Kun ilmoittaa Qasassa vuokrailmoituksen, niin tarjoaa samalla Qasa-sopimusta siten että vuokraus tapahyuisi Qasan kautta. Vuokralainen voisi muka saada asunnon vuokrattua ilman vakuusmaksua ym.
Onko kellään kokemuksia ko. väliintulijasta?
Qasa-kokemuksia?
35
21998
Vastaukset
- Anonyymi
Henkilökohtainen mielipide on että joku on menettänyt järkensä kun tuonut tommosen markkinoille.
- Anonyymi
Olen ihan samaa mieltä kanssasi.
- Anonyymi
Minulla on vuokran antajana hyviä kokemuksia Qasan palvelusta ja toiminnasta. Kyllä se ensin hirvitti, että vuokralainen otetaan ilman takuuvuokraa, mutta niin se menee.
Toki Qasa hyvin tarkkaan seuloo vuokralaiset. Meni näin: laitoin asunnon tarjolle, jonka jälkeen sain paljon mahdollisia vuokraajia tarjolle. Osaan Qasa ilmoitti, että "Emme anna tälle henkilölle vuokratakuuta, eikä vuokrasopimuksen tekeminen onnistu Qasan kautta." tällöin ollisin voinut kuitenkin heidän kanssaan tehdä kahden keskisen sopimuksen, mutta siihen en toki lähde, kun kerran hälyryskellot soivat.
Minä vuokranantajana saan vuokran aina sovittuna päivän, riippumatta maksaako vuokralainen sen ajallaa Qasan tilille. Mikäli vuokrat jäisi maksamatta saisin välittömästi ilmoituksen ja voisin käynnistää irtisanomisen. Saisin vuokratakuuta 6kk ajan, jolloin saisin tukea myös irtisanomisen järjestelyissä. Toki minulla ei ole kokemusta miten tosi tilanteessa vuokratakuu toimii, koska olen saanut erinomaisia vuokralaisia, eikä palvelulle ole ollut tarvetta.
Myös minun vuokralaiset ovat kokeneet palvelun hyvin toimivaksi ja luotettavaksi. Vuokralainen ei maksa palvelusta, eikä Qasa vedä välistä. Vuokranantajana korvaus (n. 19€), joka lyhennetään minulle maksetusta vuokrasta,
on mielestäni hyvin kohtuullinen palvelusta jonka me molemmat osapuolet saamme.- Anonyymi
Aika outo palvelu ellei kukaan vedä välistä. Suorastaan ennenkuulumaton. Vähän vaikea maksaa kuluja tai ansaita jotain ellei kukaan maksa mitään. Kuulostaa palvelun tarjoajan ns. Paskapuheelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika outo palvelu ellei kukaan vedä välistä. Suorastaan ennenkuulumaton. Vähän vaikea maksaa kuluja tai ansaita jotain ellei kukaan maksa mitään. Kuulostaa palvelun tarjoajan ns. Paskapuheelta.
Luitko tuon selvityksen vuokranantajan kokemuksesta? Qasa ottaa VUOKRANANTAJALTA palvelumaksun kuukausittain, joka on 3% vuokrasta. Eli eivät tee hyväntekeväisyyttä. Noista takuista mielelläni maksaisin kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän se on, ei tee mitä lupaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta
- Anonyymi
Palvelu toimii hyvin, valmis vuokrasopimuspohja kaikkine tietoineen, saan vuokranantajana vuokran tilille silloin kun pitääkin ja vuokralainen pääsi asuntoon ilman vuokravakuutta kun luottotiedot olivat kunnossa.
Maksan ilomielin palvelumaksun qasalle, jonka he vuokrasta pidättävät joka kk. - Anonyymi
Ovat nihkeitä esittelemään asuntoa etänä. Hieman on vaikeaa tulla asuntoa katsomaan, kun välimatkaa on monta sataa kilometriä. Tästä syystä asunto menee toiselle hakijalle. Ja kannattaa myös olla valmis vuokraamaan heti. Minulle luvattiin kuvia asunnosta, joka oli tulossa vuokralle ja jäin odottamaan. Seuraava viesti oli, että asunto on mennyt henkilölle, joka oli valmis vuokraamaan asunnon heti. Ihan sikaa säkissä ei kuitenkaan haluaisi vuokrata.
Välittäjät myös lopettavat yhtäkkiä yhteydenpidon.
En voi suositella- Anonyymi
Ihmiset on menettäneet järkensä jos sitä koskaan on ollutkaan jos vuokraa kämppää ilman katselmusta.
Voin taata että välittäjät ei ota kuvia joissa tulisi kohteen ikävät asiat esille. Kuten esimerkiksi sisäilmaongelmista kielivät homeet, tummuneet puuosat tai ropisevat rappaukset. Myöskään kuselta haisevat rappukäytävät ei näy valokuvissa saatikka ulkomaalaisia nimiä täynnä olevat asukastaulut.
- Anonyymi
Kannattaa olla varovainen Qasan kanssa. Ei avointa toimintaa.
- Anonyymi
Huonoja kokemuksia Qasasta. En suosittele. Ei kannata kysellä liikaa.
- Anonyymi
En aio hankkia kokemuksia. Skippaan kaikki kasa kohteet.
- Anonyymi
Jos on huonoja komuksia, niin kannaattaa ainakin sen verran avata asiaa muiden avuksi, että kerrot oletko vuokranantaja vai vuokraaja.
Tuolla yllä oli yksi vuokranantajan kokemus josta oli apua ainakin meille, vaikka vuokralaisia olemmekin.- Anonyymi
Olen itse vuokranantaja. Vuokralainen sai itse valita ottaako vakuuden qasan kautta ja vuokra olisi silloin hieman kalliimpi, osallistun vuokranantajana siihen ns.vakuusmaksuun koska qasa takaa 6kk vuokrat vaikka vuokralainen ei maksaisikaan vuokria, toki häätö aloitetaan ensimmäisen maksamattoman kuukauden jälkeen. Tällä palvelulla vuokrat hieman nousee mutta ei tarvitse etsiä sitä vakuusmaksua vuokralaisen ja sitoa se vuokra-ajaksi, vaan saa käyttöön rahansa. Jos laskee että vuokra on 15€ kalliimpi niin vuodessa se tekee 180€ ja vuokravakuuteen menisi noin 600€
- Anonyymi
Perseestä koko kasa. Varmaan joku vuokraa pelkän netti iömoituksen perusteella.
- Anonyymi
Heräsi uteliaisuus tätä minulle tuntematonta toimijaa eli Qasa kohtaan: miten voi Nurmeksessa vuokrahinta olla 1690 euroa/kk 73m3 kerrostaloasunnolle, jossa sisustus näyttäis olevan sieltä 70-luvulta. Osoite Hanikaisenkatu 11, Nurmes, jos ilmoitus sattuisi poistumaan - eihän sitä tiedä jos onkin haluttu kohde ja hinta kohdillaan.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/nurmes/22119513 - Anonyymi
Kun vuokranantaja laittaa ilmoituksen qasaan, hänellä ei ole mahdollisuutta laittaa vakuumaksua, yms vaan qasa laittaa omiaan. Jos asunto on vapaana, qasan mielestä vuokrasuhde alkaa seuraavan kuun 1. päivä jne. Tällaiset asiat voi kirjata ilmoitukseen vain laittamalla ne asunnon kuvaustekstiin.
- Anonyymi
Minä skippaan qasat heti. Samoin kaikki muutkin nettibulvaanit. Liian vaikeaa.
- Anonyymi
Jos vuokralaisen kanssa tulee todellisia ongelmia, niin silloin ei 6 kk vuokraturva paljoa lämmitä. Omituinen ja sekava on kyseinen Kasa.
- Anonyymi
rasistisia vuokranantajia ikään, ihonväriin jne, kysyvät heti luottotietoja vaikkei vuokranantajalla itsellään ole puhtaita luottotietoja. p**** kasa koko qasa.
- Anonyymi
Jos olisin vuokranantaja niin totta kai luottotiedot pitää olla kunnossa ja kaikki muutkin tiedot. Tarpeeksi paljon on näitä tuhottuja asuntoja ollut julkisuudessa.
- Anonyymi
Eniten vuokranantajan epäilyttää qasan talous tilanne
"Yrityksen viime tilikautena 12/2023, Qasa Oy teki 20 000 EUR liikevaihtoa ja sen tulos oli −489 000 EUR. Yrityksen nettotulosprosentti oli −999%"
Tappiota on toiminnan ajalta jo yli miltsi.
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/qasa-oy/31035329/taloustiedot
Kuinkahan vuokranantajien käy jos qasa ajatuuu konkurssiin? Rahattomat vuokralaiset haluaa solmia sopimuksen qasan kautta kun ei ole takuuvuokraan varaa. Siinähän sitten kusessa ovat kun ei takuuvuokrista ole tietoakaan.
Mielenkiinnolla odotellaan -24 talouslukuja.- Anonyymi
Täysi aivopieru koko qasa. Kovin ihmettelen mitä arvoa markkinat näkee tässä amatöörivirityksessä.
- Anonyymi
Tämä viritys pilasi oikotie- palvelun täysin. Homma toimi hienosti aikaisemmin perus ilmoituksilla ja kysyntä ja tarjonta kohtasivat. Ei ollut epäselvää missään.
Nyt pitäis maksaa joka kk vuokrasta siivu "palveluntuottajalle" joka ottaa vuokralaisen ilman takuumaksua mun kämppään.. eikö voinut tämänkään asian olla vaan aletaan virittää jtn profiileita ym. Paskaa jotta tarjonta ja kysyntä mukamas kohtaa. Huono bisnes minkä soisi Oikotien palaamaan vanhaan toivottavasti. - Anonyymi
Vuokranantajat joutuvat nostamaan vuokria, jotta voivat maksaa Kasalle provisiota. Kuka tämän loppujen lopuksi maksaa?
- Anonyymi
25-vuotta olen vuokrannut ja ilmoitellut asuntoja, Oikotie toimi hyvin, kunnes Schibstedt (pka-)Qasallaan pilasi palvelun. Norskit pilanneet myös tori.fi:n. Idiootit. Toivon, että markkinatalous toimii nopeesti ja tehokkaasti että nämä saadaan palautettua pian entiselleen, eli toimiviksi palveluiksi.
- Anonyymi
Eihän sitä kasaa pakko ole käyttää vuokran-antajankaan vai onko? Itse skippailen kun pitäisi tehdä hakemus joka kerta jos haluaa kysyä lisätietoa jostain ilmoituksesta puuttuvasta yksotyiskohdasta.
- Anonyymi
Tämä qasa on aivan paska. Entinen Oikotie toimi hyvin, ja olin siihen tyytyväinen. Nyt on hyvä palvelu pilattu tällä ihme qasalla.
- Anonyymi
Ei sitä ole pakko käyttää, säästyt siltäkin harmilta kun et klikkaile sitä :)
- Anonyymi
En minäkään alkanut Gasan sopimuksiin. Sain hyvän vuokralaisen, eikä ollut luottohöiriöitä . Kunhan maltoin pitää ilmoitusta ja selvästi ilmoitin etten ota luottotiedotonta. Muutaman kuun olin ilman vuokralaista.
- Anonyymi
Veikkaan että Qasa tekee tappiota useamman vuoden mutta eikös Torikin ole tehnyt. Jos miettii, että firma saa muutaman kympin kuukausittain jokaisesta sopimuksesta, niin saa jonkun aikaa juosta sopimuskantaa ylös että alkaa näkyä liikevaihdossa.
- Anonyymi
Niin kasa kuin itse torikin on koko ajan huonompaan menossa.
- Anonyymi
On kyllä omituista, ettei enää voi laittaa yksityisenä vuokranantajana ilmoitusta, vaan se menee joka tapauksessa aina Gasan kautta, joka markkinoi ihan eri asioita mm. vuokravakuudesta yms. Ilmoituksen päivittäminen on myös kömpelöä, kun pitää laittaa kuvaustekstiin halutut asiat.
Ihan kuin olisi Oikotiellä jonkinlainen kartelli vuokravälitysfirmojen kanssa.
Ennen Oikotie toimi tosiaankin paremmin vuokranantajan näkökulmasta.- Anonyymi
Kyllä siellä mun mielestä on vieläkin yksityisten omia ilmoituksia ilman qasaa.
On siellä joku kusetus menossa. Schipsted tuhoaa toriakin hyvällä vauhdilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!912113- 841885
- 491490
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481446- 1441394
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481334Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441264Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261116Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251044- 1011013