TM kestotesti BZ4X:ään iski vakiovika

Anonyymi-ap

"60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."

Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..

"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"

Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.

https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/

83

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi pysyä Tojoista kaukana.

    • Anonyymi

      Ja kun luki pitemmälle niin Toyota totta kai hoiti vien eli pienen bugin pois pyyteettömästi. Ja matka jatkuu.
      Harmillinen yksittäistapaus mutta hoidettu.

      • Anonyymi

        Kyllä kai takuun alaisen auton vika täytyy korjata. Pyyteettömyydellä ei ole mitään tekemistä koko asiaan.


      • Anonyymi

        Matkustiko tojo taas auton lavalla takaisin Helsnkiin ?


      • Anonyymi

        Näitä yksittäistapauksia tällä itäautomerkillä riittää. Milloin luistonesto tilttaa niin, ettei autolla pääse eteen- eikä taaksepäin ennen kuin se on resetoitu irrottamalla akku (helppoa, nopeaa ja käytevää, kun auto jämähtää yritettäessä peruuttaa kotipihaan), milloin oksentaa jäähdytysnesteet ulos jne.

        Tämä akun tyhjentäminen ja viikonlopun aikana pihaan jämähtäminen on tällä itäautolla ihan perusjuttu siinä missä kuorman alla antautuvat jouset ja ruosteherkkyyskin.


    • Anonyymi

      Onhan tuossa yksilössä muitakin kummallisia ominaisuuksia
      " Esilämmityksessä ole lukittu bz4x kaappaa lähistöllä olevan puhelimen mediatoiston."

      • Anonyymi

        Kannattaisko vähän katsoa älyvanhan huawein ominaisuuksia vai mikä moto rola lienee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisko vähän katsoa älyvanhan huawein ominaisuuksia vai mikä moto rola lienee.

        Tuskin TM toimittajat käyttävät romupuhelimia. Taitaa Tojossa olla Huawein vakoiluosia?


      • Anonyymi

        Ehkä hyvä KGB:n käyttöön tarkoitettu kokeiluversio :D


    • Anonyymi

      Toyota testauttaa auton toimivuuden aina käyttäjillä .

    • Anonyymi

      Toyota on niin luotettava, että oikein naurattaa ja toisaalta hävettää.

    • Anonyymi

      Ovat kopsanneet sähköjärjestelmän Corollasta. Ne tekee tuota samaa pakkasella.

    • Anonyymi

      Paskalla on tekijänsä.

    • Anonyymi

      Tuollaista temppuilua voi odottaa 5000 euron autolta mutta ei yli 50000 euron autolta.

    • Anonyymi

      Ei auta akun tai releen vaihto.

    • Anonyymi

      Toyota osaa tehdä sekä bensa-auton että sähköauton joka ei käynnisty pakkasella.

      • Anonyymi

        Kohderyhmänä ovat vaippaikäiset eli max. 8 tkm vuodessa ajavat eläkeläispapat, joiden silmäterä on tiukasti tallissa, kun ulkona on pakkasta, tuulista tai pimeää.

        Onhan näitä täällä ollut monta. Yksi kehui ostaneensa latauskelvottoman fossiilihybridin, koska kilometrejä tuli huimat 8 tkm/vuosi ja piti säästää polttoainekuluissa.

        Toinen raportoi parin kuukauden välein "taas on 2 tkm enemmän mittarissa, eikä vielä ensimmäistäkään vikaa". Jep, sehän on saavutus, ettei auto kovin montaa kertaa käy korjaamolla ensimmäisten 7 tkm aikana!

        Kolmas kehuu, ettei tollolootassa edes renkaat kulu, kun niistä ei tullut hylkästä vielä toisessakaan katsastuksessa, vaikka mittarissa jo huikeat 40 tkm.


    • Anonyymi

      Helmikuun alulla ja Trafin tilastolla on kauaskantoiset itkuvaikutukset. Puoliväli kuuta jo menossa eikä päästä yli.

      • Anonyymi

        Onko täyssähkö-Toyotan myynti niin hurjaa?


      • Anonyymi

        Trafin tilastot eivät korjaa Toyotan vikoja eikä puutteita.


    • Anonyymi

      Kylläpä röllit saavat yksittäistapauksesta iloa irti.

    • Anonyymi

      Aakkoset ei taida riittää.

    • Anonyymi

      Paskalla on tekijänsä.
      Ostaa bensatojon tai sähkötojon niin talvella tojolla täysi hyytyminen on aina mahdollista.

    • Anonyymi

      TM:"Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa. Päätin katsoa meneekö apukäynnistys kuitenkin takuuseen, kun kyse oli selkeästi auton viasta. Kirjoitushetkellä en vielä tiedä, miten kävi."

      Tojota rahastaa tyyppivioista myös takuuaikana. Muka ilmainen tiepalvelu maksaakin sitten kun sitä oikeasti tarvitsee.
      ROSVOT

      • Anonyymi

        Hinaaja on ilmainen mutta hinausköysi maksaa 500 euroa.??


    • Anonyymi

      Varmaan autotoimittaja laittaa suomi24:ään.
      Mikä on se unelmamerkkisi,jos ylipäätään on? Ajokorttiakaan?

    • Anonyymi

      Nykyään Toyotassa ainoat kestävät asiat on viat joita ei saada poistettua ja huonot ominaisuudet on vakiona.

    • Anonyymi

      Olipa harvinaista että Toyotasta löytyi yksi vika!

      • Anonyymi

        Onhan tuossa jo lueteltu useampi! Lisäksi kaikkien tiedossa olevat puutteet latausominaisuuksissa.


      • Anonyymi

        Ei vika, vaan ominaisuus. Ihan perusjuttu, että käyttötestiauto tyhjentää akkunsa. Ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta tätä lajia....


      • Anonyymi

        "Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa."

        VW:n kanssa tuli ongelma kun tollo käyttäjä ei noudattanut ohjekirjaa vaan jätti auton seisomaan lähes tyhjällä ajoakulla. Tojo tyhjensi 12V akkunsa vaikka ajoakussa olisi ollut virtaa vaikka kuinka.
        Siinä on iso ero.


    • Anonyymi

      Suomen siniristilippuun pitäisi liittää keskelle Toyotan vessanpönttölogo, onhan Toyota suomalaisten dna:ssa ja geeneissä ainoana eurooppalaisten kansojen joukossa. Hävettää.

    • Anonyymi

      VW lopez:
      aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Löytynyt akku, oliko joltakin Tojomieheltä akku hukassa?


      • Anonyymi

        Ymmärrät kai et ID auto ei ole Toyota. Toyota kun hyytyy se ei liiku mihinkään ilman hinausautoa- ID lähti toimimaan apuvirralla ja toimi taas moiteettomasti kun oli ladattu.
        Toyotassa kun ei toimi oikein mikään oikein eihän niissä pysy edes vanteet kiinni enään nykyisissä malleissa. Toyota ei osaa enään tehdä edes pultteja tai muttereita oikein :D


    • Anonyymi

      Toyotan kannattaisi vaihtaa 1000 koodaajaa yhteen tekoälyyn.

    • Anonyymi

      Viat ei meinaa eikä haittaa mitään jos merkki on vain TOYOTA!

      • Anonyymi

        Ne onkin vain ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Takuu ei korvaa.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Sulla on vinttikamarissa paha oikosulku, varo ettei pala koko ullakkosi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on vinttikamarissa paha oikosulku, varo ettei pala koko ullakkosi!

        Eikös se ollut tuossa epäonnistuneessa uutuus-volkkarissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ollut tuossa epäonnistuneessa uutuus-volkkarissa?

        Se on erittäin onnistunut auto. Tojon BZ4X on se epäonnistunut.


    • Anonyymi

      Tänään näin yhden tuollaisen BZ:n liikenteessä. Onhan se aika harvinainen, edellisen näkemisestä on varmaan puoli vuotta. Nämä muut merkit ovatkin niin jokapäiväisiä tapauksia. Jopa MG on yleisempi näky liikenteessä, vaikka niitä saapui Suomeen vasta viime syksynä.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun Toyota aina ja ikuisesti, meni syteen tai saveen!


      • Anonyymi

        Minä näin Id. 7 hinurin lavalla, varmaan se tyyppivika että akku rikki.


    • Anonyymi

      Niinhän se Yariskin hinattiin talvitestistä etelään sulamaan.

      • Anonyymi

        VW ID7 ei päässyt edes pohjoiseen ku mäni särki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW ID7 ei päässyt edes pohjoiseen ku mäni särki.

        Ei ollut auton vika

        “Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”


    • Anonyymi

      Missä tojota ja pakkanen, siellä ongelma.
      Aivan sama mikä käyttövoima kyseessä. Kuluttaja-asiamiehen pöydällä on vino pino valituksia hybrideistä ja TM:n testeistä yaris tuli pois hinurin lavalla.

    • Anonyymi

      Missä vw ja normaali talvikeli,csiellä BIG problem eli kaputt.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Olipas hauska satu. Keksippä lisää niin saadaan nauraa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas hauska satu. Keksippä lisää niin saadaan nauraa..

        Hän ei ole terve, soittaa tuota samaa itselleen sopivaa levyn pätkää, mutta ei sen loppua. Normi toyotisti siis.


      • Anonyymi

        Ei ollut auton vika

        “Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”


    • Anonyymi

      Jos hommaa sähköauton niin syyttäköön vain itseään.

    • Anonyymi

      Jokohan on tovereille tullut takaisinkutsua tähän suureen ongelmaan?
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

    • Anonyymi

      Toyota BZ4x on pahinta pilailua mitä automaailmassa on koettu. Kuskin elämästä on tahallaan tehty mahdollisimman hankalaa.

    • Anonyymi

      ID.7 ongelma oli tyhmä kuski. Tojosta ongelma oli paska auto.
      Melkoinen ero.

      • Anonyymi

        Tämä oli vain auton ominaisuus, aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli vain auton ominaisuus, aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Toyotisteille on kaikille tehty lobotomia.


    • Anonyymi

      5 vuoden päästä voi olla jo toimiva auto, ehkä.

      • Anonyymi

        Ei taida Toyota panostaa kylmiin maihin enää. Hehän kertoivat panostavansa köyhiin ja kehittyviin maihin ja niissä on yleensä vähintäänkin lämmintä, eli kuuma ja siellä noilla Toyotan tekeleilläkin pärjää verrattuna muuleihin ja tuktukeihin ja vastaaviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Toyota panostaa kylmiin maihin enää. Hehän kertoivat panostavansa köyhiin ja kehittyviin maihin ja niissä on yleensä vähintäänkin lämmintä, eli kuuma ja siellä noilla Toyotan tekeleilläkin pärjää verrattuna muuleihin ja tuktukeihin ja vastaaviin.

        Ei niin panosta. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/42523d3c-8a3e-4444-89b7-465436c0e8a2
        Jäätävää tekniikkaa keltäs muulta kuin 🤭🤣


    • Anonyymi

      Tojota insinööreiltä on tainnu päästä unohtumaan 12v akun ja auton elektroniikan väliltä komponentti nimeltä diodi.

    • Anonyymi

      Einari taas ajellut pätkäajoa, eihän siinä kerkeä akku latautumaan.⚠️

    • Anonyymi

      aika turha on taas näiden tojoterojen yritykset siirtää Tojon ongelmista kertovat topicit jotenki volkkariin.

      Onko oikeasti niin että kun kun tojo kyykkää kunnolla niin ainoa asia joka teille tulee mieleen on vetää volkkari jotenkin keskusteluun mukaan?

      Eikö teitä yhtään kiinnosta se että tojossa on oikeasti ongelma jonka ratkaisu tekisi teidän tojosta paremman auton?

      • Anonyymi

        Kyä mua hävettää.
        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyä mua hävettää.
        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        "60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
        Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."

        Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..

        "Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"

        Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "60 000 kilometrin käyttötestissämme oleva Toyota bZ4X oli eloton ja lukossa. Painoin avausnappia avaimesta. Kiinni pysyi.Tässä kohtaa aavistin ongelman. Irrotin avaimen runkoon piilotetun mekaanisen avaimen, avasin sillä kuljettajan oven ja nousin ohjauspyörän taakse. Käynnistyspainike ei tehnyt mitään. Sisävalot pysyivät pimeinä.
        Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia."

        Akkua ladattiin pari tuntia, että sillä päästiin matkaan ja ajon jälkeen ylläpitolataukseen mutta..

        "Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa"

        Olkoon vaikka Relax turvaa tai kuskin mielenhoitoa mutta surkeaa se on.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4xn-omistaja-lue-tama-niin-voit-valttaa-kayttotestiautomme-pimentaneen-ongelman/

        Tojota on hengetön talvella olkoon pellin alla hybridi tai sähkömotti.


    • Anonyymi

      Kausivalot vaan väreili vw takavalojen muodossa.
      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Voi tojohönö kun tuossa TM:n jutussa sanottiin.

        "TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. "


        https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/

        Toyota sensijaan on täysin tyhjä arpa talvella. Se tyhjentää 12V akkunsa vaikka ajoakku olisi täysi.

        Ja lisäksi on nämä entuudestaan tiedossa olevat tojon talviongelmat.


        Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


    • Anonyymi

      "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

      Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

      Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi

      Volkkarin laatua kuvaa tämä Tekniikan Maailman juttu Id. 7.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Taas on tojohönöllä tojoon vikojen edessä pakko yrittää jotenkin ujuttaa volsun mukaan.

        ID.7 ongelma ei ollut auton vika vaan käyttäjän moka.

        “Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”


        Tojon sähköauto sen sijaan tyhjensi alkunsa aivan itse joka on iso moka.

        Tojohönön elämä on pelkkää valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on tojohönöllä tojoon vikojen edessä pakko yrittää jotenkin ujuttaa volsun mukaan.

        ID.7 ongelma ei ollut auton vika vaan käyttäjän moka.

        “Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.
        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.”


        Tojon sähköauto sen sijaan tyhjensi alkunsa aivan itse joka on iso moka.

        Tojohönön elämä on pelkkää valehtelua.

        Tyhjentyvä 12 V akku ei ole tollolootassa vika, vaan ominaisuus.

        Siksi tiepalvelukin laskuttaa hinauskeikasta.

        Näitä vastaavia hyytymisiä on nähty kotimaisten autolehtien testeissä ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjentyvä 12 V akku ei ole tollolootassa vika, vaan ominaisuus.

        Siksi tiepalvelukin laskuttaa hinauskeikasta.

        Näitä vastaavia hyytymisiä on nähty kotimaisten autolehtien testeissä ennenkin.

        Eikös Toyotan tiepalvelu olekin vain pelkkä puhelinnumero, josta voi kysellä apua?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      Mikä vika taas volkkarissa?

      • Anonyymi

        Onneksi ei totaalinen blackout kuten Toyotoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei totaalinen blackout kuten Toyotoissa.

        Hihii, voltteja oli tojon akussa enemmän kuin päästöhuijausfirman bidee seiskassa!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe