Saamelaiset on suomalaisia

Anonyymi-ap

En ymmärrä miksi saamelaisten pitäisi saada yksi valtaa? Kuuluvat suomalaisiin ja asuvat suomessa, eivät tarvitse mitään yksinvaltiutta. Entäs Karjalan evakot jotka tulivat Suomeen? Heille myös yksin valtius itä suomeen ja valtiolta rahaa niin kuin saamelaisille koko ajan annetaan. Saamelaiset ovat suomalaisia!

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saamen Oulat ja Niilat ovat ihme valittajia..

• Anonyymi

Kuuluisimpia Inarin kolttasaamelaisia ovat vuohipaimenina tunnetut kurdit.

• Anonyymi

No, minä en ole tehnyt mitään väärää saamelaisia kohtaan, tuskin vanhempani tai isovanhempanikaan. Olen silti pahis, jolla ei ole oikeutta esim uuteen saamelaiseen lasten kirjaan, koska olen jostain syystä syyllinen asioihin, joita tapahtui kauan kauan ennen kuin olin edes syntynyt.

Hyvä antaa vähästään, paha ei edes paljostaan. Näin minulle kertoi 1880-luvulla syntynyt mummoni.

Hän joutui jopa kerjäämään ruokaa lapsilleen. Minä nukuin meidän yläkerrassa mummoni kanssa. Hän kertoi minulle jo varhaislapsuudessa kerjuureissuistaan. Minä toimin vapaaehtoistyössä niiden ihmisten kanssa, joiden esivanhemmissa on ihminen, joka vaati seksiä antaakseen ruokaa isoäitini lapsille. Siirä pakkoseksistä syntyi uusi suu ruokittavaksi. Aika karseeta. Tämä lapsi
      tiesi taustansa, ja oli kiitollinen äidilleen, ja ehkä paras lapsi.

Maailma on ollut karsea paikka monillekin ihmisryhmille. Onko silti pakko piehtaroida menneessä. Nyt on vuosi 2024. Saamelaiset vaan riitelevät keskenään ja riitelevät keskenään ja syyllistävät meitä valtaväestöä. Mitäköhän pahaa minäkin teille olen tehnyt.? En varmaankaan yhtään mitään. Mutta mä enää tykkää enää saamelaisista. Se on ihan luonnollinen reaktio vihamieliseen asenteeseen.

• Anonyymi

Jatkan vielä.

Jos venäjä tarvitsee Pohjois-Suomen Lappia mannerten välisten ohjusten torjuntaan, niin ei minulla ole vihamielistä saamen kansaa kohtaan minkäänlaista myötätuntoa. Elämä on vastavuoroisuutta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe