PUHEET VÄHISSÄ !

Anonyymi-ap

Puhukaa muusta kuin politiikasta
ja huonoista euroviisu esityksistä,

puhukaa ihan tavallisista arjen asioista ja tekeinmisistä,


hoijaa

mä lähden nyt,

Moikka !

184

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama toivomus minulla. Jopa nojatuolin emäntä politikoi.

      • Anonyymi

        Meitä taitaa olla enemmänki jotka kaipaa tavallisista asioista juttuja,
        mun pitää tänään ostaa pakasterasioita,
        aion keitän pottukeittoa ja kaalisoppaa,
        pistän niitä pakastimeen,
        ettei tarvi jatkuvasti miettiä mitä söisi,
        kun on vamiina pakastimessa,
        sulattaa vaan aina kertaannoksen minkä jaksaa syödä,

        nykyisin ruokahalu tahtoo olla hukassa, jotkut ruuat jopa yököttää,


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä ap. kanssa.

      Mite helkkaria meille haudan reunalle päässeille esitetään poliittisia valheita.

      • Anonyymi

        Avatkaa mieleisenne keskustelu. Jokainen sen voi tehdä.


      • Anonyymi

        niin se vaan on,
        kurkkua myöten täynnä politiikaa ja vaali-hulinaa,
        pitkään aikaan en enään ole jaksanu kuunnella niitten sekavia selostuksia
        on pelkkää teennäistä kaikki median manipulointi ja höpinät , tavalaan valhetta,
        -- media pitää ihmisiä t y h m i n ä ,
        höpöttää yhtäja samaa, ja ihan samalla nuotilla, PYH sanon mä,
        onneksi vaalit on ohi, kun nyt jättäsivät ainaki yleisön rahuhaan eikä enään syötettäs pelkkää sooopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avatkaa mieleisenne keskustelu. Jokainen sen voi tehdä.

        Tämähän on aloitettu ja aloituksessa on pyyntö ettei politiikkaa eikä euroviisuja.

        Siispä, minä kävin vesiliikunnassa uimahallilla.
        Näyttäisi ke ja to olevan bussiliikenteessä lakkolinjoja, joten täytyy nyt hoidella asioita joihin kulkupeliä tarvitsee.

        Aloitin palmikkoneulomuksen.
        Kieli keskellä suuta, että pysyy letti ojennuksessa.

        Saas nähdä nouseeko lämpötila plussalle.
        Nousisipa ja sulattaisi kevyen liikenteen väylät.

        Se on jo helmikuu miltei puolessavälissä.
        Toivoa on, valon määrä sitä antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin se vaan on,
        kurkkua myöten täynnä politiikaa ja vaali-hulinaa,
        pitkään aikaan en enään ole jaksanu kuunnella niitten sekavia selostuksia
        on pelkkää teennäistä kaikki median manipulointi ja höpinät , tavalaan valhetta,
        -- media pitää ihmisiä t y h m i n ä ,
        höpöttää yhtäja samaa, ja ihan samalla nuotilla, PYH sanon mä,
        onneksi vaalit on ohi, kun nyt jättäsivät ainaki yleisön rahuhaan eikä enään syötettäs pelkkää sooopaa

        Ikävä että 70 % meni baali halpaan. En ole osallistunut vaaleihin pitkään aikaan. Enkä katsonut aamu tv ja enkä,iltauutisua yli 10 vuoteen. Ajan tuhlausta Niin tyhmiä, juttuja. Metistä löytönyt tietoa joka auttaa tajuamaan asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avatkaa mieleisenne keskustelu. Jokainen sen voi tehdä.

        Jokainen iäkäs on kelvollinen äänestämään, ja moni on todella kiinnostunut aina vaan näistäkin asioista. Ja niin kauan kun on kiinnostusta on halukas seuraamaan asioista . Mutta nyt on vaalit ohitse ja toivon mukaan ei enää ole politiikka tapeetilla, sitä jauhamista on kyllä kestänyt viikko kaupalla .
        Joten nyt arkipäivään taas ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avatkaa mieleisenne keskustelu. Jokainen sen voi tehdä.

        Ihan niin jos joku haluaa puhua politiikasta niin aina on sentään joku jolle se aihe sopii, entäs euroviisuista sitten , niitäkin ehkä jotkut seuraava ja haluavat kommetoida . Tottakai sitä on kyllästynyt hieman jo politiikkaan kun siitä on manglattu viikkoja. Mutta se joka haluaa siitäkin puhua saa tietysti sen tehdä . Sitten on ne tavallisetkin asiat usein jotenkin sellaisia ettei kaikkia kiinnosta, ja silloin ei kommetoi . Sopu sijaa antaa näissäkin asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on aloitettu ja aloituksessa on pyyntö ettei politiikkaa eikä euroviisuja.

        Siispä, minä kävin vesiliikunnassa uimahallilla.
        Näyttäisi ke ja to olevan bussiliikenteessä lakkolinjoja, joten täytyy nyt hoidella asioita joihin kulkupeliä tarvitsee.

        Aloitin palmikkoneulomuksen.
        Kieli keskellä suuta, että pysyy letti ojennuksessa.

        Saas nähdä nouseeko lämpötila plussalle.
        Nousisipa ja sulattaisi kevyen liikenteen väylät.

        Se on jo helmikuu miltei puolessavälissä.
        Toivoa on, valon määrä sitä antaa.

        mielenkiintoista,,,,,, mitä neulot
        puseroa
        vai pipoa,

        mä olen neulonu älyttömän määrän pipoja,

        usein haavelien jos jaksais neuloa joko kokonaisen mekon tai pitlän neuletakin,
        mutt luulen etten enään jaksa niin suurta työtä tekemään
        lakaa menis paljon ja langat ovat kalliita, eikä huonolaatusesta kannattaisi mekkoa neloakkaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mielenkiintoista,,,,,, mitä neulot
        puseroa
        vai pipoa,

        mä olen neulonu älyttömän määrän pipoja,

        usein haavelien jos jaksais neuloa joko kokonaisen mekon tai pitlän neuletakin,
        mutt luulen etten enään jaksa niin suurta työtä tekemään
        lakaa menis paljon ja langat ovat kalliita, eikä huonolaatusesta kannattaisi mekkoa neloakkaan,

        aikoinaan kun lapset oli pieniä,
        mä virkkasin mekon tyttärelleni, kyllä oli kaunis ja erikoinen, hän meni sillä mekolla koulun kevät juhliin
        opettajat oli kyselly ja ihastellu sitä,
        siitä on paljon aikaa, nyt tyttäreni on 65 v itsekki lähentelee jo eläke ikää, hän on kylläki yrittäjä joten ei aio vielä jäädä eläkkeelle vaikka ikä jo antais siihen mahdollisuuden,


      • Anonyymi

        Arjen valheet riittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin se vaan on,
        kurkkua myöten täynnä politiikaa ja vaali-hulinaa,
        pitkään aikaan en enään ole jaksanu kuunnella niitten sekavia selostuksia
        on pelkkää teennäistä kaikki median manipulointi ja höpinät , tavalaan valhetta,
        -- media pitää ihmisiä t y h m i n ä ,
        höpöttää yhtäja samaa, ja ihan samalla nuotilla, PYH sanon mä,
        onneksi vaalit on ohi, kun nyt jättäsivät ainaki yleisön rahuhaan eikä enään syötettäs pelkkää sooopaa

        Se on ihan oikein. Kun pitää mielensä tyhjänä, eikä ota vastaan uutta tietoa aivoja täyttämään, on sitten helppoa ottaa kantaa ja sanoa ihan mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä että 70 % meni baali halpaan. En ole osallistunut vaaleihin pitkään aikaan. Enkä katsonut aamu tv ja enkä,iltauutisua yli 10 vuoteen. Ajan tuhlausta Niin tyhmiä, juttuja. Metistä löytönyt tietoa joka auttaa tajuamaan asiat.

        Raamattu on kanssa hieno uutisten tuoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kanssa hieno uutisten tuoja.

        Rammattu on ihmeellinen kirja,
        siinä puhutut asiat on aina ajankohtaisia, siis neuvot, ja totuus,
        kaikki soveltuu nykyakaan kuten aikoinaanki
        raamatun totuus ei vanhenen koskaan on aina totta nyt ja aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aikoinaan kun lapset oli pieniä,
        mä virkkasin mekon tyttärelleni, kyllä oli kaunis ja erikoinen, hän meni sillä mekolla koulun kevät juhliin
        opettajat oli kyselly ja ihastellu sitä,
        siitä on paljon aikaa, nyt tyttäreni on 65 v itsekki lähentelee jo eläke ikää, hän on kylläki yrittäjä joten ei aio vielä jäädä eläkkeelle vaikka ikä jo antais siihen mahdollisuuden,

        Tuosta tuli ieleen että tätini virkkasi minulle kaksi kaunista tunika eläessään. Pitääpäs ottaa esiin om ne olleetkin kauan kaapissa. Ämuista 20 vuotta sitten kun työkaverit niitä ihaili . Sehän on sitä iätöntä muotia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arjen valheet riittävät.

        TÄH

        kenen luulet ja mitä

        kuka valehtelee ?

        noihan puhuu menneitä muistellen,,,, ,,,,,,,


      • Anonyymi

        Älä usko. Etkö jo ole oppinut erottamaan totuutta valheesta!


    • Anonyymi

      Lähdin hiihtämään, samalla tuli ystävättären puhelu. Hiljakseen hiihtelin toisessa kädessä puhelin ja toisessa kaksi sauvaa. Latuja risteili, kunnes huomasin etten tiedä yhtään missä olen. Näin talon ja rouva toi minut kotiin. Ihania ihmisiä ja itseni voin leimata törpöksi, joutaisi sitä puhua kotisohvalla ja liikunta erikseen. Olin hiihdellyt kaksi kilometriä sen oikean ladun ohitse, puhelu kesti 45 min.

      • Anonyymi

        niin, sitä sattuu paremmissaki perheissä
        muisti tökkii
        vanha sekoilee,

        ei tätä enään kaaa kestä, kohta ollaan enkelinä taivaassa,
        siihen asti koitetaan vaan kestää,


      • Anonyymi

        Tuossa tuli mieleeni lapsuuden hiihtokilpailu koulussa. Iso koulu, kymmeniä osallistujia, monessa kilpailuryhmässä. Muistan, kuinka innolla lähdin oli lähtö kuin kilpailuissa ainaki, pareittain metsän reunaan. Kilpakaveri meni menojaan ja minä hiihdin vieraassa urheilupuistossa, jossa risteili latuja. En tiennyt minne suunnata. Hiihtelin sinne tänne, ja lopuksi huomasin maalille kulkevan ladun. Maalissa jo korjailtiin kamppeita pois, ja joku huusi: "Täältä tulee vielä yksi!" En ollut voittajien joukossa, en silloin, enkä myöhemminkään. 😀
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tuli mieleeni lapsuuden hiihtokilpailu koulussa. Iso koulu, kymmeniä osallistujia, monessa kilpailuryhmässä. Muistan, kuinka innolla lähdin oli lähtö kuin kilpailuissa ainaki, pareittain metsän reunaan. Kilpakaveri meni menojaan ja minä hiihdin vieraassa urheilupuistossa, jossa risteili latuja. En tiennyt minne suunnata. Hiihtelin sinne tänne, ja lopuksi huomasin maalille kulkevan ladun. Maalissa jo korjailtiin kamppeita pois, ja joku huusi: "Täältä tulee vielä yksi!" En ollut voittajien joukossa, en silloin, enkä myöhemminkään. 😀
        Mkr.

        Meilläki oli aikoinaan hiihtokilpailut aina koulussa keväisin,
        samoin olin aina viimesten joukossa,
        sekös mua alko tympiin,
        aloin mennä kouluun hiihtämällä, pikkuhiljaan voimat lisääntyi
        ja kun taas oli hiihtokilpilut
        ja kun osallistuin innolla niihin kuten enneki,
        tällä kertaa olin maalissa viides, jopas lapsen sydän hyppi ilosta, en enään ollukkaa ihan viimene, olin jopa kärkipässä viides,
        se ilo on jääny ijäksi mieleen,
        vaikka nyt lähes sata vuotias olenki, sen aina muistan,


    • Anonyymi

      eikö ihmisillä ole muuta puhuttavaa kuin vain vaalit ja presidentti ehdokkaat, lopettakaa jo niistä puhuminen,
      hirvittää kun TV:stäki joka kanavalta tulee yhtä ja samaa SOOOPAAA,

      • Anonyymi

        Asiaahan se on.


      • Anonyymi

        No ei se nyt sppoaa ole, niissähän käsitellään asioita joka kuuluvat koko kansalle . Onhan se aina ollut niin että vaalien edellä on keskusteltu ehdokkaista ja puolueista . Moni on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista se jokaiselle suotakoon . Politiikkaan on sentään asia mikä koskee kaikkia omalla tavallaan .
        Ja nyt on leikkauksista pidetty kovaa huutoa, mielestäni ne jotka eivät ole käyttäneet oikeuttansa vaaleissa äänestämällä ei oikein; niiden tarttis valittaakaan miten köyhiä syrjitään koska eivät itse ole halunneet edes vaikuttaa asioihin äänestämällä. Mutta onhan se ollut kovaa keskustelua ennen vaaleja, joten nyt ehkä politiikasta puhuminen on vähäisempää ja toiset asiat ottavat paikkaa palstoilla , kuten ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se nyt sppoaa ole, niissähän käsitellään asioita joka kuuluvat koko kansalle . Onhan se aina ollut niin että vaalien edellä on keskusteltu ehdokkaista ja puolueista . Moni on kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista se jokaiselle suotakoon . Politiikkaan on sentään asia mikä koskee kaikkia omalla tavallaan .
        Ja nyt on leikkauksista pidetty kovaa huutoa, mielestäni ne jotka eivät ole käyttäneet oikeuttansa vaaleissa äänestämällä ei oikein; niiden tarttis valittaakaan miten köyhiä syrjitään koska eivät itse ole halunneet edes vaikuttaa asioihin äänestämällä. Mutta onhan se ollut kovaa keskustelua ennen vaaleja, joten nyt ehkä politiikasta puhuminen on vähäisempää ja toiset asiat ottavat paikkaa palstoilla , kuten ennenkin.

        Korjaus soopaa oli oikea sana ei siis sppoaa


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        niimpä nuo asiantuntiat kyllä naurattaa, se profesoria näyttelevä ilmasto tieteiliä vanha ruttunaamanen ukko huh, puhhuu täyttä soopaa ilmaston muutoksesta, ei mene täydetä sen puhee ollenkaan,
        pelkää rahastusta koko ilmaston muutos höpötys,
        ihmetyttää kun tavallisia katsojia pidetään ihan tyhmänä,
        käännän aina tv:n mualle kun se lässyttää tyhmiä suorastaan perättömyyksiä,
        lähimman tuhannen vuoden aikana ei ilmasto muutu niinpaljon että se haittais ihmisen elämää maapallolla, aina on satanu ja aina on tulivuoret purkautunu ja aina maajäristyksiä ollu ja tulee olemaan,
        mutta kaikki jatkuu niinkuin enneki,
        ihmiset vaeltaa pois alueilta jossa ei voi asua, niin on tehty miljoonia vuosia niin tehdään seuravat miljoonat vuodetki,
        että se siitä asiantuntijoista, niitä voi sano huijareiksi ei asiantuntijoiksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä nuo asiantuntiat kyllä naurattaa, se profesoria näyttelevä ilmasto tieteiliä vanha ruttunaamanen ukko huh, puhhuu täyttä soopaa ilmaston muutoksesta, ei mene täydetä sen puhee ollenkaan,
        pelkää rahastusta koko ilmaston muutos höpötys,
        ihmetyttää kun tavallisia katsojia pidetään ihan tyhmänä,
        käännän aina tv:n mualle kun se lässyttää tyhmiä suorastaan perättömyyksiä,
        lähimman tuhannen vuoden aikana ei ilmasto muutu niinpaljon että se haittais ihmisen elämää maapallolla, aina on satanu ja aina on tulivuoret purkautunu ja aina maajäristyksiä ollu ja tulee olemaan,
        mutta kaikki jatkuu niinkuin enneki,
        ihmiset vaeltaa pois alueilta jossa ei voi asua, niin on tehty miljoonia vuosia niin tehdään seuravat miljoonat vuodetki,
        että se siitä asiantuntijoista, niitä voi sano huijareiksi ei asiantuntijoiksi,

        Me ei päästetä niitä rajan, pysykööt Siperiassa vaan.
        Älä yhtään sano, että ne sais tänne tulla, huijariksiko rupeaisit? Puomi on edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ei päästetä niitä rajan, pysykööt Siperiassa vaan.
        Älä yhtään sano, että ne sais tänne tulla, huijariksiko rupeaisit? Puomi on edessä.

        Kerrankin hyvä aloitus!

        Hermostuin tässä äsken ihteeni, kun on kaikki paikat reuhallaan ja rupesin systemaattisesti järjestämään. Ei täällä kukaan muu sotke kuin vain minä itse.

        Ihailen niitä, joilla on aina paikat kunnossa.

        Mutta eipä tässä auta kuin vaan ryhtyä toimeen.
        Tässä siis yritän saada tarmoa itelleni - elkää muut hermostuko.

        Hajanaisia mietteitä ja että mitä teen:

        En katso milloinkaan euroviisuja.
        Löysin netiltä kielikurssin, tekee mieli vielä näin vanhana opetella kieliä.
        Kun tiskaan, niin samalla katson pikkuläppäristä kielikurssia.
        Jalat on kipeet, tilaan ajan hierojalta.
        Keksin tänään, että samalla kun katson televisiota (hyvin harvoin) voin tehdä voimisteluliikkeitä.
        Laitan öljyä hiuksiin, kun ovat niin kuivat.
        Lajittelin nuppineulat, osa oli taittuneita, heitin ne pois. Kaikki ompeluvehkeet oli yhdessä laatikossa sekaisin, lajittelin. Oli rauhoittavaa hommaa.
        Naapuri muuttaa, vein hänelle laatikoita, pääsin eroon niistä ja hänelle tarpeen. Haikeeta. kun muuttaa.

        Nyt sitten hommiin, hyvää päivän jatkoa kaikille, kertokaa kuulumisia (EI POLITIIKKAA)!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin hyvä aloitus!

        Hermostuin tässä äsken ihteeni, kun on kaikki paikat reuhallaan ja rupesin systemaattisesti järjestämään. Ei täällä kukaan muu sotke kuin vain minä itse.

        Ihailen niitä, joilla on aina paikat kunnossa.

        Mutta eipä tässä auta kuin vaan ryhtyä toimeen.
        Tässä siis yritän saada tarmoa itelleni - elkää muut hermostuko.

        Hajanaisia mietteitä ja että mitä teen:

        En katso milloinkaan euroviisuja.
        Löysin netiltä kielikurssin, tekee mieli vielä näin vanhana opetella kieliä.
        Kun tiskaan, niin samalla katson pikkuläppäristä kielikurssia.
        Jalat on kipeet, tilaan ajan hierojalta.
        Keksin tänään, että samalla kun katson televisiota (hyvin harvoin) voin tehdä voimisteluliikkeitä.
        Laitan öljyä hiuksiin, kun ovat niin kuivat.
        Lajittelin nuppineulat, osa oli taittuneita, heitin ne pois. Kaikki ompeluvehkeet oli yhdessä laatikossa sekaisin, lajittelin. Oli rauhoittavaa hommaa.
        Naapuri muuttaa, vein hänelle laatikoita, pääsin eroon niistä ja hänelle tarpeen. Haikeeta. kun muuttaa.

        Nyt sitten hommiin, hyvää päivän jatkoa kaikille, kertokaa kuulumisia (EI POLITIIKKAA)!

        Muaki on aina kiinostanu ajatus kielikurssista,
        aikoinaan sain yhteiskoulussa alkeet ruotsin ja sakasnkieleen,
        aikoinaan työssä tarvitsin molempia,
        vaikka en osannu täydellisesti kumpaakaa kieltä
        tulin asiakkaitten kanssa toimeen heikolla ruotsinkielellä ja heikolla saksankielellä,

        nooh siitä on jo kauan aikaa kymmeniä vuosia
        kun olen ollu työelämässä,
        nythän olen lähes sata vuotias,
        mutta se kielten kurssi oli aina haaveena ja olisihan ne ollu tällä konelllakki
        mutta jostain syystä ne vaan aina jäi haaveeksi ,
        en saanu itteäni niin innostumaan että olisin pannu töpinäksi ja alkanu oikeesti opiskelemaan,
        tavallan harmittaa kun on pakko tunnstaa olen s a a m a t o n laiskaki ihminen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä nuo asiantuntiat kyllä naurattaa, se profesoria näyttelevä ilmasto tieteiliä vanha ruttunaamanen ukko huh, puhhuu täyttä soopaa ilmaston muutoksesta, ei mene täydetä sen puhee ollenkaan,
        pelkää rahastusta koko ilmaston muutos höpötys,
        ihmetyttää kun tavallisia katsojia pidetään ihan tyhmänä,
        käännän aina tv:n mualle kun se lässyttää tyhmiä suorastaan perättömyyksiä,
        lähimman tuhannen vuoden aikana ei ilmasto muutu niinpaljon että se haittais ihmisen elämää maapallolla, aina on satanu ja aina on tulivuoret purkautunu ja aina maajäristyksiä ollu ja tulee olemaan,
        mutta kaikki jatkuu niinkuin enneki,
        ihmiset vaeltaa pois alueilta jossa ei voi asua, niin on tehty miljoonia vuosia niin tehdään seuravat miljoonat vuodetki,
        että se siitä asiantuntijoista, niitä voi sano huijareiksi ei asiantuntijoiksi,

        Ilmaston muutoksia on seurailtu vuosikymmeniä,ja nähty muutokset todettu jo etukäteen asioita mitä on tapahtunut. Sekin on aika laaja asia sinänsä, ei siis mitään perättömyyksiä mitenkään. Mutta on olemassa ihmisiä jotka eivät ymmärrä asioiden laajuutta.
        En minäkään usko että meidän aikanamme tapahtuu suuria muutoksia , me ollaan aikamme täällä ja valmistamme maailmaa jälkipolville . Se joka ei usko tieteeseen saa olla uskomatta , mutta ei tartte silti mitätöidä asioita jotka on todistettavissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin hyvä aloitus!

        Hermostuin tässä äsken ihteeni, kun on kaikki paikat reuhallaan ja rupesin systemaattisesti järjestämään. Ei täällä kukaan muu sotke kuin vain minä itse.

        Ihailen niitä, joilla on aina paikat kunnossa.

        Mutta eipä tässä auta kuin vaan ryhtyä toimeen.
        Tässä siis yritän saada tarmoa itelleni - elkää muut hermostuko.

        Hajanaisia mietteitä ja että mitä teen:

        En katso milloinkaan euroviisuja.
        Löysin netiltä kielikurssin, tekee mieli vielä näin vanhana opetella kieliä.
        Kun tiskaan, niin samalla katson pikkuläppäristä kielikurssia.
        Jalat on kipeet, tilaan ajan hierojalta.
        Keksin tänään, että samalla kun katson televisiota (hyvin harvoin) voin tehdä voimisteluliikkeitä.
        Laitan öljyä hiuksiin, kun ovat niin kuivat.
        Lajittelin nuppineulat, osa oli taittuneita, heitin ne pois. Kaikki ompeluvehkeet oli yhdessä laatikossa sekaisin, lajittelin. Oli rauhoittavaa hommaa.
        Naapuri muuttaa, vein hänelle laatikoita, pääsin eroon niistä ja hänelle tarpeen. Haikeeta. kun muuttaa.

        Nyt sitten hommiin, hyvää päivän jatkoa kaikille, kertokaa kuulumisia (EI POLITIIKKAA)!

        Tuosta siivouksesta minäkin hieman. Eilen kun olin kaupungilla ystäväni kanssa ostoksilla aika kauan , niin yksi lapsen lapsista oli tullut kylään ja koska hänellä on koodi oven lukkoon niin saa tulla miten haluaa ja koska haluaa. Voi sitä ihmettä kun tulin kotiin paikat oli siivottu koko alakerrassa , koti loisti puhtauttaan ja näytti ihan erilaiselta kun se mistä kodista lähdin kaupungille . Oli se mahtava tunne katsella kun kaikki oli järjestetty paikoilleen ja muutamia tavaroita oli vähentänytkin näkyvistä . Olin itse ajatellut että siivoan perjantaina nyt vaan nautin kodista jonka lapsenlapsi oli siivonnut.
        Aina tekevät kivoja yllätyksiä . Hän oli ostanut hyvän ystävän päivän kunniaksi kaksi sydämmen muotoista munkkiakin ja joimme kahvit ja munkit keskustelllen maailman asioista . Oli todella kiva hyvän ystävän päivä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki on aina kiinostanu ajatus kielikurssista,
        aikoinaan sain yhteiskoulussa alkeet ruotsin ja sakasnkieleen,
        aikoinaan työssä tarvitsin molempia,
        vaikka en osannu täydellisesti kumpaakaa kieltä
        tulin asiakkaitten kanssa toimeen heikolla ruotsinkielellä ja heikolla saksankielellä,

        nooh siitä on jo kauan aikaa kymmeniä vuosia
        kun olen ollu työelämässä,
        nythän olen lähes sata vuotias,
        mutta se kielten kurssi oli aina haaveena ja olisihan ne ollu tällä konelllakki
        mutta jostain syystä ne vaan aina jäi haaveeksi ,
        en saanu itteäni niin innostumaan että olisin pannu töpinäksi ja alkanu oikeesti opiskelemaan,
        tavallan harmittaa kun on pakko tunnstaa olen s a a m a t o n laiskaki ihminen,

        Kivahan se olis kielikurssi joa vaikka jonkun ystävän kanssa opettelis saman aikaisesti, ja autettava toisiamme , minulle se muoto sopisi parhaiten .


    • Anonyymi

      etiltä kielikurssin, tekee mieli vielä näin vanhana opetella kieliä.
      Kun tiskaan, niin samalla katson pikkuläppäristä kielikurssia.


      englantiako opiskelet?

    • Anonyymi

      englanti oliski mielenkiintonen kieli vanhuksenki opiskella,
      jospa alotettaisiin porukalla enlanninkielen opiskelut, heh, tuliskohan siitä mitään näin netin välityksellä,
      mull ei ole entuudestaan englanninkieln alkeitakaan,
      joten pitäis alottaa ihan alusta, ensinnäki kuinka eri kirjaimet lausutaan eri tavoin kuin suomen kielessä,
      a taitaa olla englannissa i

      taitaa käydä liian vaikeaksi opiskelu, huh,

      • Anonyymi

        Kstson Kauniita ja rohkeita. Siinä oppii yksinkertaista englantia.


      • Anonyymi

        Englantia opiskelen, Luin sitä koulussa, hyvä on kerrata.
        Jos lähtisi matkoille jonnekin, niin olisi hyvä ja saisi enemmän reissusta ja olisi kätevää.

        Olisi mukava opiskella porukalla täällä.
        Kyllä aina oppii, vaikkakin hitaammin. Ja onhan meillä aikaa.

        Itse aloittaisin kertauskurssin tavallaan.
        Alkeiskurssi heille, jotka eivät ole vielä ehtineet.

        Netillä on ilmaisiakin englanninkielen kursseja, googlatkaa.

        Tässä välillä 14:40:03, postauksen jälkeen olen järjestänyt eteisen ja keittiön kuntoon, köllöttelin välillä ja söin. Vielä tässä jotain toimittelen illan mittaan.
        Yleensä nettifilmiä katsellessa silitän samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englantia opiskelen, Luin sitä koulussa, hyvä on kerrata.
        Jos lähtisi matkoille jonnekin, niin olisi hyvä ja saisi enemmän reissusta ja olisi kätevää.

        Olisi mukava opiskella porukalla täällä.
        Kyllä aina oppii, vaikkakin hitaammin. Ja onhan meillä aikaa.

        Itse aloittaisin kertauskurssin tavallaan.
        Alkeiskurssi heille, jotka eivät ole vielä ehtineet.

        Netillä on ilmaisiakin englanninkielen kursseja, googlatkaa.

        Tässä välillä 14:40:03, postauksen jälkeen olen järjestänyt eteisen ja keittiön kuntoon, köllöttelin välillä ja söin. Vielä tässä jotain toimittelen illan mittaan.
        Yleensä nettifilmiä katsellessa silitän samalla.

        Minäkin ihmettelen, että melkein kaikki aloitukset täälläKIN koskee politiikkaa, - ihan kuin vanhoilla ihmisillä ei olisi muuta mielessä. Olisi jo aika hellittää ja elää omaa elämäämme nämä loppuvuodet. Hyvä aloitus, että on tartuttu asiaan.
        Menen tässä keittämään iltatsuajut ja meinaan nauttia illasta oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kstson Kauniita ja rohkeita. Siinä oppii yksinkertaista englantia.

        heh,,, minä jo luulin sun sanovan,,,,
        ett oppii ihmiselämän kimuranttisia suhteita ja kiemuroita heh, sori,

        mutta
        totta on
        jos ja kun opiskelee esm. vaikka englantia niin kaetit ja englankieliset ohjelmat auttaa suuresti oppimaan uuttakieltä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Englantia opiskelen, Luin sitä koulussa, hyvä on kerrata.
        Jos lähtisi matkoille jonnekin, niin olisi hyvä ja saisi enemmän reissusta ja olisi kätevää.

        Olisi mukava opiskella porukalla täällä.
        Kyllä aina oppii, vaikkakin hitaammin. Ja onhan meillä aikaa.

        Itse aloittaisin kertauskurssin tavallaan.
        Alkeiskurssi heille, jotka eivät ole vielä ehtineet.

        Netillä on ilmaisiakin englanninkielen kursseja, googlatkaa.

        Tässä välillä 14:40:03, postauksen jälkeen olen järjestänyt eteisen ja keittiön kuntoon, köllöttelin välillä ja söin. Vielä tässä jotain toimittelen illan mittaan.
        Yleensä nettifilmiä katsellessa silitän samalla.

        Viikonloppuna kävi ystävätär joka opiskelee innokkaasti milloin mitäkin, venäjän kielestä lähtien.
        Pyyhin hikeä jo kuunnellessai kuinka energinen hän on, käy vaeltamassa kansallispuistoissa, opiskelee ja on tosi kova siivoamaan. Silti meillä käy huumorintajut yksiin, viihdymme yhdessä vaikka olen vastakohta.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Viikonloppuna kävi ystävätär joka opiskelee innokkaasti milloin mitäkin, venäjän kielestä lähtien.
        Pyyhin hikeä jo kuunnellessai kuinka energinen hän on, käy vaeltamassa kansallispuistoissa, opiskelee ja on tosi kova siivoamaan. Silti meillä käy huumorintajut yksiin, viihdymme yhdessä vaikka olen vastakohta.

        joo siis aikuisela on vaaraliista kuluttaa aikaansa
        turhiin kieliin kuten venäjään

        nuorille näitä sattuu
        mutta kannattaa pysytellä laajoissa maailmankielissä eikä diktatuurien puuhissa

        ajatellaan nuorta joka lukee kiinaa ja venäjää
        kuten tapahtui minun koulussa kun olin lähtenyt sieltä
        (jätin itse venäjän kesken eli suoritin kaiken muun paitsi aineen en kadu että lopetin)

        sitten ei saakaan viisumia maahna jostain syystä mitä hänelle ei kerrota
        se siitä hyödystä
        sitten

        kauhea vaiva ja kaikki tuhraa


      • Anonyymi

        Olen minäkin miettinyt juuri kielikursseille ja tuuminut että ,oppiiko sitä enää ja pysyykö uudet asiat vielä muistissa . Olishan se mukavaa opetella


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Viikonloppuna kävi ystävätär joka opiskelee innokkaasti milloin mitäkin, venäjän kielestä lähtien.
        Pyyhin hikeä jo kuunnellessai kuinka energinen hän on, käy vaeltamassa kansallispuistoissa, opiskelee ja on tosi kova siivoamaan. Silti meillä käy huumorintajut yksiin, viihdymme yhdessä vaikka olen vastakohta.

        Minäkin olen täydellinen vastakohta ystäväni kanssa , joskus ajattelen että miksi meistä on tullut oikeastaan joskus yki 45 vuotta sitten ystäviä .
        Kumpikin on kehittynyt eri suuntiin ja jutut eivät enää ole samaa luokkaa mitä ne olivat nuorena . Joskus todella ärsyttää jotkin piirteeet hänessä kuten luulisi häntäkin ärsyttävän minun ominaisuuteni luulisin.
        Oikeastaan meillä ei ole mitäön yhteistä enää emme pidä samoista televisio ohjelmistakaa vaan niissäkin ollaan eri suunnilla .miettinyt usein että tulemmekin jatkamaan ystävyyttä loppuun asti koska olemme nykyään niin erilaisia .mutta sen näyttää tulevaisuus .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen, että melkein kaikki aloitukset täälläKIN koskee politiikkaa, - ihan kuin vanhoilla ihmisillä ei olisi muuta mielessä. Olisi jo aika hellittää ja elää omaa elämäämme nämä loppuvuodet. Hyvä aloitus, että on tartuttu asiaan.
        Menen tässä keittämään iltatsuajut ja meinaan nauttia illasta oikeasti.

        Politiikkaan koskee meitä kaikkia tavalla tai toisella . Se on asioiden muuttumista ja tarkoitus parantaa asioita jotka eivät toimi.
        Joten annetaan kunkin keskustella aiheesta jos jotain se kiinnostaa,


    • Anonyymi

      Tiedoksi kamuille,
      just nyt TV1 :llä menee ohjelma " MODERNIT MIEHET "

      jos kiinostaa, äkkiä katsomaan,
      uutta huumoria vihdoinki TV:ssä

      kirjotellaan ,,,,

    • Tulin mökille toissapäivänä.
      Oli peruslämpö päällä, kamarissa 4 astetta ja vesijohtojen lähellä 6 astetta lämmintä.
      Kissa hyppäsi innoissaan autosta mutta järkyttyi 20 asteen pakkasta. Luuli että sisällä on lämmintä uunin päällä kuten ennen.
      Uuni oli ääkylmä ja mökkikin kissan makuun liian kylmä.
      Esitti kovaäänistä protestia kun toin sen lämpimästä keskustan asunnosta kärsimään kylmästä.
      Nyt nukkuu tyytyväisenä uunin päällä. Tänään lämmitin joten katinkin makuun asiat ovat hyvällä tolalla.
      Ollaan nyt täällä jonkin aikaa kun on saatu mökki lämpimäksi.
      Mikähän se väsyttää, tänäänkin olen nukkunut monta tuntia, en ole koskaan nukkunut aikaisemmin edes päikkäreitä.
      Kaveri sanoi että tekisikö ikä tuollaista, en ainakaan vielä oikein hyväksy että parissa viikossa olo muuttuisi näin kovasti. Tätä on jatkunut nyt pari viikkoa, on myös kamalia nivelkipuja. On niitä ollut ennekin, mutta nyt on enemmän.

      • Anonyymi

        voi voi,,,, syötkö tarpeellisia vitamiineja,

        mun väsymys katosi kun aloin normaalien vitamiiniel lisäksi syömään
        ylimäisen C-vitamiin ja SINKKIÄ joka päivä,
        kummasti olen piristyny,


      • Anonyymi

        Ei 4 asteen lämpö oikein sopisi nivelkivuille! Toivottavasti lämpö nousi nopeasti. :)
        Minä en koskaan oppinut olemaan kylmässä mökissä syksyisin, vaikka mieheni olisi mennyt vaikka joka viikonloppu.
        Minulle mökki on nimenomaan kesämökki, vaikka siinä leivinuuni onkin. Mökki ei ole talviasuttava. Appivanhempani rakennuttivat sen pula-aikana sotien jälkeen, eivätkä saaneet hankituksi tarpeellisia rakennustarvikkeita silloin. Mökki jäi sitten kesäkäyttöön.
        Mieheni kävi siellä sydäntalvellakin, mutta minä jäin kaupunkiin.
        Kerran olen saanut siellä sellaisen noidannuolen, että siitä jäi vaiva loppuiäkseni. Jos ja kun saan kylmää, sama kohta menee jumiin, enkä pääse liikkumaan eteen enkä taakse.
        Kesät siellä kyllä viihdyin, lasten kanssa kuukausikaupalla. Lapsilleni se on myös jäänyt onnelaksi, jonne kiireesti mennään lomille.
        Nykyisin nuorin käyttäjä on mökkiläinen viidennessä polvessa.
        Mkr.


      • liekko
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 4 asteen lämpö oikein sopisi nivelkivuille! Toivottavasti lämpö nousi nopeasti. :)
        Minä en koskaan oppinut olemaan kylmässä mökissä syksyisin, vaikka mieheni olisi mennyt vaikka joka viikonloppu.
        Minulle mökki on nimenomaan kesämökki, vaikka siinä leivinuuni onkin. Mökki ei ole talviasuttava. Appivanhempani rakennuttivat sen pula-aikana sotien jälkeen, eivätkä saaneet hankituksi tarpeellisia rakennustarvikkeita silloin. Mökki jäi sitten kesäkäyttöön.
        Mieheni kävi siellä sydäntalvellakin, mutta minä jäin kaupunkiin.
        Kerran olen saanut siellä sellaisen noidannuolen, että siitä jäi vaiva loppuiäkseni. Jos ja kun saan kylmää, sama kohta menee jumiin, enkä pääse liikkumaan eteen enkä taakse.
        Kesät siellä kyllä viihdyin, lasten kanssa kuukausikaupalla. Lapsilleni se on myös jäänyt onnelaksi, jonne kiireesti mennään lomille.
        Nykyisin nuorin käyttäjä on mökkiläinen viidennessä polvessa.
        Mkr.

        Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
        Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
        Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
        Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
        Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
        Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
        Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei 4 asteen lämpö oikein sopisi nivelkivuille! Toivottavasti lämpö nousi nopeasti. :)
        Minä en koskaan oppinut olemaan kylmässä mökissä syksyisin, vaikka mieheni olisi mennyt vaikka joka viikonloppu.
        Minulle mökki on nimenomaan kesämökki, vaikka siinä leivinuuni onkin. Mökki ei ole talviasuttava. Appivanhempani rakennuttivat sen pula-aikana sotien jälkeen, eivätkä saaneet hankituksi tarpeellisia rakennustarvikkeita silloin. Mökki jäi sitten kesäkäyttöön.
        Mieheni kävi siellä sydäntalvellakin, mutta minä jäin kaupunkiin.
        Kerran olen saanut siellä sellaisen noidannuolen, että siitä jäi vaiva loppuiäkseni. Jos ja kun saan kylmää, sama kohta menee jumiin, enkä pääse liikkumaan eteen enkä taakse.
        Kesät siellä kyllä viihdyin, lasten kanssa kuukausikaupalla. Lapsilleni se on myös jäänyt onnelaksi, jonne kiireesti mennään lomille.
        Nykyisin nuorin käyttäjä on mökkiläinen viidennessä polvessa.
        Mkr.

        Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
        Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
        Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
        Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
        Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
        Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
        Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.


    • Anonyymi

      Tiedoksi kamuille,
      just nyt TV1 :llä menee ohjelma " MODERNIT MIEHET "


      karmeaa aivotonta stereotyyppistä pskaa
      vitsit arvaa etukäteen

      • Anonyymi

        Tai sitten voi laittaa villapuseroiden päälle toppatakin.

        Illalla laitan makuuhuoneeseen lämpöä ja oven kiinni, Yöllä herään, laitan lämoöä pienemmälle ja oven auki.
        Nukun pitkään, siinä vähän yli kahdeksaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten voi laittaa villapuseroiden päälle toppatakin.

        Illalla laitan makuuhuoneeseen lämpöä ja oven kiinni, Yöllä herään, laitan lämoöä pienemmälle ja oven auki.
        Nukun pitkään, siinä vähän yli kahdeksaan.

        Ottakaa yhteyttä isännöitsijään, kun niin kylmässä asunnossa asutte !!
        Ei kenenkään pidä nukkua toppatakissa, villapuserossa , pipo ja kaulaliina päällä. Pöyristyttävä ajatuskin mennä nukkumaan ulkovaatteissa, kengätkin jalassa, niinkö ?Vähänkö on tultu teidän vanhusten hoivassa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottakaa yhteyttä isännöitsijään, kun niin kylmässä asunnossa asutte !!
        Ei kenenkään pidä nukkua toppatakissa, villapuserossa , pipo ja kaulaliina päällä. Pöyristyttävä ajatuskin mennä nukkumaan ulkovaatteissa, kengätkin jalassa, niinkö ?Vähänkö on tultu teidän vanhusten hoivassa...?

        Ehdottomasti!
        Jos siis asuu vuokralla. Mutta jos on oma kesämökki, niin pitää itse hoitaa.
        Liekko: on sellaisia kauko-ohjattavia pattereita. Ne voi laittaa kaukaa etukäteen päälle, ja niin on lämmintä kun tulee. Mutta varmaan tiedätkin.

        Toisaalta, onhan niitä ulkona ympärivuorokauden nukkujia, ihan omasta tahdostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottakaa yhteyttä isännöitsijään, kun niin kylmässä asunnossa asutte !!
        Ei kenenkään pidä nukkua toppatakissa, villapuserossa , pipo ja kaulaliina päällä. Pöyristyttävä ajatuskin mennä nukkumaan ulkovaatteissa, kengätkin jalassa, niinkö ?Vähänkö on tultu teidän vanhusten hoivassa...?

        Jotkut asuvat omillaan ; siis ilman mitään isännöitsijää , silloin on omassa päätöksessä miten lämmin huoneen lämpö kullakin on.itselläni on yötä päivää sama lämpö enkä palele mutta sähkölaskukin on iso, mutta ajattelen sen niin että kerran vaan eletään , siis miksi nuukailisin lämmön kanssa ja palelisin turhaan , kun voin paremmin kun kotona on lämmin.


    • Anonyymi

      Nyt nkkumaan, humenna uudet jutut,

      vai kuinka se meni,

      • Anonyymi

        Minusta on tullut kova nukkuja.
        Useimmiten 10 tuntia vuorokaudessa, käyn ehkä kerran pari veskissä.

        Onpa tuota aikaa.
        Saa nähdä miten keväämmälla vähemmän nukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on tullut kova nukkuja.
        Useimmiten 10 tuntia vuorokaudessa, käyn ehkä kerran pari veskissä.

        Onpa tuota aikaa.
        Saa nähdä miten keväämmälla vähemmän nukkumista.

        Juuu, nukkuminen on kaikkein mukavinta puhaa,
        tänä aamunakaa en miiiiiilllllllläääää olisi halunnu herätä ,
        pakko oli taas,
        ku pitää ottaa aamulääkeet
        kilpirauslääke ym. verenkiertolääkeet,

        mitä ihmettä ne eilenki uutisissa vouhottaa, että meille ei pitäisi syöttää lääkeitä huh, ja että pitäs enemmän valvoa lääkkeitten määrää, huh,
        johan menee elämä vituraksi jos apteekin työntekijät alkaa määräileen lääkeistä,
        meikä LUOTTAA enemmän lääkäreitten tietoon ja ammattitaitoon,

        meneekö yhteikuntamme turvattomaksi tuossaki shteessa,

        jos ne haluaa päästä vanhuksista eroon
        miksi ihmeessä ne ne i REHELLISESTI ala jakamaan eutanasia pillereitä kaikille jotka ITSE jo sen haluavat lääkekaappiinsa,
        MIKSI meitä vanhuksia pitää alkaa TAPPAMAAN lääkityksen vajavuudella jos ja kun apteekit alkaa määräämään kelle myydään lääkeitä kelle ei,
        HALOO NYT menee liian pitkälle salamyhkäinen tappo halut lääkevajeeen muodossa,

        NYT VAADIMME
        REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,

        eutanasiasta PITÄÄ VOIDA REHELLISESTI KESKUSTELLA
        sillä eutanaian saa MONISSA EUROOPAN maissa joka on ollu moinissa maissa laillista jo kymmeniä vuosia,
        miksi suomessa KIEMURRELLAAN lääkeitten liikakäytöntö ja tarpeelisuuden turvin sillä moni vanhus kuolee jos lääkeitä saa liian vähän sairauteen elnten toimimiseen normaalilla tavaoin,

        nyt kuuntelijaa jo suututti eilinen uutisointi TV:ssä pääuutisissa vielä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nukkuminen on kaikkein mukavinta puhaa,
        tänä aamunakaa en miiiiiilllllllläääää olisi halunnu herätä ,
        pakko oli taas,
        ku pitää ottaa aamulääkeet
        kilpirauslääke ym. verenkiertolääkeet,

        mitä ihmettä ne eilenki uutisissa vouhottaa, että meille ei pitäisi syöttää lääkeitä huh, ja että pitäs enemmän valvoa lääkkeitten määrää, huh,
        johan menee elämä vituraksi jos apteekin työntekijät alkaa määräileen lääkeistä,
        meikä LUOTTAA enemmän lääkäreitten tietoon ja ammattitaitoon,

        meneekö yhteikuntamme turvattomaksi tuossaki shteessa,

        jos ne haluaa päästä vanhuksista eroon
        miksi ihmeessä ne ne i REHELLISESTI ala jakamaan eutanasia pillereitä kaikille jotka ITSE jo sen haluavat lääkekaappiinsa,
        MIKSI meitä vanhuksia pitää alkaa TAPPAMAAN lääkityksen vajavuudella jos ja kun apteekit alkaa määräämään kelle myydään lääkeitä kelle ei,
        HALOO NYT menee liian pitkälle salamyhkäinen tappo halut lääkevajeeen muodossa,

        NYT VAADIMME
        REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,

        eutanasiasta PITÄÄ VOIDA REHELLISESTI KESKUSTELLA
        sillä eutanaian saa MONISSA EUROOPAN maissa joka on ollu moinissa maissa laillista jo kymmeniä vuosia,
        miksi suomessa KIEMURRELLAAN lääkeitten liikakäytöntö ja tarpeelisuuden turvin sillä moni vanhus kuolee jos lääkeitä saa liian vähän sairauteen elnten toimimiseen normaalilla tavaoin,

        nyt kuuntelijaa jo suututti eilinen uutisointi TV:ssä pääuutisissa vielä,

        Sorry, mutta just sinä olet pahanilmanlintu!

        Täällä oli ihan mukavaa olla ja kertoa päivän tapahtumia, kerrankin paikka missä ei keskustella politiikkaa!
        Mutta oliko just sinun pakko taas tulla ainaisine negatiivisine kannanottoinesi tällekin palstalle?
        Olet vouhottanut aikaisemminkin eutanasia-uhoasi. Elä tuputa kielteistä asenteetasi muihin!
        Etkö sinä milloinkaan opi olemaan iloinen ja myönteinen vanhus?
        Et oo oppinut pisteenkään käyttöä. - ja nuo ainaiset isot kirjaimet!

        Sinä oot aina "vaatimassa", ei kaikki muut herttaiset ja elämänmyönteiset vanhukset, jotka osaavat ottaa elämän sellaisena kuin se tulee: iloineen, onnellisuutena, kipuina, sairautena, ikävänä ja ymmärtää, että tää on elämää, ja että oppii kaikesta.

        Täällä on varmaan monia, jotka ihan nauttivat, kun saa elää rauhassa.
        Ja olis kiva nauttia viimeisistä elonpäivistään mukavia asioita kokien, keskustella kivoista jutuista, tehdä oma elämänsä mielekkääksi, auttaa muitakin tulemaan iloisiksi, ystäviään, lapsiaan, lastenlapsia, naapureita, tuntemattomia.

        Olis kiva, että edes jollakin palstalla, ei tarvitsisi lukea vihaisen ja turhautuneen vanhuksen paasaamista.

        Tänään on Ystävänpäivä, onko sinun pakko paasata täällä kuolemasta ja pahasta tuulestasi? Olla vaatimassa? Ei herttainen, viisas, elämässään sydämensivistystä oppinut 80+ vanhus "vaadi". Vaan pyytää kauniisti. (Vai oletko vasemmistolainen?)

        Ei ole pakko sinun vaatia täällä.
        Kasva vanhuksena, opettele myönteisyyttä.
        Katso elämääsi ja löydä sieltä kaunista ja ole tyytyväinen.
        Olet itse oman onnesi seppä, ei muut.

        Olen ollut opettaja, ja siksi uskallan opettaa sinuakin, vaikka oletkin 80+.

        Saattaa tulla kielteisiä mielipiteitä muilta kielteisiltä, mutta olenpahan sanonut sanottavani. Todellinen ystävä uskaltaa sanoa vaikeitakin asioita.

        Hyvää Ystävänpäivää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nukkuminen on kaikkein mukavinta puhaa,
        tänä aamunakaa en miiiiiilllllllläääää olisi halunnu herätä ,
        pakko oli taas,
        ku pitää ottaa aamulääkeet
        kilpirauslääke ym. verenkiertolääkeet,

        mitä ihmettä ne eilenki uutisissa vouhottaa, että meille ei pitäisi syöttää lääkeitä huh, ja että pitäs enemmän valvoa lääkkeitten määrää, huh,
        johan menee elämä vituraksi jos apteekin työntekijät alkaa määräileen lääkeistä,
        meikä LUOTTAA enemmän lääkäreitten tietoon ja ammattitaitoon,

        meneekö yhteikuntamme turvattomaksi tuossaki shteessa,

        jos ne haluaa päästä vanhuksista eroon
        miksi ihmeessä ne ne i REHELLISESTI ala jakamaan eutanasia pillereitä kaikille jotka ITSE jo sen haluavat lääkekaappiinsa,
        MIKSI meitä vanhuksia pitää alkaa TAPPAMAAN lääkityksen vajavuudella jos ja kun apteekit alkaa määräämään kelle myydään lääkeitä kelle ei,
        HALOO NYT menee liian pitkälle salamyhkäinen tappo halut lääkevajeeen muodossa,

        NYT VAADIMME
        REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,

        eutanasiasta PITÄÄ VOIDA REHELLISESTI KESKUSTELLA
        sillä eutanaian saa MONISSA EUROOPAN maissa joka on ollu moinissa maissa laillista jo kymmeniä vuosia,
        miksi suomessa KIEMURRELLAAN lääkeitten liikakäytöntö ja tarpeelisuuden turvin sillä moni vanhus kuolee jos lääkeitä saa liian vähän sairauteen elnten toimimiseen normaalilla tavaoin,

        nyt kuuntelijaa jo suututti eilinen uutisointi TV:ssä pääuutisissa vielä,

        Sinä keskustelet siitä rehellisesti tuon tuostakin.
        Vastaajia ei vai tunnu löytyvän.
        Harmi.
        Olisi muuten mielenkiintoista seurata, mitä keskustelu sisältäisi. Eutanasiasta voi olla vain kahta mieltä: kyllä tai ei.
        Se on äkkiä sanottu.
        Keskustelupalstalla tuskin voidaan laatia lakia aiheesta, emme ole lainsäätäjiä.
        Viisainta olla sekaantumatta siihen.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, mutta just sinä olet pahanilmanlintu!

        Täällä oli ihan mukavaa olla ja kertoa päivän tapahtumia, kerrankin paikka missä ei keskustella politiikkaa!
        Mutta oliko just sinun pakko taas tulla ainaisine negatiivisine kannanottoinesi tällekin palstalle?
        Olet vouhottanut aikaisemminkin eutanasia-uhoasi. Elä tuputa kielteistä asenteetasi muihin!
        Etkö sinä milloinkaan opi olemaan iloinen ja myönteinen vanhus?
        Et oo oppinut pisteenkään käyttöä. - ja nuo ainaiset isot kirjaimet!

        Sinä oot aina "vaatimassa", ei kaikki muut herttaiset ja elämänmyönteiset vanhukset, jotka osaavat ottaa elämän sellaisena kuin se tulee: iloineen, onnellisuutena, kipuina, sairautena, ikävänä ja ymmärtää, että tää on elämää, ja että oppii kaikesta.

        Täällä on varmaan monia, jotka ihan nauttivat, kun saa elää rauhassa.
        Ja olis kiva nauttia viimeisistä elonpäivistään mukavia asioita kokien, keskustella kivoista jutuista, tehdä oma elämänsä mielekkääksi, auttaa muitakin tulemaan iloisiksi, ystäviään, lapsiaan, lastenlapsia, naapureita, tuntemattomia.

        Olis kiva, että edes jollakin palstalla, ei tarvitsisi lukea vihaisen ja turhautuneen vanhuksen paasaamista.

        Tänään on Ystävänpäivä, onko sinun pakko paasata täällä kuolemasta ja pahasta tuulestasi? Olla vaatimassa? Ei herttainen, viisas, elämässään sydämensivistystä oppinut 80 vanhus "vaadi". Vaan pyytää kauniisti. (Vai oletko vasemmistolainen?)

        Ei ole pakko sinun vaatia täällä.
        Kasva vanhuksena, opettele myönteisyyttä.
        Katso elämääsi ja löydä sieltä kaunista ja ole tyytyväinen.
        Olet itse oman onnesi seppä, ei muut.

        Olen ollut opettaja, ja siksi uskallan opettaa sinuakin, vaikka oletkin 80 .

        Saattaa tulla kielteisiä mielipiteitä muilta kielteisiltä, mutta olenpahan sanonut sanottavani. Todellinen ystävä uskaltaa sanoa vaikeitakin asioita.

        Hyvää Ystävänpäivää!

        hah hah haaaa sori mutta taas naurattaa,
        on tullu hyvin esille sinun pikksieluisuus, lyhytnäköisyys,
        olet minä itte persoona,
        ilmeisesti narsiistiluonne persoonaltasi,
        luulet olevasi aina vain sinä oikeassa, heh,

        ikävä-kyllä meitä tavallisia muitaki ihmisiä ymmärtäviä on kyllä enemmistö,
        myös eutanasian kannattajai taatusti on enemmistö suomen kansasta,

        ikävä on kohdallasi kun olet takertnu vanhaan menneisyyden opettajan virkaasi, ossat v a i n opettaa toisia virheistään, mutta et huomaa omaa tyhmyyttäsi eli hirsipuupa omassa silmässäsi,
        rauha sielullesi, luoja antakoon sinullekki itsekyytesi anteeksi,
        et opi enään uusia asioita
        olet kangistunu menneisyyden syövereihin, ja niitä oppeja toistat toistamisesta päästyäsi,
        et opi sympatiaa et empaatiaa
        olet narssisti luonne,
        tämä on mielipide !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nukkuminen on kaikkein mukavinta puhaa,
        tänä aamunakaa en miiiiiilllllllläääää olisi halunnu herätä ,
        pakko oli taas,
        ku pitää ottaa aamulääkeet
        kilpirauslääke ym. verenkiertolääkeet,

        mitä ihmettä ne eilenki uutisissa vouhottaa, että meille ei pitäisi syöttää lääkeitä huh, ja että pitäs enemmän valvoa lääkkeitten määrää, huh,
        johan menee elämä vituraksi jos apteekin työntekijät alkaa määräileen lääkeistä,
        meikä LUOTTAA enemmän lääkäreitten tietoon ja ammattitaitoon,

        meneekö yhteikuntamme turvattomaksi tuossaki shteessa,

        jos ne haluaa päästä vanhuksista eroon
        miksi ihmeessä ne ne i REHELLISESTI ala jakamaan eutanasia pillereitä kaikille jotka ITSE jo sen haluavat lääkekaappiinsa,
        MIKSI meitä vanhuksia pitää alkaa TAPPAMAAN lääkityksen vajavuudella jos ja kun apteekit alkaa määräämään kelle myydään lääkeitä kelle ei,
        HALOO NYT menee liian pitkälle salamyhkäinen tappo halut lääkevajeeen muodossa,

        NYT VAADIMME
        REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,

        eutanasiasta PITÄÄ VOIDA REHELLISESTI KESKUSTELLA
        sillä eutanaian saa MONISSA EUROOPAN maissa joka on ollu moinissa maissa laillista jo kymmeniä vuosia,
        miksi suomessa KIEMURRELLAAN lääkeitten liikakäytöntö ja tarpeelisuuden turvin sillä moni vanhus kuolee jos lääkeitä saa liian vähän sairauteen elnten toimimiseen normaalilla tavaoin,

        nyt kuuntelijaa jo suututti eilinen uutisointi TV:ssä pääuutisissa vielä,

        ei ooooo kovinkaa kauaakaan kun eräski kulttuuri henkilö
        k u o l i
        kun hänen sairauskertomukset oliki TOISEN HENKILÖN sairauskeromukset,
        oli syötetty vääriä lääkeitä ja ukko kuolla kupsahti ,

        kuinka ON mahdollista että terveyspalveluissa ja sairaaloissa MENEE
        SAIRASKERTOMOKSET SEKASI ???????????????????
        tahallaanko joku sekottaa ihmisten sairauksia toisen tietoihin, ?????????????????
        kuinka se on MAHDOLLISTA
        että semmosta henkilökuntaa SOLUTTAUTUU tervyspalveluihin jotka sekotaa ihmisten terveystietoja toisten ihmisten tietoihin ???????????????????????????

        miksi yhteiskuntamme menee TURVATTOMAKSI JOKA TAHOLLA,

        ratkaisu on eutanasia laki voimaan,
        ja jokaiselle sairaalle ihmiselle i t s e m ä ä r ä m i s o i k e u s
        suhteessa eutanasiaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ooooo kovinkaa kauaakaan kun eräski kulttuuri henkilö
        k u o l i
        kun hänen sairauskertomukset oliki TOISEN HENKILÖN sairauskeromukset,
        oli syötetty vääriä lääkeitä ja ukko kuolla kupsahti ,

        kuinka ON mahdollista että terveyspalveluissa ja sairaaloissa MENEE
        SAIRASKERTOMOKSET SEKASI ???????????????????
        tahallaanko joku sekottaa ihmisten sairauksia toisen tietoihin, ?????????????????
        kuinka se on MAHDOLLISTA
        että semmosta henkilökuntaa SOLUTTAUTUU tervyspalveluihin jotka sekotaa ihmisten terveystietoja toisten ihmisten tietoihin ???????????????????????????

        miksi yhteiskuntamme menee TURVATTOMAKSI JOKA TAHOLLA,

        ratkaisu on eutanasia laki voimaan,
        ja jokaiselle sairaalle ihmiselle i t s e m ä ä r ä m i s o i k e u s
        suhteessa eutanasiaan !

        suhteilla pääsee luonnevikasiaki tärkeisiin tehtäviin
        joissa kuitenki on vaatimuksena rehellisyys,
        ikävä-kyllä

        todella huolestuttavaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suhteilla pääsee luonnevikasiaki tärkeisiin tehtäviin
        joissa kuitenki on vaatimuksena rehellisyys,
        ikävä-kyllä

        todella huolestuttavaa,

        niin ja tietenki yös pätevyys,
        mutt onko aina suhteilla pässeellä edes pätevyyttä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nukkuminen on kaikkein mukavinta puhaa,
        tänä aamunakaa en miiiiiilllllllläääää olisi halunnu herätä ,
        pakko oli taas,
        ku pitää ottaa aamulääkeet
        kilpirauslääke ym. verenkiertolääkeet,

        mitä ihmettä ne eilenki uutisissa vouhottaa, että meille ei pitäisi syöttää lääkeitä huh, ja että pitäs enemmän valvoa lääkkeitten määrää, huh,
        johan menee elämä vituraksi jos apteekin työntekijät alkaa määräileen lääkeistä,
        meikä LUOTTAA enemmän lääkäreitten tietoon ja ammattitaitoon,

        meneekö yhteikuntamme turvattomaksi tuossaki shteessa,

        jos ne haluaa päästä vanhuksista eroon
        miksi ihmeessä ne ne i REHELLISESTI ala jakamaan eutanasia pillereitä kaikille jotka ITSE jo sen haluavat lääkekaappiinsa,
        MIKSI meitä vanhuksia pitää alkaa TAPPAMAAN lääkityksen vajavuudella jos ja kun apteekit alkaa määräämään kelle myydään lääkeitä kelle ei,
        HALOO NYT menee liian pitkälle salamyhkäinen tappo halut lääkevajeeen muodossa,

        NYT VAADIMME
        REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,

        eutanasiasta PITÄÄ VOIDA REHELLISESTI KESKUSTELLA
        sillä eutanaian saa MONISSA EUROOPAN maissa joka on ollu moinissa maissa laillista jo kymmeniä vuosia,
        miksi suomessa KIEMURRELLAAN lääkeitten liikakäytöntö ja tarpeelisuuden turvin sillä moni vanhus kuolee jos lääkeitä saa liian vähän sairauteen elnten toimimiseen normaalilla tavaoin,

        nyt kuuntelijaa jo suututti eilinen uutisointi TV:ssä pääuutisissa vielä,

        Tuomeutanasia juttukin on aika laaja sinänsä , pitää punnita niin monia asioita, ja kaikki eivät todella pidä sitä Oi,sana tapana, toiset taas pitävät. Mutta kun olen työssäni nähnyt poitlaitanjoillamon vaikeita sairauksia niin melkein kaikki toivovat vaan että saisivat elää edes vähän aikaa vielä . Joskus joku kyllä tustkaisena sanoo että kunhan sais tässä kuolla kärsimästä.,äsiis terveenä,on ihan helppo sanoa että suosii eutanasiaa, toista on silloin kun sairaus tulee ja tekee ihmisen huonoksi, moni sanoo kuiten että ihan vaan pikkusen kun sais elää. Sitten on nämä joilla on masennus , he haluavat kuolla usein, mutta kun masennus hellittää niin eivät haluakkaan .nettä kukaan ei tiedä etukäteen miten; ajattelee vastaisuudessa. Mieli muuttuu usein asioiden muuttuessa


    • Anonyymi

      NYT vaadimme r e h e l l i s t ä puhetta eutanasiasta,

      jokaisella vanhuksella itsellään pitää olla oikeus päättää i t s e haluaako eutansia pillerin valmiiksi lääkekaappiinsa,

      ON törkeyden huippu tappaa vanhuksia lääkevajeen turvin kuten NYT uutisissa asiasta niin suuniteltiin,
      VITUT salakähmäisyydelle,

      REHELLISTÄ KESKUSTELUA EUTANASIASTA
      ja rehellistä lääkitystä,
      kaikenlainen salamyhkäinen tappo suunitelma appteekien työntekijöitten taholta PITÄÄ LOPETTAA HETI,
      REHELLISTÄ PUHETTA EUTANASIASTA,
      ja ON suuri vääryys, jos vain yksi taho estää suomessa eutanasia lain voimaan tulon,
      se ei ole ainakaa jumalasta vaikka ehkä väittää niin,
      raamattu on antanu ihmiselle kaiken määräysvallan maanpäällä, siihen kuuluu myös eutanasia,
      haloooooo,,,

      • Anonyymi

        Mitä keskustelemista siinä on, jos haluat eutanasian?
        Minkä me sille mahdamme, vai haluatko, että alamme kääntää mielipidettäsi?
        Päätös on sinun, olet sen tehnyt. Et voi vaatia, että me ryhtyisimme toimeen puolestasi. Sinun pitää itse etsiä jatko päätökseesi.
        Ollaan niin vanhoja, että tiedämme, että ikätoverimme ovat itsepäisiä ja pitävät mielipiteistään kiinni.
        "Keskustelusta" tulisi vain riitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä keskustelemista siinä on, jos haluat eutanasian?
        Minkä me sille mahdamme, vai haluatko, että alamme kääntää mielipidettäsi?
        Päätös on sinun, olet sen tehnyt. Et voi vaatia, että me ryhtyisimme toimeen puolestasi. Sinun pitää itse etsiä jatko päätökseesi.
        Ollaan niin vanhoja, että tiedämme, että ikätoverimme ovat itsepäisiä ja pitävät mielipiteistään kiinni.
        "Keskustelusta" tulisi vain riitaa.

        halooooo, se vasta väärin on jos ja kun suunitellaan lääkityksen vähentämistä varsinki pitkäaikais sairaille
        jotta ne kuolis nopeempaan,
        todella kieroa toimintaa, sairasta,

        kyllä olis rehellisempää vahvistaa eutanasia laki
        ja jokaiselle itsemääräämisoikeus
        hankkia pillerit valmiiksi kaappiinas,
        lähtö hetkeä vartena,
        kun itse on niin päättäny,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        halooooo, se vasta väärin on jos ja kun suunitellaan lääkityksen vähentämistä varsinki pitkäaikais sairaille
        jotta ne kuolis nopeempaan,
        todella kieroa toimintaa, sairasta,

        kyllä olis rehellisempää vahvistaa eutanasia laki
        ja jokaiselle itsemääräämisoikeus
        hankkia pillerit valmiiksi kaappiinas,
        lähtö hetkeä vartena,
        kun itse on niin päättäny,

        Kauheeta, ole hiljaa!
        Kärsi, ja OPI, ja OLE HILJAA, elä viiti vedättää muita omaan kielteisyyksiin.
        Pyydä apua itsellesi!
        Tuo snasi "rehellisyys" on kieroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        halooooo, se vasta väärin on jos ja kun suunitellaan lääkityksen vähentämistä varsinki pitkäaikais sairaille
        jotta ne kuolis nopeempaan,
        todella kieroa toimintaa, sairasta,

        kyllä olis rehellisempää vahvistaa eutanasia laki
        ja jokaiselle itsemääräämisoikeus
        hankkia pillerit valmiiksi kaappiinas,
        lähtö hetkeä vartena,
        kun itse on niin päättäny,

        Olisi tosiaan mielenkiintoisia ne vanhusten lääkekaapit, kun niissä olisi lähtöpaketti ylähyllyllä.
        Dementoitunut eläkeläinen etsisi ystävälleen buranaa ja ottaisi vahingossa sen eutapilleripurkin. "Ota tuosta, niin päänsärky lakkaa!"
        Tai perintöä hamuava sukulainen saisi vitkuttelusta tarpeekseen ja vaihtaisi pillereitä purkista toiseen mummon lääkepatterissa.
        Kun olisi tiedossa, että tappavaa myrkkyä on jokaisessa kodissa odottamassa asukkaan omaa päätöstä. Entäs kun päätöksen tekijä haluaisi perua koko homman ja pilleri olisi jo nielaistu? Olisiko vastamyrkky toisessa purkissa?
        Sarjafilmeihinkin tulisi uusia ideoita murhamysteereihin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi tosiaan mielenkiintoisia ne vanhusten lääkekaapit, kun niissä olisi lähtöpaketti ylähyllyllä.
        Dementoitunut eläkeläinen etsisi ystävälleen buranaa ja ottaisi vahingossa sen eutapilleripurkin. "Ota tuosta, niin päänsärky lakkaa!"
        Tai perintöä hamuava sukulainen saisi vitkuttelusta tarpeekseen ja vaihtaisi pillereitä purkista toiseen mummon lääkepatterissa.
        Kun olisi tiedossa, että tappavaa myrkkyä on jokaisessa kodissa odottamassa asukkaan omaa päätöstä. Entäs kun päätöksen tekijä haluaisi perua koko homman ja pilleri olisi jo nielaistu? Olisiko vastamyrkky toisessa purkissa?
        Sarjafilmeihinkin tulisi uusia ideoita murhamysteereihin.
        Mkr.

        Toivottavasti selvisit ystävänpäivästä ilman vammoja. Onneksi seuraavaan on vuosi aikaa. Voit olla taas oma itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi tosiaan mielenkiintoisia ne vanhusten lääkekaapit, kun niissä olisi lähtöpaketti ylähyllyllä.
        Dementoitunut eläkeläinen etsisi ystävälleen buranaa ja ottaisi vahingossa sen eutapilleripurkin. "Ota tuosta, niin päänsärky lakkaa!"
        Tai perintöä hamuava sukulainen saisi vitkuttelusta tarpeekseen ja vaihtaisi pillereitä purkista toiseen mummon lääkepatterissa.
        Kun olisi tiedossa, että tappavaa myrkkyä on jokaisessa kodissa odottamassa asukkaan omaa päätöstä. Entäs kun päätöksen tekijä haluaisi perua koko homman ja pilleri olisi jo nielaistu? Olisiko vastamyrkky toisessa purkissa?
        Sarjafilmeihinkin tulisi uusia ideoita murhamysteereihin.
        Mkr.

        HAH HAH HAAAAA,, jopas oli hauska juttu, ei voinu kuin nauraa,

        hehe heeee tuo erikoisesti
        kun kaverilla päätä särkis ja dementikko antais vahingossa myrkkypillerin
        ja sanois
        ota tota sillä pää paranee hehehhehehehhe

        kiitos hyvästä huumoripitoisesta komentista,

        kyllä huumoria voi viljellä näinä synkkinä aikoina vakavaistaki asioista
        kmmasti keventää päivää arjessa,


      • Anonyymi

        Siis puhut pillereistä kaapissa. Niin ei mitenkään hoidella mitään eutanasiaa. Siihen on ruiskeita
        Joka annetaan potilaalle . En mainitse lääkkeen nimeä.
        Joten kuoleman on tapahduttava silmän räpäyksessä eikä minkää pillerin vaikutuksesta joka saattaa pidentää prosessia .
        Terveet ihmiset ottavat tämänkin asian liian kevyesti , koska eivät tiedä miten asia suoritetaan ja mitkä valmistelut on ennen sitä .
        Se joka kannattaa eutanasiaa kannattako mutta ei siitä silti tarvitse ottaa aihetta kerta kerran jälkeen palstalla. Se aihe on käsitelty jo monet kerrat, yksityinen päätäs ei muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        halooooo, se vasta väärin on jos ja kun suunitellaan lääkityksen vähentämistä varsinki pitkäaikais sairaille
        jotta ne kuolis nopeempaan,
        todella kieroa toimintaa, sairasta,

        kyllä olis rehellisempää vahvistaa eutanasia laki
        ja jokaiselle itsemääräämisoikeus
        hankkia pillerit valmiiksi kaappiinas,
        lähtö hetkeä vartena,
        kun itse on niin päättäny,

        Usein on niin että,lääkettä vähennetään toisista syistä , esim jotain lääkettä ei saa antaa suurina annoksina koska ihminen joka on iäkäs ei kestä sitä. Joten kyllä tavallisesti saa viimeiseen asti kipua lievittävää lääkettä . Ei ketään jätetä kuolemaan kipujen kanssa niitä yritetään lieventää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on niin että,lääkettä vähennetään toisista syistä , esim jotain lääkettä ei saa antaa suurina annoksina koska ihminen joka on iäkäs ei kestä sitä. Joten kyllä tavallisesti saa viimeiseen asti kipua lievittävää lääkettä . Ei ketään jätetä kuolemaan kipujen kanssa niitä yritetään lieventää

        Munuaisten vajaatoiminta tulee suurimmalle joukolle iän myötä, ja siksi lääkkeidenkin määrää pitää tarkkailla. On lääkärin ammattitaidon väheksymistä, jos ei halua hänen ohjeitaan seurata


    • Anonyymi

      Joku väittää
      et - on ystävänpäivä tänään,
      noooh
      siitä vaan nyt toivottamaan ystävänpäivä terveisiä ystäville
      jos niitä vielä joillaki on
      ja on vielä elossaki peräti,

      mull on paljonki ystäviä mutt ei me erikoisesti juhlita ystävän päivää me vaan tiedetään toisistamme ett olemme rakkaita toisillemme kuolemaan asti,
      joten yleisesti hyvää ystävän päivää koko suomen kansalle,

      • Anonyymi

        Jospa opetteleisit välillä pisteen (.) käytön?
        Miten joku 80+ on onnistunut, että ei ole oppinut niin helppoa?
        Mysteeri.

        Lässyn lässyn nuo sinun "ystävyys"- homppelit.
        Onko sinulla oikeita ystäviä?
        Vastaa rehellisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa opetteleisit välillä pisteen (.) käytön?
        Miten joku 80 on onnistunut, että ei ole oppinut niin helppoa?
        Mysteeri.

        Lässyn lässyn nuo sinun "ystävyys"- homppelit.
        Onko sinulla oikeita ystäviä?
        Vastaa rehellisesti!

        no en nyt viitti niitä pisteitä ja pilkkuja
        koita kestää
        laitappa ne itse oikeille paikoileen
        sehän riittää kun itse olet täydellinen pilkkuinesi ja pisteinesi,
        kivat sinulle
        muista ne pisteet !
        olis kiva jos sinulla olis muutaki puhuttavaa kuin pilkut ja pisteet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa opetteleisit välillä pisteen (.) käytön?
        Miten joku 80 on onnistunut, että ei ole oppinut niin helppoa?
        Mysteeri.

        Lässyn lässyn nuo sinun "ystävyys"- homppelit.
        Onko sinulla oikeita ystäviä?
        Vastaa rehellisesti!

        Toisaalta sivistymätöntä korjailla miten kukin kirjoittaa , moni on ollut lukihäiriöinen jo koulussa silloinkin kun siitä ei vielä mitään tiedetty,
        Ja sen ajan opettajat sitten kailottavat koko luokan kuullen heidän virheistään.
        Pääasia on että tietää mitä toinen tarkoittaa Eikä tartte kailottaa asiasta , jos nyt jokin piste tai pilkku puuttuu.
        Jokainen ammattilainen osaa asiansa , Itsekkin katselen ihmisiä jotka ovat tänään minun ammatissani , olisi paljon huomautettavaa , vaan miksi menisin opettamaan jotain ihmistä vaan siksi että itse olen ammatin harjoittajina ollut.
        Huomauttelut on usein tarkoitettu toisen nolaamiseksi , joten ei sivistynyt ihminen sellaista halua tehdä. Yksi osaa jotain asiaa ja joku toinen taas sellaista mistä toinen ei ymmärrä mitään. Kaikille on paikka olemassa


    • Anonyymi

      Olipa kova lumipyry ulkona,
      vanha ihan hengästy kun portaita siivosi lumesta,

      • Anonyymi

        Täällä etelärannikolla pyrytti yöllä. Nyt päivällä ei enää, mutta lunta oli kaduilla ja poluilla paljon.
        Pakkasta ei ollut kuin muutama aste, joten lenkillä kävin. Ulkoilijoita oli paljon liikkeellä, taisi ne päiväkodit tänään jo olla lakossa kun näkyi vanhempia pienten lasten kanssa pulkalla liikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä etelärannikolla pyrytti yöllä. Nyt päivällä ei enää, mutta lunta oli kaduilla ja poluilla paljon.
        Pakkasta ei ollut kuin muutama aste, joten lenkillä kävin. Ulkoilijoita oli paljon liikkeellä, taisi ne päiväkodit tänään jo olla lakossa kun näkyi vanhempia pienten lasten kanssa pulkalla liikkeellä.

        Ok.

        Osuin arkaan paikkaan.
        Totuuden puhuja ei saa yösijaa, se on vain niin.

        Tää tyyppi on mielettömän kielteinen, ylpeä ja ........, saa nautinnon että nälvii.
        Ok.

        Huomioni sattuvat just siihen olennaisimpaan kohtaan ja siksi ärähtää.
        Todellisuudessa myöntää, että totta on mitä sanon.

        Olen pitkään huomioinut tään tyypin kielteisyyden ja itserakkauden.
        Valitan. Karmivaa pöykeyttä, sorry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä etelärannikolla pyrytti yöllä. Nyt päivällä ei enää, mutta lunta oli kaduilla ja poluilla paljon.
        Pakkasta ei ollut kuin muutama aste, joten lenkillä kävin. Ulkoilijoita oli paljon liikkeellä, taisi ne päiväkodit tänään jo olla lakossa kun näkyi vanhempia pienten lasten kanssa pulkalla liikkeellä.

        Tuuli tekee ilmasta paljon kylmemmän kuin olisi ilman tuulta,
        eilen aurino paistoi olisi ollu kaunis päivä
        mutta tuuli on niin pureva ettei voinu olla ulkona vaikka kyllä yritin,
        huppu piti pistää päähän vaikka pipo liki ei auttanu
        eikös se nyt luvannu hieman lauhtuvaa, jospa huomnna ja viikonloppuna voisi hieman enemmän ulkoilla,

        uutiset huolestuttaa, nyt pohjoiskorea eteenki kaveraa venäjän kanssa,
        myy aseita venäjälle,
        karmea on maailman tulevaisuus näillänäkyminen,
        aivan kuin raamatussa on sanottu maailman lopusta,

        " se tulee idästä ja menee länteen " huh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok.

        Osuin arkaan paikkaan.
        Totuuden puhuja ei saa yösijaa, se on vain niin.

        Tää tyyppi on mielettömän kielteinen, ylpeä ja ........, saa nautinnon että nälvii.
        Ok.

        Huomioni sattuvat just siihen olennaisimpaan kohtaan ja siksi ärähtää.
        Todellisuudessa myöntää, että totta on mitä sanon.

        Olen pitkään huomioinut tään tyypin kielteisyyden ja itserakkauden.
        Valitan. Karmivaa pöykeyttä, sorry.

        TÄH ?

        21:27:12 oletko muistanu ottaa lääkeesi tänään,

        sori jos ja kun huomautetaan asiasta .

        tuossa hänen komentissaan ei ollut mitää pöyhkeää eikä röyhkeää
        ymmärsikö lukemaasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄH ?

        21:27:12 oletko muistanu ottaa lääkeesi tänään,

        sori jos ja kun huomautetaan asiasta .

        tuossa hänen komentissaan ei ollut mitää pöyhkeää eikä röyhkeää
        ymmärsikö lukemaasi ?

        joooo mutta tuossa 21:59:51 komentissa on jotain hyvin outoa, sairasta,
        hän elää edeleen menneisyyden opettajana,
        toimii edeleen opettajan tehtävissä täällä vahusten paltaslla, heh,
        antakaamme hänelle anteeksi,
        sillä hän ei tiedä aikaa eikä paikaa
        eikä elä nyky hetkessä,
        varmaan kärsii paljon ja suuresti kun muut vanhukset tekee kirjoitus virheitä eikä enään voi huitasta karttakepillä kynsille kun toiset vanhukset ei tottele hänen neuvojaan, heh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo mutta tuossa 21:59:51 komentissa on jotain hyvin outoa, sairasta,
        hän elää edeleen menneisyyden opettajana,
        toimii edeleen opettajan tehtävissä täällä vahusten paltaslla, heh,
        antakaamme hänelle anteeksi,
        sillä hän ei tiedä aikaa eikä paikaa
        eikä elä nyky hetkessä,
        varmaan kärsii paljon ja suuresti kun muut vanhukset tekee kirjoitus virheitä eikä enään voi huitasta karttakepillä kynsille kun toiset vanhukset ei tottele hänen neuvojaan, heh,

        Kuten jo kerroin, niin kielteiset tulevat vastaamaan just noin.
        Kuten sinä.
        Teitä riittää...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok.

        Osuin arkaan paikkaan.
        Totuuden puhuja ei saa yösijaa, se on vain niin.

        Tää tyyppi on mielettömän kielteinen, ylpeä ja ........, saa nautinnon että nälvii.
        Ok.

        Huomioni sattuvat just siihen olennaisimpaan kohtaan ja siksi ärähtää.
        Todellisuudessa myöntää, että totta on mitä sanon.

        Olen pitkään huomioinut tään tyypin kielteisyyden ja itserakkauden.
        Valitan. Karmivaa pöykeyttä, sorry.

        Taisi mennä kommenttisi väärälle ihmiselle.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Taisi mennä kommenttisi väärälle ihmiselle.

        niiiiiin , väärää puuta arvostelee,

        sori, mutta hän on palstan ainoa negatiivinen henkilö ilonamme,

        " # saamme nauttia hänen viisaasta opetustyylistään heh # "

        hänen iloiset huomautukset koskettelee kirjoitusvirheistä,

        harmi kun muuta sanottavaa hänellä ei ilmeisesti ole,

        hänen vanha " kramofooniisa " on menny rikki,
        karmmarin neula rahisee ja toistaa samaa yhtä ja samaa opetusta
        päivästä toiseen,
        vuodesta vuoteen,
        nauttikaamme siitä iloiten,
        sallikaamme se ilo myös hänelle,
        onhan luoja antanu hänellekki piiiiiitkän hyvän elämän,

        " nauttikaamme hänen ihanasta narisevasta opettejan tehtävästään
        ja
        oikeudesta oikoa meidän toisten tollukoitten kirjoitusvirheitä,

        mehän rakastamme omia virheitämme,

        tietenki
        asia ja jutut ovat mielenkiintoisempaa luettavaa kuin
        puuttuvat pilkut ja pisteet, heh,
        jopa väärissä paikoissa
        hehhehee,,,,,,,,,,,,,

        mutta iloitkaamme kaiksita palatalle kirjoittajista, olemmehan vielä elossa luojan armosta,,,,,

        kirjoitelaan ahkerasti
        se pitää meidät hengissä kaikesta huolimatta,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo mutta tuossa 21:59:51 komentissa on jotain hyvin outoa, sairasta,
        hän elää edeleen menneisyyden opettajana,
        toimii edeleen opettajan tehtävissä täällä vahusten paltaslla, heh,
        antakaamme hänelle anteeksi,
        sillä hän ei tiedä aikaa eikä paikaa
        eikä elä nyky hetkessä,
        varmaan kärsii paljon ja suuresti kun muut vanhukset tekee kirjoitus virheitä eikä enään voi huitasta karttakepillä kynsille kun toiset vanhukset ei tottele hänen neuvojaan, heh,

        Ei tuollaista 21.59.51 kommenttia edes ole.
        Näetkö harhoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo kerroin, niin kielteiset tulevat vastaamaan just noin.
        Kuten sinä.
        Teitä riittää...

        on se ihanaa kun meillä on noin ihana opettaja palstalla,

        harmi vaan ku muut tollukat ei tottele noin ihanan ja pätevän opettajan opetuksia,
        pilkut ja pisteet lentelee sinne tänne tai jää kyytistä kokonaan pois,

        ne vaan kehtaavat kirjoitella juttujaan ilman pilkkuja ja pisteitä
        onhan se älytöntä,
        ja se pahinta kun ei ota oppia opettajan neuvoista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaista 21.59.51 kommenttia edes ole.
        Näetkö harhoja?

        ilmeisesti kyseinen henkilö häpesi itsekki sitä ja poisti,
        hyvä niin, oliki idioottimainen heh, heh, heeeeee, nauratti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmeisesti kyseinen henkilö häpesi itsekki sitä ja poisti,
        hyvä niin, oliki idioottimainen heh, heh, heeeeee, nauratti,

        hei oli se siellä vielä, ei ollukkaa poistan,
        yhtä typerä ja hassu kuin oli eilenki, hehhheee käyppä lukemassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se ihanaa kun meillä on noin ihana opettaja palstalla,

        harmi vaan ku muut tollukat ei tottele noin ihanan ja pätevän opettajan opetuksia,
        pilkut ja pisteet lentelee sinne tänne tai jää kyytistä kokonaan pois,

        ne vaan kehtaavat kirjoitella juttujaan ilman pilkkuja ja pisteitä
        onhan se älytöntä,
        ja se pahinta kun ei ota oppia opettajan neuvoista,

        Kiitos!

        Opettajaa aina tarvitaan.
        Opettaja opettaa koulussa pisteet ja pilkut, joten yleensä kaikki pienet koululaiset ne osaavatkin.

        Joskus kuitenkin sattuu, että joku oppilas ei ole silti oppinut.
        Silloin on ihana asia, kun palstalla on opettaja, joka jaksaa vieläkin vapaa-ajallaan/eläkkeellä opettaa ilmaiseksi.

        Lähetän tässä sinulle linkin, minkä avulla voit lopultakin opetella miten pistettä käytetään:
        https://www.kielikello.fi/-/piste-

        Täältä "Kielikello" sivustolta löytyy paljon muitakin ohjeita, miten kirjoitetaan.
        Suosittelen tutustumaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        Opettajaa aina tarvitaan.
        Opettaja opettaa koulussa pisteet ja pilkut, joten yleensä kaikki pienet koululaiset ne osaavatkin.

        Joskus kuitenkin sattuu, että joku oppilas ei ole silti oppinut.
        Silloin on ihana asia, kun palstalla on opettaja, joka jaksaa vieläkin vapaa-ajallaan/eläkkeellä opettaa ilmaiseksi.

        Lähetän tässä sinulle linkin, minkä avulla voit lopultakin opetella miten pistettä käytetään:
        https://www.kielikello.fi/-/piste-

        Täältä "Kielikello" sivustolta löytyy paljon muitakin ohjeita, miten kirjoitetaan.
        Suosittelen tutustumaan!

        Kiitos vaan, mutta pisteet ja pilkut ovat yksiä mitättömimmistä asioista,
        kun tällä iällä haluaa kommunikoida.
        On suurenmoista, että osalla iäkkäistä ihmisistä on netti ja ollut taito oppia
        sitä käyttämään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei oli se siellä vielä, ei ollukkaa poistan,
        yhtä typerä ja hassu kuin oli eilenki, hehhheee käyppä lukemassa,

        Mitä siinä kommentissa sanotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan, mutta pisteet ja pilkut ovat yksiä mitättömimmistä asioista,
        kun tällä iällä haluaa kommunikoida.
        On suurenmoista, että osalla iäkkäistä ihmisistä on netti ja ollut taito oppia
        sitä käyttämään !

        Oikeinkirjoitus tekee kommunikoinnista mukavampaa.
        Sinun tekstiäsi on ilo lukea. Välität muista palstalaisista niin paljon, että huolehdit yksinkertaisista kirjoitussäännöistä, kiitos!
        Vie yhtä paljon aikaa kirjoittaa oikein kuin kirjoittaa väärin.

        Tämä "pilkkukommunikoija" suorastaan asuu tällä palstalla.
        Ymmärrän, että hänellä ei ole muuta tekemistä päivisin ja että hän vuodattaa pahoinvointiaan tänne muille luettavaksi.

        Hänen tekstiään ei ole mukava lukea. Yleensä pelkkää valitusta.
        Siksi hyväntahtoisesti lähetin hänelle pistesäännöt.
        Hän voisi olla kiitollinen paremminkin, että vielä oppisi uusia asioita.

        Ihan tavallisessa muussakin kanssakäymisessä on tiettyjä sääntöjä, joita noudatetaan.
        Ei esim kaivella nenää, ei pärskitä päin naamaa ym.
        Ovatko ne mitättömiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuuli tekee ilmasta paljon kylmemmän kuin olisi ilman tuulta,
        eilen aurino paistoi olisi ollu kaunis päivä
        mutta tuuli on niin pureva ettei voinu olla ulkona vaikka kyllä yritin,
        huppu piti pistää päähän vaikka pipo liki ei auttanu
        eikös se nyt luvannu hieman lauhtuvaa, jospa huomnna ja viikonloppuna voisi hieman enemmän ulkoilla,

        uutiset huolestuttaa, nyt pohjoiskorea eteenki kaveraa venäjän kanssa,
        myy aseita venäjälle,
        karmea on maailman tulevaisuus näillänäkyminen,
        aivan kuin raamatussa on sanottu maailman lopusta,

        " se tulee idästä ja menee länteen " huh,

        Tuon tuulen kylmäksi tekemisen ole huomannut minäkin koska asun meren tuntumassa ja sieltä kun tuulee niin se on kylmää ja takaa, jaolla taloni on auringon paisteen vuoksi usein liian kuuma asua kesällä mutta kun mereltä tuulee niin se viilentää aika lailla. Joten tuulella on pakkasellakin enemmän kylmää kun se mitä ilman tuulta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo mutta tuossa 21:59:51 komentissa on jotain hyvin outoa, sairasta,
        hän elää edeleen menneisyyden opettajana,
        toimii edeleen opettajan tehtävissä täällä vahusten paltaslla, heh,
        antakaamme hänelle anteeksi,
        sillä hän ei tiedä aikaa eikä paikaa
        eikä elä nyky hetkessä,
        varmaan kärsii paljon ja suuresti kun muut vanhukset tekee kirjoitus virheitä eikä enään voi huitasta karttakepillä kynsille kun toiset vanhukset ei tottele hänen neuvojaan, heh,

        Miksi yleensä teet siitäkin asiaa jotenkin ja vetelet hänen ammattiaan esiin . Onko se väärin sinulle jos huomauttaa jostakin, itse otan aina huomautukset oppina , ja niitä virheitä minulle kyllä sattuu.useinkin huolimattomuus virheitä ja kännykän käännöksiä jotka muuttavat koko asian.
        Kyllä hän elää nykyhetkessä siinä kun muutkin joten jos et viitsisi nyt parjata asiaahan hän sanoi . Ei kai siitä tarvitse vetää hernettä nenäänsä kenenkään.
        Jos nyt kuitenkin olisit haastamatta riitaa tyhjästä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niiiiiin , väärää puuta arvostelee,

        sori, mutta hän on palstan ainoa negatiivinen henkilö ilonamme,

        " # saamme nauttia hänen viisaasta opetustyylistään heh # "

        hänen iloiset huomautukset koskettelee kirjoitusvirheistä,

        harmi kun muuta sanottavaa hänellä ei ilmeisesti ole,

        hänen vanha " kramofooniisa " on menny rikki,
        karmmarin neula rahisee ja toistaa samaa yhtä ja samaa opetusta
        päivästä toiseen,
        vuodesta vuoteen,
        nauttikaamme siitä iloiten,
        sallikaamme se ilo myös hänelle,
        onhan luoja antanu hänellekki piiiiiitkän hyvän elämän,

        " nauttikaamme hänen ihanasta narisevasta opettejan tehtävästään
        ja
        oikeudesta oikoa meidän toisten tollukoitten kirjoitusvirheitä,

        mehän rakastamme omia virheitämme,

        tietenki
        asia ja jutut ovat mielenkiintoisempaa luettavaa kuin
        puuttuvat pilkut ja pisteet, heh,
        jopa väärissä paikoissa
        hehhehee,,,,,,,,,,,,,

        mutta iloitkaamme kaiksita palatalle kirjoittajista, olemmehan vielä elossa luojan armosta,,,,,

        kirjoitelaan ahkerasti
        se pitää meidät hengissä kaikesta huolimatta,,,,,,,,

        Kyllähän se lukemista helpottaa aåjos pilkut ja pisteet ovat paikallaan . Älä viitsi vittuilla turhasta asiasta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se ihanaa kun meillä on noin ihana opettaja palstalla,

        harmi vaan ku muut tollukat ei tottele noin ihanan ja pätevän opettajan opetuksia,
        pilkut ja pisteet lentelee sinne tänne tai jää kyytistä kokonaan pois,

        ne vaan kehtaavat kirjoitella juttujaan ilman pilkkuja ja pisteitä
        onhan se älytöntä,
        ja se pahinta kun ei ota oppia opettajan neuvoista,

        Tuo on lapsellisuuden huippu että aletaan ihailemaan jostain ihmistä , pilkuilla ja pisteillä on kyllä merkitystä paljonkin. Kirjoittamisessa . Itsekkin huomaan omissa kirjoituksissani monesti niiden puuttuvan ja tekee siten tekstin vaikea lukuiseksi
        Joten minä ainakin haluan oppi asioita enkä,ota pahakseni mitenkään jos joku huomauttaa pilkuista tai pisteistä . Ainoastaan itsekkin huomaan siten virheeni .
        Niin että lopettakaa tuo viisastelu , se on. Ala-arvoista hommaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaan, mutta pisteet ja pilkut ovat yksiä mitättömimmistä asioista,
        kun tällä iällä haluaa kommunikoida.
        On suurenmoista, että osalla iäkkäistä ihmisistä on netti ja ollut taito oppia
        sitä käyttämään !

        Ne ovat tärkeitä osata joka iällä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeinkirjoitus tekee kommunikoinnista mukavampaa.
        Sinun tekstiäsi on ilo lukea. Välität muista palstalaisista niin paljon, että huolehdit yksinkertaisista kirjoitussäännöistä, kiitos!
        Vie yhtä paljon aikaa kirjoittaa oikein kuin kirjoittaa väärin.

        Tämä "pilkkukommunikoija" suorastaan asuu tällä palstalla.
        Ymmärrän, että hänellä ei ole muuta tekemistä päivisin ja että hän vuodattaa pahoinvointiaan tänne muille luettavaksi.

        Hänen tekstiään ei ole mukava lukea. Yleensä pelkkää valitusta.
        Siksi hyväntahtoisesti lähetin hänelle pistesäännöt.
        Hän voisi olla kiitollinen paremminkin, että vielä oppisi uusia asioita.

        Ihan tavallisessa muussakin kanssakäymisessä on tiettyjä sääntöjä, joita noudatetaan.
        Ei esim kaivella nenää, ei pärskitä päin naamaa ym.
        Ovatko ne mitättömiä?

        Kas kas kummaa. Oltiin niin iloisia kun politiikasta puhuminen on loppunut vihdoin. Tätä piruiluako olitte odottaneet että saatte taas irvailla jonkun kustannuksella . Sekö on sitä oikeaa keskustelua.
        Ei se minun mielestäni ,,minua ei ainakaan häiritse jos minulle sanotaan pilkuista tai pisteistä ,koska otan ne opikseni. Minun kunniani ei mitenkään kärsi jos oikaistaan, sillä, tiedän että itsekkin unohtelen välillä tarpeelliset välimerkit .joten palataan takaisin politiikan pariin , paljon miellyttävämpää keskustelua se kun nämä jossa joku aina vetää herneen nenään asioista mitkä kuitenkin ovat fakta , tahtoi hän sitä tai ei.
        Lopettakaa tuo piruileminen ihmsestä se ei johda minnekään . Ja jos ei joku tiedä pilkkujen ja pisteiden tärkeyttä, niin silloinhan voi ne opetella , ei oppi ole raskasta kantaa mutta ilkeydet pilaavat palstan hengen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on lapsellisuuden huippu että aletaan ihailemaan jostain ihmistä , pilkuilla ja pisteillä on kyllä merkitystä paljonkin. Kirjoittamisessa . Itsekkin huomaan omissa kirjoituksissani monesti niiden puuttuvan ja tekee siten tekstin vaikea lukuiseksi
        Joten minä ainakin haluan oppi asioita enkä,ota pahakseni mitenkään jos joku huomauttaa pilkuista tai pisteistä . Ainoastaan itsekkin huomaan siten virheeni .
        Niin että lopettakaa tuo viisastelu , se on. Ala-arvoista hommaa .

        Korjaus sana oli vihaamaan eikä,ihailemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on se ihanaa kun meillä on noin ihana opettaja palstalla,

        harmi vaan ku muut tollukat ei tottele noin ihanan ja pätevän opettajan opetuksia,
        pilkut ja pisteet lentelee sinne tänne tai jää kyytistä kokonaan pois,

        ne vaan kehtaavat kirjoitella juttujaan ilman pilkkuja ja pisteitä
        onhan se älytöntä,
        ja se pahinta kun ei ota oppia opettajan neuvoista,

        Sopisi kyllä sekin, että kommenteissa olisi jotain järjen tynkää niiden välimerkkien lisäksi, hankalaa on keskustelu, kun molemmat puuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä etelärannikolla pyrytti yöllä. Nyt päivällä ei enää, mutta lunta oli kaduilla ja poluilla paljon.
        Pakkasta ei ollut kuin muutama aste, joten lenkillä kävin. Ulkoilijoita oli paljon liikkeellä, taisi ne päiväkodit tänään jo olla lakossa kun näkyi vanhempia pienten lasten kanssa pulkalla liikkeellä.

        Itse olin lapioimassa lumiauran jättämän kantin , että jos muksuja tulee käymään. Niin pääsevät pihalle autoillaan .
        Kovaa hommaa se lumen luonti , ennen nuorena aina tykkäsin tehdä lumitöistä nyt ei enää kiinnosta kun tuntuu että se vie kaikki voimat .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo mutta tuossa 21:59:51 komentissa on jotain hyvin outoa, sairasta,
        hän elää edeleen menneisyyden opettajana,
        toimii edeleen opettajan tehtävissä täällä vahusten paltaslla, heh,
        antakaamme hänelle anteeksi,
        sillä hän ei tiedä aikaa eikä paikaa
        eikä elä nyky hetkessä,
        varmaan kärsii paljon ja suuresti kun muut vanhukset tekee kirjoitus virheitä eikä enään voi huitasta karttakepillä kynsille kun toiset vanhukset ei tottele hänen neuvojaan, heh,

        Ihan niin, se on kyllä turhaa mielestäni olla näyttämässä sormea toiselle ihmiselle, haluna ainoastaan nolata toinen.
        Ennen opettajat veteli karttakepillä ihmisten lapsia jos lapsi ei heti oppinut asioita, eikä sen verran ollut ymmärrystä että esim yksi tyttö ei nähnyt oikeastaan mitään ennekun joku vieras ihminen oli huomauttanut siitä hänen vanhemmilleen . Mutta opettaja pamautteli katårttakwpillä ja sanoi tyttöä laiskaksi . Sai sitten silmälasit ja hönestä tuli luokan paras oppilas, jonka optåettaja ylpeänä kertoimomaksi saavutuksekseen kun oli ” opettanut” lasta.
        Joten tyttö vihaa vielä tänä päivänä tätä karttakepin paukuttajaa. Jotenneuvoa voi toista jos toinen pyytää .
        Jokainen siis saa kirjoittaa kuten se heille sopii, kunhan noudattaa palstan sääntöjä mitä tulee kirjoittamiseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeinkirjoitus tekee kommunikoinnista mukavampaa.
        Sinun tekstiäsi on ilo lukea. Välität muista palstalaisista niin paljon, että huolehdit yksinkertaisista kirjoitussäännöistä, kiitos!
        Vie yhtä paljon aikaa kirjoittaa oikein kuin kirjoittaa väärin.

        Tämä "pilkkukommunikoija" suorastaan asuu tällä palstalla.
        Ymmärrän, että hänellä ei ole muuta tekemistä päivisin ja että hän vuodattaa pahoinvointiaan tänne muille luettavaksi.

        Hänen tekstiään ei ole mukava lukea. Yleensä pelkkää valitusta.
        Siksi hyväntahtoisesti lähetin hänelle pistesäännöt.
        Hän voisi olla kiitollinen paremminkin, että vielä oppisi uusia asioita.

        Ihan tavallisessa muussakin kanssakäymisessä on tiettyjä sääntöjä, joita noudatetaan.
        Ei esim kaivella nenää, ei pärskitä päin naamaa ym.
        Ovatko ne mitättömiä?

        Minullle ainakin tulee virheitä yhtä mittaa, ja huomaan ne aina liian myöhään


    • Anonyymi

      Huomenta,
      kaunis aamu oli,

      nyt " pojat ja tytöt " ylös ulos ja lenkille
      kevät aurinkoa ihailemaan,

      ei - ku menoksi,

      moiiikkka vaaan !

    • Anonyymi

      Yhdysvalloilta varoitus ”vakavasta uhasta” liittyen Venäjään – Media: Kyse ydinaseista avaruudessa
      CNN:n mukaan Yhdysvallat on saanut tietoa Venäjän avaruusoperaatioihin liittyvästä sotilaallisesta uhasta. IS
      Tuo on suurin ihmiskuntaa uhkaava sotatekniikka. Yhdessä on päätettävä tuhota joko välittömästi kaikki tuollaisiin tarkoituksiin tehdyt avaruuden kiertolaiset, tai… -No toki se on välttämätöntä myös. Tuossa pitää olla päättäväinen. Ellei tuo ole jo, mutta kenellä?
      Kuvittele tilanne, että valtavia ydinohjuksia lentelisi kiertoradalla eri maiden toimesta ja ne voitaisiin pudottaa mihin halutaan, milloin halutaan. Sitä voi jo sanoa maailmanlopun sekanrioksi. Siksi on välttämätön päätös apua alas kaikki räjähteet avaruudessa heti kun niistä tiedetään. Ja pyrkiä siihen, että ne putoavat lähtömaihinsa.

      Eikä tuo ole ainut uhka. USA Bolton kertoi kuulleensa, että Trump on suunnitellut lähtöä Natosta. Jos niin kävisi, USA tippuisi aika pian ns. valtioiden keskikastiin ja USA alkaisi menettää otettaan maailmanpolitiikassa ja vientimarkkinoissa. Se olisi looginen kehitys. Kiinan ja Venäjän vaikutus ja valta lisääntyisivät. Siksi voi olla, että lopulta Trump ei tee tuota päätöstä, ellei ole syvästi loukkaantunut henkilökohtaisesti lain ja oikeuden politisoitumisesta häntä vastaan ja ilkeistä mediapuheista Euroopan Nato maissa. Sitä taas on todennäköisesti johdettu ja manipuloitu vihollismaiden suunnilta. Ns. avoimet yhteiskunnat ovat jatkuvien kyberhyökkäysten ja disinformaatioiden, vakoilujen ja manipulaatioiden kohteina. Korporaatioiden rahanahneus, vallanhimo…


      Itä-Ukrainan venäläisten oligarkkien omistamien korporaatioiden vallan ja rahavirtojen valvomisesta luopumattomuus ihmishengistä välittämättä kertoo karua kieltään ihmisten mammonan ja mielivallan palvomisesta ja oikeutuksensa röyhkeydestä ja väkivallan oikeutuksestaan. Taas kerran laki on niin kuin se luetaan. Tuo toteutuu niin pienissä, kuin isommissakin näennäisoikeusvaltioissa montesquieulaisen pelin mukaisesti. Kenellä on suurin ja voimakkain välivaltakoneisto, se määrää niin valtioiden sisällä kuin valtioiden välisissä suhteissakin. Oikeusvaltiopuheet ovat usein kuin ns. Potemkinin kulissi, joka kätkee todellisen päätöksenteon vilunkipelit ja lain ja oikeuden väärinkäyttämiset. Yksittäiset ihmisetkin ovat uhreja tuossa pelissä. Monissa vallan oligarkian, eli intersubjektiivisissa piilodiktatorisissa hallintokäytänteissä, Montesquieun valtajärjestyksen mandaatti- ja muodollinen kpmpetessiorientaatio ja -julkinen mediointi kätkee alleen ihmisten mielivaltaisen, ei lakiin perustuvan, vaan poliittisen oikeudenkäytön ratkaisut.

      Eräs tutkija toi esille, että esimerkiksi DDR:n menetelmiin kuului ja kuten olemme nähneet nykyisin Venäjälläkin ja meilläkin, ihmisten mustamaalaaminen ja poliittisen nousun estäminen on hupaisaa puuhastelua, jolle voidaan vallan koalitioissa pilkallisesti naureskella ja tehdä oikeudellisia päätöksiä yksittäisen ihmisen sanktioimiseksi ja oman valtansa pönkittämiseksi poliittisesti tavoitteellisella tavalla. Tyypillisin käytetyistä menetelmistä noissa sikamaisissa ihmisten kohtaloiden ohjaamisissa on syyttäminen ja tuomitseminen seksuaalirikoksista, joista ei tarvita näyttöjä, kuten Benkin sen ilmaisi. Tarinoita voidaan tarvittaessa muuttaa. Syyteoikeuden vanhentumisistakaan ei tarvitse välittää. Ja häpeäpaaluun asetettu helposti hyväksyy aikuisten välisetkin jutut salattavaksi 50 vuodeksi. Se on väärin tuomitsijalle eduksi. Koska silloin oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin vastaiset toimet, perustelut jne. voidaan salata ja voidaan vapaasti tehdä poliittinen päätös ja ratkaisu.

      Miksi ja miten? Viimeksi kuulin tuon mallin käytöstä eräältä Virolaiselta. Hän sanoi, että vanha venäläinen tapa on julkisuutta hallitsevien ja julkisen vallan tahoilta menetelmä, jossa kuviteltu ”PASKA” kaadetaan jonkun tai joiden henkilöiden niskaan ja kun kohde/uhri pyrkii sitten ilman, että hänellä on käytettävänään mediaa tai julkista valtaa, puhdistamaan väärinpelaajien loan niskastaan, kunniastaan ja maineestaan, valtakeskittymät tekevät omat laittomat, mutta Montesquieun vallan perusteella oikeudekseen, vallan kartellien mukaiset interventiot ja syrjäyttämistoimet. Suomessa ne on motivoitu usein etnisten ja erityisesti uskonnollisten seikkojen motivoimina.

    • Anonyymi

      Kuulin jonkun brutaalin diskriminoinnin ja yhteiskunnallisen diskvalifioinnin kohteelta, että hän, jos hänellä olisi käytettävissään ”punaisia nappeja”, hänelläkin olisi valtaa, jonka käyttäminen puhdistaisi ja rehellistyttäisi. Olen sen verran seurannut Trumpista käytyjä halventavia ja poliittista oikeudenkäyttöä ja mediajuttujakin, että en ihmettele, jos hänen sisällään on patoutunut runsaasti vihan ja näyttämisen tarvetta. Ero Natosta olisi yksi reaktio saamaansa kohteluun. Siksi toivoisinkin, että rauhankyyhkyt lentäisivät nyt USA:n ylle. Mietittäisiin yhdessä missä ulkoinen manipulaatio on vaurioittanut avointa kansalaisyhteiskuntaa ja demokratiaa. Ja poliittisten oikeusprosessien käyttö lopetettaisiin välittömästi ja alettaisiin voimakkaat diplomatiaponnistelut maan eri ryhmien välillä. Tässä ajattelen Yhdysvaltojen koko kansan ja myös Trumpin ja Bidenin parasta.

      Sekä tietenkin Naton ja koko planeetan parasta. Ukrainan rauha on myös avainkysymys. Rauhan saamiseksi on tärkeää pyrkiä diplomaattisiin ratkaisuihin. Olemme suurempien kysymysten edessä kuin tähän asti. Maailma voidaan tuhota lukuisilla tavoilla. Siksi vihan ja vääryyden voimat, niidenkin kanssa on oltava diplomaattisempi ja ratkaisukeskeisempi kuin on tähän asti oltu. Jos onkin niin, että ydinohjukset maan kiertoradalla ja niiden pudottaminen milloin tahansa, minne tahansa, näyttäytyykin sensaatiomaisena uhkakuvana kaikille, myös niille, jotka raketit ovat radalle lähettäneet, sen rinnalla on helposti nähtävissä, keksittävissä satoja vastaavia uhkia sekä strategisia ja operatiivisia toimia.

      Pahalla et voita pahaa! Lopulta hyvä voittaa. Ellei typeryys ja mielivallan ja ahneuden nautintaoikeuksien haltijat sitä estä. Kun tuota ajattelee, Raamatun kuva antikristuksesta, jonka alla tulee yhden hallinnon alla olemaan koko planeetta alkaa näyttää todennäköiseltä. Kannattaa lukea, mitä antikristuksesta on kirjoitettu Raamatussa. Häikäisevän kaunis, oikeudenmukaiselta näyttävä…onkin itse paholainen. Raamatulle nauraminen on erityisen tyhmän ihmisen ominaisuus. Vakavasti kun asiaa miettii, nyt mitataan ihmiskunnan kollektiivinen ja paikallinen viisaus.

      Vääryydet on korjattava, väärät tuomiot kumottava, poliittisesti motivoituneet oikeusprosessit lopetettava tyystin. Rehellisyys ja oikeudenmukainen oikeudenkäynti on määriteltävä nykyistä huomattavasti, ellen sanoisi tyhjästä todeksi muotoiltava totuuden ja oikeuden palvelijaksi. Jos korjaamiseen ei ryhdytä, vaan väärin kohdelluille vain nauretaan ja syrjäyttämisprosessit hyväksytään, koska vallan käyttäjällä on muodollinen legitimiteetti ja mandaatti valheen ja vääryyden tekemiseen, voin vakuuttaa, että atomisota tulee 100% varmuudella. Et usko? No sehän nähdään. Valitettavasti näen tuon kehityskulun jo olevan varsin pitkällä.

      Maximilian Thermopylai

      • Anonyymi

        Uutiset ovat erittäin huolestuttavia,
        noi kaksi kolumnia olivat hyvin totta,

        vanha ihminen ei enään jaksaisi noin uhkaavia uutisia kuunnelle,
        mutta
        mihin ne korvansa ja silmänsä panee
        kun uutisia tulee joka tuutuista
        vanhaki ihminen osaa vielä ajatella
        jopa pelätä tulevia aikoja,
        myös surra jälkipolvien tulevia vaikeuksia,

        tietenki meikäläisen lähiaikoina kuolo korjaa pois,
        mutta ei se lohduta,
        kun tänne jää maailma
        joka tuottaa vain epävarmuutta ja kärsimystä jälkeenjääville,
        - sielu kärsii jo nyt haudantakanaki maailman pahuuden aiheuttamasta ihmiskunnan kärsimyksistä,
        eikö tämä maailman hulluus lopu ikinä,


        kai se kehittelee maailman loppua
        lopullista maailman tuhoamista,
        ihmetyttää noi suuretn valtioitten päämiehet, eikö ne tajua kuinka suurta hulluuttaa on van tuhota kaikkea
        ympäröivää maailmaa,
        miksi niillä ei tule mieleen
        jos rakenas rauhaa ja alkais käyttäytyä ystävällisesti kaikkea kohtaan
        mitä se rauha ja ystävällisyys saisi maailmassa sitten aikaan, nyt tiedetään mitä pahuus ja tuoaminen saa aikaan, se saa pelkkää kärsimystä aikaan,


    • Anonyymi

      On tuo toinen ketju paljon mukavampi kuin tämä, sopuisaa ja asiallista keskustelua, vaikka sielläkin jokin "hapan" kommentti joskus harvoin näkyy.
      Mutta täällä vanhukset keskenään riitelee ja ilkkuu toisilleen rumasti, onkohan hoivakodeissakin tämmöinen ilmapiiri.?

      • Anonyymi

        Totta!
        Tällä palstalla on joku hah hah, HAH HAH HAAAAA, hehehhehehehhe -ilkkuja, mikä tekee palstan kummalliseksi. Joka toinen hahhattelu samalta mummolta, pitkiä kirjoituksia, ei tietoakaan mistään oikeinkirjoituksesta, pilkkuja, isoja kirjaimia ja vaatimuksia, jauhaa eutanasiasta. Onneton ihminen.

        Olen ollut vapaaehtoistyössä hoivakodeissa, ei ole esiintynyt paljonkaan tällaista.
        Vanhukset ovat ihania, niin paljon elämänviisautta ja kokemusta!
        Tottakai joskus sattuu joku myrtynyt, mutta pitää ottaa vain siltä kannalta, että hän ei voi muille purkautua ja että sukulaiset ja tuttavat eivät käy tervehtimässä.

        Tulee mieleen se vanha "Opri"-filmi. Kunpa itsestänikin tulisi joskus samantapainen ja voisin olla tueksi muille! Paljon on minulla opittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!
        Tällä palstalla on joku hah hah, HAH HAH HAAAAA, hehehhehehehhe -ilkkuja, mikä tekee palstan kummalliseksi. Joka toinen hahhattelu samalta mummolta, pitkiä kirjoituksia, ei tietoakaan mistään oikeinkirjoituksesta, pilkkuja, isoja kirjaimia ja vaatimuksia, jauhaa eutanasiasta. Onneton ihminen.

        Olen ollut vapaaehtoistyössä hoivakodeissa, ei ole esiintynyt paljonkaan tällaista.
        Vanhukset ovat ihania, niin paljon elämänviisautta ja kokemusta!
        Tottakai joskus sattuu joku myrtynyt, mutta pitää ottaa vain siltä kannalta, että hän ei voi muille purkautua ja että sukulaiset ja tuttavat eivät käy tervehtimässä.

        Tulee mieleen se vanha "Opri"-filmi. Kunpa itsestänikin tulisi joskus samantapainen ja voisin olla tueksi muille! Paljon on minulla opittavaa.

        sinä sitten voitki alottaa alkeelisen sivistyksen itsestäsi,
        juttusi ovat menneet ihan överiksi,
        sinulla on kovin myrtyny synkkä mieli muihin nähden,
        eikö sinulla ole ketään lähiomaista pitämässä sinusta huolta,
        kun sekoilet noin paljon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä sitten voitki alottaa alkeelisen sivistyksen itsestäsi,
        juttusi ovat menneet ihan överiksi,
        sinulla on kovin myrtyny synkkä mieli muihin nähden,
        eikö sinulla ole ketään lähiomaista pitämässä sinusta huolta,
        kun sekoilet noin paljon,

        Hui, hai,

        "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".

        Lue se lähettämäni linkki, miten pilkkua käytetään.
        Opettele nöyryyttä, hyvä yli 80+

        Hyvät ihmiset!
        Jospa menisit peruskoulun alkeiskurssille?
        Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui, hai,

        "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".

        Lue se lähettämäni linkki, miten pilkkua käytetään.
        Opettele nöyryyttä, hyvä yli 80

        Hyvät ihmiset!
        Jospa menisit peruskoulun alkeiskurssille?
        Suosittelen.

        Siis miten pistettä käytetään.
        Hyvä silti pilkkusäännöt kerrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten pistettä käytetään.
        Hyvä silti pilkkusäännöt kerrata.

        Peruskauraa.
        Kaikki tietää, että lause aloitetaan isolla kirjaimella, ja lauseen loppuun laitetaan piste.
        (ei pilkku).

        Tässä pilkkusäännöt:
        https://www.kielikello.fi/-/pilkku-


      • Anonyymi

        Kyllä hoivakodeissakin ovat riita kannalla usein aina joku on kateellinen jollekkin.

        Sehän riippuu kehitystasosta kokonaan , olen huomannut että hoiva kodeissa jossa on lukeneita ihmisiä ei koskaan muiden ihmisten asioista jaan puhuvat yhteiskunnallisista asioista koska seuraavat telkun ja radion kanssa tapahtumia.
        Joten ero on selvästi näkyvillä ketä henovat jotka koko ajan riitelevät .
        Vaikuttaa että täällä ei saa kukaan olla joukosta poikkeava heti alkaa mollaaminen . Mutta kun tietää psykologista ja sosiaaliset syyt miksi piruilevat niin ei pahasti liikuta. Kateuden kanssa kamppaillut ihminen on kateellinen viimeisen asti se on luonteen piirre .
        Ilkuujat ovat juuri niitä joiden kehitys on pysähtynyt murrosiässä . Heitä ei saa ojentaa mistään virheestä . Kueten ei murrosikäisiäkään saa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hoivakodeissakin ovat riita kannalla usein aina joku on kateellinen jollekkin.

        Sehän riippuu kehitystasosta kokonaan , olen huomannut että hoiva kodeissa jossa on lukeneita ihmisiä ei koskaan muiden ihmisten asioista jaan puhuvat yhteiskunnallisista asioista koska seuraavat telkun ja radion kanssa tapahtumia.
        Joten ero on selvästi näkyvillä ketä henovat jotka koko ajan riitelevät .
        Vaikuttaa että täällä ei saa kukaan olla joukosta poikkeava heti alkaa mollaaminen . Mutta kun tietää psykologista ja sosiaaliset syyt miksi piruilevat niin ei pahasti liikuta. Kateuden kanssa kamppaillut ihminen on kateellinen viimeisen asti se on luonteen piirre .
        Ilkuujat ovat juuri niitä joiden kehitys on pysähtynyt murrosiässä . Heitä ei saa ojentaa mistään virheestä . Kueten ei murrosikäisiäkään saa .

        Miksi sivistynyt ihminen haluaisi ojentaa ketään virheestä?
        Ainoastaan siinä tapauksessa, että muuten joku vahingoittuu tai tulee muunlaisia ongelmia.

        Mielipiteenvapaus on jokaisella. Ajatuksensa jokainen voi tuoda ilmi, siihen ei ole mitään rajoituksia Suomessa. On maita, joissa ei rankaisematta saa käyttää kiellettyjä sanoja, mutta Suomi ei kuulu niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta!
        Tällä palstalla on joku hah hah, HAH HAH HAAAAA, hehehhehehehhe -ilkkuja, mikä tekee palstan kummalliseksi. Joka toinen hahhattelu samalta mummolta, pitkiä kirjoituksia, ei tietoakaan mistään oikeinkirjoituksesta, pilkkuja, isoja kirjaimia ja vaatimuksia, jauhaa eutanasiasta. Onneton ihminen.

        Olen ollut vapaaehtoistyössä hoivakodeissa, ei ole esiintynyt paljonkaan tällaista.
        Vanhukset ovat ihania, niin paljon elämänviisautta ja kokemusta!
        Tottakai joskus sattuu joku myrtynyt, mutta pitää ottaa vain siltä kannalta, että hän ei voi muille purkautua ja että sukulaiset ja tuttavat eivät käy tervehtimässä.

        Tulee mieleen se vanha "Opri"-filmi. Kunpa itsestänikin tulisi joskus samantapainen ja voisin olla tueksi muille! Paljon on minulla opittavaa.

        Onkos tuo pilkuttaja sama, joka politiikasta, pressanvaaleista ja eutanasiasta paljon kirjoittelee? Vai onkohan täällä useampia samantyylisiä kirjoittajia, niinkuin joku täällä sanoi, että neljä samantyyppistä olisi!? Ilman rekisteröityä nimmaria on vaikea tietää ! Minä kuitenkin arvelen, että sama henkilö on kyseessä, mites te muut arvelette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruskauraa.
        Kaikki tietää, että lause aloitetaan isolla kirjaimella, ja lauseen loppuun laitetaan piste.
        (ei pilkku).

        Tässä pilkkusäännöt:
        https://www.kielikello.fi/-/pilkku-

        hah hah haaaaaahahahahahahhaaaa a a aa a a ahahaha hohoijaaa
        hahahahahahahahahaaaaaaaaaaa tämä raukka se jaksaa hahahahahahahhahahaaa opettaa varmaan siellä haudassaki opettaa jotain sarvipäätä, enkelit varmaan kiertää tämä opettajan kaukaa, hahahahahahahahahah noooooh se hyvä tässäki höpöttäjässä on
        naur pidentää ikää ja me vanhukset tietenki nyt eletään vähintään sata vuotiaaksi,
        jatketaan ja nauretaan hahahahahahahaahahahahahahahahahahaaa ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos tuo pilkuttaja sama, joka politiikasta, pressanvaaleista ja eutanasiasta paljon kirjoittelee? Vai onkohan täällä useampia samantyylisiä kirjoittajia, niinkuin joku täällä sanoi, että neljä samantyyppistä olisi!? Ilman rekisteröityä nimmaria on vaikea tietää ! Minä kuitenkin arvelen, että sama henkilö on kyseessä, mites te muut arvelette?

        sillä pilkuttajalla on ihania juttuja,
        on todella mukava lukea selkeitä ajauksia,
        hän vaikuttaa hyvin lahjakaalta taitelijalta,
        häneltä silloin tällöin ilmestyy joku runoki miedän iloksi,


      • Anonyymi

        Ai jaa oletko hänelle kateellinen jostain syystä ?

        minusta hän on ihan fiksu sivistyny ihminen,
        hyviä jutuuja kirjoitaa,

        joku vaan näyttää moittivan hänen kirjoitustyyliään,

        minkäs sille vois jos opetus alkaa jo nauttatamaan tässä ijässä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillä pilkuttajalla on ihania juttuja,
        on todella mukava lukea selkeitä ajauksia,
        hän vaikuttaa hyvin lahjakaalta taitelijalta,
        häneltä silloin tällöin ilmestyy joku runoki miedän iloksi,

        No, nyt sä paljastuit senkin pilkuttaja. Kehuu itseään ja vastaa itselleen 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillä pilkuttajalla on ihania juttuja,
        on todella mukava lukea selkeitä ajauksia,
        hän vaikuttaa hyvin lahjakaalta taitelijalta,
        häneltä silloin tällöin ilmestyy joku runoki miedän iloksi,

        Itse vastannut! Haa!

        Mautonta!

        Kun on niin mielettömän helppoa tunnistaa tää pilkuttaja!
        Luulee tosin, että muut ei huomaa!
        Säälittävää!

        On siis kirjoittanut tämän itsestään:
        "sillä pilkuttajalla on ihania juttuja,
        on todella mukava lukea selkeitä ajauksia,
        hän vaikuttaa hyvin lahjakaalta taitelijalta,
        häneltä silloin tällöin ilmestyy joku runoki miedän iloksi,"

        Ja tämän:
        "hah hah haaaaaahahahahahahhaaaa a a aa a a ahahaha hohoijaaa
        hahahahahahahahahaaaaaaaaaaa tämä raukka se jaksaa hahahahahahahhahahaaa opettaa varmaan siellä haudassaki opettaa jotain sarvipäätä, enkelit varmaan kiertää tämä opettajan kaukaa, hahahahahahahahahah noooooh se hyvä tässäki höpöttäjässä on
        naur pidentää ikää ja me vanhukset tietenki nyt eletään vähintään sata vuotiaaksi,
        jatketaan ja nauretaan hahahahahahahaahahahahahahahahahahaaa ,"

        Onko ihanaa?

        Kuule, lopeta, please!

        Seuraavakin on omaa tuotantoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vastannut! Haa!

        Mautonta!

        Kun on niin mielettömän helppoa tunnistaa tää pilkuttaja!
        Luulee tosin, että muut ei huomaa!
        Säälittävää!

        On siis kirjoittanut tämän itsestään:
        "sillä pilkuttajalla on ihania juttuja,
        on todella mukava lukea selkeitä ajauksia,
        hän vaikuttaa hyvin lahjakaalta taitelijalta,
        häneltä silloin tällöin ilmestyy joku runoki miedän iloksi,"

        Ja tämän:
        "hah hah haaaaaahahahahahahhaaaa a a aa a a ahahaha hohoijaaa
        hahahahahahahahahaaaaaaaaaaa tämä raukka se jaksaa hahahahahahahhahahaaa opettaa varmaan siellä haudassaki opettaa jotain sarvipäätä, enkelit varmaan kiertää tämä opettajan kaukaa, hahahahahahahahahah noooooh se hyvä tässäki höpöttäjässä on
        naur pidentää ikää ja me vanhukset tietenki nyt eletään vähintään sata vuotiaaksi,
        jatketaan ja nauretaan hahahahahahahaahahahahahahahahahahaaa ,"

        Onko ihanaa?

        Kuule, lopeta, please!

        Seuraavakin on omaa tuotantoaan.

        Siis tää:
        Ai jaa oletko hänelle kateellinen jostain syystä ?

        minusta hän on ihan fiksu sivistyny ihminen,
        hyviä jutuuja kirjoitaa,

        joku vaan näyttää moittivan hänen kirjoitustyyliään,

        minkäs sille vois jos opetus alkaa jo nauttatamaan tässä ijässä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt sä paljastuit senkin pilkuttaja. Kehuu itseään ja vastaa itselleen 🤪

        Mutta kaikista kivointahan on keskustella itsensä kanssa. Saa aina mieluisimmat kommentit ja vastaukset :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hah hah haaaaaahahahahahahhaaaa a a aa a a ahahaha hohoijaaa
        hahahahahahahahahaaaaaaaaaaa tämä raukka se jaksaa hahahahahahahhahahaaa opettaa varmaan siellä haudassaki opettaa jotain sarvipäätä, enkelit varmaan kiertää tämä opettajan kaukaa, hahahahahahahahahah noooooh se hyvä tässäki höpöttäjässä on
        naur pidentää ikää ja me vanhukset tietenki nyt eletään vähintään sata vuotiaaksi,
        jatketaan ja nauretaan hahahahahahahaahahahahahahahahahahaaa ,

        Ei ole tainnut jäädä hyviä muistoja kouluajoilta.
        Ei olisi kuitenkaan oppi ojaan kaatanut.


    • Anonyymi

      Noh, puhutaan vaikka wc-paperista.
      Sekin on mennyt niin kapeaksi, että sormensa siinä tahrii, kun sillä pyyhkii.
      On mennyt säästäminen huippuunsa.

      • Anonyymi

        Osta 'liiterin' 4-kerroksista. Paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta 'liiterin' 4-kerroksista. Paras.

        Minkä ihmeen liiterin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen liiterin.

        Lidlin


    • Anonyymi

      Kuinka moni haluaa ostaa sähköauton,
      mull olisi auton vaihto jo paikalaan,
      mutt arveluttaa tuo sähköato,

      vieläköhän ne myy uusia pensiini-autoja,
      itse en ole kyselly,
      koen pensiini auton turvallisemmaksi kuin sähkö-autot,

      • Anonyymi

        Uutisoinnin mukaan sähkö-atoissa on ollu paljon häiriöitä liikenteessä,
        akut ei kestä pakkasta, ym.
        uhka rohkeeta vanhan ihmisen on ostaa sähköautoa,


      • Anonyymi

        Hyvä, kun vaihdoit puheenaihetta.

        En suosittele sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun vaihdoit puheenaihetta.

        En suosittele sähköautoa.

        se kyllä arveluttaa muaki,
        olen kuullu paljon sähköauton haitoista, voi olla jopa kuskille ja kyytissä oleville vaarallinen,
        jos päädyn uuden auton ostamiseen ostan uuden pensiini auton jos niitä vielä suomessa myydään,


      • Poika just eilen sanoi ajaneensa eka kertaa sähköautolla. Ei innostanut.
        Joku aika sitten uutisoitiin, joistain sähköautoista, että kun kolhu tuli pohjaan tais olla akkukotelo, niin korjaus on monia tuhansia euroja.

        Pojantyttären perheessä on toisena autona hybridi, Kaasu-bensa. Kaasua käyttävät enimmäkseen, ovat ihan tyytyväisiä.

        Minä vanha ajelen bensa-autolla sen mitä vielä ajelen. Mulla on tätä nykyä Chyslerin tila-auto. (Ei mikään uusi)
        Sinne on aika hyvä mennä ja tulla ulos.
        Penkit kun saa lattian alle kaataa, tulee tavaratilaa, tavaroita laittaessa ei tarvi ähkiä, eikä puhkia.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Poika just eilen sanoi ajaneensa eka kertaa sähköautolla. Ei innostanut.
        Joku aika sitten uutisoitiin, joistain sähköautoista, että kun kolhu tuli pohjaan tais olla akkukotelo, niin korjaus on monia tuhansia euroja.

        Pojantyttären perheessä on toisena autona hybridi, Kaasu-bensa. Kaasua käyttävät enimmäkseen, ovat ihan tyytyväisiä.

        Minä vanha ajelen bensa-autolla sen mitä vielä ajelen. Mulla on tätä nykyä Chyslerin tila-auto. (Ei mikään uusi)
        Sinne on aika hyvä mennä ja tulla ulos.
        Penkit kun saa lattian alle kaataa, tulee tavaratilaa, tavaroita laittaessa ei tarvi ähkiä, eikä puhkia.

        Minullaki on vanha hyvä pensa auto,
        katsastuksessa ovat aina kehuneet sitä,
        se on vanha ja siinä on helmoissa ruostetta
        se ruoste mua huolestuttaa,
        mutta katsastus sanoi ettei kannataisi vielä vaihtaa uuteen,
        sanoi jos ostan uuden niin saan huonomman auton,

        ikä on jo korkea,
        kohta on taas pakollinen lääkärin tarkastus ja muistitesti ajokorttia varten, läpäisenkö sen,
        se hieman jännittää,
        en kyllä osaa tulla toimeen ilman autoakaan,

        jännittävät ajat on tulossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun vaihdoit puheenaihetta.

        En suosittele sähköautoa.

        Kun kertoo yhden asian, niin sen perään laitetaan piste. (.)
        Ja kun aloittaa uuden asian, niin se aloitetaan isolla kirjaimella.

        Eli kirjoitetaan näin:

        Se kyllä arveluttaa muaki.
        Olen kuullu paljon sähköauton haitoista, voi olla jopa kuskille ja kyytissä oleville vaarallinen.
        Jos päädyn uuden auton ostamiseen ostan uuden pensiini auton jos niitä vielä Suomessa myydään.

        Maan nimet kirjoitetaan isolla kirjaimella:
        Suomi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullaki on vanha hyvä pensa auto,
        katsastuksessa ovat aina kehuneet sitä,
        se on vanha ja siinä on helmoissa ruostetta
        se ruoste mua huolestuttaa,
        mutta katsastus sanoi ettei kannataisi vielä vaihtaa uuteen,
        sanoi jos ostan uuden niin saan huonomman auton,

        ikä on jo korkea,
        kohta on taas pakollinen lääkärin tarkastus ja muistitesti ajokorttia varten, läpäisenkö sen,
        se hieman jännittää,
        en kyllä osaa tulla toimeen ilman autoakaan,

        jännittävät ajat on tulossa,

        Mulla ei onneksi ole ruosteongelmia.
        Muutenkin saan olla kiitollinen, tuo poika, ni sanon aina poika, se on kyllä 56v., on pennusta asti autojen kanssa pelannut, se kyllä huolehtii.
        Hän kyllä asuu 100km päässä, mutta jos mulle tulee jotain äkkinäistä avun tarvetta, niin tuossa parin sadan metrin päässä on korjaamo, sieltä saan apua aina melko nopeasti.

        Mulla on kanssa kesällä kortin uusinta. No vielä selviän siitä kyllä.
        Sinulle tsemppiä, ettet jännittäisi testiä, Jännittäminen kyllä haittaa keskittymistä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mulla ei onneksi ole ruosteongelmia.
        Muutenkin saan olla kiitollinen, tuo poika, ni sanon aina poika, se on kyllä 56v., on pennusta asti autojen kanssa pelannut, se kyllä huolehtii.
        Hän kyllä asuu 100km päässä, mutta jos mulle tulee jotain äkkinäistä avun tarvetta, niin tuossa parin sadan metrin päässä on korjaamo, sieltä saan apua aina melko nopeasti.

        Mulla on kanssa kesällä kortin uusinta. No vielä selviän siitä kyllä.
        Sinulle tsemppiä, ettet jännittäisi testiä, Jännittäminen kyllä haittaa keskittymistä.

        Lähinnä mua huolestuttaa muisti testi,
        miksi ihmeessä muisti tutkii aina niin tarkaan
        tunti kaikenlaisia muisti kokeita,
        tähän asti muistitesti on menny virheettömästi,
        sain silloin jopa lausunnon, harvinainen kahdeksakymppinen, heh
        mutta
        5 vuottaki vanhan ihmisen elämässä tekee paljon fyysesessä kunnossa,
        jos fysiikka rapistuu niin tietenki olettaisin aivotki rapistuu,
        nyt ei voi muisti testi olla täydellinen,
        luulisin ei kenelläkään tämän ikäsellä ole,
        liikenteen suhteen ei ole ongelmia ollu,
        toivottavasti ei tulekkaa,
        enkä omasta mielestäni parjää ilman autoa,
        mun pitää päästä liikkeelle omalla autolla,
        en osaa / osaisi käyttää yleistä liikennettä,


    • Anonyymi

      Hyvää yötä
      Eliaana ja muut palstan fiksut,

      nyt nykkumaan, huomenna uudet jutut !

    • Anonyymi

      pensa-akat tuhoaa autoillaan ympäristöä ja jauhaa kuin vanhat äijät
      puuttuu vain että jauhaisitte urheilua potkupalloa tai jotain muuta paskaa

    • Anonyymi

      Lumitöitä tiedossa,
      pitäisi jaksaa pihatiet puhdistaa lumesta,

      paras turvautua raavan riskin nuoren urospuolisen työvoimaan,

      vanhan voimat hiipuu
      eikä syd. tykkää noin raskaasta työnteosta.

      • Anonyymi

        Lumityöt on hyvää kuntoilua vanhallekki ihmiselle
        jos terveys sen sallii,
        ainaki ulkona oleskelu raittiissa ilmassa piristää vanahaa sairastaki,
        joten nyt ylös ja ulos koko porukka jotka kynnelle kykenee,
        mukavaapäivää palstalaisille.


    • Anonyymi

      Vieläkö joku tekee lumi-ukkoja pihalleen koristeeksi,
      nyt on ainaki lunta,
      niitä voisi nyt rustata ajankuluksi jopa ohikulkioittenki iloksi !

    • Anonyymi

      Uutiset taas varotti lumivyöryistä suomen tuntureissa,
      onko joku lapissa hiitelemässä,
      olkaa varovaisia.

    • Anonyymi

      Vettä satanut ajoittain rankasti.
      Lumi huvennut silmissä. Ei saa lumihenkilöä ;) rakennettua enää.
      Tiet jäisiä.
      Kävin uimahallilla ja lopun päivää tehnyt käsitöitä ja katsonut dokumenttesarjaa Areenasta.
      Onneksi bussilakko loppui.

      • Anonyymi

        jaaaa,,, " lumihenkilö "

        eikö uskalla sanoa

        lumi-ukko
        tai
        lumi-akka ?

        mihin tämä maailma oikein menee kun ei enään uskalla puhua omaa suomenkieltäkää niinkuin se on ?????

        apuaaa,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaaaa,,, " lumihenkilö "

        eikö uskalla sanoa

        lumi-ukko
        tai
        lumi-akka ?

        mihin tämä maailma oikein menee kun ei enään uskalla puhua omaa suomenkieltäkää niinkuin se on ?????

        apuaaa,,,,,,,

        Ei uskalla ei, se on sukupuolisyrjintää.


    • Anonyymi

      Lunta sataa ja huonosti koillisesta. Pitäisi lykkiä pois.
      En taida jos ne sula aitakseen kuten ennenkin tänä talvena.
      Ja nyt alkaa pian Frii K Remppa ohjelma jota seuraan joka paras ja uusin jaksoin. Tiskinkin odottaa. Siinä tämä ilta menee.

    • Anonyymi

      Häiritsee tuo venäjän toiminta, siellä puttini tappataa kaikki itseleen olevat kilpailijat,
      usein iltasanomissa uutisia kuinka ihimisiä pudotetaan parvekkeelta kuolemaan ja nyt ne tappo Navalin,
      kyllä sivullisista ihmisistäki tunuu tosi pahalta,
      kuinka voi yksi diktaattori tapattaa omia kansalaisiaa noin vain,
      ja vankilaan pistää vuosiksi ilma oikeaa rikosta,

      toivottavasti suomen raja pidetään kiinni seuraavat sata vuotta,
      tai ainaki niinkauan kuin hullu putin on hengissä,
      vasta sitten
      jos sinne saadaan seurava presidentti viisaampi ja normaali ihminen,

      • Anonyymi

        Ihan suru tuli Aleksei Navalnyin kuolemasta.
        Putin on ihmishirviö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan suru tuli Aleksei Navalnyin kuolemasta.
        Putin on ihmishirviö.

        Israelilaiset ovat tappaneet tuhansia palestiinalaisia lapsia ja naisia.
        Ihmishirviöt jatkavat tekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan suru tuli Aleksei Navalnyin kuolemasta.
        Putin on ihmishirviö.

        UPIn asiantuntijat sanoivat, etteivät sure Navalnyin kuolemaa koska hän oli nationalisti, just luin Iltalehdestä. Tällaisesta taustasta itsekin olen lukenut, mutta säälittävä kun kaunis vaimo jäi nyt leskeksi, ja tietysti lapset ilman isää ja muut läheisensä. Lapset taitavat kylläkin olla jo aikuisia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelilaiset ovat tappaneet tuhansia palestiinalaisia lapsia ja naisia.
        Ihmishirviöt jatkavat tekojaan.

        Sano muuta. Ihan kamalaa että hirmuteot jatkuvat kaukana ja lähellä.
        Välillä ahdistaa hirveästi.
        Mitään en voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano muuta. Ihan kamalaa että hirmuteot jatkuvat kaukana ja lähellä.
        Välillä ahdistaa hirveästi.
        Mitään en voi.

        Ikävä katsella kuvia, joissa israelilaiset koulupojat kantavat esteitä
        kansainvälisten avustusautojen eteen, etteivät palestiinalaiset saisi
        mitään apua.
        Viha jatkuu sukupolvesta toiseen.


    • Anonyymi

      Onko perää, että Suomessa vakituisesti asuvat Venäjän kansalaisuuden omaavat ovat täällä Venäjän lainsäädännön alaisia?

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys,
        jokatapauksessa suomen viranomaisten pitää olla siitäki asiasta perillä
        ja toimia niin että suomen kansa ja kansalaiset ovat kaikesta huolimatta TURVASSA !

        Rajat kiinni ja pyy
        niinkauan kuin putin on elossa, ja sen jälkeenki jos osttautuu ettei sinne löydy täysijärkisiä johtajia valtion johtoon,


      • Anonyymi

        Suomessa noudatetaan Suomen lakia . Venäläisten propagandana on, että he haluavat "suojella" kansalaisiaan myös ulkomailla. Venäjän kansalaisuudesta on vaikea päästä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa noudatetaan Suomen lakia . Venäläisten propagandana on, että he haluavat "suojella" kansalaisiaan myös ulkomailla. Venäjän kansalaisuudesta on vaikea päästä eroon.

        monet lakipykälät ei ole suomen edunmukaisia,
        nyt jos koskaan pitää u u d i s t a a
        suomen kaikki prestuslakiin tehtävät muutokset
        Suomen OMAN turvallisuuden vuoksi,
        PIKAISESTI on tehtävä tarvittavat muutokset suomen ja suomalaisten SUOJAKSI !


    • Anonyymi

      Venäläisen nationalistin poismenoa surrasn. Täälläkin annetaan lausuntoja asiasta.
      Mitää. se meille kuuluu?
      Hoitakoot itse nationalimin ja nationalistinsa.

    • Anonyymi

      Taas viikonloppu,
      ihanaa
      ja
      kohta kuukausiki vaihtuu
      ihanaa
      ja
      kesää kohti mennään että päätä huimaa,
      ja
      ikää vanhannelle karttuu että hirvittää
      ja
      mikä kamalinta vielä ollaan elossa,
      ja
      nyt sitten nauttimaan loppuelämän iloista
      josniitä joillaki vanhuksilla vielä on

      kivaa päivän jatkoa
      kirjoitellaan taas
      jos luoja antaa vielä ajatuksen pätkiä
      meille raihanislille mutta iloisille vanhuksille,
      moiiiii taas joksiki aikaa,

    • Anonyymi

      Kevät-rieha vallan saa
      herää vanhus uuteen päivään

      ilo mielen valtaa
      nähdä saa uuden kevään,

      päivä paistaa
      lumi sulaa
      luonto riisuu kahleitaan,


      maasta tunkee uusi kukka
      nähdä tahtoo auringon,

      hetken kauniina kukoistaa
      kutsuu perhon vieraakseen,

      antaa mettä maistuvaista,
      luo uuden siemenen


      siemen maahan putoaa,
      piiloutuu
      kunnes jälleen kevään kohtaa
      näin jatkuu elämä,


      ----

      ajatuksen pätkiä uuden kevään kynnyksellä, kirj. se vanha Katzrin ,,,,,,,

    • Anonyymi

      Sanan helinää,


      tunturi kutsuu kulkijaa
      hiihtäjää myös hienohelmaa

      seita muori tarkailee
      tuiman tunturin laella,

      varotuksen tuuleen kuiskaa
      lumi kirkas lumoaa,
      varo vaaraa jos väärään hiihtää
      lumi vyöryy tuhon tuo,

      pysy ladulla merkityllä
      nimetyllä osotteella,
      muuten eksyy tunturissa
      ruman kurun pohjalle,
      asuinsijoille seita muorin,

      tunturissa seita muori
      suojelee ja varjelee
      tunturin tutkijoita
      uteliaita etsijöitä

      siellä rakkaus salaperäinen
      syttyy ja sammuu,
      lumotun kauneuden keskellä,

      tunturi antaa ja ottaa elämän.

      -------------------

      ajatuksen pätkiä, kirj. katzin,,,,, seita-muori tuntuista,

    • Anonyymi

      Nyt otti ohraleipä.
      Iloitsin bussilakon loppua.
      Kävin uimahallilla, kun oli liikuntavajetta.
      Pauluumatkalla ylösnoustessa bussinpenkiltä istahdin viereiselle keräten kamat kasaan.
      Se penkki oli märkä.
      Apua, pyykkiin menivät kaikki vaatteet, takkikin ja reppu.
      Ei se märkä pissalle haissut eikä millekkään, että kauppakassista olisi jotain vuotanut. Ehkä joku oli laittanut märän sateevarjon tai istunut märillä vaatteilla.
      Ei voi tietää.
      Mutta silti, varmuudeksi, pyykkiä tuli.

      • Anonyymi

        Oijoi huono juttu
        jos bussin penkit ovat kastuneet ties vaikka edellisen asiakkaan pissasta, harmittaa varmasti,
        onneksi on pesukone, mutta harmi jokatapauksessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oijoi huono juttu
        jos bussin penkit ovat kastuneet ties vaikka edellisen asiakkaan pissasta, harmittaa varmasti,
        onneksi on pesukone, mutta harmi jokatapauksessa,

        Trauma jäi.
        Kangasverhoilu, ei näy läikät enkä tohdi paljain kävin tarkistaa.
        Oma alusta, hulluksi katsoisivat, jos kerniliinan penkille levittäisin.
        Onneksi lumet sulaa ja pääsee kävellen liikkumaan, kun ei liukasta.
        Ei tää niin vakavaa ole miltä kuulostaa.
        Taidan tehdä pesän parvekkeelle ja auringosta ottaa D-vitamiinit.


    • Anonyymi

      Eräs tv-juontaja meni mammalomalle ja ilmoitti, ettei tule antamaan perheestään ja vauvastaan mitään tietoja julkisuuteen.
      Julkimoita on Suomessa siinä määrin, että on ihan sopivaa, että joku vetäytyy omiin oloihinsa. Mutta muistaa sitten myös pysyä siellä.
      Tämä eristäytyjä on nyt sos,mediassa vihjaillut nykyisestä elämästään ja ilmeisesti herättelee lukijoissa kiinnostusta itseään ja jälkikasvuaan kohtaan. Valokuvansa kassa, varmuuden vuoksi, että fanit muistaisivat vielä hänen naamataulunsa. Meneekö kansa ansaan ja alkaa lypsää tietoja ja urkkia hänen perhe-elämästään.
      Se on ehdottomasti unohdettava,
      Emme saa pyytää mitään tietoja, koska hän ei pidä fanejaan sen vertaa arvossa, että haluaisi kertoa heille onnestaan.
      Tv;ssä ja esittävien taiteilijoiden keskuudessa on paljonkin ihmisiä, jotk a pitävät perheensä julkisuuden ulkopuolella edes mainitsematta heitä koskaan. Jos lapsilla on tavallinen suomalainen sukunimi, eivät kaverit edes tiedä lasten vanhempien julkisuutta. Lapset pelkäävät kiusaamista ja häpeilevät, jos vanhemmat ovat komeljanttareina teatteri lavalla, eikä säällisesti kotona tv;n ääressä.
      Ihmisillä on ammatit, jotka tuovat heidät kansan eteen nähtäväksi ja kuultavaksi. Moni katsoo, että se ei saa heijastua perheenjäseniin.

      • Anonyymi

        Kuka, mitä, häh , ken hän on, ?


      • Anonyymi

        olen huono fanittamaan tai seuraamaan ketään. lopetin palstalla yhen ketjun lukemisen kun kirjoittaja kertoi hakevansa seuraajia päiväkirjamerkinnöillään.


    • Anonyymi

      Tuli mieleen
      ku nyt ei ole pitkäänaikaan kuullu uutista
      onko Ruotsi vieläkää päässy Naton jäseneksi,
      miksi siitä asiasta on nyt media hiljaa ???????

      • Anonyymi

        Tietopankki 80+ ei ole ajan tasalla, kun se vaan keskustelee lakoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietopankki 80 ei ole ajan tasalla, kun se vaan keskustelee lakoista.

        No mutta
        katoppa ikkunasta ulos,
        ihanaa,

        aurinko alko paistamaan

        voiko kauniimpaa päivää ikiä ollakaan,

        kaunis häikäisevä lumipeite maassa ja aurino ,

        nyt mummot ja pappariset ulos
        vaikka kontaten,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta
        katoppa ikkunasta ulos,
        ihanaa,

        aurinko alko paistamaan

        voiko kauniimpaa päivää ikiä ollakaan,

        kaunis häikäisevä lumipeite maassa ja aurino ,

        nyt mummot ja pappariset ulos
        vaikka kontaten,

        Vähiin ovat menneet puheet Ukrainasta viime aikoina.
        Mielenkiintoinen uutinen on, että Ukraina on perääntynyt pois Avdijivkan kaupungista, jota se on puolustanut kuukausien ajan jatkuvan tulituksen alla.
        Kysyn ihan ihmeisissäni, mitä Venäjä tekee maan tasalle pommitetulla kauoungilla, kun nyt on niin kovasti tyytyväinen voittoonsa!
        Putin ihan toimitti kunniamerkit sankareille.


      • Anonyymi

        Unkarista kiinni.
        Unkarissa on kriisi, siellä presidentti ja ministeri joutuivat eroamaan pedofiiliskandaalin takua.
        Pääministeri Orban kokoaa rivejä.
        Vetkuttelua.


    • Anonyymi

      Olipa upea kevättalven auringonpaiste tänään, mutta ehkä talven liukkain keli. Oli pakko kuitenkin mennä auringosta nauttimaan !
      Sauvat apuna, kävelin lumihangilla ja ne kantoivat hyvin eikä olleet liukkaita. Ihan ehjänä selvisin kotiin asti. Oli onnistunut päivä :)

      • Anonyymi

        Todellaki ihana aurinkoinen päivä,
        lunta aivan älyttömästi jokapaikassa,
        kävin autolla ajelemassa,
        mutt kaikki parkkipaikat oli täynnä ulkoilalueilla,
        en halunnu tunkea autoani ahtaaseen paikka,
        lumikinosket ja töhmyräiset väylä oli tosi hankalia ajettavia,
        ja kaiken huippu autoja meni ja tuli
        ja ohitukset tosi varovasti tehtävä kun tilaa oli vähän,
        nyt jäi ulkoilu auton ikkunasta ihailuksi, aurinkolasit piti pistää silmien suojaksi häikäisy oli niin kirkasta,


    • Anonyymi

      Presidentinvaalit ohi, Ukrainasta yhtä ja sama, Ei siis uutta. Puheenaiheeksi tulevat nyt pakostakin tylsät euroviisut.

      • Anonyymi

        Euroviisut on pitemmän aikaa ollut heikko esitys,
        käsittääkseni euroviisujen tliso olla musikki-kilpailut
        mutt euroviisuissa ei ole musiikista tietoakaan tai hyvin harvoin on jos ollenkaa,
        euroviisujen nimeksi voislaittaa Kiljumis ja Riehumis-kilpailut,

        ei kiinosta nykyisin

        muinoin sentään osattiin vielä msikkiaki säveltää, se taito on nyky räpyttjiltä kadonnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroviisut on pitemmän aikaa ollut heikko esitys,
        käsittääkseni euroviisujen tliso olla musikki-kilpailut
        mutt euroviisuissa ei ole musiikista tietoakaan tai hyvin harvoin on jos ollenkaa,
        euroviisujen nimeksi voislaittaa Kiljumis ja Riehumis-kilpailut,

        ei kiinosta nykyisin

        muinoin sentään osattiin vielä msikkiaki säveltää, se taito on nyky räpyttjiltä kadonnu.

        tai Naamioidut kiljumis ja riehumiskilapilut,

        tai Naamioidut Huuto-kilpailut .

        tai kilpailut kuka rumimman kielen los työntää,

        ta isitten

        revittyjen sorsiten kilpailut riehumisen muodossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroviisut on pitemmän aikaa ollut heikko esitys,
        käsittääkseni euroviisujen tliso olla musikki-kilpailut
        mutt euroviisuissa ei ole musiikista tietoakaan tai hyvin harvoin on jos ollenkaa,
        euroviisujen nimeksi voislaittaa Kiljumis ja Riehumis-kilpailut,

        ei kiinosta nykyisin

        muinoin sentään osattiin vielä msikkiaki säveltää, se taito on nyky räpyttjiltä kadonnu.

        Euroviisut on sateenkaari-ihmisten juhla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroviisut on sateenkaari-ihmisten juhla.

        ilmankos ne on menny jotenki omituiseksi,

        sateenkaari elämäki ku on omistusta,


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe