Seuraavanlainen tapaus: nuori 'asuu' omassa kerrostaloasunnossa, mutta käytännössä on kykenemätön siellä yksin olemaan joten lähes kaiken aikaa on vanhemmillaan. Asunnossa on kissa. Henkilö käy siellä lähes päivittäin tekemässä perushoitotoimenpiteet mutta kaiken muun ajan kissa on yksin. Olen hieman puhunut siitä, että ehkä kissalle olisi syytä hankkia uusi koti, mutta kuulemma tämä on täysin riittävää kissan hyvinvoinnin kannalta ja mielipiteeni on jokseenkin hyökkäävästi vaiennettu. Haluaisin nyt kuulla enemmän kissoja tuntevilta, että onko asia näin?
Kissa aina yksin
8
318
Vastaukset
- Anonyymi
Jos epäilet eläinrääkkäystä, tee ilmoitus. Jos et ole varma, kysy eläinsuojelusta.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18269037
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Mitä varten kissaa ollenkaan on hankittu, jos sen kanssa ei olla?
Kissa tarvitsee säännöllistä hoitoa ja huolenpitoa joka päivä. Kissa tarvitsee myös seuraa ja leikittämistä, jotta se voi hyvin. Jos tällainen ei onnistu, kissalle on hankittava uusi koti.- Anonyymi
No sepäs se, vähän sellainen tapaus kyseessä että ei oikein normaalisäännöillä mennä eikä normaalivastuita ihan edellytetä. Ettei tule ’paha mieli’. Asiaan puuttuminen on todella vaikeata ja näin minulle sanotaan että kissaa ei haittaa olla yksin asunnossa, kunhan elämisen perusedellytykset on hoidettu. En tiedä mitä asialle voisi tehdä kun keskustelu on mahdotonta ja siksi oikeastaan etsin vastausta siihen, että onko kissa sitten sikäli itsenäinen eläin, että elämä näillä edellytyksillä olisi edes tyydyttävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sepäs se, vähän sellainen tapaus kyseessä että ei oikein normaalisäännöillä mennä eikä normaalivastuita ihan edellytetä. Ettei tule ’paha mieli’. Asiaan puuttuminen on todella vaikeata ja näin minulle sanotaan että kissaa ei haittaa olla yksin asunnossa, kunhan elämisen perusedellytykset on hoidettu. En tiedä mitä asialle voisi tehdä kun keskustelu on mahdotonta ja siksi oikeastaan etsin vastausta siihen, että onko kissa sitten sikäli itsenäinen eläin, että elämä näillä edellytyksillä olisi edes tyydyttävää.
Kyllä kissa åärjää työpäivien ajan. Satunnaisesti muutenkin yksin harvemmin jopa yön yli yksin,kun sillä on perusasiat hoidettu.
Mutta jatkuvaksi kissan yksinolo ei missään tapauksessa saa muodostua.
Eikun keskustelet vielä kerran,ja ellei muutu kissan olot,eläinsuojeluun ilmoitus.
- Anonyymi
Pitäisi tämän mennä perille yksinkertaisemmallekin lemmikin pitäjälle.
Harmittaa niin .... sti jos mikä tahansa lemmikki on vajaalla pidolla ja huomiolla.
Vastuista ja velvollisuuksista sentään suurin osa ymmärtää, mutta sellaisella joka ei ymmärrä ja laiminlyö eläimen tarpeet, ei saisi eläintä edes olla. Toivottavasti esim tapauksen eläimen omistajalle valkenee eläimen tarpeet. - Anonyymi
Voi voi ei ole ainoastaan nuoren aihe jättä kissa yksin.Paljon on ennenaikaisella eläkellä olevia ihmisä ,jotka hankii 1.kissan.Kissan kanssa kyllä ollan siloin kun rahat vähissä ja ei voi paarin mennä Rahat kun vähissä tai jurissa,kissan kusi haisee rappukäytäviin asti ja keskusilmaston kautta muissa kylpyhuoneissa. Lisäksi kesä aika ne kissan hiekan jätökset roskapussissa ja parvekeella haisevat kuin raato muihin parvekeisin tuoden kärpäsiä,Ksö aika jätetän viikonlopuksi yksi.Sama vesi ,kukaan ei vaihda sitä.Voi juoma astiassa olla 3 päiväkin ,Kun kissa yksin asunto.Kuitenkaan omistaja itse ei juo seisonutta vettä.Toisen virheen tekevät tupakoivat kissa vieressä,Passiivinen tupakointi pahempaa kuin henkilön itsensä vetäessä keukoihin savua.Enemistö myrkkyä puhaltaa uos ja kissa saa nistä myrkyt.Se on sitä eläin rakkautta.
- Anonyymi
Kyllähän kissa tarvitsee myös ihmisseuraa muun lisäksi, ihan kuten muutkin lemmikit.
Eli ei tuo nyt ihan oikeinkaan ole, että henkilö käy tekemässä vain nämä perusjutut ja vielä LÄHES päivittäin.
Kissanhoito ja -pito on muutakin, että käy vain antamassa ruuat ja siivoamassa potan.
Kyllä tuossa tilanteessa olisi syytä hankkia kissalle uusi koti.
Sekin on eri asia taasen, jos omistaja käy töissä ja muun ajan taas suurimmaksi osaksi ainakin on kotonaan lemmikkinsä seurana. Ja jos nyt joskus käykin muualla, niin kissa nyt pärjää ja sen voi yhdeksi yöksi jättää yksinään, mutta ei jatkuvaan eikä pidemmiksi ajoiksi. Ja mieluiten sellaisillakin kerroilla, kun omistaj on yötä pois, olisi hyvä varmistaa, että joku kävisi edes katsomassa lemmikkiä omistajan ollessa pois kotoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372228Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse651511Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611095
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171088TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42844- 70842