En ymmärrä miksi saamelaisten pitäisi saada yksi valtaa? Kuuluvat suomalaisiin ja asuvat suomessa, eivät tarvitse mitään yksinvaltiutta. Entäs Karjalan evakot jotka tulivat Suomeen? Heille myös yksin valtius itä suomeen ja valtiolta rahaa niin kuin saamelaisille koko ajan annetaan. Saamelaiset ovat suomalaisia!
Saamelaiset on suomalaisia
5
1310
Vastaukset
- Anonyymi
Saamen Oulat ja Niilat ovat ihme valittajia..
- Anonyymi
Kuuluisimpia Inarin kolttasaamelaisia ovat vuohipaimenina tunnetut kurdit.
- Anonyymi
No, minä en ole tehnyt mitään väärää saamelaisia kohtaan, tuskin vanhempani tai isovanhempanikaan. Olen silti pahis, jolla ei ole oikeutta esim uuteen saamelaiseen lasten kirjaan, koska olen jostain syystä syyllinen asioihin, joita tapahtui kauan kauan ennen kuin olin edes syntynyt.
Hyvä antaa vähästään, paha ei edes paljostaan. Näin minulle kertoi 1880-luvulla syntynyt mummoni.
Hän joutui jopa kerjäämään ruokaa lapsilleen. Minä nukuin meidän yläkerrassa mummoni kanssa. Hän kertoi minulle jo varhaislapsuudessa kerjuureissuistaan. Minä toimin vapaaehtoistyössä niiden ihmisten kanssa, joiden esivanhemmissa on ihminen, joka vaati seksiä antaakseen ruokaa isoäitini lapsille. Siirä pakkoseksistä syntyi uusi suu ruokittavaksi. Aika karseeta. Tämä lapsi
tiesi taustansa, ja oli kiitollinen äidilleen, ja ehkä paras lapsi.
Maailma on ollut karsea paikka monillekin ihmisryhmille. Onko silti pakko piehtaroida menneessä. Nyt on vuosi 2024. Saamelaiset vaan riitelevät keskenään ja riitelevät keskenään ja syyllistävät meitä valtaväestöä. Mitäköhän pahaa minäkin teille olen tehnyt.? En varmaankaan yhtään mitään. Mutta mä enää tykkää enää saamelaisista. Se on ihan luonnollinen reaktio vihamieliseen asenteeseen.- Anonyymi
Jatkan vielä.
Jos venäjä tarvitsee Pohjois-Suomen Lappia mannerten välisten ohjusten torjuntaan, niin ei minulla ole vihamielistä saamen kansaa kohtaan minkäänlaista myötätuntoa. Elämä on vastavuoroisuutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746