Kela etsivä

Anonyymi-ap

Vajakeilta evätään pääsy ulkomaille! Kela eläkkeellä ei voi tulevaisuudessa matkustaa edes ulkomaille. Vaikka asunnon vuokra olisi 10 dollaria kuussa ja ruoka 5 dollaria kuukaudessa ja lääkkeet ja sairaala ja terveydenhuollon palvelut ilmaisia. Niin, vajakilla ei ole oikeutta muuttaa Hyvinvointivaltiosta. Oli tänään iltapäivälehdessä.

Tästä lausunnosta käy nyt selvästi ilmi KELAn tarkoitus, että onko sen tarkoitus auttaa ihmisiä vai vahingoittaa ja hyväksikäyttää vajakkeja.

Niistä lääkkeistä ja siihen edelliseen uutiseen, että älkää puhuko paskaa. Minä voin täältä Vietnamista lähettää niitä Otrivin suihkeita sinne 2 dollaria 10 ml suihke ja rinnakkaisvalmistetta 1 dollaria suihke ( Otilin ) rinnakkaisvalmistete toimii hyvin, kuten Otrivin .. ihan sama. Lisäksi kyllä muutkin lääkkeet on täällä 1/10 osa . . . Siis, yleiset lääkkeet.

Minulle kertoi yksi lääkärinhoitaja, että hän ihmetteli myös hintoja mitä merkataan kuluiksi yhdestä potilaasta ja hän ei kyllä saanut enempää palkkaa. Sama, kuin päihde hotelli Helsingissä vuorokauden hinta pari vai kolme kertaa enemmän, kuin 5 tähden hotellissa. No, halvempiakin on. Kukaan ei tiedä mikä siinä maksaa ... Todennäköisesti rahanpesua.

Siksi täällä ja Thaimaassa ja monessa muussakin maassa on halvempaa, niin hammaslääkäri ja terveydenhuollon palvelut.

Mutta vajakki miksi käyt pakolaisten kimppuun jos se saa rahaa tai miksi kuvittelet olevasi kulttuuria, vaikka näet ihan itse, että me ei eletä samalla tavalla. Minä täällä Vietnamissa ja moni Thaimaassa ja he elävät hyvin. Sinä siellä olet alisteisessa asemassa ja ollaanko me samaa kulttuuria vai ?

Kyllä moni nätti nainen Suomesta menee juuri tästä syystä naimisiin ulkomaille. Jokainen fiksu ja itsensä tunteva nainen.

Monella Thaimaassa ja Aasiassa, niin Vietnamissa, kuin Kambodzassa on virheellinen kuva suomesta. Tämä kävi ilmi silloin pakolaisvaelluksessa myös. Suuri osa lähti ihan itse pois. Moni Thaimaassa ei edes tiedä missä Suomi on ? Pettymys on sitten kova ja moni päätyy hieromaan rahaa.

Mutta jutun keskeinen asia oli, että valtion on nyt siis palkattava oikein vainoajia ja etsiviä Kela-eläke ja muille asumismuodoille.. missä nukut ? Älä välitä Raamatussa on tämä jo kerrottu. Se on sitä ahdistusta ja se tulee menemään todella pitkälle. Vain valitut on pelastaneet siltä esim. Vietnamin. Toki ne itkee krokotiilin kyyneleitä. . .


Kiitos Jumalalle ja herralle Jeesukselle Kristukselle, että pääsin pois Suomesta... Kiitos myös pyhälle hengelle tuesta.

60

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Kelaukon pitäisi saada muuttaa toisten rahoilla jonnekin muualle, kelan etuudet on tarkoitettu käyttää suomessa, eikä missään muualla.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ammatti tuo lääkärinhoitaja.
      Hoitaako hän siis vain yhtä lääkäriä?
      Sinulla on yhtä surkea suhteellisuudentaju kuin Pasasella. Yksittäistapauksia yleistät kaikille.
      Olen ollut rasistisissa maissa, Suomi ei ole sellainen.
      Ei ole ollut esillä yhtään henkirikosta jossa kantasuomalaiset olisi surmanneet tai edes törkeästi pahoinpidelleet ulkomaalaisen siksi että tämä on ulkomaalainen. Toisinpäin on lukemattomia viharikoksia ja seksuaalirikoksia.
      Suomalaisten kiltteys ja sinisilmäisyys tulkitaan heikkoudeksi.
      Oletko Tapsa ikinä kuulut että esimerkiksi somalityttö olisi Suomessa joutunut suomalaisen tekemän viharikoksen uhriksi?
      En ole minäkään joten voit lopettaa höpöttämisen vihaisista suomalaisista.

      Ymmärrän valtion huolen, sillä rahat on loppu ja joukko sosiaaliturvan varassa vaan kasvaa. Suomessa käytetyt rahat palaa ajan kanssa veroiksi takaisin valtiolle, mutta kaukomaihin vietynä ne eivät palaa.

      Yhteiskunta ei pyöri siten että otetaan rahat ja karataan maasta.. itse ansaitut on eri juttu kuin tukirahat.

      • Anonyymi

        Mitä sinä höriset ? En minä ole koskaan ottanut kantaa viharikokseen ei kuulu minun kategoriaan.

        Mikä vitxn kantarotu taas ! Oletko jotenkin eri arvoinen? Se on kaikki vajakki paskaa niille, joilla ei ole mitään, kuten aloituksessa luki. Vajakki on pelkkä kurja hyväksikäytettävä elukka ei sen kummempaa rotua tai lajiketta... Oli sillä lippuja, vaikka pää täynnä.

        Viharikos on vajakilta vihanpurkaus hänen omaan asemaansa nähden... Vajakki ei todellakaan pääse ulkomaille tuskin enää koskaan ja se tulee aina ja ikuisesti olemaan pelkästään valtion hyväksikäytön kohde.


      • Anonyymi

        Jos ei haluta luuserin maasta muuttoa estää, niin oikeus ja kohtuus olisi Kelaeläkkeen määrän sovittaminen kohdemaan eläketasoon, Thaimaalainen kansaneläke lienee noin 12 euroa kuussa. Tällä estettäisiin valuutan pako ulkomaille kohtalaisen tehokkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei haluta luuserin maasta muuttoa estää, niin oikeus ja kohtuus olisi Kelaeläkkeen määrän sovittaminen kohdemaan eläketasoon, Thaimaalainen kansaneläke lienee noin 12 euroa kuussa. Tällä estettäisiin valuutan pako ulkomaille kohtalaisen tehokkaasti.

        Paljonkohan Tapsa saisi tuollaisesta eläkkeestä säästöön kuukaudessa?


      • Anonyymi

        olet valehtelija


    • Anonyymi

      Thaimaa on rasistinen maa, siellä on kaksoishintajärjestelmä ulkomaalainen maksaa moninkertaisen hinnan thaimaalaiseen nähden.

      • Anonyymi

        Kerro yksikin esimerkki jossa ulkomaalainen maksaa moninkertaisen hinnan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro yksikin esimerkki jossa ulkomaalainen maksaa moninkertaisen hinnan?

        Sairaala vuodemaksu thaikku 35 bahtia, ulkomaalainen siirtotyöläinen 120b, ulkomaalainen farangi 350 bahtia, hua hin lääkintöhallituksen sairaala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaala vuodemaksu thaikku 35 bahtia, ulkomaalainen siirtotyöläinen 120b, ulkomaalainen farangi 350 bahtia, hua hin lääkintöhallituksen sairaala.

        Meinaatko että Suomessa terveydenhuollosta maksaa valtio EU:n ulkopuolelta tulevalle suurimman osan sairaalakuluista? Ei todellakaan maksa.

        Miten ulkomaalainen pääsee lääkäriin?
        Jotta voisit saada hoitoa, sinulla täytyy olla eurooppalainen sairaanhoitokortti. Sinun täytyy hankkia eurooppalainen sairaanhoitokortti siitä maasta, jossa olet sairausvakuutettu. Eurooppalainen sairaanhoitokortti antaa oikeuden hoitoon, jos sairastut tai joudut onnettomuuteen.

        Suomi välttelee vastaamasta kysymykseen että miten käy EU:n ulkopuolelta tulevalle turistille, joka joutuu Suomessa sairaalaan ilman vakuutusta? Hän on kusessa.
        Tärkeässä työssä olevat sen sijaan pääsevät paikkakuntalaisten maksuilla.

        "Esimerkki: Japanista Suomeen kahdeksi viikoksi tullut Kamiko joutuu
        liikenneonnettomuuteen. Hänelle annetaan kiireellistä sairaanhoitoa
        terveydenhuoltolain 50§ nojalla. Kamiko maksaa hoidon todelliset kustannukset
        itse tai vaihtoehtoisesti matkavakuutus voi tulla hänen sijastaan vastuuseen
        kustannuksista"

        Tuo ei ole rasismia vaan oman maan kansalaisten terveydestä huolehtimista, ettei jää menemättä sairaalaan kustannuksien vuoksi. Sama Thaimaassa kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että Suomessa terveydenhuollosta maksaa valtio EU:n ulkopuolelta tulevalle suurimman osan sairaalakuluista? Ei todellakaan maksa.

        Miten ulkomaalainen pääsee lääkäriin?
        Jotta voisit saada hoitoa, sinulla täytyy olla eurooppalainen sairaanhoitokortti. Sinun täytyy hankkia eurooppalainen sairaanhoitokortti siitä maasta, jossa olet sairausvakuutettu. Eurooppalainen sairaanhoitokortti antaa oikeuden hoitoon, jos sairastut tai joudut onnettomuuteen.

        Suomi välttelee vastaamasta kysymykseen että miten käy EU:n ulkopuolelta tulevalle turistille, joka joutuu Suomessa sairaalaan ilman vakuutusta? Hän on kusessa.
        Tärkeässä työssä olevat sen sijaan pääsevät paikkakuntalaisten maksuilla.

        "Esimerkki: Japanista Suomeen kahdeksi viikoksi tullut Kamiko joutuu
        liikenneonnettomuuteen. Hänelle annetaan kiireellistä sairaanhoitoa
        terveydenhuoltolain 50§ nojalla. Kamiko maksaa hoidon todelliset kustannukset
        itse tai vaihtoehtoisesti matkavakuutus voi tulla hänen sijastaan vastuuseen
        kustannuksista"

        Tuo ei ole rasismia vaan oman maan kansalaisten terveydestä huolehtimista, ettei jää menemättä sairaalaan kustannuksien vuoksi. Sama Thaimaassa kuin Suomessa.

        Juurikin näin, kelaeläkkeellä upporikasta leikkivä farangi saakin olla kaksoishinnoittelun kohteena. Kyllä sillä on varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että Suomessa terveydenhuollosta maksaa valtio EU:n ulkopuolelta tulevalle suurimman osan sairaalakuluista? Ei todellakaan maksa.

        Miten ulkomaalainen pääsee lääkäriin?
        Jotta voisit saada hoitoa, sinulla täytyy olla eurooppalainen sairaanhoitokortti. Sinun täytyy hankkia eurooppalainen sairaanhoitokortti siitä maasta, jossa olet sairausvakuutettu. Eurooppalainen sairaanhoitokortti antaa oikeuden hoitoon, jos sairastut tai joudut onnettomuuteen.

        Suomi välttelee vastaamasta kysymykseen että miten käy EU:n ulkopuolelta tulevalle turistille, joka joutuu Suomessa sairaalaan ilman vakuutusta? Hän on kusessa.
        Tärkeässä työssä olevat sen sijaan pääsevät paikkakuntalaisten maksuilla.

        "Esimerkki: Japanista Suomeen kahdeksi viikoksi tullut Kamiko joutuu
        liikenneonnettomuuteen. Hänelle annetaan kiireellistä sairaanhoitoa
        terveydenhuoltolain 50§ nojalla. Kamiko maksaa hoidon todelliset kustannukset
        itse tai vaihtoehtoisesti matkavakuutus voi tulla hänen sijastaan vastuuseen
        kustannuksista"

        Tuo ei ole rasismia vaan oman maan kansalaisten terveydestä huolehtimista, ettei jää menemättä sairaalaan kustannuksien vuoksi. Sama Thaimaassa kuin Suomessa.

        Kyllä se maksaa jos olet laillisesti maassa, samalla hinnalla kuin suomalaiset, vaimoni sai 20 vuotta sitten olkapäähän jokin tulehduksen, se leikattiin Jyväskylässä keskussairaalassa, meillä oli matkavakuutus joka on pakollinen joten lasku meni sinne, minulle tuli vain päiväkirurginen maksu, joka poistettiin kun annoin vakuutusnumeron ja yhtiön... Sairaala laskutti yhtiötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se maksaa jos olet laillisesti maassa, samalla hinnalla kuin suomalaiset, vaimoni sai 20 vuotta sitten olkapäähän jokin tulehduksen, se leikattiin Jyväskylässä keskussairaalassa, meillä oli matkavakuutus joka on pakollinen joten lasku meni sinne, minulle tuli vain päiväkirurginen maksu, joka poistettiin kun annoin vakuutusnumeron ja yhtiön... Sairaala laskutti yhtiötä.

        Suomiko sen maksoi, vai matkavakuutus? Kukas olisi maksanut, jos olisit reissannut ilman vakuutusta?


      • Anonyymi

        "Thaimaa on rasistinen maa, siellä on kaksoishintajärjestelmä ulkomaalainen maksaa moninkertaisen hinnan thaimaalaiseen nähden."

        Juu, tästä on ollut kirjoituksia Thaimaassa ilmestyvissä englanninkielisissä verkkolehdissä, kuten The Bangkok Post ja The Thaiger. Asia nolottaa hieman jopa thaimaalaisiakin. Kyllä museoiden ja muiden vastaavien paikkojen sisäänpääsymaksujen pitäisi olla kaikille samat.

        Sairaalat ovat eri asia. Ei kuulu thaimaalaisten veronmaksajien velvollisuuksiin maksaa ulkomaalaisten hoitokustannuksia, kuten ei suomalaistenkaan tarvitse maksaa Suomessa sairaalaan joutuneiden ulkomaalaisten hoitokuluja. Turistit maksakoot kulunsa itse tai ottakoot vakuutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomiko sen maksoi, vai matkavakuutus? Kukas olisi maksanut, jos olisit reissannut ilman vakuutusta?

        Emme olleet silloin vielä naimisissa, hän oli turistiviisumilla suomessa, minä olisin joutunut maksamaan koska olin hänet kutsunut suomeen, mutta hinta olisi ollut sama kuin minä olisin joutunut maksamaan, minulle tuli ensin lasku kotiin, ilmoitin sairaalaan että on matkavakuutus, laskuttivat sen sieltä... eli siis kertaan keskisuomen keskussairaala lähetti minulle vain päiväkirurgisen maksun, en tiedä mitä veloittivat vakuutusyhtiöltä, siis vaimoni sai hoidon samaan hintaa kuin minäkin, en tiedä miten homma nyt toimii, tuo eurooppalaista sairaanhoitokorttia ei silloin ollut olemassakaan.


      • No miksi et huoli oman perse
        Olen varma jos sinun naapuri pyydä1 euro et anna
        Mutta jos joka Taimaalaiseen hymyille olet valmis annat sinun pikkuhousut
        Koska olet yksin Suomessa ja olet 0
        haheha


    • Anonyymi

      Suomi-mamma lihottaa itsensä munintakuntoon pääsiäisiksi, joka päivä pääsiäinen, vain ulostetta irtoaa, tällekin palstalle.

    • Anonyymi

      Missä seurakunnassa se Juhani Tilkanen on josta kaikki puhuu, joka oli lapsen kanssa sängyssä?

    • Anonyymi

      Jumala on homoseksuaali.

    • Anonyymi

      Vajakin vauhdissa ja valtio mukana... Muuta ei ole.

    • Anonyymi

      Etsivillä voisi olla mahdollisuus esimerkiksi tarkistaa nykyistä tarkemmin, ketkä henkilöt asuvat kodissa, johon asumis­tuki on myönnetty. Etsivä voisi myös esimerkiksi selvittää väärinkäytösten varalta tapauksia, joissa ulkomailla pää­sääntöisesti aikaansa viettävä nostaa Suomesta tukia.

      Oli HS ja lisää tulee vajakki on elukka.

    • Anonyymi

      Vietnam on tulevaisuuden suurmaa ja varakas. Keski-ikä nyt 32,5v.

      Suomessa 42,6v.

      Tuo 10v ero on valtava! Ja lisäksi Vietnamissa tedään sitä joka on harvinaista nyky Suomessa - TYÖTÄ! Ja paljon...

      Kommarit lakkoilee kuten nyt ja muutkin yhtyneet rettelöimään.

    • Anonyymi

      Työkyvyttömyyseläkkeellä loisivat ovat niitä oikeita vajakeita. Tähän kun vielä yhdistetään alkoholismista johtuva uskontoon lankeaminen ja kiero luonne, on peli menetetty.

      Kiitos pyhälle hengelle nenäsuihkeista, mammuteista ja tiikereistä!

      • Anonyymi

        Ikääntyneet sairaseläkeläiset väittää poikkeuksetta että ovat tehneet niin kovaa ja paljon töitä nuorempana, että meni sitten se terveys. Suurin todellinen syy on viina ja mielenterveysongelmat. Kun näiltä hurjasti työtä uransa aikana tehneiltä kysyy että missä se näkyy tänä päivänä että olette tehneet kovaa töitä nuorempana, niin vastaus on että "siinä kun päästiin sairaseläkkeelle".

        Rahassa, omaisuudessa ja eläkkeen määrässä se ei näy. Joten sepä sitten siitä nuoruuden ahkeroinnista. Lurkki vetänyt viinaa jo nuorena ja ollut kelvoton työntekijä. Keksinyt jo silloin kaikenlaisia syitä sairaslomiin ja kutsunut pomoaan ahneeksi poroporvariksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikääntyneet sairaseläkeläiset väittää poikkeuksetta että ovat tehneet niin kovaa ja paljon töitä nuorempana, että meni sitten se terveys. Suurin todellinen syy on viina ja mielenterveysongelmat. Kun näiltä hurjasti työtä uransa aikana tehneiltä kysyy että missä se näkyy tänä päivänä että olette tehneet kovaa töitä nuorempana, niin vastaus on että "siinä kun päästiin sairaseläkkeelle".

        Rahassa, omaisuudessa ja eläkkeen määrässä se ei näy. Joten sepä sitten siitä nuoruuden ahkeroinnista. Lurkki vetänyt viinaa jo nuorena ja ollut kelvoton työntekijä. Keksinyt jo silloin kaikenlaisia syitä sairaslomiin ja kutsunut pomoaan ahneeksi poroporvariksi.

        Tjaa. OK. Minä ainakin olin liikenne onnettomuudessa. Minun eläkettä ei toki kela maksa, vaan eläkevakuutusyhtiö Varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikääntyneet sairaseläkeläiset väittää poikkeuksetta että ovat tehneet niin kovaa ja paljon töitä nuorempana, että meni sitten se terveys. Suurin todellinen syy on viina ja mielenterveysongelmat. Kun näiltä hurjasti työtä uransa aikana tehneiltä kysyy että missä se näkyy tänä päivänä että olette tehneet kovaa töitä nuorempana, niin vastaus on että "siinä kun päästiin sairaseläkkeelle".

        Rahassa, omaisuudessa ja eläkkeen määrässä se ei näy. Joten sepä sitten siitä nuoruuden ahkeroinnista. Lurkki vetänyt viinaa jo nuorena ja ollut kelvoton työntekijä. Keksinyt jo silloin kaikenlaisia syitä sairaslomiin ja kutsunut pomoaan ahneeksi poroporvariksi.

        Mikä on sairaseläke? Työkyvyttömyys eläkkeen tiedän, mutta missään ei kerrota sairaseläkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikääntyneet sairaseläkeläiset väittää poikkeuksetta että ovat tehneet niin kovaa ja paljon töitä nuorempana, että meni sitten se terveys. Suurin todellinen syy on viina ja mielenterveysongelmat. Kun näiltä hurjasti työtä uransa aikana tehneiltä kysyy että missä se näkyy tänä päivänä että olette tehneet kovaa töitä nuorempana, niin vastaus on että "siinä kun päästiin sairaseläkkeelle".

        Rahassa, omaisuudessa ja eläkkeen määrässä se ei näy. Joten sepä sitten siitä nuoruuden ahkeroinnista. Lurkki vetänyt viinaa jo nuorena ja ollut kelvoton työntekijä. Keksinyt jo silloin kaikenlaisia syitä sairaslomiin ja kutsunut pomoaan ahneeksi poroporvariksi.

        Tiedätkö että 90% yksin yrittäjistä on uransa aikana kerännyt alle takuueläkkeen tasoisen eläketurvan itselleen, omaisuuttakaan ei ole edes nimeksi... Valtiovalta on huomannut ongelman ja yrittää puutua siihen, rahastoimalla yrittäjäeläkkeet, mutta ei ole mitään mitä rahastoida, kun eläketurvamaksut menevät suoraan eläkeikäisten entisten yrittäjien eläkkeiden maksuun.

        Eläkkeellä olevat entiset yrittäjät ovat suomen köyhin kansanosa, aikaisemmin perää piti kotiäidit, jotka hoitivat lapsia kotonaan, mutta eivät olleet ansiotyössä lainkaan, sen yhteiskunta korjasi ottamalla käyttöön leskeneläkkeen... kun puoliso kuoli, leski sai 60% prosenttia siippansa eläkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa. OK. Minä ainakin olin liikenne onnettomuudessa. Minun eläkettä ei toki kela maksa, vaan eläkevakuutusyhtiö Varma.

        Outoa liikenneonnettomuudesta ei yleensä pääse tk-eläkkeelle, eikä maksajana olisi eläkevakuuttaja vaan liikenneonnettomuuden, aiheuttaneen ajoneuvon vakuutusyhtiö... minä olen tk-eläkkeellä selkärankareuman takia, sen maksaa eläkevakuutusyhtiö...

        Liikenneonnettomuudessa on yleensä kyse tapaturmasta, ja maksaja on tapaturma tai liikennevakuutusyhtiö, tästä on ollut paljon puhetta julkisessa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö että 90% yksin yrittäjistä on uransa aikana kerännyt alle takuueläkkeen tasoisen eläketurvan itselleen, omaisuuttakaan ei ole edes nimeksi... Valtiovalta on huomannut ongelman ja yrittää puutua siihen, rahastoimalla yrittäjäeläkkeet, mutta ei ole mitään mitä rahastoida, kun eläketurvamaksut menevät suoraan eläkeikäisten entisten yrittäjien eläkkeiden maksuun.

        Eläkkeellä olevat entiset yrittäjät ovat suomen köyhin kansanosa, aikaisemmin perää piti kotiäidit, jotka hoitivat lapsia kotonaan, mutta eivät olleet ansiotyössä lainkaan, sen yhteiskunta korjasi ottamalla käyttöön leskeneläkkeen... kun puoliso kuoli, leski sai 60% prosenttia siippansa eläkkeestä.

        Vaan onhan ne olleet tosi fiksuja, yrittäneet kovasti, eikä ole tarvinnut palkollisena olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan onhan ne olleet tosi fiksuja, yrittäneet kovasti, eikä ole tarvinnut palkollisena olla.

        Tietyillä aloilla on mahdollisuus hyödyntää ammattiaan ja rakentaa itse talo. Riippuen seudusta säästää alkaen 100.000 euroa. Se vielä kasvaa korkoa kun talojen hinnat nousseet sinäkin aikana kun minä 95 taloni rakensin.
        Siihen aikaan rahojen alkuperää ei kytätty. Talon materiaalit maksoi yhtiöni ja siinä säästö 50%.
        Mökki tehtiin samalla periaatteella ja aina on ajettu hyvillä autoilla ja matkusteltu pimeillä tuloilla.
        Hyvää elämää vietetty. Lapset saaneet kaiken mitä tarvinneet.

        Nyt asutaan velattomassa 300.000 euron talossa Mökki sellaiset 160.000 autot velattomia mutta ei kummoisia, ei tarvi kasvoja, menot hyvin pienet paitsi lämmitys jouduttiin uusimaan.
        Eläkkeet pieniä, mutta auringossa on talvia vietetty helposti. Puskurissa on rahaa ja jälkikasvut on omillaan, pärjäävät hyvin.
        Jos tästä aurinkoon muuttaisi niin puoli miljoonaa lähtee mukaan ja pieni eläke päälle. Laskennallisesti eläisin leveää elämää kasikymppiseksi asti. Ei se eläke kaikille merkitse elämää tai kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyillä aloilla on mahdollisuus hyödyntää ammattiaan ja rakentaa itse talo. Riippuen seudusta säästää alkaen 100.000 euroa. Se vielä kasvaa korkoa kun talojen hinnat nousseet sinäkin aikana kun minä 95 taloni rakensin.
        Siihen aikaan rahojen alkuperää ei kytätty. Talon materiaalit maksoi yhtiöni ja siinä säästö 50%.
        Mökki tehtiin samalla periaatteella ja aina on ajettu hyvillä autoilla ja matkusteltu pimeillä tuloilla.
        Hyvää elämää vietetty. Lapset saaneet kaiken mitä tarvinneet.

        Nyt asutaan velattomassa 300.000 euron talossa Mökki sellaiset 160.000 autot velattomia mutta ei kummoisia, ei tarvi kasvoja, menot hyvin pienet paitsi lämmitys jouduttiin uusimaan.
        Eläkkeet pieniä, mutta auringossa on talvia vietetty helposti. Puskurissa on rahaa ja jälkikasvut on omillaan, pärjäävät hyvin.
        Jos tästä aurinkoon muuttaisi niin puoli miljoonaa lähtee mukaan ja pieni eläke päälle. Laskennallisesti eläisin leveää elämää kasikymppiseksi asti. Ei se eläke kaikille merkitse elämää tai kuolemaa.

        Kaskoja autoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyillä aloilla on mahdollisuus hyödyntää ammattiaan ja rakentaa itse talo. Riippuen seudusta säästää alkaen 100.000 euroa. Se vielä kasvaa korkoa kun talojen hinnat nousseet sinäkin aikana kun minä 95 taloni rakensin.
        Siihen aikaan rahojen alkuperää ei kytätty. Talon materiaalit maksoi yhtiöni ja siinä säästö 50%.
        Mökki tehtiin samalla periaatteella ja aina on ajettu hyvillä autoilla ja matkusteltu pimeillä tuloilla.
        Hyvää elämää vietetty. Lapset saaneet kaiken mitä tarvinneet.

        Nyt asutaan velattomassa 300.000 euron talossa Mökki sellaiset 160.000 autot velattomia mutta ei kummoisia, ei tarvi kasvoja, menot hyvin pienet paitsi lämmitys jouduttiin uusimaan.
        Eläkkeet pieniä, mutta auringossa on talvia vietetty helposti. Puskurissa on rahaa ja jälkikasvut on omillaan, pärjäävät hyvin.
        Jos tästä aurinkoon muuttaisi niin puoli miljoonaa lähtee mukaan ja pieni eläke päälle. Laskennallisesti eläisin leveää elämää kasikymppiseksi asti. Ei se eläke kaikille merkitse elämää tai kuolemaa.

        Joo ei kaikille jos olet työntekijänä jossain sinulla on paremmat mahdollisuudet pärjätä elämässä ilman suuria riskejä, sinä et ole vastuussa tekemistäsi muuta kuin siitä että sinut voidaan potkia pihalle, mutta jos potkitaan sinulla on oikeus työttömyyskorvaukseen, ja muuhun sosiaalitukeen,

        yrittäjänäkin sinulla on mutta helposti työvoimaviranomaiset voivat päättää että et ole oikeutettu ansiosidonnaiseen, koska kyseessä on vain väliaikainen yrittäjäriskiin kuuluva töiden väheneminen... ja roikut toimeentulotuella...

        Yrittäjänä vastaat kaikesta itse, esim. suomessa kaatuu tuhansia pieniä rakennusalalla toimivia yrityksiä, kun isommillakin on vaikea pysyä pystyssä, silloin pieniä kaatuu kuin heinää...

        Minä valitsin tietoisesti duunarin uran, mutta siinä on myös omat rajoitteesi, voit saada hyvän palkan, jos sinulla on riittävästi koulutusta, työnantajasi maksaa kaikki kulusi, sinulla on oikeus sosiaaliturvaan...

        Hieman kun lasketaan jos olet saanut eläkekertymäksi vaikka 2000 euroa nettona kuukaudessa, ja vaikkapa maksetun kolmiorivarin... Kuinka monta asuntoa sinulla pitää olla vuokralla että saat revittyä siitä 2000 euroa puhtaana kuukaudessa, aika monta, sinulla voi olla rahaa puskurissa, jota inflaatio syö nyt on kahden viimeisen vuoden aikana hävinnyt puskurista about 12 prosenttia, kun taas eläkkeitä nostetaan joka tapauksessa vuodessa inflaation verran, eli eläkkeet on inflaatiosuojattuja kun taas puskurivarasi ei ole.

        Minusta ei edes olisi yrittäjäksi, isäni hänen veljensä eivät kukaan ole ollut töissä eläkeikään asti, enkä minäkään, tk-eläke kun lasketaan kertyneen eläketoteuman ja tulevien vuosien arvioidun eläkekertymän pohjalta siihen asti ja sillä tulotasolla mikä on ollut viimeisen 10 vuotta, ja minä oli varsin hyvin palkattu siis minun eläke on myös varsin hyvä, juuri tämän takia... kaikki sukuni miehet isäni puolelta sairastavat reumaa, ja ovat päässeet siinä 50 vuotiaana eläkkeelle, niin minäkin, toivotaan ettei pojalleni tule samaa.,..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyillä aloilla on mahdollisuus hyödyntää ammattiaan ja rakentaa itse talo. Riippuen seudusta säästää alkaen 100.000 euroa. Se vielä kasvaa korkoa kun talojen hinnat nousseet sinäkin aikana kun minä 95 taloni rakensin.
        Siihen aikaan rahojen alkuperää ei kytätty. Talon materiaalit maksoi yhtiöni ja siinä säästö 50%.
        Mökki tehtiin samalla periaatteella ja aina on ajettu hyvillä autoilla ja matkusteltu pimeillä tuloilla.
        Hyvää elämää vietetty. Lapset saaneet kaiken mitä tarvinneet.

        Nyt asutaan velattomassa 300.000 euron talossa Mökki sellaiset 160.000 autot velattomia mutta ei kummoisia, ei tarvi kasvoja, menot hyvin pienet paitsi lämmitys jouduttiin uusimaan.
        Eläkkeet pieniä, mutta auringossa on talvia vietetty helposti. Puskurissa on rahaa ja jälkikasvut on omillaan, pärjäävät hyvin.
        Jos tästä aurinkoon muuttaisi niin puoli miljoonaa lähtee mukaan ja pieni eläke päälle. Laskennallisesti eläisin leveää elämää kasikymppiseksi asti. Ei se eläke kaikille merkitse elämää tai kuolemaa.

        No miksi ne sitten itkee takuueläkkeitään, ja nyt pakolla maksuunpannuista oikeista eläkemaksuista. Yrittäjillä paha vika, ne vaan yrittää, mutta valmista tule mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ne sitten itkee takuueläkkeitään, ja nyt pakolla maksuunpannuista oikeista eläkemaksuista. Yrittäjillä paha vika, ne vaan yrittää, mutta valmista tule mistään.

        Tunnen aika monta yrittäjää ja harva on pärjännyt hyvin, erinomaisesti ei kukaan, toki siitä on leipänsä tienannut, mutta miljonääri ei ole enkä usko että tuleekaan kukaan, tuo eläke uudistus on hyvä asia, tosin sitäkin on itketty netissä ja mediassa rajusti, että ei ole varaa noihin maksuihin, minulle oli järkytys että yli 90 % yksin yrittäjistä, elää köyhyysrajan alapuolella, enkä usko että täällä on yhtään menestyvää yrittäjää, mitä viddua ne täällä tekisi... satuilla voi aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tjaa. OK. Minä ainakin olin liikenne onnettomuudessa. Minun eläkettä ei toki kela maksa, vaan eläkevakuutusyhtiö Varma.

        Päävamma, oletan?


    • Anonyymi

      Just noin. En ole koskaan laskenut tulevaisuttani eläkkeen JA KELAn piikkiin!

      Tein kovasti duunia, tuhlasin ja rellestin tuonne 35v ikään saakka kaikki mutta sitten alkoi kova säästäminen ja omaa hilloa riittää yli kuolonpäivän vaikka kuinka matkustellen koska suuret tuhlaamiset ovat historiaa; ei kiinnoista urheiluautot, Harrikat, rantahuvilat, ym ym

      Mutta matkoilla elän hyvin ilman typerää nousukasmaista tuhlaamista!

      Kun itsetunto on kunnossa en tarvitse kuvien ja itsekehujen kanssa yrittää nostattaa...

      Naisiin panen yhä rahaa jos/kun ovat kivoja mulle. Ovat aina olleet muin parhaita ystäviä - huoratkin.

      • Anonyymi

        Jaahas. Siis et ole kehunut itseäsi koska on kova itsetunto? Okei. Miksi siis sinä olet kokenut ja viisas maailmanmatkaaja joka sankarillisesti läksi Suomesta joka jäi täyteen köyhiä pelkureita ja vajakkeja, jotka on niin tyhmiä etteivät tajua omasta parastaan ja lähteä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Siis et ole kehunut itseäsi koska on kova itsetunto? Okei. Miksi siis sinä olet kokenut ja viisas maailmanmatkaaja joka sankarillisesti läksi Suomesta joka jäi täyteen köyhiä pelkureita ja vajakkeja, jotka on niin tyhmiä etteivät tajua omasta parastaan ja lähteä?

        Äläs nyt kun tällä Tapsalla on liiketoimintasuunnitelma jossa hän kielimiehenä alkaa avustaa Vietnamiin ja Kambodzaan saapuvia vajakkeja, hoitelee heidän pankkiasiat ja näyttää vajakeille miten kaupasta ostetaan ulkomailla ruokaa ja viinaa, miten vessa vedetään. Nuorempana jo Suomessa Tapsa oli free lancer avustajana markettien nurkalla vajakkeja väijyen https://aijaa.com/BofVjh


    • Anonyymi

      Meidän pitäis saada myös valtionjohdolle paimen miten ne meidän verorahoja käyttää. Nyt näyttää jako on sulle, mulle tyyli ja ei niistä veroja tarvii maksaa.

    • Anonyymi

      "KELA etsivä"

      Kukaan ei kuitenkaan opeta Mongoliaan muuttaneille kielitaidottomille suomea.

      • Anonyymi

        Mongolia on ihan juurilla.
        Toki sielläkin on halvempaa asua, kuin Suomessa. Vajakilla ei ole kohta mahdollista edes matkustaa ulkomaille ha ha ha ... Kela eläke Kela etsivä... 2 päivää poissa asunnolta tai kopista on jo rangaistavaa ... Ha ha ha...

        Jätkät ei tajua, että Raamatussa tämä on jo kerrottu... Suuri ahdistus ha ha ha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mongolia on ihan juurilla.
        Toki sielläkin on halvempaa asua, kuin Suomessa. Vajakilla ei ole kohta mahdollista edes matkustaa ulkomaille ha ha ha ... Kela eläke Kela etsivä... 2 päivää poissa asunnolta tai kopista on jo rangaistavaa ... Ha ha ha...

        Jätkät ei tajua, että Raamatussa tämä on jo kerrottu... Suuri ahdistus ha ha ha

        Mahtaneeko täällä ketään muuta ahistaa kuin sinua? Joudut miettimään miten saat sen pikku, pikku, pikku eläkkeesi ulos sieltä suomalaiselta pankkitililtä, ilman että kukaan huomaa sinun elävän pakoloisena jossain kehitysmaassa.
        Itse menossa viikolla ostamaan kaksiota kerrostalosta, käteisellä tietty. Mukava lisä tähän kolmesataa neliöiseen omakotitaloon. Näin meillä, kun ei tarvii takuueläkkeellä kituuttaa.


    • Anonyymi

      Saarikurjuus aina mukamas huolissaan köyhistä yrittäjistä ja pienistä eläkkeistä.

      Suomessa on 20 yritystä jotka jokainen maksoivat yhteisöveroa yli 100 miljoonaa euroa. Pelkästään yhteisöveroa.

      Etelä-Savossa 30 firmaa jotka tekivät yli kolme miljoonaa tulosta.

      Lahdessa 50 firmaa jotka tekivät miljoonatuloksia ja maksoivat miljoonaverot. Viisi heistä tuttuja, yksi vanha luokkakaveri.

      Nuo ja kymmenet tuhannet muut yritykset tekevät tulosta ja voivat hyvin. Heitä ei itketä.

      Huonokaan tulos ei kerro yrityksen köyhyydestä aina, vaan se saattaa olla että on investoitu esimerkiksi yhtiön kasvaessa, taikka on nostettu kassaa omaan käyttöön palkkana tai pimeänä.

      Aikoinaan maksoin vain kahtena vuonna kunnon palkkaa itselleni, muut otin pimeänä tai luontaisetuina joista ei kerrottu verottajalle.

      Yrityksien maksamat verot eivät todellakaan jää pelkkään yhteisöveroon. Nämä on niitä jotka Suomea pyörittää ja maksaa sairaslomaeläkeläisten elannon.

      Kymmeniätuhansia muita, pienempiä ja suurempia yrityksiä yrittäjineen Suomessa jotka leipoo hyvää rahaa koko ajan sekä itselleen että yhteiskunnalle.

      He eivät Suomesta katoa kertoilemalla tarinoita köyhistä yrittäjistä. Luvut ja tilastot puhuu puolestaan.

      Lahdessa on pari tuttua sankaria, jotka eivät antaneet useiden konkurssien eikä tuomioiden masentaa itseään. He ovat nousseet ainakin viidesti takaisin nollasta miljooniin ja nyt ovat sillä tasolla läksynsä oppineena etteivät enää tule alas.

      Se on niinkuin Rocky Balboa sanoi, että olit kuinka kova tahansa niin maailma lyö sinut lattiaan kerta toisensa jälkeen. Kyse on siitä nousetko sieltä ylös vai jäätkö maahan makaamaan niinkuin luuserit tekee.

      Maailman rikkain mies Elon Musk on tästä hyvä esimerkki.

      Musk tappeli 25 vuotta kaikkia mahdollisia mahtavia tahoja kuten viranomaisia vastaan, jotka löi häntä lattiaan, kaappasivat yrityksensä, estivät toimintansa, veivät luvat, veivät maineen, syyttivät vaikka mistä ja USA:n automahdit laittoivat jopa palkkamurhaajia peräänsä.

      Musk laittoi ainakin kolmasti kaiken aiemmin ansaitun omaisuutensa epätoivoiselta kuulostaviin hankkeisiin, joihin ei kukaan muu uskonut kuin hän itse.

      SpaceX:lle naureskeltiin ja se söi Teslan tuotot, Musk ei luopunut kummastakaan vaan kehitti ja kehitti rakettejaan kunnes tuli onnistumisia ja Musk sai Nasalta ja monilta miljardidiilit kiertoradalle kuljetuksiin.

      2010

      • Anonyymi

        Elon Muskin ei tarvi lähteä maanpakoon piiloon Vietnamiin lusimaan yksin vuokrakoppiin, jossa säästösyistä hakkaa hanskaan, kun ei ole edes varaa elättää naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elon Muskin ei tarvi lähteä maanpakoon piiloon Vietnamiin lusimaan yksin vuokrakoppiin, jossa säästösyistä hakkaa hanskaan, kun ei ole edes varaa elättää naista.

        Parempi naisten kannalta, että vain hakkaa hanskaan. Aika moni näistä taikkuvaimoistakin joutuu kokemaan sen hakkauksen, kun ei sen minieläkeläisen empatia riitäkään. Ei ihme, ettei näillä ole suomalaista naista, kuka noita katselisi?


      • Anonyymi

        Noita sinun juttuja kun lukee ajatuksella huomaa että sinulla ei ole kaikki asiat pulkassa, joka tapauksessa noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.. tuloslaskelmasta ja taseesta voi johtaa yrityksen todellisin tilanteen, jos muuta väittää ei ymmärrä mitään asiasta, minä osaa niitä lukea.

        Elon Musk on hauska heppu, hyvin omalaatuinen olen lukenut hänestä kirjan tai pari, hän on erittäin vaikeasti pääteltävä henkilö, ja selvästi maaninen...

        Sinulla poika on selvästi myös ongelmia, megalomania, aina kaikki kertomasi on suurta ja kaunista, ja mahtavaa... eliittiä, huippu-urheilijoita, firmoja jotka maksavat miljoona veroja,

        Jokaisessa viestissä on teemana sinä, sinä, sinä ollut jo tuhansia kertoja...

        Kaivapas ihan oikeasti esille kuinka iso osa yrittäjistä, pystyy tuottamaan bisneksillään miljoonia, mikä on todennäköisesti ammatissasi toimivan yrittäjän reaalimahdollisuudet, kun huomioidaan koulutaustasi ja osaamisesi.

        Akateemisesti koulutettu hyvin harvoin perustaa omaa firmaa, ja se onkin typerää kun työpaikkoja on muutenkin pilvinpimein, miksi ottaa riskiä että homma menee munilleen...

        Aika moni pienyrittäjä lähtee yrittäjäksi kun ei saa mistään duunia, työttömyys ajaa sinne, minulle oli shokeeraava uutinen, että noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajalla, tai sen alapuolella.. en uskonut sitä nyt uskon, kun olen tarkastanut tiedon useasti lähteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi naisten kannalta, että vain hakkaa hanskaan. Aika moni näistä taikkuvaimoistakin joutuu kokemaan sen hakkauksen, kun ei sen minieläkeläisen empatia riitäkään. Ei ihme, ettei näillä ole suomalaista naista, kuka noita katselisi?

        Kun katselee tuon Pasasen kirjoituksissa ja vaimon Fasesta ilmenevät asianhaarat, niin mikää onnen ja menestyksen liitto ei ole kyseessä kuin fantasioissa. Vaimo pakenee ensin Suomesta Thaimaahan, mies tulee perässä, vaimon sosiaalisessa mediassa ei ole vuosiin yhtäkään kuvaa miehestään, tai pari kuvaa on jossa päätä ei näy.
        Thaimaasta vaimo paennut nälkää sukulaisiin ja mies lähtenyt suutuspäissään Pattayalle etsimään uutta rääkättävää mutta ei ne ole sinne huoneeseen kukaan tulleet katselemaan kun porsas kierii siellä umpitunnelissa ainoana tarkoituksena osoittaa vaimolleen mieltä.
        Ikävissään ja hallitakseen vaimoaan on sitten rakennellut tälle tämän tietämättä uusia faseprofiileja joihin on ottanut kuvat vaimon profiilista.
        Nyt on jokin suvantovaihe menossa, ennen Hankasalmen maitojunaa. Ihme on jos vaimo on niin hullu että mukaan lähtee. Mukaan lähtemisestä ei kerro uuden mopedin hankkiminen ja auton huollattaminen, vaan siitä että mies leikkii nyt suurta hyväntekijää toiveenaan että vaimo odottaa paluutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita sinun juttuja kun lukee ajatuksella huomaa että sinulla ei ole kaikki asiat pulkassa, joka tapauksessa noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.. tuloslaskelmasta ja taseesta voi johtaa yrityksen todellisin tilanteen, jos muuta väittää ei ymmärrä mitään asiasta, minä osaa niitä lukea.

        Elon Musk on hauska heppu, hyvin omalaatuinen olen lukenut hänestä kirjan tai pari, hän on erittäin vaikeasti pääteltävä henkilö, ja selvästi maaninen...

        Sinulla poika on selvästi myös ongelmia, megalomania, aina kaikki kertomasi on suurta ja kaunista, ja mahtavaa... eliittiä, huippu-urheilijoita, firmoja jotka maksavat miljoona veroja,

        Jokaisessa viestissä on teemana sinä, sinä, sinä ollut jo tuhansia kertoja...

        Kaivapas ihan oikeasti esille kuinka iso osa yrittäjistä, pystyy tuottamaan bisneksillään miljoonia, mikä on todennäköisesti ammatissasi toimivan yrittäjän reaalimahdollisuudet, kun huomioidaan koulutaustasi ja osaamisesi.

        Akateemisesti koulutettu hyvin harvoin perustaa omaa firmaa, ja se onkin typerää kun työpaikkoja on muutenkin pilvinpimein, miksi ottaa riskiä että homma menee munilleen...

        Aika moni pienyrittäjä lähtee yrittäjäksi kun ei saa mistään duunia, työttömyys ajaa sinne, minulle oli shokeeraava uutinen, että noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajalla, tai sen alapuolella.. en uskonut sitä nyt uskon, kun olen tarkastanut tiedon useasti lähteestä.

        Rocky Balboa on mielikuvitus hahmo, täysin keksitty, ihan samantasoisia kommentteja on esittänyt Mikki Hiiri, Lepokkomies, Batman, ja teräsmies... Ja Pelle Miljoona, hän on näistä ainoa todellinen henkilö... kajahtanut sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katselee tuon Pasasen kirjoituksissa ja vaimon Fasesta ilmenevät asianhaarat, niin mikää onnen ja menestyksen liitto ei ole kyseessä kuin fantasioissa. Vaimo pakenee ensin Suomesta Thaimaahan, mies tulee perässä, vaimon sosiaalisessa mediassa ei ole vuosiin yhtäkään kuvaa miehestään, tai pari kuvaa on jossa päätä ei näy.
        Thaimaasta vaimo paennut nälkää sukulaisiin ja mies lähtenyt suutuspäissään Pattayalle etsimään uutta rääkättävää mutta ei ne ole sinne huoneeseen kukaan tulleet katselemaan kun porsas kierii siellä umpitunnelissa ainoana tarkoituksena osoittaa vaimolleen mieltä.
        Ikävissään ja hallitakseen vaimoaan on sitten rakennellut tälle tämän tietämättä uusia faseprofiileja joihin on ottanut kuvat vaimon profiilista.
        Nyt on jokin suvantovaihe menossa, ennen Hankasalmen maitojunaa. Ihme on jos vaimo on niin hullu että mukaan lähtee. Mukaan lähtemisestä ei kerro uuden mopedin hankkiminen ja auton huollattaminen, vaan siitä että mies leikkii nyt suurta hyväntekijää toiveenaan että vaimo odottaa paluutaan.

        Voi sinua ei sinun kannata huolta kantaa minun vaimostani, olen huolehtinut hänestä jos kohta 25 vuotta, sinun kannattaa kantaa huolta asioistasi, eikä lähteä taas satuilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita sinun juttuja kun lukee ajatuksella huomaa että sinulla ei ole kaikki asiat pulkassa, joka tapauksessa noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajan alapuolella.. tuloslaskelmasta ja taseesta voi johtaa yrityksen todellisin tilanteen, jos muuta väittää ei ymmärrä mitään asiasta, minä osaa niitä lukea.

        Elon Musk on hauska heppu, hyvin omalaatuinen olen lukenut hänestä kirjan tai pari, hän on erittäin vaikeasti pääteltävä henkilö, ja selvästi maaninen...

        Sinulla poika on selvästi myös ongelmia, megalomania, aina kaikki kertomasi on suurta ja kaunista, ja mahtavaa... eliittiä, huippu-urheilijoita, firmoja jotka maksavat miljoona veroja,

        Jokaisessa viestissä on teemana sinä, sinä, sinä ollut jo tuhansia kertoja...

        Kaivapas ihan oikeasti esille kuinka iso osa yrittäjistä, pystyy tuottamaan bisneksillään miljoonia, mikä on todennäköisesti ammatissasi toimivan yrittäjän reaalimahdollisuudet, kun huomioidaan koulutaustasi ja osaamisesi.

        Akateemisesti koulutettu hyvin harvoin perustaa omaa firmaa, ja se onkin typerää kun työpaikkoja on muutenkin pilvinpimein, miksi ottaa riskiä että homma menee munilleen...

        Aika moni pienyrittäjä lähtee yrittäjäksi kun ei saa mistään duunia, työttömyys ajaa sinne, minulle oli shokeeraava uutinen, että noin 90% yksinyrittäjistä elää köyhyysrajalla, tai sen alapuolella.. en uskonut sitä nyt uskon, kun olen tarkastanut tiedon useasti lähteestä.

        Totean vaan että Suomessa on suuri joukko hyvin toimeentulevia ihmisiä. Lasken sellaisiksi jo keskituloiset.

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia.

        En ymmärrä tuota logiikkaasi että koetat nostaa omaa häntääsi ja asemaasi keksimällä väittää että kaikki suomalaiset yrittäjät ovat nälkärajalla, kun ei todellakaan ole.

        Eläkkeen määrällä sitä asiaa ei voida mitata tietämättä muuta varallisuutta.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totean vaan että Suomessa on suuri joukko hyvin toimeentulevia ihmisiä. Lasken sellaisiksi jo keskituloiset.

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia.

        En ymmärrä tuota logiikkaasi että koetat nostaa omaa häntääsi ja asemaasi keksimällä väittää että kaikki suomalaiset yrittäjät ovat nälkärajalla, kun ei todellakaan ole.

        Eläkkeen määrällä sitä asiaa ei voida mitata tietämättä muuta varallisuutta.

        2010

        Mainitsen vielä että vain parhaat akateemikot, professorit, virkamiehet ja taiteilijat pääsevät miljoonakerhoon ilman yritystä.

        Esim muusikoilla on aina oma yritys taustallaan ja Suomessa on muutamia kymmeniä miljonäärimuusikoita, säveltäjiä ja taitelijoita.

        Myös maanviljelijät ovat yrittäjiä, kaikki. Siellä on paljon pienituloisia mutta on myös useita miljonäärejä.

        Perus virkamies, opettaja tai kunnan virkamies ei koskaan pääse miljoonakerhoon ellei hänellä ole jotakin yritystoimintaa tai onnistuneita sijoituksia.

        Yrittämisessä joutuu joskus ottamaan riskejä. Jos sitä ei oikealla hetkellä tee, se nousu jää ikuiseksi haaveeksi. Olen tämän nähnyt Suomen yrittäjien ja Lahden yrittäjien joukossa, joissa olin kaksi kertaa ehdolla vuoden yrittäjäksi.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rocky Balboa on mielikuvitus hahmo, täysin keksitty, ihan samantasoisia kommentteja on esittänyt Mikki Hiiri, Lepokkomies, Batman, ja teräsmies... Ja Pelle Miljoona, hän on näistä ainoa todellinen henkilö... kajahtanut sinä olet.

        Mielikuvitushahmo on myös senssu chiang mai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totean vaan että Suomessa on suuri joukko hyvin toimeentulevia ihmisiä. Lasken sellaisiksi jo keskituloiset.

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia.

        En ymmärrä tuota logiikkaasi että koetat nostaa omaa häntääsi ja asemaasi keksimällä väittää että kaikki suomalaiset yrittäjät ovat nälkärajalla, kun ei todellakaan ole.

        Eläkkeen määrällä sitä asiaa ei voida mitata tietämättä muuta varallisuutta.

        2010

        Mikä tuossa on vaikeaa, yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, tämä on factaa ja tietoa yrittäjien asemasta löytyy monia eri uutisia, eli heillä ei ole kertynyt eläketurvaa lainakaan...

        Professorin palkka yliopistolla on verraten pieni, noin 7500 euroa, ei sillä mennä miljonääri luokkaan, mutta sillä pärjää...

        Mikä ongelma sinulla oikeasti on, megalomania, vaiko mikä..

        Ei sillä ole väliä jos et ole pärjännyt kuten olisit halunnut, valtaosa suomalaisia on köyhiä... nippa nappa toimeentulevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on vaikeaa, yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, tämä on factaa ja tietoa yrittäjien asemasta löytyy monia eri uutisia, eli heillä ei ole kertynyt eläketurvaa lainakaan...

        Professorin palkka yliopistolla on verraten pieni, noin 7500 euroa, ei sillä mennä miljonääri luokkaan, mutta sillä pärjää...

        Mikä ongelma sinulla oikeasti on, megalomania, vaiko mikä..

        Ei sillä ole väliä jos et ole pärjännyt kuten olisit halunnut, valtaosa suomalaisia on köyhiä... nippa nappa toimeentulevia.

        Köyhä se olet sinäkin, Hankasalmella. Nyt voit vielä esittää Beijingin ruokatietoa, kohta pizzaa ja kepappia, jos et itse opettele kokkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on vaikeaa, yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, tämä on factaa ja tietoa yrittäjien asemasta löytyy monia eri uutisia, eli heillä ei ole kertynyt eläketurvaa lainakaan...

        Professorin palkka yliopistolla on verraten pieni, noin 7500 euroa, ei sillä mennä miljonääri luokkaan, mutta sillä pärjää...

        Mikä ongelma sinulla oikeasti on, megalomania, vaiko mikä..

        Ei sillä ole väliä jos et ole pärjännyt kuten olisit halunnut, valtaosa suomalaisia on köyhiä... nippa nappa toimeentulevia.

        Kymppi kertoi sinulle tilastoista seuraavaa:

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia"

        Mitä kohtaa tuosta et ymmärtänyt? Puolet Suomen kansasta on keskituloisten ja rikkaiden välimaastosta mukaanlukien rikkaat.
        Silloin ei ole mahdollista että valtaosa suomalaisista olisi köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppi kertoi sinulle tilastoista seuraavaa:

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia"

        Mitä kohtaa tuosta et ymmärtänyt? Puolet Suomen kansasta on keskituloisten ja rikkaiden välimaastosta mukaanlukien rikkaat.
        Silloin ei ole mahdollista että valtaosa suomalaisista olisi köyhiä.

        Tai jos pidät yli keskituloisia köyhänä, kyse on omasta tulkinnastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos pidät yli keskituloisia köyhänä, kyse on omasta tulkinnastasi.

        Pasaselle tilastotieteen opettaminen on sama kuin opettaisit paviaanille termodynamiikan pääsäännöt. Täysin hyödytöntä. Se palaa tonkimaan kirppujaan ja miettii mistä saisi ruokaa helposti.

        laiffila


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppi kertoi sinulle tilastoista seuraavaa:

        "Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa.

        Mediaanitulo tai mediaanipalkka tarkoittaa tuloa, joka on keskellä. Toisin sanoen, kun suomalaiset palkansaajat järjestetään palkan suuruuden perusteella jonoon, mediaanituloinen on jonon keskimmäisenä. Hänen edessään ja takanaan on yhtä monta ihmistä.

        Mediaanitulo on parempi työkalu keskituloisen suomalaisen selvittämiseen kuin keskiarvotulo. Keskiarvoa näet nostavat yksittäiset poikkeuksellisen paljon tienaavat suomalaiset"

        Myös tuohon kategoriaan kuuluvat yksinyrittäjät kuuluvat joukkoon.

        Suomessa on tällä hetkellä noin 50 000 miljonääriä. Määrä kasvaa joka vuosi. Väitän suoralta kädeltä tutkimatta että suurin osa suomalaisista miljonääreistä on yrittäjiä tai yrittäjätaustaisia"

        Mitä kohtaa tuosta et ymmärtänyt? Puolet Suomen kansasta on keskituloisten ja rikkaiden välimaastosta mukaanlukien rikkaat.
        Silloin ei ole mahdollista että valtaosa suomalaisista olisi köyhiä.

        Voi resupekka tiedän mikä on keskipalkka, mutta se ei muuta asiaa miksikään että suomessa yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, enhän minä reppana ole edes muuta kertonut, nämä 90% on siis köyhiä, siitä en tiedä mistä tuo johtuu yleensä se on osaamattomuus, ja todennäköisesti pakkoyrittäjyys kun ei ole onnistanut työmarkkinoilla, eikä ole kertynyt miljoona ei edes 20,000 euroa säästöön. Se ei asiaan vaikuta mitään että suomessa on 50.000 miljonääriä, toki osa heitä on yrittäjiä, en ole sitäkään kieltänyt suuntaan enkä toiseen... enkä ole missään edes väittänyt ettei puolet suomen kansasta olisi keskituloisia, vaan sitä että yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, ja nyt eläke iässä he ovat erittäin huonossa taloudellisessa asemassa, kuten laiffila, tuo kateuden ja katkeruuden perikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi resupekka tiedän mikä on keskipalkka, mutta se ei muuta asiaa miksikään että suomessa yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, enhän minä reppana ole edes muuta kertonut, nämä 90% on siis köyhiä, siitä en tiedä mistä tuo johtuu yleensä se on osaamattomuus, ja todennäköisesti pakkoyrittäjyys kun ei ole onnistanut työmarkkinoilla, eikä ole kertynyt miljoona ei edes 20,000 euroa säästöön. Se ei asiaan vaikuta mitään että suomessa on 50.000 miljonääriä, toki osa heitä on yrittäjiä, en ole sitäkään kieltänyt suuntaan enkä toiseen... enkä ole missään edes väittänyt ettei puolet suomen kansasta olisi keskituloisia, vaan sitä että yksin yrittäjistä 90% elää köyhyysrajalla, ja nyt eläke iässä he ovat erittäin huonossa taloudellisessa asemassa, kuten laiffila, tuo kateuden ja katkeruuden perikuva.

        Puhut edelleenkin eläkkeen suuruudesta synonyyminä varallisuuteen. Maailmalla asuu satojatuhansia suomalaisia, jotka eivät saa Suomesta eläkettä juuri laisinkaan, mutta voivat hyvin.

        Eläke ei ole yhtäkuin omaisuus, varallisuus, tulot. Taisinkin kertoa esimerkin kuinka mummoni sisko oli miljonääri, vaikka oli ollut työkyvyttömyyseläkkeellä talvisodasta lähtien, jossa miehensä kaatui.

        2010


    • Anonyymi

      Pandemia jatkuu, vihapandemia tarkemmin ja kelaeristys. Ei sähkö ja abukela.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      799
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      660
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      78
      626
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      571
    Aihe