exä mielessä

cio

Onko kellään samaa ongelmaa, että exä ei unohdu mielestä eikä sydämestä, ei sitten millään. Vaikka nykyinen poikaystävä paljon kultaisempi ja kohtelee kuin kukkaa kämmenellä, ja jolla niin paljon enemmän annettavaa kuin entisellä, niin palaisin hänen luokseen..ei tarvitsisi kuin sormia napsauttaa.. kahden vuoden erossaolon jälkeenkin pyörii tämä exä mielessä..miksei pysty unohtamaan ja menemään elämässä eteenpäin?? En tiedä sitten,että satuttiko ero vain niin paljon että unohtaa ei voi, vai onko hän mulle vaan se oikea, se elämäni suurin rakkaus..

16

6490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua

      Kyllä sitä tulee aina verrattua uusia miehiä tähän ihanaan exään. En voi sille minkään, muttei vielä ole tullut vastaan toista joka saisi sukat pyörimään jalassa samalla tavalla. Niin ja muut ovat olleet kaiken lisäksi "kunnollisempia" kuin tämä ex. Eipä taida rakkaudessa logiikkaa pahemmin olla..?

    • exät

      ja ELÄ.Kyllä lähdet eteenpäin, kun tarpeeksi aikaa kulunut.Tiedän kokemuksesta.

    • Shosanna79

      Aika se on mikä erottaa. Sinä tarvitset ilmeisesti enemmän aikaa kun tuo pari vuotta yli päästäksesi.

      Eikö olekin epäreilua verrata muuten kultaista miestä siihen exään jonka muiston on aika kullannut.

      Ajan lisäksi tarvitaan vakaata mieltä että pääsen tästä erosta yli, ja mulle on olemassa se oikea mies, jota exä ei mulle ollutkaan.

    • Napsuttelija

      mullakin erosta..Ja tapahtuiskin asioitten korjaus napsautuksella. Ensirakkaus on aina ensirakkaus ja vastaavaa ei enään koskaan tule. Ne jotka muuta väittävät ovat mestarillisia itsensä pettäjiä..

    • Mies 27v

      Sama ongelma. Erosta, joka lähti omasta aloitteestani, on pian pari vuotta, ja exä pyörii mielessä vieläkin miltei joka päivä. Ehkä se on niin, että tosi rakkaus ei koskaan sammu. Ehkä sydämeen jää iäksi jonkinlainen muistijälki. Joskus se voi hieman himmetä ja antaa sijaa uudelle rakkaudelle, mutta tuskin koskaan kokonaan katoaa.

    • nuori mies

      Tiedän aikalailla miltä susta tuntuu. Mulla on sama tunne. Ex tuli tuossa vuodenvaihteesta mieleeni ja siitä lähtien ei mikään ole sujunut. Samalla tavalla mutta vähän erillä, sillä olen yrittänyt aloittaa jotain uutta suhdetta pariin otteeseen, mutta ei siitä mitään tule jos toista ajattelee. Siispä sanonkin että kuuntele mitä se sykkivä elin sanoo. Mutta mieti tarkkaa, sillä katumus voi olla kova.

    • kutakin

      Muisteleppa välillä niitäkin asioita,jotka johtivat eroon.Ne ohdakkeet vaan unohtuu kun aikaa kuluu,mutta siellä ne edelleen ovat.Ehkä se vähän lieventää tuskaa.Olen sitä mieltä että ei pitäisi seurustella ennenkuin oma pöytä on todella puhdas entisestä.Muuten ei sillä uudella kumppanilla ole kuin laastarinpaikka elämässäsi,ja on epäreilua sitoa toinen suhteeseen johon ei itse ole vielä valmis.

    • minä..

      Jaksoin vain lukea ensimmäisen kirjoituksen, joten en tiedä mitä muut ovat vastanneet.

      Itse ajattelen samasta asiasta joka vaivaa omaakin mieltäni näin: rakastuin exääni melkein ensimmäisellä silmäyksellä ja tiesin että haluaisin lapsia ja koko elämän hänen kanssaan, vaikka olen aina pitänyt itseäni itsenäisenä ihmisenä, silloin vain tuntui kuin joku olisi naksahtanut kohdalleen ja rakastuin. Enkä ole varmaan vieläkään päässyt yli tästä rakastumisesta.
      Ajattelen ettei voi olla rakastunut kuin yhteen ihmiseen kerrallaan. Voi toki rakastaa mutta uskon että rakastuminen ja rakastaminen ovat niin erilaisia asioita, että jostain vanhasta rakkaastaa yli pääseminen vaatii vain uuden tilaisuuden rakastua johonkin henkilöön. Ja silloin näkee vain sen ihmisen johon rakastuu.

      En halua mitenkään vähätellä nykyistä suhdettasi, mutta oletko rakastunut häneen vai onko kyseessä "vain" rakastaminen. =)

    • Taurus

      Kyllä minä olen jo alistunut siihen, etten saa exää ikuna karistettua päästäni.
      Enkä enää koskaan rakasta ketään kuten häntä, hän on oma salaisuuteni.
      Olen uudessa suhteessa ja menossa naimisiinkin, mutta rakastan eksääni aina enemmän..
      En häntä silti saa takaisinkaan, joten miksi lopettaisin elämiseni?
      Eteenpäin on vaan mentävä.

      • cio

        Tulipas surullinen olo, kun luin viestisi. Tätä juuri pelkäsinkin. Ehkä minäkään en enää ikinä rakasta ketään samalla tavalla, yhtä vahvasti ja intohimoisesti kuin entistä. Siltä on ainakin tuntunut viimeiset kaksi vuotta. Hirvittää ajatus siitä, että olen joku päivä alttarilla ja vieressä seisovan miehen sijasta ajattelen exää. Mutta totuus on että pakko on elämässä mennä eteenpäin, kyllä mä haluan elää parisuhteessa, saada perheen ja olla onnellinen. Onnellisempi olen kuitenkin rakastavan ihmisen kanssa, kuin yksin. Tekisi välillä mieli hakata päätä seinään, kun on ihan hullua rakastaa miestä, joka kohteli huonosti eikä arvostanut lainkaan.. Mun pitäisi ajatella ettei hän ansaitse mua ja mun rakkautta. mutta ei, sen sijaan salaisesti toivon ja haaveilen kuinka hän joku päivä tajuaa, että olisin hänelle se oikea. Säälittävää. Tää satuttaa mun lisäksi myös nykyistä poikaystävää, joka on aivan täydellinen.. Minä en taida ansaita häntä..


      • yhtä
        cio kirjoitti:

        Tulipas surullinen olo, kun luin viestisi. Tätä juuri pelkäsinkin. Ehkä minäkään en enää ikinä rakasta ketään samalla tavalla, yhtä vahvasti ja intohimoisesti kuin entistä. Siltä on ainakin tuntunut viimeiset kaksi vuotta. Hirvittää ajatus siitä, että olen joku päivä alttarilla ja vieressä seisovan miehen sijasta ajattelen exää. Mutta totuus on että pakko on elämässä mennä eteenpäin, kyllä mä haluan elää parisuhteessa, saada perheen ja olla onnellinen. Onnellisempi olen kuitenkin rakastavan ihmisen kanssa, kuin yksin. Tekisi välillä mieli hakata päätä seinään, kun on ihan hullua rakastaa miestä, joka kohteli huonosti eikä arvostanut lainkaan.. Mun pitäisi ajatella ettei hän ansaitse mua ja mun rakkautta. mutta ei, sen sijaan salaisesti toivon ja haaveilen kuinka hän joku päivä tajuaa, että olisin hänelle se oikea. Säälittävää. Tää satuttaa mun lisäksi myös nykyistä poikaystävää, joka on aivan täydellinen.. Minä en taida ansaita häntä..

        lailla sillä poikaystävällä voi olla entinen rakkaus, joka ei milloinkaan haihdu mielestä, ja jonka veroista ei tule. Ei turhaan kannata surra ja kantaa huonoa omaatuntoa, jokaisella meillä on menneisyytemme. Eivät ajatukset ketään loukkaa, jos niistä vain ymmärtää olla puhumatta. Tällaista tämä elämä nyt vain on....


      • Anonyymi
        cio kirjoitti:

        Tulipas surullinen olo, kun luin viestisi. Tätä juuri pelkäsinkin. Ehkä minäkään en enää ikinä rakasta ketään samalla tavalla, yhtä vahvasti ja intohimoisesti kuin entistä. Siltä on ainakin tuntunut viimeiset kaksi vuotta. Hirvittää ajatus siitä, että olen joku päivä alttarilla ja vieressä seisovan miehen sijasta ajattelen exää. Mutta totuus on että pakko on elämässä mennä eteenpäin, kyllä mä haluan elää parisuhteessa, saada perheen ja olla onnellinen. Onnellisempi olen kuitenkin rakastavan ihmisen kanssa, kuin yksin. Tekisi välillä mieli hakata päätä seinään, kun on ihan hullua rakastaa miestä, joka kohteli huonosti eikä arvostanut lainkaan.. Mun pitäisi ajatella ettei hän ansaitse mua ja mun rakkautta. mutta ei, sen sijaan salaisesti toivon ja haaveilen kuinka hän joku päivä tajuaa, että olisin hänelle se oikea. Säälittävää. Tää satuttaa mun lisäksi myös nykyistä poikaystävää, joka on aivan täydellinen.. Minä en taida ansaita häntä..

        Kuulostaa pimeältä toiminnalta tuollainen. Et menisi toisen kanssa naimisiin vaikkei ole täysillä mukana. Huijaamista. Onko teillä huono itsetunto....


    • kalsa akim

      on..mutta tilanne hieman erinlainen, vaikka silti niin samanlainen. Mullakin tuli toukokuussa 2 vuotta erosta. Tässä tapauksessa minä vaan olen se osapuoli, joka pilasi kaiken ja kohteli tyttöystävää törkeästi. tarpeeksi kauan sikailin niin sain sen sinkku elämän jota en ollut kokenut, koska exä oli minun ensirakkaus.

      Nyt 2.vuotta myöhemmin ymmärrän menettäneeni jotakin ainutlaatuista. Ajatus siitä, että rakkauden tunne voisi tulla jonkun muun naisen kanssa niin voimakkaana, tuntuu täysin mahdottomalta..
      Jos oikein ymmärsin, sinä cio olet sydämmeltäsi valmis antamaan toisen tilaisuuden exälle jos tilanne muuttuisi..Siihen ihan oikeasti kannattaa uskoa, että ihmiset voivat muuttua ja oppia virheistä..minun tapanen paukapääkin oppii, vaikkakin katkeramman kautta..Paljon on niitä pareja joilla se uusintakierros on ollut se paras..sinulla se mahdollisuus on..minä olen valitettavasti mahollisuuteni menettänyt.

    • K....

      Missä on se ongelma? Ei rakkaus mihinkään häviä. Jos tämä päättyy lopullisesti onnettomasti, niin sille ei voi mitään. Kuitenkin tuo tunne on sen arvoinen.

      MRS

    • Anonyymi

      Osuvasti sanottu:
      "Satuttiko ero niin ettei unohtaa voi"

      Usein pahimmin kiinni jää traumoihin. Ei se välttämättä kerro mitään rakkaudesta.

    • Anonyymi

      30v aviossa, joista viimeiset 15v satuttivat, ei voi unohtaa parissa vuodessa.
      Erossa, pelkkä valhetta, osituksessa huijaamista, jne.
      Kysyin jopa osituksessa: Sulla ei ole pankissa sijoituksia? Kirkkain silmin, valehteli.
      En niitä olisi halunnut jakaakaan, mut rehellisyyttä olisin toivonut.
      Kysyin myös toisesta miehestä, minkä kielsi, mikä ei tietenkään ollut totta.
      Hänen äitinsä jätti velat maksamatta, josta, alamäki alkoi.

      Mut kiitollinen pitää olla. En nyt muuten osaisi arvostaa, rehellistä, uskollista, hauskaa, kaunista, rakastavaa, ymmärtäväistä, aasialaista naistani.

      Pitää vaan opetella siihen, että mulla onkin lupa olla onnellinen.
      Sekä siihen että naiseen voikin luottaa.
      On omituista, saada ja antaa rakkautta joka päivä. Sen näkee jo silmistä, teoista puhumattakaan.
      Ensimmäisen kerran elämässäni tiedän olevani rakastettu.

      Katkeruus ihmisten pahuudesta, harmittaa. Eniten se, että syytön joutuu siitä joskus kärsimään. Onnekseni hän ymmärtää. Tietää myös mitä pitää tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe