Fps tarkoittaa montako kuvaa on videolla sekunnissa.
Editointi vaiheessa voi valita FPS esim. 25 tai 29,5 tai suurempi.
Ainakin fps vaikuttaa siihen kuinka suuri videotiedostosta tulee, mitä suurempi fps, niin sitä suurempi videotiedosto.
Entäpä, vaikuttaako fps videon pituuteen vai onko asia niin, että videon pituus pysyy samana, mutta yksittäisten kuvien määrä videolkuvalla sekuntia kohden vaan vaihtelee eli 25fps on 25 kuvaa sekunnissa ja 29,5 fps on taas 29,5 kuvaa sekunnissa?
Ainakin videon nopeutus vaikuttaa videon pituuteen, jos video on nopeutettu, niin videon kesto lyhenee.
Fps ja videon pituus?
5
310
Vastaukset
- Anonyymi
Taas väärin: fps-lukemaa ei pysty valitsemaan järkevällä tavalla kuin kuvatessa kamerasta: Kaikki muu heikentää laatua merkittävästi. Tietysti jos valinta on 30fps -> 60fps - voi softa osata laskea välifreimejä mutta toiseen suuntaan putoaa joka toinen freimi. Freimien pudotus esim. 30 vs. 25 aiheuttaa kuvaan nykivyyttä ja epätarkkuutta.
- Anonyymi
Olen tallentanut pelaamista tietokoneella ja pelikonsolilta kovalevylle.
Videon tiedostossa ilmenee videon tallennukseksi 29,95fps.
Video kannattaa varmaan editoida samalla fps lukemalla. - Anonyymi
Teoriassa noin ja varmaan suurimmalla osalla ohjelmistakin. Kdenlivellä olen saanut hyviä tuloksia.
- Anonyymi
VÄÄRIN, väärin, kerron my6öhemmin ellette itse kerkiä perehtyä videoiden nauhoittamiseen ja katseluun esittämäänne paremmin.
- Anonyymi
Ei vaikuta mitään. FPS on vain kuinka monta ruutua sekunnissa on kuvattu.
Suuri ruutumäärä vaikuttaa tiedostokokoon ja jos esitys ohjelma salliin voidaan esittää hidastettuna, jopa ruutu kerrallaan.
Normikatsojalle riittää 16 fps.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522114275Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään843315Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242496Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv572252Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?942133TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851381Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään261300- 401280
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli661177Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10798