meillä varmaan kans käy niin et sossun väki ja muut on mieltä ettei ole lasten edun mukaista tavata isäänsä kun on niin pitkän ajan takaa nähneet viimeex??
Kävi muuten todistjien kans niin et isällä on pelkästään sen mutsi todistamassa kuinka on lasten etu tavat isäänsä 2v jälkeen, mulla todistaa sossu, psykologi, päiväkodintyön tekijöitä, mies ystävä kuinka ei ole lasten edun mukaista tavata isäänsä, näinkin pitkän ajan jälkeen kuinkahan käy kumpi voittaa???Meikäläisen järjestelmän idea on ns. vapaa näyttö eli kaikki mitä oikeudelle esitetään otetaan myös jollain lailla huomioon. Mutta tuomarit ja lautamiehet ei ole täysiä torvia, vaan kyllä eri ihmisten todistuksia arvioidaan sen mukaan miten luotettavilta ne tuntuvat. En hevin uskoisi, että mies pelkästään mutsinsa todistuksen avulla voi päästä kovin pitkälle. Jos kysymys on isän oikeudesta nähdä lapsiaan ainakin tietyin väliajoin, hän voi uskoakseni (en ole tällaisia juttuja hoitanut) saada jonkinlaisen tapaamisoikeuden, jos ei ole aivan mahdoton tapaus. Suoraan sanoen tämänkaltaiset riidat ovat oikeuden kannaltakin lähes mahdottomia: millä ihmeellä kukaan aidosti voi tietää mikä on parasta lapselle? Ja sen pitäisi ratkaista!
- Onnelinen
Iskä.HYvä.Tap.Tap.Onhan tässä maassa rohkeita ja ymmärtäväisiäkin isiä.Onnittelut
- asianajaja.
Ja hyvällä tarkoitan sitä, että kyselet toisten kokemuksia, kuka on asiat parhaiten hoitanut.
Sen jälkeen yhteys asianajajaan, ja kysyt siltä, suostuuko ottamaan juttusi.
Jos suostuu, menet oikeusaputoimistoon (jos vähätuloinen olet) ja pyydät sieltä MAKSUSITOUMUKSEN asianajajaan.
He tulevat ehdottamaan sinulle oman toimistonsa asianajajaa, mutta sanot, että sinulla on jo asianajaja.
Minun oikeudenkäynnissä ei kyselty mitään menneisyyteen jääneitä juttuja. Tuomatri ilmoitti, ettei ne kuulu tämän hetken tilanteeseen.
Kyseltiin vain, kuka lasta on hoitanut pääsääntöisesti ja miten. Siinä kaikki. nihin nyt oli helppo vastata, kun itse olin lapseni hoitanut koko ajan.
Päätös tuli parin viikon päästä.
Vaikka mitä soopaa vastaan siellä tulee, elä menetä malttiasi missään vaiheessa. Hillitse itsesi peloista huolimatta, ja puhu vasta kun saat siihen luvan.
Meillä tuomari itse kyseli, ei asianajajat.
tsemppiä!!!!!- Ihmettelen76
Sehän on harvinaista että mies saa huoltajuuden. Saako kysyä, oliko äidissä jotain sellaista että sinä olet parempi lapsille.
- 3 tytön yh-iskä
Ihmettelen76 kirjoitti:
Sehän on harvinaista että mies saa huoltajuuden. Saako kysyä, oliko äidissä jotain sellaista että sinä olet parempi lapsille.
Lasten äidissä ei ollut oikeuden määräyksen mukaan mitään vikaa. Siellä todettiin, että molemmat vanhemmat ovat yhtälailla kykeneviä huolehtimaan 3 lapsesta. Niinkuin ensimmäisessä viestissä totesin, niin oikeudessa ajatellaan lasten etua, eikä vanhempien ja oikeuden mielestä lasten etu toteutuu parhaiten kun he asuvat minun luona tutussa ympäristössä ja kaveripiirissä jne. eikä 280 km päässä, jossa äiti asuu. Äidin luona asui noin vuoden verran alle 4 vuotias tyttömme ja KAIKKIEN hämmästykseksi hänkin tulee takaisin. Oikeus otti huomioon 9-vuotiaiden kaksostyttöjen halun asua kanssani ja nuorimmainen lähti useasti luotani itkien äidin luokse, ne olivat vaikeita "vaihtotilanteita", kun pienelle lapselle ei voi mitenkään perustella sitä, että miksi hänen pitää lähteä, vaikkei halua. Yksi tärkeimmistä, minun ja oikeuden mielestä oli se, että sisarukset oli yhdistettävä, äidille olisi sopinut nykyinen lasten "jakaminen". Jos on lisäkysymyksiä vastaan mielelläni, mutta nyt täytyy pakata lasten kassit, he ovat lähdössä äidin luokse viettämään yhteistä kesälomaa.
- Pertsa
Lasten äidissä ei ollut oikeuden määräyksen mukaan mitään vikaa. Siellä todettiin, että molemmat vanhemmat ovat yhtälailla kykeneviä huolehtimaan 3 lapsesta. Niinkuin ensimmäisessä viestissä totesin, niin oikeudessa ajatellaan lasten etua, eikä vanhempien ja oikeuden mielestä lasten etu toteutuu parhaiten kun he asuvat minun luona tutussa ympäristössä ja kaveripiirissä jne. eikä 280 km päässä, jossa äiti asuu. Äidin luona asui noin vuoden verran alle 4 vuotias tyttömme ja KAIKKIEN hämmästykseksi hänkin tulee takaisin. Oikeus otti huomioon 9-vuotiaiden kaksostyttöjen halun asua kanssani ja nuorimmainen lähti useasti luotani itkien äidin luokse, ne olivat vaikeita "vaihtotilanteita", kun pienelle lapselle ei voi mitenkään perustella sitä, että miksi hänen pitää lähteä, vaikkei halua. Yksi tärkeimmistä, minun ja oikeuden mielestä oli se, että sisarukset oli yhdistettävä, äidille olisi sopinut nykyinen lasten "jakaminen". Jos on lisäkysymyksiä vastaan mielelläni, mutta nyt täytyy pakata lasten kassit, he ovat lähdössä äidin luokse viettämään yhteistä kesälomaa.
Periaatteessa lasten edun pitäisi ratkaista eikä tällöin sopivuus vanhemmaksi aina ole ratkaisevin tekijä, vaan esimerkiksi koulutilanne, lasten kaverit ym. Vähän isompia lapsia pitää myös kuulla ja tuomioistuimesta riippuen myös aika nuorten (sellaisten 7-10 v) lasten mielipiteillekin saatetaan antaa merkitystä. Teinarin laittamista jonnekin, minne se ei itse halua, pitäisin itse aika hölmönä ratkaisuna (vaikka ongelma voi olla ns. ostaminen eli on sopivilla jutskilla lahjottu suuntaan tai toiseen).
- vielä
Pertsa kirjoitti:
Periaatteessa lasten edun pitäisi ratkaista eikä tällöin sopivuus vanhemmaksi aina ole ratkaisevin tekijä, vaan esimerkiksi koulutilanne, lasten kaverit ym. Vähän isompia lapsia pitää myös kuulla ja tuomioistuimesta riippuen myös aika nuorten (sellaisten 7-10 v) lasten mielipiteillekin saatetaan antaa merkitystä. Teinarin laittamista jonnekin, minne se ei itse halua, pitäisin itse aika hölmönä ratkaisuna (vaikka ongelma voi olla ns. ostaminen eli on sopivilla jutskilla lahjottu suuntaan tai toiseen).
Et meillä psykologi haluaa elokuussa 7v täyttävän lapsen mielipiteen isänsä tapaamisesta, kun tosiaan tuo 2 v edellisetä tapaamisesta vierähtäny. oikeudessa sitten psykologi esitää tämän lapsen mielipiteen, mulle oli uutta et näinkin pienen lapsen sana voi painaa jotain , tietysti meidän tapauksessa erittäin hyvä asia :-)
- sippe
voisiko olla mahdollista että kokemasi perusteella voisimme keskustella ? täällä tai muualla netin kautta....
Nimittäin on just sama prosessi menossa, ja minä nyt satun olemaan tämän riidan aiheena olevan lapsen äitipuoli.
Lapsi on asunut kanssamme 6-vuotiaasta asti ja menee nyt kolmannelle luokalle . Vanhemmilla on yhteishuoltajuus.Äitinsä hakee nyt yksinhuoltajuutta perusteena riitaisuus. ja väittää valheita papereissaan. ja ettei saa tavata lastaan, joka ei ollenkaan pidä paikkaansa.
On tosi typerää tapella ihan kuin ilmaa vastaan, ja pelottaa, että joku voi päästä tarkoitukseensa hyvällä valehtelu- ja röyhkeyskyvyllään.
Sossun äiti on saanut puolelleen, siis lastenvalvojan.
Onko "vinkkejä"? Äiti tuntuu käyttävän kaikki keinot lapsen manipulaatiosta alkaen.
Lapsella menee koulu ym.tosi hyvin ja tykkää asun kanssamme. -vielä!
Olisimme kiitollisia mahdollisesta neuvon tahi muun viisauden sanoistasi! - Iskä
sippe kirjoitti:
voisiko olla mahdollista että kokemasi perusteella voisimme keskustella ? täällä tai muualla netin kautta....
Nimittäin on just sama prosessi menossa, ja minä nyt satun olemaan tämän riidan aiheena olevan lapsen äitipuoli.
Lapsi on asunut kanssamme 6-vuotiaasta asti ja menee nyt kolmannelle luokalle . Vanhemmilla on yhteishuoltajuus.Äitinsä hakee nyt yksinhuoltajuutta perusteena riitaisuus. ja väittää valheita papereissaan. ja ettei saa tavata lastaan, joka ei ollenkaan pidä paikkaansa.
On tosi typerää tapella ihan kuin ilmaa vastaan, ja pelottaa, että joku voi päästä tarkoitukseensa hyvällä valehtelu- ja röyhkeyskyvyllään.
Sossun äiti on saanut puolelleen, siis lastenvalvojan.
Onko "vinkkejä"? Äiti tuntuu käyttävän kaikki keinot lapsen manipulaatiosta alkaen.
Lapsella menee koulu ym.tosi hyvin ja tykkää asun kanssamme. -vielä!
Olisimme kiitollisia mahdollisesta neuvon tahi muun viisauden sanoistasi!Hei !
Anteeksi, etten ole voinut vastata aikaisemmin, mutta olin parin viikon kesälomalla.
Ilman muuta kerron kokemuksistani teille, katsotaan jokin sopiva tapa, parempi olisi keskustella vaikka puhelimitse. - sipen mies
Iskä kirjoitti:
Hei !
Anteeksi, etten ole voinut vastata aikaisemmin, mutta olin parin viikon kesälomalla.
Ilman muuta kerron kokemuksistani teille, katsotaan jokin sopiva tapa, parempi olisi keskustella vaikka puhelimitse.Jäi kesken tässä kesä kiireissä tämä keskustelu tästä "isäkin voi voittaa" asiasta.
Oliko sossun asiakaskertomus kuinka puolueellinen. Itselläni on sukset olleet koko ajan ristissä sossun kanssa kun exä osaa tuon jalon valehtelemisen taidon ja itse olen umpirehellinen ja suorasukainen. Mainitsit myös, että lapsiasi kuultiin asiassa. Oliko heidän kuulemisensa se painavin seikka oikeudelle, vai vakiintunut asuinpaikka ja ympäristö. Pystytkö pistämään niitä asioita painavuus järjestykseen.
Oliko teillä taustalla tapaamis-ongelmia tai -rikkomuksia, elatusmksu rikkeitä tai muita vastaavia seikkoja.
Vastaa pian, jos/kun luet tämän viestin. Kiitos! - 3 tytön yh-iskä
sipen mies kirjoitti:
Jäi kesken tässä kesä kiireissä tämä keskustelu tästä "isäkin voi voittaa" asiasta.
Oliko sossun asiakaskertomus kuinka puolueellinen. Itselläni on sukset olleet koko ajan ristissä sossun kanssa kun exä osaa tuon jalon valehtelemisen taidon ja itse olen umpirehellinen ja suorasukainen. Mainitsit myös, että lapsiasi kuultiin asiassa. Oliko heidän kuulemisensa se painavin seikka oikeudelle, vai vakiintunut asuinpaikka ja ympäristö. Pystytkö pistämään niitä asioita painavuus järjestykseen.
Oliko teillä taustalla tapaamis-ongelmia tai -rikkomuksia, elatusmksu rikkeitä tai muita vastaavia seikkoja.
Vastaa pian, jos/kun luet tämän viestin. Kiitos!Sossujen selvitys, 4 hlö ei ollut puolueellinen, he olivat asiallisia ainakin Espoon päässä. Jos ex valehtelee, niin teidän pitää saada oikeuteen sellaiset vakuuttavat todistajat jotka voivat kumota ex:n valheet teistä! Lapsia kuultiin siten, että sossut haastattelivat heita, mutta lausunnoissa heidän mielipiteelle ei annettu kovin suurta painoarvoa. Tapahtui niin, että tuomari vaati yhden Espoon sossuista oikeuteen kuultavaksi, joka on HYVIN harvinaista, yleensä asianajajat pyrkivät saamaan sossut todistamaan, mutta tuomarit eivät yleensä sitä salli, näin kertoi oma as.ajajani. Painavuus järjestystä en voi kuin vain arvailla, mutta minun tapauksessani sossun todistuksesta oikeus totesi, että lapset haluavat ensisijaisesti asua luonani ja ex:ni väitteet minusta kumottiin todistajien toimesta. Ei ollut ongelmia tapaamis, elatus jne asioissa. Molemmat vanhemmat olimme tasavertaisia lähivanhemmiksi, mutta lasten edun mukaista oli, että he asuavat kanssani, toki siihen jollain tavalla vaikutti myöskin vakiintunut asuinpaikka ja ympäristö. Anteeksi, että vastaukseni kesti, toivotan onnea käsittelyyn ja ennenkaikkea voimia ja muistakaa esiintyä rauhallisesti asiallisesti ja uskoa asiaanne!
Terveisin, 3 tytön onnellinen yh-iskä - sipen mies
Sossujen selvitys, 4 hlö ei ollut puolueellinen, he olivat asiallisia ainakin Espoon päässä. Jos ex valehtelee, niin teidän pitää saada oikeuteen sellaiset vakuuttavat todistajat jotka voivat kumota ex:n valheet teistä! Lapsia kuultiin siten, että sossut haastattelivat heita, mutta lausunnoissa heidän mielipiteelle ei annettu kovin suurta painoarvoa. Tapahtui niin, että tuomari vaati yhden Espoon sossuista oikeuteen kuultavaksi, joka on HYVIN harvinaista, yleensä asianajajat pyrkivät saamaan sossut todistamaan, mutta tuomarit eivät yleensä sitä salli, näin kertoi oma as.ajajani. Painavuus järjestystä en voi kuin vain arvailla, mutta minun tapauksessani sossun todistuksesta oikeus totesi, että lapset haluavat ensisijaisesti asua luonani ja ex:ni väitteet minusta kumottiin todistajien toimesta. Ei ollut ongelmia tapaamis, elatus jne asioissa. Molemmat vanhemmat olimme tasavertaisia lähivanhemmiksi, mutta lasten edun mukaista oli, että he asuavat kanssani, toki siihen jollain tavalla vaikutti myöskin vakiintunut asuinpaikka ja ympäristö. Anteeksi, että vastaukseni kesti, toivotan onnea käsittelyyn ja ennenkaikkea voimia ja muistakaa esiintyä rauhallisesti asiallisesti ja uskoa asiaanne!
Terveisin, 3 tytön onnellinen yh-iskäKiitos vastauksestasi!
Täällä tuntuu sossun väki kelpaavan tuomarille oikein hyvin ja hän sallisi jopa lasten tulevan oikeuteen todistajiksi 14 v.
Meillä ei ole kuin omat päiväkirja merkinnät reaaliajassa tehtyinä todistamassa tapaamisten sujuvuutta ja hänen epäasiallisesta käytöksestään tapaamisiin liittyvissä asioissa. Tuomarin mielestä päiväkirjamerkinnöillä ei ole todistusarvoa.
Exä siis väittää, etten ole noudattanut sopimusta kun en ole tuonut sekunnilleen sopimuksen mukaisina aikoina vaan on 5-15 min myöhästymisiä molemmissa päissä tapaamista. Sopimuksessa on, että minä huolehdin kuljetuksista. Heikoilla ollaan, mutta uskon vieläkin oikeuden voittoon, sillä lapsi voi hyvin, menestyy koulussa ja hänellä on tasapainoiset harrastukset ja paljon hyviä kavereita luonamme.
Sossun asiakaskertomus on täynnä sen exän paskanjauhantaa. Minun ja luonani asuvan lapsen tunteista ja mielipiteistä ei ole siihen kirjoitettu yhtään mitään.
Nyt pitää vain keksiä hyviä kysymyksiä pääkäsittelyyn millä saan todistettua sossun ämmien ja exän valheet.
Tarkoittaako muuten tuo yh-iskä yksin- vai yhteishuoltajuutta? - 3 tytön yh-iskä
sipen mies kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Täällä tuntuu sossun väki kelpaavan tuomarille oikein hyvin ja hän sallisi jopa lasten tulevan oikeuteen todistajiksi 14 v.
Meillä ei ole kuin omat päiväkirja merkinnät reaaliajassa tehtyinä todistamassa tapaamisten sujuvuutta ja hänen epäasiallisesta käytöksestään tapaamisiin liittyvissä asioissa. Tuomarin mielestä päiväkirjamerkinnöillä ei ole todistusarvoa.
Exä siis väittää, etten ole noudattanut sopimusta kun en ole tuonut sekunnilleen sopimuksen mukaisina aikoina vaan on 5-15 min myöhästymisiä molemmissa päissä tapaamista. Sopimuksessa on, että minä huolehdin kuljetuksista. Heikoilla ollaan, mutta uskon vieläkin oikeuden voittoon, sillä lapsi voi hyvin, menestyy koulussa ja hänellä on tasapainoiset harrastukset ja paljon hyviä kavereita luonamme.
Sossun asiakaskertomus on täynnä sen exän paskanjauhantaa. Minun ja luonani asuvan lapsen tunteista ja mielipiteistä ei ole siihen kirjoitettu yhtään mitään.
Nyt pitää vain keksiä hyviä kysymyksiä pääkäsittelyyn millä saan todistettua sossun ämmien ja exän valheet.
Tarkoittaako muuten tuo yh-iskä yksin- vai yhteishuoltajuutta?Hei.
Yhteishuoltajuutta tarkoittaa.
Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että olette menossa oikeuteen ilman asianajajaa. EI missään tapauksessa, ottakaa asianajaja ja hän hoitaa kysymiset, hän on välttämätön! - käräjät lähellä
Hei.
Yhteishuoltajuutta tarkoittaa.
Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että olette menossa oikeuteen ilman asianajajaa. EI missään tapauksessa, ottakaa asianajaja ja hän hoitaa kysymiset, hän on välttämätön!Kyllä on asianajaja, mutta aatokset pyörii koko ajan mitä pitäis kysyä että asiat tulisivat esiin. Ei asianajajakaan tiedä mitä pitäisi kysyä, jos ei sille ole ketonut missä mennään.
Uskomatonta, että ex-puliso voi katkeruudella pyörittää koko oikeuslaitosta ja tulee vieläpä kuulluksi. - Huoh.
Todella hienoa, että sinulle on käynyt hyvin! Itselläni on täysin päinvastainen tilanne..
Olen hakenut ja vaatinut oikeuksia olla isä 6-vuotiaalle lapselleni jo 3 vuoden ajan, jonka olemme lapsen äidin kanssa olleet erossa.
Äiti haluaisi kieltää minulta tapaamiset kokonaan ja sosiaalihuolto puoltaa vain äitiä! Äiti on haettu kerran poliisien toimesta kotoa, lapsi muistaa tämän.. Nyt lapsi on asunut äidin luona oikeuden määräyksestä ja äiti on ollut kaksi hoitojaksoa jo päihdekuntoutuksessa, lapsi on tällöin asunut isovanhempien luona.
Sosiaalityöntekijät sanovat vain, että näin se menee. Koska isovanhemmilla on mahdollisuus huolehtia lapsesta, niin he huolehtivat, eikä isä.
Ja siis isänä minut on todettu ”paremmaksi” vanhemmaksi, jonka kyky toimia vanhempana on huomattavasti parempi kuin äidin, jolla on alkoholi- ja mielenterveysongelmia. Tämän vuoksi sos.toimi ja oikeus määräsi lapsen asumaan äidin luona, jotta äidin kyky toimia vanhempana paranisi.
Mielestäni tämä on todella uskomatonta toimintaa! Lapsi on hämillään ja pahoillaan toki äitinsä tilasta ja yrittää käydä koulua milloin mistäkin käsin (äidin luota ja välillä mummolasta).
En käsitä mitä täytyy vielä sattua, että itse saan lapsen luokseni asumaan. Itse kun pystyn tarjoamaan lapselle paljon vakaamman ja "terveemmän" arjen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803