Kristitty vasten tahtoaan

Anonyymi-ap

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/kertomus/kristitty-vasten-tahtoaan/
Kognitiivinen dissonanssi kävi hiljalleen liian suureksi ja pohdin uskoani tarkemmin sairauslomallani. Usko ei minua pelastanut. En kokenut olevani enää uskovainen millään muotoa. Erosin myös kirkosta. Tästä kesti hetki, että uskalsin laskea ristin kaulastani. Se oli “suojellut” minua vuosia. Hiljalleen aloin kuitenkin tuntea tietynlaista vapautta. Minua ei kontrolloisi enää mikään ulkopuolinen voima, vaan saisin olla aivan oma itseni. Se tuntui hyvältä. Siitä alkoi hiljalleen matkani kohti arvoja, jotka eivät perustu kaksituhatta vuotta vanhoihin kirjoituksiin vaan nykyaikaisiin arvokäsityksiin. Enää en suostuisi alistumaan jumalille, jotka eivät esimerkiksi hyväksy sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä.

Ensimmäisistä uskonnollisista ajatuksistani on jo yli 30 vuotta ja mieleltäni olen ollut agnostinen ateisti nyt jo useamman vuoden. Silti, jos joku toteaa tarjolla olevan Jeesuksen muotoinen perunalastu, ensimmäinen ajatukseni on, ettei niin saa sanoa; Jahve suuttuu. Entä, jos minua kuitenkin rangaistaan, kun en usko? Olen käynyt tätä kamppailua pääni sisällä joitakin vuosia ja tulen käymään vielä pitkään. Mahdollisesti koko loppuelämäni.

Olen uskonnon uhri.

Tuskailija

9

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei oo kaunista luettavaa.

      • Anonyymi

        Islam ei suvaitse homoja. Joten islamissa on enemmän moraalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam ei suvaitse homoja. Joten islamissa on enemmän moraalia.

        Moskeijat ei vihkii homoja avioliittoon. Joten islam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moskeijat ei vihkii homoja avioliittoon. Joten islam.

        kristinusko on menettänyt moraalin ja puhtauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinusko on menettänyt moraalin ja puhtauden.

        Onko sitä edes ollut koskaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitä edes ollut koskaan?

        Oli, kaksituhatta vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli, kaksituhatta vuotta sitten.

        Siihen asti kun tämä itämaisten uskonnollisten suuntausten vihamies jatkaa valheiden levittämistä itämaisista uskonnoista, me jatkamme kristinuskon pahoista aikeista ja väärinkäytöksistä kertomista. Meille ei anneta muuta vaihtoehtoa, kun tehdä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen asti kun tämä itämaisten uskonnollisten suuntausten vihamies jatkaa valheiden levittämistä itämaisista uskonnoista, me jatkamme kristinuskon pahoista aikeista ja väärinkäytöksistä kertomista. Meille ei anneta muuta vaihtoehtoa, kun tehdä niin.

        Mitta on tullut täyteen. Emme enää aio sietää kristittyjen vihaa meitä kohtaan. Nyt riittää.
        Rauhallisen rinnakkaiselon aika on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli, kaksituhatta vuotta sitten.

        Aivan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe