Eka ja vika kerta Ruusulinnassa

Anonyymi-ap

Eilen tuli sitten käytyä kovasti kehutussa Ruusulinnassa. Se oli samalla eka ja vika käynti siinä paikassa. Porukkaa oli paljon ja erittäin tanssitaitoista porukkaa mutta todella sisäänpäin lämpeävä paikka kun vierasta kasvoa ei haettu. Lyhyellä naistentunnilla sentään pari hakua sain tehtyä. Onnenkerjäläiset oli hyvä orkka ja olisin voinut vain kuunnella heidän esitystään mutta kun tämä toinen orkesteri oli keskinkertainen ja molemmilla orkestereilla oli liian kovat volyymit niin katsoin parhaimmaksi lähteä pois. Huomasin että paikan liian kovat volyymit oli joillakin tiedossa kun heillä oli korvatuplat.

45

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotkut tykkää tanssia samojen kanssa. Itse huomasin tämän, kun pyörin eräänä kesäkautena kahdella lavalla. Olin käytännössä parin autokunnan naisten tanssittaja.

      • Anonyymi

        Ehkäpä tässä pointti oli liian kovat volyymit ja se todellakin piti paikkaansa eilen ja myös muina iltoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tässä pointti oli liian kovat volyymit ja se todellakin piti paikkaansa eilen ja myös muina iltoina.

        Korvatulpat on keksitty. Apteekista saa hyviä konserttitulppia. Toinen vaihtoehto on tietenkin pirauttaa terveystarkastajalle jos ei ole varaa muutaman eken korvatulppiin. Liikaa volyymiä on jokaisessa tanssipaikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvatulpat on keksitty. Apteekista saa hyviä konserttitulppia. Toinen vaihtoehto on tietenkin pirauttaa terveystarkastajalle jos ei ole varaa muutaman eken korvatulppiin. Liikaa volyymiä on jokaisessa tanssipaikassa.

        Ilmeisesti et itse ollut paikalla. Kyllä tansseissa pitää voida olla ilman korvatulppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et itse ollut paikalla. Kyllä tansseissa pitää voida olla ilman korvatulppia.

        Olen aktiivitanssija pidän aina tansseissa korvatulppia koska en halua tinnitusta enkä kuulonmenetystä.
        Totta kai tansseissa pitäisi voida olla ilman korvatulppia mutta se nyt vaan on niin että joka ilta on joka paikassa on sallittua kovemmat volyymit.
        Et taida olla aktiivitanssija tai sitten kuulosi on jo mennyttä. Minulla on kuulo ok. Se on työterveydessä juurikin tutkittu. Kiitos korvatulppien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aktiivitanssija pidän aina tansseissa korvatulppia koska en halua tinnitusta enkä kuulonmenetystä.
        Totta kai tansseissa pitäisi voida olla ilman korvatulppia mutta se nyt vaan on niin että joka ilta on joka paikassa on sallittua kovemmat volyymit.
        Et taida olla aktiivitanssija tai sitten kuulosi on jo mennyttä. Minulla on kuulo ok. Se on työterveydessä juurikin tutkittu. Kiitos korvatulppien.

        Tinnitus jos kuuntelet musiikkia kuulokkeilla esimerkiksi lenkillä.


    • Anonyymi

      Ensimmäisestä kerrasta ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä.
      Ruusunkin illat ovat kaikki ihan erilaisia. Porukkaa tulee sinne niin pitkien matkojen päästä että millään ei kaikki voi tuntea toisiaan ja aina on paikalla jokunen mies tai nainen joka on ns. vieraileva "tähti#.

    • Anonyymi

      Ruusussa on kaksi naistenhakua, 30 min ja 1 h. Ei voi sanoa, että olisi kauhean lyhyt.

      • Anonyymi

        Teki paria hakua lyhyellä naistentunnilla eli sillä puolen tunnin mittaisella eikä enää ollut toisella naistentunnilla paikalla. Näin minä tuon ymmärsin. Onhan siinä puolitoistatuntia väliä ja se on pitkä aika seisoskella ja kuunnella musiikkia liian kovalla volyymilla


      • Anonyymi

        Onpas Ruusunlinnassa vielä
        kivikautisen kovat , vanhan aikaiset
        HAKUVALOT
        Tätäpåivää on jo VUOROHAKU

        "Ruusussa on kaksi naistenhakua, 30 min ja 1 h. Ei voi sanoa, että olisi kauhean lyhyt"
        Lyhyt mikä lyhyt . Seinäruusuilla piiitkät illat.

        Pe 23.2. EI TANSSEJA !​
        La 24.2. klo 19-24. Liput 20€
        Sami Rosholm & Casanova
        Helminauha


    • Anonyymi

      Mitä huonompi orkka sitä kovemmat volyymit. Tää on mun kanta. Joku joskus sanonut et musiikki kuulostaa paremmalta kun soi kovempaa mut mä en ole tuossakaan samaa mieltä.

      Sit jotkut uunot nuoret on sanonut et desibelit pitää tuntua kehossa...siis musiikin paineaalto. Ehkä pitää paikkansa jossain nuorten biletapahtumassa, mutta ei tällaisessa paritanssitapahtumassa jossa ei nykyään enään niin nuorta edes ole.

    • Anonyymi

      Mutama kerta eläkeläisten päivä tansseissa olen kohdannut liian kovalla soivan musiikin.

      Ilmeisesti joillakin vanhoilla ukoilla kuulo on iän myötä mennyt niin huonoksi, että olivat pyytäneen musiikkia kovemmalle.

      Tämä vain on huono asia niille, joilla kuulo on vielä edes jotenkin tallella.
      Siis kannattaa pitää korvatulpat aina varalta matkassa.

    • Anonyymi

      Ja desipelisovellus puhelimessa!

    • Anonyymi

      Sanot Hurmaa keskinkertaiseksi bändiksi joka soittaa liialla volyymilla. Taidat olla käynyt pelkissä eläkeläistansseissa korvatulppiesi kanssa. Volyymit oli aivan kohdillaan illan aikana. Makuasioita sanoisin.

      • Anonyymi

        Volyymit oli todellakin kohdallaan kuuroille Hurmatansseissa. Anteeksi kuulovammaisille on oikeaoppinen nimitys teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volyymit oli todellakin kohdallaan kuuroille Hurmatansseissa. Anteeksi kuulovammaisille on oikeaoppinen nimitys teille.

        Volyymit on, mutta hurman tangot on kylläkin marssia.


    • Anonyymi

      Mielestäni Hurma on nykyään VAIN nuorten bändi!

      Joskus silloin kun Hurma aloitti niin se oli meidänkin TOP kympissä.

      • Anonyymi

        Ei Hurma ole enää hyvä bändi. Jätän aina väliin jos jossain suosikkipaikoistani on.


      • Anonyymi

        Varsin voima kka a t yhtäläisyysmerkit


    • Anonyymi

      Hurma on yks parhaista bändeistä. Ei oo korsuorkesteri, mutta ei kaikkien bändien tarvii olla.

      • Anonyymi

        Hurma ja korsu, yhtä huonoja.


    • Anonyymi

      Alle 80 db riittää.

      • Anonyymi

        Kännyyn saa ladattua DB mittarin. Ei muuta kuin lataamaan ja mittaamaan.

        Mitataan parketin keskipisteessä?


    • Anonyymi

      Kyllä sen on huomannu moni että ilmapiiri on muuttunut

    • Anonyymi

      Jos ei kuule partnerin puhetta tanssin aikana niin on liikaa desibelejä. Minä kuulen kyllä konserttitulpilla mutta en ilman.

    • Anonyymi

      Olen käynyt, mutta nyt alkaa mennä maku. Liikaa epäsuhtaa ja yritystä. En ole ihan selvillä illan jälkeen että tekikö hyvää vai oliko vaan pakko vanhasta muistista. Vähän surkeaa.

      • Anonyymi

        Mitä sitä täällä uikutat ettet ole jonnekin menossa. Jätät vaan menemättä.
        Me toiset mennään sunkin puolesta Ruusulinnaan.


    • Anonyymi

      Miten toi syyhy vaikuttaa? Tarttuuko tansseissa?

      • Anonyymi

        Jos ei kättelystä tartu tai pienestä halauksestakaan niin ei muuta kuin tanssimaan. Ei se tanssissa tartu kun pesee ja desinfioi tauoilla käsiään. Ruusulinnassa on käsidesit aina saatavilla.


    • Anonyymi

      Huolehtii käsihygieniasta niin tuskin tarttuu

    • Anonyymi

      Kyllähän nyt lapsikin tajuaa, että todellakin tarttuu tanssiessa. Ei se kaupassa tartu mutta syliotteessa mentäessä minuuttikaupalla kyllä tarttuu.

    • Anonyymi

      Kyllä siellä kaikkea vaihdetaan se on selvä ja muu on sitten turvalauseita. Kyllä sen jo korona-aikana huomasi, että väki tulee tanssimaan vaikka juuri oltu kipeitä, koska halu on niin kova kun muuta elämää ei ole. Iloisesti tunnustettiin että pari päivää sitten oli korona, mutta tanssia en jätä. Syyhystä ei kehdata puhua.

    • Anonyymi

      Avoimin mielin ikään katsomatta kannattaa tulla, lauantaisin vanhempaa väkeä

    • Anonyymi

      Ei kyllä kannata.

      • Anonyymi

        Ruusulinnassa monipuolista tanssimusiikkia viikonloppuisin. Tunnelma myös hyvä. Tanssijoita ympäri Suomea.


    • Anonyymi

      Iloinen paikka. Reipasta tasapainoista tanssitunnelmaa saa kokea. Kahvila hyvä.

      • Anonyymi

        Helvetin kallis kahvila ja huono valikoima. Automaattikahvi 3 euroa eikä ole tavallista sämpylää lainkaan. Vain gluteenittomia tai sitten jotain tummaa kalaleipää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetin kallis kahvila ja huono valikoima. Automaattikahvi 3 euroa eikä ole tavallista sämpylää lainkaan. Vain gluteenittomia tai sitten jotain tummaa kalaleipää

        Kommunistille kaikki on kallista.


    • Anonyymi

      Innolla odotan taas seuraavaa kertaa. Tunnelma on hyvä ja tanssia riittää. Lämmin tulee. Perjantaina sielussa soi.

    • Anonyymi

      Minulla hyviä kokemuksia Ruusulinnasta. Talviaikaan käyn lähinnä vain siellä silloin kun tanssin. Välillä tuppaan jäämään muiden jalkoihin näin seuraajana eli naistenhaulla täytyis olla nopea. Mutta eipä tuo haittaa välillä istuskella katselemassa. Koskaan en kuitenkaan ole joutunut koko iltaa istumaan! Aina olen saanut itseni hikeen tanssia. Seuraavia tansseja odotellessa.

    • Anonyymi

      Seuraajalle Ruusu on antava. Muualla on lepposampi meininki.

    • Anonyymi

      Eipä ole PK-Seudulla juurikaan vaihtoehtoja, muut paikat 150-200 m2 seurojentaloja eli siis pirun ahtaita tanssimestoja

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pe 22.3.2024 Saija Tuupanen & eXmiehet
        20 € | 20 – 01
        https://youtu.be/fUml0tlq-HE?si=3xsonIE6RNMgXLCP
        Saija ❤ Aki
        Kevät Ruusunlinnassa

        Tänään taas Ruusulinnaan Saijaa katsomaan ja tanssimaan.
        Ruusulinnassa hyvä tunnelma ja mukavat seuraajat.


    • Anonyymi

      Tansseissä pitää voida olla ilman korvatulppia. Tanssijärjestäjän pitää valvoa minkälaisella volyymilla orkesteri soittaa ja puuttua liian kovaan soittoon välittömästi. Sitten näille idiooteille joiden mielestä pitäs soittaa niin kovaa että korviin sattuu niin voitte mun puolesta mennä tanssimaan kaiuttimien eteen. Saatte sitten mieluisan tanssikokemuksen ja samalla menetätte kuulonne

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe