Pieni vauva ja hänen noin 30-vuotias äitinsä loukkaantuivat vakavasti rajussa kolarissa eilen Tammisaaressa.
Nelihenkisen perheen henkilöauto oli kääntymässä vasemmalle, kun takaa tullut rekka rysäytti sen perään.
Rekka taas
39
7687
Vastaukset
- uutisoitu
kyseessä siis peräänajo. jos samaan tyyliin uutisoitaisiin kaikki tapaukset joissa peräänajajana olisi henkilöauto ketä kiinnostaisi. median huomiohakuista vahingontekoa raskaalle liikenteelle
- tähän
viestiin. Uutisoidaan kaikki peräänajot.
Jokainen joka autoa ajaa isoa tai pientä tietää, että kaikki kuljettajat ovat "vain" ihmisiä. Ei syytellä ketään sen enempää, tuskin ajoi tahallaan henkilöauton perään. Tutkinnallisista syistä fakta tietoja ei ole julkaistu, joten rekkakuskin syyllistäminen ja tapahtuman spekulointi on ennenaikaista, syytä voi olla molemmissa osapuolissa. - timi
tähän kirjoitti:
viestiin. Uutisoidaan kaikki peräänajot.
Jokainen joka autoa ajaa isoa tai pientä tietää, että kaikki kuljettajat ovat "vain" ihmisiä. Ei syytellä ketään sen enempää, tuskin ajoi tahallaan henkilöauton perään. Tutkinnallisista syistä fakta tietoja ei ole julkaistu, joten rekkakuskin syyllistäminen ja tapahtuman spekulointi on ennenaikaista, syytä voi olla molemmissa osapuolissa.Kyllä se niin on, että rekkamiesten asenne ei muut, sen voi näissä kirjoituksista päätellä. Kuljetukset VR:lle. Se on turvallisin ja saastettomin ja edullisin vaihtoehto.
- ihme
timi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että rekkamiesten asenne ei muut, sen voi näissä kirjoituksista päätellä. Kuljetukset VR:lle. Se on turvallisin ja saastettomin ja edullisin vaihtoehto.
Nyt on nuo logistiikan ongelmat ratkaistu. Vedetään siis joka kylään rautatie ja kuljetetaan kaikki pienetkin tavaraerät junalla. Kannattaa ehkä pohtia ideaa uudelleen.
- Hieno Homma
ihme kirjoitti:
Nyt on nuo logistiikan ongelmat ratkaistu. Vedetään siis joka kylään rautatie ja kuljetetaan kaikki pienetkin tavaraerät junalla. Kannattaa ehkä pohtia ideaa uudelleen.
Ja sitten kielletään rautatiekuljetukset kun juna ajaa jonkun päälle,tai tulee vaihteeseen liian suurella nopeudella. Vrt Jyväskylä,pikajuna saapuu raiteille 1,2,3 tai valtatielle 4.
- rippe
timi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että rekkamiesten asenne ei muut, sen voi näissä kirjoituksista päätellä. Kuljetukset VR:lle. Se on turvallisin ja saastettomin ja edullisin vaihtoehto.
juuri näin
- mirumaru
timi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että rekkamiesten asenne ei muut, sen voi näissä kirjoituksista päätellä. Kuljetukset VR:lle. Se on turvallisin ja saastettomin ja edullisin vaihtoehto.
ja sinäkin TAAS bruutukseni
- .....................
timi kirjoitti:
Kyllä se niin on, että rekkamiesten asenne ei muut, sen voi näissä kirjoituksista päätellä. Kuljetukset VR:lle. Se on turvallisin ja saastettomin ja edullisin vaihtoehto.
ooppa saatana aivan vitun tyhmä heh
- koska
loppuu? Henkilöauto ja pakettiauto törmäsivät eilen Mikkelissä, yksi kuoli ja kolme loukkaantui..
- Ykä 59
Jos luit itse jutun , siinä ei sanottu miksi rekka ajoi henkilöauton perään?....niin ja poliisi ei kerro mitään keskeneräisestä asiasta.
Toki voi olla, että kuski ei huomannut kääntyvän aikeita eikä havahtunut tätä ajoissa. Toisaalta jos alueella oli 8-kympin nopeus eikä ryhmituskaistaa, siinä on kääntyjällä yhtä suuri vastuu kun perässätulijalla. 8-kympin nopeudessa ei riitä, että ensin tyssätään pysähdytään ajoradalle ja sitten laitetaan vilkku, joka on kaikkein yleisin tapa tuolla taajaman ulkopuolella.- yeti
Kyllähän meistä kaikki tietävät tai ainakin pitäisi tietää, että vasemmalle kääntyminen on vaarallista. Kuitenkaan en usko,että äiti jolla on pieni lapsi kyydissään on ollut varomaton, liian luottavainen korkeintaan. Kyllä rekassa tursottavat kuskit pitäisi noukkia tiepuoleen.
- Niilo
yeti kirjoitti:
Kyllähän meistä kaikki tietävät tai ainakin pitäisi tietää, että vasemmalle kääntyminen on vaarallista. Kuitenkaan en usko,että äiti jolla on pieni lapsi kyydissään on ollut varomaton, liian luottavainen korkeintaan. Kyllä rekassa tursottavat kuskit pitäisi noukkia tiepuoleen.
Oisko alkanut silmä luppaseen.Se työaikalaki oliko se turha??
- nähtyä...
Niilo kirjoitti:
Oisko alkanut silmä luppaseen.Se työaikalaki oliko se turha??
monessa henkilö-autossa puhutaan kännyyn,hoidellaan kannettavaa,luetaan karttaa,
asiapapereita,hoidetaan lasta,lemmikkiä ja
kaikki tämä n,80km/h nopeudella.Monta henkeä
olen pelastanut väistämällä.,jarrutamalla ym. - kaatu
nähtyä... kirjoitti:
monessa henkilö-autossa puhutaan kännyyn,hoidellaan kannettavaa,luetaan karttaa,
asiapapereita,hoidetaan lasta,lemmikkiä ja
kaikki tämä n,80km/h nopeudella.Monta henkeä
olen pelastanut väistämällä.,jarrutamalla ym.Rekkakuskin pitäis olla näitten juttujen mukaan aina hyvä ammattikuski!?Kolaripakalla on levennys oikeallapuolella,joten pikku ranneliike ja ohitus!
- ...
kaatu kirjoitti:
Rekkakuskin pitäis olla näitten juttujen mukaan aina hyvä ammattikuski!?Kolaripakalla on levennys oikeallapuolella,joten pikku ranneliike ja ohitus!
Ei niitä pikku ohituksia tehä niin vaan jos on täysi kuorma päällä. Kaatuu meinaa aika herkästi!
- ,,,,,,,,,,,,,
... kirjoitti:
Ei niitä pikku ohituksia tehä niin vaan jos on täysi kuorma päällä. Kaatuu meinaa aika herkästi!
AASI!!Kaatunut kuorma vai pari ihmitä teholla!!Siinäpä visainen valintakysymys!!!???
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
AASI!!Kaatunut kuorma vai pari ihmitä teholla!!Siinäpä visainen valintakysymys!!!???
Heitäppä villi veikkaus. Mitä luulet, mihin se kuorma kaatuu, jos hetki ennen törmäystä tehdään tiukka väistöliike. Kuten varmaan tiedät, massa jatkaa matkaansa suoraan eteenpäin, joten todennäköisesti kärri/kuorma olisi ollut suoraan auton PÄÄLLÄ!! Saa hiljaa mielessään miettiä, mitä jälki olisi silloin...
- ajatusta,blease!
beecher kirjoitti:
Heitäppä villi veikkaus. Mitä luulet, mihin se kuorma kaatuu, jos hetki ennen törmäystä tehdään tiukka väistöliike. Kuten varmaan tiedät, massa jatkaa matkaansa suoraan eteenpäin, joten todennäköisesti kärri/kuorma olisi ollut suoraan auton PÄÄLLÄ!! Saa hiljaa mielessään miettiä, mitä jälki olisi silloin...
Vain todellinen AASI ajaa toista autoa suoralla tiellä perseeseen!!!Autoa joka on pysähdyksissä kasikympin alueella!!!Ei kyllä voi rekkamiehet millään puolustella tapahtunutta,tai ovat väärällä asenteella liikenteessä!!
- Late
ajatusta,blease! kirjoitti:
Vain todellinen AASI ajaa toista autoa suoralla tiellä perseeseen!!!Autoa joka on pysähdyksissä kasikympin alueella!!!Ei kyllä voi rekkamiehet millään puolustella tapahtunutta,tai ovat väärällä asenteella liikenteessä!!
Ookko koskaan ollu rekan kyydis jonka kokonais paino on 60t. Sitä ei pysäytetä niin vaa kun sun corollas eikä sillä tehä nopeita ohitusliikkeitä ku sun corolallas. Sä puhut semmosesta asiasta josta et oikein tiedä mitään. Meitä on moneen junaan tuola liikentees, ties vaikka se äiti olis säästäny vilkkua ja räplänny samalla kännykkää.
ajatusta,blease! kirjoitti:
Vain todellinen AASI ajaa toista autoa suoralla tiellä perseeseen!!!Autoa joka on pysähdyksissä kasikympin alueella!!!Ei kyllä voi rekkamiehet millään puolustella tapahtunutta,tai ovat väärällä asenteella liikenteessä!!
Ja lukutaitoa myös. Minä en todellakaan puolustellut tapahtunutta. Valitettavasti vahinkoja sattuu ja jo huomenna se saatan olla minä, jompanakumpana osapuolena.
Ja mitä mainitsemaasi aasiuteen tulee, niin meitähän tuntuu riittävän. Peräänajoja sattuu päivittäin. Pyytäisin sinua miettimään omia ajomatkojasi. Eikö sinulle ole ikinä käynyt ns. "oho"tilanteita?? Jos ei, kumarran syvästi. Olet selvästi keskitasoa parempi kuljettaja, niinkuin jokainen suomalainen mies. Tämä tilanne oli, valitettavasti, liian myöhäinen "oho", joten siitä tuli liikenneonnettomuus.- Mici
yeti kirjoitti:
Kyllähän meistä kaikki tietävät tai ainakin pitäisi tietää, että vasemmalle kääntyminen on vaarallista. Kuitenkaan en usko,että äiti jolla on pieni lapsi kyydissään on ollut varomaton, liian luottavainen korkeintaan. Kyllä rekassa tursottavat kuskit pitäisi noukkia tiepuoleen.
on kyllä henkilöautoilijat. Eikö sitä vilkkua voi laittaa ajoissa, ehtis se isompikin auto vauhtia hiljentämään siellä takana. Sivuteiltä tullaan häikäilemättömästi eteen, ylämäissä lähdetään ohi keltaisesta viivasta huolimatta. Ison auton ohi on päästävä vaikka nopeusrajoitus tiellä olisi 80/h, ja sit kiilataan suoraan keulan eteen. Tässä muutamia mainitakseni...
- ajatusta,blease!
Late kirjoitti:
Ookko koskaan ollu rekan kyydis jonka kokonais paino on 60t. Sitä ei pysäytetä niin vaa kun sun corollas eikä sillä tehä nopeita ohitusliikkeitä ku sun corolallas. Sä puhut semmosesta asiasta josta et oikein tiedä mitään. Meitä on moneen junaan tuola liikentees, ties vaikka se äiti olis säästäny vilkkua ja räplänny samalla kännykkää.
Late hei kato Iltasanomista tilannekuvaus(kuvat ja piirrokset),tilaa vaikka kahdelle rekalle ohitukseen oikealta!!Vlkun ja kännykän käytöllä ei oo mitään merkitystä täs tapaukses kun henkilöauto oli parkis odottamas vastaantulevan liikenteen takia vasemmalle kääntymistä!!Pitkä sura eikä näköesteitä!!Ehkä mäkin silti tiedän autoilsta jotakin (yli 3milj.km.)Eikä Corollaa oo ollu sitte teinivuosien!Aika usein saa liikenteessä väistellä myös rekkojen ihmeellisiä juttuja,mutta parempi väistellä ko rusauttaa päin vaikka olisiki sääntöjen mukaan oikeassa!!
- Niilolle
Niilo kirjoitti:
Oisko alkanut silmä luppaseen.Se työaikalaki oliko se turha??
Niilo ei sitten ole koskaan ollut ison auton kyydissä. Siinä kun ei tarvitse olla väsynyt, jos kääntyjän perään ajaa. Yleensä ne edessä ajavat henkilöautot viis veisaa takana tulevista ryhmittyessään keskiviivan viereen. Jarrut vain tintataan pohjaan ja sitten siellä takana aletaan tosissaan mitata tien leveyttä.
Niilollekin vinkiksi sellainen, että siinä keskiviivan vieressä odottaessa kannattaa painaa jarrut pohjaan. Jarruvalojen palaessa se keskellä tietä seisova auto erottuu kauemmas. Kun riittävän pitkä jono tulee perässä, niin viimeistään se kymmenes auto lataa siihen keskelle tietä pysähtyneen auton perään. - 3milj.km
ajatusta,blease! kirjoitti:
Late hei kato Iltasanomista tilannekuvaus(kuvat ja piirrokset),tilaa vaikka kahdelle rekalle ohitukseen oikealta!!Vlkun ja kännykän käytöllä ei oo mitään merkitystä täs tapaukses kun henkilöauto oli parkis odottamas vastaantulevan liikenteen takia vasemmalle kääntymistä!!Pitkä sura eikä näköesteitä!!Ehkä mäkin silti tiedän autoilsta jotakin (yli 3milj.km.)Eikä Corollaa oo ollu sitte teinivuosien!Aika usein saa liikenteessä väistellä myös rekkojen ihmeellisiä juttuja,mutta parempi väistellä ko rusauttaa päin vaikka olisiki sääntöjen mukaan oikeassa!!
Puhuit itsesi pussiin. Jos olet ajanut yli 3 milj. km, niin et ole voinut välttyä vastaavalta tilanteelta. Tai ainakin tiedät noilla kilometreillä jarruvallojen merkityksen siinä keskiviivan vieressä kököttäessäsi. Onnettomuuden uhri ei varmaan asiaa ollut hokannut.
- työajalla
Niilo kirjoitti:
Oisko alkanut silmä luppaseen.Se työaikalaki oliko se turha??
Kyllä siinä helposti silmä alkaa luppasemaan, jos vielä iltapäivälläkin on 0,4 promillea alkoholia veressä.
- lehteen
työajalla kirjoitti:
Kyllä siinä helposti silmä alkaa luppasemaan, jos vielä iltapäivälläkin on 0,4 promillea alkoholia veressä.
- Jussi
Niilolle kirjoitti:
Niilo ei sitten ole koskaan ollut ison auton kyydissä. Siinä kun ei tarvitse olla väsynyt, jos kääntyjän perään ajaa. Yleensä ne edessä ajavat henkilöautot viis veisaa takana tulevista ryhmittyessään keskiviivan viereen. Jarrut vain tintataan pohjaan ja sitten siellä takana aletaan tosissaan mitata tien leveyttä.
Niilollekin vinkiksi sellainen, että siinä keskiviivan vieressä odottaessa kannattaa painaa jarrut pohjaan. Jarruvalojen palaessa se keskellä tietä seisova auto erottuu kauemmas. Kun riittävän pitkä jono tulee perässä, niin viimeistään se kymmenes auto lataa siihen keskelle tietä pysähtyneen auton perään.Ajo väsyneenä tai ei.Ajoneuvo on hallittava!!Painakoo vaikka 100th.
- Teme
Niilo kirjoitti:
Oisko alkanut silmä luppaseen.Se työaikalaki oliko se turha??
Älä arvio asiaa jos et tiedä siittä!
- Ykä 59
Taitaa se lukutaito olla puutteellinen näillä "syyttäjillä". Sama asenne kun Konginkankaan onnettomuudessa: "rekat pois tieltä ja kuskit vankilaan".
Luojankiitos Suomessa on vielä toimiva poliisi ja oikeuslaitos jolloin "lynkkauspäätöksiä" ei jaella pelkkien iltapäivälehtien lööppien perusteella.
Näillä vapaansanan sivuilla näkee-lukee kansan syvien rivien todellisen tietotason....tai älykkyyden.- Lahtari ja
Tammisaaressa toissapäivänä rajun kolarin ajanut rekka-autonkuljettaja oli alkoholin vaikutuksen alainen onnettomuushetkellä. Rekan törmäyksessä henkilöauton perään loukkaantuivat pahoin äiti ja kaksikuinen poikavauva.
- 27v täysperää
Lahtari ja kirjoitti:
Tammisaaressa toissapäivänä rajun kolarin ajanut rekka-autonkuljettaja oli alkoholin vaikutuksen alainen onnettomuushetkellä. Rekan törmäyksessä henkilöauton perään loukkaantuivat pahoin äiti ja kaksikuinen poikavauva.
Täysin vastuutonta kuljettajalta,ja lehtitietojen mukaan vauva menehtyi 8.6 illalla lastenklinikalla.Toivon hartaimmin ammattikuntani puolesta että tällaiset kamikazekuskit poistettaisiin ammattimaisesta liikenteestä
Onhan nämä ilkeitä juttuja mutta näitä sattuu. Syyttelyn puolelta suosittelisin siirtymään peilin eteen sekä syyttäjien ja puolustajien ja kysyä sieltä mitä itse tekisin estääkseni moisen kun kohdalle osuu... Rahtari 200019286
- perään
Helsingissä ajoi vastaavanlaisessa tilanteessa henkilöauto rekan perään. Henkilöautokuski loukkaantui, mutta ei ilmeisesti tule suurta juttua Iltikseen. Syy kuitenkin todennäköisesti on rekkakuskin, koska oli päättänyt kääntyä.
- Junior-Trucker
Olisi kiva tietää, mistä sait tuon sanan "taas" tuohon otsikkoon. Kyllä niitä peräänajoja sattuu liikenteessä niin kauan kun ihmiset niitä autojen liikkeitä määräävät. Peräänajaja on periaatteessa aina syyllinen, vaikka käytännössä ei siihen itse voisi vaikuttaakaan. Toki tästä tapauksesta tekee surkean se, että seuraamukset olivat niin vakavat. Kuitenkin pitää muistaa, että siellä rekan ratin takana on ihan samanlainen ihminen, kuin sen Corollan kuljettajakin. Ajokokemusta on yleensä keskimäärin reilusti enemmän, mutta yksikään kuljettaja ei ole täydellinen. Olisitkohan vaan mahtanut kirjoittaa tätä juttua mihinkään, jos olisikin käynyt niin, että henkiläautoilija olisi ajanut jonkun toisen henkilöauton perään, ja siinä olisi tullut samat seuraukset?? Tuskin olisit... Mikä ihme sinulla on noita rekkoja ja niiden kuljettajia vastaan? Tuohon nimimerkkiisi "Koska loppuu" voisin lisätä sen verran, että "Ei lopu koskaan", niin kauan kun ihmiset tuota Suomen liikennettä pyörittävät! Tällä asenteella en silti ole liikkeellä, vaan ehdottomasti olen liikenneturvallisuuden jatkuvan kehittämisen kannalla. Kuitenkin tosiasioita on vaikea kumota, niin ikävää kuin se onkin.
Kerro nyt sitten tosiaan koko kansalle, että mikä ihme siinä tekee asiasta vakavamman, että osallisena on rekka? Et varmasti ole toitottamassa henkilöautojen onnettomuuksista Yleistä liikenteestä-palstalla, vaikka niitä kolareita sattuu kymmeniä päivässä! Ihmisiä kuolee rattijuoppojen, koheltajien, puolisokeiden vanhusten ym. takia liikenteessä, mutta sekö on paljon ymmärrettävämpää, kuin että kuorma-auto ajaa henkilöauton perään risteyksessä?? Ajettuihin kilometreihin nähden kuorma-autot aiheuttavat huomattavasti vähemmän kolareita kuin henkilöautot, vaikka suuremmalla autolla on varmasti vaikeampi ajaa...yhdistelmistä puhumattakaan. Onkohan lisättävää??- Fundeeraaja
Oli mielenkiintoista havaita, että JC:kin "provosoitui" - ei pahasti, mutta vähän.
Yleensä jätän tällaiset keskustelut omaan arvoonsa, mutta tällä kertaa kannattaa kyllä osoittaa syyttävää sormea sitä rekkakuskia (oliko muuten rekka vai kenties täysperävaunuyhdistelmä *virn*) kohti, sillä tämän päivän Ilta-Sanomien mukaan kuljettaja oli 0,4 promillen humalassa. Vaikka rattijuopumuksen raja ei ylity, ei tekoa voi puollustella mitenkään! Sanoo kuka mitä muuta tahansa on edesvastuutonta lähteä sillä 60-tonnisella liikenteeseen, jos veressä on alkoholia. Veikkaanpa, että normaalissa kunnossa olevalle kuskille ei moista onnettomuutta olisi tapahtunut.
Tässä tapauksessa en siis tunne pienintäkään sympatiaa törttöillyttä rekkakuskia kohtaan! - sympatiaa
Fundeeraaja kirjoitti:
Oli mielenkiintoista havaita, että JC:kin "provosoitui" - ei pahasti, mutta vähän.
Yleensä jätän tällaiset keskustelut omaan arvoonsa, mutta tällä kertaa kannattaa kyllä osoittaa syyttävää sormea sitä rekkakuskia (oliko muuten rekka vai kenties täysperävaunuyhdistelmä *virn*) kohti, sillä tämän päivän Ilta-Sanomien mukaan kuljettaja oli 0,4 promillen humalassa. Vaikka rattijuopumuksen raja ei ylity, ei tekoa voi puollustella mitenkään! Sanoo kuka mitä muuta tahansa on edesvastuutonta lähteä sillä 60-tonnisella liikenteeseen, jos veressä on alkoholia. Veikkaanpa, että normaalissa kunnossa olevalle kuskille ei moista onnettomuutta olisi tapahtunut.
Tässä tapauksessa en siis tunne pienintäkään sympatiaa törttöillyttä rekkakuskia kohtaan!mutta, tosi on, että on vaarallista lähteä 60 tonnin painolla maistissa ajelemaan, mutta yhtä vaarallista on lähteä henkilö- tai pakettiautolla maistissa ajelemaan. Onnettomuus saattaa olla yhtä kohtalokas pienelläkin autolla, tilastoissa löytyy maistissa ajaneita henkilö- pakettiautojen kuljettajia enemmän kuin rekkakuskeja. En puolustele ketään tai mitään ammattikuntaa, maistissa ajaminen on aina vaarallista ja rangaistava teko, oli sitten kyseessä minkälaisen ajoneuvon kuljettaja tahansa.
- kirjoitukset
sympatiaa kirjoitti:
mutta, tosi on, että on vaarallista lähteä 60 tonnin painolla maistissa ajelemaan, mutta yhtä vaarallista on lähteä henkilö- tai pakettiautolla maistissa ajelemaan. Onnettomuus saattaa olla yhtä kohtalokas pienelläkin autolla, tilastoissa löytyy maistissa ajaneita henkilö- pakettiautojen kuljettajia enemmän kuin rekkakuskeja. En puolustele ketään tai mitään ammattikuntaa, maistissa ajaminen on aina vaarallista ja rangaistava teko, oli sitten kyseessä minkälaisen ajoneuvon kuljettaja tahansa.
Mutta tämän palstan nimi on raskas kalusto liikenteessä!!Eikös palstan nimi jo johdattele aika hyvin keskustelun suuntaviivoja!!
- lähistollä
tämä pieni vauva kuoli saamiinsa vammoihin,surullista.
- ja niin totta
Itse ns. sanottuna ammattilaisena ajattelin myös hieman provosoitua.
Ilmeisesti osan kirjoittajien tarkoituksena vain ja ainoastaan mollata tien päällä työskenteleviä, joten se pikku ilo heille sallittakoon, kun siitä kerran tyydytyksen saannevat.
Ja varmasti koheltajia löytyy niin isomman kuin pienemmänkin ajoneuvon ratin takaa, enkä todellakaan halua puolustella heitä, rattijuoppous varsinkin on mielestäni tuomittavaa. Rajana voisi aivan hyvin olla jopa nolla promillea. Ja mitä tulee kolareihin yleensä, niin miksi niistä täällä tuomitaan ketään, ainakaan minkään lehtijutun perusteella, eiköhän tosiasioiden tutkinta kuulu viranomaisille ja he kyllä varmasti löytävät onnettomuuksiin vaikuttaneet osatekijät kaikissa tapauksissa ja meidän on turha ennen sitä osoittaa ketään sormella.
Ja erityisesti jos joku tuntee kokevansa, että raskas liikenne häiritsee hänen elämäänsä hidastamalla esim. matkantekoa muutaman minuutin matkalla Ouluun, niin tervetuloa vaan seuraamaan millaiselta meno näyttää täältä hieman ylempää. Toisinaan tuntuu, ettei yksikään liikennesääntö ole voimassa. Ja tottavie onhan päivän selvää, että liikenteessä on tiettyjä ristiriitoja. Raskaat ajoneuvot ovat hitaampia, kömpelömpiä ja tuntuvat olevan aina tiellä/jaloissa. Ihan ymmärrettävää, massat ja mitat ovat vain kasvaneet, henkilöautojen tehot nousseet valtavasti ja yleinen liikenneympäristön suunnittelu mennyt paikoitellen pahasti persiilleen. Ja ennenkaikkea liikkennemäärät taas nousussa, joidenkin tieverkoston osien kantokyky on jo äärirajoilla tai aikapäiviä sitten ylitetty. Ja toisinaan raskaalla ajoneuvolla ei pystytä mitenkään liikennöimään ilman , että hieman rikotaan lakeja ja asetuksia, tarkoitan nyt esim. ryhmittymisiä ja kääntymisiä. Ja toisinaan sitä odottaisi hieman pientä huomioimista, en mitenkään kiilatakseni edelle tms, vaan varmistaakseni edes liikkeellelähtöni esim. talvikelillä.
Joten en todellakaan kaipaa näitä koheltajia sen enempää ison auton rattiin kuin pienempäänkään, mutta tämän yleistyneen itsekeskeisen "minä itte" tyylin voisimme kaikki unohtaa pois liikenteestä. Jokainen varmasti tekee virheitä ja kaikessa on aina inhimillinen tekijä mukana, mutta yhteispelillä saisimme ainakin nuo turhat kolhut ja kuprut karsittua pois, jotka aiheutuvat pelkästään joustamattomuudesta ja tiukkapipoisuudestamme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275