Kreikassa asuvat albaanialaiset

nino

Eksyin tälle palstalle ajattelin kysäistä onko kenelläkään mitään kokemuksia Kreikassa asuvista albaanialaisista?? Noin niin kuin parisuhteessa tai ihan vaan muuten? Siis millaisia kokemuksia teillä heistä on?

22

5259

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihje

      Näillä palstoilla seikkailee joskus nimimerkki Lynne. Hän on juuri sellainen alle parikymppisenä lomamatkalta löytyneen kreikanalbaanin kanssa avioitunut. Ei vaikuta aivan älyttömän tasapainoiselta tapaukselta, mutta kovasti kehuu avio-onnea (niin miehensä tietenkin muutti heti Suomeen).

    • done that

      Olen asunut kreikassa ja seurustellut albanialaisen kanssa.. he ovat erittäin omistushaluisia ja mustasukkaista kansaa.. En mitenkään haluaisi ylestää,mutta melkeinpä niin teen ;) Toki poikkeuksia on..
      Mitä haluat tietää.. ?
      He vannovat rakkautta pian ja lomakohteissa asuvat rakastavat skandinaavi turistityttöjä..
      tiedän koska minulla on paljon albanialaiskavereita ja he kertoivat tämän minulle suoraan.
      Mutta ystävällisiä ihmisiä ovat ja osaavat leperrellä ;)

    • on!

      Itse vietin pitemmän ajan kreikassa ja tuli tutustuttua albaaniin. Suurin osa heistä ensinnäkin esittelee itsensä kreikkalaisiksi. Itse tapasin aivan uskomattoman mukavan albaanin ja nyt harmittaa että olen kadottanut yhteystiedot. Seurustelimme jonkun aikaa ja meistä tuli lopulta hyvät ystävät, mutta siinä lomassa hän kylläkin ehti kosia minua toivomuksenaan päästä Suomeen. Eli kyllähän se vaan useimpien kohdalla niin on, että he etsivät elintasoa, jota useimmilla turisteilla on heille tarjota. Sen eteen kyllä osataan lirkutella ja leikkiä niin mahdottoman rakastunutta.

      • nino

        Viime kesän alkupuolella Kreikan matkalla minäkin tusustuin näihin Kreikassa asuviin albaaneihin, ja tämän vuoden puolella sitten siellä lomaillessa yhden kanssa kehkeytyi "suhde". Vuoden verran siis olemme yhteyksissä olleet. Viime kuukaudet tiiviimmin.
        Kreikkalaisten ystävieni (täällä suomessa asuvien) puheet näitä albaanialaisia kohtaan ei todellakaan ole imartelevia... Itse suhtaudun siis aika ristiriitaisesti niin albaanialaisiin kuin tätä nykyä sitten kaiken näkemäni ja kuulemani jälkeen myös kreikkalaisiinkin.
        Albaanialaisten omistus halu ja mustasukkaisuus on jossain määrin tullut, joissain heissä esiin, mutta selkeää eroa noin niinkuin muihin etelänmaalaisiin en ole vielä huomannut. Todennut minäkin olen heidän ystävällisyytensä ja tiedän, että koska tarjolla olevat olosuhteet Kreikassa heille ei ole mitkään parhaimmat on halu heillä kova päästä sieltä pois.
        No nyt kuitenkin olen taas sinne lähdössä ja kyselin täällä vaan koska tahdoin kuulla millaisia kokemuksia muilla heistä on. Omat kokemukseni kun vielä ovat hyvät, mutta kreikkalaisten ystävieni tarinat ja puheet aiheuttavat hieman ristiriitaa mielessäni... Toki tiedän että he jos ketkä eivät varmasti tule minulle juuri nimenomaan albaanialaisia kehumaan ;)
        Kiitos teille kivoista ja asiallisista kommenteista tähän asti. Lukisin mielelläni lisää.


      • ihmettelijä
        nino kirjoitti:

        Viime kesän alkupuolella Kreikan matkalla minäkin tusustuin näihin Kreikassa asuviin albaaneihin, ja tämän vuoden puolella sitten siellä lomaillessa yhden kanssa kehkeytyi "suhde". Vuoden verran siis olemme yhteyksissä olleet. Viime kuukaudet tiiviimmin.
        Kreikkalaisten ystävieni (täällä suomessa asuvien) puheet näitä albaanialaisia kohtaan ei todellakaan ole imartelevia... Itse suhtaudun siis aika ristiriitaisesti niin albaanialaisiin kuin tätä nykyä sitten kaiken näkemäni ja kuulemani jälkeen myös kreikkalaisiinkin.
        Albaanialaisten omistus halu ja mustasukkaisuus on jossain määrin tullut, joissain heissä esiin, mutta selkeää eroa noin niinkuin muihin etelänmaalaisiin en ole vielä huomannut. Todennut minäkin olen heidän ystävällisyytensä ja tiedän, että koska tarjolla olevat olosuhteet Kreikassa heille ei ole mitkään parhaimmat on halu heillä kova päästä sieltä pois.
        No nyt kuitenkin olen taas sinne lähdössä ja kyselin täällä vaan koska tahdoin kuulla millaisia kokemuksia muilla heistä on. Omat kokemukseni kun vielä ovat hyvät, mutta kreikkalaisten ystävieni tarinat ja puheet aiheuttavat hieman ristiriitaa mielessäni... Toki tiedän että he jos ketkä eivät varmasti tule minulle juuri nimenomaan albaanialaisia kehumaan ;)
        Kiitos teille kivoista ja asiallisista kommenteista tähän asti. Lukisin mielelläni lisää.

        Jos näillä albaaneilla on kova halu pois Kreikasta niin mikseivät mene takaisin kotimaahansa?


      • etkä ymmärrä
        ihmettelijä kirjoitti:

        Jos näillä albaaneilla on kova halu pois Kreikasta niin mikseivät mene takaisin kotimaahansa?

        siellä omassa maassaan ei ole edes sen vertaa sitä elintasoa tarjolla mitä Kreikan puolella ja parhaiten asiat olisivat jos pääsisivät Suomeen porskuttelemaan.


      • nino
        etkä ymmärrä kirjoitti:

        siellä omassa maassaan ei ole edes sen vertaa sitä elintasoa tarjolla mitä Kreikan puolella ja parhaiten asiat olisivat jos pääsisivät Suomeen porskuttelemaan.

        joo näinhän se menee..
        omassa maassa on elintaso tosi huono. Sieltä lähdetään jo nuorena töihin johonkin naapuri maahan. Valitettavasti naapuri maissa on ymmärretty, että he tekevät töitä myös pikkasen pienemmällä rahalla taatakseen toimeentulonsa ja näin ollen esimerkiksi Kreikassa albaanien keskimääräinen ansio on noin 20-30 euroa päivässä. Ottaen huomioon, että elintaso Kreikassa on suurinpiirtein sama kun meillä täällä Suomessa en ihmettele ollenkaan, että halu päästä sieltäkin pois on kova. Itse kun en voisi kuvitella pidemmän päälle eläväni täällä samanlaisilla tuloilla.
        Tuskin sitä täällä joku albaani ihan "porskuttelemaan" pääsisi, mutta hyvin hoidetusta työstä ansaittu palkka olisi varmaankin oikeuden mukaisempi kuin kreikassa...


      • palkoista
        nino kirjoitti:

        joo näinhän se menee..
        omassa maassa on elintaso tosi huono. Sieltä lähdetään jo nuorena töihin johonkin naapuri maahan. Valitettavasti naapuri maissa on ymmärretty, että he tekevät töitä myös pikkasen pienemmällä rahalla taatakseen toimeentulonsa ja näin ollen esimerkiksi Kreikassa albaanien keskimääräinen ansio on noin 20-30 euroa päivässä. Ottaen huomioon, että elintaso Kreikassa on suurinpiirtein sama kun meillä täällä Suomessa en ihmettele ollenkaan, että halu päästä sieltäkin pois on kova. Itse kun en voisi kuvitella pidemmän päälle eläväni täällä samanlaisilla tuloilla.
        Tuskin sitä täällä joku albaani ihan "porskuttelemaan" pääsisi, mutta hyvin hoidetusta työstä ansaittu palkka olisi varmaankin oikeuden mukaisempi kuin kreikassa...

        Olisko se sitten hyvä että se albaani tekis töitä täällä suomessa pilkkahintaan ja pilaisi meidän suomalaistenkin palkat siinä samalla. Ihan sama asia se täällä Suomessa on kuin Kreikassakin. Ei täällä mitään ilmaistyövoimaa tarvita kun ei omalle porukallekaan riitä työpaikkoja.


      • ???
        palkoista kirjoitti:

        Olisko se sitten hyvä että se albaani tekis töitä täällä suomessa pilkkahintaan ja pilaisi meidän suomalaistenkin palkat siinä samalla. Ihan sama asia se täällä Suomessa on kuin Kreikassakin. Ei täällä mitään ilmaistyövoimaa tarvita kun ei omalle porukallekaan riitä työpaikkoja.

        ..kovasti ihmettelen moista lausahdusta.
        Tiedätkö mikä on Suomessa meillä tällä hetkellä työttömyys prosentti??.. -Kyllähän täällä osaavalle ja työtä tekevälle työtä löytyy.
        Ja ei varmaan äskeisessä viitattu siihen, että tänne oltaisiin pilkka hintaan töitä tulossa tekemään... Vai ymmärsinkö minä nyt väärin?
        Olen siis sitä mieltä, että tämän päivän Suomessa töitä kyllä löytyy ja niitä saa jos vaan itse ei ole nurisevaa sohvaperuna mallia!


      • löytyä
        ??? kirjoitti:

        ..kovasti ihmettelen moista lausahdusta.
        Tiedätkö mikä on Suomessa meillä tällä hetkellä työttömyys prosentti??.. -Kyllähän täällä osaavalle ja työtä tekevälle työtä löytyy.
        Ja ei varmaan äskeisessä viitattu siihen, että tänne oltaisiin pilkka hintaan töitä tulossa tekemään... Vai ymmärsinkö minä nyt väärin?
        Olen siis sitä mieltä, että tämän päivän Suomessa töitä kyllä löytyy ja niitä saa jos vaan itse ei ole nurisevaa sohvaperuna mallia!

        Työttömyys prosentti on 10 luokkaa. MM. it-alalla yhtä vapaata työpaikkaa kohden hakijoita on satoja. Sama myös toimistoalalla. Päivittäin sanotaan satoja työntekijöitä irti yhdellä kertaa. Ei niitä töitä tosiaankaan riitä kaikille vaikka jotkut niin luulevatkin. Eihän tänne tosiaan kukaan töihin ollut tulossa vaan sosiaaliturvaa nauttimaan.


      • NaskoG
        ihmettelijä kirjoitti:

        Jos näillä albaaneilla on kova halu pois Kreikasta niin mikseivät mene takaisin kotimaahansa?

        No siksi ko ne ovat kotimassa jo. Lue pikasen historia. Osaa nyky Kreikkasta oli osaa Albaniasta. Daaah!


      • Anonyymi
        nino kirjoitti:

        Viime kesän alkupuolella Kreikan matkalla minäkin tusustuin näihin Kreikassa asuviin albaaneihin, ja tämän vuoden puolella sitten siellä lomaillessa yhden kanssa kehkeytyi "suhde". Vuoden verran siis olemme yhteyksissä olleet. Viime kuukaudet tiiviimmin.
        Kreikkalaisten ystävieni (täällä suomessa asuvien) puheet näitä albaanialaisia kohtaan ei todellakaan ole imartelevia... Itse suhtaudun siis aika ristiriitaisesti niin albaanialaisiin kuin tätä nykyä sitten kaiken näkemäni ja kuulemani jälkeen myös kreikkalaisiinkin.
        Albaanialaisten omistus halu ja mustasukkaisuus on jossain määrin tullut, joissain heissä esiin, mutta selkeää eroa noin niinkuin muihin etelänmaalaisiin en ole vielä huomannut. Todennut minäkin olen heidän ystävällisyytensä ja tiedän, että koska tarjolla olevat olosuhteet Kreikassa heille ei ole mitkään parhaimmat on halu heillä kova päästä sieltä pois.
        No nyt kuitenkin olen taas sinne lähdössä ja kyselin täällä vaan koska tahdoin kuulla millaisia kokemuksia muilla heistä on. Omat kokemukseni kun vielä ovat hyvät, mutta kreikkalaisten ystävieni tarinat ja puheet aiheuttavat hieman ristiriitaa mielessäni... Toki tiedän että he jos ketkä eivät varmasti tule minulle juuri nimenomaan albaanialaisia kehumaan ;)
        Kiitos teille kivoista ja asiallisista kommenteista tähän asti. Lukisin mielelläni lisää.

        Kokemuksen ja tietämyksen osalta voin sanoa että Kreikka ja Albania on ihan kaksi eri juttua. Lueppa historiaa. Valitettavasti Albanialaiset ovat kunnostautuneet tekemään paljon rikoksia. Mm. Myymälävakauksista, kuparikaapeleiden varastamisen, pankkikortti huijauksiin ym. Paljon Englanissa ja Saksassa mm. Schengen alueen etuja...
        Kreikka perustuu ennemmin turismista.


    • Costas

      Ovat euroopan pohjasakkaa. Takertuvat mihinkä tahansa hanhiemoon päästäkseen leveämpien pöytien ääreen.

      Normaalisti heihin ei törmää kuin pakolaiskeskuksissa odottamassa karkoitusta.

    • i lumtur

      Asun albanialaisen miehen kanssa, en tosin Suomessa enka Kreikassakaan. Albanialaisia on moneen junaan, aivan kuten meita muitakin. Mieheni ei ole normaalia mustasukkaisempi tai omistushaluisempi. Elamme tavallista elamaa ja olen kaynyt Albaniassakin useamman kerran. Naen eri kulttuurit vain rikkautena.

      Mielestani selvajarkisen tyttosen pitaisi tajuta, jos Kreikassa asuva albaani on vain oleskelupaa vailla ja kovaa vauhtia tulossa tyton kotimaahan ennen kuin ollaan edes kunnolla tutustuttu. Useimmat albanialaiset eivat kuitenkaan pida Suomea minaan paratiisina, joten joukkoryntaysta ei ole luvassa. Tama tiedoksi asiasta huolestuneille.

      • Anonyymi

        Jos olet Suomalainen tyttönen, miksi sulla ei ole ääkkösiä?


    • kokeile

      Ota vaan itse selvää siitä miehestä, täällä et saa kunnon vastauksia.
      Olen aviossa albaanin kanssa, ja kyllä on ihan hyvin mennyt.
      Ovat he hieman mustasukkaisempia ja omistushaluisempia.
      Ja kyllä he ihan ahkerasti töitä tekevät.
      Ovat todella perhekeskeisiä.
      Kaunis ja hyvä kulttuuri, ei minulla ole ollut ongelmia.
      Tiedoksi ääliöille, en ole jokinorsu, ihan normaali kokoinen ja ihan kauniiksikin sanottu, ja on suomalaiset miehetkin kehuneet.
      Et en usko sen enenpää ongelmia olisi, rohkeasti vaan kokeilemaan, tiedä vaikka olisi elämäsi mies!!

      • i lumtur

        Tung vaan sinullekin ja kaikkea hyvaa teille, mutta ei kuitenkaan sekoiteta Kosovon albaaneja ja albanialaisia keskenaan. Ei todellakaan sama asia! Yleisesti ottaen eroavat toisistaan melkoisesti.


      • Kosove
        i lumtur kirjoitti:

        Tung vaan sinullekin ja kaikkea hyvaa teille, mutta ei kuitenkaan sekoiteta Kosovon albaaneja ja albanialaisia keskenaan. Ei todellakaan sama asia! Yleisesti ottaen eroavat toisistaan melkoisesti.

        Joo varmasti on niinkin, mutta ei kuitenkaan voi kosoven albaanejakaan samaistaa, on niilläkin kaikilla oma luonteenpiirtees.
        Mun mies on kuiteski paras ja omaa laatuaansa.
        kun vertaa taas mun kaverini mieheen.
        Ero ko yö ja päivä.
        Hänen mies kanssa samasta maasta.
        Samoin teille hyviä jatkoja ja onnellista elämää!!


      • mipa
        Kosove kirjoitti:

        Joo varmasti on niinkin, mutta ei kuitenkaan voi kosoven albaanejakaan samaistaa, on niilläkin kaikilla oma luonteenpiirtees.
        Mun mies on kuiteski paras ja omaa laatuaansa.
        kun vertaa taas mun kaverini mieheen.
        Ero ko yö ja päivä.
        Hänen mies kanssa samasta maasta.
        Samoin teille hyviä jatkoja ja onnellista elämää!!

        Itsekin seurustelen albaanimiehen kanssa ja totta on että mustasukkaisia ja temperamenttisia ovat kovin. Toisaalta myös ainakin oma mieheni on niin hyvä minulle, etten ole ikinä suomalaismiehistä sellaista löytänyt. Tiedä siten miten jatkossa, aika näyttää. Emme asu kummankaan kotimaassa, emme myöskään kreikassa ja en voi yhtyä väitökseen, että olisivat Suomeen tunkemassa, tuskinpa vaan. Toisekseen, saa kai ihmiset muuttaa mihin maahan haluavat, jos tulevat töitä tekemään ja sellaista löytävät? Kyllä on naurettavaa pikkurasismia, että muka veisivät ulkomaalaiset Suomalaisten työpaikat? Eiköhän niitä ennenkaikkea kotimaalaisille tarjota, vaan ei tunnu moni paikka hienoille suomalaismiehille kelpaavan..


      • MM
        mipa kirjoitti:

        Itsekin seurustelen albaanimiehen kanssa ja totta on että mustasukkaisia ja temperamenttisia ovat kovin. Toisaalta myös ainakin oma mieheni on niin hyvä minulle, etten ole ikinä suomalaismiehistä sellaista löytänyt. Tiedä siten miten jatkossa, aika näyttää. Emme asu kummankaan kotimaassa, emme myöskään kreikassa ja en voi yhtyä väitökseen, että olisivat Suomeen tunkemassa, tuskinpa vaan. Toisekseen, saa kai ihmiset muuttaa mihin maahan haluavat, jos tulevat töitä tekemään ja sellaista löytävät? Kyllä on naurettavaa pikkurasismia, että muka veisivät ulkomaalaiset Suomalaisten työpaikat? Eiköhän niitä ennenkaikkea kotimaalaisille tarjota, vaan ei tunnu moni paikka hienoille suomalaismiehille kelpaavan..

        Googlen kautta hakusanalla suomalaiset ja albaanialaiset päädyin tähän keskusteluun. Nyt vuonna 2009 kuullostaa siltä, että Suomeen vihdoinkin on ajautunut muutamia ulkomaalaisia ja hetikös ne on siellä käyttämässä kaikkea ja kaikkia hyväksi. Kai täältä netistä löytyy jotain mukavampaakin luettavaa suomalaisten kontakteista albaanialaisiin..

        Olen viidettä vuotta naimisissa albaanialaisen miehen kanssa, mutta onneksi asumme Saksassa, kun täällä on muitakin ulkomaalaisia kuin minä ja hän.

        Mieheni kyllä alle parikymppisenä pakkasi tavarat ja lähti laittomasti maailmalle. Niin minäkin olisin tehnyt, jos olisin kotoin maasta, jonka kansalaisille ei viisumeja juurikaan myönnetä. Satun nyt vain omistamaan suomen passin jolla pääse lähes kaikkialle ainakin vähäksi aikaa. Olen käynyt Albaanissa parikymmentä kertaa näiden vuosien aikana, enkä kyllä voi uskoa, että sieltä ihan oikeasti lähtee yhtään elintasopakolaista Suomeen sosiaaliturvaa nostamaan. Onhan olemassa sellainenkin motiivi kuin seikkailunhalu.

        Hyvä tietää kuitenkin tuo sosiaaliturvajuttu siltä varalta että jäämme molemmat Saksassa töyttömäksi. Tulemme sitten molemmat sinne sossun ovia kolkuttamaan ja paratiisimaisista oloista nauttimaan (en kyllä tiedä mitä ne voisi olla, kun niiden totaalista puutetta lähdin muualta etsimään).


      • missään nimessä
        MM kirjoitti:

        Googlen kautta hakusanalla suomalaiset ja albaanialaiset päädyin tähän keskusteluun. Nyt vuonna 2009 kuullostaa siltä, että Suomeen vihdoinkin on ajautunut muutamia ulkomaalaisia ja hetikös ne on siellä käyttämässä kaikkea ja kaikkia hyväksi. Kai täältä netistä löytyy jotain mukavampaakin luettavaa suomalaisten kontakteista albaanialaisiin..

        Olen viidettä vuotta naimisissa albaanialaisen miehen kanssa, mutta onneksi asumme Saksassa, kun täällä on muitakin ulkomaalaisia kuin minä ja hän.

        Mieheni kyllä alle parikymppisenä pakkasi tavarat ja lähti laittomasti maailmalle. Niin minäkin olisin tehnyt, jos olisin kotoin maasta, jonka kansalaisille ei viisumeja juurikaan myönnetä. Satun nyt vain omistamaan suomen passin jolla pääse lähes kaikkialle ainakin vähäksi aikaa. Olen käynyt Albaanissa parikymmentä kertaa näiden vuosien aikana, enkä kyllä voi uskoa, että sieltä ihan oikeasti lähtee yhtään elintasopakolaista Suomeen sosiaaliturvaa nostamaan. Onhan olemassa sellainenkin motiivi kuin seikkailunhalu.

        Hyvä tietää kuitenkin tuo sosiaaliturvajuttu siltä varalta että jäämme molemmat Saksassa töyttömäksi. Tulemme sitten molemmat sinne sossun ovia kolkuttamaan ja paratiisimaisista oloista nauttimaan (en kyllä tiedä mitä ne voisi olla, kun niiden totaalista puutetta lähdin muualta etsimään).

        Suomeen. Kukaan ei kaipaa...


      • Anonyymi
        MM kirjoitti:

        Googlen kautta hakusanalla suomalaiset ja albaanialaiset päädyin tähän keskusteluun. Nyt vuonna 2009 kuullostaa siltä, että Suomeen vihdoinkin on ajautunut muutamia ulkomaalaisia ja hetikös ne on siellä käyttämässä kaikkea ja kaikkia hyväksi. Kai täältä netistä löytyy jotain mukavampaakin luettavaa suomalaisten kontakteista albaanialaisiin..

        Olen viidettä vuotta naimisissa albaanialaisen miehen kanssa, mutta onneksi asumme Saksassa, kun täällä on muitakin ulkomaalaisia kuin minä ja hän.

        Mieheni kyllä alle parikymppisenä pakkasi tavarat ja lähti laittomasti maailmalle. Niin minäkin olisin tehnyt, jos olisin kotoin maasta, jonka kansalaisille ei viisumeja juurikaan myönnetä. Satun nyt vain omistamaan suomen passin jolla pääse lähes kaikkialle ainakin vähäksi aikaa. Olen käynyt Albaanissa parikymmentä kertaa näiden vuosien aikana, enkä kyllä voi uskoa, että sieltä ihan oikeasti lähtee yhtään elintasopakolaista Suomeen sosiaaliturvaa nostamaan. Onhan olemassa sellainenkin motiivi kuin seikkailunhalu.

        Hyvä tietää kuitenkin tuo sosiaaliturvajuttu siltä varalta että jäämme molemmat Saksassa töyttömäksi. Tulemme sitten molemmat sinne sossun ovia kolkuttamaan ja paratiisimaisista oloista nauttimaan (en kyllä tiedä mitä ne voisi olla, kun niiden totaalista puutetta lähdin muualta etsimään).

        Mitä sillä on väliä saako kansalaisuutta? Mihinkäs läks?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe