Saamelaiset on suomalaisia

Anonyymi-ap

En ymmärrä miksi saamelaisten pitäisi saada yksi valtaa? Kuuluvat suomalaisiin ja asuvat suomessa, eivät tarvitse mitään yksinvaltiutta. Entäs Karjalan evakot jotka tulivat Suomeen? Heille myös yksin valtius itä suomeen ja valtiolta rahaa niin kuin saamelaisille koko ajan annetaan. Saamelaiset ovat suomalaisia!

5

196

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saamen Oulat ja Niilat ovat ihme valittajia..

      • Anonyymi

        Kuuluisimpia Inarin kolttasaamelaisia ovat vuohipaimenina tunnetut kurdit.


    • Anonyymi

      No, minä en ole tehnyt mitään väärää saamelaisia kohtaan, tuskin vanhempani tai isovanhempanikaan. Olen silti pahis, jolla ei ole oikeutta esim uuteen saamelaiseen lasten kirjaan, koska olen jostain syystä syyllinen asioihin, joita tapahtui kauan kauan ennen kuin olin edes syntynyt.

      Hyvä antaa vähästään, paha ei edes paljostaan. Näin minulle kertoi 1880-luvulla syntynyt mummoni.

      Hän joutui jopa kerjäämään ruokaa lapsilleen. Minä nukuin meidän yläkerrassa mummoni kanssa. Hän kertoi minulle jo varhaislapsuudessa kerjuureissuistaan. Minä toimin vapaaehtoistyössä niiden ihmisten kanssa, joiden esivanhemmissa on ihminen, joka vaati seksiä antaakseen ruokaa isoäitini lapsille. Siirä pakkoseksistä syntyi uusi suu ruokittavaksi. Aika karseeta. Tämä lapsi
      tiesi taustansa, ja oli kiitollinen äidilleen, ja ehkä paras lapsi.

      Maailma on ollut karsea paikka monillekin ihmisryhmille. Onko silti pakko piehtaroida menneessä. Nyt on vuosi 2024. Saamelaiset vaan riitelevät keskenään ja riitelevät keskenään ja syyllistävät meitä valtaväestöä. Mitäköhän pahaa minäkin teille olen tehnyt.? En varmaankaan yhtään mitään. Mutta mä enää tykkää enää saamelaisista. Se on ihan luonnollinen reaktio vihamieliseen asenteeseen.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä.

        Jos venäjä tarvitsee Pohjois-Suomen Lappia mannerten välisten ohjusten torjuntaan, niin ei minulla ole vihamielistä saamen kansaa kohtaan minkäänlaista myötätuntoa. Elämä on vastavuoroisuutta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe