Pressanvaalin tulokset on juuri julkaistu ja Stubbista tulee seuraava presidentti.
Eikö näin ole, että Pekka Haavisto olisi ollut ihan selvä voittaja, jollei olisi ollut samaan sukupuoleen suuntautunut??
Haavisto varmasti miettii, että hän olisi saavuttanut elämänsä suurimman tavoitteen ilman samaa sukupuolta olevaa kumppania. Myös Antonio varmasti kokee olleensa vaalitulokseen vaikuttanut.
Etenkin monet iäkkäämmät eivät voineet hyväksyä presidenttiehdokasta jolla samaa sukupuolta oleva puoliso.
Tämä valinta voi vaikuttaa kovastikin tulevaisuuteemme, kun nyt on saatu presidentiksi noin voimakkaasti Nato-suuntautuva mies. :(
Mitä mieltä te olette???!!
13
447
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, näin nyt kävi, että Stubbi on seuraava presidentti. Mielenkiintoinen vaalitulos. Ikävää Haaviston kannalta, mutta nyt mennään näillä mitä eteen tuodaan ja toivotaan ja rukoillaan parasta. 😊🙏 Kunhan rauha nyt säilyisi.
- Anonyymi
Haavisto olisi voittanut vaalit ylivoimaisesti, jos olisi hetero.
Hän on kaikilla presidentin tehtäviin kuuluvilla osa-alueilla pätevämpi ja kokeneempi, kuin Stubb.
Nyt pitää vaan toivoa, että Alex malttaa ajatella ensin ja avata suunsa vasta sitten.
Suzannen on myös opeteltava suomen kieltä lisää.
kylmätotuus- Anonyymi
Tässä on totuus. Suomessa on huomattava määrä patavanhoillisia joille pätevyys tai persoonan soveltuvuus ei merkitse mitään, kunhan on hetero. Tässäkin asiassa Suomi on jäljessä monia muita valtioita. Toinen ongelma on kokoomuksen kannatuksen nousu, mikä tulee vaikuttamaan ratkaisevasti tavallisten palkkatyöläisten ja köyhien aseman heikkenemiseen jo lähitulevaisuudessa mm julkisten palvelujen vähentämisellä. Kolmas ongelma on koulutuksen tason heikkeneminen, mikä näkyy nyt jo älykkyystason madaltumisena. Asiaa on tutkittu, mutta sen voi havaita helposti tutkimattakin, jos keskustelee nuorison kanssa. Suuri osa ei ymmärrä hölkäsen pölähtävää esim yhteiskunnan rakenteesta ja omasta asemastaan siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on totuus. Suomessa on huomattava määrä patavanhoillisia joille pätevyys tai persoonan soveltuvuus ei merkitse mitään, kunhan on hetero. Tässäkin asiassa Suomi on jäljessä monia muita valtioita. Toinen ongelma on kokoomuksen kannatuksen nousu, mikä tulee vaikuttamaan ratkaisevasti tavallisten palkkatyöläisten ja köyhien aseman heikkenemiseen jo lähitulevaisuudessa mm julkisten palvelujen vähentämisellä. Kolmas ongelma on koulutuksen tason heikkeneminen, mikä näkyy nyt jo älykkyystason madaltumisena. Asiaa on tutkittu, mutta sen voi havaita helposti tutkimattakin, jos keskustelee nuorison kanssa. Suuri osa ei ymmärrä hölkäsen pölähtävää esim yhteiskunnan rakenteesta ja omasta asemastaan siinä.
Suomen vanhoilliset ihmiset äänestivät sukupuolta eikä poliitiikasta tajunneet mitään.
Ei ne vaalit olleet mitenkään sukupuolisen suuntauksen vaalit, vaan vaalieissa oli kysymys presidentistä siis ihmisestä .no näinhän takapajulassa asiat hoidetaan . Jatkossa seuraa .
- Anonyymi
Tässä ei rehellisellä tavalla huomioida taas sitä toista ääripäätä, eli kuinka moni äänestää Haavistoa juuri siitä syystä, että hän sattuu olemaan vähemmistön edustaja.
- Anonyymi
Kun on saanut lusikalla niin ei voi kauhalla ammentaa .
- Anonyymi
Tulos ei miellytä, mutta ei auta itku markkinoilla. Stubb ihan hyvä myös, oli minun toinen suosikki noista vaihtoehdoista.
- Anonyymi
Kokoomus omistaa tietoenatorin ja vaalikoneiston. Sovitut vaalit.. Tarkastakaa kuponkit ekalla kierroksella ei ois stubbia edes nähty. Toinen molemmat WEF tyyppejä.. Hox hox
Surkee tilanne Suomessa.. Rehellisyys maan perii.- Anonyymi
Lääkitys kuntoon ja töihin sullekin.
- Anonyymi
Ulkomailla nauravat suomalaisten tyhmyydelle ,
Suomi ei näköjään halua tasarvoa mitenkään.
Vanhat käävät ne taas ovat näyttäneet miten typeryys antaa kasvot maalle.
Ja Stubb on varmaan yhtä hyvä presidentti , joten katsoo suomen parasta kuten Haavistokn olisi tehnyt. Olivat fiksuja toisilleen koko vaalityön aikana , joten siitä voi nostaa hattua heille .
Fiksuudesta taas ei ole jälkeäkään homofoobisten ihmisten tavasta leimata normaali ihminen omien mielikuvitustensa tuottamilla senaarioilla .- Anonyymi
Minun mielestä tulos kuitenkin osoitti että suomalaiset ovat ennakkoluulottomia ja nykyaikaisia. Suuntautuneisuus varmasti vähän vaikutti mutta ei estänyt lähes puolta Suomea kannattamasta Haavistoa. Hienoa.
Äänestettiinhän meillä Halonen presidentiksi osittain juuri siksi että on nainen. Mitään muuta hyvää en sitten hänestä keksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestä tulos kuitenkin osoitti että suomalaiset ovat ennakkoluulottomia ja nykyaikaisia. Suuntautuneisuus varmasti vähän vaikutti mutta ei estänyt lähes puolta Suomea kannattamasta Haavistoa. Hienoa.
Äänestettiinhän meillä Halonen presidentiksi osittain juuri siksi että on nainen. Mitään muuta hyvää en sitten hänestä keksikään.Halonen oli erittäin hyvä presidentti. Oi niitä aikoja. Sen jälkeen kaikki onkin mennyt vinhaa alamäkeä ja vauhti vaan kiihtyy.
- Anonyymi
Jos olisin Haavisto, lähtisin vetämään Suomesta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693