"60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."
Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..
"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"
Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/
TM kestotesti BZ4X:ään iski vakiovika
83
550
Vastaukset
- Anonyymi
Parempi pysyä Tojoista kaukana.
- Anonyymi
Ja kun luki pitemmälle niin Toyota totta kai hoiti vien eli pienen bugin pois pyyteettömästi. Ja matka jatkuu.
Harmillinen yksittäistapaus mutta hoidettu.- Anonyymi
Kyllä kai takuun alaisen auton vika täytyy korjata. Pyyteettömyydellä ei ole mitään tekemistä koko asiaan.
- Anonyymi
Matkustiko tojo taas auton lavalla takaisin Helsnkiin ?
- Anonyymi
Näitä yksittäistapauksia tällä itäautomerkillä riittää. Milloin luistonesto tilttaa niin, ettei autolla pääse eteen- eikä taaksepäin ennen kuin se on resetoitu irrottamalla akku (helppoa, nopeaa ja käytevää, kun auto jämähtää yritettäessä peruuttaa kotipihaan), milloin oksentaa jäähdytysnesteet ulos jne.
Tämä akun tyhjentäminen ja viikonlopun aikana pihaan jämähtäminen on tällä itäautolla ihan perusjuttu siinä missä kuorman alla antautuvat jouset ja ruosteherkkyyskin.
- Anonyymi
Onhan tuossa yksilössä muitakin kummallisia ominaisuuksia
" Esilämmityksessä ole lukittu bz4x kaappaa lähistöllä olevan puhelimen mediatoiston."- Anonyymi
Kannattaisko vähän katsoa älyvanhan huawein ominaisuuksia vai mikä moto rola lienee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisko vähän katsoa älyvanhan huawein ominaisuuksia vai mikä moto rola lienee.
Tuskin TM toimittajat käyttävät romupuhelimia. Taitaa Tojossa olla Huawein vakoiluosia?
- Anonyymi
Ehkä hyvä KGB:n käyttöön tarkoitettu kokeiluversio :D
- Anonyymi
Toyota testauttaa auton toimivuuden aina käyttäjillä .
- Anonyymi
Toyota on niin luotettava, että oikein naurattaa ja toisaalta hävettää.
- Anonyymi
Ovat kopsanneet sähköjärjestelmän Corollasta. Ne tekee tuota samaa pakkasella.
- Anonyymi
Paskalla on tekijänsä.
- Anonyymi
Tuollaista temppuilua voi odottaa 5000 euron autolta mutta ei yli 50000 euron autolta.
- Anonyymi
Ei auta akun tai releen vaihto.
- Anonyymi
Toyota osaa tehdä sekä bensa-auton että sähköauton joka ei käynnisty pakkasella.
- Anonyymi
Kohderyhmänä ovat vaippaikäiset eli max. 8 tkm vuodessa ajavat eläkeläispapat, joiden silmäterä on tiukasti tallissa, kun ulkona on pakkasta, tuulista tai pimeää.
Onhan näitä täällä ollut monta. Yksi kehui ostaneensa latauskelvottoman fossiilihybridin, koska kilometrejä tuli huimat 8 tkm/vuosi ja piti säästää polttoainekuluissa.
Toinen raportoi parin kuukauden välein "taas on 2 tkm enemmän mittarissa, eikä vielä ensimmäistäkään vikaa". Jep, sehän on saavutus, ettei auto kovin montaa kertaa käy korjaamolla ensimmäisten 7 tkm aikana!
Kolmas kehuu, ettei tollolootassa edes renkaat kulu, kun niistä ei tullut hylkästä vielä toisessakaan katsastuksessa, vaikka mittarissa jo huikeat 40 tkm.
- Anonyymi
Helmikuun alulla ja Trafin tilastolla on kauaskantoiset itkuvaikutukset. Puoliväli kuuta jo menossa eikä päästä yli.
- Anonyymi
Onko täyssähkö-Toyotan myynti niin hurjaa?
- Anonyymi
Trafin tilastot eivät korjaa Toyotan vikoja eikä puutteita.
- Anonyymi
Kylläpä röllit saavat yksittäistapauksesta iloa irti.
- Anonyymi
Aakkoset ei taida riittää.
- Anonyymi
Paskalla on tekijänsä.
Ostaa bensatojon tai sähkötojon niin talvella tojolla täysi hyytyminen on aina mahdollista. - Anonyymi
TM:"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa. Päätin katsoa meneekö apukäynnistys kuitenkin takuuseen, kun kyse oli selkeästi auton viasta. Kirjoitushetkellä en vielä tiedä, miten kävi."
Tojota rahastaa tyyppivioista myös takuuaikana. Muka ilmainen tiepalvelu maksaakin sitten kun sitä oikeasti tarvitsee.
ROSVOT- Anonyymi
Hinaaja on ilmainen mutta hinausköysi maksaa 500 euroa.??
- Anonyymi
Varmaan autotoimittaja laittaa suomi24:ään.
Mikä on se unelmamerkkisi,jos ylipäätään on? Ajokorttiakaan? - Anonyymi
Nykyään Toyotassa ainoat kestävät asiat on viat joita ei saada poistettua ja huonot ominaisuudet on vakiona.
- Anonyymi
Olipa harvinaista että Toyotasta löytyi yksi vika!
- Anonyymi
Onhan tuossa jo lueteltu useampi! Lisäksi kaikkien tiedossa olevat puutteet latausominaisuuksissa.
- Anonyymi
Ei vika, vaan ominaisuus. Ihan perusjuttu, että käyttötestiauto tyhjentää akkunsa. Ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta tätä lajia....
- Anonyymi
Ei kyllä mene hyvin kun on uusi auto!
Kaikenlaisia romuja niitä on!
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/- Anonyymi
"Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.
TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa."
VW:n kanssa tuli ongelma kun tollo käyttäjä ei noudattanut ohjekirjaa vaan jätti auton seisomaan lähes tyhjällä ajoakulla. Tojo tyhjensi 12V akkunsa vaikka ajoakussa olisi ollut virtaa vaikka kuinka.
Siinä on iso ero.
- Anonyymi
Suomen siniristilippuun pitäisi liittää keskelle Toyotan vessanpönttölogo, onhan Toyota suomalaisten dna:ssa ja geeneissä ainoana eurooppalaisten kansojen joukossa. Hävettää.
- Anonyymi
VW lopez:
aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Löytynyt akku, oliko joltakin Tojomieheltä akku hukassa?
- Anonyymi
Ymmärrät kai et ID auto ei ole Toyota. Toyota kun hyytyy se ei liiku mihinkään ilman hinausautoa- ID lähti toimimaan apuvirralla ja toimi taas moiteettomasti kun oli ladattu.
Toyotassa kun ei toimi oikein mikään oikein eihän niissä pysy edes vanteet kiinni enään nykyisissä malleissa. Toyota ei osaa enään tehdä edes pultteja tai muttereita oikein :D
- Anonyymi
Toyotan kannattaisi vaihtaa 1000 koodaajaa yhteen tekoälyyn.
- Anonyymi
Viat ei meinaa eikä haittaa mitään jos merkki on vain TOYOTA!
- Anonyymi
Ne onkin vain ominaisuuksia.
- Anonyymi
Takuu ei korvaa.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Sulla on vinttikamarissa paha oikosulku, varo ettei pala koko ullakkosi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on vinttikamarissa paha oikosulku, varo ettei pala koko ullakkosi!
Eikös se ollut tuossa epäonnistuneessa uutuus-volkkarissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se ollut tuossa epäonnistuneessa uutuus-volkkarissa?
Se on erittäin onnistunut auto. Tojon BZ4X on se epäonnistunut.
- Anonyymi
Tänään näin yhden tuollaisen BZ:n liikenteessä. Onhan se aika harvinainen, edellisen näkemisestä on varmaan puoli vuotta. Nämä muut merkit ovatkin niin jokapäiväisiä tapauksia. Jopa MG on yleisempi näky liikenteessä, vaikka niitä saapui Suomeen vasta viime syksynä.
- Anonyymi
Niin mutta kun Toyota aina ja ikuisesti, meni syteen tai saveen!
- Anonyymi
Minä näin Id. 7 hinurin lavalla, varmaan se tyyppivika että akku rikki.
- Anonyymi
Niinhän se Yariskin hinattiin talvitestistä etelään sulamaan.
- Anonyymi
VW ID7 ei päässyt edes pohjoiseen ku mäni särki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ID7 ei päässyt edes pohjoiseen ku mäni särki.
Ei ollut auton vika
“Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”
- Anonyymi
Missä tojota ja pakkanen, siellä ongelma.
Aivan sama mikä käyttövoima kyseessä. Kuluttaja-asiamiehen pöydällä on vino pino valituksia hybrideistä ja TM:n testeistä yaris tuli pois hinurin lavalla. - Anonyymi
Missä vw ja normaali talvikeli,csiellä BIG problem eli kaputt.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Olipas hauska satu. Keksippä lisää niin saadaan nauraa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas hauska satu. Keksippä lisää niin saadaan nauraa..
Hän ei ole terve, soittaa tuota samaa itselleen sopivaa levyn pätkää, mutta ei sen loppua. Normi toyotisti siis.
- Anonyymi
Ei ollut auton vika
“Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”
- Anonyymi
Jos hommaa sähköauton niin syyttäköön vain itseään.
- Anonyymi
Jokohan on tovereille tullut takaisinkutsua tähän suureen ongelmaan?
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä. - Anonyymi
Toyota BZ4x on pahinta pilailua mitä automaailmassa on koettu. Kuskin elämästä on tahallaan tehty mahdollisimman hankalaa.
- Anonyymi
ID.7 ongelma oli tyhmä kuski. Tojosta ongelma oli paska auto.
Melkoinen ero.- Anonyymi
Tämä oli vain auton ominaisuus, aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli vain auton ominaisuus, aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.Toyotisteille on kaikille tehty lobotomia.
- Anonyymi
5 vuoden päästä voi olla jo toimiva auto, ehkä.
- Anonyymi
Ei taida Toyota panostaa kylmiin maihin enää. Hehän kertoivat panostavansa köyhiin ja kehittyviin maihin ja niissä on yleensä vähintäänkin lämmintä, eli kuuma ja siellä noilla Toyotan tekeleilläkin pärjää verrattuna muuleihin ja tuktukeihin ja vastaaviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida Toyota panostaa kylmiin maihin enää. Hehän kertoivat panostavansa köyhiin ja kehittyviin maihin ja niissä on yleensä vähintäänkin lämmintä, eli kuuma ja siellä noilla Toyotan tekeleilläkin pärjää verrattuna muuleihin ja tuktukeihin ja vastaaviin.
Ei niin panosta. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/42523d3c-8a3e-4444-89b7-465436c0e8a2
Jäätävää tekniikkaa keltäs muulta kuin 🤭🤣
- Anonyymi
Tojota insinööreiltä on tainnu päästä unohtumaan 12v akun ja auton elektroniikan väliltä komponentti nimeltä diodi.
- Anonyymi
Volkkari insinööreiltä on tainnu päästä unohtumaan 12v akun ja auton elektroniikan väliltä komponentti nimeltä diodi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkari insinööreiltä on tainnu päästä unohtumaan 12v akun ja auton elektroniikan väliltä komponentti nimeltä diodi.
Volkkarin insinöörit eivät voi estää käyttäjän typeryyksiä.
"TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. "
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/
Toyota sensijaan on täysin tyhjä arpa talvella. Se tyhjentää 12V akkunsa vaikka ajoakku olisi täysi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarin insinöörit eivät voi estää käyttäjän typeryyksiä.
"TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. "
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/
Toyota sensijaan on täysin tyhjä arpa talvella. Se tyhjentää 12V akkunsa vaikka ajoakku olisi täysi.Onko bugi ja buzz sama asia?🤣
- Anonyymi
Einari taas ajellut pätkäajoa, eihän siinä kerkeä akku latautumaan.⚠️
- Anonyymi
aika turha on taas näiden tojoterojen yritykset siirtää Tojon ongelmista kertovat topicit jotenki volkkariin.
Onko oikeasti niin että kun kun tojo kyykkää kunnolla niin ainoa asia joka teille tulee mieleen on vetää volkkari jotenkin keskusteluun mukaan?
Eikö teitä yhtään kiinnosta se että tojossa on oikeasti ongelma jonka ratkaisu tekisi teidän tojosta paremman auton?- Anonyymi
Kyä mua hävettää.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyä mua hävettää.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä."60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."
Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..
"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"
Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."
Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..
"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"
Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/Tojota on hengetön talvella olkoon pellin alla hybridi tai sähkömotti.
- Anonyymi
Kausivalot vaan väreili vw takavalojen muodossa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Voi tojohönö kun tuossa TM:n jutussa sanottiin.
"TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. "
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/
Toyota sensijaan on täysin tyhjä arpa talvella. Se tyhjentää 12V akkunsa vaikka ajoakku olisi täysi.
Ja lisäksi on nämä entuudestaan tiedossa olevat tojon talviongelmat.
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/ - Anonyymi
Volkkarin laatua kuvaa tämä Tekniikan Maailman juttu Id. 7.
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.- Anonyymi
Taas on tojohönöllä tojoon vikojen edessä pakko yrittää jotenkin ujuttaa volsun mukaan.
ID.7 ongelma ei ollut auton vika vaan käyttäjän moka.
“Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”
Tojon sähköauto sen sijaan tyhjensi alkunsa aivan itse joka on iso moka.
Tojohönön elämä on pelkkää valehtelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas on tojohönöllä tojoon vikojen edessä pakko yrittää jotenkin ujuttaa volsun mukaan.
ID.7 ongelma ei ollut auton vika vaan käyttäjän moka.
“Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”
Tojon sähköauto sen sijaan tyhjensi alkunsa aivan itse joka on iso moka.
Tojohönön elämä on pelkkää valehtelua.Tyhjentyvä 12 V akku ei ole tollolootassa vika, vaan ominaisuus.
Siksi tiepalvelukin laskuttaa hinauskeikasta.
Näitä vastaavia hyytymisiä on nähty kotimaisten autolehtien testeissä ennenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjentyvä 12 V akku ei ole tollolootassa vika, vaan ominaisuus.
Siksi tiepalvelukin laskuttaa hinauskeikasta.
Näitä vastaavia hyytymisiä on nähty kotimaisten autolehtien testeissä ennenkin.Eikös Toyotan tiepalvelu olekin vain pelkkä puhelinnumero, josta voi kysellä apua?
- Anonyymi
Juutuubbi täynnä batterivikaisia tojotia ?!?
https://www.youtube.com/watch?v=kWPmS5thgvM - Anonyymi
Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.
Mikä vika taas volkkarissa?- Anonyymi
Onneksi ei totaalinen blackout kuten Toyotoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei totaalinen blackout kuten Toyotoissa.
Hihii, voltteja oli tojon akussa enemmän kuin päästöhuijausfirman bidee seiskassa!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi jollain jää "talvi päälle"
Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli2432233Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?
Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!1611458Se katse silloin
Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt531300- 741065
Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!
Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t31029- 78950
Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?
8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni211933Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen
mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.45845Kohta me ei enää nähdä :(
En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.39669Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?
Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen15660