Onko kukaan käynyt afrikan risteilyllä kyseisellä aluksella, tai onko kenelläkään suunnitelmissä?
Olemme suunnitelleet lähtevämme Gambia-Senegal-Kap verden saaret- Kanarian Saaret- reissulle. Olisi kiva tietää mitä odottaa....Kannattaako syödä laivassa, kuinka paljon mitäkin paikallista rahaa kannattaa ottaa mukaan, vai kannattaako vaihtaa vasta paikan päällä?
MIllainen paatti? Millaisia ihmisiä...jne..?
Olisin kiitollinen kaikista vastauksista!
Afrikan risteily
6
2485
Vastaukset
- Kavitaatio
Vanha Turku-Tukholma vuorolaiva rakennettu 50-luvulla,uusittu tietysti monet kerrat.En tiedä vakaimista mutta pirusti rullasi jo tallinnan välillä.Iskelmä radion risteilyillä artistit ainakin ovat yrjöä heittäneet.Eli alus varmasti turvallinen kelissä kuin kelissä,mutta 100 metrinen paatti keinuu kuin lastu isolla merellä.Yleensä atlannin risteilijät ovat 200 metrin molemmin puolin.Siis muutamana päivänä,voi tullat sapuskat oikeinkin halvaksi.
- riku
Niin ja korjataanpa tuo aluksen valmistumisvuosi, joka on 1960.
- kristiina
Oletteko harkinneet lainkaan jotain kansainvälistä risteilyä oikealla laivalla? Suuri, vankka alus, runsaasti aktivitetteja, todellinen täysihoito ravinnon suhteen, käytännössä ympäri vuorokauden, vaihteleva iltaohjelma, mielenkiintoisia ihmisiä ym. Ja kaikki tämä suunnilleen samaan hintaan kuin Kristiinan perusmaksu ilman ateriapakettia. Itse olemme kokeilleet itäistä ja läntistä välimerta, caribiaa ja atlanttia. Parissa satamassa tavattu kristiinalaisia joiden kommentit olleet edellisen vastaajan mukaisia, esin. illallisella 4 henkilöä, muut sairaana.
- riku
Kyllä Kristina Regina on ihan oikea alus mitä ei voi sanoa näistä uivista kerrostaloista. KR on erittäin merikelpoinen ehkä jopa merikelpoisin suomalainen alus. Sillä on lupa risteillä kaikilla maailman merillä. Alus on toki pieni eikä siinä ole vakaajia. Lääkärin reseptillä saa merisairauden ennaltaehkäisyyn pieniä laastarilappuja, jotka laitetaan korvan taakse... suosittelen.
Hytit ovat pieniä ja esimerkiksi aivan konehuoneen yläpuolella varsin meluisia.
Mikään menopaikkaa KR ei ole. Peräosan baari menee kiinni kello 22.00 ja tanssiravintola kello 24.00. Toki iltaa voi jatkaa kannella esimerkiksi laivan kaupasta ostetun viinipullon kera.
Palvelu on suomalaiseen tapaan rentoa ja ystävällistä. Henkilökunta on siis suomalainen.
Itse olen ollut mukana 5 risteilyllä ja laivalla tuntuu aina olevan paljon kanta-asiakkaita, jotka ovat tehneet useita risteilyjä. En siis ole läheskään ainoa KR:ään ihastunut.
Risteilin myös Kanarialta Kap Verden kautta Senegaliin ja Gambiaan. Voin suositella tuota risteilyä vaikka kaikenmoiset kaupustelijat ja palvelujen tarjoajat ahdistelivat Afrikassa.
Marraskuussa risteilen taas Gibraltarilta Marokon ja Madeiran kautta Kanarian saarille.
- riku
Ja tässä vielä vastauksia kysymyksiisi.
Itse olen syönyt sekä maissa että laivalla ihan fiiliksen mukaan. Noutopöytäillallinen ravintola Kristiinassa maksaa 17 euroa ja ravintola Kotkassa on tarjolla ruokaa a la karte -listalta. Tuohon risteilyyn mahtuu pari kolme meripäivää, joten laivan ravintolatkin tulee varmaan testattua.
Paikallista rahaa ei kannata ottaa mukaan. Rahaa voi vaihtaa maissa ja eurotkin kelpaavat.
Laivalta olen aina löytänyt samanhenkistä juttuporukkaa. Halutessaan saa olla myös rauhassa.
Ja parasta KR:llä on henkilökunta. Palvelu on ensiluokkaista ja suomalaiseen tapaan ystävällistä. - Merikukkanen
Heips, sattuipa silmiini keskustelu johon pari kommenttiani. Pari vuotta sitten tuli tehtyä Kanarian kierto saarelta toiselle. En ollut koskaan luullut meneväni Kanarialle, mutta Kristiinalla hytissä nukutut yöt, aamulla vain astui ulos ilman jonoja ja illalla viime tipassa kyytiin. Tällä välin tarjotut kierrokset/retket kyseisillä saarilla, mielenkiintoista. Lähtisin koska vaan uudelleen, mutta ehkä eri reitille!Afrikkaan? Ei turhaa hienostelua kuin omalla veneellä liikkuisi. Kerran vain keikutti - mutta olenhan purjehtinut 25 vuotta Suomen rannikkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811705IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597946Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut932983Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982248Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1532187Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81646- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin541096Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782