Saksalaiset parhaita katsastustilastoissakin, Toyota romahtanut

Anonyymi-ap

“TÜV-katsastusraportti kertoo: Mersu, Audi ja Porsche kärjessä, Toyota pudonnut”

“Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun”

“Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.
TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.”

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/

139

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota ei pärjää kuin Suomessa, kiitos vaarien ja arkojen setämiesten jotka eivät paljon Toyotillaan ajele, mutta huollattavat ahkeraan ja vievät autonsa ennakkoon katsastushuoltoon jossa viat korjataan ennen katsastusta.

      • Anonyymi

        Vaarisetämiehet köröttää sillä harmaalla varis crossilla kauppaan tien tukkien ja ajavat sen 1000 km vuodessa, kehuvat miten kestää.


      • Anonyymi

        No se on juuri näin,
        Katsastus on vain pieni juttu autolle no 15 vuoden jälkeen jo on mutta ennen sitä , so what?


    • Anonyymi

      En ole tuota tilastoa ennen nähnyt, mutta onpa valinnat siitä huolimatta osuneet noihin kärkimerkkeihin. Laadukkaita kun ovat muutenkin.

    • Anonyymi

      Hahhaa.
      Merkittäviä laatueroja

      Tuoreimmassa katsastusraportissa saksalaisten lisäksi kaksi japanilaista, yksi ruotsalainen ja yksi eteläkorealainen malli sijoittui 10 -kärkeen nuorimmassa 2–3-vuotiaiden autojen ryhmässä.

      Kaikkia viittä ikäryhmää tarkastellessa japanilaisista parhaaksi nousivat Honda ja Mazda, jotka ansaitsivat kolme 10 kärjessä sijoitusta, lisäksi Mitsubishi ja Suzuki napsivat kaksi 10-kärjessä -sijoitusta.

      Toyota ei yltänyt 10-kärkeen missään ikäryhmässä. Japanilaisten laatuvaltikka on nyt siirtynyt Hondan, Mazdan, Mitsubishin ja Suzukin haltuun.

      Automallien 10 kärjessä ja 10 hännillä -listaus erottaa jyvät akanoista. Laatuerot eri automallien ja vuosimallien välillä ovat suuria. Merkkikohtainen tuloslista sisältää viisi ikäryhmää, joten jaossa on 50 kymmenen kärjessä -sijaa ja 50 kymmenen hännillä -sijaa kun kaikki viisi ikäryhmää ovat mukana.
      Valtikka vaihtui seitsemän vuotta sitten

      Katsastusraportin pitkäaikainen ykkönen Toyota menetti valta-aseman kärjessä jo seitsemän vuotta sitten. Ero parhaiden saksalaisten hyväksi on kasvanut vuosien saatossa merkittäväksi. Mercedes-Benz porskutti taas ja uudisti ykköstilansa seitsemännen kerran. Mercedes-Benzillä, Audilla, Porschella ja Volkswagenilla on kymmenen kärjessä sijoituksia kaikissa viidessä ikäryhmässä.

      Mersulle kultaa, Audi ja Porsche hopealle tasapistein, Volkkari nappasi neljännen tilan.

      TOP 10 -tuloslista näyttää tältä: ykkönen Mercedes-Benz (12 TOP 10 -sijoitusta), jaettu kakkostila Audi ja Porsche (8 TOP 10 -sijoitusta), Volkswagen neljäntenä (7), jaetulla 5. sijalla Honda ja Mazda (3), jaetulla 7. sijalla Hyundai, Mini, Mitsubishi ja Suzuki (2 TOP 10 -sijoitusta). Lisäksi BMW, Opel ja Volvo saivat yhden TOP 10 -sijoituksen.

      • Anonyymi

        Siinä parhaat merkit muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä parhaat merkit muutenkin.

        Yllättävää oli, että, saksalaisessa tutkimuksessa saksalaiset olivat parhaita. Huimaavan häikäisevää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävää oli, että, saksalaisessa tutkimuksessa saksalaiset olivat parhaita. Huimaavan häikäisevää!

        Eikö vaan?
        Jos suomessa tehtäisiin vielä vanajaa ja sisua, olisi ne suomalaisten tutkimyksissa maailman parhaat kuormurit.


    • Anonyymi

      Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        ADACin tilasto on HUU-HAA tilasto. Sen voi ottaa huonona vitsinä ei juuri muuna. Toyota on kiistatta virheettömin auto ne eivät jätä tielle. Audi, BMW, Volvo ja VW ovat useimmin tielle jättävät autot. Ne tarvii paljon hinaus palveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ADACin tilasto on HUU-HAA tilasto. Sen voi ottaa huonona vitsinä ei juuri muuna. Toyota on kiistatta virheettömin auto ne eivät jätä tielle. Audi, BMW, Volvo ja VW ovat useimmin tielle jättävät autot. Ne tarvii paljon hinaus palveluja.

        Japanin tilastossa tojo pärjää paremmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ADACin tilasto on HUU-HAA tilasto. Sen voi ottaa huonona vitsinä ei juuri muuna. Toyota on kiistatta virheettömin auto ne eivät jätä tielle. Audi, BMW, Volvo ja VW ovat useimmin tielle jättävät autot. Ne tarvii paljon hinaus palveluja.

        Siis väärin tilastoitu , niinkö ?


      • Anonyymi

        On se tilasto tuokin joka kertoo kenellä vakuutusta kalliiseen hinaukseen ja ihan kaikilla corolla ja astra kuskeilla /autoilla ei todellakaan ole vakuutusta mutta kallis maasturi taatusti on vakuutettu ja paljon paljon eletkroniikkaa ja ominaisuuksia joista toyotissa vain unta nähdään....


    • Anonyymi

      Mua ottaa päähän Toyotan surkea menestys, eikö Saksassa ole Toyotalla katsastushuoltoa lainkaan?

      • Anonyymi

        On siellä.


      • Anonyymi

        Saksalaiset vetää rajusti kotiinpäin. Tietysti Saksassa tilastojen mukaan Saksalaiset autot on parhaita. Todellisuudessa sielläkin Toyota on kiistatta paras. Toyotan autoissa ei yhdessäkään mallissa ole ollut tyyppivikoja, mutta Euroröttelöissä senkin edestä. Vika Toyotassa on suuri uutinen, vaikka koskisi vain yhtä yksilöä. Muille merkeille tuo on normi juttu, että vikoja on paljon.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      https://www.ts.fi/teemat/4884970

      • Anonyymi

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.

        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset ovat ylivoimaisesti hinatuin merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset ovat ylivoimaisesti hinatuin merkki.

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Suomen vaativissa olosuhteissa näyttää tältä:
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IF:n tilasto.

      • Anonyymi

        Suomessa noilla paremmilla merkeillä ajetaan monikertaisesti Toyotaa enemmän ja siksi niitä hinataan yhden vakuutusyhtiön tilaston mukaan useammin ja yksi iso syy on myös niitä kohtaan aiheutettu ilkivalta ja varkaustapaukset.
        Joka tapauksessa Saksassa ajetaan kaikilla merkeillä ja autoja miljoonia enemmän kuin Suomessa ja siksi tuo tilasto kertoo oikean totuuden autojen katsastuksista.
        Saksassa kerätään myös vikojen ja ongelmien tapauksia korjaamoitten, vakuutusyhtiöiden ja katsastusten datasta ja tilastoista, eli ihan eri tapaus kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa noilla paremmilla merkeillä ajetaan monikertaisesti Toyotaa enemmän ja siksi niitä hinataan yhden vakuutusyhtiön tilaston mukaan useammin ja yksi iso syy on myös niitä kohtaan aiheutettu ilkivalta ja varkaustapaukset.
        Joka tapauksessa Saksassa ajetaan kaikilla merkeillä ja autoja miljoonia enemmän kuin Suomessa ja siksi tuo tilasto kertoo oikean totuuden autojen katsastuksista.
        Saksassa kerätään myös vikojen ja ongelmien tapauksia korjaamoitten, vakuutusyhtiöiden ja katsastusten datasta ja tilastoista, eli ihan eri tapaus kuin Suomessa.

        Kyllä luotan puolueettoman suomalaisen vakuutusyhtiön tilastoon. Saksalaisiin voi luottaa kuin lapin polttajiin. Vikavagen on oiva esimerkki saksalaisesta "luotettavuudesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luotan puolueettoman suomalaisen vakuutusyhtiön tilastoon. Saksalaisiin voi luottaa kuin lapin polttajiin. Vikavagen on oiva esimerkki saksalaisesta "luotettavuudesta."

        Mitä saksanihmeitä hinataan ihan jatkuvasti koska löyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä saksanihmeitä hinataan ihan jatkuvasti koska löyhä.

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

        Onko Saksalaisissa noin tyhmiä, että menee ostamaan itäauto Skodan. Samalla hinnalla saisi huippu laadukkaan TOYOTAn.


    • Anonyymi

      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa suomalaisissa olosuhteissa tutkittu tilastovakuutusyhtiö IF:n toimesta.

      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

      • Anonyymi

        No tässäpä on sellainen oikea tilasto, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa vähävikainen auto.

    • Anonyymi

      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

      • Anonyymi

        Niitä hinataan joilla ajetaan eniten, sanoo IF-vakuutus mies ja samaa toistaa POP vakuutuksen edustaja.
        Toyotalla ajetaan vähiten ja se "pelastaa" tuossa vakuutusyhtiön tilastossa. Vaarit eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla ja harvoin märällä kelillä, ettei rakas Yaris likaannu.

        Ei tuo saksalainen tilasto Toyotan kannalta paremmaksi muutu, vaikka mitä juttuja omapoika keksii.


      • Anonyymi

        Pihatontun kaveria ei koskaan tarvi hinata. Mitä enemmän ajetaan sitä todennäköisemmin joudutaan hinamaan.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä, aito tilasto!
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”

        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

        Väärin, noissa tilastoissa ei olla huomioitu ajettuja kilometrejä, ei edes aitojen ikää. Sanoi POP-setä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, noissa tilastoissa ei olla huomioitu ajettuja kilometrejä, ei edes aitojen ikää. Sanoi POP-setä

        IF:n setä sanoi.


    • Anonyymi

      Ostakaa jumalauta käytetty VW Golf sportsvan, laadukas peli. Hitto mitään tojotan peltipurkkia.

      • Anonyymi

        Kolmatta vikavagenia en enää halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmatta vikavagenia en enää halua.

        Ei sulla Toyotan omapoika muita ole edes ollut kuin Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla Toyotan omapoika muita ole edes ollut kuin Toyotaa.

        Toyota kun on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla Toyotan omapoika muita ole edes ollut kuin Toyotaa.

        Kolmatta vikavagenia en enää osta! Tajusitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kun on paras.

        Takaisin kutsuja Toyotalla on ollut paljon. Tyyppivikojakin kiitettävästi. Toyota on kiistatta paras ruostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaisin kutsuja Toyotalla on ollut paljon. Tyyppivikojakin kiitettävästi. Toyota on kiistatta paras ruostumaan.

        Kolmatta vikavagenia en enää osta. Vikoja oli enemmän kuin riittäväsi ja öljyn kulutusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmatta vikavagenia en enää osta. Vikoja oli enemmän kuin riittäväsi ja öljyn kulutusta!

        Eihän sinulla ole ollut ensimmäistäkään. Toista Tojotaa en osta. Ainoasta jonka omistin hajosi dieselmoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmatta vikavagenia en enää osta. Vikoja oli enemmän kuin riittäväsi ja öljyn kulutusta!

        Et ole edes ajanut koskaan Golfilla. On muuten ihan tiedoksi annettuna paras auto ajaa luokassaan. Ja istuinmukavuus huippua ja taloudellisuuden lisäksi löytyy suorituskykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinulla ole ollut ensimmäistäkään. Toista Tojotaa en osta. Ainoasta jonka omistin hajosi dieselmoottori.

        Toyotan D-4D dieselit olivat kestävimmät mitä on koskaan tehty. Ne ovat kestoltaan lähes ikuisia. Niillä ajetaan valtavia kilometri määriä. Millään muulla ei ajeta niin paljoa.


    • Anonyymi

      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa koruttomasti suomalaisissa olosuhteissa tutkittu tilasto vakuutusyhtiö IF:n toimesta.

      • Anonyymi

        Tuo sinun inttäminen jonkun suomalaisen vakuutusyhtiön tilaston mukaan ei muuta avauksessa kerrottua kymmenien miljoonien autojen saksalaista tilastoa.
        Ottaako tuo todella sinulla noin koville kun rakas Toyota ei pärjää edes tuossa tilastossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun inttäminen jonkun suomalaisen vakuutusyhtiön tilaston mukaan ei muuta avauksessa kerrottua kymmenien miljoonien autojen saksalaista tilastoa.
        Ottaako tuo todella sinulla noin koville kun rakas Toyota ei pärjää edes tuossa tilastossa?

        Älä vie viimeistä oljenkortta idiootilta se hukkuu omiin nesteisiin jos niin teet.


      • Anonyymi

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.

        Hyvin perusteltu kirjoitus jota on pakko kunnioittaa.


    • Anonyymi

      Huijauksen jäljet alkaa näkymään. Mutta hinnoittelu on ihan saksalaisella tasolla jo

      • Anonyymi

        Laatu ei ole saksalaisella tasolla, onneksi.
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu ei ole saksalaisella tasolla, onneksi.
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


    • Anonyymi

      IF sen kertoi.
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset ovat ylivoimaisesti hinatuin merkki.

      • Anonyymi

        Mihin perustat väitteesi tai puppusi mitä jaat trolli?

        Tässä tilasto 2023 tilanteesta.

        ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Laatu menee eeellä.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      Oisko nää enemminkin kausivalot koska tätä tapahtuu koko ajan?

      • Anonyymi

        Muakin harmittaa kun BZxx:ssä ei ollut mitään henkeä ja ovikaan ei auennut kun 12v akku oli yllättäen kusassut itsensä tyhjiin.


      • Anonyymi

        Tuollako Toyotan omapoika yrittää lieventää kiukkuaan kun TM:n testaajat ajoivat akut loppuun ja kun auto piti laittaa lämpimään talliin, mutta kun Prius oli täysin mykkä, niin se piti laittaa lataukseen VW:n tilasta, eli testaajien moka.

        Kerro kuitenkin miten tuo yksittäinen testaajien moka liittyy saksalaiseen laajaan katsastustilastoon jossa Toyota on kyykännyt pohjille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollako Toyotan omapoika yrittää lieventää kiukkuaan kun TM:n testaajat ajoivat akut loppuun ja kun auto piti laittaa lämpimään talliin, mutta kun Prius oli täysin mykkä, niin se piti laittaa lataukseen VW:n tilasta, eli testaajien moka.

        Kerro kuitenkin miten tuo yksittäinen testaajien moka liittyy saksalaiseen laajaan katsastustilastoon jossa Toyota on kyykännyt pohjille?

        Onko sullakin volkkarissasi hienot kausivalot?😁🤣🤭


    • Anonyymi

      Palataan asiaan!
      Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

    • Anonyymi

      IF vakuutusyhtiö kertoi seuraavaa Suomessa tapahtuvista hinaustilastoista:
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä.

      Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset merkit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

    • Anonyymi

      Sen lisäksi että Hondalla on 'japanilaisten laatuvaltikka', sekö ei jätä tielle ollenkaan?

      • Anonyymi

        Fakta on se er Toyotan laatu on surkea kaikissa malleissa.
        Eikä se ole lähivuosina muuttumassa mihinkään.
        Jos muuta väittää puhuu täyttä pa*kaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja 9 vuotta vanha auto ja yksittäistapaus jossa paljon outoa historiaa, tuollako yrität peitellä Toyotan surkeaa menestystä saksalaisessa miljoonien autojen tilastossa.
        Olet todella epätoivoinen ja paniikissa, mutta voin kertoa, ettet tuota tilasto saa muutettu muuksi vaikka kuinka sekoilet ja kaivelet vanhoja arkistojasi jne.... Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 9 vuotta vanha auto ja yksittäistapaus jossa paljon outoa historiaa, tuollako yrität peitellä Toyotan surkeaa menestystä saksalaisessa miljoonien autojen tilastossa.
        Olet todella epätoivoinen ja paniikissa, mutta voin kertoa, ettet tuota tilasto saa muutettu muuksi vaikka kuinka sekoilet ja kaivelet vanhoja arkistojasi jne.... Hihii!

        Maanteiden kingi.
        Tämä automerkki on vakuutusyhtiön mukaan "moottorivikojen kuningas".
        POP Vakuutuksen tiedotteessa kerrottiin tilastojen osoittavan, että Bemarit, Mersut, Citroenit ja Audit työllistävät hinausfirmoja kaikkein eniten, kun tarkastellaan kaikkia hinauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 9 vuotta vanha auto ja yksittäistapaus jossa paljon outoa historiaa, tuollako yrität peitellä Toyotan surkeaa menestystä saksalaisessa miljoonien autojen tilastossa.
        Olet todella epätoivoinen ja paniikissa, mutta voin kertoa, ettet tuota tilasto saa muutettu muuksi vaikka kuinka sekoilet ja kaivelet vanhoja arkistojasi jne.... Hihii!

        Hihii itsellesi vaan kanssa.

        VW-pelle koettaa purkaa ahdistustaan. Koville se ottaa kun joutuu tonneja pulittamaan remontteihin. No ehkä ensi kerralla olet viisaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii itsellesi vaan kanssa.

        VW-pelle koettaa purkaa ahdistustaan. Koville se ottaa kun joutuu tonneja pulittamaan remontteihin. No ehkä ensi kerralla olet viisaampi.

        Ei ne opi koskaan.


    • Anonyymi

      Toyotan surkeus on käsin kosketeltavaa. Älä vain erehdy kokeilemaan muita parempia merkkejä jos Toyotalla ajat.

    • Anonyymi

      Vanhassa 2007 Priuksessa ei ollut akku- eikä käynnistysongelmia. Onko halpuutus ongelmien taustalla?

      • Anonyymi

        Onhan tämä viimeinen jo viidesti halpuutettu versio. Enää ei voi paljoa viilata senttejä kustannuksista, kun alkaa olla luotettavuuskin pohjalukemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä viimeinen jo viidesti halpuutettu versio. Enää ei voi paljoa viilata senttejä kustannuksista, kun alkaa olla luotettavuuskin pohjalukemissa.

        Toyota ollut luotettava joskus 80 ja ehkä osittain 90 luvulla.
        Mykyset Tojot ei sitä ole olleet pitkään aikaan. Eihän ne meinaa millään kestää edes takuuaikaa mikä on 3v!


    • Anonyymi

      Ja ammutaanpa huhupuheet jälleen kerran alas, nämä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

      • Anonyymi

        Valitettavasti lähdit taas valheen tielle. Noissa IFin tilastoissa ei lasketa kuin hinauskerrat.
        Tosin siellä mainitaan, että ne joilla ajetaan paljon ja vanhempina, varastetaan eniten, ovat teinien suosikkeja ja kohtaavat ilkivaltaa eniten, niin niitä hinaillaan eniten, eli juuri näitä premium merkkejä.
        Pitääkö sinun spämmäillä noita epätoivoisia peittely yrityksiä yhtenään, ei tuo kattava saksalainen tilasto miksikään muutu ja Toyota pysyy siellä hännillä.


    • Anonyymi

      Palataan asiaan!
      Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Saksalaiseen tilasttoon saksalaisista voi luottaa kuin neuvostoliittoon! 40 kertaiset päästöt, eihän niitäkään pitänyt olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiseen tilasttoon saksalaisista voi luottaa kuin neuvostoliittoon! 40 kertaiset päästöt, eihän niitäkään pitänyt olla?

        Toyotaankin on joskus voinut luottaa mutta ei enään kannata.


    • Anonyymi

      Tässä Suomen tilastossa nämä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

      • Anonyymi

        Henkilöautokannan keski-ikä oli vuonna 2023 noin 13,2 vuotta
        Henkilöautokannan keski-ikä on kasvanut yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 alkaen. Kannan keski-ikä kasvoi noin 0,3 vuodella vuodesta 2022. Keski-ikä on kasvanut noin 2 vuodella kymmenen viime vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöautokannan keski-ikä oli vuonna 2023 noin 13,2 vuotta
        Henkilöautokannan keski-ikä on kasvanut yhtäjaksoisesti vuodesta 2007 alkaen. Kannan keski-ikä kasvoi noin 0,3 vuodella vuodesta 2022. Keski-ikä on kasvanut noin 2 vuodella kymmenen viime vuoden aikana.

        Nomutta, sehän on kasvanut kutakuinkin samassa suhteessa kuin Toyotankin etumatka. Mistäköhän voisi johtua? Se piirtää, kellä on liitua! Parhaat saksalaiset ovat useimmin hinurien koukussa?


      • Anonyymi

        Toyotan tiepalvelu on pelkkä puhelinnumero, siksi Toyotat hinataan kaverin Toyotalla.


    • Anonyymi

      Palataan asiaan!
      Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Kylläpä Toyotan laatu on romahtanut surkeaksi. Saksassa ajetaan kaikilla autoilla ja tuskin on katsastushuolto järjestelmää kuten Suomen Toyotalla ja omistajat muita kuin vaarit ja setämiehet jotka puunaavat ja hellivät suomalaiseen tyyliin Toyotastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä Toyotan laatu on romahtanut surkeaksi. Saksassa ajetaan kaikilla autoilla ja tuskin on katsastushuolto järjestelmää kuten Suomen Toyotalla ja omistajat muita kuin vaarit ja setämiehet jotka puunaavat ja hellivät suomalaiseen tyyliin Toyotastaan

        Onpas vaan Toyota, onpas vaan kestävin.


    • Anonyymi

      Nämä kalliit premiummerkit roikkuvat kaikkein useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

    • Anonyymi

      Palataan asiaan!
      Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Kylläpä Toyota on surkea nykyään, ihan hävettää ajella. Taidan vaihtaa parempaa, eli johonkin saksalaiseen kun näyttävät noin paljon paremmilta myös katsastustilastoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä Toyota on surkea nykyään, ihan hävettää ajella. Taidan vaihtaa parempaa, eli johonkin saksalaiseen kun näyttävät noin paljon paremmilta myös katsastustilastoissa.

        Voittavat testejä suhteessa 10 saksalaiset 1 Toyota.
        Japanit sardiinipukin laatu on tippunut mereeb zunamin seurauksena.
        Pelkkä koputus rystydellä Toyotan oveen tuottaa lommon.
        Laatu on käsinkosketeltavaa vai sanotaanko rehellisesti laaduttomuus.


    • Anonyymi

      Faktaa: Nämä kalliit premiummerkit roikkuvat kaikkein useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin joukko.

      • Anonyymi

        Hihii, päivystävä Toyotan kunnian palauttaja ja ikävien faktojen peittelijä on tunnollinen työssään.
        Harmi vaan ettei tuo vaikuta mitenkään tuohon saksalaiseen miljoonista autoista kerättyyn tilastoon.
        Toisaalta tuo IF:n tilasto kertoo vain ne joilla ajetaan eniten ja iäkkäinä ja on teinien suosiossa ja näin sanoo itse vakuutusyhtiön edustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, päivystävä Toyotan kunnian palauttaja ja ikävien faktojen peittelijä on tunnollinen työssään.
        Harmi vaan ettei tuo vaikuta mitenkään tuohon saksalaiseen miljoonista autoista kerättyyn tilastoon.
        Toisaalta tuo IF:n tilasto kertoo vain ne joilla ajetaan eniten ja iäkkäinä ja on teinien suosiossa ja näin sanoo itse vakuutusyhtiön edustaja.

        Ei nämä tosiasiat millään peittelyllä katoa. Siihen tarvitsee jo kunnon maalia ja Toyotan maali on niin ohutta ettei se kunnolla peitä edes peltiä. Eikä liitu auta.


    • Anonyymi

      Hihii, tämä se menee aina tunteisiin kuten premiumitkin hinaustilastoon.
      Nämä kalliit premiummerkit roikkuvat kaikkein useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin joukko.

      • Anonyymi

        Toyotat tarvitsee eniten korjausta et menisivät edes katsastuksesta läpi.
        Toyotista myös valitetaan eniten talviongelmista kuluttajaviranomaisille.

        On se vain kumma et se ei ei joku usko tosiasioita.


    • Anonyymi

      Toytaa joutuu korjaamaan tuhansilla joka vuosi jos meinaa ajaa. Joskus jopa kymppitonneilla. Siksi katsastus jätetään tekemättä usein ja tietysti takaisinkutsut jää tekemättä Toyota autoihin helposti. Toyota huolto ei tee niitä huollon yhteydessä.
      Jättävät tekemättä kunnes takaisinkutsu kampanja on päättynyt ja sitten tekevät ne asiakkaan laskuun. Toyota kun huijaa joka käänteessä aina.

    • Anonyymi

      Vaativat Suomen olosuhteet rokottavat näitä merkkejä eniten:
      Näin kalliit premiummerkit roikkuvat kaikkein useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin joukko.

      • Anonyymi

        Tuossa IFin tilastossa ei oteta huomioon ajettuja kilometrejä ja auton ikää ja vakuutusyhtiön edustaja sanoi samaisessa artikkelissa, että hinausten määrä on suoraan verrannollinen ajettujen kilometrien määrään, nuorten osuuteen kuskeista, ilkivallan määrästä ja varkausten määrästä.
        On se kova pala Toyotan omapojalle kun Toyota on kyykännyt rupu sarjaan kaikkialla maailmassa.


    • Anonyymi

      Vulvan ruputulos ei yllätä pelkkä fjord klooni.

      Varokaa itä Suomessa vulvakauppiaita.

      Siellä väärennetään mittarilukema ja huoltohistoria.

      Vaihtoautoja siirrellään toimipisteestä toiseen rullattavaksi.

      Katsastusleima ei merkkaa mitään ei edes välttämättä leimattu vaikka väitetään.

      • Anonyymi

        Onko sulla kaikki hyvin? Sekavaa tekstiä ja hulluja väitteitä.


    • Anonyymi

      Miksi sitten ovat enemmistönä hinurin lavalla?

      • Anonyymi

        Saksalaiset automerkit eivät vain kestä Suomen kovia olosuhteita. Sehän se on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaiset automerkit eivät vain kestä Suomen kovia olosuhteita. Sehän se on totuus.

        Saksalaisilla ajetaan moniverroin enemmän meillä Suomessa kuin pihatuttu Toyotalla jota vaarit ja setämiehet varjelevat ja säästävät, että saavat autostaan 2-3 vuoden päästä panttimaksun palautusta kun vaihtaa uuteen samanlaiseen.
        On se harmi kun saksalaiset ovat niin paljon edellä luotettavuudessaan ja tuo saksalainen miljoonien autojen tilasto sen kertoo se selkeästi ja kiistatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla ajetaan moniverroin enemmän meillä Suomessa kuin pihatuttu Toyotalla jota vaarit ja setämiehet varjelevat ja säästävät, että saavat autostaan 2-3 vuoden päästä panttimaksun palautusta kun vaihtaa uuteen samanlaiseen.
        On se harmi kun saksalaiset ovat niin paljon edellä luotettavuudessaan ja tuo saksalainen miljoonien autojen tilasto sen kertoo se selkeästi ja kiistatta.

        Mitä ihmettä? Tässä sulle totuus joka iskee päin näköä kuin tuhat volttia!
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. Audi on moottorivikojen kuningas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Tässä sulle totuus joka iskee päin näköä kuin tuhat volttia!
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. Audi on moottorivikojen kuningas!

        Tosiasiat on jo aloituksessa ei niitä sinun postauksilla muuteta.


    • Anonyymi

      On se surkeata kun ei mene Toyotat edes katsastuksesta enään läpi.

      • Anonyymi

        Aivan, se oli ainoa asia millä Toyotan setämiehet pystyivät pätemään. Tosin me tiedämme, että Suomessa he vievät aina autonsa huoltoon ja tarkastukseen ennen katsastusta, että tilaatot näyttäisivät ihanilta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo iki vanha maksumuurin takana oleva Suomalainen katsastustilasto ei kelpaa vieläkään mihinkään vertailuun.
        Mikä sua taas vaivaa?

        Auton pitää olla katsastusvarmuuden lisäks sellainen, joka ei jätä tien päälle. Tässä tilasto:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi

        Jos minulta menee rengas tien päällä Bemarista, niin tottakai kutsun hinausauton viemään auton korjattavaksi. Vakuutushan sen maksaa. En minä ala tusaamaan paikkapullon ja kompuran kanssa, siinä menee renkaan lisäksi vannekin vaihtoon.


    • Anonyymi

      If:
      Nämä kalliit premiummerkit roikkuvat kaikkein useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin joukkio.

      • Anonyymi

        Taas on tehty turha nollatutkimus. On sanomattakin selvää ja kyllä kansa tietää että mikä on kestävin ja huolettomin automerkki. Ei se Toyota muuten ylivoimainen ykkönen olisikaan ja jatkuva kateuden kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tehty turha nollatutkimus. On sanomattakin selvää ja kyllä kansa tietää että mikä on kestävin ja huolettomin automerkki. Ei se Toyota muuten ylivoimainen ykkönen olisikaan ja jatkuva kateuden kohde.

        Niin se maailma muuttuu. Vanha maine ei pelasta ikuisesti, kun markkinoille lykätään viidesti halpuutettua mallistoa. Kura on kuraa, vaikka merkillä oli ennen kestävän maine.


    • Anonyymi

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Vakuutusyhtiö IF.
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin ryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakuutusyhtiö IF.
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin ryhmä.

        Sinä se jaksat yrittää valheella onneen. Taitaa ottaa koville Toyotan syväkyykky?
        Mutta se onkin ainoa asia mihin pystyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat yrittää valheella onneen. Taitaa ottaa koville Toyotan syväkyykky?
        Mutta se onkin ainoa asia mihin pystyt.

        Kova paikka tuo Toyotan ylivoimainen etumatka maailmassa . Ei sitä saksalaisella feikkitilastolla pysty muuksi muuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova paikka tuo Toyotan ylivoimainen etumatka maailmassa . Ei sitä saksalaisella feikkitilastolla pysty muuksi muuttamaan.

        Kyllä vakuutusyhtiön tilasto on uskottava suomessa. Miksi valehtelisi kun ei ole oma lehmä ojassa niinkuin saksalaisilla omien merkkiensä kanssa.


    • Anonyymi

      Miten ei saa edes merkkihuolto korjattua Tojotia kuntoon?

      • Anonyymi

        Kun ei ole korjattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole korjattavaa.

        M testistä ne Toyotat lähtee aina korrjaamolle.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      VAGenien ongelmat ei näy katsastuksessa kun niiden iskiessä päälle autolla ei voi ajaa tai muuten vaan ei ole katsastuksen asia.

      DSG:n isoin ongelma on viiveet ja nykimenen. Se ei haittaa katsastuksessa mutta jos hiukankin on kiinnostunut autoista ja autolla ajamisesta DSG pitää kiertää mahdollisimman kaukaa.

    • Anonyymi

      Kova peittely päällä Toyotan omapojalla ja vanhatkin ketju nostettu työkaluiksi.
      Harmi kun tämä tuli näin vahvasti esiin.

    • Anonyymi

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

    • Anonyymi

      Suomen olosuhteissa tutkittua tietoa.
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

      Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin ryhmä.

      • Anonyymi

        Poika, meneekö edelleen ihon alle noin voimalla, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika, meneekö edelleen ihon alle noin voimalla, hihii!

        Toyotan lukusat viat ja ongelma5 5a85aa mennä ihon alle.


      • Anonyymi

        Noissa vakuutusyhtiöiden tilastoissa ei huomioida ajettuja kilometrejä tai auton ikää.
        POP-Vakuutuksen edustaja kertoi asian suoraan että ajetut kilometrit kertoo sijoituksen hinaustilastoissa ja IF kertoo, että noilla vanhoilla premium merkeillä ajaa nuoret ja he ovat usein onnettomuuksissa ja myös kateelliset kohdetavat ilkivaltaa enemmän parempia merkkejä kohtaan.


    • Anonyymi

      Miksi Toyotat ei mene läpi edes katsastuksesta?
      Kummallista jos ei auto pysy katsastuskunnossa.

      • Anonyymi

        Suomessa Toyota pysyy katsastuskunnossa, koska niillä ajetaan vähän ja autot huolletaan ja korjataan aina ennen katsastusta. Siinä se suomalainen omituisuus.
        Toyotan omistajilla on sellainen tyypillinen heikko itsetunto ja auton merkitys on todella suuri, vaikka onkin halpa kansanauto ja siksi katsastustapahtuma on elämääkin suurempi tapahtuma ja siihen satsataan aikaa ja rahaa ettei vaan tule hylkyä ja pettymystä.


    • Anonyymi

      Saksalainen ja muut eurooppalaiset autot ovat luotettavia ja kestäviä. Toyotan aika meni ja viattomuus jäi 90-luvulle kun autot olivat yksinkertaisia ilman lisävarusteita.

      • Anonyymi

        Kas tässä:
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas tässä:
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiö IFin tilasto.

        Oikeassa tilastossa Suomen olosuhteissa jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, saksalaiset premiumit ovat ylivoimaisesti hinatuin luokka.

        Koska niillä ajetaan eniten, myös vanhana.
        Vakuutus yhtiö kertoi näin, harmittaako?
        Ei se puutarhatonttuna seisovaa Toyotaa tarvitse usein hinata kun ei aja ja naapurin setä vetää sen tarvittaessa isompaan huoltoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe