KAJAVE SÄHKÖNSIIRTO näin kainuulaisia kupataan ja rahat rapakon taakse

Anonyymi-ap

Sattuipa tulemaan yhtäaikaisesti sähkönsiirron laskut Kajavelta ja Muonion Sähköosuuskunnalta. Perusmaksu KAJAVELLA vuodessa 477,00 eur. ja Muonion Sähköosuuskunnalla 125,64 euroa. Molempien laskutus perustuu 3x25 A pääsulakekokoon. Ero on varmaankin siinä, että Kajaven on ryöstettävä omistajilleen rahat yli 20 miljoonan vuosittaista osingonjakoa varten ja Muonion Sähköosuuskunta ei jaa osinkoja koska omistajia osuuskunnassa ovat vain kaikki liittymän omistajat. KAJAVEN osinkopotista n. puolet ottaa Kajaanin kaupunki, 1/3 menee Kanerva Energia Oy:lle, joka siirtää rahat Suomen rajojen ulkopuolelle ja loppu jää sotkamolaisille. Muiden Kainuun kuntien sähkönkuluttajien asema on vain maksajan osa. Tämä osoittaa, että KAJAVE on riistoyhtiö ja tämän riistomahdollisuuden ovat antaneet kainuulaiset kuntapäättäjät eli valtuutetut - ja tämä on tosi.

74

1850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin Kajave ja Kajaani edistävät ihmisten muuttohaluja Kainuuseen. Ei voi ainakaan mainostaa sähkön siirtohinnoilla.

• Anonyymi

Niinpä. Kyllä pitäisi ruveta tätäkin asiaa päättäjien miettimään, että kalliit siirtohinnat karkottaa potentiaalisia asukkaita. Ja tietenkin kurjistavat köyhien eläkeläisten ja matalapalkka-alan palkansaajien asemaa, jotka ovat köyhiä, mutteivät niin köyhiä valtion mielestä, että toimeentulotukeakaan sähkölaskuun saisi. Täällähän on kohta kalliimmat asumiskustannukset kuin Helsingissä, johtuen Kajaven ryöstöhinnoista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Kyllä pitäisi ruveta tätäkin asiaa päättäjien miettimään, että kalliit siirtohinnat karkottaa potentiaalisia asukkaita. Ja tietenkin kurjistavat köyhien eläkeläisten ja matalapalkka-alan palkansaajien asemaa, jotka ovat köyhiä, mutteivät niin köyhiä valtion mielestä, että toimeentulotukeakaan sähkölaskuun saisi. Täällähän on kohta kalliimmat asumiskustannukset kuin Helsingissä, johtuen Kajaven ryöstöhinnoista!

Kainuun pinta-ala on 24 451,77 km²
        Helsingin pinta-ala on 213,8 km²

Ilmeisesti kaapelia, jakokeskuksia ynnä muuta sähkötarviketta ja henkilökuntaa tarvitaan huimasti enemmän ja se tietenkin maksaa, jotta sähkö saadaan pistorasiaan ja pysymään siellä.

• Anonyymi00048
        Anonyymi kirjoitti:

Kainuun pinta-ala on 24 451,77 km²
        Helsingin pinta-ala on 213,8 km²

Ilmeisesti kaapelia, jakokeskuksia ynnä muuta sähkötarviketta ja henkilökuntaa tarvitaan huimasti enemmän ja se tietenkin maksaa, jotta sähkö saadaan pistorasiaan ja pysymään siellä.

Oliko se 300m per käyttöpaikka. Sen voisi jokainen maksaa jos vaihtoehtona olisi Muonion hintataso.

Me laskutaitoisimmat osaamme laskea, että kuukausimaksu tippuisi huomattavasti jos osinkoja ei kupattaisi vaan laskettaisiin siirtohintaa.

• Anonyymi

Kaenuulaista Businesta,kainuulaiset ylittää uutiskynnyksen kaikessa kielteisessä.

• Anonyymi00059

Täysin samaa mieltä kanssasi. Kieroa touhua kaikessa..

• Anonyymi

Lain mukaan perusmaksuja voi kerätä vain hallintokuluihin.

Ei osinkojen jakoon eikä verkkojen kunnostamiseen ja ylläpitoon,

• Anonyymi

Tämän vuoksiko Loiste konserni ottaa koko ajan velkaa lisää - pitää pystyä maksamaan osingot niin kuin osakassopimuksessa on yhdessä sovittu. Entäs sitten kun oma pääoma on syöty - ajetaanko Loiste konserni/Kajave selvitystilaan ja konkurssiin?

• Anonyymi

Teidän pitää muuttaa Muonioon.

• Anonyymi

No tulihan sieltä Kajavenkin kommentti, vai liekö saanut osinkoja tämä kommentoija Jos ei kelpaa, tuossa on ovi. siilähän ne asiat hoituu.
        Tietoa vaan menemään elinkeinoministerille Kainuun tilanteesta. Onpahan sitten ainakin jossain tilastoissa .Joka tapauksessa olemme eriarvoisessa asemassa muuhun Suomeen nähden .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tulihan sieltä Kajavenkin kommentti, vai liekö saanut osinkoja tämä kommentoija Jos ei kelpaa, tuossa on ovi. siilähän ne asiat hoituu.
        Tietoa vaan menemään elinkeinoministerille Kainuun tilanteesta. Onpahan sitten ainakin jossain tilastoissa .Joka tapauksessa olemme eriarvoisessa asemassa muuhun Suomeen nähden .

Suotta tässä minnekään Helsinkiin kommentteja lähettää. Kyllä tämä kajaven hinnoittelu on ihan kotikutoista eli paikallisten tekemä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei auta ilmoitukset elinkeino ministerille, senverran surkea on ministeri. Kaikkien aikojen surkein!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei auta ilmoitukset elinkeino ministerille, senverran surkea on ministeri. Kaikkien aikojen surkein!

Kaikkien aikojen surkein ministeri on Sanna, toisena tulee Annika. Kolmantena Maria. Ja onneksi niistä päästiin eroon ja kansa sai tolkun hallituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien aikojen surkein ministeri on Sanna, toisena tulee Annika. Kolmantena Maria. Ja onneksi niistä päästiin eroon ja kansa sai tolkun hallituksen.

Nyt nautitaan tolkun politiikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt nautitaan tolkun politiikasta.

Eihän siellä ole Keskustaa hallituksessa! Keskusta on ainut Tolkun puolue tässä maassa.

• Anonyymi

Itsehän te päätitte tämän? Hyvin meni.

• Anonyymi

Muoniossa on asukkaita alle 2300, Kainuussa 70,000.
      Muonio on pinta-alaltaan kärpäsen köntsän kokoinen alue Kainuuseen verrattuna.
      Lappi on niin kitukasvuinen alue Kainuuseen verrattuna että maajohtoja ei hirveästi tarvita.

• Anonyymi

Otahan ensin selvää mikä on Muonion Sähköosuuskunnan jakelualue - se ei ole vain Muonion kunta vaan paljon suurempi alue.

• Anonyymi

Eläköön anarkia ja veriset vaatteet.
      Sitä se oikeistolainen politiikka tekee ja kun lisää myydään valtion omaisuutta niin sitä namia riittää tulevaisuudessakin.

• Anonyymi

Kiitos Caruna HOMO Pekka onneksi sinusta ei tule koskaan presidenttiä

• Anonyymi00049
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Caruna HOMO Pekka onneksi sinusta ei tule koskaan presidenttiä

Kainuun valon osakkeet möivät kainuulaiset kuntapäättäjät.

• Anonyymi

Menkää töihin.

• Anonyymi

Kajavella on velkaa yli 500 miljoonaa euroa.

• Anonyymi

Tuleehan sitä velka kun ilmaiseksi jakelee kaikenlaista...
        Viimeisin viestinsä:
        ..."Lataa ilmainen dogipostipalvelu Kivra nyt ja saat laskusi sähköisesti ja nopeammin perille.
        ...Terveisin, Kajave"

Mistähän muualta se Kajaven porukka luulee Kajavan saavan euroja kuin pakkoasiakkailtansa?
        V...ttaa ja verenpainetta nostaa tuommoiset "ilmaistarjous" viestittelyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleehan sitä velka kun ilmaiseksi jakelee kaikenlaista...
        Viimeisin viestinsä:
        ..."Lataa ilmainen dogipostipalvelu Kivra nyt ja saat laskusi sähköisesti ja nopeammin perille.
        ...Terveisin, Kajave"

Mistähän muualta se Kajaven porukka luulee Kajavan saavan euroja kuin pakkoasiakkailtansa?
        V...ttaa ja verenpainetta nostaa tuommoiset "ilmaistarjous" viestittelyt.

E-laskuna tulloo iliman välikässie. https://kajave.fi/laskut

• Anonyymi

Uusii soppareita tekee 24 kk yleiss 4 e perus sähkö 4.c kWh noilla vois mökki sähköt saada

• Anonyymi

????
        Siirtomaksut snt/kWh
        Verollinen kokonaishinta 8,22

• Anonyymi

Tuo on myynnin osuus. Kajavella siirtohinta omakotitaloon on n. 40 e kk, vaikka et käyttäisi kilowattituntiakaan sähköä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on myynnin osuus. Kajavella siirtohinta omakotitaloon on n. 40 e kk, vaikka et käyttäisi kilowattituntiakaan sähköä.

30 € liikaa 10 Max hinta perusmaksuu

• Anonyymi

Totta kait tyhmiä Kainuulaisia kusetetaan.

• Anonyymi

Noin se on. "Hyvä olisi sähköyhtiö omissa käsissä", sanoivat haastattelussa kun saksalainen EOn lähti ja kainuulaisten sähköstä alkoivat huolehti Kajaanin kaupunki ja kepukunta Sotkamo.
        Kävikin niin, että mopo karkasi noilla "asiantuntijoilla" kokonaan käsistä.
        Siirtohinnat ovat törkeää rahastusta. Eikös niitä johtoja ole tarpeeksi paljon jo kaivettu maan sisään joten sekään kustannusselitys ei enää päde.
        Kajaanin kaupungin keskustassa kaksi voimalaitosta , mutta kajaanilaisten siirtohinnat uskomattomia. Ei näillä hinnoilla omakotitalon sähkölämmitys kannata. Siirryn itsekin takaisin puulämmitykseen-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin se on. "Hyvä olisi sähköyhtiö omissa käsissä", sanoivat haastattelussa kun saksalainen EOn lähti ja kainuulaisten sähköstä alkoivat huolehti Kajaanin kaupunki ja kepukunta Sotkamo.
        Kävikin niin, että mopo karkasi noilla "asiantuntijoilla" kokonaan käsistä.
        Siirtohinnat ovat törkeää rahastusta. Eikös niitä johtoja ole tarpeeksi paljon jo kaivettu maan sisään joten sekään kustannusselitys ei enää päde.
        Kajaanin kaupungin keskustassa kaksi voimalaitosta , mutta kajaanilaisten siirtohinnat uskomattomia. Ei näillä hinnoilla omakotitalon sähkölämmitys kannata. Siirryn itsekin takaisin puulämmitykseen-

Näyttää monenlaista hanketta olevan käynnissä ja vino pino kuuluu olevan tulossa
        https://hankekartta.kajave.fi/IKP/fi/Mobile

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja Kajaanin kaupungin hankkeissa riittää...
        – valmistelu hulevesimaksun käyttöönotosta asemakaava-alueen kiinteistöissä

https://yle.fi/a/74-20089062
        (Avaa -osiossa)

Vuolijoen kurjistaminen erityiskohteena...

https://yle.fi/a/74-20092857

Eiköhän ala olla jo aika suorittaa säästöleikkauksia Kajaanin kaupungin pomokarjaan??
        Ammuuuu!!

• Anonyymi

Kajaven on helppo kuitata tehottomuus ja tehdyt strategiset virheet nostamalla siirtohintoja ylöspäin.

• Anonyymi

Suomussalmella 3 x korotus tulos koska niin pitkä matka on sähköllä

• Anonyymi

Ei tuo hinta muualla suomea olisi onnistunutkaan, kiitos meidän päättäjät, katsokaa niitä niin ymmärrätte mitkä on tulokset ....

• Anonyymi

Kiukaan nupit kaakkoon koko Kaenuussa!
      Sillä keinon sitä osinkoja Kajaanin kassaan saahaan. Ei ole liian rikas kunta tämä Koti-Kajaani.

• Anonyymi

Kuntien virkahenkilöiden talousosaaminen olematonta.
        Päätoimi joka "tulosvastuualueen" pomolla keksiä uusia rasitteita vuosittain kuntalaisille, siis heidän työnantajilleen.
        Kainuulaiset itse halunneet tilanteen tällaiseksi äänestämällä kunnanvaltuustoon/hallitukseen kepuvihervassarimonopolin jo kymmeniä vuosia.
        Sitä saa mitä tilaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätoimi joka "tulosvastuualueen" pomolla keksiä uusia rasitteita vuosittain kuntalaisille, siis heidän työnantajilleen.
        Kainuulaiset itse halunneet tilanteen tällaiseksi äänestämällä kunnanvaltuustoon/hallitukseen kepuvihervassarimonopolin jo kymmeniä vuosia.
        Sitä saa mitä tilaa.

Äänestämättä paras? https://www.omakotiliitto.fi/files/13260/Sahkon_siirtohinnat_2024_(kaikki_yhtiot).pdf

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Sähköyhtiön hallituksessa ollut keskustapuolueen ja vasemmistoliiton edustajia. Tämmöinen on tulos.

• Anonyymi

Sähkölasku ei ihan ylivoimainen maksettava ole, ei ehki meille sähkölämmitteisen ok-talon asujille.
      Aika mukavat osingothan meille Kajaanilaisille Kajavesta tulee, joten ollaanpa tyytyväisiä ja pistetään pattereita isommalle.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ihan tyytyväisiä ainakin me Kajaanilaiset olemme KAJAVEn toimintaan. Sähkö kulkee ja osingot suorastaan tulvii kassaan, joten ei muuta kun kiukaiden nappulat ja muut sähkövehkeet päälle Kainuulaiset!
      Ps. Kannattaa verrata asumiskuluja kokonaisuutena esim. pääkaupunkiseudulla ja Kainuussa.

• Anonyymi00050

Ostan Kainuusta asunnon ja mitään takeita ei ole siitä saatko koskaan sitä enää kenellekkään myytyä eteenpäin. Tämä on tilanne Kainuussa.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Ostan Kainuusta asunnon ja mitään takeita ei ole siitä saatko koskaan sitä enää kenellekkään myytyä eteenpäin. Tämä on tilanne Kainuussa.

Tämä on tilanne myös Kajaanissa.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Se on pelkästään hinnoittelukysymys. Kaukana ovat ne ajat, jossa asunnon myyjä sai omansa pois tai jopa voittoa kaupanteossa. Siis missään päin Suomea.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Se on pelkästään hinnoittelukysymys. Kaukana ovat ne ajat, jossa asunnon myyjä sai omansa pois tai jopa voittoa kaupanteossa. Siis missään päin Suomea.

Miksi kulutustavaran myynnistä käytettynä pitäisi saada voittoa?

• Anonyymi

Senkö takia lataat paskakotteroasi minun tolpasta ja talvella sähkölaskut on 230e/kk luokkaa. Voi teitä eläkeläisiä kun ette edes sähkökytkennöistä mitään ymmärrä

t. Autoton mutta mies, vaan hameen voin pukea huvikseni enkä ole hameväkeä silti.

• Anonyymi00047

Kyllä kirjoittaja on täysin oikeassa , kyllä siirtoyhtiö Kajave käyttään asemaa hyväkseen Kajaanissa , ihan niin kuin kirjoittaja kirjoittaa. Energiaviraston kuuluisi valvoa tätä ,ettei siirtoyhtiö käytä asemaa väärin monopolia , juuri ja käyttää hyväkseen asemaa , kun on ainoa siirtoyhtiö Kajaanissa, niin sitä asemaa nyt Energiaviraston kuuluusuisi valvoa ,mutta mitä tekee Energiaviraston ylin johto ,Heli Piilikangas , ei mitään , ei valvo järjettömiä Kajaven sähkkönsiirtohintoja, mitenkään, kun Kajave käyttää nyt monopoli asemaa hyväkseen. Ja sanelee liikaa maksuilla sähkönsiirtoa , paikallisena yhtiönä, myös he myyvät sähköään itse halvemmalla itse, kilpailulain mukaiseti itse, mutta Energiaviraston kuuluisi valvoa asiakkaiden etua, juuri Sähkönsiirtoyhtiö Kajave , kun se toimii itse , käyttämällä siirtoyhtiötä , hyväkseen. Kun siirtää sähköä , kilpailain mukaisiin söhklsolimuksiin , joita valvoo kilpailulaki , niin ei voine tämän sähkön siirto olevan ,kalliimpaa , myöskään Kajave Oy.lle , että siirtohinta onkin se kallein juttu , ja näin vetää monopoli Kajave suurimman potin , niin miten ihmeessä halpa sähkö , voi olla kalliimpaa , siirettynä , Kajave Oy.n pörssiyhtiön. monopolin , kautta , kun kilpailulain mukainen sähkö on halvempaa , niin miten tähän tulokseen, ilman sopimusta siitä, voi liittää siirtoyhtiö Kajave enää , mitään sähköä siirtoon, kalliimpaa , kuin myyjä sitä myy itse nyt Fortum Oy itse, ja he pyytävät yritykselleen sähkönsiirron itse , paikallisen Kajave Oy. Siirtoyhtiön , siirtämään sähköä yritykselleen Fortum Oy.lle , joka myy sitä asiakkaalle halvempaan hintaan, niin milloin tämä sähkö siirettynä , onkin Kajave Oy.n siirrolla , kallistunut , kuluttajalle ,kun se on kilpsilain mukaan kilpailutettu ,vaikka kuka sitä siirtää myyntiin Fortum Oy.lle ja mitään sopimusta , asiakkaan ei tarvitse tehdä sähkönsiirtoyhtiön Kajave Oy.n yrityksen kanssa , kun Energiaviraston , vastuu on valvoa itse sähkönsiirtoyhtiöitä , että ne toimii , sen mukaan , sähkönmyyjän kanssa , millä he on luvanneet myydä sähköään, asiakkaalle , ja on kaikki sähköön liittyvä myynti kilpailutettu ,millä hintaa sähköä myydään, oli siirtoyhtiö .kuka vain , niin sopimuksen myyntiin ,siirretty sähkö ei voi olla kalliimpaa , Fortum Oy.n myymänä , vaikka sitä pitää siirtää heille myyntiin, niin sähkönhinta ei nouse enää , myöskään , siten ,että Sähkönsiirtoyhtiö , voisi itse puuttua hintaan , siirrollaan , että se ei vastaa sähkönsiirtoa tekevän yhtiön sopimusta mitenkään , kun sähkönmyyjä pyytää siirtämään sähköä , sopimuksen hintaan itselleen myyntiin, sopimuksien mukaan asiakkaalle , eli Fortum Oy itse ,joka sitä myy itse ,niin sähkönsiirto pitää olla noiden hintojen mukainen , myös Fortum Oy.lle .joka myy sähköä , sähkönsiirroolla Suomessa , pyynnöllään itse, eikä voi tehdä sopimuksia myyjän puolesta eikä asiakkaan puolesta ,nytkään Kajave Oy ohi , sähkönsiirrollaan itse , vaan sopimuksiin , ja samaan hintaan , on siirrettävä sähköä , koko vuoden ajan , eikä sähkönsiirrolla , saa nostaa hintaa ,kilpailulain mukaisiin sopimuksiin , kyllä Sähkönsiirtoyhtiö , ei Fortum Oy.n jolla on oikeus myydä sähköä ja samaan hintaan siirrättää sitä. Niin Kajave Oy ei päätä siirrettäessä sähköä itse hinnasta , jostain muusta ,kun sähköä he siirtävät sopimuksiin niillä hinnoilla ,jotka he myös on saaneet tiedoksi myyjältä itseltään myös. Niin näin ei Kajave Oy voi itse toimia , että siirättää sähköä , eri hintaan ,kuin sopimuksissa sitä myydään. Niin siirtoyhtiö Kajave ei voi itse , kikkailla hintoja , kilpailutuksen itse ,kun hinnat on sovittu myyjän kanssa, niin siirtohinnat eivät ,ole se kikka , käytäntö Kajave .oy.lle minkään , lakiiin perustuva , että kilpailutuksen jälkeen sähkön hintaa , nousee , Kajave Oy.n siirrolla , maksuilla , eikä niitä ole kilpailutettu , myyjän eikä asiakkaan , osalta ,siten , että Sähkönsiirto , Kajave Oy , voisi itse asettaa , hintoja niin isoiksi ,että ihan sama olisiko kilpailulakia sitten ollenkaan , jos ohi vetävä taho Kajave , saa näin toimia eikä Energiaviraston Piilikangas puutu itse tähän kikkailuun, että Kajave Oy siirtää kilpailulain mukaisiin sähkösopimuksiin sähköä, ja siirto o ihan samaan sähköön, niin nyt pitäisi valvoa , että Kajave myy siirtona sähköä ,myös siirrolla samaan hintaan , kuinka sopimuksissa sitä on luvattu myydä ,siiitä huolimatta kuka sitä siirtää Kajaanissa. Niin onko mennnyt näin ,ettei kilpailutuksesta ole mitään hyötyä asiakkaille, kun Kajave tai jokin muu yhtiön ei tarvitse noudattaa sitovia sopimuksia, niiden jotka myy ja ostaa sähköä. Niin miten Kajave Oy on saanut itse lakien mukaan toimia siirtoyhtiönä , tehtävässään itse kuin varas ? Kertokaa se mulle myös.

• Anonyymi00053

Tänään tuli Kajavelta ilmoitus, että 1.3. kustannukset nousee 4,5 %.

• Anonyymi00054

Ja eilen tuli maanomistajille tieto, että Kajave alottaa 110 kV:n linjan rakentamisen Suomussalmen Kurimosta Saarikylälle, n 61,9 km:ä. Linjan merkintä alkaa nyt keväällä. 26 m: ä leveä avoin hotu ja 10 metrii suojavyöhykettä molemminpuolin lisäksi. Jotta sinnehän tarvitaan rahaa.

• Anonyymi00055

On meillä Kainuussa Suomen ennätys korkeat siirto hinnat, hyvä me.

• Anonyymi00057

SUOMEN KALLEIN SIIRTOMAKSU..... JA TAAS NOUSEE, VAIKKEI OLE OLLUT MYRSKYJÄKÄÄN.!!??

• Anonyymi00058

Näin on!!

• Anonyymi00060

Alunperi kaikki kainuun kunnat olivat osakkaana sähköyhtiössä, mutta ahneuksissa myivät osakkeet ja nyt sitten ulistaan, kun Kajaani ja Sotkamo eivät tappaneet lypsävää lehmää.

• Anonyymi00061

Kepulaiset kunnat möivät pois osakkeensa. Tässäkin näkyy kepun pöljyys.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Kepulaiset kunnat möivät pois osakkeensa. Tässäkin näkyy kepun pöljyys.

Voisitko kertoa, milloin tällaisia osakemyyntejä on tapahtunut kuntakohtaisesti?

• Anonyymi00063

Kepu kunnat kuvittelivat saavansa muutaman vuoden lisää aikaa toimia itsenäisenä kuntana silloin kun möivät sähköyhtiön osakkeensa. Ne rahat taitaa olla näissä kunnissa jo tuhlattu.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Kepu kunnat kuvittelivat saavansa muutaman vuoden lisää aikaa toimia itsenäisenä kuntana silloin kun möivät sähköyhtiön osakkeensa. Ne rahat taitaa olla näissä kunnissa jo tuhlattu.

Perustivat rahoilla rönttöstehtaan...

• Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Rahat on sijoitettu ja itsenäisyys säilytetty pääosin. Kestilä taitaa olla ainoa kuntaliitoskunta ja olisiko Vuolijoella ollut joskus osakkeita.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Rahat on sijoitettu ja itsenäisyys säilytetty pääosin. Kestilä taitaa olla ainoa kuntaliitoskunta ja olisiko Vuolijoella ollut joskus osakkeita.

Tuskinpa muilla kunnilla enää myyntirahoja tallessa. Kaikki on hassattu.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Kyllä ne rahat on tuhlattu jo ajat sitten.

• Anonyymi00068

• Anonyymi00069

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Kuhmon saamia valtionosuuksia voi siis pienentää.

Kaikki kunnat saa valtionosuuksia. Kainuun kepulaisilla kunnilla pyyhkii hyvin ja Sotkamokin nousee, kun persumäärä saatiin kuntavaaleissa puolitettua.
        Tältä se nyt näyttää https://yle.fi/a/74-20207187

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Kaikki kunnat saa valtionosuuksia. Kainuun kepulaisilla kunnilla pyyhkii hyvin ja Sotkamokin nousee, kun persumäärä saatiin kuntavaaleissa puolitettua.

Pitänee äänestää rätkäyttää kepua seuraavissa vaaleissa. Näyttää kannattavan hyvin.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Pitänee äänestää rätkäyttää kepua seuraavissa vaaleissa. Näyttää kannattavan hyvin.

Korkeat siirtohinnat Kainuussa on täysin kepun syytä. Muualla Suomessa ei tämmöistä rosvousta ole.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Ei kannata illakoida. Valtio tulee pienentämään Kainuun saamia valtionosuuksia.

Kainuussa lapsien määrä tulee romahtamaan ja tämä entisestään tulee kiihdyttämään Kainuun näivettymistä.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ei kannata illakoida. Valtio tulee pienentämään Kainuun saamia valtionosuuksia.

Kainuussa lapsien määrä tulee romahtamaan ja tämä entisestään tulee kiihdyttämään Kainuun näivettymistä.

Näinhän siinä käy.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Korkeat siirtohinnat Kainuussa on täysin kepun syytä. Muualla Suomessa ei tämmöistä rosvousta ole.

Nimi vaihdettava siirtoyhtiöstä riistoyhtiöksi?

• Anonyymi00075

Jostakinhan pitää pääpirulle eli fortumille kerätä siirtoyhtiöiden kautta rahaa. Ja siellä itse norsunluutornissa istuvalle johtajalle 130000 euron kuukausipalkkaan ja kannustin rahat päälle. Sekun tekee niin paljon tulosta tosin nytkin NEGATIIVISTA. Mutta eipä se fortumin hallitus sitä kato kun jokainen niistä nauttii hallituksen jäsenenä niin kovia hallituspaikka palkkioita minkä merkkinen se tulos on. Pääasia, että kansa maksaa. Muuten tähän samaan yksi kummallisuus nuista valtion yhtiöistä. Suomessa suitsitaan viinan juontia ja sen vahingollisuutta suomen kansan terveydelle ja yhteiskunnan valtaville siitä johtuville kustannuksille. Alkon johtajalle maksetaan kannustin palkkiota . Eli sitä kannustetaan myymään väestölle niin paljon viinaa kuin mahollista. Toisaalta valtio viinaveron korotuksilla pyrkii hillitsemään viinan käyttöä. No mistä se sitten palkkio maksetaan. Sehän pitäsi maksaa miinus merkin teosta, eli miten paljon viinan menekkiä se pomo pystysi rajoittamaan.

• Anonyymi00076

Fortumi on myynyt Suomen siirtoverkot, joten niistä ei enää kerätä rahaa Fortumille.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      59
      6739
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      349
      5824
    3. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      174
      5451
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      150
      5213
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      21
      4464
    6. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      46
      3155
    7. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      20
      2956
    8. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      28
      2777
    9. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      4
      2740
    10. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      85
      2427
    Aihe