Toyota Yaris jarrulevyt

Anonyymi-ap

Ostin uutena Toyota Yariksen vuonna 2020. Autolla olen nyt ajanut 60 000 km ja huollosta sanoivat, että jarrupalat ja levyt pitää vaihtaa. Ne palat vielä ymmärrän, mutta kuinka ne levytkin voi olla jo niin kuluneet?? Aiemmin ajellu muilla autoilla vuosia samoilla levyillä. eli koijataanko nyt naisasiakasta vai onko noi levyt vaan niin heikkolaatuisia....

20

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda Tojosi johonkin muuhun niin jarrut eivät ole sen jälkeen mikään ongelma. Muita ongelmia tulee kyllä roppakaupalla.

    • Anonyymi

      Ruosteessa tietysti kuin valtamerialus?💸

    • Anonyymi

      Toyota valmistetaan halvoista osista, siinä se. Huolloista ja korjauksista otetaan tulosta.

    • Anonyymi

      Levyt tehty pehmeästä materiaalista, parempi pito, lyhyempi kesto.

    • Anonyymi

      Niistä levyistäkin on nipistetty se käyttövara minimiin, ja ne kuluvat palojen tahtiin vaihtokuntoon. Toyota on kuuluisa siitä, että kaikki suunnitellaan toimivaksi, mutta senttiäkään ei uhrata ylimääräistä pidemmän kestävyyden eteen. Japanilainen auto suunnitellaan viiden vuoden käyttöön, ja sitten paaliin

      • Anonyymi

        Tuo on totuus ja se on valitettavaa.


    • Anonyymi

      Onpas vaan Toyota, onpas vaan jarruiltaan paras.

      • Anonyymi

        Hybridin jarruja on aina moitittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridin jarruja on aina moitittu.

        Aina kehuttu.


      • Anonyymi

        Kai ne jarrut toimivat, kun palat ja levyt joudutaan vaihtamaan tasatahtiin. Aina uudet jarrut käytössä, mutta kalliiksi se tulee pidemmän päälle.


    • Anonyymi

      No nyt on levyt ja palat vaihdettu. Vai onko? Miten ne levyt voi olla ihan ruosteessa ulkopuolelta kun vaihdosta 4 pv…

      • Anonyymi

        Jos autosi seisoo yön yli näillä keleillä, niin ne on aamulla ruskeina ruosteesta.
        Jarrujen kuluminen on kiinni kuskista. Toisilla kestää, toisilla ei.
        Toyota käyttää aika heikkolaatuisia osia.


    • Anonyymi

      Aikoinaan 2005 Corollassa 60000 km:n huollossa ilmoittivat saman. En antanut vaihtaa.
      Sama itku joka huollossa. 180000 km:n huoltoon vein sitten paikalliselle TB:lle, jossa oli korjaamo ja sanoin, että levyt ja palat vaihtoon. Laskua maksaessani huoltomies ilmoitti, että olisi vielä noilla jarruilla hyvin vielä ajaa. Nykyinen Corolla 2019 hybrid oli 4 vuotishuollossa ja kilometrejä 35000. Jarrupalat ja levyt vaihtoon huollon mukaan, en antanut.

      • Anonyymi

        Hauskoja satuja ja tarinoita omapoika jaksaa kirjoitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskoja satuja ja tarinoita omapoika jaksaa kirjoitella.

        Aamulääkkeet unohtuneet vai eikö vaimo antanut.....


      • Anonyymi

        Eivät tainneet TB:llä mitata levyjen paksuutta ja verrata huolto manuaaliin. Alle minimin menevät vaihtoon, vaikka näyttäisivät aivan käytettäviltä.


    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalle vastaan että itse ostin Corolla Verson uutena 2006 ja nyt kilometrejä mittarissa 282000 ja kaikki jarrulevyt ovat alkuperäiset ja hyvässä kunnossa. Vain etu jarrupalat on pitänyt kertaalleen vaihtaa jossain 240000 km paikkeilla.

      • Anonyymi

        Ei kulu, jos ei jarruta! Olisitpa ajellut työmatkaa ruuhkaisessa liikenteessä 50-120 nopeuksilla.


      • Anonyymi

        Eikös se sanonta ole että vanhassa vara parempi. Uudet tojotat täysiä passkoja. Älä vaan vaiha sitä versoa ikinä pois.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2366
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1790
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1629
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      115
      1036
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe