tuttavamme suositteli Lappi-maalia uuden talomme ulkomaalaukseen. Onko kellään kokemuksia tuosta maalista?
Lappi-maali?
5
7542
Vastaukset
- kalle
Lappimaali ei ole enään niin hyvä kuin 80-luvulla, koska maalinvalmistaja Geveko on muuttanut alkuperäistä koostumusta, virtasen maalitehtaan maalit on koostumukseltaan alkuperäsiä.
- Samppa
Mulla on ainakin ihan hyviä kokemuksia Lappi maalista. Näin yhden puurakennuksen joka oli n.8 vuotta sitten maalattu kyseisellä maalilla ja pinnat olivat erittäin hyvässä kunnossa. Olen itse juuri tällä hetkellä maalaamassa omaa taloani Lappi maalilla, edellisen talomme maalasin myös sillä. Pysyy kuin tauti ja kestää hyvin auringon vaikutuksia.
- Pilkkutalo
Joo, täytyy sanoa, että meillä on todella huono kokemus kyseisestä maalista.
Talomme maalaattiin kesällä -04 ja nyt maalipinta on yltäpäältä homepilkkua täynnä. Talon pinta on käsiteltävä uudelleen homepesulla ja jälleen kerran maalattava, että morjens vaan. Maalitehtaan perustelut homehtumiselle ovat Suomen sääolosuhteet. Miksi esim. Teho öljymaali ei homehdu?- pete jeppis
vernissa petroli pohjainen maali ei oikeastaa
homehdu ellei sitä ohenneta kylmäpuristetulla
pellava öljyllä ..vernissa on keitetty
Meillä lipputanko maalattu Teho öljymaalilla
ja hometta ei näy 10 vuotta vanhassa pinnassa
Lappi maalista merenranta kesämökin rakenteissa
2 vuoden kokemus eikä hometta vaikka puussa oli
maalattaessa pieniä sinistäjä sieni pilkkuja
Ja pohjoistuulella seinät kastuvat lähes
räystäitä myöten ! - perinnemökki
Mainitsit Teho maalin. Se on suorastaan kirosana.
Mökkini on maalattu Pikateholla ja Teho öljymaalilla Kahteen otteeseen.
Ei pysy seinässä ja homehtuu tolkuttomasti. En maaala ikinä mitään Tikkurilan tuotteilla.
Nyt skrabataan SpeedHeaterilla Tikkurilan paskat ja vedetään Virtasen maalia.
Ulkorakennuksemme on maalattu Virtasen tuotteilla 20 vuotta sitten ja pysynyt kuin tauti eikä hometta.
Suosittelen Lappi tai Virtasen maaleja.
Ei Tehoa missään nimeessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241